abonnement Unibet Coolblue
pi_196331397
Mondkapje niet verplicht in de kerk, wel bij de kapper.


quote:
In gebedshuizen, zoals kerken, moskeeën, tempels en synagogen, wordt een mondkapje niet verplicht. De verplichting gaat wel gelden bij de kapper, tijdens de rijles en bij de nagelstylist, zowel voor de klant als voor de professional.

Het kabinet had eerder al bekendgemaakt dat vanwege de coronacrisis per 1 december iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes een mondkapje moet gaan dragen. Nu hebben de ministers De Jonge, Grapperhaus en Ollongren de ministeriële regeling vastgesteld waarin die plicht is uitgewerkt en waarin allerlei details staan. Op grond van de Coronawet krijgt de Tweede Kamer nog een week de tijd om zich erover te buigen.

In theaters, maar niet op vaste zitplaats
Onder publieke binnenruimtes vallen bijvoorbeeld winkels, musea, benzinestations, restaurants, cafés, theaters en concertzalen. Het mondkapje hoeft niet te worden gedragen als iemand een vaste zitplaats heeft. Zo mag in het theater het kapje af zodra die persoon is gaan zitten. Maar als hij of zij bijvoorbeeld naar het toilet gaat, moet het mondkapje weer op.

In het openbaar vervoer was een mondkapje al verplicht en dat gaat vanaf 1 december ook voor stations en luchthavens gelden.

Onderwijs
Ook in grote delen van het onderwijs moet het mondkapje op als mensen zich door het schoolgebouw bewegen. Het kapje mag af tijdens de les, als iedereen een vaste zitplaats heeft. Een docent hoeft het kapje niet op als hij of zij voor de groep staat.

Ook huisartsen en fysiotherapeuten zijn uitgezonderd van de plicht. Volgens de ministeriële regeling geldt de verplichting ook niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen. En het hoeft ook niet te worden gedragen bij het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.

De mondkapjesplicht geldt voorlopig voor drie maanden. Mensen die zich er niet aan houden, kunnen een boete krijgen van 95 euro. Tot 1 december blijft het bij een dringend advies.

Volgorde van vaccineren
De Jonge ging eerder vandaag ook in op het advies van de Gezondheidsraad over een vaccinatiestrategie. Het advies om 60-plussers, kwetsbaren en zorgmedewerkers eerst in te enten noemt de minister "een verstandige lijn", die overeenkomt met internationale ideeën hierover.

Hij wees er wel op dat als er een vaccin is, nog moet worden bekeken hoe geschikt dat is voor bepaalde groepen. "Je moet kijken: is die eerste levering effectief bij deze doelgroep?" In hoeverre De Jonge het advies van de Gezondsheidsraad overneemt, wordt later bekend. Het moet nog worden besproken in het kabinet.
======================================
Ha, in de kerk is het dus sowieso veilig! ;)
pi_196331426
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:21 schreef Bocaj het volgende:
En het hoeft ook niet te worden gedragen bij het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.
Jammer, had de mensen op tv wel graag met mondkapjes gezien! :Y :D :D :D
  vrijdag 20 november 2020 @ 10:31:16 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196331527
Moet dit nou echt elke keer aangekaart worden?

Dit is gewoon logisch. Ze kunnen moeilijk eventjes snel de grondwet aanpassen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 20 november 2020 @ 10:32:54 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196331551
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
Moet dit nou echt elke keer aangekaart worden?

Dit is gewoon logisch. Ze kunnen moeilijk eventjes snel de grondwet aanpassen.
Wat heeft een mondkapje dragen met vrijheid van religie te maken?
pi_196331579
Logisch, God is een liplezer en kan niet zien wat zijn volgelingen zingen als ze zo'n ding ophebben.
pi_196331986
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Jammer, had de mensen op tv wel graag met mondkapjes gezien! :Y :D :D :D
Dan moet je naar een Belgische mis kijken. Lopen sinds de vorige lockdown al met mondkapjes in de kerk.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_196332844
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
Moet dit nou echt elke keer aangekaart worden?

Dit is gewoon logisch. Ze kunnen moeilijk eventjes snel de grondwet aanpassen.
Da's anders wel de natte droom van onze 2 vrienden in Den Haag.
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:29:07 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_196333286
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
Moet dit nou echt elke keer aangekaart worden?

Dit is gewoon logisch. Ze kunnen moeilijk eventjes snel de grondwet aanpassen.
Dit heeft niets met de vrijheid van godsdienst te maken, ook in een kerk/moskee/tempel geldt nog steeds de Nederlandse wet. Je kunt ook niet als een of andere erkende exotische religie mensenoffers gaan brengen onder het mom van die vrijheid van godsdienst.

Ik ziet eerder andere redenen om mondkapjes niet te verplichten in gebedshuizen :
• De regering staat en valt met een confessionele coalitie-partner, en die werkt niet mee.
• De regering is doodsbang om het daadwerkelijk af te dwingen, maar ook om voor schut gezet te worden als ze het daar niet afdwingen maar in andere locaties wel.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:40:18 #9
338319 ZarB
Piña colada
pi_196333461
3 maanden dus q1 van 2021 is ook al bij voorbaat naar de maan :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196333704
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
Moet dit nou echt elke keer aangekaart worden?

Dit is gewoon logisch. Ze kunnen moeilijk eventjes snel de grondwet aanpassen.
Wil je misschien antwoord geven op de vraag van @WheeledWarrior

Ik ben reuzenieuwsgierig namelijk.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196334698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:29 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dit heeft niets met de vrijheid van godsdienst te maken, ook in een kerk/moskee/tempel geldt nog steeds de Nederlandse wet. Je kunt ook niet als een of andere erkende exotische religie mensenoffers gaan brengen onder het mom van die vrijheid van godsdienst.

Lul niet zo dom. Als niets van de grondwet begrepen hebt moet je gewoon je bek houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:03:40 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_196334856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Als niets van de grondwet begrepen hebt moet je gewoon je bek houden.
Waarom hou je je bek dan niet ?)
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_196339881
Tijd om de uitzonderingen voor geloof uit de wetboek te halen :r
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196339957
Indien ze de motie dinsdag aannemen dan ga ik even de dokter bellen voor een vrijstelling.
pi_196340236
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:22 schreef Nober het volgende:
Indien ze de motie dinsdag aannemen dan ga ik even de dokter bellen voor een vrijstelling.
Zo veel moeite is het ook weer niet de niet werkende mondkapjes kun je prima door ademen, vooral de 1 laagje mondkapjes.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:55:55 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196340654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:36 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Zo veel moeite is het ook weer niet de niet werkende mondkapjes kun je prima door ademen, vooral de 1 laagje mondkapjes.
Het valt allemaal wel mee met die dingen. Ze werken natuurlijk totaal niet tegen een virus, maar ff eentje op in de supermarkt of in een winkel is niet echt heel vervelend.
pi_196341566
ook niet in het bordeel lol
#WeesGeenWhales
pi_196341612
Mijn kapster komt mij nu in de kerk knippen. :')
pi_196341723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:40 schreef ZarB het volgende:
3 maanden dus q1 van 2021 is ook al bij voorbaat naar de maan :r
En minimaal 90 mondkapjes.... (1 per dag... en misschien wel veel meer!)
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:02:31 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_196342095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het valt allemaal wel mee met die dingen. Ze werken natuurlijk totaal niet tegen een virus, maar ff eentje op in de supermarkt of in een winkel is niet echt heel vervelend.
Het houdt in dat je straks overal buitenshuis, behalve in de buitenlucht, een mondkapje moet dragen. Nog 3 maanden alleen maar functioneel de deur uit want met mondkapjes is toch de spontaniteit weg.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196342285
Mondkapjes die toch niet werken... :') een soort schijnveiligheid
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:23:00 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196342454
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:02 schreef ZarB het volgende:

[..]

Het houdt in dat je straks overal buitenshuis, behalve in de buitenlucht, een mondkapje moet dragen. Nog 3 maanden alleen maar functioneel de deur uit want met mondkapjes is toch de spontaniteit weg.
Ja, ik kom ook maar op een beperkt aantal plekken hoor waar je ze moet dragen. Eigenlijk alleen de supermarkt, en ik moet binnenkort weer een keer naar de kapper. Verder nauwelijks, eigenlijk.
pi_196343511
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:22 schreef Nober het volgende:
Indien ze de motie dinsdag aannemen dan ga ik even de dokter bellen voor een vrijstelling.
Neem alsjeblieft dat gesprek op en laat het ons horen zodat we er hartelijk om kunnen lachen. Daar heb ik nog best een abbo voor over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196343530
En als je leven waardeloos is omdat je een mondkapje moet dragen dan is er vooral iets mis met je leven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196343688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Neem alsjeblieft dat gesprek op en laat het ons horen zodat we er hartelijk om kunnen lachen. Daar heb ik nog best een abbo voor over.
Hoezo hartelijk om lachen?
pi_196346120
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
Tijd om de uitzonderingen voor geloof uit de wetboek te halen :r
Precies, maar dat lukt niet, want de leiders van de vele achterlijke geloven zijn te sterk en dus te snel. En hebben gezorgd voor veel chaos in veel dorpen, waardoor verzet organiseren veel te moeilijk/zwaar is.
pi_196346726
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:50 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoezo hartelijk om lachen?
Ontheffing is er alleen voor mensen die letterlijk fysiek geen mondkapje kunnen dragen, ondraaglijk psychisch lijden wanneer ze een mondkapje moeten dragen (denk aan zwaar dementerende mensen en mensen met de ergste vormen van dwanggedachten) en voor begeleiders van doofstomme mensen die alleen kunnen communiceren door te liplezen.

De rest gaat zo'n ontheffing niet krijgen en al helemaal niet door 'effe de dokter te bellen voor zo'n ontheffing'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196347128
Ik vind dit wel vrij bizar en niet uit te leggen, als zelfs Rutte niet weet waarom gebedshuizen uitgezonderd worden. https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-49144721

quote:
Premier Rutte weet niet waarom kerk-, moskee-, synagoge- en tempelgangers vanaf 1 december geen mondkapje hoeven te dragen. Op een vraag over deze uitzondering op de mondkapjesplicht in NOS Met het Oog op Morgen, antwoordt hij "vrijheid van godsdienst".

Maar wanneer politiek verslaggever Wilma Borgman vraagt wat dat ermee te maken heeft, zegt hij: "Ik heb geen idee, ik ga het voor u uitzoeken, ik verzin het ter plekke. Ik wist het eigenlijk niet, goeie vraag. Dames en heren, we komen hierop terug. Ik weet het niet, nee. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vrijheid van godsdienst, maar ik ga het uitzoeken."

Volgens Borgman, die hem sprak voor het wekelijkse gesprek met de minister-president, gaat het om een uitzonderlijke situatie. "De minister-president zat even met zijn mond vol tanden. In al die jaren met Rutte heb ik dit nog nooit meegemaakt."

Vanaf 1 december geldt een mondkapjesplicht in onder meer winkels, restaurants, musea, theaters, middelbare scholen en het hoger onderwijs.
pi_196349042
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:04 schreef marzman het volgende:

[..]

Dan moet je naar een Belgische mis kijken. Lopen sinds de vorige lockdown al met mondkapjes in de kerk.
En ondertussen gaan we hier nog een stap verder. Alle reguliere kerkelijke vieringen zijn ondertussen verboden.
  zaterdag 21 november 2020 @ 14:55:45 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196349171
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Logisch, God is een liplezer en kan niet zien wat zijn volgelingen zingen als ze zo'n ding ophebben.
Er zijn ook mondkapjes te koop die doorzichtig zijn waarbij liplezen wel kan. Als er een god is? Dan heeft hij ons zo ontworpen dat we slim genoeg zijn om met oplossingen te komen. Zijn aanhangers zijn daarin vaak een stuk dommer is mijn mening.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196350107
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ontheffing is er alleen voor mensen die letterlijk fysiek geen mondkapje kunnen dragen, ondraaglijk psychisch lijden wanneer ze een mondkapje moeten dragen (denk aan zwaar dementerende mensen en mensen met de ergste vormen van dwanggedachten) en voor begeleiders van doofstomme mensen die alleen kunnen communiceren door te liplezen.

De rest gaat zo'n ontheffing niet krijgen en al helemaal niet door 'effe de dokter te bellen voor zo'n ontheffing'.
Ik wacht op het moment dat o.a. detailhandel en organisators van 'leuke en ontspannende dingen' zoals musea, dierenparken, pretparken, bioscopen over een paar maanden gaan piepen wanneer zij weer op volle toeren mogen draaien, zonder overheidssteun maar met mondkapjesverplichting, omdat omzet ver achterblijft.

Eens kijken of er dan nog zo aan die mondkapjesverplichting wordt vastgehouden ...
pi_196350122
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ontheffing is er alleen voor mensen die letterlijk fysiek geen mondkapje kunnen dragen, ondraaglijk psychisch lijden wanneer ze een mondkapje moeten dragen (denk aan zwaar dementerende mensen en mensen met de ergste vormen van dwanggedachten) en voor begeleiders van doofstomme mensen die alleen kunnen communiceren door te liplezen.

De rest gaat zo'n ontheffing niet krijgen en al helemaal niet door 'effe de dokter te bellen voor zo'n ontheffing'.
Ik wacht op het moment dat o.a. detailhandel en organisators van 'leuke en ontspannende dingen' zoals musea, dierenparken, pretparken, bioscopen over een paar maanden gaan piepen wanneer zij weer op volle toeren mogen draaien, zonder overheidssteun maar met mondkapjesverplichting, omdat omzet ver achterblijft.

Eens kijken of er dan nog zo aan die mondkapjesverplichting wordt vastgehouden ...

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als je leven waardeloos is omdat je een mondkapje moet dragen dan is er vooral iets mis met je leven.
Mijn leven is absoluut niet waardeloos te noemen. Maar het gaat er voor in ieder geval de komende maanden waarschijnlijk wel iets anders uit zien dan ik gewend ben. Maar zonder mondkapje. Dat is zeker :Y
pi_196350148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:22 schreef Nober het volgende:
Indien ze de motie dinsdag aannemen dan ga ik even de dokter bellen voor een vrijstelling.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de dokter zich daarvoor leent ...

Ik snap je overigens wel hoor :Y

Maar look on the bright side... de komende 3 maanden houd je gewoom meer geld over door deze waanzin. *O*
pi_196350397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:36 schreef Twinkle20 het volgende:

Mijn leven is absoluut niet waardeloos te noemen. Maar het gaat er voor in ieder geval de komende maanden waarschijnlijk wel iets anders uit zien dan ik gewend ben. Maar zonder mondkapje. Dat is zeker :Y
Ik doelde meer op zulk soort users:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:40 schreef ZarB het volgende:
3 maanden dus q1 van 2021 is ook al bij voorbaat naar de maan :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 21 november 2020 @ 17:26:25 #35
338319 ZarB
Piña colada
pi_196350615
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op zulk soort users:
[..]

Je bent samen met starhopper de enige fervent voorstander van de mondkapjesplicht. Maar zo verblind dat je het niet eens doorhebt. Ik denk dat types als jij juist geen leven hebben en daarom helemaal heppiedeppie zijn met dit soort dingen :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 21 november 2020 @ 17:30:56 #36
338319 ZarB
Piña colada
pi_196350674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de dokter zich daarvoor leent ...

Ik snap je overigens wel hoor :Y

Maar look on the bright side... de komende 3 maanden houd je gewoom meer geld over door deze waanzin. *O*
Dat is ook wel weer zo :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196350984
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ontheffing is er alleen voor mensen die letterlijk fysiek geen mondkapje kunnen dragen, ondraaglijk psychisch lijden wanneer ze een mondkapje moeten dragen (denk aan zwaar dementerende mensen en mensen met de ergste vormen van dwanggedachten) en voor begeleiders van doofstomme mensen die alleen kunnen communiceren door te liplezen.

De rest gaat zo'n ontheffing niet krijgen en al helemaal niet door 'effe de dokter te bellen voor zo'n ontheffing'.
Die heb je ook helemaal niet nodig. Eenieder kan dat zelf bepalen en inschatten.
Bron:https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196351103
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die heb je ook helemaal niet nodig. Eenieder kan dat zelf bepalen en inschatten.
Bron:https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
Je hebt zeker dat filmpje van laatst gemist met die boa's?
Je word gewoon dat publieke gebouw uitgezet met een boete en als je van mening bent dat de boete onterecht is dan kan je dat bij de rechter aanvechten. Of je hebt die ontheffing gewoon standaard op zak als je daarvoor in aanmerking komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hebt zeker dat filmpje van laatst gemist met die boa's?
Je word gewoon dat publieke gebouw uitgezet met een boete en als je van mening bent dat de boete onterecht is dan kan je dat bij de rechter aanvechten. Of je hebt die ontheffing gewoon standaard op zak als je daarvoor in aanmerking komt.
Jij hebt het over vergunning, ik post dat je die simpelweg niet hoeft te hebben. Punt uit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196351171
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij hebt het over vergunning, ik post dat je die simpelweg niet hoeft te hebben. Punt uit.
Die vrouw uit dat filmpje riep ook dat ze astma had en van de dokter geen mondkapje hoefde te dragen. Zij werd eerst uit de bus gezet en toen ze buiten wou weglopen werd ze tegen de grond gewerkt in afwachting van de politie.

Als boa's straks bij de helft van de mensen die hij wil bekeuren het smoesje te horen krijgt dat ze om medische reden geen kapje hoeven dragen maar ze tonen geen ontheffing, dan worden die mensen gewoon de winkel, gebouw, trein of bus uitgezet en krijgen ze gewoon een boete.

Met je punt uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die vrouw uit dat filmpje riep ook dat ze astma had en van de dokter geen mondkapje hoefde te dragen. Zij werd eerst uit de bus gezet en toen ze buiten wou weglopen werd ze tegen de grond gewerkt in afwachting van de politie.

Als boa's straks bij de helft van de mensen die hij wil bekeuren het smoesje te horen krijgt dat ze om medische reden geen kapje hoeven dragen maar ze tonen geen ontheffing, dan worden die mensen gewoon de winkel, gebouw, trein of bus uitgezet en krijgen ze gewoon een boete.

Met je punt uit.
Er bestaan helemaal geen ontheffingen. Ben je analfabeet ofzo?
En vanwaar jouw fixatie op geweld?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196351202
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die heb je ook helemaal niet nodig. Eenieder kan dat zelf bepalen en inschatten.
Bron:https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
Deze is nog op basis van het advies.

Als je iets verder/anders googled kom je op het stuk uit waar echt over de verplichting.

En daar staat in J&J taal:
Als je van mening bent dat het jou niet aangaat vanwege bv een chronische aandoening, dan zoek je het zelf maar uit met je bewijslast.

Die tijd heb je niet .. want tegen die tijd ben je al neergeknuppeld door bv een boa.

Of hij neemt je gewoon niet serieus, want befehl ist befehl. En dan krijg je dus dat soort situaties/filmpjes waar ik al eerder naar refereerde in bnw.

Kortom .. we're screwed.

Dan maar de money in the pocket houden en andere ideeen verzinnen voor een leuk leven. En ik moet zeggen .. dat is voor mij tot op heden best te doen. En ik heb een gezin met 3 jonge kinderen die heel goed weten dat papa en mama niets gaan doen waar een mondkapje noodzakelijk is. Maar we doen echt leuke dingen :Y

Je moet misschien wat meer out of the box / creatiever denken. Maar mogelijkheden te over! En vaak nog goedkoper ook als een dagje efteling ofzo
pi_196351231
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Logisch, God is een liplezer en kan niet zien wat zijn volgelingen zingen als ze zo'n ding ophebben.
Gemondkapte misdienaartjes kunnen ook geen pastoor of dominee pijpen, dus dat zal ook meespelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196351241
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er bestaan helemaal geen ontheffingen. Ben je analfabeet ofzo?
En vanwaar jouw fixatie op geweld?
Tuurlijk bestaan die wel. Een verklaring van jouw psychiater/ huisarts dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen is voldoende om een boete ongedaan te maken. En ik leg je uit wat voor uitwerking zo'n simpel zinnetje als 'ik hoef van de dokter geen mondkapje te dragen' heeft op boa's. Nergens zeg ik dat ik uit ben op geweld. Het is alleen belachelijk naïef om te denken dat je daar gewoon mee weg gaat komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door voetbalmanager2 op 21-11-2020 18:36:17 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351287
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die vrouw uit dat filmpje riep ook dat ze astma had en van de dokter geen mondkapje hoefde te dragen. Zij werd eerst uit de bus gezet en toen ze buiten wou weglopen werd ze tegen de grond gewerkt in afwachting van de politie.

Als boa's straks bij de helft van de mensen die hij wil bekeuren het smoesje te horen krijgt dat ze om medische reden geen kapje hoeven dragen maar ze tonen geen ontheffing, dan worden die mensen gewoon de winkel, gebouw, trein of bus uitgezet en krijgen ze gewoon een boete.

Met je punt uit.
Er wordt op de site van rivm opgeroepen serieus om te springen als een persoon aangeeft er geen te kunnen dragen om bv een chronische aandoening.

In de consultatieversie van De Jonge
Staat ook dat het afdoende is als een persoon dit kenbaar maakt aan een boa of agent

En wat leert ons de praktijk? Dat je niet serieus genomen wordt en bijna tot op de grond wordt neergeknuppeld.

Ik heb medelijden met de mensen die het echt aan gaat. En die er dan maar voor kiezen om mee te gaan met de gekte, ook al betekent dit dan een verslechtering van hun gezondheid.

Weer zo'n halfbakken maatregel waarbij totaal niet gekeken wordt naar de uitvoerbaarheid voor eenieder. De burger mag het zelf uitzoeken. Onschuld bewijzen heeft geen zin, want je bent volkomen kansloos.
pi_196351290
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaan die wel. Een verklaring van jou psychiater/ huisarts dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen is voldoende om een boete ongedaan te maken. En ik leg je uit wat voor uitwerking zo'n simpel zinnetje als 'ik hoef van de dokter geen mondkapje te dragen' heeft op boa's. Nergens zeg ik dat ik uit ben op geweld. Het is alleen belachelijk naïef om te denken dat je daar gewoon mee weg gaat komen.
Als dat zo is wat je zegt, dan mogen ze hun tekst wel eens wijzigen op overheid.nl. Nu is het interpreteerbaar dat je zelf kan bepalen of je al dan wel of niet tot die groep behoort zoals genoemd op de betreffende pagina.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196351307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Deze is nog op basis van het advies.

Als je iets verder/anders googled kom je op het stuk uit waar echt over de verplichting.

En daar staat in J&J taal:
Als je van mening bent dat het jou niet aangaat vanwege bv een chronische aandoening, dan zoek je het zelf maar uit met je bewijslast.

Die tijd heb je niet .. want tegen die tijd ben je al neergeknuppeld door bv een boa.

Of hij neemt je gewoon niet serieus, want befehl ist befehl. En dan krijg je dus dat soort situaties/filmpjes waar ik al eerder naar refereerde in bnw.

Kortom .. we're screwed.

Dan maar de money in the pocket houden en andere ideeen verzinnen voor een leuk leven. En ik moet zeggen .. dat is voor mij tot op heden best te doen. En ik heb een gezin met 3 jonge kinderen die heel goed weten dat papa en mama niets gaan doen waar een mondkapje noodzakelijk is. Maar we doen echt leuke dingen :Y

Je moet misschien wat meer out of the box / creatiever denken. Maar mogelijkheden te over! En vaak nog goedkoper ook als een dagje efteling ofzo
Eens hoor.
Maar kinderen hoeven geen mondkapjes te dragen. En als volwassenen kun je nog opteren voor zoiets https://www.trendx.nl/pro(...)c-3TsMaAi2_EALw_wcB#
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196351308
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaan die wel. Een verklaring van jou psychiater/ huisarts dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen is voldoende om een boete ongedaan te maken. En ik leg je uit wat voor uitwerking zo'n simpel zinnetje als 'ik hoef van de dokter geen mondkapje te dragen' heeft op boa's. Nergens zeg ik dat ik uit ben op geweld. Het is alleen belachelijk naïef om te denken dat je daar gewoon mee weg gaat komen.
Dat gaan behandelend artsen echt niet doen hoor :N

En ik kan ze ergens geen ongelijk geven ook.

Die krijgen anders een dagtaak aan het schrijven van die dingen.

En bovendien krijg je geen kans om zo'n ding te overhandigen. Tegen die tijd ben je al.met geweld het gebouw uit gewerkt.
pi_196351340
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
Tijd om de uitzonderingen voor geloof uit de wetboek te halen :r
En snel ook graag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196351342
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als dat zo is wat je zegt, dan mogen ze hun tekst wel eens wijzigen op overheid.nl. Nu is het interpreteerbaar dat je zelf kan bepalen of je al dan wel of niet tot die groep behoort zoals genoemd op de betreffende pagina.
Het is een ongelukkig gekozen tekst. Dat ben ik helemaal met je eens.

Het is niet moeilijk om te voorspellen dat als die tekst letterlijk omgezet word in beleid, dat iedereen simpel zegt dat ze geen mondkapje kunnen dragen om medische redenen en dat daarmee zo'n mondkapjesplicht geen enkele waarde meer heeft. Dus natuurlijk is het niet zo simpel om maar even te roepen dat je geen kapje om kan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351360
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eens hoor.
Maar kinderen hoeven geen mondkapjes te dragen. En als volwassenen kun je nog opteren voor zoiets https://www.trendx.nl/pro(...)c-3TsMaAi2_EALw_wcB#
Nope, principieel ga ik ook daar niet aan beginnen.

We gaan dingen dragen die niet tot nauwelijks hebben. Daarom werk ik niet aan het circus mee.

Bovendien meen ik dat in de consultatieversie, of elders.. weet even niet waar ik het gelezen heb, wel vanuit de overheid opgesteld, dat faceshields etc. Niet goed genoeg zijn. Volgens mij stond dat in een beschrijving waar een mondkapje aan moet voldoen.

Ik begin er niet aan. Al verzinnen ze de meest kekke versies.
pi_196351408
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:22 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik begin er niet aan. Al verzinnen ze de meest kekke versies.
'Coronabatjes'

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351669
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat gaan behandelend artsen echt niet doen hoor :N

En ik kan ze ergens geen ongelijk geven ook.

Die krijgen anders een dagtaak aan het schrijven van die dingen.

En bovendien krijg je geen kans om zo'n ding te overhandigen. Tegen die tijd ben je al.met geweld het gebouw uit gewerkt.
De eisen om voor zo'n ontheffing in aanmerking te komen zijn vrij streng. Je moet echt fysiek niet in staat zijn om zo'n kapje op te kunnen doen. Dat is minder dan 1% van de Nederlanders en van de meeste van hen zal het duidelijk zichtbaar zijn dat ze dat niet kunnen. De kleine groep bij wie dat niet het geval is zal vast een verklaring meekrijgen van hun arts dat zij dat ook niet kunnen. Dan volstaat een telefoontje voor zo'n boa om dat te verifiëren.

Ook ik heb al bij voorbaat medelijden met die groep, want niet iedere boa zal even soepel omgaan met de groep waar je het niet aan kan zien, maar die wel terecht een ontheffing hebben. En ik heb ook al medelijden met de boa's, want die krijgen straks 10x zoveel mensen die roepen dat ze geen mondkapje kunnen dragen omdat op de site van de rijksoverheid staat/stond dat zo'n verklaring afdoende is..
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De eisen om voor zo'n ontheffing in aanmerking te komen zijn vrij streng. Je moet echt fysiek niet in staat zijn om zo'n kapje op te kunnen doen. Dat is minder dan 1% van de Nederlanders en van de meeste van hen zal het duidelijk zichtbaar zijn dat ze dat niet kunnen. De kleine groep bij wie dat niet het geval is zal vast een verklaring meekrijgen van hun arts dat zij dat ook niet kunnen. Dan volstaat een telefoontje voor zo'n boa om dat te verifiëren.

Ook ik heb al bij voorbaat medelijden met die groep, want niet iedere boa zal even soepel omgaan met de groep waar je het niet aan kan zien, maar die wel terecht een ontheffing hebben. En ik heb ook al medelijden met de boa's, want die krijgen straks 10x zoveel mensen die roepen dat ze geen mondkapje kunnen dragen omdat op de site van de rijksoverheid staat/stond dat zo'n verklaring afdoende is..
Daarom hadden ze het misschien beter bij het advies kunnen laten. Ik kom niet op heel veel plekken momenteel. Maar het merendeel van de mensen die ik treft, draagt al zo'n ding. Die paar mensen die het niet doen (zoals ik) gaan het (grote) verschil niet maken.

Het gaat na 1 dec een interessante tijd worden, voor zover het dat nu al niet is. En die filmpjes gaan we niet zien via de msm, maar wel op 100 andere manieren.
pi_196351833
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daarom hadden ze het misschien beter bij het advies kunnen laten. Ik kom niet op heel veel plekken momenteel. Maar het merendeel van de mensen die ik treft, draagt al zo'n ding. Die paar mensen die het niet doen (zoals ik) gaan het (grote) verschil niet maken.

Het gaat na 1 dec een interessante tijd worden, voor zover het dat nu al niet is. En die filmpjes gaan we niet zien via de msm, maar wel op 100 andere manieren.
Ik verwacht in de loop van volgende week allerlei werkinstructies omdat ik burgers met vragen en klachten over dat onderwerp moet informeren. Dat kan nog heel leuk gaan worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196351877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De eisen om voor zo'n ontheffing in aanmerking te komen zijn vrij streng. Je moet echt fysiek niet in staat zijn om zo'n kapje op te kunnen doen. Dat is minder dan 1% van de Nederlanders en van de meeste van hen zal het duidelijk zichtbaar zijn dat ze dat niet kunnen. De kleine groep bij wie dat niet het geval is zal vast een verklaring meekrijgen van hun arts dat zij dat ook niet kunnen. Dan volstaat een telefoontje voor zo'n boa om dat te verifiëren.

Ook ik heb al bij voorbaat medelijden met die groep, want niet iedere boa zal even soepel omgaan met de groep waar je het niet aan kan zien, maar die wel terecht een ontheffing hebben. En ik heb ook al medelijden met de boa's, want die krijgen straks 10x zoveel mensen die roepen dat ze geen mondkapje kunnen dragen omdat op de site van de rijksoverheid staat/stond dat zo'n verklaring afdoende is..
Wie bepaalt die eisen? Waar is het terug te vinden?

Ik ben (lang geleden) gediagnostiseerd met een paniekstoornis in combi met agorafobie. Als in .. een jaar lang mijn huis niet meer uit durven. Mijn hele leven lag op zijn gat toen.
Een onderdeel daarvan was chronische hyperventilatie. Ik had mijzelf wijsgemaakt dat als ik in het openbaar kwam, op pleinen ofzo, ik dan flauw zou vallen. Dat was toen mijn grootste angst. Met heel veel therapie en medicatie is dat nu goed onder controle. In stressperioden ben ik er gevoeliger voor en stress probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Uiteindelijk zat en zit het allemaal in mijn hoofd.

Maar wie gaat voor mij bepalen of ik dan wel/niet voor zo'n verklaring in aanmerking kom.

En dan trek ik hem even door ...

Stel dat ik zo'n verklaring heb, wie durft me dan de garantie te geven dat ik niet neergeknuppeld wordt door een boa of agent?

Het is echt een kansloos iets.

Ik sta momenteel aardig sterk in mijn schoenen, dat is voor nu mijn redding denk ik. Want dit hele gedoe zorgt af en toe ook best voor stress.

Komt nog bij dat ik gevoelig ben voor een winterdepressie. Het wordende komende maanden niet de meest florerende maanden voor mij ben ik bang. Tot na Kerst gaat het nog wel. Vanaf januari ga ik er wel een dobber aan hebben denk ik.
Maar we gaan er het beste van maken ^O^
pi_196351920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik verwacht in de loop van volgende week allerlei werkinstructies omdat ik burgers met vragen en klachten over dat onderwerp moet informeren. Dat kan nog heel leuk gaan worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O interessant!
pi_196351934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wie bepaalt die eisen? Waar is het terug te vinden?

Ik ben (lang geleden) gediagnostiseerd met een paniekstoornis in combi met agorafobie. Als in .. een jaar lang mijn huis niet meer uit durven. Mijn hele leven lag op zijn gat toen.
Een onderdeel daarvan was chronische hyperventilatie. Ik had mijzelf wijsgemaakt dat als ik in het openbaar kwam, op pleinen ofzo, ik dan flauw zou vallen. Dat was toen mijn grootste angst. Met heel veel therapie en medicatie is dat nu goed onder controle. In stressperioden ben ik er gevoeliger voor en stress probeer ik zoveel mogelijk te mijden. Uiteindelijk zat en zit het allemaal in mijn hoofd.

Maar wie gaat voor mij bepalen of ik dan wel/niet voor zo'n verklaring in aanmerking kom.

En dan trek ik hem even door ...

Stel dat ik zo'n verklaring heb, wie durft me dan de garantie te geven dat ik niet neergeknuppeld wordt door een boa of agent?

Het is echt een kansloos iets.

Ik sta momenteel aardig sterk in mijn schoenen, dat is voor nu mijn redding denk ik. Want dit hele gedoe zorgt af en toe ook best voor stress.

Komt nog bij dat ik gevoelig ben voor een winterdepressie. Het wordende komende maanden niet de meest florerende maanden voor mij ben ik bang. Tot na Kerst gaat het nog wel. Vanaf januari ga ik er wel een dobber aan hebben denk ik.
Maar we gaan er het beste van maken ^O^
Ik hoop het je volgende week te kunnen zeggen. De overheid bepaald de regels, maar inderdaad....dat is geen garantie voor hoe boa's daarop zullen handelen.

Sterkte verder. Ik zou wel contact met je behandelaar/arts opnemen of je eventueel in aanmerking kan komen voor zo'n verklaring.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:24:18 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196353005
Het was toch al lang duidelijk dat het helemaal niet draait om volksgezondheid bij die mondmaskers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')