abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196324026
Ik heb al een tijdje therapie, omdat ik moeite heb met een band opbouwen met iemand. Ik ben vroeger een paar keer bedrogen en heb mijn beide ouders dood zien gaan.

Sindsdien heb ik nooit meer een echte relatie gehad. Al 8 jaar niet. Alleen zijn is veiliger zeg maar en ik vermaak me ook prima alleen, maar zou ook zo graag eens iemand echt weer toelaten en ooit eens samenwonen ofzo. Seks hebben is voor mij geen probleem, maar knuffelen vind ik wel weer een beetje lastig bijvoorbeeld. En als ik verdrietig ben, ben ik liever alleen dan met vrienden. Ik stort mijn verhaal liever uit bij een therapeut.

Die leert me nu een beetje hoe ik een band kan opbouwen met iemand. Ik ben er nog lang niet, maar ik heb nu wel iemand leren kennen die ik nu een maand ken en heel lief voor me is. Maar ik merk al dat ik weer een beetje afstand neem en dat merkt hij misschien ook.

Is het oké om het te delen met iemand dat je therapie hebt? Zou jij dat delen? Of rennen mensen dan weg? Het komt wel een beetje negatief over misschien. Ben benieuwd hoe mensen hier daar over denken.
pi_196324098
Als iemand zo bekrompen is dat therapie een probleem is wil ik niet eens met ze.
Twiddel
pi_196324141
Ik vind dit wel een moeilijke vraag om te adviseren. Het ligt eraan wat voor man het is. Er zijn mannen die zoiets hebben fack die shit dit is te zwaar en gecompliceerd om mee te dealen en heb daar geen zin in als het te emotioneel is in het begin en weten daar niet mee om te gaan.

Maar als hij echt om jou geeft dan is het anders. Zou niet weten hoe hij erop zou reageren ligt aan de persoon zelf.
Ik zou het wel delen maar dat ben ik. Eerlijkheid kan verbinden en ook duidelijkheid geven qua gedrag die je vertoont naar hem toe.

[ Bericht 7% gewijzigd door Borrelnootje00 op 19-11-2020 19:57:41 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 19 november 2020 @ 19:53:16 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196324171
Ik heb het gewoon gezegd op de 2e date o.i.d., niks om je voor te schamen. Helpt de ander wellicht ook om bepaalde situaties of reacties van je beter te begrijpen als je zegt waarom je in therapie bent.
  donderdag 19 november 2020 @ 19:54:42 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196324198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:51 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik vind dit wel een moeilijke vraag om te adviseren. Het ligt eraan wat voor man het is. Er zijn mannen die zoiets hebben fack die shit dit is te zwaar en gecompliceerd om mee te dealen en heb daar geen zin in als het te emotioneel is in het begin en weten daar niet mee om te gaan.

Maar als hij echt om jou geeft dan is het anders. Zou niet weten hoe hij erop zou reageren ligt aan de persoon zelf.
Ik zou het wel delen maar dat ben ik. Eerlijkheid kan verbinden en ook duidelijk geven qua gedrag die je vertoont naar hem toe.
Maar wil TS een man die het te zwaar en gecompliceerd zou vinden? Zelf zou ik denken dat ze daar weinig aan heeft. Beter iemand die er wat begrip voor kan tonen.
pi_196324217
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar wil TS een man die het te zwaar en gecompliceerd zou vinden? Zelf zou ik denken dat ze daar weinig aan heeft. Beter iemand die er wat begrip voor kan tonen.
Nee ts wil dat niet als ik dat zo lees. Idd daar zou ze weinig aan hebben dan is nog verder van huis met zichzelf openstellen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  donderdag 19 november 2020 @ 19:58:25 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196324246
O ja wat ik ook nog wilde zeggen: Je zegt "opbiechten" in de TT, alsof het iets slechts is. Maar als je het vertelt is het denk ik ook belangrijk dat je het op een beetje luchtige manier doet, en alsof het iets heel normaals is. Dan is het voor de ander ook niet gelijk een zwaar onderwerp.
pi_196324295
Aan jezelf werken is niks om voor te schamen, dat maakt je een beter mens ts!
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_196324309
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:46 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb al een tijdje therapie, omdat ik moeite heb met een band opbouwen met iemand. Ik ben vroeger een paar keer bedrogen en heb mijn beide ouders dood zien gaan.

Sindsdien heb ik nooit meer een echte relatie gehad. Al 8 jaar niet. Alleen zijn is veiliger zeg maar en ik vermaak me ook prima alleen, maar zou ook zo graag eens iemand echt weer toelaten en ooit eens samenwonen ofzo. Seks hebben is voor mij geen probleem, maar knuffelen vind ik wel weer een beetje lastig bijvoorbeeld. En als ik verdrietig ben, ben ik liever alleen dan met vrienden. Ik stort mijn verhaal liever uit bij een therapeut.

Die leert me nu een beetje hoe ik een band kan opbouwen met iemand. Ik ben er nog lang niet, maar ik heb nu wel iemand leren kennen die ik nu een maand ken en heel lief voor me is. Maar ik merk al dat ik weer een beetje afstand neem en dat merkt hij misschien ook.

Is het oké om het te delen met iemand dat je therapie hebt? Zou jij dat delen? Of rennen mensen dan weg? Het komt wel een beetje negatief over misschien. Ben benieuwd hoe mensen hier daar over denken.
Als hij echt zo lief voor je is begrijpt hij dit echt wel en zal hij het opbiechten alleen maar waarderen en rekening met je gaan houden door niks te forceren. Wat heb je te verliezen? Als hij besluit om geen contact meer met je te hebben dan is dat prima toch? Zo iemand ben je liever kwijt dan rijk. Stelletje zijn is geen garant voor een levenlang zorgeloos leven.
pi_196324315
Als hij jou niet accepteert zoals je nu bent dan weet je dat hij het niet voor jou is.
pi_196324324
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:53 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb het gewoon gezegd op de 2e date o.i.d., niks om je voor te schamen. Helpt de ander wellicht ook om bepaalde situaties of reacties van je beter te begrijpen als je zegt waarom je in therapie bent.
Bij wie sta je onder behandeling? Bij dr. Fok!?
Al die sessies in GC KSC helpen je dus echt. _O_ :P
pi_196324329
Half Nederland heeft ondertussen therapie gehad, als het al niet meer is. Niks om je voor te schamen, het geeft eerder aan dat je zelf ziet dat je ergens een probleem mee hebt en bereid bent om dit aan te pakken.
pi_196324345
"Opbiechten" is idd een slechte woordkeuze want je hebt niks op te biechten. Heel veel mensen staan onder behandeling in NL en dat komt gewoon door de snelle en drukke maatschappij van tegenwoordig. Niks om je voor te schamen. :)
  donderdag 19 november 2020 @ 20:27:51 #14
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196324743
Moet je gewoon kunnen zeggen, absoluut niets om je voor te schamen. Maar wat ik wel soms zie is dat mensen er meteen over beginnen en het een onderdeel van hun identiteit maken. Dat lijkt me dan weer niet verstandig.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_196324872
Hoe is het mogenlijk seks te hebben als je 8 jaar single bent?
pi_196324925
Je problemen zijn iets wat op dit moment bij je hoort. Iemand die met jou om wil gaan voor langere tijd, zal er hoe dan ook mee te maken krijgen. Dan is het toch juist fijn als je iemand kan zeggen wat er is en hoe hij er mee om kan gaan? Als hij al afhaakt als jij hoort dat je bij een psycholoog loopt, gaat het sowieso nergens heen. Dat filtert dan ook makkelijk ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_196325715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:36 schreef hoechst het volgende:
Hoe is het mogenlijk seks te hebben als je 8 jaar single bent?
Nou ik ben nog niet dicht gegroeid hoor, is nog heel goed mogelijk.
pi_196326344
- ik word je heel zat. Blijf weg uit R&P als je alleen maar dit soort kutposts kunt maken -

[ Bericht 89% gewijzigd door CoolGuy op 20-11-2020 07:08:08 ]
pi_196328436
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:49 schreef summer2bird het volgende:
Als iemand zo bekrompen is dat therapie een probleem is wil ik niet eens met ze.
Mee eens. Wat heb je nou aan iemand die dit al niet eens kan accepteren? Je volgt geen therapie voor je lol. Het getuigt niet echt van een goede match als dit een afknapper is, dus ik zou het dan eerder zo snel mogelijk opbiechten zodat je niet teveel een band hebt opgebouwd mocht hij alsnog moeilijk gaan doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:27 schreef Quotidien het volgende:
Moet je gewoon kunnen zeggen, absoluut niets om je voor te schamen. Maar wat ik wel soms zie is dat mensen er meteen over beginnen en het een onderdeel van hun identiteit maken. Dat lijkt me dan weer niet verstandig.
Het is toch ook onderdeel van de identiteit van Sushilover? Als je zoiets heftigs hebt meegemaakt als Sushilover dan maakt dat deel uit van je persoonlijkheid, ook de manier waarop je ermee omgaat. Als ze zich een stoornis had laten aanpraten terwijl ze er zelf helemaal geen last van had, om bijv. extra voordelen en excuses voor wangedrag te krijgen terwijl ze al gewoon beter dan gemiddeld functioneerde, en ieder probleem van haar vriend relativeerde met haar eigen ergere probleem en vond dat hij haar altijd moet ondersteunen en hulp bieden ten koste van zichzelf als een gratis hulpverlener is het wat anders. Maar dat lijkt me hier niet het geval.

[ Bericht 21% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 20-11-2020 00:23:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_196329739
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:49 schreef summer2bird het volgende:
Als iemand zo bekrompen is dat therapie een probleem is wil ik niet eens met ze.
Denk dat ts zelf er moeite mee heeft, ook ivm het woord opbiechten. Alsof je iets verkeerd doet ofzo, misschien kan hij het daar op therapie over hebben.
  vrijdag 20 november 2020 @ 06:44:59 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196329783
Als je vertelt dat je in therapie bent zul je de vraag krijgen waarom, dus dat moet er dan ook gelijk bij.

Je zult moeten inschatten of het waarom niet het grootste probleem is.
Mensen rennen niet gillend weg omdat iemand in therapie is, mensen rennen gillend weg vanwege de problematiek waarvoor de ander in therapie is.

Overigens vind ik jouw verhaal niet dusdanig dat het in de categorie gillend wegrennen zit. Maar ik weet niet hoe een ander dat ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 november 2020 @ 07:36:58 #22
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196329959
Vertellen, zonder te dramatiseren.
Na een maand vind ik dat het daar ook wel tijd voor is.
Niet dat hij dadelijk door je "probleempje" gaat denken dat je hem niet mag of dat je niet geïnteresseerd bent in een relatie met hem.

Gewoon doen joh !!

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196329984
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar wil TS een man die het te zwaar en gecompliceerd zou vinden? Zelf zou ik denken dat ze daar weinig aan heeft. Beter iemand die er wat begrip voor kan tonen.
Qft.
pi_196330005
Mja ik denk... dat je pas een band kunt gan opbouwen met mensen als je ze toelaat tot wie jij bent.
En jij bent ook... de gekwetste persoon die moeite heeft met relaties.
EN de persoon die sterk genoeg was om er wat aan te willen doen en daar daadwerkelijk stappen in onderneemt.

Lijkt me dat uiteindelijk je een partner wil die je daar ook in steunt. Niet dat hij alles voor je hoeft op te lossen... maar het is dan soms wel handig als hij weet dat sommige dingen niet aan hem liggen.

Maar jij bent het waard om een partner te hebben die jou accepteert in je al je facetten.

En die beseft.. ja gekwetst, ja het is misschien niet altijd makkelijk. Maar ook dat jij ZELF er probeert iets beters van te maken.
En dat je daar hulp bij hebt maakt vooral de slagingskans groter... niet jou minder.

Vergeet nooit.. jij werkt aan jezelf en dat is voor veel mensen echt te veel moeite. Dat is echt goed van jezelf.

Trots op jou.

Nu nog trots worden op jezelf :)
pi_196330247
De meeste mannen hebben waarschijnlijk liever iemand zonder issues dan iemand met issues. Persoonlijk denk ik dat je beter open kaart kunt spelen. Zo'n issue komt toch wel aan het licht.

Als je er eerlijk over bent en je ook laat zien dat je er aan werkt, dan zou 'n man met serieuze bedoelingen er geen probleem van moeten maken.

Het is natuurlijk veel erger als er eerst gedoe ontstaan en dat daarna voor hem pas duidelijk wordt waar dat precies aan ligt. En nog erger is het als iemand issues heeft, maar er niet aan werkt.

Succes.
  vrijdag 20 november 2020 @ 08:54:44 #26
338319 ZarB
Piña colada
pi_196330444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:02 schreef Sapstengel het volgende:
Half Nederland heeft ondertussen therapie gehad, als het al niet meer is. Niks om je voor te schamen, het geeft eerder aan dat je zelf ziet dat je ergens een probleem mee hebt en bereid bent om dit aan te pakken.
Dit ja. Ik ken tegenwoordig niemand meer die niet lang of kort bij een psycholoog heeft gezeten.

Het is net hoe je er zelf mee omgaat, maar dat geldt voor alle problemen. Als je ze inzet als excuus, of je verschuilt je erachter dan wordt het wel erg onaantrekkelijk.

Het is wel belangrijk je af te vragen of je dit contact aankunt en het wederkerig kunt laten zijn. Wees daarin eerlijk naar jezelf. Als dat nog niet het geval is, dan moet die ander zich aanpassen aan jou om het te laten slagen en dat zal op termijn te zwaar worden.

Therapie en relatie kunnen prima hand in hand gaan en daar kun je ook eerlijk over zijn. Maar ga dan wel eerst zelf na of dit het goede moment voor je is.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_196331037
Je kunt het ook wat globaler houden, wanneer je je daar wat prettiger bij voelt en er op een later punt dieper op ingaan. Al zal je vriend dat waarschijnlijk uit zichzelf gaan vragen wanneer jullie beide wat verder zijn in de relatie en beter op elkaar ingespeeld.
pi_196331267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:50 schreef 01100101 het volgende:
Je kunt het ook wat globaler houden, wanneer je je daar wat prettiger bij voelt en er op een later punt dieper op ingaan. Al zal je vriend dat waarschijnlijk uit zichzelf gaan vragen wanneer jullie beide wat verder zijn in de relatie en beter op elkaar ingespeeld.
Ja hij weet al wel van mijn ouders en hij weet ook dat ik alleen woon en liever soms even alleen ben. Hij vroeg gister via Whatsapp of ik over een bepaalde situatie met een vriendinnetje had gepraat. Ik stuurde terug: zoiets.

En nu zegt hij inderdaad al dat hij nieuwsgierig is. Met wie dan?

Dus heb maar terug gestuurd dat ik af en toe met een therapeut praat om te leren verbondenheid te krijgen ipv me af te zonderen. En dat dat leerzaam en fijn is.

Het voelt toch echt een beetje als mezelf voor schut zetten, maar misschien moet ik inderdaad maar eens trotser op mezelf zijn.

Gelukkig stuurde hij zojuist terug dat het goed is dat ik dat doe :) en nu vraagt ie weer door over hoe en waarom precies? In dit geval haat ik Whatsapp dus ik stel wel even voor daar in het echt over door te praten en zo ECHT een band op te bouwen ;)

Bedankt allen voor de lieve reacties!
pi_196331620
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja hij weet al wel van mijn ouders en hij weet ook dat ik alleen woon en liever soms even alleen ben. Hij vroeg gister via Whatsapp of ik over een bepaalde situatie met een vriendinnetje had gepraat. Ik stuurde terug: zoiets.

En nu zegt hij inderdaad al dat hij nieuwsgierig is. Met wie dan?

Dus heb maar terug gestuurd dat ik af en toe met een therapeut praat om te leren verbondenheid te krijgen ipv me af te zonderen. En dat dat leerzaam en fijn is.

Het voelt toch echt een beetje als mezelf voor schut zetten, maar misschien moet ik inderdaad maar eens trotser op mezelf zijn.

Gelukkig stuurde hij zojuist terug dat het goed is dat ik dat doe :) en nu vraagt ie weer door over hoe en waarom precies? In dit geval haat ik Whatsapp dus ik stel wel even voor daar in het echt over door te praten en zo ECHT een band op te bouwen ;)

Bedankt allen voor de lieve reacties!
heel goed bezig dus :)

en hij ook O+
pi_196331714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sushilover het volgende:
Het voelt toch echt een beetje als mezelf voor schut zetten
Wow dude, dat is echt niet ok eigenlijk. Maar ik herken het tegelijk wel van mezelf.

Je kan ook iets de focus proberen te halen van de schaamte en het (zelf)oordeel, wat voortkomt uit de associaties rondom het woordje therapie.

Je kan bv vertellen dat je op dit punt in je leven concrete stappen aan het zetten bent in verwerking en groei.

Het is namelijk best wel speciaal dat je daar nu aan toe komt na wat je meegemaakt hebt. Dat je weer dromen hebt, die gaan over verbinding en zelfs samenwonen. De verbinding die je zoekt, daar ben je nu mee aan het experimenteren. Dat mag echt wel gedeeld worden met mensen die in je geïnteresseerd zijn en om je geven. Je mag er trots op zijn.

In een samenleving die geteisterd wordt door angst vind ik het helemaal extra speciaal dat je eraan werkt om je open te stellen en dat je nadenkt over hoe je iemand hierin kan betrekken. Ik zou het zelf best wel krachtig en bijzonder vinden en me zelfs vereerd voelen als iemand mij zoiets persoonlijk zou vertellen :Y
What's the name of the game?
pi_196331919
Ik zou het opbiechten, het is natuurlijk iets wat belangrijk voor jou is en waar je doorheen gaat. Het zal ook meer gedrag van jou verklaren die een ander in zijn onbewust toch aan voelt. Dan kan die daar ook rust in vinden.

Het klinkt heel hard en kort door de bocht, maar als die daar niet mee wilt dealen, is dat op long term ook niet de juiste match voor jou, helaas. Maar het getuigt wel van kracht als jij daar gewoon open over bent en dat je aan jezelf werkt, dat is juist een heel erg mooi iets, in plaats van een negatief iets. Ik vind dat juist wel aantrekkelijk als mensen bezig zijn met zelfverbetering, kan je voorstellen dat je met iemand bent die zn (mentale) problemen niet aan pakt? Dan kan je toch helemaal niet nader tot elkaar komen en gaat het elkaar in de weg zitten juist.

p.s. vind het heel knap dat je je probleem erkend en er mee aan de slag gaat! Vooral door gaan, je komt er wel! Als je niks doet gebeurd er ook niks.
pi_196333699
Mensen zonder issues bestaan niet. Elke relatie loopt wel een keer tegen problemen aan. Als iemand daar voor wegloopt, is die persoon niet de moeite waard.
pi_196346197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja hij weet al wel van mijn ouders en hij weet ook dat ik alleen woon en liever soms even alleen ben. Hij vroeg gister via Whatsapp of ik over een bepaalde situatie met een vriendinnetje had gepraat. Ik stuurde terug: zoiets.

En nu zegt hij inderdaad al dat hij nieuwsgierig is. Met wie dan?

Dus heb maar terug gestuurd dat ik af en toe met een therapeut praat om te leren verbondenheid te krijgen ipv me af te zonderen. En dat dat leerzaam en fijn is.

Het voelt toch echt een beetje als mezelf voor schut zetten, maar misschien moet ik inderdaad maar eens trotser op mezelf zijn.

Gelukkig stuurde hij zojuist terug dat het goed is dat ik dat doe :) en nu vraagt ie weer door over hoe en waarom precies? In dit geval haat ik Whatsapp dus ik stel wel even voor daar in het echt over door te praten en zo ECHT een band op te bouwen ;)

Bedankt allen voor de lieve reacties!
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, want hij komt zeer betrokken over. En als hij er nu op dit punt al goed mee omgaat, zal dat bij het hele verhaal niet anders zijn. :)
pi_196500713
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 06:44 schreef Leandra het volgende:
Als je vertelt dat je in therapie bent zul je de vraag krijgen waarom, dus dat moet er dan ook gelijk bij.

Je zult moeten inschatten of het waarom niet het grootste probleem is.
Mensen rennen niet gillend weg omdat iemand in therapie is, mensen rennen gillend weg vanwege de problematiek waarvoor de ander in therapie is.

Overigens vind ik jouw verhaal niet dusdanig dat het in de categorie gillend wegrennen zit. Maar ik weet niet hoe een ander dat ziet.
Mooie en verhelderende post!

Het is goed bedoeld van andere users door te zeggen dat als hij TS zou afwijzen omdat ze in therapie is geweest hij een bekrompen lul is en haar het sowieso het niet waard is. Maar TS heeft daar in de praktijk weinig aan denk ik.

Als je iemand hebt leren kennen en die persoon vertelt je dat zij in therapie is geweest, dan verandert het sowieso hoe je naar haar kijkt. Ongetwijfeld zal jij jouw nieuwe vlam niet willen dumpen en heb je ook respect voor hem/haar dat hij aan zichzelf hebt gewerkt. Maar je zal je geheid ook afvragen: wat kan mij te wachten staan? Is mijn nieuwe liefje een labiel persoon die mij gaat claimen of onredelijk kan zijn? Of het triggert iets totaal tegenovergesteld, waardoor jij voor haar wilt zorgen ... met als gevolg dat zij het uitmaakt, omdat zij helemaal niet op die manier een relatie met jou wilt hebben.

@Leandra. Ik vind jouw post heel goed. Als TS ook duidelijk kan maken hoe ze met hem in de relatie wilt staat, dan kan daarover geen misverstand meer zijn.

Als hij alsnog gillend gaat wegrennen, dan zou je waarschijnlijk wel kunnen concluderen dat hij nog te onvolwassen is om zich te realiseren dat moeilijke gebeurtenissen in het leven nou eenmaal zijn sporen achterlaten en dat je niet te snel over anderen moet oordelen.
pi_196505266
Wat je ook doet bij potentiëel relatiemateriaal, wees nooit open en eerlijk. Dat schrikt alleen maar af. Beter is om jezelf anders voor te doen dan je bent en geheimen te houden :Y
-
  dinsdag 1 december 2020 @ 23:21:50 #36
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_196508636
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:46 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb al een tijdje therapie, omdat ik moeite heb met een band opbouwen met iemand. Ik ben vroeger een paar keer bedrogen en heb mijn beide ouders dood zien gaan.

Sindsdien heb ik nooit meer een echte relatie gehad. Al 8 jaar niet. Alleen zijn is veiliger zeg maar en ik vermaak me ook prima alleen, maar zou ook zo graag eens iemand echt weer toelaten en ooit eens samenwonen ofzo. Seks hebben is voor mij geen probleem, maar knuffelen vind ik wel weer een beetje lastig bijvoorbeeld. En als ik verdrietig ben, ben ik liever alleen dan met vrienden. Ik stort mijn verhaal liever uit bij een therapeut.

Die leert me nu een beetje hoe ik een band kan opbouwen met iemand. Ik ben er nog lang niet, maar ik heb nu wel iemand leren kennen die ik nu een maand ken en heel lief voor me is. Maar ik merk al dat ik weer een beetje afstand neem en dat merkt hij misschien ook.

Is het oké om het te delen met iemand dat je therapie hebt? Zou jij dat delen? Of rennen mensen dan weg? Het komt wel een beetje negatief over misschien. Ben benieuwd hoe mensen hier daar over denken.
Het kan helemaal geen kwaad om open en eerlijk te zijn.. persoonlijk vertel ik zulke dingen gewoon asap, omdat het niks is om je voor te schamen, het vertrouwen in een relatie brengt omdat je je durft bloot te geven, en het als het een goeie knul is, begrip richting jou zal opleveren omdat hij weet waar er issues zitten.
Aan jouw kant tegelijkertijd, zal het je ws helpen binden, omdat je dingen deelt, je wordt closer, en als hij er goed mee om gaat, en je een beetje kan steunen en misschien helpen ermee, zal dat jullie band alleen maar versterken :)

Als je bang bent dat het tegen je gebruikt gaat worden of je denkt dat hij het niet kan handelen, moet je even goed bij jezelf te rade of je wel de juiste mattie hebt gekozen, want zo te lezen heb jij een sterk en stabiel iemand nodig waar je je aan vast kunt houden, en die weet dat hij je soms even de ruimte moet geven om uit te vinden dat dat niet is wat je wilt. Als hij echt lief is, gaat 'ie dat voor je doen, maar je moet hem wel vertellen dat je dat wilt, en waarom, dat lijk moet sowieso uit de kast.

Dus: als je denkt dat hij het wel trekt: kaarsjes aan, dekentje erbij, tissues en een zak chips op tafel en kletsen ;)
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_196509161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:19 schreef Haushofer het volgende:
Wat je ook doet bij potentiëel relatiemateriaal, wees nooit open en eerlijk. Dat schrikt alleen maar af. Beter is om jezelf anders voor te doen dan je bent en geheimen te houden :Y
Just checking of je nu sarcastisch bent. Er zijn mensen die denken dat dit juist de manier is.
pi_196509187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja hij weet al wel van mijn ouders en hij weet ook dat ik alleen woon en liever soms even alleen ben. Hij vroeg gister via Whatsapp of ik over een bepaalde situatie met een vriendinnetje had gepraat. Ik stuurde terug: zoiets.

En nu zegt hij inderdaad al dat hij nieuwsgierig is. Met wie dan?

Dus heb maar terug gestuurd dat ik af en toe met een therapeut praat om te leren verbondenheid te krijgen ipv me af te zonderen. En dat dat leerzaam en fijn is.

Het voelt toch echt een beetje als mezelf voor schut zetten, maar misschien moet ik inderdaad maar eens trotser op mezelf zijn.

Gelukkig stuurde hij zojuist terug dat het goed is dat ik dat doe :) en nu vraagt ie weer door over hoe en waarom precies? In dit geval haat ik Whatsapp dus ik stel wel even voor daar in het echt over door te praten en zo ECHT een band op te bouwen ;)

Bedankt allen voor de lieve reacties!
Hij merkt nu al waarschijnlijk dat je dingen voor hem achterhoud.

Om te voorkomen dat hij je juist daardoor gaat afwijzen, zou ik beter open kaart spelen.

Maar denk wel na over hoe je het gaat vertellen. Maak hem duidelijk dat je zelf bezig bent om hier beter mee om te gaan en dat je niet iemand bent die een partner gaat claimen. (Het is fijn natuurlijk als jouw partner je steunt en dat moet je ook kunnen toelaten. Maar je moet niet om die reden afhankelijk zijn van jouw partner.)

Laat hem wel weten dat je het fijn zou vinden om leuke dingen te doen samen met een partner.
pi_196511735
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Just checking of je nu sarcastisch bent. Er zijn mensen die denken dat dit juist de manier is.
Ja, dat was sarcasme :P

Wat me een tijdje geleden opviel: heel veel sitcoms, soaps en andere series draaien grotendeels om de gevolgen van liegen en miscommunicatie, waarop je als kijker bijna naar de beeldbuis wilt schreeuwen dat ze gewoon eerlijk moeten zijn :P
-
  woensdag 2 december 2020 @ 19:21:24 #40
92409 Twinky
Little star.
pi_196520775
Hmm ik vertel in het begin vaak iets als ‘moeilijke jeugd’ ofzo. Als het serieuzer wordt en het komt ter sprake beetje bij beetje iets meer.

Ik ben niet degene die het meteen allemaal op tafel gooit, omdat het ervaringen zijn in mijn verleden die wel bijdragen aan wie ik ben, maar mij niet zomaar bepalen ofzo. Dus zo breng ik het ter sprake.

En als ik nog naar een psycholoog ga dan zeg ik dat ook eerlijk. Maar dan daarbij dat het mijn problemen en mijn traject is.
pi_196535242
Ik wist eigenlijk niet dat er nog zo'n stigma lag op het krijgen van therapie, verbaast me wel een beetje.
Iedereen weet dat ik jarenlang therapie heb gehad, maar ik heb het nooit gezien als iets waar ik me voor zou moeten schamen. Ik hoor wel eens mensen er op afgeven, ook aan mij gericht, maar dan is mijn eerste gedachte meestal dat die persoon er zelf ook baat bij zou hebben. Aan jezelf werken is een kwaliteit, geen minpunt.

Ik zou er open over zijn, als je hier al niet open over kunt zijn, hoe kan je dan jezelf zijn in een vriendschap of relatie? Wat is een vriendschap of relatie waard wanneer dat niet kan? Je hoeft het niet met iedere vriend te delen, alleen met diegenen die wat dichterbij staan. Je hoeft het er niet over te hebben op zich met iemand met wie je alleen sport of zo. Kan wel natuurlijk, volgens mij vinden de meeste mensen met gezond verstand dat echt geen issue meer.
pi_196535304
'opbiechten' pfff, wat klinkt dat schuldig...
In principe gaat dat niemand wat aan. Maar er is ook helemaal niets raars of vreemds aan. Ik zou zeggen: zowel niet belangrijk om te delen, als niets mis mee.
Eens kijken
  donderdag 3 december 2020 @ 18:06:34 #43
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196535535
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:53 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb het gewoon gezegd op de 2e date o.i.d., niks om je voor te schamen. Helpt de ander wellicht ook om bepaalde situaties of reacties van je beter te begrijpen als je zegt waarom je in therapie bent.
Zo zou ik het ook doen, en zo zou ik het ook willen als ik d date was. Niet de eerste date maar wel de tweede, uiterlijk de derde date.
Iets in de geest van ....... ik vind je heel leuk / aardig oid maar ik wil, moet je iets vertellen. En ik vind dat ik daar eerlijkheidshalve niet langer mee moet wachten, dat je dat moet weten.
En dan vertel je verhaal en sluit af met ... (nog eens) ik vind je heel aardig maar als je geen verder contact wilt hebben neem ik je dat niet kwalijk. Hoef je ook niet nu te besluiten of te zeggen, denk er maar over en ik merk het wel (neemt wel of niet nog eens contact op om af te spreken).

Moet er geen half jaar mee wachten, maar meteen op een eerste date vind ik ook nog niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 03-12-2020 20:59:46 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 3 december 2020 @ 18:15:45 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196535684
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:49 schreef summer2bird het volgende:
Als iemand zo bekrompen is dat therapie een probleem is wil ik niet eens met ze.
Ligt er ook een beetje aan waarom in therapie. Verslaafd aan alcohol, drugs, overvreten, zelfbeschadigen, zelfdoden, kleptomanie, pyromaan, pedofiel, gewelddadig, sterke sociale angsten, durft niet naar buiten, niet onder de mensen.
Tja, en als je dan elkaar nog maar net kent en dus nog geen band hebt met iemand ........... Ik weet niet wat ik zou doen.

Maar ik ben blij jij dus wel en al die duimpjes-omhoog-gevers dus ook. Geeft mij weer hoop in de mensheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 03-12-2020 18:36:22 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 3 december 2020 @ 18:31:59 #45
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196535901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 16:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Mooie en verhelderende post!

Het is goed bedoeld van andere users door te zeggen dat als hij TS zou afwijzen omdat ze in therapie is geweest hij een bekrompen lul is en haar het sowieso het niet waard is. Maar TS heeft daar in de praktijk weinig aan denk ik.

Als je iemand hebt leren kennen en die persoon vertelt je dat zij in therapie is geweest, dan verandert het sowieso hoe je naar haar kijkt. Ongetwijfeld zal jij jouw nieuwe vlam niet willen dumpen en heb je ook respect voor hem/haar dat hij aan zichzelf hebt gewerkt. Maar je zal je geheid ook afvragen: wat kan mij te wachten staan? Is mijn nieuwe liefje een labiel persoon die mij gaat claimen of onredelijk kan zijn? Of het triggert iets totaal tegenovergesteld, waardoor jij voor haar wilt zorgen ... met als gevolg dat zij het uitmaakt, omdat zij helemaal niet op die manier een relatie met jou wilt hebben.

@:Leandra. Ik vind jouw post heel goed. Als TS ook duidelijk kan maken hoe ze met hem in de relatie wilt staat, dan kan daarover geen misverstand meer zijn.

Als hij alsnog gillend gaat wegrennen, dan zou je waarschijnlijk wel kunnen concluderen dat hij nog te onvolwassen is om zich te realiseren dat moeilijke gebeurtenissen in het leven nou eenmaal zijn sporen achterlaten en dat je niet te snel over anderen moet oordelen.
Vind het een goede post (in de zin ik ben het er mee eens. Maar met het vetgedrukte niet. Dat wegrennen zal wel niet letterlijk bedoeld zijn, en verder, óók een volwassene mag concluderen dit isn iets voor mij om mee te leven, om mee te dealen.
Kameraad goed uitziend, dertiger, universitair opgeleid en met goede job, wordt manisch depressief. Na de opname was ie dus niet meer verloofd. Zij zei, zo had ik me mijn leven met jou niet voorgesteld. Overigens, het is allemaal redelijk goed gekomen, met een andere job en een andere vrouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 03-12-2020 23:45:35 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196538655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:15 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ligt er ook een beetje aan waarom in therapie. Verslaafd aan alcohol, drugs, overvreten, zelfbeschadigen, zelfdoden, kleptomanie, pyromaan, pedofiel, gewelddadig, sterke sociale angsten, durft niet naar buiten, niet onder de mensen.
Tja, en als je dan elkaar nog maar net kent en dus nog geen band hebt met iemand ........... Ik weet niet wat ik zou doen.

Maar ik ben blij jij dus wel en al die duimpjes-omhoog-gevers dus ook. Geeft mij weer hoop in de mensheid.
:')
Sociale angsten, zelfbeschadigingen, overeten, suicidaal, niet onder de mensen onder dezelfde catagorie gooien als pedofiel, pyromaan, en gewelddadig :') :|W
Twiddel
  donderdag 3 december 2020 @ 20:56:40 #47
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196539120
Ja, laten we nou eerlijk zijn svp. Veel vrouwen hier schrijven dat ze een man van 30 die nog bij zijn ouders woont al niet zouden willen. Of iemand die geen baan heeft, of iemand met 30 die geen baan heeft en nog nooit heeft gehad.
Nog maar te zwijgen een dertiger die nog nooit heeft gewerkt en nog thuis bij zijn moeder woont. Waarom is dat helemaal okay als ze daar niet aan willen beginnen maar als (zie enkele voorgaande bijdragen), een man geen zin heeft in een vrouw die in therapie is, is ie opeens laf en onvolwassen.
Iedereen mag voor ZIJN of HAAR geluk gaan, toch?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 3 december 2020 @ 21:02:13 #48
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196539240
quote:
99s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:36 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:')
Sociale angsten, zelfbeschadigingen, overeten, suicidaal, niet onder de mensen onder dezelfde catagorie gooien als pedofiel, pyromaan, en gewelddadig :') :|W
Ja, is anders, maar die kunnen allemaal in therapie zijn. Daarom moet je niet te lang wachten met het te vertellen en het duidelijk uit te leggen! Dan kan en mag die ander beslissen of hij (en uiteraard ook zij) ermee door wil gaan.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196540120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 20:56 schreef LeesFoknl het volgende:
Ja, laten we nou eerlijk zijn svp. Veel vrouwen hier schrijven dat ze een man van 30 die nog bij zijn ouders woont al niet zouden willen. Of iemand die geen baan heeft, of iemand met 30 die geen baan heeft en nog nooit heeft gehad.
Nog maar te zwijgen een dertiger die nog nooit heeft gewerkt en nog thuis bij zijn moeder woont. Waarom is dat helemaal okay als ze daar niet aan willen beginnen maar als (zie enkele voorgaande bijdragen), een man geen zin heeft in een vrouw die in therapie is, is ie opeens laf en onvolwassen.
Iedereen mag voor ZIJN of HAAR geluk gaan, toch?
Dat is toch geen vergelijking zeg... iemand die in therapie is vs. iemand die al zijn/haar hele leven een maatschappelijk actief leven vermijd. Dat laatste zegt meestal echt heel veel (bijvoorbeeld dat je op een bepaald punt flink bent vastgelopen/blijven hangen in je ontwikkeling), in therapie zijn kan echt van alles betekenen.
Eens kijken
  donderdag 3 december 2020 @ 23:47:59 #50
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196542307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 21:46 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat is toch geen vergelijking zeg... iemand die in therapie is vs. iemand die al zijn/haar hele leven een maatschappelijk actief leven vermijd. Dat laatste zegt meestal echt heel veel (bijvoorbeeld dat je op een bepaald punt flink bent vastgelopen/blijven hangen in je ontwikkeling), in therapie zijn kan echt van alles betekenen.
Ja, en juist daarom moet je alles vertellen. en er ook geen half jaar mee wachten
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')