abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 19 november 2020 @ 10:48:40 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_196316998
Mijn nieuwbouwkeuken is onlangs opgeleverd (met daarin de keuken die inbegrepen was en we meer dan een jaar geleden hebben uitgekozen). Noem het waanzin, maar ik wil liever iets anders met de achterwand: tegeltjes. Nu is het zo dat het spatscherm is opgeleverd met een kras, dus die moet er sws uit (en dan wil ik dus, ipv vervangen, hier tegeltjes). Alleen is nu het probleem: die spatplinten. Die zijn van composiet net als het blad. Hoe krijg je dat eraf zonder het blad te beschadigen? Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Dat de wand beschadigt is niet zo erg, dat is renovlies. En dan nu wat foto’s van nu en hoe ik het zou willen:

pi_196317237
Zit het niet gewoon aan de muur bevestigd, met een randje kit tussen spatplinten en aanrechtblad?
  donderdag 19 november 2020 @ 11:09:27 #3
468652 denattedweil
Act dumb, be smart
pi_196317249
Waarschijnlijk zitten die gelijmd dus zal je moeten fhnen om de lijm te verhitte.
Voorzichtig met een plamuurmes en een doek proberen los te wrikken..
Stille wateren, diepe gronden
pi_196318046
Waarom wil je de spatplinten eraf? Op de tweede foto zoals je het wil, zitten die spatplinten toch ook nog?
Je kunt erboven tegelen?
Overigens zijn spatplinten doorgaans geen onderdeel van het blad, maar aparte delen die gelijmd zijn en gekit. Dus die kun je zonder het blad te beschadigen losmaken als het goed is.
[i]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
[/i]
  donderdag 19 november 2020 @ 12:29:56 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_196318315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Waarom wil je de spatplinten eraf? Op de tweede foto zoals je het wil, zitten die spatplinten toch ook nog?
Je kunt erboven tegelen?
Overigens zijn spatplinten doorgaans geen onderdeel van het blad, maar aparte delen die gelijmd zijn en gekit. Dus die kun je zonder het blad te beschadigen losmaken als het goed is.
Nou, als die door zouden lopen zou ik ze laten zitten, maar het zijn nu plinten aan weerszijden van het scherm! En dan zou je dus een gat krijgen.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:30:34 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_196318326
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:08 schreef Heph844 het volgende:
Zit het niet gewoon aan de muur bevestigd, met een randje kit tussen spatplinten en aanrechtblad?
Ja het zijn losse delen die (hopelijk) met name tegen de muur zitten!
pi_196387026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Nou, als die door zouden lopen zou ik ze laten zitten, maar het zijn nu plinten aan weerszijden van het scherm! En dan zou je dus een gat krijgen.
Of een stukje bijplaatsen natuurlijk...
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')