abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 november 2020 @ 11:04:06 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:53 schreef ijs. het volgende:

[..]

Nu is er wel een verschil tussen een vaccin dat al lange tijd op de markt is en één waarvan de gevolgen op termijn niet bekend zijn.
Klopt, maar opnieuw: statistisch gezien is de kans op bijwerkingen nog steeds zodanig laag dat het ruimschoots opweegt tegen de complicaties van corona en de uitwerking van de corona-epidemie op de samenleving.

Ook is het vaccin in principe niet sneller geproduceerd in de zin dat er stappen overgeslagen zijn die bij andere vaccins wel zijn uitgevoerd. Er is een hoop tijdswinst gemaakt doordat er niet gewacht hoefde te worden op budgettering en faciliteiten. Het heeft precies dezelfde klinische fasen doorlopen als elk ander vaccin.
pi_196317203
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Peilingen zeggen niet zoveel.
(...)

Die hypothese van 10, 5 en 0% van jou nog minder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 november 2020 @ 11:09:05 #253
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:44 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nou..... ik weet er te weinig over maar ik weet wel dat er absoluut voor op de barricades is gestaan, zeker wat betreft besnijdenis bij de dames. Maar wat misschien wel belangrijker is, ik weet ook dat er nog nooit een NL overheid is geweest die heeft gezegd; als je wel/niet bent besneden mag je wel/niet met een ander naar bed of iets dergelijks omdat het veiliger/gevaarlijker zou zijn voor de overdracht van geslachtsziekten die een zorg eens drukte zou kunnen bezorgen.
Nee de druk bij besnijdenis ligt niet bij de overheid maar bij de gemeenschappen die ze uitvoeren. Je bent geen volwaardig lid of huwelijkspartner zonder het ondergaan te hebben. Oftewel: je hebt geen toegang tot dezelfde basale voordelen als de wel besnedenen.
quote:
Zoiets als; ben je Corona positief getest met een ondeugdelijke test dan mag je niet naar een evenement of een overheidsgebouw of een ander land. Ebola doet er niet toe maar Corona.... boehhhhhh dat is pas eng en erg!
Jij dacht dat je in West-Afrika een paar jaar terug zonder voorzorgsmaatregelen midden in de Ebola-epidemie lekker je gang kon gaan? Die mensen zouden nog naar de klinieken kruipen op hun blote knieën voor een vaccinatie tegen Ebola als het kon. Ze hebben daar gezien hoe eng en erg het was met Ebola maar ook polio, kinkhoest, pokken en mazelen en daarom snappen ze de noodzaak voor een massale campagne.

Dat ontbreekt er hier denk ik vooral aan. We zijn veel te beschermd opgegroeid om ervaring te hebben met de gevolgen van niet inenten. Vroeger had je hele streken met polio-slachtoffers. Nu heb je hoogstens een hoogbejaarde oudtante met zo'n verhoogde schoen.
pi_196317266
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, basale logica is dat jouw keuzes anderen kunnen benadelen en er daarom gevolgen aan gekoppeld kunnen zijn. Maar dat snap je kennelijk ook niet.
In het leven benadeel je iedere dag iemand. En zeker in NL waar nooit iemand het eens is met jou meningen of acties.

Met die logica dat je anderen niet mag/kan benadelen kan je beter stoppen met leven. Plus dat als je geen vaccin neemt, benadeel je eerder jezelf er mee dan een ander. Jij loopt eerder het risico dat een besmetting ook een infectie wordt en uitwerkt in covid. Dat is ook een keuze.

Alleen het nadeel dat je een 2de rangs burger wordt met minder rechten dan een ander, kan gewoon niet goedgepraat worden. In welke vergelijking, hypothese of argument dan ook.

Wie dat wel doet, snapt werkelijk helemaal niets van onze samenleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik ben niet noodzakelijkerwijs tegen een vaccin, maar de toegang tot overheidsgebouwen weigeren voor niet-gevaccineerden gaat wat mij betreft veel te ver. Illegaal aanwezig zijn in Nederland, kraken, misdrijven begaan, moorden en noem het allemaal maar op vormen geen enkele belemmering om een overheidsgebouw binnen te lopen, maar zonder coronaspuitje in je mik kun je het aanvragen van een paspoort op het gemeentehuis wel vergeten. Welke staatsmongool verzint zo iets? :')

En wat mij betreft gaan de "helden van de zorg" voor bij het vaccineren, want zij zijn volgens de heren en dames politici de reden dat we nu uiteindelijk met al deze maatregelen zitten. Om hun werk een beetje leuk te houden met instagram dansjes enzo is vanaf maart alles wat ook maar een beetje op levensvreugde lijkt "een klap in het gezicht van de zorg" en worden we allemaal continu als stoute kleuters door vadertje staat toegesproken. Hoe eerder degenen, waar we dit blijkbaar allemaal voor doen, gevaccineerd zijn, hoe sneller we weer naar een normale samenleving zonder almachtige coronajunta kunnen terugkeren.
Niets aan toe te voegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook altijd...
[..]

Nu hebben we pas gebrek aan perspectief. Er is nog geen vaccin en nu het lijkt te komen is er een veel te grote groep mensen die nu al aangeeft niet mee te willen doen, waardoor de huidige situatie onnodig lang blijft duren.
[..]

Zullen we griep even uit deze vergelijking houden?
[..]

Helaas wel ja. Ik vind het ook niet leuk maar dit is een wereldwijde noodsituatie dus daar passen rigoreuzere maatregelen bij dan normaal.
[..]

Nou daar loop je vast geen trauma van op...
Waarom die drukte over mensen die niet in een vaccinatie geloven op dit moment?

Degene die zich vrijwillig laten inenten kunnen zich gewoon veilig wanen toch?
Dus waarom dan de drukte nog over de mensen die daar de noodzaak niet van inzien?

Er is al aangetoond dat Corona de zorg voornamelijk belast als je zwak bent, niet als je een normaal gezond persoon bent want dan heb je namelijk nauwelijks of geen klachten maar kun je wel besmettelijk zijn. Er is alleen geen enkele druk op de zorg vanuit die groep en dus ook zeker geen noodzaak om je in te laten enten omdat je lichaam het prima zelf aankan.

Dan blijft er dus een kleine groep zwakkeren over die een groter risico lopen op het drukker maken bij de zorg. Een KANS omdat men niet weet wie er waarom wel en waarom niet verdere zorg nodig zal hebben. En dan is er nog een groep fors zwakkere mensen waarvan je je soms kunt afvragen of we ze nog wel in leven zouden moeten willen houden die een dergelijke inenting nodig zouden hebben om een KANS te krijgen te overleven echter deze groep maakt de druk op de zorg niet minder omdat zij die zorg al onder druk zetten.
pi_196317289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

is dat je argumentie? gewoon roepen dat iemand 'verkeerd zit
(gelul in de ruimte)
Blijkbaar lees je niet. Want er staan genoeg argumenten in de posts..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317312
Het liberale geluid van Nederland laat weer eens van zich spreken, mijn god zeg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 19 november 2020 @ 11:15:44 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:12 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Waarom die drukte over mensen die niet in een vaccinatie geloven op dit moment?

Degene die zich vrijwillig laten inenten kunnen zich gewoon veilig wanen toch?
Dus waarom dan de drukte nog over de mensen die daar de noodzaak niet van inzien?
Omdat er een bepaald minimum percentage nodig is om de vaccinaties nuttig te laten zijn.
quote:
Er is al aangetoond dat Corona de zorg voornamelijk belast als je zwak bent, niet als je een normaal gezond persoon bent want dan heb je namelijk nauwelijks of geen klachten maar kun je wel besmettelijk zijn.
Nee, dat is niet aangetoond. Er zijn een aantal groepen die veel risico lopen, maar zeker niet alle onderliggende oorzaken zijn in beeld. Er zijn perfect gezonde mensen toch overleden of getroffen door long covid.
quote:
Er is alleen geen enkele druk op de zorg vanuit die groep en dus ook zeker geen noodzaak om je in te laten enten omdat je lichaam het prima zelf aankan.
Nogmaals: het gaat niet alleen om jezelf, het gaat om de kudde.
quote:
Dan blijft er dus een kleine groep zwakkeren over die een groter risico lopen op het drukker maken bij de zorg. Een KANS omdat men niet weet wie er waarom wel en waarom niet verdere zorg nodig zal hebben. En dan is er nog een groep fors zwakkere mensen waarvan je je soms kunt afvragen of we ze nog wel in leven zouden moeten willen houden die een dergelijke inenting nodig zouden hebben om een KANS te krijgen te overleven echter deze groep maakt de druk op de zorg niet minder omdat zij die zorg al onder druk zetten.
Oh is je argument nu dat deze mensen toch wel in het ziekenhuis terecht zouden komen? Allemaal tegelijk? Zoals nu? Nee he?
pi_196317320
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:47 schreef Steven_Stil het volgende:
Weer een typische Haagse luchtballon dit onuitvoerbare idee.
Maar het nare is, is dat je wel ziet dat een deel van de NLse bevolking het er gewoon wel mee eens is.
Bizar voor een land wat gelijkheid, vrije mening en lichamelijke integriteit als allerhoogste goed heeft.

Blijkbaar zit hier een hoop volk wat niet begrijpt in wat voor een land we leven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee de druk bij besnijdenis ligt niet bij de overheid maar bij de gemeenschappen die ze uitvoeren. Je bent geen volwaardig lid of huwelijkspartner zonder het ondergaan te hebben. Oftewel: je hebt geen toegang tot dezelfde basale voordelen als de wel besnedenen.
[..]

Jij dacht dat je in West-Afrika een paar jaar terug zonder voorzorgsmaatregelen midden in de Ebola-epidemie lekker je gang kon gaan? Die mensen zouden nog naar de klinieken kruipen op hun blote knieën voor een vaccinatie tegen Ebola als het kon. Ze hebben daar gezien hoe eng en erg het was met Ebola maar ook polio, kinkhoest, pokken en mazelen en daarom snappen ze de noodzaak voor een massale campagne.

Dat ontbreekt er hier denk ik vooral aan. We zijn veel te beschermd opgegroeid om ervaring te hebben met de gevolgen van niet inenten. Vroeger had je hele streken met polio-slachtoffers. Nu heb je hoogstens een hoogbejaarde oudtante met zo'n verhoogde schoen.
Ok en dat vind je normaal dat die mensen sociaal worden uitgesloten?

Juist, met een Ebola hoor mij niet klagen over vaccinatie maar we hebben het hier niet over een Ebola.

Juist, te beschermd wat maakt dat we verzwakken en ook totaal los zijn geslagen van de werkelijkheid.
Maar je kunt Polio en Ebola echt niet vergelijken met Corona al wil je dat nu heel graag en tot slot, je zegt het zelf al, op het moment DAT een Ebola uitbraak zich voordoet is er waarschijnlijk niemand die een vaccin weigert als dat hen helpt te overleven. Maar nu zijn die mensen er wel...... hoe kan dat nou?
  donderdag 19 november 2020 @ 11:20:37 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok en dat vind je normaal dat die mensen sociaal worden uitgesloten?

Zonder vaccin zijn we dat allemaal, want dan lopen de huidige maatregelen zo nog een paar jaar door.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 november 2020 @ 11:23:47 #263
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196317415
Er wordt erg gepraat vanuit het perspectief dat je gestraft wordt als je je niet laat vaccineren, maar dat zou het niet moeten zijn. Het gaat hier puur om de bescherming van mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en dus de keuze niet hebben.

Je mag ook niet midden op straat in het rond schieten, waarom zou je dan wel het recht hebben om een potentieel dodelijk virus te verspreiden?
pi_196317422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Omdat er een bepaald minimum percentage nodig is om de vaccinaties nuttig te laten zijn.
[..]

Nee, dat is niet aangetoond. Er zijn een aantal groepen die veel risico lopen, maar zeker niet alle onderliggende oorzaken zijn in beeld. Er zijn perfect gezonde mensen toch overleden of getroffen door long covid.
[..]

Nogmaals: het gaat niet alleen om jezelf, het gaat om de kudde.
[..]

Oh is je argument nu dat deze mensen toch wel in het ziekenhuis terecht zouden komen? Allemaal tegelijk? Zoals nu? Nee he?
Een bepaald minimum % om nuttig te zijn? Ongelofelijk....

Ja en perfect gezonde mensen krijgen opeens een herseninfarct of een maagbloeding....
Niet iedereen die perfect gezond lijkt is het ook maar degene die het wél zijn overlijden gewoon niet aan Corona en krijgen ook niet zomaar een hersenbloeding of maagbloeding o.i.d.

Het gaat ook niet alleen om mezelf, het gaat inderdaad juist om de kudde en het beschermen ervan..... alleen hebben wij onenigheid wat betreft het begrip "beschermen". Bescherm je de kudde door massaal verplicht in te enten of juist door daar op tegen te zijn? (Laat staan de geniepige schofterige wijze die de VVD voorstelt door sociale uitbanning van niet-gevaccineerden).
pi_196317439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zonder vaccin zijn we dat allemaal, want dan lopen de huidige maatregelen zo nog een paar jaar door.
Precies, ook meteen stoppen met die achterlijke maatregelen!
pi_196317477
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wanneer het verplicht is weet men wel dat je een verklaring hebt, anders was je de winkel niet in gekomen.
Is dat dan vanwege die gele ster ofzo?
  donderdag 19 november 2020 @ 11:28:06 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:25 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Precies, ook meteen stoppen met die achterlijke maatregelen!
En dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196317522
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:02 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

dat "voorkomend handelen" is al zo lekker gegaan, he? Als dat goed gewerkt had de afgelopen maanden, hadden we nu geen beperkende maatregelen gehad. Maar nee, grote groepen mensen luisteren niet en denken het beter te weten ("ik doet zelf reseursj en ziet op joetoep dat het niet helpt!!!!") waardoor we dag na dag meer besmettingen hadden. Met diverse weken achter elkaar verzwaardere maatregelen. Nu zijn die dan eindelijk een klein beetje teruggedraaid maar je weet nu al dat het binnenkort weer erger wordt omdat men denkt "ja! vrijheid! we nemen het er weer van!" nog voordat het echt ingedamd is.
Nee daar is inderdaad totaal geen aandacht aan besteed, men heeft domweg vrijheden weggenomen, bedrijven kapot gemaakt en onnodig angst gezaaid. Beetje jammer inderdaad en heeft allemaal niets opgeleverd behalve meer ellende dan Corona alleen ooit had kunnen brengen.
  donderdag 19 november 2020 @ 11:34:16 #269
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_196317553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok en dat vind je normaal dat die mensen sociaal worden uitgesloten?

Juist, met een Ebola hoor mij niet klagen over vaccinatie maar we hebben het hier niet over een Ebola.

Juist, te beschermd wat maakt dat we verzwakken en ook totaal los zijn geslagen van de werkelijkheid.
Maar je kunt Polio en Ebola echt niet vergelijken met Corona al wil je dat nu heel graag en tot slot, je zegt het zelf al, op het moment DAT een Ebola uitbraak zich voordoet is er waarschijnlijk niemand die een vaccin weigert als dat hen helpt te overleven. Maar nu zijn die mensen er wel...... hoe kan dat nou?
Maar dat is dus alleen omdat smartey (mogelijk onterecht!) denkt zelf covid wel te overleven, daar waar het risico op een slechte afloop bij ebola net wat te groot is. Puur egocentrisme dus.
pi_196317649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijkbaar lees je niet. Want er staan genoeg argumenten in de posts..
nee hoor, je riep gewoon dat mijn argumenten en simpele feiten opeens 'niet gelden' omdat jij het niet zo prettig vind te erkennen dat concerten en evenementen gewoon _niet_ toegestaan zijn.

ik wacht nog altijd jouw verklaring dat je wel naar concerten kunt gaan of dit 'zomaar' binnenkort wel mogelijk is zonder enige voorwaarden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 19 november 2020 @ 11:42:58 #271
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:24 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Een bepaald minimum % om nuttig te zijn? Ongelofelijk....
Wat is daar zo ongelooflijk aan? Voor mazelen ligt die grens onder de 90%, voor Corona onder de 70%.
quote:
Ja en perfect gezonde mensen krijgen opeens een herseninfarct of een maagbloeding....
Niet iedereen die perfect gezond lijkt is het ook maar degene die het wél zijn overlijden gewoon niet aan Corona en krijgen ook niet zomaar een hersenbloeding of maagbloeding o.i.d.
Bij een aantal ogenschijnlijk gezonde mensen zal er iets onderliggends zijn. Maar er zijn ook mensen die gewoon pech hebben gehad.
quote:
Het gaat ook niet alleen om mezelf, het gaat inderdaad juist om de kudde en het beschermen ervan..... alleen hebben wij onenigheid wat betreft het begrip "beschermen". Bescherm je de kudde door massaal verplicht in te enten of juist door daar op tegen te zijn? (Laat staan de geniepige schofterige wijze die de VVD voorstelt door sociale uitbanning van niet-gevaccineerden).
Nou dat lijkt me een no-brainer: massale inentingen. Ik snap de etische bezwaren maar ik vind die ondergeschikt aan de situatie en het grotere goed.
pi_196317673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:34 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Maar dat is dus alleen omdat smartey (mogelijk onterecht!) denkt zelf covid wel te overleven, daar waar het risico op een slechte afloop bij ebola net wat te groot is. Puur egocentrisme dus.
Je mag zeggen/denken wat je wilt maar ik zou je willen wijzen op een andere mogelijkheid nog.
SmaRTeY accepteert het Corona risico (wel) en vraagt de massa niet voor hem hun normale leven op te geven.
  donderdag 19 november 2020 @ 11:45:38 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok en dat vind je normaal dat die mensen sociaal worden uitgesloten?
Nee dat vind ik niet normaal en wenselijk, ik denk dat het noodzakelijk is.
quote:
Juist, met een Ebola hoor mij niet klagen over vaccinatie maar we hebben het hier niet over een Ebola.

Juist, te beschermd wat maakt dat we verzwakken en ook totaal los zijn geslagen van de werkelijkheid.
Maar je kunt Polio en Ebola echt niet vergelijken met Corona al wil je dat nu heel graag en tot slot, je zegt het zelf al, op het moment DAT een Ebola uitbraak zich voordoet is er waarschijnlijk niemand die een vaccin weigert als dat hen helpt te overleven. Maar nu zijn die mensen er wel...... hoe kan dat nou?
Omdat er onvoldoende kennis is bij de mensen over wat Corona precies is. Jij blijft maar beweren dat het uitsluitend ouderen en zwakkeren treft en dat is nog helemaal niet bewezen. Ze zijn wereldwijd bezig nog om dit virus en zijn uitwerking te leren kennen maar jij weet het allemaal al? Door dat soort beweringen komt dat.
pi_196317695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is daar zo ongelooflijk aan? Voor mazelen ligt die grens onder de 90%, voor Corona onder de 70%.
[..]

Bij een aantal ogenschijnlijk gezonde mensen zal er iets onderliggends zijn. Maar er zijn ook mensen die gewoon pech hebben gehad.
[..]

Nou dat lijkt me een no-brainer: massale inentingen. Ik snap de etische bezwaren maar ik vind die ondergeschikt aan de situatie en het grotere goed.
Dus omwille wat jij vind moeten anderen gedwongen meedoen..... I rest my case
pi_196317719
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:46 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Dus omwille wat jij vind moeten anderen gedwongen meedoen..... I rest my case
Je hoeft niet naar een evenement
pi_196317721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet normaal en wenselijk, ik denk dat het noodzakelijk is.
[..]

Omdat er onvoldoende kennis is bij de mensen over wat Corona precies is. Jij blijft maar beweren dat het uitsluitend ouderen en zwakkeren treft en dat is nog helemaal niet bewezen. Ze zijn wereldwijd bezig nog om dit virus en zijn uitwerking te leren kennen maar jij weet het allemaal al? Door dat soort beweringen komt dat.
Vandaag in het nieuws, een vaccin zal aan 60+ en zwakkeren worden gegeven..... simpelweg omdat dit de grootste groep is waar de zorg het meeste "last" van heeft ALS Corona al leidt tot een ziekenhuisopname.
pi_196317722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, je riep gewoon dat mijn argumenten en simpele feiten opeens 'niet gelden' omdat jij het niet zo prettig vind te erkennen dat concerten en evenementen gewoon _niet_ toegestaan zijn.

ik wacht nog altijd jouw verklaring dat je wel naar concerten kunt gaan of dit 'zomaar' binnenkort wel mogelijk is zonder enige voorwaarden.
Hoef ik jou niet te geven, want op dit moment leven wij niet in een normale maatschappij. Voor de rest verwijs ik je lekker naar mijn eerdere posts. Staat genoeg in waarom je zienswijze gewoon fout is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 november 2020 @ 11:48:56 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:31 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee daar is inderdaad totaal geen aandacht aan besteed, men heeft domweg vrijheden weggenomen, bedrijven kapot gemaakt en onnodig angst gezaaid. Beetje jammer inderdaad en heeft allemaal niets opgeleverd behalve meer ellende dan Corona alleen ooit had kunnen brengen.
De afgelopen golf heb je even gemist? Wat denk je dat er gebeurd was als er geen maatregelen waren afgekondigd?
pi_196317737
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Je hoeft niet naar een evenement
Ik mag ook mijn eigen evenement voor alleen niet-gevaccineerden organiseren bedoel je toch?
pi_196317741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:48 schreef Adames het volgende:

[..]

Je hoeft niet naar een evenement
Glijdende schaal. Straks wordt je ook geweigerd bij de supermarkt. Want ja, je hoeft er immers ook niet naartoe, want je kan bestellen en af laten leveren.

Die druk uitoefenen op mensen heet gewoon een verkapte verplichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De afgelopen golf heb je even gemist? Wat denk je dat er gebeurd was als er geen maatregelen waren afgekondigd?
Helemaal niets anders dan we tot nu toe meemaken..... mondkapjes helpen niet (maar geloof wat je wilt) en anderhalve meter is geen probleem voor Corona. En omdat ik gelijk heb zie je nu ook weer in de landen waar men zelfs volledige lock-downs instelde nu weer gewoon besmettingen en helemaal niet minder dan "anders".
  donderdag 19 november 2020 @ 11:52:45 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:50 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik mag ook mijn eigen evenement voor alleen niet-gevaccineerden organiseren bedoel je toch?
Nee, want als je niet gevaccineerd bent gelden de corona-maatregelen. Net zoals ze nu ook gelden voor niet-gevaccineerden. Daar verandert niks aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196317792
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, want als je niet gevaccineerd bent gelden de corona-maatregelen. Net zoals ze nu ook gelden voor niet-gevaccineerden. Daar verandert niks aan.
En te hard rijden mag ook niet :)
pi_196317795
Terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196317810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoef ik jou niet te geven, want op dit moment leven wij niet in een normale maatschappij. Voor de rest verwijs ik je lekker naar mijn eerdere posts. Staat genoeg in waarom je zienswijze gewoon fout is.
Precies dit bedoel ik...

Lastige vragen ontwijk je.

Toch draait het gewoon daarom:

Ofwel er kunnen deze zomer helemaal geen evenementen en concerten georganiseerd worden..

Of ze vinden plaats onder voorwaarden, waarbij bv de toegang enkel te verlenen aan mensen die niet besmettelijk zijn de beste en meest economisch haalbare is.

Geen organisator kan een concert organiseren met het aanhouden van 1,5-meter afstandsverplichting.


De mogelijkheid wél concerten te organiseren mits het publiek daarbij moet aangeven immuun te zijn, is gewoon de enige optie komende zomer wél concerten te houden...


Of jij je dan buitengesloten voelt, is hooguit jouw mening, maar ook he vrije keuze, aangezien het alternatie sowieso gewoon géén grote concerten is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196317828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet normaal en wenselijk, ik denk dat het noodzakelijk is.
[..]

Omdat er onvoldoende kennis is bij de mensen over wat Corona precies is. Jij blijft maar beweren dat het uitsluitend ouderen en zwakkeren treft en dat is nog helemaal niet bewezen. Ze zijn wereldwijd bezig nog om dit virus en zijn uitwerking te leren kennen maar jij weet het allemaal al? Door dat soort beweringen komt dat.
Corona is zeer destructief als je vatbaar bent. Dat is een feit waar ik over mee kan praten. Maar dat is het probleem ook niet wat ik met de voorstanders heb mbt vaccinaties. Het gaat mij om die indirecte verplichting waar ik tegen ben omdat het voor polarisatie gaat zorgen waar we al genoeg van hebben en bovendien van sociale uitsluiting waarbij het niet alleen om concerten gaat.
pi_196317839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:48 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Vandaag in het nieuws, een vaccin zal aan 60+ en zwakkeren worden gegeven..... simpelweg omdat dit de grootste groep is waar de zorg het meeste "last" van heeft ALS Corona al leidt tot een ziekenhuisopname.
Zullen gezellige festivals worden dan :+
Don't let my username fool you...
  donderdag 19 november 2020 @ 11:57:01 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

En te hard rijden mag ook niet :)
En gras is groen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196317853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Precies dit bedoel ik...

Lastige vragen ontwijk je.

Ik ontwijk helemaal niks. Ik zie gewoon de toegevoegde waarde er niet van in om met iemand in discussie te gaan die een totaal verkeerd beeld heeft van wat een normale samenleving is. Dat heeft werkelijk waar geen enkele zin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 november 2020 @ 11:57:35 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zullen gezellige festivals worden dan :+
Deze zomer weer bingo avonden _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 19 november 2020 @ 12:00:44 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:52 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Helemaal niets anders dan we tot nu toe meemaken..... mondkapjes helpen niet (maar geloof wat je wilt) en anderhalve meter is geen probleem voor Corona. En omdat ik gelijk heb zie je nu ook weer in de landen waar men zelfs volledige lock-downs instelde nu weer gewoon besmettingen en helemaal niet minder dan "anders".
Ach hou toch op. :{w
  donderdag 19 november 2020 @ 12:01:38 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196317913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ontwijk helemaal niks. Ik zie gewoon de toegevoegde waarde er niet van in om met iemand in discussie te gaan die een totaal verkeerd beeld heeft van wat een normale samenleving is. Dat heeft werkelijk waar geen enkele zin.
Een samenleving waarin mensen niks meer mogen omdat anderen weigeren te vaccineren?

Zo een afgunstige samenleving is ook niet helemaal normaal.

Als ze dalijk beginnen met ouderen te vaccineren en die kunnen dan weer veilig hun ding doen, dan vind ik dat heel fijn voor ze ^O^.

Maar sommigen lijken te stellen dat “ik mag het niet, dus zij ook niet!”

Nederland afgunstland
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196317918
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:28 schreef Mikeytt het volgende:
Over het algemeen natuurlijk een liberale keuze en niks mis mee, zolang bedrijven hier zelf over bepalen.

Al gaat dit natuurlijk niet haalbaar zijn en is het vooral symboolpolitiek.
Ik dacht dat meer dingen niet haalbaar waren de afgelopen tijd, maar het tegendeel blijkt helaas waar.
En het einde is nog niet in zicht ben ik bang.
  donderdag 19 november 2020 @ 12:02:44 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

En te hard rijden mag ook niet :)
En als je ervoor kiest om te hard te rijden, zijn de consequenties (boete) hopelijk voor jou want het werkt ongevallen in de hand, waarbij je anderen ellende kunt bezorgen. Uitstekende vergelijking ^O^
  donderdag 19 november 2020 @ 12:03:29 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196317949
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een samenleving waarin mensen niks meer mogen omdat anderen weigeren te vaccineren?

Zo een afgunstige samenleving is ook niet helemaal normaal.

Als ze dalijk beginnen met ouderen te vaccineren en die kunnen dan weer veilig hun ding doen, dan vind ik dat heel fijn voor ze ^O^.

Maar sommigen lijken te stellen dat “ik mag het niet, dus zij ook niet!”

Nederland afgunstland
Dit dus. Blijkbaar willen een hoop mensen dat we nog veel langer in de ellende zitten.
pi_196317955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een samenleving waarin mensen niks meer mogen omdat anderen weigeren te vaccineren?

Zo een afgunstige samenleving is ook niet helemaal normaal.

Als ze dalijk beginnen met ouderen te vaccineren en die kunnen dan weer veilig hun ding doen, dan vind ik dat heel fijn voor ze ^O^.

Maar sommigen lijken te stellen dat “ik mag het niet, dus zij ook niet!”

Nederland afgunstland
Zo is het en de overheid zit ons alleen maar te beperken in plaats van te respecteren.
Niet de groep vaccinatie-aanhangers en niet de groep vaccinatie-afhouders maar de 3e die we een been hebben gegeven....dom
  donderdag 19 november 2020 @ 12:05:27 #297
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196317973
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is daar zo ongelooflijk aan? Voor mazelen ligt die grens onder de 90%, voor Corona onder de 70%.
[..]

Bij een aantal ogenschijnlijk gezonde mensen zal er iets onderliggends zijn. Maar er zijn ook mensen die gewoon pech hebben gehad.
[..]

Nou dat lijkt me een no-brainer: massale inentingen. Ik snap de etische bezwaren maar ik vind die ondergeschikt aan de situatie en het grotere goed.
Het grotere goed...
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet normaal en wenselijk, ik denk dat het noodzakelijk is.
[..]

Omdat er onvoldoende kennis is bij de mensen over wat Corona precies is. Jij blijft maar beweren dat het uitsluitend ouderen en zwakkeren treft en dat is nog helemaal niet bewezen. Ze zijn wereldwijd bezig nog om dit virus en zijn uitwerking te leren kennen maar jij weet het allemaal al? Door dat soort beweringen komt dat.
Ga het nou niet hebben over of iets "bewezen" is..

Het gros van de mensen kijkt naar de persconferentie en neemt alles maar voor waar aan. De aantal doden, de besmettingscijfers, de curve die corona neemt, etc..

In hoeverre is dat allemaal bewezen door onafhankelijke organisaties?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')