abonnement Unibet Coolblue
pi_196346738
Welke bijbaantjes heb jij gehad tijdens je opleiding of studie? Of vond je bijbaantjes niet nodig, omdat je bijvoorbeeld alles nog toegeschoven kreeg van Vadertje Staat?
Als je die wel hebt gehad, hoe belangrijk denk je dat deze zijn geweest voor de rest van je carriere? Zowel in het begin als later.
pi_196346839
Tijdens middelbare school nooit een bijbaan gehad.
Tijdens hoge school een maand bij de Starbucks, maar daar hebben me ontslagen. :')

Verder heeft t geen effect gehad op de rest van mn carriere.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:22:09 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196346939
Mijn bijbaantje bij de horeca van de HEMA heeft mij indirect wel geholpen om na mijn studie parttime horeca uitzendwerk te doen terwijl ik bezig was met solliciteren. Daarna nam het belang vrij snel af. Staat nog wel op mijn Linkedin overigens.
pi_196346947
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:12 schreef Mikeytt het volgende:
Tijdens middelbare school nooit een bijbaan gehad.
Tijdens hoge school een maand bij de Starbucks, maar daar hebben me ontslagen. :')

Verder heeft t geen effect gehad op de rest van mn carriere.
Zat je teveel te klagen over de bestellingen van klanten?
pi_196346958
Begonnen toen ik 12-13 was, folders rondbrengen.
Daarna bij een supermarkt gewerkt, vervolgens aan de deur dingen verkocht voor een goed doel en als laatste bij een bouwmarkt gewerkt tot ik afgestudeerd was.

Ik denk trouwens niet dat het heel veel effect heeft op mijn huidige carrière, maar ik denk wel dat heeft effect heeft gehad op die periode. Bepaalde leeftijdgenoten toen hadden nooit geld, ik had daar geen last van, en kon dus veel leuke dingen doen met vrienden die ook een bijbaantje hadden.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_196347196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:05 schreef jameshond7 het volgende:
Welke bijbaantjes heb jij gehad tijdens je opleiding of studie? Of vond je bijbaantjes niet nodig, omdat je bijvoorbeeld alles nog toegeschoven kreeg van Vadertje Staat?
Als je die wel hebt gehad, hoe belangrijk denk je dat deze zijn geweest voor de rest van je carriere? Zowel in het begin als later.
Geen gehad...
Wajong jwz
pi_196347237
Begonnen met krantenwijk op m'n 13e.
14 jaar: bezorgen voor de apotheek (6 gulden per keer, vaak maar 1 uurtje in de middag)
15 jaar: slagerij
16 jaar: slagerij supermarkt

Later tijdens studies nog een tijdje in de internationale trein naar Brussel en de Fyra gewerkt met zo'n kar met eten en drinken. Mooie tijden. Vooral de donderdagavond trein van Brussel naar Amsterdam. Allemaal Engelsen die een weekend Amsterdam kwamen trashen. Daar verkocht je makkelijk blikjes bier aan en als je ze wat tips gaf over goede coffeeshops en kroegjes altijd een goede fooi.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_196347566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:22 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Zat je teveel te klagen over de bestellingen van klanten?
Ze verwachtte dat je onbeleefde klanten met respect zat te behandelen. En steeds dankjewel zeggen. Ammehoela, dan kicken ze me er maar uit
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196347775
Middelbare school: koekjesfabriek, supermarkt, schoonmaken

Uni: broodjeszaak, voedingsassistent, verpleeghulp.

Die eerste baantjes hielpen me met wat geld en om te merken dat studeren echt wel zorgt voor een leukere baan.

Die laatste twee gaven me naast een betere betaling ook wat meer inzicht in hoe het werkt in ziekenhuizen en instellingen en de omgang met patiënten. Anders had ik ook echt wel meer studieschuld gehad.
pi_196349176
Mijn bijbaantje tijdens de technische school, is ook mijn eerste baan geworden; bij een keramisch modelleur.
Gipsen modellen en (moeder)mallen maken voor pottenbakkersfabrieken
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 21 november 2020 @ 15:12:40 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196349316
Als vakkenvuller in de supermarkt gewerkt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196349318
Ik heb een bijbaantje gehad als programmeur, dat heeft wel wat geholpen denk ik. Tijdens het afstuderen blijven plakken bij het bedrijf, begonnen als junior terwijl de andere afstudeerders er als trainee zijn gestart.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 21 november 2020 @ 15:20:39 #13
408813 crew  trein2000
pi_196349397
Ik studeer nog. Maar ik denk dat de dingen die ik vrijwillig doe mij qua persoonlijke ontwikkeling heel veel meer opleveren dan krantjes rondbrengen,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196349506
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:20 schreef trein2000 het volgende:
Ik studeer nog. Maar ik denk dat de dingen die ik vrijwillig doe mij qua persoonlijke ontwikkeling heel veel meer opleveren dan krantjes rondbrengen,
vrijwilligerswerk is ook werk he
pi_196349566
Bollen pellen en bloemen koppen tijdens de middelbare school, behalve rugpijn en respect voor Polen, weinig aan overgehouden in mijn latere carriere :P

Later toen ik 17 was (mbo) een tijd gewerkt als NOC engineer in een data center (servers herstarten, netwerk kabels leggen, mensen binnen laten, tickets doorzetten, etc). Ook niet heel veel aan gehad, al verdiende het wel lekker. En toen ik 18 was deed ik ook avond / nachtdiensten in het weekend waarbij ik echt geen reet hoefde te doen. 2 servers rebooten per dienst en af en toe een rondje wandelen over de vloer en verder de hele nacht series kijken. _O_

En later als parttime webdeveloper tijdens mijn hbo. Daar wel heel veel nuttige ervaring opgedaan. :Y
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 21 november 2020 @ 15:41:48 #16
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196349592
Postbode. Erg leuke tijd. Toen verdiende het nog goed en moest je je wijk nog sorteren op het postkantoor (jaren 70).
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 21 november 2020 @ 16:07:13 #17
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_196349848
Tijdens mijn studie heb ik alleen wat bijles gegeven en wat studentassistentschappen gehad. Ik deed 2 bachelorstudies tegelijk en had de weekenden en avonden gewoon nodig om te studeren. (Was wel ook nog lid van een studentenmuziekvereniging en was actief bij de studievereniging en in (medezeggenschaps)commissies. Ik heb niet al mijn tijd achter de boeken besteed :p maar wel veel.)
Nooit nadeel van ondervonden. Voor mijn PhD positie was het belangrijk een goede student te zijn en een goed masteronderzoek te doen. Voor mijn huidige baan waren ze enthousiast over mijn quantitatieve achtergrond en nevenactiviteiten in outreach en medezeggenschap. Het ontbreken van bijbaantjes in de horeca of supermarkt etc. was totaal geen issue :p (ik heb wel een flinke studieschuld :D)
  zaterdag 21 november 2020 @ 16:09:36 #18
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_196349863
En jijzelf @jameshond7 ?
pi_196364096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:05 schreef jameshond7 het volgende:
Welke bijbaantjes heb jij gehad tijdens je opleiding of studie? Of vond je bijbaantjes niet nodig, omdat je bijvoorbeeld alles nog toegeschoven kreeg van Vadertje Staat?
Als je die wel hebt gehad, hoe belangrijk denk je dat deze zijn geweest voor de rest van je carriere? Zowel in het begin als later.
Ik vond werken altijd zonde van mijn tijd. Ik dacht dan: waarom zou ik vakken gaan vullen als ik me ook in filosofie, wetenschap en spiritualiteit kan verdiepen? En zo geschiedde het, ik begon pas tegen het einde van mijn studie te werken. Sindsdien ben ik blijven werken en heb ik veel verschillende soorten werk gedaan. Ik zal wel bekennen dat werkervaring een belangrijke levenservaring is, dus vroeger beginnen met werken lijkt me eerlijk gezegd beter. Dan kijk je toch anders tegen geld aan, onder anderen.
pi_196385664
Op middelbare school heb ik zoveel bijbaantjes gehad. Folderwijk, in de bieb, bij de bakker gewerkt, bij de boekwinkel gewerkt, een hele zomer in een fabriek gewerkt e.d.

In de bachelor nog wel een aantal bijbaantjes gehad. Heb als babysitter gewerkt voor hier naartoe geïmmigreerde Amerikanen (aanrader, verdiend lekker), bijles gegeven op de uni aan 1e-2e jaars, en veel gewerkt als doktersassistente in de vakanties. Ook een tijdje als verpleeghulp.

Denk dat alleen doktersassistente en verpleeghulp handig zijn geweest. Ook voor mijn CV, maar ook omdat je al meer met patiëntensystemen (HIX en dergelijke) en patiënten zelf om kan gaan, en kleine ingreepjes kan doen. En dat gaat nu allemaal wat sneller daardoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2020 22:36:14 ]
pi_196462363
Tijdens mijn studie in een soort call center en als student assistent gewerkt. Dat laatste staat altijd wel goed op je CV denk ik, hoewel ik toen voor een andere faculteit werkte als waar ik studeerde dus heel relevant voor mijn studie was het verder niet.
pi_196472776
Op mijn 13e begonnen bij een aardbeienboer waar ik uiteindelijk tot mijn 25e heb gewerkt. Altijd veel uren maken en in de zomer, weekenden en vakanties werd ik na een aantal jaar al 'leidinggevende' over de overige scholieren. Dat heeft me al een prima start op mijn CV opgeleverd. Bedrijven zien mijn ervaring en vinden het positief dat ik zo lang ergens gewerkt heb.

Ook nog een tijdje in een Jumbo Foodmarkt gewerkt. Op zich leuker dan een reguliere supermarkt, maar daar waren de leidinggevenden omhooggevallen patsertjes. Maar 2 jaar gedaan, daarna kwam ik bij huiswerkbegeleiding terecht waar ik na een paar maanden locatiemanger werd. Uiteindelijk gaf die baan ook de doorslag om helemaal voor het onderwijs te kiezen.

Altijd wel thuis gewoond, maar omdat ik zo vroeg al begon met werken altijd fluitend collegegeld betaald, op vakantie geweest en elk weekend uitgeweest zonder echt op geld te hoeven letten.
't Echte en 't ware!
pi_196484125
Bij een supermarkt gewerkt en via een uitzendbureau opdrachten gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')