abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 november 2020 @ 15:01:57 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196320387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:54 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

In Roemenië en niet in 'n grotere stad.

Naar zo'n stad verhuizen zou kunnen, maar dan zit ik ook op uren afstand van de kinderen natuurlijk. Als ze er zijn, kan ik daar dan niet zitten, omdat ze naar school moeten en dat dus uren rijden is. Dat is voor jonge kinderen niet zo praktisch. Twee verschillende scholen, geen idee of dat mag en of dat wenselijk is. En aangezien ik de tijd dat ze er niet zijn toch vertrek, zou die stad dan dienst doen als 'n soort van vliegveldhotel.
Verhuizen naar vlakbij je kinderen? Niet op uren rijden?
pi_196320428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:42 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn niet met pensioen. Ze zijn hier wel een aantal keren geweest. Hartstikke lieve mensen en goed bedoeld, maar leverde me toen meer werk op dan het me uit handen nam. Beetje met de kinderen spelen, dat kan natuurlijk wel. Met de kinderen praten ook.

Vriendin werkt en is aan schoolvakanties gebonden. Ze wil best komen, maar als je afhankelijk bent van schoolvakanties en vrije dagen is dat 'n gezellige vakantie, maar niet echt 'n structurele oplossing.
Precies ook waarom ik de au pair noem als structureel en familie en partner ter versterking van de familiaire band. Iets waar jij een flinke voorsprong kan nemen op je ex, dus dat lijkt me wel meer dan alleen gezellig en ondanks niet optimaal wel echt het overwegen waard.

quote:
Een au-pair dat zou kunnen, als ik er een gevonden krijg. Voordeel is dan de taal. Huishoudelijk werk uit handen nemen zou dan betekenen dat ik afscheid kan nemen van degene die dat nu doet (en aan wie ik me mateloos irriteer). Filipijnse au-pair heb ik ooit overwogen, maar op afgehaakt toen, omdat je dan 'n derde taal introduceert. Met 'n Nederlandse au-pair zou dat zijn opgelost. Misschien dat 'n jong iemand zich niet meteen voor jaren vast wil pinnen op hier (je bent het zo beu), maar al is het voor een paar maanden. Dan zijn we toch weer een paar maanden verder. Iets om over na te denken. Aan de situatie an sich verandert het weinig, maar kan dan in elk geval iets meer werken. Zou dan ook weer niet alles uit handen willen geven namelijk.
Het is voor non-EU dacht ik sowieso niet voor langere periode toegestaan, maar dat zeg ik vanuit verouderde kennis. Genoeg bemiddelingsbureau's die je daarover kunnen informeren lijkt me.
En als je toch een bureau in Nederland contact, gooi dan gelijk je licht over hoe het zit met Roemeense au pairs in Nederland zelf. Dat zou je ook in kunnen zetten als relatief goedkope oplossing om je in Nederland te kunnen vestigen met je kids. Waarmee ook kan laten zien dat je de overgang kan helpen verzachten en de Roemeense cultuur ook niet weg wil stoppen. De kans dat je in Nl een Roemeense treft die ook Nederlands spreekt lijkt me groter, die zul je minder makkelijk terug naar Roemenië kunnen krijgen maar voor in NL is het makkelijker scoren denk ik.

Ik zou me niet verkijken op het nut van, zelfs al is het maar voor een jaar, een au pair naar Roemenië halen. Als dat een jaar is waarin je ex geen verbetering toont of zelfs verslechtering, dan sta jij sterker. Als ze beter Nederlands leren spreken en algeheel stabieler functioneren in jouw huishouding, sta jij sterker. En daarmee dichterbij hen officieel mee mogen nemen lijkt me.
pi_196320432
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Verhuizen naar vlakbij je kinderen? Niet op uren rijden?
Dat zou betekenen 'n stadje of een dorpje verder. Dat zou aan de situatie weinig tot waarschijnlijk niets veranderen. Om zoiets praktisch te houden is 'n half uur rijden wel maximaal. Dan heb je niet veel te kiezen hier.
  donderdag 19 november 2020 @ 15:06:08 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196320463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:04 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Dat zou betekenen 'n stadje of een dorpje verder. Dat zou aan de situatie weinig tot waarschijnlijk niets veranderen. Om zoiets praktisch te houden is 'n half uur rijden wel maximaal. Dan heb je niet veel te kiezen hier.
Het is als trekken aan een dood paard.
pi_196320473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:54 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

In Roemenië en niet in 'n grotere stad.

Naar zo'n stad verhuizen zou kunnen, maar dan zit ik ook op uren afstand van de kinderen natuurlijk. Als ze er zijn, kan ik daar dan niet zitten, omdat ze naar school moeten en dat dus uren rijden is. Dat is voor jonge kinderen niet zo praktisch. Twee verschillende scholen, geen idee of dat mag en of dat wenselijk is. En aangezien ik de tijd dat ze er niet zijn toch vertrek, zou die stad dan dienst doen als 'n soort van vliegveldhotel.
Ce faci

Het is lastig, zeker als je weinig binding hebt met de regio maar zou wel een optie kunnen zijn om een situatie te creëren waar je meer mogelijkheden hebt (ook om weer naar Nederland te gaan). Links- of rechtsom zijn er dingen die je op moet gaan offeren helaas. Zoals ik al eerder schreef kan niet iedereen hier winnen of in een ideale situatie zitten.
pi_196320878
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is als trekken aan een dood paard.
Geen idee hoe je dit bedoelt hoor. Maar het is 'n beetje zeg maar als dat je Texel - om genoemde redenen - kotsbeu bent en dan van De Cocksdorp naar bv. Oudeschild gaat verhuizen.
pi_196320925
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:06 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ce faci

Het is lastig, zeker als je weinig binding hebt met de regio maar zou wel een optie kunnen zijn om een situatie te creëren waar je meer mogelijkheden hebt (ook om weer naar Nederland te gaan). Links- of rechtsom zijn er dingen die je op moet gaan offeren helaas. Zoals ik al eerder schreef kan niet iedereen hier winnen of in een ideale situatie zitten.
Bine, multumesc :)

Ja, het is lastig. En inderdaad, de situatie als zodanig is al alles behalve ideaal. De minste verliezers zijn er als de hele club naar Nederland zou verhuizen, maar daarvoor is medewerking van de moeder nodig. En die is er op dat punt niet.
pi_196321059
Werkte je ex eerder wel of waren jullie een kostwinnersgezin?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196321060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:03 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Precies ook waarom ik de au pair noem als structureel en familie en partner ter versterking van de familiaire band. Iets waar jij een flinke voorsprong kan nemen op je ex, dus dat lijkt me wel meer dan alleen gezellig en ondanks niet optimaal wel echt het overwegen waard.
[..]

Het is voor non-EU dacht ik sowieso niet voor langere periode toegestaan, maar dat zeg ik vanuit verouderde kennis. Genoeg bemiddelingsbureau's die je daarover kunnen informeren lijkt me.
En als je toch een bureau in Nederland contact, gooi dan gelijk je licht over hoe het zit met Roemeense au pairs in Nederland zelf. Dat zou je ook in kunnen zetten als relatief goedkope oplossing om je in Nederland te kunnen vestigen met je kids. Waarmee ook kan laten zien dat je de overgang kan helpen verzachten en de Roemeense cultuur ook niet weg wil stoppen. De kans dat je in Nl een Roemeense treft die ook Nederlands spreekt lijkt me groter, die zul je minder makkelijk terug naar Roemenië kunnen krijgen maar voor in NL is het makkelijker scoren denk ik.

Ik zou me niet verkijken op het nut van, zelfs al is het maar voor een jaar, een au pair naar Roemenië halen. Als dat een jaar is waarin je ex geen verbetering toont of zelfs verslechtering, dan sta jij sterker. Als ze beter Nederlands leren spreken en algeheel stabieler functioneren in jouw huishouding, sta jij sterker. En daarmee dichterbij hen officieel mee mogen nemen lijkt me.
Een au-pair heeft er ervaring mee en is er voor opgeleid. Ouders zijn goedwillend natuurlijk, maar behalve voor het familiale gedeelte, geen echte hulp. Ondanks alle goede wil. Als ze met pensioen zouden zijn, zou het wat zijn, maar dat zijn ze niet. In hun vakanties kunnen ze wel komen en dat hebben ze in het verleden ook wel gedaan. Een keer zijn ze zo'n anderhalve maand gebleven. Toen is hun beeld over hier - dat ze hadden n.a.v. kortere vakanties - al behoorlijk bijgesteld in negatieve zin.

Een au-pair is tijdelijk. Geen idee hoe lang precies, maar toen begrepen dat 'n Filipijnse maar een beperkte periode zou mogen blijven. Met iemand uit de EU kun je natuurlijk afspreken wat je wilt, omdat zo iemand toch verblijfsrecht heeft.

Wat 'n Nederlandse dame hier zou moeten doen? Ik zou het niet weten, maar je hoeft er maar eentje te hebben die het wat lijkt. Een Roemeense die Nederlands spreekt zou makkelijker zijn. Zo iemand weet ook beter wat ze hier kan verwachten.

Als ik besluit om hier te blijven of hier regelmatig 'n periode te verblijven is het in elk geval iets waardoor het voor mij iets overzichtelijker wordt en ik wat meer kan werken.
pi_196321102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:47 schreef Sumppi het volgende:
Werkte je ex eerder wel of waren jullie een kostwinnersgezin?
Heeft wel een hele tijd gewerkt. Een tijd allebei gewerkt, waarbij haar moeder dan een deel van de zorg van de kinderen overnam. Daarna gaan lanterfanteren.

Maar daar heeft ze inmiddels slaande ruzie mee. Dat gezegd hebbende zou die misschien wel bereid zijn om mij te helpen. Dan ziet ze haar kleinkinderen ook weer. Maar goed, of dat ideaal is om je ex-schoonmoeder erbij te betrekken. Dat betwijfel ik dan ook weer.
pi_196321232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:51 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Heeft wel een hele tijd gewerkt. Een tijd allebei gewerkt, waarbij haar moeder dan een deel van de zorg van de kinderen overnam. Daarna gaan lanterfanteren.

Maar daar heeft ze inmiddels slaande ruzie mee. Dat gezegd hebbende zou die misschien wel bereid zijn om mij te helpen. Dan ziet ze haar kleinkinderen ook weer. Maar goed, of dat ideaal is om je ex-schoonmoeder erbij te betrekken. Dat betwijfel ik dan ook weer.
Waar woont je ex-schoonfamilie eigenlijk? En je ex-schoonmoeder ziet momenteel haar kleinkinderen ook niet?
  donderdag 19 november 2020 @ 16:06:28 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196321270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:35 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Geen idee hoe je dit bedoelt hoor. Maar het is 'n beetje zeg maar als dat je Texel - om genoemde redenen - kotsbeu bent en dan van De Cocksdorp naar bv. Oudeschild gaat verhuizen.
Het betekent ik kan op mijn kop gaan staan, maar niets doet jouw standpunt veranderen.
Ik snap wat je bedoelt tav Texel: verhuizen binnen Roemenië verandert niets aan je situatie.
pi_196321273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:01 schreef Chia het volgende:

[..]

Waar woont je ex-schoonfamilie eigenlijk? En je ex-schoonmoeder ziet momenteel haar kleinkinderen ook niet?
Van de broers/zussen zijn er 2 vertrokken, 1 woont in de omgeving. Ze heeft met 2 van de 3 ruzie, waaronder met degene in de omgeving. Met de ene waarmee ze geen ruzie heeft, heeft ze wel ruzie met zijn vrouw. Dus die relatie is ook niet optimaal. Verder is dat 'n alcoholist waar je niet veel aan hebt. Eigen kinderen zijn bang van 'm, dus geen idee wat mijn kinderen met hem zouden moeten.

Ex-schoonmoeder is (tijdelijk) vertrokken, komt wel weer terug. Ze zag haar kinderen hier alleen als ik met de kinderen daar langs ging. Wat ik wel met enige regelmaat deed. Heeft slaande ruzie met haar dochter. Heb er ook ruzie mee gehad, maar uit fatsoen en voor de kinderen haar de kinderen wel laten zien. Uiteindelijk elkaar wel iets meer gaan waarderen.

Voorheen was er goed contact met 'n oom en tante, die kleinkinderen van redelijk dezelfde leeftijd hebben, maar ook die hebben nu flinke ruzie met mijn ex. Ook daar hetzelfde verhaal: die zien de kinderen als ik er naar toe ga of ze naar mij komen. Wonen wel op 'n uur of 8 rijden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Johan_de_1e op 19-11-2020 16:16:04 ]
  donderdag 19 november 2020 @ 16:25:47 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196321454
Wat je ook kan doen als je in Nederland bent is je kinderen heel veel schrijven. Word geen kadopapa: veel kado’s, weinig contact. Laat ze zien wat ze voor je betekenen, hoe moeilijk het is om niet bij ze te kunnen zijn. Haal ze naar Nederland zo vaak je kan.
pi_196321532
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 16:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat je ook kan doen als je in Nederland bent is je kinderen heel veel schrijven. Word geen kadopapa: veel kado’s, weinig contact. Laat ze zien wat ze voor je betekenen, hoe moeilijk het is om niet bij ze te kunnen zijn. Haal ze naar Nederland zo vaak je kan.
Als ik daarvoor kies, dan is het idee sowieso om dagelijks te videobellen, ze in de vakanties zoveel mogelijk naar Nederland te halen en in schoolperiodes ook met enige regelmaat ze op te gaan zoeken.

Met sinterklaas en de verjaardag 'n cadeau sturen en verder mijn naam is Haas is nooit het idee geweest uiteraard.
pi_196367536
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:00 schreef Sumppi het volgende:
Wat maakt moeder zo ongeschikt? Ik vind het nogal wat om ze naar Nederland te halen als zij niet ook teruggaat.

De moeder zou ook naar Nederland kunnen. Dat zal ik dan wel moeten betalen. En dan nog is het natuurlijk de vraag of ze dat wil. Dat is dan iets voor een mediationtraject. Er zijn prima argumenten waarom het voor de kinderen beter is.

En waarom is ze ongeschikt? Weinig geduld met dingen uitleggen of bijvoorbeeld schoolopdrachten met de kinderen te maken. Verder heel erg druk met andere dingen en weinig met de kinderen. Ook nogal extremistische opvattingen over voeding en - zoals veel Roemeense dames - denkt ze dat ze afgestudeerd dokter is en het dus beter weer dan de dokter.

Er is overigens geen sprake van ernstig geweld of verwaarlozing. Er is nog wel meer op aan te merken, maar de kinderen zijn daar niet in levensgevaar o.i.d.
pi_196370291
Ok, even praktisch. Laten we het niet hebben over de extremen zoals je kinderen nooit meer zien, voor altijd weg blijven kwijnen, je dochter in de prostitutie, etc.

Wat kan er wel? Kan je 2 weken in Roemenië in je huis wonen met de kinderen en 2 weken bij je vriendin of alleen in Nederland? Je zei dat het wel te doen is in Roemenië als je kinderen bij je zijn.

En ja, nu is het kut. Er is een pandemie en je kinderen zijn te jong om zelfstandig te zijn. Over een jaar is dat anders. Als ze weer naar school gaan, kan je 10 uur per week meer werken. Als ze een vriendje maken op school waarbij ze een middag in de week spelen, zijn dat weer een paar factureerbare uren. Idem met ze op een sportclub doen. Over een jaar zijn ze weer een stapje zelfstandiger, over 2 jaar nog meer.

Kan je contact leggen met Nederlanders in Roemenië? Misschien hebben ze tips, of kennen ze betrouwbare mensen, of kan je eens socializen in het weekend. Bijvoorbeeld met deze mensen: https://verhalenuitroemenie.blogspot.com

Als je 2 weken op, 2 weken af doet, gaat je ex misschien ook iets met haar leven doen na verloop van tijd. Of ze vindt een andere man.

Er kan in een jaar tijd zo veel veranderen, ik zou weg blijven van al te grote toekomstplannen en doemdenken over de verre toekomst.
Spoilers!
pi_196370394
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:24 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

De moeder zou ook naar Nederland kunnen. Dat zal ik dan wel moeten betalen. En dan nog is het natuurlijk de vraag of ze dat wil. Dat is dan iets voor een mediationtraject. Er zijn prima argumenten waarom het voor de kinderen beter is.

En waarom is ze ongeschikt? Weinig geduld met dingen uitleggen of bijvoorbeeld schoolopdrachten met de kinderen te maken. Verder heel erg druk met andere dingen en weinig met de kinderen. Ook nogal extremistische opvattingen over voeding en - zoals veel Roemeense dames - denkt ze dat ze afgestudeerd dokter is en het dus beter weer dan de dokter.

Er is overigens geen sprake van ernstig geweld of verwaarlozing. Er is nog wel meer op aan te merken, maar de kinderen zijn daar niet in levensgevaar o.i.d.
* Maakt aantekening: ga niet naar Roemenië.
Vakman pur sang
  zondag 22 november 2020 @ 22:21:20 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196370507
Het lijkt mij dat TS toch genoeg heeft aangegeven dat in Roemenië blijven geen optie voor hem is...?
pi_196370573
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Het lijkt mij dat TS toch genoeg heeft aangegeven dat in Roemenië blijven geen optie voor hem is...?
Dat kan wel zo zijn, maar dan moet hij niet doen alsof hij het belang van zijn kinderen voorop heeft staan.
  zondag 22 november 2020 @ 22:33:40 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196370633
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 22:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar dan moet hij niet doen alsof hij het belang van zijn kinderen voorop heeft staan.
Hoe dan ook, het bleek onbespreekbaar.
pi_196371539
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 22:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe dan ook, het bleek onbespreekbaar.
Klopt, ik snap ook niet zo goed waarom hij dit topic 'twijfels over remigratie' heeft genoemd, want hij heeft allang besloten terug te gaan.
pi_196372116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:48 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Een au-pair heeft er ervaring mee en is er voor opgeleid.
Het gros van de meiden die ik heb gekend waren niet specifiek opgeleid en deden het als tussenjaar en voor het avontuur en alles. Ze hadden natuurlijk wel ervaring met oppassen, maar waren geen professionele nanny's.

quote:
Wat 'n Nederlandse dame hier zou moeten doen? Ik zou het niet weten, maar je hoeft er maar eentje te hebben die het wat lijkt.
Nou voor het avontuur dus en je hebt er ook die gek zijn op kinderen en graag zorgen. Heb je een beetje mooie natuur in je omgeving? Niet iedere jongere is een discoganger.
Nog een usp zou kunnen zijn als je inderdaad twee weken op en twee weken af hebt. Dan zou ze bijvoorbeeld in de vrije weken zelf veel op pad kunnen.

quote:
Een Roemeense die Nederlands spreekt zou makkelijker zijn. Zo iemand weet ook beter wat ze hier kan verwachten.
Wat denk ik ook precies de moeilijkheid zal zijn, want met fatsoenlijk Nederlands kan ze in Nl meer centjes harken natuurlijk. Denk dat je zo eentje eerder hier zal kunnen scoren dan waar je nu zit.
pi_196372545
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Het lijkt mij dat TS toch genoeg heeft aangegeven dat in Roemenië blijven geen optie voor hem is...?
Denk dat 'ie bedoelt dat hij voor zichzelf noteert dat hij niet moet gaan?
pi_196372587
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 02:33 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het gros van de meiden die ik heb gekend waren niet specifiek opgeleid en deden het als tussenjaar en voor het avontuur en alles. Ze hadden natuurlijk wel ervaring met oppassen, maar waren geen professionele nanny's.
[..]
Mja, het zal een kwestie zijn van ook weer niet al teveel eisen te stellen. Maar het is natuurlijk wel noodzakelijk dat iemand met kinderen om kan gaan.

quote:
Nou voor het avontuur dus en je hebt er ook die gek zijn op kinderen en graag zorgen. Heb je een beetje mooie natuur in je omgeving? Niet iedere jongere is een discoganger.
Nog een usp zou kunnen zijn als je inderdaad twee weken op en twee weken af hebt. Dan zou ze bijvoorbeeld in de vrije weken zelf veel op pad kunnen.
[..]
Ja, er is mooie natuur en je kunt skiën. Dus als iemand dat heel erg leuk vindt... Verder is er vooral in je eentje en zonder dat je mensen kent niet zo gek veel om te ondernemen. Als iemand skiën of door de bergen lopen leuk vindt, dan is het ideaal.

Als iemand erg afhangt van sociale contacten, uitgaan e.d. dan heeft diegene het zo gezien. Je gaat namelijk weinig tot geen contact hebben met andere mensen dan met mij en de kinderen. Vind het lastig voor te stellen dat iemand daar heel veel trek in heeft.

quote:
Wat denk ik ook precies de moeilijkheid zal zijn, want met fatsoenlijk Nederlands kan ze in Nl meer centjes harken natuurlijk. Denk dat je zo eentje eerder hier zal kunnen scoren dan waar je nu zit.
Dat ligt er maar aan wat voor kwalificaties iemand heeft. Als je ergens in 'n winkel werkt of ergens inpakt, is het ook geen vetpot. Het is dan natuurlijk wel de vraag of iemand 'n leven in Nederland op wil offeren voor een (tijdelijke?) terugkeer. En dan wellicht ook nog eens ver van de omgeving waar diegene vandaan komt.

Het beste is dan (denk ik) iemand met wortels in de omgeving, die om economische motieven vertrokken is, maar wel graag terug zou willen. Dan lever je wat in, maar heb je wel je familie in de omgeving.
pi_196372593
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt, ik snap ook niet zo goed waarom hij dit topic 'twijfels over remigratie' heeft genoemd, want hij heeft allang besloten terug te gaan.
Zoals ik al schreef in de openingspost, was vrij zeker van mijn zaak, maar zo nu en dan zijn er twijfels.
pi_196372674
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:11 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef in de openingspost, was vrij zeker van mijn zaak, maar zo nu en dan zijn er twijfels.
Eigenlijk zou je graag willen dat er mensen zeggen: poah je hebt het zo zwaar en je hebt geen keus. Tuurlijk ga je terug naar Nederland.

Maar dat doen we niet. >:)

Herpak je mannelijkheid, overwin die bitch en neem de verantwoordelijkheid over je kinderen.

Vlucht niet naar Nederland. Nu niet.
Vakman pur sang
pi_196372867
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je graag willen dat er mensen zeggen: poah je hebt het zo zwaar en je hebt geen keus. Tuurlijk ga je terug naar Nederland.

Maar dat doen we niet. >:)

Herpak je mannelijkheid, overwin die bitch en neem de verantwoordelijkheid over je kinderen.

Vlucht niet naar Nederland. Nu niet.
Ik snap dat je dat denkt, maar zo zit ik niet in elkaar. Heb liever een welgemeend, kritisch 'advies' dan dat iemand me naar de mond praat.

Heb het er wel over gehad met mensen waar ik woon. Die zeggen eigenlijk stuk voor stuk dat je als man na 'n scheiding je leven weer terug moet pakken. Andere mentaliteit. Wat ook meespeelt is dat veel mensen vaak langere periode in het buitenland zitten en kinderen bij de grootouders zitten. Dus als het me daar om te doen zou zijn, dan zou ik dit hele topic niet geopend hebben.
pi_196376752
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Herpak je mannelijkheid, overwin die bitch en neem de verantwoordelijkheid over je kinderen.
Mijn god, wat een onzin om maar weer opruiend seksistisch geleuter tentoon te kunnen stellen zeg 8)7 Ts had net zo goed vrouw kunnen zijn, dan had je dit ook niet zo verwoord. Verantwoording nemen voor je ouderschap is natuurlijk niet sekse gebonden en de winst ligt vooral in het welzijn van je kinderen en jezelf.

Die bitch is wel de moeder van hun kinderen waar hij nog jaren op de een of andere manier aan vast gaat zitten. Beter ga je niet die glijdende schaal op met zulk taalgebruik en geef je het goede voorbeeld. Zowel voor in de rechtszaal als in je omgeving waar je je kinderen laat zien hoe je (wel) met fatsoen handelt. Lijkt me een stuk beter voor je ego dan je verlagen tot ordinaire kroegpraat maar dan zonder alcoholexcuus en roeptoeteren dat dit nou mannelijk zou zijn.
pi_196377672
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mijn god, wat een onzin om maar weer opruiend seksistisch geleuter tentoon te kunnen stellen zeg 8)7 Ts had net zo goed vrouw kunnen zijn, dan had je dit ook niet zo verwoord. Verantwoording nemen voor je ouderschap is natuurlijk niet sekse gebonden en de winst ligt vooral in het welzijn van je kinderen en jezelf.

Die bitch is wel de moeder van hun kinderen waar hij nog jaren op de een of andere manier aan vast gaat zitten. Beter ga je niet die glijdende schaal op met zulk taalgebruik en geef je het goede voorbeeld. Zowel voor in de rechtszaal als in je omgeving waar je je kinderen laat zien hoe je (wel) met fatsoen handelt. Lijkt me een stuk beter voor je ego dan je verlagen tot ordinaire kroegpraat maar dan zonder alcoholexcuus en roeptoeteren dat dit nou mannelijk zou zijn.
Laat dit nou maar aan de mannen over.

Het is alleen even bekrachtigend taalgebruik, gaat ie heus niet echt zeggen :P
Vakman pur sang
pi_196380596
Fijn om te lezen dat de aanvallende toon zoals in het 1e topic is veranderd naar meedenken. :) ^O^
pi_196381482
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Laat dit nou maar aan de mannen over.

Het is alleen even bekrachtigend taalgebruik, gaat ie heus niet echt zeggen :P
Nee, dat zeg ik ook niet echt. Zie het 'n beetje als aanmoediging. :)
pi_196568916
Korte update:

Uiteraard nog veel over nagedacht. En als je je kinderen dingen hoort zeggen als "wel terugkomen hè papa, anders heb ik niemand meer om mee te spelen", dan breekt natuurlijk wel je hart.

Wat ik nu ga proberen is mijn bedrijf te verkopen. Uiteindelijk is dat me natuurlijk minder dierbaar dan mijn kinderen en mijn vriendin. Als dat lukt (afwachten, hoop van wel uiteraard), dan sla ik twee vliegen in één klap. Heb dan opeens 'n stuk meer tijd over en ik stel mijn eigen financiële toekomst en die van mijn kinderen veilig. Of ik me dan ga vervelen, weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer.

Daarna probeer ik dan toch te mikken op een aanpassing van de omgangsregeling. Bijvoorbeeld één week in de maand en 'n groot deel van de vakanties, zodat ik wel op ongeveer 50% uit blijf komen en de kinderen ook tijd in Nederland door kunnen brengen.

In het kader daarvan probeer ik nu wat te werken aan een normalere omgang met mijn ex-vrouw. Bijvoorbeeld door aan te geven welke huiswerkoefeningen ze kan doen met de kinderen, haar dingen te laten bespreken met de lerares op school, kort praatje te maken op de momenten dat ik de kinderen haal of breng, etc. Idee is dat ze ook nuttige dingen gaat doen met de kinderen. En ik ga geen oppas meer spelen. Nu had ze bijvoorbeeld een neuscorrectie. Dat plant ze dan maar in tijdens 'n periode dat de kinderen bij mij zijn of ze neemt de kinderen maar mee naar dat circus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Johan_de_1e op 05-12-2020 19:36:55 ]
pi_196569009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:20 schreef Johan_de_1e het volgende:
Korte update:

Uiteraard nog veel over nagedacht. En als je je kinderen dingen hoort zeggen als "wel terugkomen hè papa, anders heb ik niemand meer om mee te spelen", dan breekt natuurlijk wel je hart.

Wat ik nu ga proberen is mijn bedrijf te verkopen. Uiteindelijk is dat me natuurlijk minder dierbaar dan mijn kinderen en mijn vriendin. Als dat lukt (afwachten, hoop van wel uiteraard), dan sla ik twee vliegen in één klap. Heb dan opeens 'n stuk meer tijd over en ik stel mijn eigen financiële toekomst en die van mijn kinderen veilig. Of ik me dan ga vervelen, weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer.

Daarna probeer ik dan toch te mikken op een aanpassing van de omgangsregeling. Bijvoorbeeld één week in de maand en 'n groot deel van de vakanties, zodat ik wel op ongeveer 50% uit blijf komen en de kinderen ook tijd in Nederland door kunnen brengen.
Fijn om te horen dat er toch oplossingen in zicht komen. Het blijft wel knokken om dat te halen. ^O^
Vakman pur sang
  zondag 6 december 2020 @ 00:23:26 #85
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196573908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:20 schreef Johan_de_1e het volgende:
Daarna probeer ik dan toch te mikken op een aanpassing van de omgangsregeling. Bijvoorbeeld één week in de maand en 'n groot deel van de vakanties, zodat ik wel op ongeveer 50% uit blijf komen en de kinderen ook tijd in Nederland door kunnen brengen.
1 week in de maand is toch geen 50%?
pi_196577047
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2020 00:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

1 week in de maand is toch geen 50%?
Er staat dan ook "1 week in de maand en 'n groot deel van de vakanties". Een week per maand komt al neer op 12 van de 52 weken. Vakanties zijn ongeveer 'n week of 20. Daar bv 12 van dan zit je al op 24 van de 52 weken.
  zondag 13 december 2020 @ 15:13:21 #87
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196707239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:28 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Omdat ik dan met de kinderen huiswerk maak, andere educatieve dingen, met ze eet, etc. Ik weet dat sommige andere ouders hun kinderen achter de televisie of 'n tablet zetten en er dan geen omkijken meer naar hebben, maar dat doe ik niet. Is ook afgeraden door de kinderpsychiater. Verder zijn het geen kinderen die je lang alleen kunt laten spelen, omdat ze dan elkaar in de haren vliegen, rare streken uithalen, etc. Voor de kinderen zorgen en werken, dat gaat simpelweg niet tegelijkertijd in dit geval.

Als ze weer naar school kunnen, dan kan ik de tijd dat ze op school zitten werken. Zonder de reistijd is dat 'n uurtje of 2 extra.

Tweetalige opvoeding ga ik me in verdiepen en overleggen, maar huiswerk e.d. kan ik natuurlijk moeilijk in het Nederlands doen.
Jij moet gewoon Nederlands met hen spreken en af en toe iets uitleggen van het Nederlands. Die andere taal moet je niks in doen. die leren ze daar wel, van de moeder, hun school, de localls enz.
Tweetalig is altijd een voordeel, ook in hun ontwikkeling, taalgevoel taalontwikkeling etc.
Plus, je geeft hen et redelijk Nederlands te leren de kans om straks te kiezen voor een leven daar of in Nederland.
Mogen we weten over welk "buiten"land we het hebben? Ik denk dat het Duitsland is.
In mijn familie is er ook een iemand die is tweetalig opgevoed, heeft niet de vaardigheden te studeren maar heeft toch een beroep. En da beroep plus het voordeel van tweetalig zijn zorgt ervoor dat ze prima op eigen benen kan staan.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 13 december 2020 @ 15:23:53 #88
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196707445
- Dat op de man spelen moet je gewoon even achterwege laten -

[ Bericht 16% gewijzigd door CoolGuy op 13-12-2020 17:47:39 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 13 december 2020 @ 15:49:44 #89
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196707990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:42 schreef Johan_de_1e het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn niet met pensioen. Ze zijn hier wel een aantal keren geweest. Hartstikke lieve mensen en goed bedoeld, maar leverde me toen meer werk op dan het me uit handen nam. Beetje met de kinderen spelen, dat kan natuurlijk wel. Met de kinderen praten ook.

Vriendin werkt en is aan schoolvakanties gebonden. Ze wil best komen, maar als je afhankelijk bent van schoolvakanties en vrije dagen is dat 'n gezellige vakantie, maar niet echt 'n structurele oplossing.

Een au-pair dat zou kunnen, als ik er een gevonden krijg. Voordeel is dan de taal. Huishoudelijk werk uit handen nemen zou dan betekenen dat ik afscheid kan nemen van degene die dat nu doet (en aan wie ik me mateloos irriteer). Filipijnse au-pair heb ik ooit overwogen, maar op afgehaakt toen, omdat je dan 'n derde taal introduceert. Met 'n Nederlandse au-pair zou dat zijn opgelost. Misschien dat 'n jong iemand zich niet meteen voor jaren vast wil pinnen op hier (je bent het zo beu), maar al is het voor een paar maanden. Dan zijn we toch weer een paar maanden verder. Iets om over na te denken. Aan de situatie an sich verandert het weinig, maar kan dan in elk geval iets meer werken. Zou dan ook weer niet alles uit handen willen geven namelijk.
Een Filipijnse au-pair, zou je een lerares Engels voor kunnen nemen. En haar opdragen in het Engels te communiceren, ook met je kinderen. Ze zijn zo jong, die leren dat binnen de kortste keren. Die au pair zou je misschien in het land waar je nu bent zowel als in Nederland kunnen hebben. Een lerares Engels verdient in de Filipijnen 200 tot 250 euro. Neem je er een die zelf geen kind heeft zal ze ook graag veel jaren blijven, sparen en zo wat kunnen opbouwen voor later in de Filipijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 13-12-2020 16:02:15 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 13 december 2020 @ 16:01:07 #90
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196708324
Veder denk ik dat je wel een miljoen of zo Roemeense vrouwen vindt die graag als au pair voor jouw kinderen willen zorgen en voor een deel van het huishouden (koken bv).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196719532
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 15:13 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Jij moet gewoon Nederlands met hen spreken en af en toe iets uitleggen van het Nederlands. Die andere taal moet je niks in doen. die leren ze daar wel, van de moeder, hun school, de localls enz.
Tweetalig is altijd een voordeel, ook in hun ontwikkeling, taalgevoel taalontwikkeling etc.
Plus, je geeft hen et redelijk Nederlands te leren de kans om straks te kiezen voor een leven daar of in Nederland.
Mogen we weten over welk "buiten"land we het hebben? Ik denk dat het Duitsland is.
In mijn familie is er ook een iemand die is tweetalig opgevoed, heeft niet de vaardigheden te studeren maar heeft toch een beroep. En da beroep plus het voordeel van tweetalig zijn zorgt ervoor dat ze prima op eigen benen kan staan.
Ben daar nu wel mee begonnen. Oefeningen in het Nederlands, dingen in het Nederlands zeggen e.d. Uiteindelijk is de andere taal ook mijn probleem niet, cru gezegd. Dat leren ze inderdaad wel van de moeder, op school, etc. Ik spreek het goed, maar grammaticaal niet perfect. Je komt dan toch een keer op een moment dat mijn kennis van die taal tekort schiet.

Een extra taal spreken is nooit weg.

Als het Duitsland zou zijn geweest zou het probleem van de afstanden niet zo spelen. Afhankelijk van waar in Duitsland en Nederland uiteraard, maar stel al zou dat Terneuzen - Passau zijn, dan is dat toch wel redelijk behapbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Johan_de_1e op 14-12-2020 10:18:09 ]
pi_196719581
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:01 schreef LeesFoknl het volgende:
Veder denk ik dat je wel een miljoen of zo Roemeense vrouwen vindt die graag als au pair voor jouw kinderen willen zorgen en voor een deel van het huishouden (koken bv).
Ja, die zijn er genoeg te vinden. Maar die het ook vol houden? Het is niet bepaald 'n van 9 tot 5-job. Roemenen zijn opportunisten bij uitstek. Vandaag is 'n job prima, morgen vindt manlief het niet meer prima, hebben ze andere plannen, etc. Wil nu ook weer geen duiventil. Vandaar dat zo'n Filipijnse wel een langere termijn oplossing zou kunnen zijn. In een paar jaar kan iemand dan tegen 'n redelijk salaris plus kost- en inwoning toch een aardig bedrag vergaren om in de Filipijnen later wat mee te doen.

Heb het idee bij Filipijnse au-pairs dat het iets meer 'n bewuste keuze is dan bij iemand die ik hier toevallig tegen het lijf loop. Nadeel is wel dat die geen Nederlands spreken uiteraard.
  maandag 14 december 2020 @ 15:39:29 #93
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_196727214
Niet alleen een bewuste(re) keuze maar ook een die daar er helemaal bij hoort. Iedereen die de kans krijgt gaat naar het buitenland. Van maid tot arts tot computeringenieur tot bouwvakker.
En voor zulke jonge kinderen is taal leren geen probleem, dat gaat nagenoeg vanzelf. Zorg dus wel dat ze iemand hebben die de (Engelse) taal goed spreekt. Anders leren ze verkeerde dingen, uitspraak. Dus een Filipijnse lerares Engels. Het Engels is daar erg goed, is de tweede taal. Ook zijn de Filipijnen het land waar mensen uit heel Azië gaan om Engels te leren, bv. mensen uit Korea.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_196727332
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:39 schreef LeesFoknl het volgende:
Niet alleen een bewuste(re) keuze maar ook een die daar er helemaal bij hoort. Iedereen die de kans krijgt gaat naar het buitenland. Van maid tot arts tot computeringenieur tot bouwvakker.
En voor zulke jonge kinderen is taal leren geen probleem, dat gaat nagenoeg vanzelf. Zorg dus wel dat ze iemand hebben die de (Engelse) taal goed spreekt. Anders leren ze verkeerde dingen, uitspraak. Dus een Filipijnse lerares Engels. Het Engels is daar erg goed, is de tweede taal. Ook zijn de Filipijnen het land waar mensen uit heel Azië gaan om Engels te leren, bv. mensen uit Korea.
Ja, dat is de realiteit. Hier in de omgeving is de bevolking zo ongeveer gehalveerd. Waarbij relatief veel ouderen zijn gebleven en jongeren zijn vertrokken. Naar grotere steden, maar vooral ook naar het buitenland.

Dat iemand 'n taal goed spreekt is wel belangrijk. Idem dito voor Nederlands. Een taal leren van iemand die het maar half spreekt, dat valt niet zo mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')