abonnement Unibet Coolblue
pi_196332991
quote:
https://www.ad.nl/binnenl(...)p-fietsers~a8ea4054/

Kind en agent zwaargewond; politiemotor rijdt met grote snelheid tegen verkeer in en botst op fietsers
Een motoragent en twee kinderen zijn vanochtend gewond geraakt bij een aanrijding bij Herwen. De agent op een motor reed tegen de rijrichting in op het fietspad en botste door nog onbekende oorzaak op een aantal fietsers.

Het ongeluk gebeurde rond 08.15 uur op de Aerdtseweg tussen Babberich en Herwen. Meteen kwamen verschillende ambulances en de politie ter plaatse voor hulpverlening. De motor belandde op het fietspad.

Zwaargewond
De agent en één van de kinderen zijn zwaargewond naar het ziekenhuis vervoerd. Een ander kind liep wat schrammen op. Een deel van de drukke Aerdtseweg is afgezet voor onderzoek door de dienst Verkeersongevallenanalyse.

Volgens een politiewoordvoerder reed de motoragent op het fietspad tegen de fietsrichting in. De politie heeft daarvoor vrijstelling, volgens de zegsman. Hoe het kon dat de motor met grote snelheid in botsing raakte is onduidelijk.

Impact
De klap moet groot zijn geweest. Van een van de fietsen was het voorwiel door de impact van de botsing doormidden gebroken.

De Aerdtseweg is een drukke auto- en fietsroute. Veel scholieren van het Gelders eiland fietsen via deze weg van en naar hun middelbare school.

Geen lantaarns
Langs het fietspad in de richting van Babberich waar het ongeluk gebeurde staan geen lantaarns. Rond het tijdstip van de botsing was het nog licht schemerig.
Dat ze het mogen overleven...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 12:08:16 #2
408813 crew  trein2000
pi_196333009
Erg benieuwd wat daar gebeurd is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:09:32 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196333029
quote:
De agent op een motor reed tegen de rijrichting in op het fietspad
:{
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:23:16 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196333217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:07 schreef hollandia02 het volgende:
Volgens een politiewoordvoerder reed de motoragent op het fietspad tegen de fietsrichting in. De politie heeft daarvoor vrijstelling, volgens de zegsman.
Dat is wel heel kort door de bocht. Aan die vrijstelling zijn wel voorwaarden verbonden, het is nog altijd de vraag of aan die voorwaarden voldaan is.

quote:
De politie heeft vrijstelling van alle artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV). Dit betekent dus bijvoorbeeld dat de politie de maximumsnelheid mag overschrijden. Ook mag de politie bijvoorbeeld:

doorrijden bij een rood verkeerslicht;
rijden over de vluchtstrook;
rijden op plaatsen waar anderen dit niet mogen zoals een trambaan, busbaan en stoep;
inhalen over een doorgetrokken streep;
parkeren of stilstaan waar dit voor anderen verboden is.

Daarnaast zijn er voorwaarden aan de vrijstelling verbonden:

• de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen;
het gebruik van de vrijstelling is gezien de situatie noodzakelijk.;
• de voorschriften van de Brancherichtlijn Verkeer Politie worden nageleefd.
https://www.politie.nl/themas/bevoegdheden-politie.html

De brancherichtlijn verkeer politie zegt het volgende (over het tegen de richting inrijden):

quote:
Het afwijken van algemeen geldende verkeersregels en gedragsnormen gebeurt restrictief en alleen indien
daartoe voldoende noodzaak bestaat. Hierbij maakt de bestuurder een afweging tussen te nemen risico en
het beoogde doel.
quote:
Tegen het verkeer inrijden

Tegen het verkeer inrijden is bij niet-gescheiden rijbanen toegestaan als er sprake is van een significante
tijdwinst en er met een snelheid wordt gereden waarbij gestopt kan worden binnen de afstand die te
overzien is en waarover de rijbaan vrij is.
Dit geldt voor gebodsborden, geslotenverklaringen en het rijden
op weghelften bestemd voor het tegemoet komend verkeer.
Bij gescheiden rijbanen is het tegen het verkeer inrijden alleen toegestaan onder dezelfde voorwaarden als
hierboven benoemd, echter ook pas na toestemming van de meldkamer. Daarbij moet zeker zijn gesteld
dat het verkeer is stil gelegd.
https://www.ifv.nl/kennis(...)ijn-Politie-2018.pdf

Het is dus maar de vraag of de motoragent terecht gebruik heeft gemaakt van die vrijstelling en als dat zo is of hij zich dan aan de voorschriften heeft gehouden. Reed hij tegen de richting in omdat de koffie op het bureau anders koud werd dan moet hij gewoon aangepakt worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 12:25:00 #5
408813 crew  trein2000
pi_196333238
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Aan die vrijstelling zijn wel voorwaarden verbonden, het is nog altijd de vraag of aan die voorwaarden voldaan is.
[..]

https://www.politie.nl/themas/bevoegdheden-politie.html

De brancherichtlijn verkeer politie zegt het volgende (over het tegen de richting inrijden):
[..]

[..]

https://www.ifv.nl/kennis(...)ijn-Politie-2018.pdf

Het is dus maar de vraag of de motoragent terecht gebruik heeft gemaakt van die vrijstelling en als dat zo is of hij zich dan aan de voorschriften heeft gehouden.
Ik durf hem wel aan. Dat heeft ie niet. Als je op hoge snelheid tegen het verkeer in op het fietspad rijdt dan is dat gewoon roekeloos. Ook als je een witte Kuip en een blauwe lamp hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196333281
quote:
De agent op een motor reed tegen de rijrichting in op het fietspad en botste door nog onbekende oorzaak op een aantal fietsers.
Hoe komt zo'n zin er toch doorheen? De oorzaak van het botsen staat in de eerste helft van de zin. Hoe krijgt een verslaggever dit op papier en waarom wordt dit voor publicatie erniet uit gefilterd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196333397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe komt zo'n zin er toch doorheen? De oorzaak van het botsen staat in de eerste helft van de zin. Hoe krijgt een verslaggever dit op papier en waarom wordt dit voor publicatie erniet uit gefilterd?
Niet echt. Tegen de richting inrijden is risicoverhogend, maar niet meteen de reden van een ongeluk.
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:39:12 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196333444
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Aan die vrijstelling zijn wel voorwaarden verbonden, het is nog altijd de vraag of aan die voorwaarden voldaan is.
[..]

https://www.politie.nl/themas/bevoegdheden-politie.html

De brancherichtlijn verkeer politie zegt het volgende (over het tegen de richting inrijden):
[..]

[..]

https://www.ifv.nl/kennis(...)ijn-Politie-2018.pdf

Het is dus maar de vraag of de motoragent terecht gebruik heeft gemaakt van die vrijstelling en als dat zo is of hij zich dan aan de voorschriften heeft gehouden. Reed hij tegen de richting in omdat de koffie op het bureau anders koud werd dan moet hij gewoon aangepakt worden.
En ook met die vrijstelling mag je geen aanrijding veroorzaken natuurlijk. Fietsende scholieren rekenen op een fietspad echt niet op een tegemoetkomende snelle motor.

Benieuwd welke la ze kunnen vinden om de resultaten van het onderzoek in te laten verdwijnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:49:48 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196333588
Het lijkt trouwens niet te gaan om een gemarkeerde politiemotor. Is dan de vraag of die motor überhaupt over licht- en geluidssignalen beschikt.



https://www.ad.nl/binnenl(...)p-fietsers~a8ea4054/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:52:13 #10
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196333632
Ah de politie te motor..

Dat kun je een beetje vergeleken met keepers in een voetbalelftal; ze horen er niet echt bij.. niemand weet eigenlijk waarom degene dat wil, maar het moet nou eenmaal.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196333823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niet echt. Tegen de richting inrijden is risicoverhogend, maar niet meteen de reden van een ongeluk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niet echt. Tegen de richting inrijden is risicoverhogend, maar niet meteen de reden van een ongeluk.
Ik durf de stelling wel aan dat als hij niet op het fietspad tegen het verkeer in was gereden hij NIET op deze fietsers was gebotst.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196333844
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
Het lijkt trouwens niet te gaan om een gemarkeerde politiemotor. Is dan de vraag of die motor überhaupt over licht- en geluidssignalen beschikt.

[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/binnenl(...)p-fietsers~a8ea4054/
Lekker breed fietspad ook. Je ziet gelijk dat met hoge snelheid tegen het verkeer in rijden geen enkel risico met zich meebrengt en verantwoord weggedrag is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 13:06:11 #13
408813 crew  trein2000
pi_196333851
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
Het lijkt trouwens niet te gaan om een gemarkeerde politiemotor. Is dan de vraag of die motor überhaupt over licht- en geluidssignalen beschikt.

[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/binnenl(...)p-fietsers~a8ea4054/
Dan kun je je al helemaal afvragen waarom hij in godesnaam tegen het verkeer in rijdt, met hoge snelheid, op het fietspad...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:08:20 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196333870
De Gelderlander heeft inmiddels ook de tijd van het ongeval aangepast, naar 07:45. Dus de zichtbaarheid zal in de schemering (of gewoon halfdonker) ook niet optimaal geweest zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 13:09:22 #15
408813 crew  trein2000
pi_196333884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:08 schreef Janneke141 het volgende:
De Gelderlander heeft inmiddels ook de tijd van het ongeval aangepast, naar 07:45. Dus de zichtbaarheid zal in de schemering (of gewoon halfdonker) ook niet optimaal geweest zijn.
Nog een reden om niet met hoge snelheid tegen het verkeer in te rijden...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196334018
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:49 schreef MichaelScott het volgende:
Het lijkt trouwens niet te gaan om een gemarkeerde politiemotor. Is dan de vraag of die motor überhaupt over licht- en geluidssignalen beschikt.

[ afbeelding ]

https://www.ad.nl/binnenl(...)p-fietsers~a8ea4054/
Dat maakt voor de vrijstelling niet uit. Wel voor de vraag of het een voorrangsvoertuig was.
dag
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:27:25 #17
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_196334151
Met hoge snelheid tegen het verkeer in om een scholier zonder licht te bekeuren? Zie ik ze hier wel eens doen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 13:28:04 #18
408813 crew  trein2000
pi_196334164
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat maakt voor de vrijstelling niet uit. Wel voor de vraag of het een voorrangsvoertuig was.
Correct, alhoewel het natuurlijk wel weer kan uitmaken in de vraag of het verantwoord is. Blauwe lampen en een harde sirene vallen immers eerder op dan een grijs racemonster.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 13:28:57 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_196334182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:27 schreef Rodgrod het volgende:
Met hoge snelheid tegen het verkeer in om een scholier zonder licht te bekeuren? Zie ik ze hier wel eens doen.
Er zit vaak wel een apart slag politieagent op de motor ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_196334234
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Ik durf de stelling wel aan dat als hij niet op het fietspad tegen het verkeer in was gereden hij NIET op deze fietsers was gebotst.
Als de fietsers daar niet hadden gereden waren ze ook niet aangereden. Dus de schuldigen zijn de fietsers.

Beetje slechte logica niet?
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:32:43 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196334259
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de fietsers daar niet hadden gereden waren ze ook niet aangereden. Dus de schuldigen zijn de fietsers.

Beetje slechte logica niet?
Het verschil is alleen dat de agent op dat fietspad mag (of zelfs moet) verwachten dat daar fietsers rijden, terwijl fietsers op een fietspad in alle redelijkheid geen spookrijdende motoren hoeven te verwachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196334269
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:27 schreef Rodgrod het volgende:
Met hoge snelheid tegen het verkeer in om een scholier zonder licht te bekeuren? Zie ik ze hier wel eens doen.
Alles voor de regels zijn regels fetisj mensen.
pi_196334308
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat de agent op dat fietspad mag (of zelfs moet) verwachten dat daar fietsers rijden, terwijl fietsers op een fietspad in alle redelijkheid geen spookrijdende motoren hoeven te verwachten.
Ik reageerde op iemand wiens stelling was dat de oorzaak al in dezelfde zin stond die eindigde met de reden van het ongeluk is nog onbekend. Kan bijvoorbeeld ook best zo zijn dat motormuis het ongeluk heeft veroorzaakt door aan een lachgasballonnetje te lurken ofzo.
pi_196334654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de fietsers daar niet hadden gereden waren ze ook niet aangereden. Dus de schuldigen zijn de fietsers.

Beetje slechte logica niet?
Inderdaad. In beginsel horen fietsers op het fietspad en motorfietsen niet. Helemaal niet met hoge snelheid en tegen het verkeer in. Dus logica is in je voorbeeld inderdaad ver te zoeken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196334670
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand wiens stelling was dat de oorzaak al in dezelfde zin stond die eindigde met de reden van het ongeluk is nog onbekend. Kan bijvoorbeeld ook best zo zijn dat motormuis het ongeluk heeft veroorzaakt door aan een lachgasballonnetje te lurken ofzo.
Welnee, lurken aan lachgasballonnetjes werkt alleen risicoverhogend....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196335045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. In beginsel horen fietsers op het fietspad en motorfietsen niet. Helemaal niet met hoge snelheid en tegen het verkeer in. Dus logica is in je voorbeeld inderdaad ver te zoeken.
In beginsel niet nee, maar voor politieagenten is vaak een uitzondering. Zou ook wat zijn als je helemaal niet meer tegen de richting in mag in een stad als Groningen met het verkeerscirculatieplan. Sorry meneer we zien de ambu, maar die moet toch even 10 minuten omrijden.
pi_196335173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In beginsel niet nee, maar voor politieagenten is vaak een uitzondering. Zou ook wat zijn als je helemaal niet meer tegen de richting in mag in een stad als Groningen met het verkeerscirculatieplan. Sorry meneer we zien de ambu, maar die moet toch even 10 minuten omrijden.
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat dat de oorzaak is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196335517
Volgens mij heeft het zich ongeveer hier afgespeeld: https://goo.gl/maps/XeGk4QYrfFScdrMK9
Het is wel een hele overzichtelijke situatie, dus zelfs als het nog donker was en de scholieren geen verlichting voerden zou je die eigenlijk wel moeten zien met je eigen verlichting. Maar misschien heeft de glooiing van de weg dat belemmert.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 14:39:21 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196335584
Motorpolitie _O_ _O_

Triest dat er een ongeluk is gebeurd. Hopelijk komen de agent en de scholieren er snel weer bovenop.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196337265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de fietsers daar niet hadden gereden waren ze ook niet aangereden. Dus de schuldigen zijn de fietsers.

Beetje slechte logica niet?
Wat een logica
pi_196337548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat dat de oorzaak is.
Misschien achtervolgde hij wel een crimineel... dan was dat weer de oorzaak. Een motoragent gaat niet voor de lol op een fietspad in tegenovergestelde richting rijden. Los daarvan is het een kaarsrecht fietspad dus dat is nog steeds geen reden om die fietsers over het hoofd te zien. Er moet dus nog wat anders aan de hand zijn.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:55:19 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196337563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien achtervolgde hij wel een crimineel... dan was dat weer de oorzaak. Een motoragent gaat niet voor de lol op een fietspad in tegenovergestelde richting rijden. Los daarvan is het een kaarsrecht fietspad dus dat is nog steeds geen reden om die fietsers over het hoofd te zien. Er moet dus nog wat anders aan de hand zijn.
Dan nog, je moet het risico van een achtervolging (met name potentieel letsel van omstanders) ook kunnen inschatten. Soms is een achtervolging het niet waard als het te gevaarlijk wordt. Helaas.
pi_196337654
Ja en dat zal een politieagent ongetwijfeld doen want daar hebben ze opleidingen en training voor gehad. Waarom denk je dat de politie vrijstelling heeft van alle artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens... omdat dit vaak noodzakelijk is bij het pakken van boeven. Ik denk dat iedere agent dagelijks wel regels overtreed die wij niet mogen overtreden, dus het is helemaal niet bijzonder dat zo'n motor op een fietspad rijdt. Wel bijzonder dat hij daar weet te crashen... helaas.
Facts don't care about your feelings
pi_196337750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Misschien achtervolgde hij wel een crimineel... dan was dat weer de oorzaak. Een motoragent gaat niet voor de lol op een fietspad in tegenovergestelde richting rijden. Los daarvan is het een kaarsrecht fietspad dus dat is nog steeds geen reden om die fietsers over het hoofd te zien. Er moet dus nog wat anders aan de hand zijn.
nee. Dan nog steeds is de reden dat hij besloot tegen het verkeer in op het fietspad te rijden.

Het achtervolgen van een crimineel is hooguit de reden dat hij daar reed.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_196337806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nee. Dan nog steeds is de reden dat hij besloot tegen het verkeer in op het fietspad te rijden.

Het achtervolgen van een crimineel is hooguit de reden dat hij daar reed.
Je praat poep. De reden van het ongeluk kan bijv. een klapband zijn of een beroerte. Tegen het verkeer in rijden is niet per se een reden of oorzaak voor een ongeluk.
Facts don't care about your feelings
pi_196379763
wat een kutfietspad zeg,
heel smal, en een stukje hoger dan het gras er omheen.
als je op het randje rijdt dan val je er af.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_196379857
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan kun je je al helemaal afvragen waarom hij in godesnaam tegen het verkeer in rijdt, met hoge snelheid, op het fietspad...
Met aan de foto te zien een weg ernaast.
pi_196380038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Je praat poep. De reden van het ongeluk kan bijv. een klapband zijn of een beroerte.
Of een onverwacht telefoontje van zijn Moeder... :') Wel wat vergezocht en tevens pure speculatie. Wat hebben we daar nou aan??
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196380540
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Of een onverwacht telefoontje van zijn Moeder... :') Wel wat vergezocht en tevens pure speculatie. Wat hebben we daar nou aan??
Niks, maar om te zeggen dat het oorzaak van een ongeluk is dat de motoragent een verkeersregel overtrad is onzin. Dat doen agenten dagelijks en dat mogen ze ook als ze er een goede reden voor hebben.
Facts don't care about your feelings
  maandag 23 november 2020 @ 18:12:45 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196380582
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niks, maar om te zeggen dat het oorzaak van een ongeluk is dat de motoragent een verkeersregel overtrad is onzin. Dat doen agenten dagelijks en dat mogen ze ook als ze er een goede reden voor hebben.
Maar alleen als ze daarbij het andere verkeer niet in gevaar brengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196380642
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar alleen als ze daarbij het andere verkeer niet in gevaar brengen.
Jaja, maar dat is natuurlijk een afweging die ze zelf moeten maken... iedere dag. Maar als je mongolen op de weg hebt die niets zien dan krijg je weleens een ongeluk ja. Heb al zo vaak mensen gezien die gewoon niet aan de kant gaan voor zwaailichten terwijl je ze al 2 minuten hoort/ziet aankomen.
Facts don't care about your feelings
pi_196380744
quote:
Op maandag 23 november 2020 17:33 schreef Bart2002 het volgende:

Of een onverwacht telefoontje van zijn Moeder... :') Wel wat vergezocht en tevens pure speculatie. Wat hebben we daar nou aan??
@ootjekatootje
  maandag 23 november 2020 @ 18:26:05 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196380760
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jaja, maar dat is natuurlijk een afweging die ze zelf moeten maken... iedere dag. Maar als je mongolen op de weg hebt die niets zien dan krijg je weleens een ongeluk ja. Heb al zo vaak mensen gezien die gewoon niet aan de kant gaan voor zwaailichten terwijl je ze al 2 minuten hoort/ziet aankomen.
Een paar kinderen onderweg naar school op een vrijliggend fietspad mongolen noemen. Je moet het lef maar hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196380770
quote:
Volgens een politiewoordvoerder reed de motoragent op het fietspad tegen de fietsrichting in. De politie heeft daarvoor vrijstelling
OH DAN!! :')
pi_196380821
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2020 18:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

@:Ootjekatootje
O sorry, ja euhhh.

Zonder de OP te lezen zeg ik, politieagent had gelijk. Ik ben ook wel eens in slaapgevallen op de fiets.
:P
pi_196381122
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een paar kinderen onderweg naar school op een vrijliggend fietspad mongolen noemen. Je moet het lef maar hebben.
Ja zo rolt deze user. Ik ook vroeger trouwens. Maar er is dus hoop en tegenwoordig is het allemaal scherp doordacht en overwogen. :) Men moet daar eerst wel even +- 57 jaar voor worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196382764
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja zo rolt deze user. Ik ook vroeger trouwens. Maar er is dus hoop en tegenwoordig is het allemaal scherp doordacht en overwogen. :) Men moet daar eerst wel even +- 57 jaar voor worden.
En ik maar denken dat je net 18 was geworden...
Facts don't care about your feelings
pi_196383888
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En ik maar denken dat je net 18 was geworden...
Nou ja dat geeft maar weer aan wat een onrealistische Petrolhead je bent. Dat van die Nietsziende Mongolen die daar op het fietspad reden en niet aan de kant gingen en die Motor niet zagen aankomen juist omdat het Mongolen zijn en dat dat de schuld is van die kinderen is wel weer legendarisch. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 23-11-2020 21:16:30 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 23 november 2020 @ 22:24:14 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196385479
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 18:26 schreef Nober het volgende:

[..]

OH DAN!! :')
"Hoe het kon dat de motor met grote snelheid in botsing raakte is onduidelijk."

Met hoge snelheid tegen de richting tijdens schemering op een fietspad is gewoon gevaarljjk. Een burger raakt dan zijn rijbewijs kwijt en wordt veroordeeld. Ik denk niet dit met de vrijstelling plots wel mag.
Tot nooit .......
pi_196387700
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 22:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

"Hoe het kon dat de motor met grote snelheid in botsing raakte is onduidelijk."

[..]
Hoe het kan dat de met hoge snelheid op een fietspad spookrijdende motoragent in botsing kwam met de fietsende scholieren is een groot mysterie en zal waarschijnlijk wel nooit meer opgelost kunnen worden. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 24 november 2020 @ 07:43:10 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196387729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zit vaak wel een apart slag politieagent op de motor ja.
Klopt en ze werken ook vaak niet in paren wat ook wat zegt over de sociale vaardigheden van zo een agent.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196387806
Ze mogen van mij wel eens beter gaan kijken of deze vrijstellingen van deze tijd zijn. Vrijstelling zijn er niet voor gemaakt om kinderen te vermoorden. Bovendien zie je steeds vaker dat agenten betrokken zijn bij ongelukken, iets wat je 40 jaar geleden echt nooit zag. De vrijstelling lijkt wel een vrijbrief om je te misdragen in het verkeer. Misschien wordt het hoog tijd deze vrijstelling enorm in te perken en dat alle verkeersregels ook voor agenten gaan gelden.
  dinsdag 24 november 2020 @ 09:16:14 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196388386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:58 schreef MakkieR het volgende:
Ze mogen van mij wel eens beter gaan kijken of deze vrijstellingen van deze tijd zijn. Vrijstelling zijn er niet voor gemaakt om kinderen te vermoorden. Bovendien zie je steeds vaker dat agenten betrokken zijn bij ongelukken, iets wat je 40 jaar geleden echt nooit zag. De vrijstelling lijkt wel een vrijbrief om je te misdragen in het verkeer. Misschien wordt het hoog tijd deze vrijstelling enorm in te perken en dat alle verkeersregels ook voor agenten gaan gelden.
Ik denk niet dat dat nodig is. De vrijstelling is er niet voor niets. Wel zie je regelmatig gevaarlijk weggedrag bij het gebruik maken van deze vrijstelling. Zoek voor de grap is eens hoe je je moet gedragen als je met sirenes rijdt. Stapvoets over kruisingen, geen groot snelheidsverschil enz enz.

Als je zonder sirenes rijdt zijn er nog meer eisen. Je mag andere verkeersdeelnemers niet eens hinderen. Rijdt er dus een rij auto's door groen, dan mag je je daar absoluut niet tussendringen. Ook bumperkleven heb ik nog wel gezien, zonder sirene.

De vrijstelling zelf is geen probleem.
Het gedrag rondom de vrijstelling moeten ze vooral eens iets aan doen.
Over het algemeen zie je de ambulance en brandweer beter met de sirenes omgaan.
Tot nooit .......
pi_196388492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:58 schreef MakkieR het volgende:

Misschien wordt het hoog tijd deze vrijstelling enorm in te perken en dat alle verkeersregels ook voor agenten gaan gelden.
En hoe zie je dat praktisch voor je in een noodsituatie?
pi_196388502
Vrijstelling, okay, maar die vrijstelling is nog steeds onderhevig aan bepaalde voorwaarden mag ik hopen?

Maw tegen het verkeer in om iemand een boete te kunnen geven, lijkt mij niet zo'n zwaar voorval dat je dan tegen het verkeer in kan gaan kloten met alle mogelijke gevolgen van dien.

Zeg maar het verschil tussen een overtreding en een of ander delict.

De tijd dat agenten alles blanco kunnen doen, zou nu toch wel eens voorbij moeten zijn anno 2020.
Het is geen 1950 meer he.
  dinsdag 24 november 2020 @ 09:50:08 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196388704
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een paar kinderen onderweg naar school op een vrijliggend fietspad mongolen noemen. Je moet het lef maar hebben.
Dat staat er helemaal niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 24 november 2020 @ 09:59:49 #57
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196388802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt en ze werken ook vaak niet in paren wat ook wat zegt over de sociale vaardigheden van zo een agent.
_O-
pi_196389043
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 22:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

"Hoe het kon dat de motor met grote snelheid in botsing raakte is onduidelijk."

Met hoge snelheid tegen de richting tijdens schemering op een fietspad is gewoon gevaarljjk. Een burger raakt dan zijn rijbewijs kwijt en wordt veroordeeld. Ik denk niet dit met de vrijstelling plots wel mag.
De vrijstelling geldt niet voor artikelen 5 en 8 ( gevaar en alcohol).
Bovendien moet men altijd kunnen stoppen binnen het weggedeelte dat ze vrij kunnen overzien.
dag
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:17:03 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196390395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:36 schreef Chia het volgende:
Volgens mij heeft het zich ongeveer hier afgespeeld: https://goo.gl/maps/XeGk4QYrfFScdrMK9
Het is wel een hele overzichtelijke situatie, dus zelfs als het nog donker was en de scholieren geen verlichting voerden zou je die eigenlijk wel moeten zien met je eigen verlichting. Maar misschien heeft de glooiing van de weg dat belemmert.
Gescheiden rijbanen. Uit de eerdere quote met de regels rondom vrijstelling staat dat er alleen tegen het verkeer in mag worden gereden na toestemming door de meldkamer. Moet vrij eenvoudig uit te zoeken zijn dan :) Dan is de reden ook meteen bekend.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:19:27 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196390426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 07:58 schreef MakkieR het volgende:
Ze mogen van mij wel eens beter gaan kijken of deze vrijstellingen van deze tijd zijn. Vrijstelling zijn er niet voor gemaakt om kinderen te vermoorden. Bovendien zie je steeds vaker dat agenten betrokken zijn bij ongelukken, iets wat je 40 jaar geleden echt nooit zag. De vrijstelling lijkt wel een vrijbrief om je te misdragen in het verkeer. Misschien wordt het hoog tijd deze vrijstelling enorm in te perken en dat alle verkeersregels ook voor agenten gaan gelden.
Ik denk dat het probleem meer bij andere weggebruikers liggen. Die vinden eigen belang vaak zwaarder wegen dan het algemeen belang, is een maatschappelijke ontwikkelingen. Aan de kant gaan voor hulpdiensten is niet normaal meer. Het belagen, hinderen en bedreigen van hulpdiensten is echter wel steeds normaler.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:20:31 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_196390447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:27 schreef Peter het volgende:

[..]

De vrijstelling geldt niet voor artikelen 5 en 8 ( gevaar en alcohol).
Bovendien moet men altijd kunnen stoppen binnen het weggedeelte dat ze vrij kunnen overzien.
Dat is overduidelijk niet gelukt in deze.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:53:02 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_196392315
We zijn wel lekker aan het oordelen maar de details weten we niet. Voorlopig ligt de agent zelf ook in de kreukels en misschien wel omdat een groepje kinderen geen licht op hun fiets hadden.
  dinsdag 24 november 2020 @ 15:13:40 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196392604
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:23 schreef MichaelScott het volgende:

Dat is wel heel kort door de bocht. Aan die vrijstelling zijn wel voorwaarden verbonden, het is nog altijd de vraag of aan die voorwaarden voldaan is.
Dat lijkt me niet.

quote:
• de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen;
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196393810
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En hoe zie je dat praktisch voor je in een noodsituatie?
Eigen verantwoordelijkheid waar je achteraf uitleg mag geven aan de rechter dat jouw actie gegrond is. Dus geen vrijstelling tot de rechter achteraf jou gelijk geeft of niet. Dan denk je wel twee keer na voor je blindelings door het rode licht heen rijdt.
pi_196394221
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 22:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

"Hoe het kon dat de motor met grote snelheid in botsing raakte is onduidelijk."

Met hoge snelheid tegen de richting tijdens schemering op een fietspad is gewoon gevaarljjk. Een burger raakt dan zijn rijbewijs kwijt en wordt veroordeeld. Ik denk niet dit met de vrijstelling plots wel mag.
Als ik de foto bekijk dan is er een dijkje / heuvel. Als de agent net iets te lang naar de hoofdweg keek bijv omdat hij een achtervolging deed dan bleef er weinig tijd over om over die heuvel te kijken.

Kortom onverantwoorde risico's genomen. Zelf ben ik ooit van de weg gereden door een KLPD wagen die dacht dat ze wel met 100 over ijzel konden rijden.

Waar gehakt wordt vallen spaanders natuurlijk.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:44:09 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196394717
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid waar je achteraf uitleg mag geven aan de rechter dat jouw actie gegrond is. Dus geen vrijstelling tot de rechter achteraf jou gelijk geeft of niet. Dan denk je wel twee keer na voor je blindelings door het rode licht heen rijdt.
toestemk8ng vragen aan de meldkamer, net als ambulance en brandweer. Lijkt me niks mis mee en zo gebeurt.
Tot nooit .......
pi_196401824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

toestemk8ng vragen aan de meldkamer, net als ambulance en brandweer. Lijkt me niks mis mee en zo gebeurt.
"Meldkamer, de boef waar ik achteraan rijd is met zijn auto een voetgangersgebied ingereden. Ik wacht even tot ik toestemming heb zodat ik weer achter hem aan kan"

Zoiets? :P
pi_196402468
Hij gedroeg zich als een fanatieke boa, geef ze een uniform en ...., sommigen zijn er (mentaal) gewoon niet geschikt voor.
pi_196403659
Wat een domme keuze ook, rond die tijd (spitsuur voor schoolgaande kinderen), lekker met je motor tegen de richting in, op hoge snelheid het fietspad inrijden en blijkbaar niet kunnen zien dat daar fietsers rijden. Had ie stront in zijn ogen?
  woensdag 25 november 2020 @ 15:54:20 #70
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196408462
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 07:49 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

"Meldkamer, de boef waar ik achteraan rijd is met zijn auto een voetgangersgebied ingereden. Ik wacht even tot ik toestemming heb zodat ik weer achter hem aan kan"

Zoiets? :P
Hoeveel seconden denk je dat toestemming moet duren?

Als het goed is had ie al gemeld dat ie achter een boef aan zat, de bevestiging kan al een toestemming zijn.
Nu maken ze ook verkeersovertredingen tijdens een normale surveiance. Dat lijkt me nergens voor nodig.
Hij hoeft het niet in drievoud in te dienen hoor.
Tot nooit .......
  woensdag 25 november 2020 @ 19:03:02 #71
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_196411314
Dit is echt een schande. De politie die de verkeersregels voor de zoveelste keer aan hun laars lappen en alweer voor pijn, verderf en ellende zorgen.. en dit keer kinderen nota bene! Misselijkmakend. Het is een geluk bij een ongeluk dat ze nu eens geen mensen dood hebben gemaakt, maar wat zou het schelen?! Dieptriest gedrag van een groep mensen die zich vaak onaantastbaar wanen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 25 november 2020 @ 20:29:16 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_196412547
Sjonge, er wordt in dit topic wel héél erg gedaan alsof fietsende jeugd hét lichtende voorbeeld voor verkeersgedrag is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_196413191
Laat de politie een aso of een verdachte wegvluchten, is het ook weer niet goed.

Veel boze fokkers hier
pi_196413392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
Laat de politie een aso of een verdachte wegvluchten, is het ook weer niet goed.

Veel boze fokkers hier
Een verdachte :') hoogstwss gewoon een scootertje zonder helm of een fietser zonder licht :D dat is 99 procent van het werk wat die motoragenten doen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 25 november 2020 @ 21:17:09 #75
408813 crew  trein2000
pi_196413450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

toestemk8ng vragen aan de meldkamer, net als ambulance en brandweer. Lijkt me niks mis mee en zo gebeurt.
Staat ook in de richtlijn. Maar daar mag van afgeweken worden als dat echt nodig is. Kan ik me ook wel voorstellen want als jij een wegpiraat wil achtervolgen en je moet eerst eens gaan babbelen met de meldkamer dan is de vogel al gevlogen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196413642
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:15 schreef SOG het volgende:

[..]

Een verdachte :') hoogstwss gewoon een scootertje zonder helm of een fietser zonder licht :D dat is 99 procent van het werk wat die motoragenten doen
Jup
Of die Valentino Rossi had gewoon zin om tegen het verkeer te racen. Gewoon omdat hij dat leuk vindt en hij schijt aan de burger heeft

Zo zijn ze
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')