abonnement Unibet Coolblue
pi_196313108
Vrij om uw mening te uiten; op voorwaarde dat het Macron's agenda dient

Macron zou The New York Times hebben gebeld met het verzoek een artikel van Farhad Khosrokhavar, die schreef dat laïcité (secularisme) een staatsgodsdienst aan het worden is, weg te halen.
Ook belde Macron de Financial Times om een artikel weg te halen waarin Mehreen Khan schreef dat Frankrijk in oorlog is met "islamitisch separatisme". Dat moest 'islamistisch' zijn, met een 's' ertussen, vond Macron. Daarom moest het artikel van de site, want dat zou mogen worden verwacht van "landen die onze waarden delen", aldus Macron.

Een ongebruikelijk artikel in de NRC over hoe het regime van de kleinzerige Emmanuel Macron kranten onder druk zet: https://www.nrc.nl/nieuws(...)4y6Q8H19Gy4jevVo5GXU

Vertel mij nu wat het verschil is tussen Macron en Erdoğan.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196313174
Hoe lang denk je dat het had geduurd voordat media in Nederland het verhaal hadden opgepikt, als de Turkse president Europese kranten onder druk had gezet om artikelen te laten verdwijnen?

Deze dubbele maat, dit zien met mij een heleboel andere Nederlanders. De Franse juriste Rim-Sarah Alouane schreef daar de volgende rake woorden over:

"Ik denk dat onze politieke elite kwaad is, omdat ons imago in het buitenland is aangetast. We zijn verre van de natie van verlichting en mensenrechten. We kunnen onze vuile was niet meer verbergen. Wanneer mensen die worden beïnvloed door mogelijk gevaarlijke maatregelen (in dit geval, moslims), geven de meeste nationale mainstream media hen geen platform; ze nodigen liever reactionair/racistische commentatoren en politici uit omdat haat verkoopt en helpt met de agenda. De enige media die hen (moslims) een stem geven zijn buitenlandse. Mensen zijn opgeleid, ze spreken meerdere talen en zijn niet bang om hun stem te laten horen en dit maakt de regering en politici woedend."
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196313189
Als Macron echt zo kleinzerig is, dan klopt wellicht het verhaal dat Macron de cartoonist Khaled Ould Moulay Idriss heeft laten ontslaan na een voor Macron vervelende cartoon...
pi_196313207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
Vertel mij nu wat het verschil is tussen Macron en Erdoğan.
Erdoğan stuurt aan op een totalitaire staat, terwijl
Macron probeert om de eer van het land en haar volk hoog te houden en te zeggen dat moslimextremisme geen plek verdient in Frankrijk (en terecht)
Google is your friend, abuse your friends
pi_196313210
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
Als Macron echt zo kleinzerig is, dan klopt wellicht het verhaal dat Macron de cartoonist Khaled Ould Moulay Idriss heeft laten ontslaan na een voor Macron vervelende cartoon...
Wanneer vertegenwoordigers van het Macron-regime of Macron zelf het onderwerp zijn van de vrijheid van expressie en de vrijheid van meningsuiting, verdwijnen er plotsklaps artikelen. Eerder deze maand werden twee opinieartikelen over het islamofobe gedrag van Macron offline gehaald onder curieuze voorwendselen. Een daarvan is het artikel “Macron’s war on ‘Islamic separatism’ only divides France further” van correspondent Mehreen Khan dat offline werd gehaald door de Financial Times. In het opinieartikel wordt betoogd dat het beleid van Macron moslims in het land vervreemdt, terwijl Macron moslims juist nodig heeft om extremisme tegen te gaan.

Ook het artikel “France’s dangerous religion of secularism,” door Farhad Khosrokhavar op de website van Politico is in zijn geheel offline gehaald omdat het niet zou voldoen aan de redactionele normen. Op de landingspagina van het artikel staat nu de korte tekst “The Financial Times has removed an opinion article from the website that was about France and its attitude towards Islamists after it emerged that it contained factual errors.”
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196313239
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:55 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Erdoğan stuurt aan op een totalitaire staat, terwijl
Macron probeert om de eer van het land en haar volk hoog te houden en te zeggen dat moslimextremisme geen plek verdient in Frankrijk (en terecht)
Op deze manier, praat je alles recht wat krom is. Ineens ben je meedenkend, terwijl je bij de andere partij (in dit geval Erdogan), heel stellig en allerlei sancties wil opleggen. :r
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196313263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:57 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Op deze manier, praat je alles recht wat krom is. Ineens ben je meedenkend, terwijl je bij de andere partij (in dit geval Erdogan), heel stellig en allerlei sancties wil opleggen. :r
Of jij bent in positieve zin bevooroordeeld over Erdogan, dat kan ook.
Google is your friend, abuse your friends
pi_196313307
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:55 schreef Metalfrost het volgende:
Macron probeert om de eer van het land en haar volk hoog te houden en te zeggen dat moslimextremisme geen plek verdient in Frankrijk (en terecht)
Macron heeft de moslims in het land vervreemdt, terwijl Macron de moslims juist nodig heeft om extremisme tegen te gaan. Puur om stemmen bij Le Pen weg te trekken, net voor de aankomende verkiezingen. Dit is goedkoop, politicus onwaardig en onethisch.

Macron's opmerking dat de "islam in crisis verkeert", beschuldigt alle moslims van potentieel terrorisme of jihadisme. Er is in Frankrijk een soort nationalisme in opkomst dat heel zorgwekkend is.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:13:37 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196313424
Macron = Democraat die respect heeft voor de rechtsstaat van Frankrijk

Erdogan = Potentaat die Turkije in een dictatuur laat afglijden
pi_196313472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:13 schreef Hexagon het volgende:
Macron = Democraat die respect heeft voor de rechtsstaat van Frankrijk

Erdogan = Potentaat die Turkije in een dictatuur laat afglijden
Ik vind dit dus zorgelijk. Ik heb hierboven een aantal feiten onder elkaar gezet, maar toch neemt bij jou (en vele anderen) het onderbuikgevoel de leiding.

Zo zie je maar het effect van de nationale media die jaren lang Erdogan en Turkije als de ‘vijand’ hebben neergezet. Mensen kunnen niet eens meer rationeel denken. Al kom je met feiten, mensen blijven in hun hoofd denken, nee dat is Macron, is Frankrijk, kan niet waar zijn. Zoe zie je maar weer, hoe machtig media is.

Wat ben ik blij, dat ik mijzelf behendig heb gemaakt in het volgen van alternatieve media en in zijn totaal, een evenwichtiger beed heb van het gebeuren.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:44:07 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196313686
Gaat het nu over Macron of wil je aan de Calimero over Erdogan? Zeg het maar hoor, want het verschil tussen aan de ene kant een krant bellen en ze iets vragen of voorleggen en aan de andere kant journalisten aan de lopende band arresteren en voor vaak onbepaalde tijd vast houden is niet heel lastig te beargumenteren.

Als dat de kant is waar je met het topic op wil, als je het specifiek over deze actie van Macron wil hebben, kan dat natuurlijk ook
Laffe huichelaar
  woensdag 18 november 2020 @ 23:45:32 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196313694
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:18 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik vind dit dus zorgelijk. Ik heb hierboven een aantal feiten onder elkaar gezet, maar toch neemt bij jou (en vele anderen) het onderbuikgevoel de leiding.

Zo zie je maar het effect van de nationale media die jaren lang Erdogan en Turkije als de ‘vijand’ hebben neergezet. Mensen kunnen niet eens meer rationeel denken. Al kom je met feiten, mensen blijven in hun hoofd denken, nee dat is Macron, is Frankrijk, kan niet waar zijn. Zoe zie je maar weer, hoe machtig media is.

Wat ben ik blij, dat ik mijzelf behendig heb gemaakt in het volgen van alternatieve media en in zijn totaal, een evenwichtiger beed heb van het gebeuren.
Feit A: Macron belt kranten om ze te vragen artikelen te verwijderen
Feit B: https://www.amnesty.nl/ac(...)en-door-coronacrisis
Laffe huichelaar
  woensdag 18 november 2020 @ 23:47:36 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196313709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Macron heeft de moslims in het land vervreemdt, terwijl Macron de moslims juist nodig heeft om extremisme tegen te gaan. Puur om stemmen bij Le Pen weg te trekken, net voor de aankomende verkiezingen. Dit is goedkoop, politicus onwaardig en onethisch.

Macron's opmerking dat de "islam in crisis verkeert", beschuldigt alle moslims van potentieel terrorisme of jihadisme. Er is in Frankrijk een soort nationalisme in opkomst dat heel zorgwekkend is.
Wil je nou Macron bespreken of hem vergelijken met Erdogan? Want als we het over Macron gaan hebben zijn er genoeg dingen om hem op af te vallen dus je hebt best een punt als je hem bekritiseert. Maar in de vergelijking met Erdogan komt hij er toch erg goed vanaf.
Laffe huichelaar
pi_196313922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Macron's opmerking dat de "islam in crisis verkeert", beschuldigt alle moslims van potentieel terrorisme of jihadisme. Er is in Frankrijk een soort nationalisme in opkomst dat heel zorgwekkend is.
De jihad is een groot begrip in de islam. 'Potentieel jihadisme' heeft geen duiding in de discussie, omdat het onderdeel is van het geloof.
Je hebt de grote (innerlijke) jihad en de kleine (uiterlijke) jihad.
De grote jihad wordt omschreven als het gebed en alle innerlijke tegemoetkomingen om het actief geloof te kunnen belijden. De grote jihad is dan ook een verplichting binnen het geloof.

De kleine jihad is een beweging naar de buitenwereld om het geloof te doen promoten.
Volgens sommige (progressieve) imams is het een handreiking naar niet-gelovigen om in gemeenschappelijke zin te delen in het door hen zelf aangemerkte vredelievendheid van het geloof.
Maar meestal is het een uiting in defensieve opzet om kwaadwillig de niet-gelovigen zich ervan te bewust te laten worden, afvalligen te zijn, en dat zij volgens de waarden van de islam, in de ogen van de jihadisten, het leven niet waardig zijn omdat zij zich niet wanen in de geloofsbelijdenis.

Het is de kleine jihad dat leidt tot de terreur in de westerse wereld.

Het door Macron opgemerkte 'de islam verkeert in een crisis' is de conclusie die gemaakt wordt die de tegenstrijdigheid van de progressieve imams (zij die wél willen integreren in de westerse samenleving), tegenover de radicale imams (zij die de koran in zijn geheel als waarheid aannemen en de kleine jihad in gewelddadige vorm prediken) vergelijkt.

Aangezien het de jongeren zijn die de toekomst moeten vormen, en de radicale islam bij hen een bron van invloed is (vooral door nationalisme voor het etnische land van herkomst) wordt 'de islam verkeert in een crisis' nog eens extra onderstreept.

Door de recente terroristische aanslagen in Frankrijk wordt het beleid aldaar jegens de islam door bovenstaande gevormd. Het is dan ook niet vreemd dat het Franse nationalisme hoogtij viert, omdat het volk zich bedreigd voelt - mede vanwege de gemoedstoestand van de jongeren - en Frankrijk de islam in zijn geheel, hierdoor, 'zat' is.
Genoeg is genoeg.
Google is your friend, abuse your friends
pi_196314632
Emanuelle Macaron is wel een paar slagen beter in managen dan Erdogan, die op zijn beurt weer iets beter de boel dicteert en de Turken zo beu laat worden van zijn Islamitische inslag dat velen van het geloof vallen.
pi_196314735
Een heel vreemde titel voor een topic Macron vs Erdogan...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 19 november 2020 @ 07:00:00 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196314758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Macron heeft de moslims in het land vervreemdt, terwijl Macron de moslims juist nodig heeft om extremisme tegen te gaan. Puur om stemmen bij Le Pen weg te trekken, net voor de aankomende verkiezingen. Dit is goedkoop, politicus onwaardig en onethisch.

Macron's opmerking dat de "islam in crisis verkeert", beschuldigt alle moslims van potentieel terrorisme of jihadisme. Er is in Frankrijk een soort nationalisme in opkomst dat heel zorgwekkend is.
Je kan deze redenatie ook omdraaien natuurlijk. Dat moslims te weinig gedaan hebben zelf om jihadisme en terrorisme te veroordelen. Wel denk ik dat het in Frankrijk wat lastiger is de Franse overheid heeft niets gedaan al jaren aan getto wijken en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196314771
Volgens mij worden jounalisten dagelijks platgebeld om bepaalde zaken in of buiten het nieuws te houden. Het is aan de journalist om zijn of haar rug recht te houden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196318668
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:16 schreef Metalfrost het volgende:
Volgens sommige (progressieve) imams is het een handreiking naar niet-gelovigen om in gemeenschappelijke zin te delen in het door hen zelf aangemerkte vredelievendheid van het geloof.
Maar meestal is het een uiting in defensieve opzet om kwaadwillig de niet-gelovigen zich ervan te bewust te laten worden, afvalligen te zijn, en dat zij volgens de waarden van de islam, in de ogen van de jihadisten, het leven niet waardig zijn omdat zij zich niet wanen in de geloofsbelijdenis.

Het is de kleine jihad dat leidt tot de terreur in de westerse wereld.
Man man man. Hoe kom jij aan dit verhaal? Zeg me, welke FB-pagina? Of ga je mij vertellen dat je je ooit hebt verdiept in de Islam, en de Koran een keer heb gelezen? Ik zal het je vertellen, ik ben een praktiserende Moslim en kom regelmatig in de moskee. De eerste wat ons wordt geleerd en in de Koran staat is:

Surat Al-Kafirun
I do not worship what you worship,
nor do you worship what I worship.
I will never worship what you worship,
nor will you ever worship what I worship.
You have your way, and I have my Way.

Kortom: ieder zijn eigen manier man leven. Ik heb de verplichting om het geloof te vertellen als de ander naar vraagt, maar meer ook niet.

Het gaat mij om dat types zoals jij, de extreme poppetjes opzoekt van de 1,5 miljard Moslims en daarop de hele gemeenschap ter verantwoording roept. Dit mag en kan niet. Ga eens het gesprek aan met je Moslim collega, je buurman of bezoek eens een moskee. Als dit allemaal te spannend voor je is, koop dan dit boek, hier hebben een heleboel mensen dag en nacht aan gewerkt om de Nederlandse vertaling en handleiding van de Koran te realiseren:
https://www.isnshop.nl/handboek-islam.html.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 19 november 2020 @ 12:57:03 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196318743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:50 schreef Gibraltar70 het volgende:
Het gaat mij om dat types zoals jij, de extreme poppetjes opzoekt van de 1,5 miljard Moslims en daarop de hele gemeenschap ter verantwoording roept. Dit mag en kan niet. Ga eens het gesprek aan met je Moslim collega, je buurman of bezoek eens een moskee. Als dit allemaal te spannend voor je is, koop dan dit boek, hier hebben een heleboel mensen dag en nacht aan gewerkt om de Nederlandse vertaling en handleiding van de Koran te realiseren:
https://www.isnshop.nl/handboek-islam.html.
Met je eens. Maar Macron kan desondanks er niet om heen dat het moslim terrorisme in zijn land een groot probleem is. En daarom is het niet onlogisch dat hij bepaalde organisaties de wind uit de zeilen gaat nemen. Want wat je ook denkt het bestrijden van radicale moslims vanuit de gemeenschap zelf met zeldzame uitzonderingen daar gelaten (die voor hun leven moeten vrezen) is een hopeloze zaak. Ook in dit land helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196318763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:50 schreef Gibraltar70 het volgende:
Man man man. Hoe kom jij aan dit verhaal? Zeg me, welke FB-pagina? Of ga je mij vertellen dat je je ooit hebt verdiept in de Islam, en de Koran een keer heb gelezen?
quote:
De uiterlijke of kleine jihad is met name in de oorspronkelijke betekenis, de gewapende strijd tegen diegenen die de islam of de eenheid van de islamitische heerschappij bedreigen. In beginsel draagt de jihad dus een defensief karakter maar volgens sommige islamitische rechtsscholen, met name die van het sjafisme, die in de negende eeuw een theologische onderbouwing probeerden te geven van het feit dat de eerste kaliefen met grote geloofsijver een enorm wereldrijk veroverden, mag de jihad ook gericht zijn op een uitbreiding van deze heerschappij door de strijd tegen ongelovige rijken. Allerlei regels die de rechtsgeleerden opstelden, werden aan de eerste kaliefen toegeschreven.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad
Google is your friend, abuse your friends
pi_196318791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:57 schreef Megumi het volgende:
Met je eens. Maar Macron kan desondanks er niet om heen dat het moslim terrorisme in zijn land een groot probleem is. En daarom is het niet onlogisch dat hij bepaalde organisaties de wind uit de zeilen gaat nemen.
Het probleem in Frankrijk is, dat een heleboel Fransen met een migratie-achtergrond en/of Moslim zijn, structureel zijn gediscrimineerd op de arbeids- en woningmarkt. Deze mensen gaan vervolgens op allerlei andere manieren (wat ik ten zeerste afkeur) hun geld verdienen en zelfs zo hopeloos worden, dat zij in de handen komen van radicale gekken die hun ophitst om wraak te nemen. Als daar bovenop ook nog eens de regering, de gekste dingen roept als: 'De Islam is in crisis'. Dan geef je dat soort mensen, juist meer voer om te radicaliseren.

Maar hee, de korte termijn telt en dat zijn de aankomende verkiezingen. Bah!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 19 november 2020 @ 13:03:54 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196318827
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 06:54 schreef Hanca het volgende:
Een heel vreemde titel voor een topic Macron vs Erdogan...
Weet ik niet als ik goed zoek kom ik ook wel een vergelijking tussen Hitler en Winston tegen denk ik. Uit de periode zelf. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:11:46 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196318922
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:18 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik vind dit dus zorgelijk. Ik heb hierboven een aantal feiten onder elkaar gezet, maar toch neemt bij jou (en vele anderen) het onderbuikgevoel de leiding.

Zo zie je maar het effect van de nationale media die jaren lang Erdogan en Turkije als de ‘vijand’ hebben neergezet. Mensen kunnen niet eens meer rationeel denken. Al kom je met feiten, mensen blijven in hun hoofd denken, nee dat is Macron, is Frankrijk, kan niet waar zijn. Zoe zie je maar weer, hoe machtig media is.

Wat ben ik blij, dat ik mijzelf behendig heb gemaakt in het volgen van alternatieve media en in zijn totaal, een evenwichtiger beed heb van het gebeuren.
Dat zichzelf als negatief persoon neer zetten doet Erdogan helemaal zelf met zijn corruptie, militaire avonturen en uitholling van de democratische rechtsstaat in Turkije.

En ja "alternatieve media" die enkel lieve woordjes over hem zeggen heb je nodig als je dat niet wenst te horen.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:19:13 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196319029
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:00 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Het probleem in Frankrijk is, dat een heleboel Fransen met een migratie-achtergrond en/of Moslim zijn, structureel zijn gediscrimineerd op de arbeids- en woningmarkt. Deze mensen gaan vervolgens op allerlei andere manieren (wat ik ten zeerste afkeur) hun geld verdienen en zelfs zo hopeloos worden, dat zij in de handen komen van radicale gekken die hun ophitst om wraak te nemen. Als daar bovenop ook nog eens de regering, de gekste dingen roept als: 'De Islam is in crisis'. Dan geef je dat soort mensen, juist meer voer om te radicaliseren.

Maar hee, de korte termijn telt en dat zijn de aankomende verkiezingen. Bah!
Een geweer pakken en schieten of een aanslag plegen is een individuele keuze. Een mening natuurlijk.

Maar een welbewuste strategie en de daaruit voortvloeide tactiek van een terroristische organisatie met een islam achtergrond is het vermoorden van zoveel mogelijk mensen ook als daar zelfs moslims bijzitten. Dat is een feit en geen mening. En is het aanpakken van organisaties die deze manier van denken bevorderen en ondersteunen niet meer dan logisch. En Macron durft dat eindelijk ook aan. Nu de rest nog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196319148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een geweer pakken en schieten of een aanslag plegen is een individuele keuze. Een mening natuurlijk.

Maar een welbewuste strategie en de daaruit voortvloeide tactiek van een terroristische organisatie met een islam achtergrond is het vermoorden van zoveel mogelijk mensen ook als daar zelfs moslims bijzitten. Dat is een feit en geen mening. En is het aanpakken van organisaties die deze manier van denken bevorderen en ondersteunen niet meer dan logisch. En Macron durft dat eindelijk ook aan. Nu de rest nog.
Als je 99% van de moslims gaat benadelen en deze gaat zetten in hetzelfde hok als die van extreme gekken en ze op die manier gaat behandelen. Dan gaan wij een zware tijd tegemoet.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196319158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zichzelf als negatief persoon neer zetten doet Erdogan helemaal zelf met zijn corruptie, militaire avonturen en uitholling van de democratische rechtsstaat in Turkije.

En ja "alternatieve media" die enkel lieve woordjes over hem zeggen heb je nodig als je dat niet wenst te horen.
Ik krijg beide kanten mee. Dus een evenwichtiger beeld dan die van jou, iniedergeval.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 19 november 2020 @ 13:31:30 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196319188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:28 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Als je 99% van de moslims gaat benadelen en deze gaat zetten in hetzelfde hok als die van extreme gekken en ze op die manier gaat behandelen. Dan gaan wij een zware tijd tegemoet.
Maar dat is ook het doel van de betrokken moslim terroristen zelf. Vandaar dat het ook raar is dat die 99% waar jij het over hebt met uitzonderingen daargelaten daar dus niks aan doet. Ontwrichten van een maatschappij dat willen terroristen namelijk ook als onderdeel van hun strategie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2020 @ 13:34:37 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196319224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:29 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik krijg beide kanten mee. Dus een evenwichtiger beeld dan die van jou, iniedergeval.
Een dictator vergelijken met een leider van een rechtstaat waarvan de vrijheden in een grondwet verankerd zijn staan slaat natuurlijk nergens op. Als de titel van je topic leidend is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196322217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat is ook het doel van de betrokken moslim terroristen zelf. Vandaar dat het ook raar is dat die 99% waar jij het over hebt met uitzonderingen daargelaten daar dus niks aan doet. Ontwrichten van een maatschappij dat willen terroristen namelijk ook als onderdeel van hun strategie.
Je moet je eerst verdiepen in de politieke denkbeelden van zo' terrorist. In het geval van Daesh [IS] is dat extremistisch revanchisme; algemene afkeer van alles dat met de 2003-invasie van Irak te maken heeft.
We kijken niet eens meer naar de wortels van dat extremisme.

We zijn het er allemaal over eens dat Daesh is ontstaan uit het gevolg van Saddam Hoessein en, na 2006, buitengesloten soennieten in Irak, nietwaar? En dat het extremisme in het post-invasie-Irak oversloeg naar Syrië en dat ze in al hun verliezen wereldwijd met een zelfgerechtvaardigde, islam-georiënteerde propaganda probeerden te rekruteren om nieuwe aanwas te creëren ("islam is under attack").

Als je reflecteert op wat de religie islam en zelfs de politieke islam in bijv. de driehoek Turkije-Egypte-Arabië is, dan heeft het in de kern toch helemaal niets met die oorlog in Irak te maken?

Dat is juist wat Wilders en Bin Laden je willen laten geloven.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196322250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:34 schreef Megumi het volgende:
Een dictator vergelijken met een leider van een rechtstaat waarvan de vrijheden in een grondwet verankerd zijn staan slaat natuurlijk nergens op. Als de titel van je topic leidend is.
Titel is gewijzigd door een moderator van Fok, die doen het wel vaker als het niet in hun straatje past. Iig, je leider Macron heeft dit jaar een gevoelige geopolitieke nederlaag tegen Turkije geleden in Libië. Macron probeert die nederlaag nu te vervlechten met een dreiging van terreur om "onze waarden". Dat is heel sluw, en misschien wel voor de hand liggend voor een met zijn populariteit worstelende Macron, maar wees dus zorgvuldig en kijk verder dan je neus lang is.

Ik vind het alleen maar grappig dat men Erdogan heel graag wil bestempelen als dictator en op deze manier hem buiten iedere discussie wil zetten, dat is wel makkelijk en komt goed uit als die de hypocrisie van West-Europa keihard blootlegt.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196322260
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Titel is gewijzigd door een moderator van Fok, die doen het wel vaker als het niet in hun straatje past.
Joiw titel had niks, en dan ook helemaal niks, met je startpost te maken...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196322289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Joiw titel had niks, en dan ook helemaal niks, met je startpost te maken...
Sinds wanneer is dat de taak van een moderator? De titel passend maken aan de inhoud.

Waar is mijn artistieke vrijheid om creatief te zijn met de titels die ik verzin. Ik denk dat ik hier de doodstraf krijg als ik een cartoon maak over een moderator van Fok.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 19 november 2020 @ 17:50:21 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196322382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Feit A: Macron belt kranten om ze te vragen artikelen te verwijderen
Feit B: https://www.amnesty.nl/ac(...)en-door-coronacrisis
Feit C: Erdogan sluit journalisten en oppositie op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196322447
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Feit C: Erdogan sluit journalisten en oppositie op.
Ohja nog één dooddoener, rechtstreeks van de kwaliteitskrant: De Telegraaf. Ik wil het hieronder nog éénmaal uitleggen en daarna mag je het zelf uitzoeken.

Opgesloten mensen die een beroep als journalist uitvoeren, worden niet vervolgd voor hun journalistieke werkzaamheden. Velen van hen worden vervolgd voor deelname aan een gewapende terreurgroep zoals de PKK, DHKP-C, THKP-C of MLKP en voor strafbare feiten variërend van gewapende aanvallen, mishandeling en huiselijk geweld tot afpersing en chantage.

Wanneer iemand vast wordt gezet voor het mishandelen van iemand, dan wordt diegene gevraagd om een formulier in te vullen. Daarop kan iemand aangeven dat hij of zij journalist is. Dit betekent niet per se dat diegene een journalist is. Hetgeen dat ingevuld wordt op de intake-formulieren wordt vervolgens meegenomen in de statistieken over het aantal journalisten die opgesloten zitten. Een voorbeeld: iemand wordt nu aangemerkt als een opgesloten journalist, terwijl het gaat om iemand die in de negentiger jaren is vastgezet voor huiselijk geweld.

Maar hé, niet zo uitzoeken, het gaat erom dat we het kunnen roepen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196322486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:39 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat de taak van een moderator? De titel passend maken aan de inhoud.

Waar is mijn artistieke vrijheid om creatief te zijn met de titels die ik verzin.
Het is de taak van moderators om titels aan te passen zodat ze kloppen met de inhoud, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196322497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is de taak van moderators om titels aan te passen zodat ze kloppen met de inhoud, inderdaad.
De starter van een topic heeft toch een bepaald idee en gevoel bij het opvoeren van een titel. Hoezo mag de moderator op basis van eigen redenatie, ineens de titel van wijzigen. Heel gek dit.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196322509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:03 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

De starter van een topic heeft toch een bepaald idee en gevoel bij het opvoeren van een titel. Hoezo mag de moderator daar op basis van eigen redenatie, ineens de titel van wijzigen. Heel gek dit.
Wat mij betreft had de moderator je topic ook kunnen sluiten wegens gebrek aan duidelijke inhoud. Dat is nou eenmaal het recht op een particuliere site.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196322526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat mij betreft had de moderator je topic ook kunnen sluiten wegens gebrek aan duidelijke inhoud. Dat is nou eenmaal het recht op een particuliere site.
Dat is subjectief. Je kan niet o.b.v. persoonlijke voorkeuren, de titels wijzigen en topics sluiten. Technisch gezien kan het, maar dan is het geen openbare forum meer.

Ik zou als moderator juist heel tevreden zijn als er ook mensen rondlopen met een andere kijk/invalshoek.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 19 november 2020 @ 18:07:26 #40
408813 crew  trein2000
pi_196322527
De discussie over de moderatie mag elders
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196322764
Macron - Erdogan overeenkomst:
Ze poepen beiden.

En daar houdt het wel mee op.
Definitely not CIA
pi_196322844
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:27 schreef capricia het volgende:
Macron - Erdogan overeenkomst:
Ze poepen beiden.

En daar houdt het wel mee op.
Helemaal mee eens. Op die dwerg zou ik nooit stemmen en op die andere reus al twee keer mogen doen ^O^ .
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196323083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:33 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Op die dwerg zou ik nooit stemmen en op die andere reus al twee keer mogen doen ^O^ .
Je stemt op Macron? :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196323618
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je stemt op Macron? :?
Erdogan is 1.85, en dwerg Macron: 1.68. Ik heb op de reus gestemd en niet op de jochie in het sprookjesbos van de Efteling.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196323760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:24 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Erdogan is 1.85, en dwerg Macron: 1.68. Ik heb op de reus gestemd en niet op de jochie in het sprookjesbos van de Efteling.
Dus je vindt Rutte een eindbaas? :D
Definitely not CIA
pi_196323817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:24 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Erdogan is 1.85, en dwerg Macron: 1.68. Ik heb op de reus gestemd en niet op de jochie in het sprookjesbos van de Efteling.
Erdogan gelooft in sprookjes, dus ik volg je niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 19 november 2020 @ 19:52:40 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_196324163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:56 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik wil het hieronder nog éénmaal uitleggen
De arrogantie druipt er weer van af.
quote:
Opgesloten mensen die een beroep als journalist uitvoeren, worden niet vervolgd voor hun journalistieke werkzaamheden. Velen van hen worden vervolgd voor deelname aan een gewapende terreurgroep zoals de PKK, DHKP-C, THKP-C of MLKP en voor strafbare feiten variërend van gewapende aanvallen, mishandeling en huiselijk geweld tot afpersing en chantage.

Wanneer iemand vast wordt gezet voor het mishandelen van iemand, dan wordt diegene gevraagd om een formulier in te vullen. Daarop kan iemand aangeven dat hij of zij journalist is. Dit betekent niet per se dat diegene een journalist is. Hetgeen dat ingevuld wordt op de intake-formulieren wordt vervolgens meegenomen in de statistieken over het aantal journalisten die opgesloten zitten. Een voorbeeld: iemand wordt nu aangemerkt als een opgesloten journalist, terwijl het gaat om iemand die in de negentiger jaren is vastgezet voor huiselijk geweld.

Maar hé, niet zo uitzoeken, het gaat erom dat we het kunnen roepen.
Terrorisme word al decennia gebruikt als excuus om de oppositie monddood te maken. Dat proberen ze zelfs in de Vs. Google maar op Occupy. Wat me doet denken aan de gebeurtenissen rond Gezi park.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_196325142
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus je vindt Rutte een eindbaas? :D
Zolang Rutte niet meegaat in de populisme, is die zeker een goede leider.

Toch stem ik DENK, omdat ik vind dat minderheidsgroepen een stem moeten hebben in de Tweede Kamer.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 19 november 2020 @ 21:23:28 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196325677
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Feit C: Erdogan sluit journalisten en oppositie op.
Niet op de link geklikt dus
Laffe huichelaar
  donderdag 19 november 2020 @ 21:24:20 #50
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196325692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:56 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ohja nog één dooddoener, rechtstreeks van de kwaliteitskrant: De Telegraaf. Ik wil het hieronder nog éénmaal uitleggen en daarna mag je het zelf uitzoeken.

Opgesloten mensen die een beroep als journalist uitvoeren, worden niet vervolgd voor hun journalistieke werkzaamheden. Velen van hen worden vervolgd voor deelname aan een gewapende terreurgroep zoals de PKK, DHKP-C, THKP-C of MLKP en voor strafbare feiten variërend van gewapende aanvallen, mishandeling en huiselijk geweld tot afpersing en chantage.

Wanneer iemand vast wordt gezet voor het mishandelen van iemand, dan wordt diegene gevraagd om een formulier in te vullen. Daarop kan iemand aangeven dat hij of zij journalist is. Dit betekent niet per se dat diegene een journalist is. Hetgeen dat ingevuld wordt op de intake-formulieren wordt vervolgens meegenomen in de statistieken over het aantal journalisten die opgesloten zitten. Een voorbeeld: iemand wordt nu aangemerkt als een opgesloten journalist, terwijl het gaat om iemand die in de negentiger jaren is vastgezet voor huiselijk geweld.

Maar hé, niet zo uitzoeken, het gaat erom dat we het kunnen roepen.
Ja joh, jij zal het vast beter weten dan Amnesty. Als je het niet aan wil nemen heeft een gesprek geen zin
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')