abonnement Unibet Coolblue
pi_196480169
quote:
88s.gif Op maandag 23 november 2020 11:00 schreef Natalie het volgende:

[..]

Idd. Als-ie regels maakt, moet-ie ze ook handhaven. Als je het niet in de mars hebt om klanten aan te spreken die zich er niet aan houden, dan ben je ofwel een slap figuur óf je stond sowieso als niet achter je eigen regels. In beide gevallen is 't iig niet positief.
Dus hij moet een camera ophangen en telkens een beeldscherm in de gaten houden zodat hij het kan als er buiten iemand de rij voorbij glipt naar binnen toe zodat hij diegene kan aanspreken op het overtreden van de regels? :')

De omgekeerde wereld wat mij betreft. Een beetje uitgaan van fatsoen en eigen verantwoordelijkheid van de mens kan geen kwaad. Als je een winkel wil betreden dan neem je de regels van de ondernemer in acht en anders ga je maar lekker ergens anders heen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2020 08:55:11 ]
pi_196480227
Ik loop niet gewoon naar binnen, maar ik loop naar huis. Ga niet in de rij staan wachten om mijn geld uit te willen geven.

Sowieso gewoon onzin want met die maatregel ga je er vanuit dat iedereen corona heeft, terwijl uiteindelijk nog geen 1% van de mensen het heeft en voor 99.8% van die 1% de ziekte niet ernstig verloopt.
  maandag 30 november 2020 @ 09:47:12 #103
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196480603
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 07:51 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je beter iemand gewoon aanspreekt op gedrag waar je last van hebt in plaats van hier over te gaan lopen klagen.... held. Daarbij heb je geen flauw idee waarom de persoon dit gedrag vertoonde, misschien had hij/zij wel argumenten die deden besluiten om af te wijken van de "regels". En tot slot, inderdaad er zijn mensen die meer met zichzelf dan met anderen bezig zijn, dat heet diversiteit, je hoeft er niet blij mee te zijn maar verwacht niet dat mensen doen wat jij graag wilt. Voor Corona geneuzel waren er al oude vrouwtjes die nog even snel voordrongen bij de kassa of bij de bakker..... echt a-sociaal ook.
Coronageneuzel?
Praat over de hel en je komt er.
pi_196480659
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:47 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Coronageneuzel?
Yep.... enorm geneuzel zelfs
  maandag 30 november 2020 @ 12:06:05 #105
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196482297
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:51 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Yep.... enorm geneuzel zelfs
Dan ga ik met jou niet in discussie.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196488969
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:06 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dan ga ik met jou niet in discussie.
Verstandig
pi_196490004
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:45 schreef Durmada het volgende:
Heb je hem aangesproken? Of ontbreekt het lef daarvoor? De meeste mensen zullen alsnog pas op de plaats nemen wanneer ze erop worden gewezen, het zou maar zo zijn dat ze het briefje van Max 3 personen niet gelezen hebben. Geen rare gedachte toch?
En als er buiten een rij mensen staat te wachten voor de deur ga je niet even afvragen wat die lui daar aan het doen zijn?

Het is gewoon onbeschoft gedrag men kon weten dat in kleine ruimte,s niet zoveel mensen mogen zijn, die man zal daar vast ook niet voor de 1e keer zijn geweest.

Maar goed ik erger mij daar ook niet aan anders maak je het voor jezelf heel moeilijk, het is idd aanspreken en eventueel een klap op je gezicht krijgen of een flinke discussie waardoor je dag verziekt wordt of je kan gewoon negeren en denken wtf maar daar blijft het bij.
Je kan het heel gemakkelijk zien als iemand doelbewust regels negeert of per ongeluk, aan de manier van lopen en kijken zie je het al.
pi_196491860
Dat had ik vandaag.. Ik liep een winkel in en keek even rond. Toen ik vervolgens buiten kwam realizeerde ik me dat er een dikke rij stond! Ik dacht van damn ik heb gewoon 10+ mensen voorgepiept. Niet echt sociaal..

Ik zag het dus niet, als ik het wist had ik in die rij gestaan. Toch ben ik blij dat ik het deed en dat die mensen even een klap in hun gezicht kregen. Uiteindelijk vind ik namelijk dat de autoriteiten te ver gaan met de maatregelen. Hoe we nu leven is absoluut niet gezond.
  dinsdag 1 december 2020 @ 02:22:16 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196492505
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 23:57 schreef Sammeyzes het volgende:
Dat had ik vandaag.. Ik liep een winkel in en keek even rond. Toen ik vervolgens buiten kwam realizeerde ik me dat er een dikke rij stond! Ik dacht van damn ik heb gewoon 10+ mensen voorgepiept. Niet echt sociaal..

Ik zag het dus niet, als ik het wist had ik in die rij gestaan. Toch ben ik blij dat ik het deed en dat die mensen even een klap in hun gezicht kregen. Uiteindelijk vind ik namelijk dat de autoriteiten te ver gaan met de maatregelen. Hoe we nu leven is absoluut niet gezond.
Klinkt echt verzonnen zo.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196493970
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 23:57 schreef Sammeyzes het volgende:
Dat had ik vandaag.. Ik liep een winkel in en keek even rond. Toen ik vervolgens buiten kwam realizeerde ik me dat er een dikke rij stond! Ik dacht van damn ik heb gewoon 10+ mensen voorgepiept. Niet echt sociaal..

Ik zag het dus niet, als ik het wist had ik in die rij gestaan. Toch ben ik blij dat ik het deed en dat die mensen even een klap in hun gezicht kregen. Uiteindelijk vind ik namelijk dat de autoriteiten te ver gaan met de maatregelen. Hoe we nu leven is absoluut niet gezond.
Dat hebben ze niet, die zien een asociaal persoon die er mede de oorzaak van is waarom de maatregelen niet voldoende werken en daardoor langer worden aangehouden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196494285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet, die zien een asociaal persoon die er mede de oorzaak van is waarom de maatregelen niet voldoende werken en daardoor langer worden aangehouden.
Dit hoor ik dus vaak, maar ik zie hier absoluut de logica niet van in. Geen enkele maatregel gaat dit virus stoppen, we kunnen enkel voor een korte tijd het aantal besmettingen verminderen.

Zijn mensen nou echt zo ontiegelijk dom dat als we ons "allemaal aan de regels houden" Corona opeens weg is? Die fucking mondkapjes en afstand houden helpt niet eens. Het enige dat helpt is een vaccine. Tot die er is, laat mensen lekker hun eigen risico's bepalen. Bange of zwakte mensen blijven thuis, de rest gaat door.
pi_196494529
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:03 schreef Sapstengel het volgende:
Ik loop niet gewoon naar binnen, maar ik loop naar huis. Ga niet in de rij staan wachten om mijn geld uit te willen geven.

Dan maar geen brood! :@ ik eet gewoon niet! :6
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_196495695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:52 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Dan maar geen brood! :@ ik eet gewoon niet! :6
Supermarkt heeft gelukkig nooit een rij.
pi_196496002
Heb zelf het idee dat de groep dat corona onzin vind stevig groeit... zelfs de hoog bejaarden beginnen de regels te negeren terwijl hun kwetsbaar zijn.

Aan de andere kant snap ik het heel goed want onze regering zegt niks over de toekomst en wanneer dingen weer normaal worden, dan kan ik me goed begrijpen dat mensen soms aso worden, dankzij de regering, in het OV is een mondkapje half op meer een gewoonte dan uitzondering bijv.
Interessant he ?
pi_196496300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Dit hoor ik dus vaak, maar ik zie hier absoluut de logica niet van in. Geen enkele maatregel gaat dit virus stoppen, we kunnen enkel voor een korte tijd het aantal besmettingen verminderen.

Zijn mensen nou echt zo ontiegelijk dom dat als we ons "allemaal aan de regels houden" Corona opeens weg is? Die fucking mondkapjes en afstand houden helpt niet eens. Het enige dat helpt is een vaccine. Tot die er is, laat mensen lekker hun eigen risico's bepalen. Bange of zwakte mensen blijven thuis, de rest gaat door.
Deels mee eens, ze doen nu alles voor de zwakke mensen wij moeten alles veranderen voor deze groep.

Waarom doen we dat niet voor gehandicapten bijv? Alles 100% gelijkvloers maken alles vergoeden, alles betalen voor ze.

Alles aanpassen voor blinde/dove mensen.

Mensen welke dodelijke vormen van kanker hebben voor laten, bij alles zo dat ze kunnen genieten

Nee dat doen ze dus weer niet?

Maar met corona accepteren we kennelijk niet... het is eenmaal zo dat er een paar mensen dood gaan welke niet zo gezond zijn of gezond leven.

Pak de cijvers van de sterfgevallen voor 75e levensjaar... zijn er nauwelijks boven deze leeftijd stercen door corona wat erg zeg... ze waren toch al onderweg naar het graf de meeste mensen sterven tussen 75 en 85 jaar... oh wacht eeuwig leven is de toekomst.
Interessant he ?
pi_196496781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Dit hoor ik dus vaak, maar ik zie hier absoluut de logica niet van in. Geen enkele maatregel gaat dit virus stoppen, we kunnen enkel voor een korte tijd het aantal besmettingen verminderen.

Zijn mensen nou echt zo ontiegelijk dom dat als we ons "allemaal aan de regels houden" Corona opeens weg is?
Eens.
En al helemaal nu afnemende cijfers totaal hun waarde hebben verloren en van versoepeling geen sprake is maar eerder van meer restricties. Immers de routekaart is maar één kant op te lezen, we hadden de semi-lockdown van 2 weken laatst en nu die geweldige mondkapplicht.
I'll give you something to do
pi_196497224
Oh, we zijn al wat pagina's verder, laat maar :')
pi_196497739
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:32 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Dit hoor ik dus vaak, maar ik zie hier absoluut de logica niet van in. Geen enkele maatregel gaat dit virus stoppen, we kunnen enkel voor een korte tijd het aantal besmettingen verminderen.

Zijn mensen nou echt zo ontiegelijk dom dat als we ons "allemaal aan de regels houden" Corona opeens weg is? Die fucking mondkapjes en afstand houden helpt niet eens. Het enige dat helpt is een vaccine. Tot die er is, laat mensen lekker hun eigen risico's bepalen. Bange of zwakte mensen blijven thuis, de rest gaat door.
Probleem is dat doordat mensen zich niet aan de maatregelen houden, het onmogelijk is om te bepalen of de maatregelen inderdaad geen zin hebben.
Verder zijn de maatregelen bedoeld om de epidemie beheersbaar te houden tot een remedie komt, niet om het virus volledig uit te dammen.
Daarvoor zijn veel zwaardere maatregelen nodig, en dat streven is onzinnig omdat we het virus blijven importeren uit omringende landen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196497893
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:57 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Deels mee eens, ze doen nu alles voor de zwakke mensen wij moeten alles veranderen voor deze groep.
Nee, we doen dit om te voorkomen dat de besmettingen exponentieel toenemen,met als gevolg dat het hele zorgstelsel vastloopt.


quote:
Waarom doen we dat niet voor gehandicapten bijv? Alles 100% gelijkvloers maken alles vergoeden, alles betalen voor ze.

Alles aanpassen voor blinde/dove mensen.
Dat doen we al, openbare gebouwen zijn zoveel mogelijk aangepast en gehandicapten hebben recht op hulpmiddelen, vervoer, aanpassingen, etc.
quote:
Mensen welke dodelijke vormen van kanker hebben voor laten, bij alles zo dat ze kunnen genieten

Nee dat doen ze dus weer niet?

Maar met corona accepteren we kennelijk niet... het is eenmaal zo dat er een paar mensen dood gaan welke niet zo gezond zijn of gezond leven.
Dat is wel de kentering die je merkt in deze crisis: voor de crisis was een mensenleven heilig en werd er veel geld en energie gestoken in levenskwaliteit en -kwantiteit van chronisch zieken.

Met Corona is nu bij velen de teneur dat chronisch zieken het maar moeten accepteren dat ze eerder zullen sterven, of dat de kwaliteit van leven afneemt.

quote:
Pak de cijvers van de sterfgevallen voor 75e levensjaar... zijn er nauwelijks boven deze leeftijd stercen door corona wat erg zeg... ze waren toch al onderweg naar het graf de meeste mensen sterven tussen 75 en 85 jaar... oh wacht eeuwig leven is de toekomst.
Dat zie je ook sinds corona: het recht op leven of levenskwaliteit neemt af met leeftijd.

Terwijl het daar niet om gaat bij de maatregelen: het gaat om het voorkomen dat het gezondheidsstelsel helemaal vast loopt, met alle gevolgen van dien voor de hele samenleving.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:03 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196498092
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:57 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Deels mee eens, ze doen nu alles voor de zwakke mensen wij moeten alles veranderen voor deze groep.

Waarom doen we dat niet voor gehandicapten bijv? Alles 100% gelijkvloers maken alles vergoeden, alles betalen voor ze.

Alles aanpassen voor blinde/dove mensen.

Mensen welke dodelijke vormen van kanker hebben voor laten, bij alles zo dat ze kunnen genieten

Nee dat doen ze dus weer niet?

Maar met corona accepteren we kennelijk niet... het is eenmaal zo dat er een paar mensen dood gaan welke niet zo gezond zijn of gezond leven.

Pak de cijvers van de sterfgevallen voor 75e levensjaar... zijn er nauwelijks boven deze leeftijd stercen door corona wat erg zeg... ze waren toch al onderweg naar het graf de meeste mensen sterven tussen 75 en 85 jaar... oh wacht eeuwig leven is de toekomst.
Het gaat niet alleen om de sterfte ook om alles er om heen Daar zijn nog geen officiële "cijvers (zoals jij ze noemt)" van dacht ik we zitten er nog midden in. Ook relatief veel mensen onder de 60 jaar moeten lang in het ziekenhuis blijven en daarna revalideren. Sowieso vind ik je vergelijking een beetje verzocht, kanker of doofheid is niet besmettelijk.
pi_196498758
Ach, om zo'n bouwvakker gelijk weg te zetten als asociaal. Mijn moeder is alles behalve asociaal, maar ik verbaas mij wel over het feit hoe zij met oogkleppen op op haar doel af gaat. Die ziet dat soort dingen echt niet. Of je er nu een boord neer zet max. 3 mensen of als je op deze knop drukt krijg je 25 miljoen, zij loopt er in 99% van de gevallen gewoon voorbij op haar doel af.
pi_196508882
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, we doen dit om te voorkomen dat de besmettingen exponentieel toenemen,met als gevolg dat het hele zorgstelsel vastloopt.
[..]

Dat doen we al, openbare gebouwen zijn zoveel mogelijk aangepast en gehandicapten hebben recht op hulpmiddelen, vervoer, aanpassingen, etc.
[..]

Dat is wel de kentering die je merkt in deze crisis: voor de crisis was een mensenleven heilig en werd er veel geld en energie gestoken in levenskwaliteit en -kwantiteit van chronisch zieken.

Met Corona is nu bij velen de teneur dat chronisch zieken het maar moeten accepteren dat ze eerder zullen sterven, of dat de kwaliteit van leven afneemt.
[..]

Dat zie je ook sinds corona: het recht op leven of levenskwaliteit neemt af met leeftijd.

Terwijl het daar niet om gaat bij de maatregelen: het gaat om het voorkomen dat het gezondheidsstelsel helemaal vast loopt, met alle gevolgen van dien voor de hele samenleving.
Goed punt dat inderdaad het zorgstelsel vastloopt als we geen maatregelen nemen.

De meeste mensen die in het ziekenhuis Corona lijden zijn de risico groepen. Het lijkt mij daarom zaak om deze risico groepen zwaardere maatregelen op te leggen. Uiteraad moeten ze ook beter verzorgt worden. Al het geld dat nu naar de ondernemers gaat, kan gebruikt worden voor middelen om de risicogroepen beter te begeleiden tijdens quarantaine tot er een vaccine is.

Dit lijkt me een goed start punt om te bepalen of het zorgstelsel echt corona niet aan kan, of enkel het huidige systeem waarmee we werken. Want 1 ding weten we al, wat we nu doen werkt niet.
pi_196509009
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:45 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Goed punt dat inderdaad het zorgstelsel vastloopt als we geen maatregelen nemen.

De meeste mensen die in het ziekenhuis Corona lijden zijn de risico groepen. Het lijkt mij daarom zaak om deze risico groepen zwaardere maatregelen op te leggen. Uiteraad moeten ze ook beter verzorgt worden. Al het geld dat nu naar de ondernemers gaat, kan gebruikt worden voor middelen om de risicogroepen beter te begeleiden tijdens quarantaine tot er een vaccine is.

Dit lijkt me een goed start punt om te bepalen of het zorgstelsel echt corona niet aan kan, of enkel het huidige systeem waarmee we werken. Want 1 ding weten we al, wat we nu doen werkt niet.
Maar hoe zie je dat, bijvoorbeeld als in een gezin met 4 kinderen in de pubertijd 1 van de ouders tot de risicogroep behoort?
Welke maatregelen moet die persoon treffen om een besmetting te voorkomen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196509043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoe zie je dat, bijvoorbeeld als in een gezin met 4 kinderen in de pubertijd 1 van de ouders tot de risicogroep behoort?
Welke maatregelen moet die persoon treffen om een besmetting te voorkomen?
Met alle creatieve energie en middelen die de overheid nu moet inzetten ben ik ervan overtuigd dat ze dat wel uitvogelen.
pi_196509056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:04 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Met alle creatieve energie en middelen die de overheid nu moet inzetten ben ik ervan overtuigd dat ze dat wel uitvogelen.
Gaan ze niet doen. Veel te ingewikkeld voor de bevolking.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196509109
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Gaan ze niet doen. Veel te ingewikkeld voor de bevolking.
Voorlopig niet. Zolang mensen geen verantwoordelijkheid nemen voor hunzelf en medemens. Alle doorbroken, betere systemen in de geschiedenis zijn veelal door individule in beweging gebracht. Als voorbeeldje de regulatie van auto gordels.

Helaas zijn de meeste mensen schapen, maar ook genoeg helden. Ik heb er hoop in dat individuele mensen samenkomen met de juiste oplossing en de overheid in de juiste richting leiden. Veel kansen voor ondernemers ook komende tijd!
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:06:01 #127
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_196679433
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Komt goed ^O^
101 andere leuke dingen te verzinnen, ben ik inmiddels wel achter.

Het is meer een omslag in bepaalde gebruiken en gewenningen. Maar google is your friend en je brein wordt er creatief van :)
Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Ik kom deze periode wel door ^O^
Nog steeds geen enkele keer een mondkapje op gehad? :D
pi_196679574
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:06 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Nog steeds geen enkele keer een mondkapje op gehad? :D
egt stoer :D
pi_196679822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:06 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Nog steeds geen enkele keer een mondkapje op gehad? :D
Jup ^O^
Maar eerlijk, ik kom ook echt nergens.

Morgenochtend de boodschappen en dinsdag een dag school extern.

Maar ik hoef er niet op uit voor kerstinkopen, want wij vieren geen kerst met cadeautjes, alleen eten.

Verder is het allemaal heel saai op het moment en compleet aan huis gekluisterd (volledig thuis werken en als ik sporadisch op kantoor ben, hoef ik geen mondkapje op).
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:27:32 #130
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_196679873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Jup ^O^
Maar eerlijk, ik kom ook echt nergens.

Morgenochtend de boodschappen en dinsdag een dag school extern.

Maar ik hoef er niet op uit voor kerstinkopen, want wij vieren geen kerst met cadeautjes, alleen eten.

Verder is het allemaal heel saai op het moment en compleet aan huis gekluisterd (volledig thuis werken en als ik sporadisch op kantoor ben, hoef ik geen mondkapje op).
Ik ook geen mondkapje op op kantoor gelukkig. Maar als je morgenochtend boodschappen gaat doen, hoef je dan ook geen mondkapje op in de supermarkt? Of ga je de boodschappen morgenochtend bestellen en thuis laten bezorgen?
pi_196680443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ik ook geen mondkapje op op kantoor gelukkig. Maar als je morgenochtend boodschappen gaat doen, hoef je dan ook geen mondkapje op in de supermarkt? Of ga je de boodschappen morgenochtend bestellen en thuis laten bezorgen?
Nee ik heb vorige week boodschappen online gedaan en ik weet nu weer waarom ik online shoppen, in het bijzonder bij supermarkten ver-schrik-ke-)lijk vind

Weet ik veel hoeveel gram een pot groenten moet zijn om een heel gezin mee te voeden. Nah nu weet ik dat 170 gram zwaar tekort schiet. Maar ik heb het geheugen van Dory van Finding Nemo. Dus dat ben ik volgende week weer vergeten.

Ik ben echt nog super ouderwets dat ik producten dat ik moet kunnen zien en voelen. Echt een bloedhekel aan online shoppen.

Omdat ik doordeweeks fulltime werk, 3 jonge kinderen heb, een studie volg en een eigen bedrijf heb, kom ik dan echt niet aan boodschappen toe. Dus helaasch, blijft het weekend over. Had het liever ook anders gezien. Zeker in deze tijden. Zal morgenochtens gezellig worden met vingers wijzen en opmerkingen 'waarom ik geen mondkapje op heb'.

Maar ik heb mijn medisch dossier achter de hand. Dus ik hoop dat de medemens me gunstig gezind is en mocht ik een boa of agent treffen, dat ie zijn vak verstaat. We gaan het mee maken.
  vrijdag 11 december 2020 @ 23:54:03 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196682195
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Omdat ik doordeweeks fulltime werk, 3 jonge kinderen heb, een studie volg en een eigen bedrijf heb, kom ik dan echt niet aan boodschappen toe. Dus helaasch, blijft het weekend over. Had het liever ook anders gezien.
Een uurtje studeren doordeweeks ruilen tegen een uurtje boodschappen in het weekend is geen optie :?
So we just called him Fred
pi_196682464
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Een uurtje studeren doordeweeks ruilen tegen een uurtje boodschappen in het weekend is geen optie :?
Nope .. tot 17.30 uur werken. Kindjes van de opvang halen. Eten koken, eten, tijd met de kindjes, badderen, in bed leggen en om 20.00 uur is de super dicht (en kan ik studeren of voor mijn eigen bedrijf aan de slag.😉). Not an option.

Naja dit is ons ritme en ik vind het normaal nooit een probleem om op zaterdag de boodschappen te doen. Deden we altijd al.

Alleen nu door corona is het ineens een issue.

Druk op zaterdagochtend, geen mondkapje, ineens maakt je dat dan nog net geen moordenaar.

Dus ja, zich is het voor mij niet problematisch. Ik doe wat ik altijd al deed. Denk alleen voor sommige anderen ineens wel en ik kijk op tegen het vinger wijzen. Maar we gaan het mee maken.
pi_196684849
wat is het probleem? het is aan de eigenaar van de winkel om de regel te handhaven, niet aan de bezoeker om bezoekers te gaan tellen.
  zaterdag 12 december 2020 @ 10:27:18 #135
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_196685581
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 22:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee ik heb vorige week boodschappen online gedaan en ik weet nu weer waarom ik online shoppen, in het bijzonder bij supermarkten ver-schrik-ke-)lijk vind

Weet ik veel hoeveel gram een pot groenten moet zijn om een heel gezin mee te voeden. Nah nu weet ik dat 170 gram zwaar tekort schiet. Maar ik heb het geheugen van Dory van Finding Nemo. Dus dat ben ik volgende week weer vergeten.

Ik ben echt nog super ouderwets dat ik producten dat ik moet kunnen zien en voelen. Echt een bloedhekel aan online shoppen.

Omdat ik doordeweeks fulltime werk, 3 jonge kinderen heb, een studie volg en een eigen bedrijf heb, kom ik dan echt niet aan boodschappen toe. Dus helaasch, blijft het weekend over. Had het liever ook anders gezien. Zeker in deze tijden. Zal morgenochtens gezellig worden met vingers wijzen en opmerkingen 'waarom ik geen mondkapje op heb'.

Maar ik heb mijn medisch dossier achter de hand. Dus ik hoop dat de medemens me gunstig gezind is en mocht ik een boa of agent treffen, dat ie zijn vak verstaat. We gaan het mee maken.
-edit- doe eens lief

[ Bericht 1% gewijzigd door Momo op 12-12-2020 10:46:20 ]
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')