abonnement Unibet Coolblue
pi_196327646
quote:
UTRECHT - Op meer dan 780 scholen zijn coronagevallen geconstateerd. Op ongeveer een op de tien scholen gaat het om clusters van meer dan tien coronabesmettingen.

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Scholenmeldpunt, dat coronagevallen in de klas registreert. Vooral scholen in Amsterdam (38), Den Haag (38) en Rotterdam (28) worden hard getroffen door het virus. „We krijgen zoveel meldingen dat het nauwelijks meer bij te houden is. En omdat niet alle coronagevallen op de scholen openbaar worden gemaakt, denken we dat we slechts het topje van de ijsberg in beeld hebben”, zegt de woordvoerder van het platform.

Clusters

Het Scholenmeldpunt is onderdeel van het dataplatform Corona Locator Nederland (CLN). Zij registeren de bestaande coronaclusters in ons land. Volgens het platform is er geen zicht meer op het virus omdat het aantal coronagevallen op de scholen na de herfstvakantie weer snel is opgelopen. „Je ziet dat de clusters zich in een rap tempo uitbreiden. Op maar liefst 114 scholen zijn er meer dan tien besmettingen. Dat is heel zorgelijk”, legt de woordvoerder uit. „Daardoor zien wij dat ouders hun kroost vaker thuis willen houden.”

Het Scholenmeldpunt ziet daarnaast een nieuwe ontwikkeling, namelijk de psychische gevolgen van het openhouden van de scholen. „Wij krijgen steeds meer berichten van ouders, onderwijspersoneel en kinderen die kampen met mentale problemen. Die constante angst om op school of door kinderen te worden besmet zorgt voor depressieve gevoelens.”

Ondanks de toenemende besmettingen is de kans dat het kabinet overgaat tot een scholensluiting uiterst klein. Minister Slob (onderwijs) liet al eerder weten dat de scholen, zolang dat verantwoord is, openblijven.
Bron.
We weten wat het RIVM zei... zolang je op school (ja echt alleen op school en blijkbaar nergens anders zoals in de horeca) niet langer dan 15 min met iemand in contact bent geweest is er niks aan de hand. En met de raampjes bij -5 open moet het allemaal goed komen.

Hopelijk heb je een goede nachtrust meneer Slob.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196327716
We hebben tot op heden 300.000 besmettingen. Natuurlijk zitten daar kinderen bij, nogal wiedes want zijn of haar huisgenoten kunnen ook besmet raken.

Dus dit is toch logisch? Het zou mij verbazen als er scholen zijn waar nog geen enkele leerling besmet is
pi_196327727
wat een zooitje :')
pi_196328183
Voortgezet onderwijs, waar ze in de wandelgang met een mondkap op lopen, omdat ze wellicht enkele seconden langs elkaar kunnen lopen.

Om vervolgens 2 uur zonder mondkap in de klas of hal te zitten.
.
pi_196328639
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:48 schreef Fer het volgende:
Voortgezet onderwijs, waar ze in de wandelgang met een mondkap op lopen, omdat ze wellicht enkele seconden langs elkaar kunnen lopen.

Om vervolgens 2 uur zonder mondkap in de klas of hal te zitten.
Ja die begrijp ik ook niet. Ok een kapje in de klas zelf zou ik niet begrijpen hoor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Miss 200.000.000! vrijdag 20 november 2020 @ 04:37:56 #6
367000 roos94
pi_196329490
Maar de scholen moeten en zullen openblijven anders gaat het land ten onder

Gr mark
pi_196330140
Wat een raar getal. Wat kunnen we met deze halfslachtige informatie?

Dus op 90% van de scholen met besmettingen zijn er minder dan 10 besmettingen. Laten we dan voor het gemak zeggen dat op elk van deze scholen het er 9 zijn. Dat zijn dus zo rond de 6000 besmettingen. Dan zijn er nog 78 scholen met meer dan 10 besmettingen. Dan doen we een gokje en zeggen we dat dat er gemiddeld 20 zijn. Dan komen er dus nog pak em beet 1600 bij. Dan zouden er dus totaal 7600 besmettingen op scholen zijn in Nederland. Volgens de informatie in dit artikel althans.

Maar wat kunnen we hier nou mee? Over welke tijdspanne is dit? Gaat dit over gemelde besmettingen sinds de herfstvakantie, of daarvoor? Is er een trend?

Ik zou dit artikel bijna disinformatie willen noemen. Ruis.
  vrijdag 20 november 2020 @ 08:27:17 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196330206
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:13 schreef opgebaarde het volgende:
We hebben tot op heden 300.000 besmettingen. Natuurlijk zitten daar kinderen bij, nogal wiedes want zijn of haar huisgenoten kunnen ook besmet raken.

Dus dit is toch logisch? Het zou mij verbazen als er scholen zijn waar nog geen enkele leerling besmet is
50% van de besmettingen heeft thuis plaats. Als dat via de scholen gaat? Heb je denk ik wel een probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196345373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

50% van de besmettingen heeft thuis plaats. Als dat via de scholen gaat? Heb je denk ik wel een probleem.
Dat iemand thuis besmet door een ander besmet raakt moet toch ergens vandaan komen. Het virus komt niet door een openstaande raam binnen waaien.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196345404
Corona komt hooguit in het OV, dus alleen nog essentiële beroepen mogen met het OV. Opgelost en door!
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:36:06 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196345438
Volgens mij hebben we iets van 8.000 scholen dus op 90% van de scholen worden blijkbaar weinig kinderen besmet. _O_
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:37:16 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196345446
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 04:37 schreef roos94 het volgende:
Maar de scholen moeten en zullen openblijven anders gaat het land ten onder

Gr mark
Nee, maar de maatschappelijke impact van het sluiten van de scholen is natuurlijk wel iets groter dan wanneer we pakweg de sportscholen of de bibliotheken sluiten.
pi_196345450
Kinderen kunnen gewoon naar scheul heur want dat ontlast de zorg.. dat je daarmee juist de zorg compleet overbelast dankzij de wandelende virusbommen van jonge leeftijd, dat kon niemand bedenken? Serieus?

Je zou haast denken dat de overheid het expres doet.
pi_196345744
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:36 schreef Zwansen het volgende:
Volgens mij hebben we iets van 8.000 scholen dus op 90% van de scholen worden blijkbaar weinig kinderen besmet. _O_
Die weinig kinderen besmetten anderen en die besmetten ook weer anderen en die ook weer anderen ect ect ect

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, maar de maatschappelijke impact van het sluiten van de scholen is natuurlijk wel iets groter dan wanneer we pakweg de sportscholen of de bibliotheken sluiten.
Jup anders krijg je weer een hoop jankende ouders die een hekel aan hun kinderen hebben te horen die de opvoeding zo lastig vinden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196345814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kinderen kunnen gewoon naar scheul heur want dat ontlast de zorg.. dat je daarmee juist de zorg compleet overbelast dankzij de wandelende virusbommen van jonge leeftijd, dat kon niemand bedenken? Serieus?

Je zou haast denken dat de overheid het expres doet.
Dit is complete onzin.
pi_196346444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is complete onzin.
Je ziet het letterlijk gebeuren voor je neus in dit nieuwsbericht, maar het is complete onzin, goed onderbouwd ook.
Die zieke kids gaan naar huis, steken pappa en mamma weer aan en zij op hun beurt weer de rest van Nederland.

Met name in de periode waar je niet doorhebt dat je het hebt maar wel besmettelijk bent.

Misschien moet jij maar eens terug naar school.
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:46:44 #17
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196347225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:48 schreef Fer het volgende:
Voortgezet onderwijs, waar ze in de wandelgang met een mondkap op lopen, omdat ze wellicht enkele seconden langs elkaar kunnen lopen.

Om vervolgens 2 uur zonder mondkap in de klas of hal te zitten.
net zo als in het vliegtuig , verplicht mondkapjes , maar dan wel na een aantal uren eten en drinken rond brengen en iedereen in het vliegtuig dus geen mondkapje meer op heeft voor 15 a 20 min :-) omdat ze zitten te eten

en dan braaf na die 20 min alle mondkapjes weer op doen of er niets aan de hand is
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_196347275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je ziet het letterlijk gebeuren voor je neus in dit nieuwsbericht
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:15 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een raar getal. Wat kunnen we met deze halfslachtige informatie?

Dus op 90% van de scholen met besmettingen zijn er minder dan 10 besmettingen. Laten we dan voor het gemak zeggen dat op elk van deze scholen het er 9 zijn. Dat zijn dus zo rond de 6000 besmettingen. Dan zijn er nog 78 scholen met meer dan 10 besmettingen. Dan doen we een gokje en zeggen we dat dat er gemiddeld 20 zijn. Dan komen er dus nog pak em beet 1600 bij. Dan zouden er dus totaal 7600 besmettingen op scholen zijn in Nederland. Volgens de informatie in dit artikel althans.

Maar wat kunnen we hier nou mee? Over welke tijdspanne is dit? Gaat dit over gemelde besmettingen sinds de herfstvakantie, of daarvoor? Is er een trend?

Ik zou dit artikel bijna disinformatie willen noemen. Ruis.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 november 2020 @ 11:56:57 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196347302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:19 schreef HSG het volgende:

[..]

Jup anders krijg je weer een hoop jankende ouders die een hekel aan hun kinderen hebben te horen die de opvoeding zo lastig vinden.
Kinderen thuis heeft een negatief effect op de economie, de productiviteit gaat omlaag. Dat is de enige reden dat de scholen open zijn.

Jouw reactie slaat dan ook nergens op, lekker goedkoop scoren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_196347338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:15 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een raar getal. Wat kunnen we met deze halfslachtige informatie?

Dus op 90% van de scholen met besmettingen zijn er minder dan 10 besmettingen. Laten we dan voor het gemak zeggen dat op elk van deze scholen het er 9 zijn. Dat zijn dus zo rond de 6000 besmettingen. Dan zijn er nog 78 scholen met meer dan 10 besmettingen. Dan doen we een gokje en zeggen we dat dat er gemiddeld 20 zijn. Dan komen er dus nog pak em beet 1600 bij. Dan zouden er dus totaal 7600 besmettingen op scholen zijn in Nederland. Volgens de informatie in dit artikel althans.

Maar wat kunnen we hier nou mee? Over welke tijdspanne is dit? Gaat dit over gemelde besmettingen sinds de herfstvakantie, of daarvoor? Is er een trend?

Ik zou dit artikel bijna disinformatie willen noemen. Ruis.
En dan gaan er bijna 3 miljoen leerlingen naar school. Daarbij zijn er natuurlijk ook tienduizenden mensen in het onderwijs werkzaam als docent, schoonmaker, administratiemedewerker, manager etc.

Je zou met dit onvolledige nieuwsbericht zelfs kunnen beweren dat scholen relatief veilig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-11-2020 14:07:06 ]
pi_196347546
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan gaan er bijna 3 miljoen leerlingen naar school. Daarbij zijn er natuurlijk ook tienduizenden mensen in het onderwijs werkzaam als docent, schoonmaker, administratiemedewerker, manager etc.

Je zou met dit onvolledige nieuwsbericht zelfs kunnen beweren dat scholen relatief weinig veilig zijn.
Ja, maar als je dat aanstipt dan komt er als weerwoord dat dit nog maar het 'topje van de ijsberg' is. Hoe men dat weet wordt vervolgens ook gewoon weggelaten. De Telegraaf vraagt niet door.

Ik vind het echt stuitend dat zoiets zomaar de ether in wordt gegooid. Nou weet ik dat ik van de Telegraaf niet veel mag verwachten maar snappen ze nou echt niet dat zulke halfslachtige berichten alleen maar misleidend kunnen zijn? Als er uit een paar cijfers geen enkele waardevolle informatie ontleden kan worden zonder verdere context of onderbouwing dan is de informatiewaarde van zo'n artikel negatief wat mij betreft.
pi_196347723
Besmettingen die zijn gebasseerd op alleen de PCR test zeker?
pi_196350458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:56 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Kinderen thuis heeft een negatief effect op de economie, de productiviteit gaat omlaag. Dat is de enige reden dat de scholen open zijn.

Jouw reactie slaat dan ook nergens op, lekker goedkoop scoren.
Daarom...fuck de docenten. Hun levens zijn toch niet belangrijk dus laat ze maar lekker corona happen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:20:40 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196351337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Daarom...fuck de docenten. Hun levens zijn toch niet belangrijk dus laat ze maar lekker corona happen.
:')
pi_196359579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Daarom...fuck de docenten. Hun levens zijn toch niet belangrijk dus laat ze maar lekker corona happen.
Wat een gezeur, het is ergens een balans tussen veiligheid en leefbaarheid. En iedereen binnenhouden is ook geen optie natuurlijk.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_196359713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 04:37 schreef roos94 het volgende:
Maar de scholen moeten en zullen openblijven anders gaat het land ten onder

Gr mark
De scholen sluiten zou echt een klap in het gezicht van de zorg zijn. Net als kerkgangers verplichten een mondkapje te dragen, want dan gaan opa en oma dood. We moeten er samen door!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 november 2020 @ 13:21:19 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196361749
Wat een gezeik weer van de leerkrachten-sneeuwvlokjes om zich weer te kunnen drukken met werken. “Psychische problemen omdat de scholen open zijn.”. Het is eerder andersom. En stop anders met die angstpropaganda uit de overheid. Een schoolkind heeft meer kans onderweg naar school om te komen bij een verkeersongeval dan aan corona.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 22 november 2020 @ 13:25:57 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196361802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:09 schreef HSG het volgende:

[..]

Daarom...fuck de docenten. Hun levens zijn toch niet belangrijk dus laat ze maar lekker corona happen.
Jij bent zeker zelf ook zo’n huilebalk van een docent? Dramaqueen. Alsof r dagelijks docenten sterven aan corona. Het zijn de pokken niet!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 22 november 2020 @ 15:35:25 #29
3542 Gia
User under construction
pi_196363836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:56 schreef JeMoeder het volgende:

Kinderen thuis heeft een negatief effect op de economie, de productiviteit gaat omlaag. Dat is de enige reden dat de scholen open zijn.

Jouw reactie slaat dan ook nergens op, lekker goedkoop scoren.
Vanaf het voortgezet onderwijs kunnen kinderen prima alleen thuis blijven en online les volgen. Ouders kunnen na werktijd het schoolwerk controleren en indien nodig een donderpreek geven als ze 'spijbelen'.
pi_196363946
Ook leuk zo’n hok vol conciërges, allemaal zonder mondkapje en als er 1 naar buiten komt, doet hij hem om.
.
pi_196370895
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij bent zeker zelf ook zo’n huilebalk van een docent? Dramaqueen. Alsof r dagelijks docenten sterven aan corona. Het zijn de pokken niet!
Gebruik deze woorden maar als een familielid van je sterft.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_196371576
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef LXIV het volgende:
Wat een gezeik weer van de leerkrachten-sneeuwvlokjes om zich weer te kunnen drukken met werken. “Psychische problemen omdat de scholen open zijn.”. Het is eerder andersom. En stop anders met die angstpropaganda uit de overheid. Een schoolkind heeft meer kans onderweg naar school om te komen bij een verkeersongeval dan aan corona.
Waarom zouden leerkrachten hun rol niet mogen opeisen in het grote toneelspel van de coronajunta? De "helden van de zorg" doen dat toch ook? Je zou wel gek zijn wanneer je als beroepsgroep de mogelijkheden, die de coronahype biedt, niet met beide handen zou aangrijpen.

In afgetakelde, zestig jaar oude schoolgebouwen onderwijs geven om allerlei ongeïnteresseerde yousoufs, dzjilano's en puhcilla's uiteindelijk voor de bijstand op te leiden, dan zou ik mezelf ook als coronaslachtoffer neerzetten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 22 november 2020 @ 23:50:07 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196371617
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Vanaf het voortgezet onderwijs kunnen kinderen prima alleen thuis blijven en online les volgen. Ouders kunnen na werktijd het schoolwerk controleren en indien nodig een donderpreek geven als ze 'spijbelen'.
Goed, maar dan het salaris van de leerkrachten stopzettenen overmaken aan de ouders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 23 november 2020 @ 00:16:26 #34
3542 Gia
User under construction
pi_196371770
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goed, maar dan het salaris van de leerkrachten stopzettenen overmaken aan de ouders.
Waarom? Ze geven toch, online, les. De ouders kunnen gewoon werken.
Schoolwerk controleren is een normaal iets voor ouders, ook pre corona al.
pi_196371780
Het probleem is dus niet het virus, maar de kinderen. Blij dat ik ze niet heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')