abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 november 2020 @ 17:47:52 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196322363
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
Belachelijk idee. Niet gevaccineerd en je wordt de paria van de samenleving? Jodenster maar herinvoeren met daarop "ongevaccineerd"?

En als jijzelf tot de kwetsbare groep zou behoren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196322371
Hoe meer Weltschmerz in het nauw komt, hoe meer hij op de man gaat spelen. Maar dat is een opmerking vooraf.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, je moet onderscheid maken tussen de crisis en corona. Als de kwetsbaren 95% immuun zijn door vaccinatie is de crisis voorbij. Corona nog niet maar dat is iets heel anders.
Goed, die twee hebben natuurlijk wel sterk met elkaar te maken.

Als de zorg het weer aan kan en de kwetsbaren gevaccineerd zijn, zal de crisis ook wel afnemen. We kunnen als samenleving best accepteren dat enkele duizenden mensen per jaar ernstig ziek worden, en een even groot deel ook overlijdt.

quote:
Nee hoor. Het zijn bijna allemaal ouderen met overgewicht en onderliggend lijden. Afijn, de kwetsbare groepen weten zelf wel of ze kwetsbaar zijn. Als die zich laten vaccineren dan is de crisis voorbij en is de noodzaak voor vrijheidsbeperkingen weg.
Wat nee hoor? Ik geef je een bron die het heeft over vijf tot zeven miljoen kwetsbaren:

https://www.trouw.nl/binn(...)een-vaccin~b4541d9a/

quote:
Ja, en in Zweden niet, waar het prima gaat.
Zweden heeft schrikbarend meer doden dan zijn buurlanden.

Overigens is in Zweden ook een soort lockdown bezig. Mensen volgen de maatregelen uit zichzelf op, er hoeft dus minder gehandhaafd te worden.

Dat het in Zweden prima gaat, en maatregelen niet nodig zijn, is gewoon onzin.

quote:
Ja, maar met 95% immuniteit kun je dus meer dan 20 keer zoveel postief getesten hebben. Het virus moet behoorlijk rondgaan om daaraan te komen, zeker in het voorjaar met zeewind.
Wat een Baudetiaan ben je ook. Zeewind :')

quote:
Dan moet je beter kijken.
Geef mij dan gewoon de bewijzen dat politici moedwilig deze crisis willen. In plaats van op de man te spelen door te zeggen dat ik zogenaamd niet goed kijk.

quote:
Neehee, de juiste mensen moeten zo'n vaccinatie halen, de kwetsbaren dus. Het hele idee dat we ons bijna allemaal moeten laten vaccineren om de crisis te beeindigen slaat nergens op,
Slaat nergens op? Jij weet beter dan de wetenschappers hoe groepsimmuniteit bereikt kan worden?

quote:
dat is vanuit de wens om de crisis en crisismaatregelen te verlengen tot corona is verdwenen. Maar het uitbannen van het virus rechtvaardigt de crisismaatregelen helemeaal niet,
Waar blijkt die wens uit dat men een crisis en crisismaatregelen wil??

quote:
daarvoor is het virus bij lange na niet ernstig genoeg.
Nee? Duizenden mensen die doodgaan en duizenden mensen die nog niet hersteld zijn, is niet ernstig?
pi_196322386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:46 schreef Vasilevski het volgende:
Het is een enorm ethisch hellend vlak. Mensen zijn totaal murw gebeukt en accepteren in feite alles om maar van de kutsituatie af te komen. Ook dingen die totaal overkill zouden zijn. De overheid krijgt een hoeveelheid macht die nooit weer wordt teruggegeven. Er wordt (ook met lockdowns en mondkapjes) permanent overgestapt op een model van volksgezondheid dat past bij Aziatische, collectivistische samenlevingen, zonder dat er ooit een publiek of maatschappelijk debat aan vooraf is gegaan.
In Azië denkt men echt anders hoor (wel afhankelijk per land natuurlijk). Denk aan verplichte apps en verplichte quarantaine.

En hoe zie je zo'n debat vooraf bij een coronacrisis eigenlijk voor je?
  donderdag 19 november 2020 @ 17:51:22 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196322391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:46 schreef Vasilevski het volgende:
Er wordt (ook met lockdowns en mondkapjes) permanent overgestapt op een model van volksgezondheid dat past bij Aziatische, collectivistische samenlevingen, zonder dat er ooit een publiek of maatschappelijk debat aan vooraf is gegaan.
Ja, laten we vooral gaan debatteren, terwijl de gezondheidszorg het allemaal niet aankan. Terwijl reguliere zorg vrijwel volledig tot stilstand komt en er een enorme wissel wordt getrokken op al het zorgpersoneel.

Laten we vooral gaan debatteren. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196322411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, laten we vooral gaan debatteren, terwijl de gezondheidszorg het allemaal niet aankan. Terwijl reguliere zorg vrijwel volledig tot stilstand komt en er een enorme wissel wordt getrokken op al het zorgpersoneel.

Laten we vooral gaan debatteren. :')
Eerst debatteren en dan vergaderen, wat ik je brom.
pi_196322463
Dat vaccin gaat eerst naar ouderen en kwetsbaren, wanneer die het overleven kan de rest ook
pi_196323066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Van_Lamehuizen zei dat iedere gevaccineerde in principe een proefpersoon is.

Toen zei ik, als ik een nieuwe auto koop, ben ik ook een testdummie.

Het was een vergelijking met een komische insteek.
Het verschil is dat bij gevaarlijke ontwerp en/of productiefouten een fabrikant zo een product recall kan instellen (iets wat ook regelmatig gebeurt) waarbij het betreffende onderdeel relatief gemakkelijk hersteld of vervangen kan worden, met je lichaam/gezondheid is dat allemaal net even 'iets' lastiger.

Een medische behandeling/ingreep ondergaan is volstrekt onvergelijkbaar met afnemen van een product. :') Heel raar gevoel voor humor heb jij.
pi_196323231
quote:
13s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het verschil is dat bij gevaarlijke ontwerp en/of productiefouten een fabrikant zo een product recall kan instellen (iets wat ook regelmatig gebeurt) waarbij het betreffende onderdeel relatief gemakkelijk hersteld of vervangen kan worden, met je lichaam/gezondheid is dat allemaal net even 'iets' lastiger.

Een medische behandeling/ingreep ondergaan is volstrekt onvergelijkbaar met afnemen van een product. :') Heel raar gevoel voor humor heb jij.
Dat weten wetenschappers. Als je de bevolking gaat vaccineren moet het veilig zijn. Daar kunnen geen concessies aan gedaan worden. Of een vaccin nu na 10 jaar of na 1 jaar op de markt komt.

Maar sta jij nog steeds hier achter?

quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Verder is natuurlijk bij het voor het eerst grootschalig toepassen van deze nieuwe techniek iedere gevaccineerde in principe proefpersoon.
pi_196323337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:48 schreef luxerobots het volgende:
Hoe meer Weltschmerz in het nauw komt, hoe meer hij op de man gaat spelen. Maar dat is een opmerking vooraf.
Ik was nog niet begonnen maar het is wel weer typerend dat je geen enkele moeite doet om op de inhoud van mijn post te reageren.

quote:
Slaat nergens op? Jij weet beter dan de wetenschappers hoe groepsimmuniteit bereikt kan worden?
Het hele punt is nou juist dat we geen groepsimmuniteit hoeven te bereiken als de kwetsbaren immuun gevaccineerd zijn. Groepsimmuniteit was een idee van Rutte bij zijn eerste coronatoespraak als bescherming van de kwetsbaren, tot er een vaccin was. Dat bleek als snel onhaalbaar gelul, in een overigens uitstekende toespraak. Een fantastische toespraak was, met gelul wat snel daarna alweer moest worden ingeslikt, maar niettemin een fantastisch duidelijke en heldere toespraak.

Nu het vaccin eraan komt moet dat ineens gebruikt worden voor het bereiken van die groepsimmuniteit, zodat de crisismaatregelen langer van kracht kunnen blijven. Maar zo zijn we niet getrouwd. Groepsimmuniteit mag wenselijk zijn, het is niet langer nodig als de kwetsbaren zichzelf kunnen beschermen met een vaccin, en dat was in combinatie met de beperkte ziekenhuiscapaciteit de reden dat de ontneming van onze vrijheid noodzakelijk was. Noodzaak weg, dus zsm terug naar het oude normaal.

Dat biedt geen 100% zekerheid, maar mensen worden nu eenmaal ziek en oude mensen gaan ergens dood aan. De ene keer wat meer dan de andere keer. Dat is vervelend maar geen probleem en zeker geen argument om de samenleving te ontwrichten en mensen hun gedrag en woonkamers op ongrondwettige wijze te gaan micromanagen.

Snap je het nu?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196323410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat weten wetenschappers. Als je de bevolking gaat vaccineren moet het veilig zijn. Daar kunnen geen concessies aan gedaan worden. Of een vaccin nu na 10 jaar of na 1 jaar op de markt komt.
Wat een raar verhaal, je kunt onmogelijk garanderen dat een nieuw vaccin of medicijn zonder onvoorziene nare gevolgen zal blijven voor iedereen die je het toedient, bij iedere medische ingreep kunnen bijwerkingen of complicaties optreden. Als jij van besmetting met SARS-CoV-2 weinig te vrezen hebt dan zou je wel gek zijn om daartegen dan toch een nieuwe, experimentele medische ingreep te ondergaan, zeker wanneer dat onder bestuurlijke/juridische, maatschappelijke en/of sociale druk zou moeten gebeuren. :W
quote:
Maar sta jij nog steeds hier achter?
[..]

Jazeker, met uitzondering misschien van mensen die in grote mate overeenkomen met of identiek zijn aan proefpersonen uit de klinische tests maar ook dan kun je naar eventuele langetermijneffecten slechts gissen.

Als ik ergens op moet gokken dan gok ik wel op mijn eigen gezondheid en afweer boven de vindingrijkheid en vermeende onfeilbaarheid van onderzoekers en hun procedures wanneer het een voor mij waarschijnlijk ongevaarlijke infectie betreft. :W
pi_196323424
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat vaccin gaat eerst naar ouderen en kwetsbaren, wanneer die het overleven kan de rest ook hoeft de rest niet meer gevaccineerd te worden.
ftfy :) :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2020 19:12:40 ]
  donderdag 19 november 2020 @ 19:15:25 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196323484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik was nog niet begonnen maar het is wel weer typerend dat je geen enkele moeite doet om op de inhoud van mijn post te reageren.

Welke inhoud? 'Dan moet je beter kijken'? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 19-11-2020 19:25:18 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196323566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik was nog niet begonnen maar het is wel weer typerend dat je geen enkele moeite doet om op de inhoud van mijn post te reageren.
Je moet even teruglezen, ik heb het over het verschil tussen corona en de coronacrisis. Hoe het in Zweden verloopt. En de 5 tot 7 miljoen kwetsbaren.

En jij knipt dat er uit en zegt dat ik geen moeite doe. :')

quote:
Het hele punt is nou juist dat we geen groepsimmuniteit hoeven te bereiken als de kwetsbaren immuun gevaccineerd zijn.
En waar blijkt dat uit? Alleen kwetsbaren hebben last van corona? Er zijn geen gezonde mensen en jongeren die nu nog aan het herstellen zijn omdat ze ziek zijn geworden tijdens de eerste golf? Nou, die zijn er dus wel.

Bovendien biedt het vaccin geen 100% bescherming. Een aanzienlijk deel, waarschijnlijk zo'n 5% a 10% kan alsnog ziek worden.

quote:
Groepsimmuniteit was een idee van Rutte bij zijn eerste coronatoespraak als bescherming van de kwetsbaren, tot er een vaccin was. Dat bleek als snel onhaalbaar gelul, in een overigens uitstekende toespraak. Een fantastische toespraak was, met gelul wat snel daarna alweer moest worden ingeslikt, maar niettemin een fantastisch duidelijke en heldere toespraak.
Even Rutte bashen. Rutte had het over groepsimmuniteit, waar later inderdaad afstand van gedaan is. Maar hij zei niet dat groepsimmuniteit het ei van Columbus was. Wel dat het bij zou kunnen dragen aan het beschermen van de ouderen.

Overigens zagen meer deskundigen dat zo toen de epidemie hier net uitgebroken was. In Engeland en Zweden leefde het idee van groepsimmuniteit ook sterk. Het is echter toch (grotendeels) losgelaten. Inzichten veranderen wel eens.

Dat zie je ook bij jouw held Baudet. Die wilde het eerst strenger handelen dan Rutte, maar schurkt nu tegen figuren als Tisjeboy en Willem Engel aan.

quote:
Nu het vaccin eraan komt moet dat ineens gebruikt worden voor het bereiken van die groepsimmuniteit, zodat de crisismaatregelen langer van kracht kunnen blijven. Maar zo zijn we niet getrouwd. Groepsimmuniteit mag wenselijk zijn, het is niet langer nodig als de kwetsbaren zichzelf kunnen beschermen met een vaccin, en dat was in combinatie met de beperkte ziekenhuiscapaciteit de reden dat de ontneming van onze vrijheid noodzakelijk was. Noodzaak weg, dus zsm terug naar het oude normaal.

Dat biedt geen 100% zekerheid, maar mensen worden nu eenmaal ziek en oude mensen gaan ergens dood aan. De ene keer wat meer dan de andere keer. Dat is vervelend maar geen probleem en zeker geen argument om de samenleving te ontwrichten en mensen hun gedrag en woonkamers op ongrondwettige wijze te gaan micromanagen.

Snap je het nu?
Nogmaals. Als de vaccinatiegraad laag blijft. Kan corona ons nog steeds veel problemen bezorgen.
pi_196324358
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je wil zeggen?

Ziekenhuizen die mensen niet kunnen opnemen doordat ze overbelast zijn is iets wat volgens jou niet voorkomt als gevolg van Covid?

Het is voor jou oke dat een gezond persoon, bijv. kind of jongvolwassene die een serieus ongeluk heeft gehad niet meer geholpen kan worden omdat het ziekenhuis volzit met covidpatienten?

Of wil je covidpatienten bij voorbaat (zelfs als er op dat moment nog plekken vrij zijn) weigeren?

Wat is je punt precies?
Fijn, iemand die vraagt in plaats van direct een tegen reactie in kopt.

Om te beginnen vind ik het zwaar irritant dat mensen die ernstig ziek worden van een Covid nu zoveel aandacht krijgen terwijl we al jaren duizenden mensen hebben zien overlijden ten gevolge van een (zware) griep en daar nooit een probleem van hebben gemaakt. Dus als we nu opeens het heilige boontje willen uithangen pak het dan ook groots aan! Ik ben 100% voor maar dan niet alleen met Covid patiënten maar ook met griep patiënten en alle andere ellendige ernstige ziektes waar onze medemensen meer te kampen hebben/krijgen.

Wat m.i. ook veel te weinig aandacht krijgt is het feit dat we geen Corona "ohjee wat een gevaarlijk virus" probleem hebben maar een "zorg probleem". Althans dat is wat ik op dit moment als feit meen te hebben moeten aanvaarden. De maatregelen worden naar zeggen genomen niet omdat we het zo erg vinden dat mensen Corona hebben en hier mogelijk aan overlijden maar domweg om de druk op de zorg weg te nemen...... dat komt heel vreemd op mij over.

Het zorgprobleem, zaken blijven overigens door elkaar lopen Corona angst zaaierij en IC bedden problematiek, lijkt maar op 1 manier te kunnen worden getackled en dat is door de hele maatschappij af te knijpen ondanks het lage % zorgpatienten. Daar zet ik hele grote vraagtekens bij.

2. Nee ik zie dat onze zorg helaas keuzes maakt waarbij reguliere zorg geen doorgang kan vinden, dat is zeer betreurenswaardig en zijn ook dubieuze keuzes. Dubieus omdat ik bijvoorbeeld in de media lees dat een ziekenhuis een hartpatiënt weigert vanwege een volle eerste hulp of ander zaaltje. Daar is duidelijk géén sprake van gezond verstand maar van domweg weigeren omdat het anders te moeilijk word ofzo?
In ieder geval die persoon is jammerlijk genoeg overleden terwijl een Corona patiënt, hoe vervelend ook, over het algemeen niet zo snel overlijdt als iemand met een acuut probleem aan het hart. Wat betreft vol zitten, hier in de regio is volop plek, stuur maar door zodat die kinderen van dat ongeluk direct weer worden geholpen! (Opnieuw een hele vreemde gang van zaken in onze zorg)

3. Covid patiënten weigeren? Nou, nee tenzij deze mensen voldoende sterk zijn om thuis toch de ziekte uit te zitten maar anders gewoon helpen. Maar ook niet langer een bed bezet laten houden dan nodig is (denk aan onze huisartsen en de reikende hand) en ook graag zo snel mogelijk een Corona plaatsingsbeleid implementeren wat maakt dat zowel reguliere zorg als Corona patiënten de beste kans op zorg biedt.

En tot slot, als we in ons land een ramp hebben waarbij meer mensen zorg nodig hebben dan we zorg kunnen bieden dan zou het 1 Europa hier een helpende hand moeten bieden OF als die landen hetzelfde probleem hebben dan moeten er lastige keuzes worden gemaakt waarbij je de acuut hulp behoevenden als eerste de zorg biedt en alle anderen in de wacht zet. Inderdaad met het risico op overlijden maar dat is dan niet anders....op dit moment. Hopelijk leert onze overheid dat het bezuinigen op de zorg juist niet handig is met het oog op rampen tenzij je daar een plan B voor hebt liggen. Plan B niet zijnde; we gooien de maatschappij dicht. Omdat dit een zwakte bod is en nog meer kwaad doet dan goed. Het zou goed zijn om onze gehele zorg organisatie nu echt goed onder de loep te nemen met tot doel een normaal door-functionerende maatschappij ten tijde van een ramp, HOE fix je dat?

Daar zijn best ideeën voor maar staan we daar ook nog voor open of staren we ons liever blind op stilzitten en vaccineren als de enige Holy Grail om de zorg te ontlasten?
pi_196324477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je moet even teruglezen, ik heb het over het verschil tussen corona en de coronacrisis. Hoe het in Zweden verloopt. En de 5 tot 7 miljoen kwetsbaren.

En jij knipt dat er uit en zegt dat ik geen moeite doe. :')
[..]

En waar blijkt dat uit? Alleen kwetsbaren hebben last van corona? Er zijn geen gezonde mensen en jongeren die nu nog aan het herstellen zijn omdat ze ziek zijn geworden tijdens de eerste golf? Nou, die zijn er dus wel.

Bovendien biedt het vaccin geen 100% bescherming. Een aanzienlijk deel, waarschijnlijk zo'n 5% a 10% kan alsnog ziek worden.
[..]

Even Rutte bashen. Rutte had het over groepsimmuniteit, waar later inderdaad afstand van gedaan is. Maar hij zei niet dat groepsimmuniteit het ei van Columbus was. Wel dat het bij zou kunnen dragen aan het beschermen van de ouderen.

Overigens zagen meer deskundigen dat zo toen de epidemie hier net uitgebroken was. In Engeland en Zweden leefde het idee van groepsimmuniteit ook sterk. Het is echter toch (grotendeels) losgelaten. Inzichten veranderen wel eens.

Dat zie je ook bij jouw held Baudet. Die wilde het eerst strenger handelen dan Rutte, maar schurkt nu tegen figuren als Tisjeboy en Willem Engel aan.
[..]

Nogmaals. Als de vaccinatiegraad laag blijft. Kan corona ons nog steeds veel problemen bezorgen.
Nogmaals, misschien moeten we ons niet zo willen blindstaren op vaccinatie als Holy Grail voor een probleem wat je in de huidige tijd eigenlijk nooit had mogen hebben. Alsof we nooit eerder een druk op onze zorg hebben gekend.

Dat we als maatschappij weinig van Corona te vrezen hebben is mooi en prettig dus daar hoeven we ons dan ook weinig druk over te maken maar veel mensen doen dat vanwege de angst ondertussen nog steeds. Niet nodig!
Waar we ons wél druk over zouden moeten willen maken is hoe we de huidige zorg zo ver hebben laten komen dat die niet in staat is om vervelende pieken op te vangen terwijl we toch al JAREN weten dat we met een groeiende vergrijzing te maken hebben (lees zwakkeren) waarbij je er donder op kunt zeggen dat die mensen vroeg of laat te maken krijgen met zorgproblemen. Zij het Griep, Corona, Longontsteking of anders.....de komende jaren zal de druk op onze zorg alleen maar toenemen domweg vanwege dit gegeven en het feit dat diezelfde zorg er continue voor zorgt dat mensen in leven blijven óók als dit niets meer toevoegt aan het leven van de patiënt anders dan hartje pompen en lucht laten happen.
pi_196325946
wat, niet naar een ijvenement , da kunnen we niet hebben natuurlijk, vooruit, doe dan maar vaksinieren
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_196326208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als jijzelf tot de kwetsbare groep zou behoren?
Ik zit schijnbaar in een risico groep en als ik zo vrij mag zijn om te reageren; laat a.j.b. iedereen weer zo snel mogelijk het normale leven oppakken en maak je niet zo druk over mij en mijn zwakkere gezondheid. Ik vraag niemand om zich voor mij op te sluiten of om met een mondlapje rond te lopen. Van mij hoeft het niet en als ik onverhoopt ziek word tijdens de leuke dingen van het leven dan hoop ik dat mijn eigen weerstand me er weer bovenop helpt en anders dat onze zorg in staat is om zorg te leveren die me er weer bovenop helpt. Lukt dat niet dan heb ik pech maar dan sterf ik een gelukkig man met de wetenschap dat ik een mooi rijk leven heb gehad en dat mijn partner en kinderen nog een mooi, vrij leven voor zich hebben.

Doorgaan!! (of waardig dood (laten) gaan)

Focus liever op de zorg problematiek waar het allemaal echt om draait en stop direct met angst zaaien en het frustreren van miljoenen mensen die ook niet om Corona hebben gevraagd. Zij overleven het zeker en bouwen juist weerstand op voor later.

P.s. mocht ik ooit in de kwetsbare hulpeloze groep terecht komen die inmiddels op apegapen ligt en eigenlijk niet meer te helpen is laat me dan waardig sterven. Zo snel en zo pijnloos mogelijk zodat de zorg zich snel weer kan richten op de mensen met nog een heel leven voor zich.
pi_196326394
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat vaccin gaat eerst naar ouderen en kwetsbaren, wanneer die het overleven kan de rest ook
De rest?????

Je bent op de hoogte van het FEIT dat die "rest" er geen of weinig last van heeft en prima op eigen kracht dat virusje de baas kan? En jezelf laten vaccineren als niet-zwakkere, dat doe je dan omdat je er nu al van uitgaat dat je straks tot de zwakkere behoort? Waarom zorg je er niet voor dat je gezond gaat leven en op je eigen weerstand kunt blijven vertrouwen?

Vaccineren van "zwakkeren" is een optie maar absoluut geen oplossing voor het Zorg probleem waar het hier over gaat. En dat probleem wordt met de verdergaande vergrijzing (of is het al ver-lijk-kleuring inmiddels) zeker niet minder de komende jaren.
pi_196326487
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:02 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

De rest?????

Je bent op de hoogte van het FEIT dat die "rest" er geen of weinig last van heeft en prima op eigen kracht dat virusje de baas kan? En jezelf laten vaccineren als niet-zwakkere, dat doe je dan omdat je er nu al van uitgaat dat je straks tot de zwakkere behoort? Waarom zorg je er niet voor dat je gezond gaat leven en op je eigen weerstand kunt blijven vertrouwen?

Vaccineren van "zwakkeren" is een optie maar absoluut geen oplossing voor het Zorg probleem waar het hier over gaat. En dat probleem wordt met de verdergaande vergrijzing (of is het al ver-lijk-kleuring inmiddels) zeker niet minder de komende jaren.
Verzin ik niet, dat zijn de plannen vanuit regeringskringen.
pi_196326681
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:07 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Verzin ik niet, dat zijn de plannen vanuit regeringskringen.
Ok, hopelijk leest er iemand uit die kringen mee!
pi_196327215
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:02 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

De rest?????

Je bent op de hoogte van het FEIT dat die "rest" er geen of weinig last van heeft en prima op eigen kracht dat virusje de baas kan? En jezelf laten vaccineren als niet-zwakkere, dat doe je dan omdat je er nu al van uitgaat dat je straks tot de zwakkere behoort? Waarom zorg je er niet voor dat je gezond gaat leven en op je eigen weerstand kunt blijven vertrouwen?

Vaccineren van "zwakkeren" is een optie maar absoluut geen oplossing voor het Zorg probleem waar het hier over gaat. En dat probleem wordt met de verdergaande vergrijzing (of is het al ver-lijk-kleuring inmiddels) zeker niet minder de komende jaren.
We zijn zo terughoudend met het toedienen van antibiotica (terecht en logisch als je het mij vraagt). We (of in ieder geval ik) pak niet voor ieder pijntje een paracetamol.

Maar we vinden het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om een spuit in onze derriere te zetten voor zoiets. Of waar dat ie ook mag komen.

Op vrijwillige basis dikke prima en mag ieder lekker voor zich uitmaken. Maar verplicht? Nehh..
pi_196327516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

We zijn zo terughoudend met het toedienen van antibiotica (terecht en logisch als je het mij vraagt). We (of in ieder geval ik) pak niet voor ieder pijntje een paracetamol.

Maar we vinden het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om een spuit in onze derriere te zetten voor zoiets. Of waar dat ie ook mag komen.

Op vrijwillige basis dikke prima en mag ieder lekker voor zich uitmaken. Maar verplicht? Nehh..
Soms ben ik helaas blij met een pijnstiller maar als ik medicijnen kan voorkomen dan doe ik dat.
Ik ben ook niet tegen vaccinatie maar dan alleen op vrijwillige basis en om de juiste redenen!

Trouwens verwacht ik dat een Corona vaccin niet geheel veilig kan zijn gelet de snelheid van produceren en het gebrek aan tijd om als veilig te worden beschouwd. Ik heb nu al medelijden met de 60+ ers die zich uit angst snel laten inspuiten denkend veilig te zijn voor Corona en straks met andere gebakken peren zitten.....
pi_196329057
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:07 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Verzin ik niet, dat zijn de plannen vanuit regeringskringen.
Daarom mag je er nog wel heel kritisch op zijn.
Zodra de zwakkeren het vaccin hebben, moet de maatschappij gewoon vrij kunnen zijn. Zoals in feb 2019.

Daarvoor zijn we dit toch aan het doen? Beschermen van de zwakkeren? Solidair met zn allen voor de risicogroepen?

Of is hier wat anders aan de hand?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196329064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok, hopelijk leest er iemand uit die kringen mee!
Ik ook. Kunnen ze lezen dat het een corrupt en zwalkend zooitje liegende en draaiende misbaksels zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 november 2020 @ 05:01:40 #175
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196329532
Ik vind dat iedereen die niet gelooft in het coronavirus of schijt heeft aan de maatregelen als een paria moet worden behandeld. Hun burgerrechten moeten worden ingeperkt en als zij onwillig zijn dan opsluiten.
  vrijdag 20 november 2020 @ 09:19:30 #176
37248 BertV
Handgemaakt
pi_196330658
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 05:01 schreef Subw00fer het volgende:
Ik vind dat iedereen die niet gelooft in het coronavirus of schijt heeft aan de maatregelen als een paria moet worden behandeld. Hun burgerrechten moeten worden ingeperkt en als zij onwillig zijn dan opsluiten.
Je zou ze kunnen verplaatsen naar een eigen woonwijk.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 20 november 2020 @ 12:50:26 #177
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196333598
Het is wel lastig, ik verwacht dat als het vaccin er is, je nog snel moet zijn ook. Want als het massaal aanbod start, duurt het niet lang voordat de eerste horrorgevolgen aan het vaccin worden toegedicht.

Met een beetje pech moeten die serieus onderzocht worden en wordt het vaccineren gepauzeerd. Heb je dan nog geen stickertje, mag je aan een hoop dingen niet meedoen.

Ik ben niet bang om Corona te krijgen, maar ik ook niet bang voor het vaccin. Als ik mag kiezen, heb ik liever het vaccin dan de ziekte. De vraag is, voor zo ver je invloed hebt, wil je vooraan, middenin of achteraan in de rij staan :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:10:40 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196333903
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:19 schreef BertV het volgende:

[..]

Je zou ze kunnen verplaatsen naar een eigen woonwijk.
Waarom daar stoppen?
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:21:04 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196334050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:50 schreef GemMagic het volgende:
Het is wel lastig, ik verwacht dat als het vaccin er is, je nog snel moet zijn ook. Want als het massaal aanbod start, duurt het niet lang voordat de eerste horrorgevolgen aan het vaccin worden toegedicht.

...
Ook al zijn die er niet, dan wordt er wel een vals verband gevonden of bedacht hoor, maak je geen illusies. Dat ene artikel over het verband tussen vaccinaties en autisme dat vrij snel na het publiceren weer ingetrokken is, is al enkele decannia oud. Desondanks wordt het nog steeds aangehaald.

Ik gok dan ook op "vaccinatieschade" in die sfeer die vastgesteld gaat worden door de "alternatieve" geneeskundigen. "Ooooh ja, ik voel het chakra gewoon lekken hier!"
pi_196336580
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik was nog niet begonnen maar het is wel weer typerend dat je geen enkele moeite doet om op de inhoud van mijn post te reageren.
[..]

Het hele punt is nou juist dat we geen groepsimmuniteit hoeven te bereiken als de kwetsbaren immuun gevaccineerd zijn. Groepsimmuniteit was een idee van Rutte bij zijn eerste coronatoespraak als bescherming van de kwetsbaren, tot er een vaccin was. Dat bleek als snel onhaalbaar gelul, in een overigens uitstekende toespraak. Een fantastische toespraak was, met gelul wat snel daarna alweer moest worden ingeslikt, maar niettemin een fantastisch duidelijke en heldere toespraak.

Nu het vaccin eraan komt moet dat ineens gebruikt worden voor het bereiken van die groepsimmuniteit, zodat de crisismaatregelen langer van kracht kunnen blijven. Maar zo zijn we niet getrouwd. Groepsimmuniteit mag wenselijk zijn, het is niet langer nodig als de kwetsbaren zichzelf kunnen beschermen met een vaccin, en dat was in combinatie met de beperkte ziekenhuiscapaciteit de reden dat de ontneming van onze vrijheid noodzakelijk was. Noodzaak weg, dus zsm terug naar het oude normaal.

Dat biedt geen 100% zekerheid, maar mensen worden nu eenmaal ziek en oude mensen gaan ergens dood aan. De ene keer wat meer dan de andere keer. Dat is vervelend maar geen probleem en zeker geen argument om de samenleving te ontwrichten en mensen hun gedrag en woonkamers op ongrondwettige wijze te gaan micromanagen.

Snap je het nu?
De doelpalen lijken idd wel vaak verzet te worden. Van de zorg ontlasten naar compleet uitroeien voordat het weer normaal kan worden. Ik ben het met je eens dat zodra de kwetsbaren beschermd zijn we weer zsm naar normaal moeten gaan.

Het is niet zo dat het een soort Ebola met de besmettelijkheid van de Mazelen is oid 8)7
pi_196340364
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 05:01 schreef Subw00fer het volgende:
Ik vind dat iedereen die niet gelooft in het coronavirus of schijt heeft aan de maatregelen als een paria moet worden behandeld. Hun burgerrechten moeten worden ingeperkt en als zij onwillig zijn dan opsluiten.
Heil Subw00fer :B
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:53:35 #182
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196340591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:04 schreef SmaRTeY het volgende:

[quote]Om te beginnen vind ik het zwaar irritant dat mensen die ernstig ziek worden van een Covid nu zoveel aandacht krijgen terwijl we al jaren duizenden mensen hebben zien overlijden ten gevolge van een (zware) griep en daar nooit een probleem van hebben gemaakt. Dus als we nu opeens het heilige boontje willen uithangen pak het dan ook groots aan! Ik ben 100% voor maar dan niet alleen met Covid patiënten maar ook met griep patiënten en alle andere ellendige ernstige ziektes waar onze medemensen meer te kampen hebben/krijgen.

[..]

In hoeverre is er bij die andere ziektes dan sprake van gebrek aan capaciteit door exponentiele groei? Lijkt me volgens mij niet echt vergelijkbaar. Maar, wat ik wel met je eens ben, maar dat is een totaal andere discussie, is dat de zorgcapaciteit m.i. sowieso uitgebreid mag worden zodat mensen niet weet ik veel hoe lang moeten wachten tot ze geopereerd kunnen worden bijvoorbeeld. Maar dat heeft weinig met de covid-discussie te maken.

quote:
2. Nee ik zie dat onze zorg helaas keuzes maakt waarbij reguliere zorg geen doorgang kan vinden, dat is zeer betreurenswaardig en zijn ook dubieuze keuzes. Dubieus omdat ik bijvoorbeeld in de media lees dat een ziekenhuis een hartpatiënt weigert vanwege een volle eerste hulp of ander zaaltje. Daar is duidelijk géén sprake van gezond verstand maar van domweg weigeren omdat het anders te moeilijk word ofzo?
In ieder geval die persoon is jammerlijk genoeg overleden terwijl een Corona patiënt, hoe vervelend ook, over het algemeen niet zo snel overlijdt als iemand met een acuut probleem aan het hart. Wat betreft vol zitten, hier in de regio is volop plek, stuur maar door zodat die kinderen van dat ongeluk direct weer worden geholpen! (Opnieuw een hele vreemde gang van zaken in onze zorg)
Bij mijn weten is dat (zorg die het anders niet aankan) het meest gebruikte argument. Lijkt me tevens ook een terecht argument. Ik kan als leek echter niet beoordelen wat ziekenhuizen wel/niet aankunnen. Ik kan verder ook niet beoordelen in hoeverre in het voorbeeld dat je aanhaalt daadwerkelijk sprake is van mismanagement of verkeerde prioritering binnen de ziekenhuizen, of dat er echt geen andere realistische opties waren.

Feit blijft, zelfs wanneer we de zorgcapaciteit (ademhalingsapparatuur ziekenhuizen + personeel) uitbreiden betwijfel ik of je hiermee de exponentiele covid-groei aankan.

quote:
3. Covid patiënten weigeren? Nou, nee tenzij deze mensen voldoende sterk zijn om thuis toch de ziekte uit te zitten maar anders gewoon helpen. Maar ook niet langer een bed bezet laten houden dan nodig is (denk aan onze huisartsen en de reikende hand) en ook graag zo snel mogelijk een Corona plaatsingsbeleid implementeren wat maakt dat zowel reguliere zorg als Corona patiënten de beste kans op zorg biedt.
Zijn er dan aanwijzingen dat mensen te lang een bed bezet houden? Volgens mij is het juist omgekeerd en zijn er aanwijzingen dat mensen te lang thuis gehouden zijn met zware ademhalingsproblemen, waardoor het herstel vele malen moeilijker gaat/ging:

https://www.volkskrant.nl(...)g-klachten~b5318ca9/

quote:
En tot slot, als we in ons land een ramp hebben waarbij meer mensen zorg nodig hebben dan we zorg kunnen bieden dan zou het 1 Europa hier een helpende hand moeten bieden OF als die landen hetzelfde probleem hebben dan moeten er lastige keuzes worden gemaakt waarbij je de acuut hulp behoevenden als eerste de zorg biedt en alle anderen in de wacht zet. Inderdaad met het risico op overlijden maar dat is dan niet anders....op dit moment. Hopelijk leert onze overheid dat het bezuinigen op de zorg juist niet handig is met het oog op rampen tenzij je daar een plan B voor hebt liggen. Plan B niet zijnde; we gooien de maatschappij dicht. Omdat dit een zwakte bod is en nog meer kwaad doet dan goed. Het zou goed zijn om onze gehele zorg organisatie nu echt goed onder de loep te nemen met tot doel een normaal door-functionerende maatschappij ten tijde van een ramp, HOE fix je dat?

Daar zijn best ideeën voor maar staan we daar ook nog voor open of staren we ons liever blind op stilzitten en vaccineren als de enige Holy Grail om de zorg te ontlasten?
Krekker is de bom!
pi_196340814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In hoeverre is er bij die andere ziektes dan sprake van gebrek aan capaciteit door exponentiele groei? Lijkt me volgens mij niet echt vergelijkbaar.

Je mist mijn punt denk ik.
Als we omwille van het beschermen van anderen ten tijde van een Covid ons nu zo druk maken waarom deden we dat dan al niet veel eerder? Bijvoorbeeld om onze eerder overleden zwakkeren te beschermen die destijds zijn overleden ten gevolge van een (zeer besmettelijke) griep? Dat is een hele normale sociale vergelijking om te trekken.

Dat het niets heeft te maken met een capaciteit probleem in de zorg dat klopt als een zwerende vinger maar daar zou je deze maatregelen helemaal niet voor nodig moeten willen hebben. Daar zijn allemaal andere oplossingen voor te bedenken dan de eenzijdige druk het volk de kop in (in plaats van "doe iets aan de zorg problematiek") tot we ze een spuitje kunnen geven.
pi_196340978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ook al zijn die er niet, dan wordt er wel een vals verband gevonden of bedacht hoor, maak je geen illusies. Dat ene artikel over het verband tussen vaccinaties en autisme dat vrij snel na het publiceren weer ingetrokken is, is al enkele decannia oud. Desondanks wordt het nog steeds aangehaald.

Ik gok dan ook op "vaccinatieschade" in die sfeer die vastgesteld gaat worden door de "alternatieve" geneeskundigen. "Ooooh ja, ik voel het chakra gewoon lekken hier!"
Heb je je een beetje verdiept in de vaccins die zijn gefabriceerd?

Wat ik begrijp is dat een nieuwe methode is gebruikt en dat deze vaccins je DNA wijzigen(?) waarbij men heeft aangegeven dat het bij dieren geen problemen heeft opgeleverd (tot nu toe) dus dan kan het ook veilig op mensen worden ingezet? Doe wat je denkt dat je moet doen maar mijn advies is om niet blind te varen....

Ook terug te lezen bij het RIVM (rna /dna)

[ Bericht 6% gewijzigd door SmaRTeY op 20-11-2020 21:15:29 (bron toegevoegd) ]
pi_196341538
Wat je moet weten over de vaccins.

- niet bekend wat het precies doet
- (nog) niet bekend wat er exact in zit
- niet bekend hoe lang het eventueel beschermt
- niet bekend of je na vaccinatie toch nog besmettelijk kunt zijn
- onbekend of en welke gevolgen op de lange termijn deze vaccins met zich meebrengen

Dan mis ik nog het antwoord op de volgende vraag:

Waarom is het nodig om elke Nederlander te vaccineren als ons zorg probleem zich beperkt tot de groep 60+ (zwakkeren) en de zorg dus in wezen alleen al met die groep afdoende wordt ontlast gelet het effect van dit virus op de rest van de bevolking?
pi_196341811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:50 schreef GemMagic het volgende:
Het is wel lastig, ik verwacht dat als het vaccin er is, je nog snel moet zijn ook. Want als het massaal aanbod start, duurt het niet lang voordat de eerste horrorgevolgen aan het vaccin worden toegedicht.

Met een beetje pech moeten die serieus onderzocht worden en wordt het vaccineren gepauzeerd. Heb je dan nog geen stickertje, mag je aan een hoop dingen niet meedoen.

Ik ben niet bang om Corona te krijgen, maar ik ook niet bang voor het vaccin. Als ik mag kiezen, heb ik liever het vaccin dan de ziekte. De vraag is, voor zo ver je invloed hebt, wil je vooraan, middenin of achteraan in de rij staan :)
Dat begrijp ik niet tenzij je misschien 60+ bent maar zelfs dat is geen garantie op een ziekenhuis opname.

Als je niet bang bent en je bent een gezond persoon waarom kies je dan voor een vaccin waarvan we nog eigenlijk niets weten terwijl inmiddels al lang duidelijk is dat je niet of nauwelijks last zult hebben van Corona als gezond persoon zijnde.

En als je de aanname doet dat je misschien wel net die ene uitzondering bent en toch bang bent en dan maar liever het vaccin kiest dan zou je ook nooit in een auto moeten willen stappen, de lift nemen etc....

In antwoord op je vraag, achteraan heb je een mooi overzicht van wat er voor je gebeurt ;)
  zaterdag 21 november 2020 @ 06:19:46 #187
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196344937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:42 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Heil Subw00fer :B
Waarom ben ik een nazi als ik complotgekkies, a-socialen en andere idioten in het gareel wil houden? :)
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:25:33 #188
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196345364
De tering wat een zwakzinnige discussies hier ook weer met allemaal complotwappies en clowns die zo debiel arrogant zijn dat ze denken slimmer te zijn dan de medische wetenschap. :')

De dag dat het vaccin er in sta ik vooraan in de rij en fiets ik direct door naar de kroeg, samen met de rest van mijn vrienden. _O_

En de wappies staan dan op het malieveld te jammeren dat ze overal geweigerd worden, maar gelukkig zijn ze geen schapen!!11 _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196345380
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:
De tering wat een zwakzinnige discussies hier ook weer met allemaal complotwappies en clowns die zo debiel arrogant zijn dat ze denken slimmer te zijn dan de medische wetenschap. :')

De dag dat het vaccin er in sta ik vooraan in de rij en fiets ik direct door naar de kroeg, samen met de rest van mijn vrienden. _O_

En de wappies staan dan op het malieveld te jammeren dat ze overal geweigerd worden, maar gelukkig zijn ze geen schapen!!11 _O-
Alcoholist gespot.
  zaterdag 21 november 2020 @ 08:28:03 #190
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196345384
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Alcoholist gespot.
Sws. B:)B
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:25:29 #191
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196345803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:48 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet tenzij je misschien 60+ bent maar zelfs dat is geen garantie op een ziekenhuis opname.

Als je niet bang bent en je bent een gezond persoon waarom kies je dan voor een vaccin waarvan we nog eigenlijk niets weten terwijl inmiddels al lang duidelijk is dat je niet of nauwelijks last zult hebben van Corona als gezond persoon zijnde.
Omdat ik makkelijker de keuze voor een vaccin kan uitvoeren dan corona kan oplopen. Tevens belast ik er m'n omgeving niet mee. Ik ben niet bang voor lange termijn bijwerkingen eerlijk gezegd.. maar goed dat mag iedereen wat mij betreft helemaal zelf bepalen. Ik ben bereid mee te doen om ik denk dat het wel fijn is als corona eventjes teruggeloten kan worden, qua impact op de maatschappij.

Als je dan ziet dat ze mogelijk verwachten dat corona-prik elk jaar weer terug kan komen, dan denk ik weer laat maar zitten. Het is blijkbaar bedoeld voor de doelgroep van een gripprik ;) dan kan ik beter blootgesteld raken en zelf immuniteit ontwikkelen voor de jaarlijkse variant.

Eerst maar even de resultaten afwachten van de verschillende merken die nu in omloop gaan komen. We gaan het immers buiten de studies in NL eerst uitproberen op beschikbaarstellen aan de zwakkeren.

Huidige mening: midden in de rij.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196346001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:37 schreef SmaRTeY het volgende:


Waarom is het nodig om elke Nederlander te vaccineren als ons zorg probleem zich beperkt tot de groep 60+ (zwakkeren) en de zorg dus in wezen alleen al met die groep afdoende wordt ontlast gelet het effect van dit virus op de rest van de bevolking?
Jij vind de huidige situatie, waarom evenementen en concerten niet georganiseerd mogen worden en bv cafés en restaurants gedwongen dichtzijn, een prima toestand, die zich vooral nog lang zo kan doorgaan?

Dat meen je toch niet serieus, dat je beweert dat de invloed op de maatschappij 'miniem' zou zijn?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196346078
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij vind de huidige situatie, waarom evenementen en concerten niet georganiseerd mogen worden en bv cafés en restaurants gedwongen dichtzijn, een prima toestand, die zich vooral nog lang zo kan doorgaan?

Dat meen je toch niet serieus, dat je beweert dat de invloed op de maatschappij 'miniem' zou zijn?
Dat restaurants nu nog dicht zijn is een waardeloze regeling. Als er een tak het goed geregeld had waren het de restaurants.

Maar goed, zover ik begrepen heb is er geen keuze wanneer je dat vaccin kunt nemen. Er zijn diverse merken en er moet nog een plan gemaakt worden welke groep als eerste gevaccineerd gaat worden.

Het zal wel aan mij liggen maar hoe de overheid ons toespreekt werkt op mijn lachspieren. Alsof je bij goed gedrag een snoepje krijgt(weer naar een concert mag gaan bij vaccinatie)
pi_196346254
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:56 schreef Cherni het volgende:
Alsof je bij goed gedrag een snoepje krijgt(weer naar een concert mag gaan bij vaccinatie)
De meeste kinderen die zo toegesproken worden, zijn ook gewoon kinderen, of gedragen zich iig zo.

Als hij het 'gevoel' heb dat dit gebeurd kan dat misschien komen doordat je zelf ook niks beters doet dan anoniem op internet lopen roepen dat alle maatregelen zo slecht zijn en dat 'ze' van de overheid niks goeds zouden doen.

Punt is gewoon dat als er vrijwel geen gevaccineerde mensen zijn, het onmogelijk is grote concerten en evenementen te houden...


Los ervan of jij het daarmee 'eens' bent of niet.
Dat je de vrijheid van meningsuiting hebt betekent niet dat als jij zegt te 'denken' dat alles anders kan, dat ook gelijk zo is.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 21-11-2020 11:01:31 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:52:00 #195
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196346592
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen maar hoe de overheid ons toespreekt werkt op mijn lachspieren. Alsof je bij goed gedrag een snoepje krijgt(weer naar een concert mag gaan bij vaccinatie)
Als je niet als een kleuter behandeld wil worden, moet je je niet zo gedragen. Een volwassene snapt dat zijn eigen keuzes ook invloed hebben op anderen en accepteert dat er voorwaarden aan zitten. Een kleuter wil alles doen van hunnie ook mogen en gaat huilen als dan ook hetzelfde van hem wordt gevraagd.

Het verbijstert me dat dit principe voor zoveel mensen hier zo moeilijk is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196346949
Ik vind het onbegrijpelijk dat er voor een virus wat alleen dodelijk is voor ouderen boven de 80 en mensen met zware obesitas en andere ernstige ziekten. Dat hiervoor het hele land op slot moet. Waarom niet alleen de risicogroepen beschermen. Dit zou veel goedkoper zijn. En met de huidige mankracht makkelijk haalbaar. Het lijkt alsof de overheid expres andersom redeneert. Om iedereen maar verplicht te kunnen vaccineren. En een ID te geven als een gele joden-ster.

Het is ook verbijsterend dat mensen die jarenlang hiervoor hebben gewaarschuwd. Dat zij steeds werden weg gezet als gek. Ook hier op fok. Ze kregen zelfs een eigen verdomhoekje. En nu het er eindelijk daadwerkelijk is. Er nogsteeds mensen te vinden zijn die dit zelfs een goed idee vinden. Dit is gewoon eng!

[ Bericht 6% gewijzigd door Mangohout op 21-11-2020 11:34:08 ]
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:28:15 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196347009
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je niet als een kleuter behandeld wil worden, moet je je niet zo gedragen. Een volwassene snapt dat zijn eigen keuzes ook invloed hebben op anderen en accepteert dat er voorwaarden aan zitten. Een kleuter wil alles doen van hunnie ook mogen en gaat huilen als dan ook hetzelfde van hem wordt gevraagd.

Het verbijstert me dat dit principe voor zoveel mensen hier zo moeilijk is.
Ah ja volwassen zijn betekent inderdaad dat je klakkeloos moet doen wat andere volwassenen zeggen!

"Wees volwassen man en doe gewoon wat de ander zegt! Jouw acties hebben consequenties die de ander volledig zonder jouw inbreng bepaalt en daar moet je het gewoon mee eens zijn anders ben je een kind!"
Krekker is de bom!
pi_196347073
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah ja volwassen zijn betekent inderdaad dat je klakkeloos moet doen wat andere volwassenen zeggen!

"Wees volwassen man en doe gewoon wat de ander zegt! Jouw acties hebben de consequenties die de ander volledig zonder jouw inbreng bepaalt en daar moet je het gewoon mee eens zijn anders ben je een kind!"
Zijn kritiekloze houding beperkt ook de bewegingsvrijheid voor anderen. Dat vergeet hij. Wat is er mis met alleen het beschermen van risicogroepen. Geef ze voor mij part tien verschillende vaccins. Dan kan de rest wel een normaal leven leiden.

Ze zijn het dbacle rond de mexicaanse griep en de levenslange bijwerkingen van die vaccins voor duizenden mensen vergeten. Ik vind kritiekloze mensen zeer egoistisch en dom.
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:35:52 #199
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196347110
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah ja volwassen zijn betekent inderdaad dat je klakkeloos moet doen wat andere volwassenen zeggen!
Als je niet zelf na kunt denken wel ja. Helaas geldt dat voor sommigen. Jammer.
quote:
"Wees volwassen man en doe gewoon wat de ander zegt! Jouw acties hebben consequenties die de ander volledig zonder jouw inbreng bepaalt en daar moet je het gewoon mee eens zijn anders ben je een kind!"
De consequentie van ongevaccineerd naar een event gaan is dat je een mogelijke superspreader bent en de gezondheid van anderen daarmee zou benadelen. Dat sommige mensen dat toch wel hele simpele principe wel kunnen bevatten betekent niet dat zij het bestaan ervan 'bepaald' hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196347148
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

De doelpalen lijken idd wel vaak verzet te worden. Van de zorg ontlasten naar compleet uitroeien voordat het weer normaal kan worden. Ik ben het met je eens dat zodra de kwetsbaren beschermd zijn we weer zsm naar normaal moeten gaan.

Het is niet zo dat het een soort Ebola met de besmettelijkheid van de Mazelen is oid 8)7
Alles wordt verzet en verschuift, we hebben geen vaste grondrechten meer onder de voeten. Een paar maanden geleden was er tenminste nog een, zij het wat hypocriete, achtergronddiscussie over de grondwettigheid van een mondkapjesverplichting. Inmiddels staan Rutte en de De Jonge te vertellen met hoeveel mensen je wat in je woonkamer mag doen. Of het een advies is of een wettelijk verbod doet er niet meer toe.

Nu heerst het idee dat de regering zomaar vrijj een strategie mag kiezen om covid te bestrijden met inbreuken op grondrechten. Dat is niet het geval in een vrij land, zonder nood geen noodmaatregelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')