TheFreshPrince | woensdag 18 november 2020 @ 11:50 |
POLL Wat vinden jullie? Wegen uitbreiden? In blijven zetten op thuiswerken? Wat mij betreft het laatste. We hebben bewezen dat je files kan oplossen door meer thuis te werken, wat mij betreft "het nieuwe normaal". En uiteraard alleen bij beroepen waar dat kan. | |
Piles | woensdag 18 november 2020 @ 11:55 |
"In blijven zetten op thuiswerken". Dat doen we al jaren, zonder al te veel resultaat. Nu lijkt het allemaal leuk en haalbaar, en een dag of 2 thuis zal bij sommige werkgevers wel blijven, maar na corona gaat het grootste deel gewoon weer naar kantoor. Probleem is meer: - Meer mensen in Nederland - Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk) - Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen Demografische problemen/ontwikkelingen ga je niet oplossen met een dagje thuiswerken. Probleem is veel groter dan dat ene reepje asfalt wel of niet aanleggen. Dáár moet veel meer aandacht voor zijn, maar dat is te moeilijk denk ik. | |
nattermann | woensdag 18 november 2020 @ 11:58 |
Nog nooit thuisgewerkt, maar meer asfalt is niet de oplossing voor het fileprobleem. | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 18 november 2020 @ 11:58 |
Denk dat het wel meevalt. Je hebt maar een klein beetje minder verkeer nodig (of meer spreiding ) om geen files te krijgen hebben we de afgelopen tijd gezien. | |
OProg | woensdag 18 november 2020 @ 12:16 |
Straks gewoon voor nuttige meetings naar kantoor en om dingen uit te werken kan het gewoon thuis. Minder reistijd en dan gewoon vooraf bedenken of het nut heeft om met zijn allen te gaan zitten. | |
junkiesietze | woensdag 18 november 2020 @ 12:18 |
niet gelezen, maar doe die 130km/h ook weer terug dan. | |
Gia | woensdag 18 november 2020 @ 12:25 |
En die nuttige meetings kunnen zodanig gepland worden dat men buiten de spits kan reizen. Scheelt op de wegen, maar ook in 't OV. Voor mijn man scheelt het thuiswerken nu 10 uur reistijd in de week. | |
Speekselklier | woensdag 18 november 2020 @ 12:32 |
Een klein beetje meer thuiswerken kan al heel veel oplossen. Kijk alleen maar naar de vrijdag. Er zijn net wat meer mensen vrij op vrijdag en de filedruk is al een heel stuk minder. Ik denk dat meer mensen in de toekomst vaker thuis gaan werken. Er wordt bij veel bedrijven al meer over gesproken (bij ons over 2 dagen per week). dat alles zou de filedruk behoorlijk kunnen verminderen. Ik zou me focussen op de echte knelpunten. | |
Farenji | woensdag 18 november 2020 @ 13:05 |
Ik heb het altijd al volkomen achterlijk gevonden dat al die forenzen vrijwillig elke dag om 8 uur achteraan in de file aansluiten om naar hun kantoor te gaan (en 's avonds ook weer terug), voor banen die ten eerste ook grotendeels op afstand gedaan kunnen worden en ten tweede echt niet perse van 9 tot 5 gedaan hoeven te worden. Thuiswerken in combinatie met een flexibelere spreiding van werktijden is een veel betere oplossing dan tot in het oneindige maar asfalt erbijmaken ten koste van alles. | |
detaris | woensdag 18 november 2020 @ 13:08 |
Thuiswerken is een hel. | |
Bocaj | woensdag 18 november 2020 @ 13:09 |
Is ook zo! Maar een goed wegennet is ook belangrijk... Gewoon goed kijken wat nodig is en verstandige besluiten nemen! | |
Questular | woensdag 18 november 2020 @ 13:12 |
1 dag in de week thuiswerken is prima. Maar ik wil liever gewoon naar het kantoor kunnen gaan. Ik zie maar 1 voordeel aan thuiswerken en dat is sporten in mijn pauze.... | |
TheFreshPrince | woensdag 18 november 2020 @ 13:20 |
1 dag in de week thuiswerken zou al flink wat files schelen, als we tenminste niet allemaal dezelfde dag kiezen Dan zou je zo'n 4 tot 5% minder verkeer hebben (op dit moment 20 tot 25% wegens corona), wat doorgaans genoeg is om files te voorkomen. | |
GereDathan | woensdag 18 november 2020 @ 13:21 |
Ik werk alweer maanden op kantoor, heerlijk. Vond thuiswerken echt het toppunt van treurigheid. | |
Nattekat | woensdag 18 november 2020 @ 13:21 |
Ik zie allemaal argumenten om terug naar 130 te gaan. | |
OProg | woensdag 18 november 2020 @ 13:27 |
Inderdaad. Wat is het nu voor een onzin om om 8 uur of half 9 op kantoor te moeten zijn. Voor mijn eigen bedrijf was dit al langer zo, maar ik werk met klanten waarvan sommigen dat ook vonden. Gelukkig gaan die nu ook nadenken en ik hoop dat het zo blijft. | |
Brybry | woensdag 18 november 2020 @ 13:53 |
De gemiddelde kantoorfunctie kan prima voor zeker 60% vanuit huis worden gedaan. In mijn organisatie zal thuiswerken het nieuwe normaal worden, hooguit 1 a 2x per week naar kantoor. | |
Murdera | woensdag 18 november 2020 @ 16:12 |
Hier 16 uur, maar werkgever heeft aangegeven dat ala we weer mogen we weer fulltime op lokatie moeten werken. Dat wordt ook de dag dat ik daar stop. | |
TigerXtrm | woensdag 18 november 2020 @ 16:28 |
Thuiswerken is momenteel alleen een succes omdat er zeer dringend maatschappelijk advies voor ligt. Mensen willen helemaal niet thuiswerken. Mensen willen hun werk en privé gescheiden houden door gewoon naar een kantoor te gaan. Dus nee, zodra dingen weer normaal zijn gaan veruit de meeste mensen met plezier weer naar hun werk buitenshuis. | |
verita | woensdag 18 november 2020 @ 16:34 |
Met als een paar keer een uitschieter van 5,75 uur enkele reis op terugweg, en normaal 2,5 uur enkele reis, ben ik erg blij dat thuiswerken nu de norm is. Hoe treurig de aanleiding ook. Nee, we wonen niet in een uithoek. Beter ver reizen dan werkeloos, zeggen we dan. Maar voor nu: ge-wel-dig, dat thuiswerken. | |
nostra | woensdag 18 november 2020 @ 16:35 |
Thuiswerken is natuurlijk helemaal niet de nieuwe norm. Als dit hele pandemieverhaal voorbij is, dan zullen we echt wel met elkaar beseffen dat het wat onnodig is om voor een simpele meeting van een uur op en neer naar Utrecht te rijden, maar we gaan ook niet vier dagen per week thuiszitten. | |
ESF1Gamer | woensdag 18 november 2020 @ 16:41 |
Je baas kan toch ook aangeven dat minimaal zoveel uren op kantoor. Of is je baas zo'n micromanager, die liefst zijn werknemers wil controleren. | |
Red_85 | woensdag 18 november 2020 @ 16:44 |
ftfy. | |
spectrumanalyser | woensdag 18 november 2020 @ 16:57 |
Werken doe je op kantoor. Thuiswerken geeft op termijn stoornissen. Je komt niet in een ritme omdat je zowat de hele dag in bed kunt blijven. Voor mij is het fijn om werk en privé gescheiden te houden. tevens is het een foute aanname dat asfalt alleen woon/werk verkeer betreft. | |
rutger05 | woensdag 18 november 2020 @ 16:57 |
Vol inzetten op thuiswerken en dat tot een werknemersrecht maken als thuiswerken goed mogelijk is. Bedrijven zoveel mogelijk stimuleren op allerlei manieren om hun werknemers waar mogelijk thuis te laten werken. Dit levert heel veel op voor mens, natuur en milieu en andere weggebruikers. | |
Red_85 | woensdag 18 november 2020 @ 17:04 |
Dit is ook de oorzaak van de files. De micromanagertjes die hun baantjes veilig willen stellen met hun 'teambuilding' geneuzel. Het controleren van hun schaapjes of ze al dan niet aan het werk zijn tussen bepaalde tijdstippen. Wanneer zij aan het werk zijn, moet iedereen aan het werk zijn. Dus krijg je vanzelf pieken. Dat is toch niet meer nodig? Kan de link even niet zo snel vinden, maar de anwb had het over dat 16% minder verkeer voor 50-80% minder files zorgt. | |
Red_85 | woensdag 18 november 2020 @ 17:06 |
Voor de een geld dit, de ander werkt graag thuis. Ik vind dat men daar vrij in moet zijn. Nu de kans daar is, eindelijk, moeten we die grijpen. | |
Morrigan | woensdag 18 november 2020 @ 17:07 |
Ik werk bij een grote verzekeraar en daar is een paar dagen per week thuiswerken sowieso al de norm. (Net als redelijk flexibele werktijden.) Het is niet verplicht, maar veel medewerkers maken er wel gebruik van. | |
#ANONIEM | woensdag 18 november 2020 @ 17:10 |
Thuiswerken is nu even de norm maar ik denk dat na de pandemie alles weer snel terug zal gaan naar het oude normaal. Mede omdat er nogal wat micromanagers zijn die het personeel in de gaten willen houden. Hopelijk gaat de overheid wat meer dwang opleggen aan bedrijven om thuiswerken te normaliseren. | |
IkStampOpTacos | woensdag 18 november 2020 @ 17:14 |
130 schijnt kut te zijn voor de doorstroming volgens de mensen die er verstand van hebben. Dan krijg je zo'n Duitslandweg. Lekker in de trekharmonica, 130 en dan weer stilstaan. | |
IkStampOpTacos | woensdag 18 november 2020 @ 17:15 |
Met name dikgedrukte kan je verbeteren als er meer hoogbouw komt in Nederland, dicht bij kantoren bijvoorbeeld. Dan heb je überhaupt het probleem niet dat mensen nog met de auto gaan. | |
Cockwhale | woensdag 18 november 2020 @ 17:18 |
50/50 wmb. Vind het nogal een flinke aanname dat thuiswerken voor elk kantoor/ict beroep (fulltime) de norm wordt. Mocht dat zo zijn, doe dan wat nuttigs met die kantoren, zoals er woningen van maken. Scheelt weer vernieling van groen door woningbouw. | |
spectrumanalyser | woensdag 18 november 2020 @ 17:43 |
voor mijn acteerwerk kan ik niet thuis werken, moet wel naar de set komen. zou wel leuk zijn als de regisseur te horen krijgt dat ik vandaag 'thuis werk'. Ik denk ook dat we weer terug kunnen naar 130. het wagenpark van Nederland is daar geschikt voor. moderne benzineauto's hebben zelfs sinds enige tijd een roetfilter Rotterdam heeft zijn milieu-zone voor auto's afgeschaft omdat het effect uitbleef. zie overigens regelmatig auto's die totaal lak hebben aan de max van 100. die knallen met 130 alsnog voorbij. | |
Captain_Ghost | woensdag 18 november 2020 @ 17:43 |
Ik zou graag afwisselend. keer op kantoor en andere dagen thuiswerken.. Maar als ik thuiswerken willen, wil ik alleen met glasvezel verbinding. Dus niet overal ligt een glasvezel klaar. | |
ootjekatootje | woensdag 18 november 2020 @ 17:53 |
Dat is dan zeker na 19:00, | |
TheFreshPrince | woensdag 18 november 2020 @ 17:54 |
Ook overdag wel Ik heb m'n ACC op 105 en tuf gezellig mee. | |
Weltschmerz | woensdag 18 november 2020 @ 17:55 |
Dat lijkt me geen goed idee. Werkgevers hadden wel wat flexibeler mogen wezen ipv telkens maar te zeuren om meer asfalt. Maar thuiswerken is gewoon niet goed, niet qua scheiding arbeid/rust en het is een inbreuk op de privesfeer. Ook zal het op termijn nog meer druk op de woningmarkt zetten omdat mensen een huis met een of twee werkkamers zullen wensen. Een oplossing van de coronacrisis zal dan wellicht uit ondere thuiswerken bestaan, de oorzaak ligt niet in het woon-werkverkeer maar in de globalisering. Wat dat betreft is het dan ook een beter idee dat mensen meer in eigen land blijven werken. | |
Rickocum | woensdag 18 november 2020 @ 17:56 |
Denkt de hoogleraar dat de bevolking alleen maar bestaat uit luie kantoorklerken? Er moeten dagelijks alsnog mensen gewoon naar het werk. | |
Mezano02 | woensdag 18 november 2020 @ 18:10 |
2 en 3 zijn sterk met elkaar verbonden. Net voor Corona was in Europa de Nederlander al de meeste tijd kwijt aan woon-werkverkeer. Onze woningmarkt is een complete sociaal-economische ramp. Corona heeft ironisch genoeg even lucht gegeven, maar de woonproblematiek kan niet veel langer genegeerd worden. | |
virl3 | woensdag 18 november 2020 @ 18:12 |
Ik werk nu één a twee dagen per week thuis. Vaak om en om. Bevalt me wel.. | |
Nattekat | woensdag 18 november 2020 @ 18:23 |
100 is mentaal veel zwaarder en vervelender. En de doorstroming is toch al goed volgens dit artikel. | |
dezomervoorbij | woensdag 18 november 2020 @ 18:25 |
Ik vergeet gewoon soms dat je na 19:00 harder mag rijden. Helemaal gewend aan die 100 km inmiddels. | |
Red_85 | woensdag 18 november 2020 @ 18:26 |
Ik dan weer niet. Ik vind het op onze snelwegen echt te saai en vraag me af hoeveel extra huizen er door gebouwd hebben kunnen worden. Tot nu toe exact 0. | |
Red_85 | woensdag 18 november 2020 @ 18:28 |
Dat zijn die mensen die rekenen met allerlei modelletjes. In de praktijk zie ik dat het absoluut niet doorstroomt als iemand met exact 100 een vrachtwagen probeert in te halen. Met 130 heb je dat zo gedaan en heb je nauwelijks een effect op het achteropkomend verkeer. Met 100 duurt het veel langer en heb je zo een rijtje auto's achter je. Leuk die theorie. Rij eens een rondje met de auto. Die mensen die dit allemaal bedenken lijken mij allemaal met de fiets naar hun werk te gaan. | |
Cheeseburgert | woensdag 18 november 2020 @ 18:31 |
Sinds maart 2 keer op de zaak geweest (die hier 5 minuten fietsen vandaan is). Productiviteit is nog nooit zo hoog geweest. Als ze dit permanent maken verhuis ik naar een of ander kut gat achter in de provincie waar ik voor de helft van het geld kan wonen. | |
#ANONIEM | woensdag 18 november 2020 @ 19:08 |
Ik bedoel ook niet dat we fulltime thuis moeten blijven werken, dat vind ik zelf ook niet echt geweldig. Ik mis het contact met collega's nu best wel. Maar een dag of twee lijkt me ideaal. | |
IkStampOpTacos | woensdag 18 november 2020 @ 22:02 |
Je hebt geen rijtje auto's achter je als je 100 rijdt een een vrachtwagen inhaalt als de rest ook maar 100 mag. Dat zou betekenen dat de rest je nooit bijhaalt. | |
IkStampOpTacos | woensdag 18 november 2020 @ 22:06 |
Als jij het zegt zal het wel waar zijn, waarom zou ik al die hoogleraren geloven dan? | |
TornadoDK | woensdag 18 november 2020 @ 23:34 |
Hopelijk blijven we thuiswerken, mijn werkgever is er gelukkig voorstander van. Paar keer per maand naar kantoor is meer dan genoeg. Valt ook dat het vooral de ouderen zijn die niet willen thuiswerken want ze missen de gezelligheid met truus. Dat zijn toch al de mensen die weinig uitvoeren en vooral andere van het werk houden... | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 00:43 |
In theorie? Rij maar eens een rondje, kijk wat er gebeurd om je heen. | |
IkEetSlakken | donderdag 19 november 2020 @ 01:07 |
Waze is je vriend Lekker 130 knallen en tijd winnen. Ok, op korte stukken werkt het niet, maar als ik vanuit het noorden naar Limburg moet voor m'n werk, dan kan ik zo een kwartier tot 20 minuten winnen. | |
stavromulabeta | donderdag 19 november 2020 @ 08:16 |
Oneens. Ik denk dat dit heel erg persoonsafhankelijk is. Is ga elke ochtend rond half 9 naar mijn studeerkamer en kom daar rond 5 uur weer uit. Ik merk echt totaal geen verschil met naar kantoor gaan, behalve dat ik ineens uitgeslapen ben en tijd over houd. Ik heb ook totaal niet de neiging om de hele dag in bed te blijven liggen ofzo. De enige echte (persoonlijke) problemen die ik rond mij zie zijn zaken als een ongeschikte thuiswerkplek, rondrennende kinderen of een relatie die al niet zo lekker liep en waar je nu ineens 24/7 mee in één huis zit opgesloten. Ik denk dat de problemen veel meer in de kwaliteit van het werk gaan ontstaan. Routinematig werk lukt nog best wel vanaf thuis, maar in mijn sector (grote projecten) zie je dat engineers ineens langs elkaar heen gaan werken. (Verkeerde) veronderstellingen die op kantoor heel snel naar boven komen blijven nu ineens onzichtbaar totdat het te laat is. Je moet dus veel expliciter werken wat lastig blijkt te zijn. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik thuiswerken niet als een blijvertje zie. Woon/werkverkeer is wel de oorzaak van de pieken 's ochtends en 's avonds waarvoor extra asfalt nodig is. Vrachtverkeer en vrijetijdsverkeer is veel beter over de dag gespreid. | |
Stoorzendert | donderdag 19 november 2020 @ 08:33 |
In het oosten des land is het weer afgelopen met dat ‘nieuwe normaal’ van thuiswerken. Bijna niemand werkt nog thuis en de wegen stromen weer vol. Niet investeren in wegen is kortzichtigheid die we inmiddels wel gewend zijn. | |
Twiitch | donderdag 19 november 2020 @ 09:06 |
Zelfs al zou thuiswerken landelijk de norm worden (wat niet gaat gebeuren) en iedereen werkt minimaal twee dagen per week thuis dan nog zou het op bepaalde dagen retedruk zijn op de weg. Ik zag het vóór corona al, een boel mensen werken wat dagen thuis of werken parttime maar bijna iedereen komt op bijvoorbeeld de dinsdag en donderdag gewoon naar kantoor. | |
borbit | donderdag 19 november 2020 @ 09:22 |
Ik was het vergeten maar je mag gewoon 130 na 7 uur. | |
Gia | donderdag 19 november 2020 @ 09:23 |
Dit. Bepaalden sectoren in hetzelfde gebouw onderbrengen, als een deel thuiswerkt, of iedereen deels thuiswerkt. Dan blijven er gebouwen over die omgebouwd kunnen worden tot woningen, studio's voor jongeren e.d. Voorbeeld in mijn stad: https://www.wooniezie.nl/(...)00-hierhere-helmond/ Dit was vroeger het GAK. | |
Gia | donderdag 19 november 2020 @ 09:29 |
Mijn jongste werkt als hovenier. Kan gerust thuiswerken....wat mij betreft. Tuin is groot genoeg. Alleen kunnen wij hem geen maandsalaris geven, dus dan houdt het op. | |
junkiesietze | donderdag 19 november 2020 @ 09:42 |
dan zit ik niet op de weg. daar heb ik niks aan. | |
Hexagon | donderdag 19 november 2020 @ 09:53 |
Het wordt wel normaler dus het zal deels blijvend zijn Voor Corona wilde de directie bij ons van thuis werken niets weten. Maar nadat dat eigenlijk prima ging is nu de norm voor normale tijden gewoden dat je 2 dagen thuis mag werken en 3 op kantoor moet zijn. Dat was van de zomer het geval en vond ik ideaal. | |
ArnosL | donderdag 19 november 2020 @ 10:14 |
Het was inderdaad druk op de weg vanmorgen, leek wel pre corona tijd. Ikzelf werk drie dagen thuis, twee dagen op kantoor en vandaag dus ook. Eigen keus overigens, ik mag de hele weken thuis werken als ik er zin in heb. | |
IkStampOpTacos | donderdag 19 november 2020 @ 10:29 |
Dan is het probleem dus dat allerlei clowns te hard rijden. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 10:39 |
Hier precies hetzelfde, maar wij zijn wel al verhuist. Man moest 3 uur reizen per dag, werkte voor Corona al een dag thuis, dat werden er twee. Heeft serieus maar 1 week op en neer gereden naar de randstad en toen kwam die lockdown al. Ze hadden in augustus de jaartargets al binnen... kantoorpand worden ook woningen. Het bedrijf verhuist binnenkort naar een veel kleiner pand. Voor ons is de verhuizing naar Zeeland dus een prima zet geweest. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 11:03 |
Er zijn altijd verschillen onderling. De een rijdt 95, de ander 105. En daar is niets mis mee want het allemaal binnen de perken gezien de marge in de km-teller van de auto en de mogelijke correctie van het cjib. Dus hoezo zijn dat clowns? Het blijkt maar dat je niet vaak op de weg zit met deze uitspraak. Praktisch zorgt de 100 limiet er voor dat bij het inhalen van vrachtwagens er sneller en langer een treintje wordt veroorzaakt dan bij 130. | |
TheFreshPrince | donderdag 19 november 2020 @ 11:23 |
Het is misschien handiger om met wetenschappelijke bronnen aan te komen dan met anekdotisch bewijs. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 11:47 |
Je hoeft wetenschappelijk niet uit te leggen dat inhalen met 100 sneller gaat en minder effect heeft op achterop komend verkeer dan inhalen met 120/130. Soms is praktisch inzicht gewoon ook goed. Gezond boeren verstand. Logica. Maar als jij hier een wetenschappelijk onderzoek naar wil laten doen, ga het lekker sponsoren. Ik weet betere dingen te doen met het geld daarvoor. | |
Stoorzendert | donderdag 19 november 2020 @ 11:52 |
Ik flits gewoon met mijn lichten als ik eraan kom gedenderd. Hartstikke veilig! | |
TheFreshPrince | donderdag 19 november 2020 @ 12:22 |
Je kan het roepen maar dat maakt het nog niet waar. Het blijft anekdotisch. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 12:35 |
Of ervaringsdeskundigheid. Ook een basis. | |
LXIV | donderdag 19 november 2020 @ 12:40 |
Ik denk dat er veel mensen door de mand zullen vallen met thuiswerken. Uiteindelijk zal er op productiviteit gestuurd moeten gaan worden. Veel mensen en functies zijn helemaal niet productief. Die mensen moeten het hebben van aanwezigheid. Die functies gaan straks allemaal verdwijnen. Geen enkel bedrijf gaat mensen een salaris betalen om thuis met elkaar via Teams te vergaderen. | |
TheFreshPrince | donderdag 19 november 2020 @ 12:43 |
Haha, dat geldt voor iedereen met een rijbewijs, grapjas. Laat het maar aan de wetenschap over. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 12:48 |
Gezien de likes die ik op die post heb gehad zijn meer mensen het er mee eens/herkennen het. Kan je langspeelplaat wel blijven hangen zo op 'H3t BlijFt aNeKdoTisCh b3wijSSSS', maar daar redt je het ook niet mee. Een wetenschapper die ervaringsdeskundigen niet raadpleegt en zuiver op de theorie zit is zijn titel niet waard. | |
TheFreshPrince | donderdag 19 november 2020 @ 12:51 |
Likes zeggen helemaal niets. | |
YoshiBignose | donderdag 19 november 2020 @ 13:12 |
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen?? | |
Piles | donderdag 19 november 2020 @ 13:14 |
De combi is ideaal. Contact met collega's maakt het inderdaad veel leuker (en je werk ook beter) dan als een kluizenaar thuiszitten. Maar af en toe is het bij concentratiewerk juist weer heel prettig als je niet constant afgeleid/gestoord wordt | |
torentje | donderdag 19 november 2020 @ 13:38 |
Ja, het werken is leuk, als men professionele collega's heeft en/of interessant klanten op bezoek krijgt. Als je mij niet gelooft, dan loop je maar eens een maandje mee met een arme, dan zie je ook dat men voor armen geen moer doet. | |
YoshiBignose | donderdag 19 november 2020 @ 13:49 |
Maar ja dan is het toch gewoon een kut baan? Die bestaan inderdaad ook, maar kun je dan niet beter andere baan zoeken dan thuiswerken? | |
Pleun2011 | donderdag 19 november 2020 @ 14:20 |
Bij nader inzien geen fan van thuiswerken, hooguit voor 1 dag. Die videocalls vind ik verschrikkelijk en het valt me op dat ik steeds minder doe. | |
Circle.Of.Filth | donderdag 19 november 2020 @ 14:30 |
Dat vooral en het feit dat HR mensen om wat voor reden dan ook het liefst mensen aannemen die ver weg wonen. Het is gewoon onmogelijk om een leuke baan dicht bij huis te vinden. Ik zelf denk dat HR medewerkers een soort van haat hebben tegen alle medewerkers en ze daarom mensen uitzoeken die ver weg wonen zodat de werknemers heel veel privetijd kwijt zijn. Gewoon omdat HR medewerkers die macht hebben en daar hun frustratie in kunnen uiten. | |
torentje | donderdag 19 november 2020 @ 14:41 |
Tegenwoordig heeft men toch nog slechts banen, waar de armen niets aan hebben? Kan men toch beter thuiswerken, als die mogelijkheid er is? Want respect voor mensen met sexappeal in het nette pak is er niet, ook nooit geweest. | |
YoshiBignose | donderdag 19 november 2020 @ 15:44 |
Waar heb je het over man het gaat niet om dat het een sloeberbaan is, het gaat erom dat het saai is. Ook al werk je op de milieustraat, je kan tenminste nog een beetje lachen en kloten. Hele dag op je pc thuis beetje tekst schrijven vind je me eind van de dag in de garage aan een strop denk ik. | |
spectrumanalyser | donderdag 19 november 2020 @ 15:55 |
Nieuw asfalt is gewoon nodig op de openbare weg. Ik weet niet of er hier mensen zijn die op Belgische wegen gereden hebben. zo'n beetje elke weg rond Brussel. In ieder geval in provincie Noord-Holland komen steeds meer huizen, waardoor bestaande wegen niet meer bestand zijn tegen het verkeersaanbod waar de weg oorspronkelijk voor bedacht en bemeten is. | |
Metalfrost | donderdag 19 november 2020 @ 15:56 |
Al die thuiswerkers die even alt-tabben om op de Facebook van NOS hun gal te spugen over het 'falende overheidsbeleid' en denken dat hun mening ertoe doet. Nee, dan liever terug op kantoor. Dan is dat alt-tabben ook verleden tijd. | |
Scorpie | donderdag 19 november 2020 @ 16:44 |
Thuiswerken is heerlijk | |
Smack10 | donderdag 19 november 2020 @ 17:02 |
Er zijn ook mensen die een gezin hebben en dan meer met de kinderen kunnen zijn. | |
YoshiBignose | donderdag 19 november 2020 @ 17:07 |
Bijna alle mensen die ik ken met een gezin zijn allang blij dat ze lekker naar hun werk kunnen ipv thuis tussen gejank en geschreeuw | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 19 november 2020 @ 17:27 |
Als het goed is ben je aan het werk. Mijn echtgenote werkt thuis en die vindt het helemaal niet prettig als de kinderen om haar heen hangen (en dat zou ik ook vinden als ik thuis zou werken). Aangezien de mens een sociaal wezen is, zie ik niet gebeuren dat volledig thuiswerken de nieuwe normaal wordt. En ik ken ook niemand die dat zou willen. | |
torentje | donderdag 19 november 2020 @ 17:43 |
Ik heb het over de immense problemen van de armen. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 17:46 |
Veelzeggende post dit. | |
quo_ | donderdag 19 november 2020 @ 17:49 |
Kun je me dat eens voor rekenen? Moet volgens mij veel dichter bij de 20% dan die 4-5%. | |
YoshiBignose | donderdag 19 november 2020 @ 17:49 |
Welke armen? Hier tegenover me zitten 50m2 sociale huurwoningen en ze lopen nog met nieuwste iphone. ? | |
Cockwhale | donderdag 19 november 2020 @ 17:54 |
De enigen die dat willen zijn mensen met (sociale) angsten en autisten. | |
Smack10 | donderdag 19 november 2020 @ 20:33 |
Volledig thuiswerken lijkt mij ook niks, maar een 50% verdeling zou voor mij prima zijn. Kan je nog eens een uurtje in de pauze naar de sportschool o.i.d. | |
Nobu | donderdag 19 november 2020 @ 20:49 |
Die "deskundigen" kunnen beter bollen gaan pellen, heel Nederland sluit straks gewoon weer aan in de file. Het is zelfs nu al weer veel drukker op de weg dan een maand geleden. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 20:58 |
Nee man, Door het thuiswerken van mijn man doen wij samen de opvoeding van de kids, en hebben we ook tijd om flink te verbouwen. Niet onder werktijd maar door de 3 uur minder reistijd per dag, heeft mijn man genoeg energie om s’avonds nog ff door te bouwen. Uiteten doen we niet teveel gedoe met oppas en zo, wel tot vorige maand af en toe samen lunchen. Het niet mee reizen zorgt voor veel meer rust om leuke dingen te doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 19 november 2020 @ 21:21 |
Tering! Drie uur reistijd per dag. Heb je dan niet gewoon de verkeerde keuzes gemaakt? | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 22:26 |
Van een poppenhuis in Rotterdam naar een groot huis in een fijn dorp met goede school. Bij de Oosterschelde, en bezichtiging hoorden we dat het huis ernaast er ook bij zat. Dus bankrekening flink aangevuld, extra inkomen uit vakantiehuis, elke dag zeilen en zwemmen in de Oosterschelde... En man werkt ook na Corona thuis, dus nee ik denk dat we het goed gedaan hebben op het juiste moment. Ik zou het iedere twijfelaar adviseren, kijk wel ff of het klikt met de humor in een regio. | |
kanovinnie | donderdag 19 november 2020 @ 22:30 |
Ik zie dan heel veel gebeuren op de weg, wat allemaal slecht is voor de doorstroming. Maar het langzaam inhalen van een vrachtwagen staat niet heel hoog op dat lijstje. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 22:33 |
Wat ook fijn is, als Het straks vriest, sneeuwt en al die ellende op de weg kunnen mensen wel thuisblijven werken. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 22:49 |
En niet in hun privetijd met ze geconfronteerd willen worden? | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 22:51 |
Laat een ander hun onkunde maar opknappen van de klote opvoeding van hun kinderen? | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 22:54 |
Zoals? Trage inhalen van vrachtwagens staat bij mij wel op 1 wat doorstroming belemmerd op dit moment. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 23:30 |
Ja en de zin, ik ken alleen maar ouders die blij zijn weg te zijn bij hun gillende en jankende kinderen. Ik vind dat heel triest voor die kids. Zet dan preventief een knip in je zak als kerel. | |
MoreDakka | donderdag 19 november 2020 @ 23:35 |
Vals dilemma. Waarom trappen mensen hier in? | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 23:35 |
Of steriliseer je als vrouw. Kan ook. Maar neem ze iig niet nee. | |
SnertMetChoco | donderdag 19 november 2020 @ 23:35 |
Iets wat jou persoonlijk irriteert hoeft niet te betekenen dat dat de doorstroming in algemene zin ook in die mate belemmert. | |
ootjekatootje | donderdag 19 november 2020 @ 23:37 |
Waarom nemen die Zogenaamde carrieretijgers überhaupt kinderen. | |
De_Onstopbare | donderdag 19 november 2020 @ 23:39 |
Tergend hoe wereldvreemd sommige hier inderdaad zijn. Verlies dagelijks minimaal een halfuur door dat slome tuig op de linkerbaan. | |
SnertMetChoco | donderdag 19 november 2020 @ 23:49 |
Jouw vertraging van 100kmph naar 80kmph levert je minimaal een half uur vertraging op enkele reis? Lul toch niet zo slap. | |
MoreDakka | donderdag 19 november 2020 @ 23:54 |
De onderbouwing daar voor is op z'n zachtst gezegd wankel. | |
IkStampOpTacos | vrijdag 20 november 2020 @ 00:11 |
Waarom zouden mensen op hun werk niet het nieuws kijken? Waarom dan? | |
ootjekatootje | vrijdag 20 november 2020 @ 00:16 |
Die trekharmonica in Duitsland komt door de eeuwige wegwerkzaamheden. | |
Metalfrost | vrijdag 20 november 2020 @ 04:06 |
Bij ons is er de tijd niet om te reageren. | |
DDDDDaaf | vrijdag 20 november 2020 @ 05:49 |
Voedt die dingen dan ook gewoon op... | |
Kapitein_Scheurbuik | vrijdag 20 november 2020 @ 07:35 |
Debiel idee. Het is nog iedere dag druk op de weg ook al staat er minder file, maar we kunnen nu iets beter doorrijden. Als we nu stoppen met investeren in het wegennet staan we over 10 jaar weer elke dag in de file, alleen met iets minder mensen. | |
Kapitein_Scheurbuik | vrijdag 20 november 2020 @ 07:39 |
Nou, ik kan je 1 ding verzekeren, mensen gaan niet vrijwillig een half uur eerder hun bed uit om 's ochtends in de file te staan. | |
kanovinnie | vrijdag 20 november 2020 @ 07:45 |
Dan moet je wel heel veel rijden per dag! Maar onnodig links rijden en onder vmax is inderdaad niet goed voor de doorstroming. Maar dat komt zelden door vrachtwagens voor zover ik het zie. | |
MoreDakka | vrijdag 20 november 2020 @ 08:00 |
Echt he, hoe kan iemand het uit z'n toetsenbord krijgen | |
Fred_B | vrijdag 20 november 2020 @ 08:01 |
In België hebben ze een vergelijkbaar onderzoek gedaan, met veel minder enthousiaste conclusies:Verder via https://www.hln.be/binnen(...)aalt-amper~a9197cc6/ | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 08:14 |
Maar thuis is die tijd er ineens wel bij jullie? Dan moeten mensen gewoon op een ander moment langer door zou ik denken. | |
Maverick_tfd | vrijdag 20 november 2020 @ 08:17 |
Dit | |
raptorix | vrijdag 20 november 2020 @ 08:21 |
Ik verwacht ook nog wel tussenliggende oplossingen zoals flex werken op kleinere lokaties, zou een mooi alternatief zijn voor leegstand in de winkelstraat. | |
LanaMyst | vrijdag 20 november 2020 @ 08:25 |
Ik vind dat ze moeten inzetten op meer thuiswerken, dat heb ik altijd al gevonden ook voordat er corona was. Het is van de zotte dat men voor een kantoorbaantje wat net zo goed vanuit huis kan zonodig in de file moet gaan staan om ergens een stoel warm te houden. Mijn werk is ook voor 99% kantoorwerk dus ik ga alleen in die uitzonderlijke gevallen dat het niet anders kan naar de zaak (2 dagen dit jaar om precies te zijn) | |
MoreDakka | vrijdag 20 november 2020 @ 08:29 |
Ik vraag me echt af wat deze zogenaamde 'deskundigen' de hele dag doen. Van de ANWB uit juni: https://www.anwb.nl/verke(...)i/waar-zijn-de-files Het gaat niet om het totaal aantal gereden kilometers, het gaat om wanneer die worden gereden. Waarom hebben die zogenaamde deskundigen dat niet door terwijl de ANWB dat zo simpel beschrijft? Thuiswerken is niet de oplossing, gespreide werktijden is de oplossing. Veel thuiswerken heeft als gevolg dat er dus meer spreiding is van werktijden, maar het thuiswerken zelf is niet de bepalende factor. Het ergert me enorm dat zoiets simpels maar niet begrepen wordt. [ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 20-11-2020 08:35:32 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 08:34 |
Thuiswerken voor mensen die met de trein en de auto naar kantoor gaan ja. Mensen fietsend of lopend naar hun werk kunnen hoeven iig niet te gaan thuiswerken om de druk op de infrastructuren te verlichten. | |
raptorix | vrijdag 20 november 2020 @ 08:39 |
Het zou ook veel schelen als we dat achterlijke autoleasen eens gaan afschaffen. | |
stavromulabeta | vrijdag 20 november 2020 @ 08:41 |
Daar is heel veel onderzoek naar. Over het algemeen zijn er twee factoren die de doorstroming positief beïnvloeden: • het beperken van snelheidsverschillen tussen voertuigen. Daarmee voorkom je 'turbulentie' in de verkeersstroom waardoor de gemiddelde afstand tussen voertuigen zo klein mogelijk is. • Een lagere maximumsnelheid. De optimale capaciteit heeft een rijbaan op het doorgaande wegennet bij een maximumsnelheid ergens tussen de 60 en 80 km/uur. Daaronder stroopt het op omdat iedereen te langzaam rijdt en de weg onnodig lang bezet houdt. Daarboven neemt de capaciteit rap af doordat de afstand tussen voertuigen exponentieel met de snelheid groeit. | |
MoreDakka | vrijdag 20 november 2020 @ 08:45 |
Heb je het nu over doorstroming of capaciteit? Het is een beetje verwarrend. Dat is ook precies het probleem, men haalt die twee dingen vaak door elkaar (ook in de media) waardoor er rare ideeën ineens een eigen leven gaan leiden. Doorstroming is hoeveel voertuigen er per tijdseenheid langskomen. Capaciteit is hoeveel voertuigen een weg aan kan voordat het dichtslibt. Doorstroming is altijd beter bij een hogere maximumsnelheid, tot een bepaald punt. Capaciteit, waar jij het over hebt, is inderdaad optimaal ergens bij die 70. Vandaar dat het dus het beste werkt als je met maximumsnelheden gebaseerd op drukte werkt. Via matrixborden bijvoorbeeld. En dat is ook waarom er zo veel minder files zijn terwijl er nog steeds evenveel gereden wordt. [ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 20-11-2020 08:51:03 ] | |
SnertMetChoco | vrijdag 20 november 2020 @ 08:55 |
De afstand tussen voertuigen neemt steeds verder toe naar mate de snelheid toeneemt, waardoor de maximale doorstroming op een bepaald punt afneemt. Mochten we op een bepaald moment automatisch gaan rijden, dan zou de maximale snelheid flink omhoog kunnen om de doorstroming te bevorderen, maar daar zijn we nog niet. Dit betreft uiteraard drukke stukken weg en niet een weg waar geen kip rijdt, want dan kun je inderdaad de snelheid verhogen om sneller van a naar b te komen, maar dat is niet waar het hier over gaat. | |
ootjekatootje | vrijdag 20 november 2020 @ 09:40 |
Wat scheelt dat dan? | |
Piles | vrijdag 20 november 2020 @ 09:59 |
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgt Prima als je dagelijks naar klanten moet, maar genoeg leasers rijden er alleen woon-werk mee, dat is vrij zinloos. | |
raptorix | vrijdag 20 november 2020 @ 10:10 |
Plus dat er nogal wat belastinggeld mee gemoeid is. | |
MoreDakka | vrijdag 20 november 2020 @ 10:28 |
Nou ja dat is natuurlijk de vraag, er wordt niet voor niets nogal geklaagd over bumperklevers Maar goed, volgens mij is dit nogal offtopic allemaal. Ik wilde alleen voorkomen dat er gepleit zou worden voor een maximumsnelheid van 70 op basis van misinformatie. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 10:47 |
Inderdaad, als je iets minder vaak naar klanten moet dan kun je ook goed uit de voeten met bijvoorbeeld een poolauto als die in voldoende mate beschikbaar worden gesteld. En naast de poolauto's zijn er dan NS businesscards beschikbaar voor als een klant op een goed met het OV-bereikbare locatie zit. Verder vraag ik me af of er ooit nog een keer zoiets komt als lease-fietsen en dan met name in de categorie speed pedelecs en elektrische fietsen. Inclusief fietsenmakers waar je die dan heen kan brengen/zelfs door kan op laten halen voor al het onderhoud en waarbij je dan in de tussentijd een vervangende fiets krijgt. | |
ootjekatootje | vrijdag 20 november 2020 @ 11:09 |
Een leasewagen is niet “gratis” | |
raptorix | vrijdag 20 november 2020 @ 11:14 |
Dat is er sinds dit jaar,(bestond al langer, maar nu ook fiscaal vriendelijk), zitten wel wat vervelende voorwaarden aan. https://www.anwb.nl/fiets/fietslease/fietslease-2020 | |
Circle.Of.Filth | vrijdag 20 november 2020 @ 11:44 |
Zou goed kunnen Echter als HR professional zou je moeten doen wat het beste voor het bedrijf is en niet wat jij zelf wel leuk vind. Werknemers die allemaal moe zijn omdat ze ~ 4 uur per dag moeten reizen zijn niet bepaald goed voor een bedrijf. | |
GemMagic | vrijdag 20 november 2020 @ 12:33 |
Laat thuis maar lekker vrij van werk, als deze onverwachte situatie voorbij is, ben ik zo weer op kantoor. Tenzij er hele goede afspraken gemaakt worden over het thuiswerken. Daar hoort ook een inrichting bij die voldoet aan professionele normen. Ik zal in overleg met de werkgever bepalen of ik permanent ruimte beschikbaar voor wil stellen om structureel thuis te werken. Voor incidentele gevallen blijft thuiswerken natuurlijk wel mogelijk. | |
#ANONIEM | zondag 22 november 2020 @ 08:37 |
Wat zijn dit voor 'deskundigen' die op basis van 9 maanden extreme situatie adviezen geven van wat er daarna lange termijn nodig zal zijn. Ik moet het nog maar zien dat thuiswerken 'de norm' word. Daar is nog niks van te zeggen | |
stavromulabeta | zondag 22 november 2020 @ 10:14 |
Wat je ook ziet, zijn compleet idiote mobiliteitskeuzes: Op een zomerse zondagdag met de auto naar Zandvoort, want de auto is gratis en de trein kost geld. Of met de auto van het centrum van Den Haag naar de Zuidas omdat de werkgever wel een lease-auto geeft maar treinkaartjes niet vergoed. Wat mij betreft hoeft leasen niet afgeschaft te worden maar zou het wel een voorwaarde moeten zijn dat andere mobiliteitsvormen even aantrekkelijk gemaakt worden. | |
Zwansen | zondag 22 november 2020 @ 10:38 |
Klopt, een heel groot deel wordt gewoon geacht om op kantoor of op de fabriek te zijn op 8:30 bijvoorbeeld. Toch zijn er ook heel veel mensen die veel meer vrijheid hebben als het gaat om werktijden en die sluiten wel echt ‘vrijwillig’ aan. Die groep zou ook prima om 10:00 naar kantoor kunnen rijden. | |
Piles | zondag 22 november 2020 @ 10:42 |
Ik heb die vrijheid ook, maar de rest van mn sociale kring niet. Dus als ik met die mensen mee wil eten bijv., word ik geacht om 18.00uur aan te schuiven ipv 20.00u (bij wijze van spreken). Zelfde geldt voor hobby's, sport etc. Leuk als jij je ritme verlegd, maar dat is niet altijd handig/leuk. Dan liever gewoon van 9-5 werken. | |
Zwansen | zondag 22 november 2020 @ 10:42 |
Ik heb begrepen dat er bij een aantal grote bedrijven (zoals ING dacht ik) nu al is besloten dat het kantoorpersoneel vanaf nu (en ook als alles weer normaal is) nog maximaal 2 dagen op kantoor mag komen. Voor een deel gaat thuiswerken dus echt wel de norm worden. | |
Piles | zondag 22 november 2020 @ 10:42 |
Wensdenken is hier het toverwoord denk ik. | |
Zwansen | zondag 22 november 2020 @ 10:43 |
Je kunt toch ook gewoon eerst thuis werken en na de files gaan rijden? Beetje flexibel zijn hè. | |
PzKpfw | zondag 22 november 2020 @ 10:44 |
Thuiswerken lijkt me echt kut, altijd aanwezig op je 'werkplek'. | |
Spanky78 | zondag 22 november 2020 @ 10:44 |
Ik verwacht dat we gaan uitkomen op ca 3 dagen op kantoor en 2 thuis. Anders ontmoet je elkaar net wat moeilijk, zeker partttimers. Gaat natuurlijk wel veel verkeer schelen, maar uiteindelijk zullen de wegen ook gewoon ontdaan moeten worden van bottlenecks. Daarnaast stikt het nog steeds van het overig verkeer inclusief de enorme hoeveelheid busjes met pakjes en bezorgdiensten van supermarkten. Rondom de steden is het daarmee nog steeds gewoon druk. Wordt we lachen straks, al dat waardeloze vastgoed en dure kantoren. Kijken of ze nog eens gaan nadenken over het verbouwen naar studentenwoningen oid. Maar denk dat er te veel snelle jongens failliet gaan als de waardedaling in de boeken terecht gaat komen. | |
klipper | zondag 22 november 2020 @ 10:49 |
Misschien dat thuiswerken bij gemeenten de nieuwe norm wordt, of je nu slaapt op kantoor of thuis maakt weinig verschil. Maar bij de meeste bedrijven zal thuiswerken na corona weer grotendeels in de koelkast verdwijnen. Wellicht dat er 1 a 2 dagen thuisgewerkt gaat worden, maar het grootste deel zal weer op de werkvloer gebeuren. Hoe dan ook het zal weer flink drukker op de weg gaan worden. Je ziet nu al dat het weer steeds drukker op de weg wordt ondanks de wekelijkse oproepen om thuis te blijven en thuis te werken. En nu is de horeca nog dicht.... | |
#ANONIEM | zondag 22 november 2020 @ 11:41 |
Dan nog moet ik het maar zien. Hoe ga je dat doen met vergaderingen als de helft thuis zit? Of de klant voor de helft thuis of op kantoor. Ik denk eerder dat het een of-of situatie is. Of met zijn allen thuis, of op kantoor. Die tussenvarianten lijken mij erg onpraktisch en op lange termijn niet houdbaar [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2020 11:41:50 ] | |
FL_Freak | zondag 22 november 2020 @ 12:07 |
Wanneer je thuis werkt houdt je toch lekker meer vrije tijd over die je normaal nodig hebt om te reizen? Mijn zus heeft bijv een aparte ruimte thuis gereserveerd voor werken. Dus dan houd je toch een beetje werk en prive gescheiden. | |
IkStampOpTacos | zondag 22 november 2020 @ 12:29 |
Verschilt echt veel per persoon. Sommige vinden het heerlijke de ander vreselijk. Mijn vriendin wil het liefst 2-3 dagen thuis en op kantoor afwisselen. Dus die mensen heb je ook nog. | |
Beathoven | zondag 22 november 2020 @ 15:40 |
Zag dat Coevorden de infra had verbeterd met slimmere oplossing en minder asfalt (deel aan de natuur terug gegeven). Dat zou ik graag willen zien. Ik ben niet zo'n natuurfreak maar ik vind die sovjetprojecten met beton en asfalt minder dan meer groen. | |
YoshiBignose | zondag 22 november 2020 @ 17:43 |
Je hebt inderdaad reistijd als winst, maar ik vind reizen juist een mooi moment om even bij te komen van het werk en om te schakelen naar prive. Nou heb ik een ritje van 15 min. maar ik snap inderdaad dat een uur per dag of meer wel gaat irriteren. | |
phpmystyle | zondag 22 november 2020 @ 18:33 |
Dezelfde die 8 jaar geleden adviseerden om niet meer huizen te bouwen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 23 november 2020 @ 07:13 |
Maar normaliter 3 uur reistijd elke dag.....je moet het maar willen. Ben opgegroeid in Zeeland. Er zijn vele redenen waarom ik er niet meer woon. Dus ik zou het niet doen. | |
ootjekatootje | maandag 23 november 2020 @ 08:47 |
Ik ben opgegroeid in Brabant, lang in Rotterdam gewoond en in het midden van het land. Zo ook niet meer terug willen. De nieuwste cijfers laten hier een migratiegroei zien van jonge gezinnen uit de randstad. | |
phpmystyle | maandag 23 november 2020 @ 08:55 |
Dat dus. En de reiskostenvergoeding dekken gewoon de variabele kosten en een deel van de vaste koten. Zonder dat moet je de auto geheel zelf betalen. | |
Monolith | maandag 23 november 2020 @ 09:02 |
Afhankelijk van waar mensen wonen was het bij ons toch al snel 45 - 120 minuten enkele reis naar klanten. Volstrekt loze tijd, zeker wanneer je ook nog eens klanten hebt die weigeren je reistijd als werktijd te laten gebruiken. En even een half uurtje Netflixen is ook een prima manier om te schakelen naar privé. | |
nils7 | maandag 23 november 2020 @ 09:53 |
Een combi van thuis/kantoor werken zou ik prima vinden. 2 Dagen op kantoor en 3 thuis of 2 thuis en 3 op kantoor. Zou voor 99,9% van de kantoor banen kunnen. En lost ons file probleem gewoon op. Ik ben voor. | |
bijdehand | maandag 23 november 2020 @ 09:55 |
Dat is voor mij geen manier om om te schakelen. Dan liever een stukje lopen. [ Bericht 0% gewijzigd door bijdehand op 23-11-2020 10:19:51 ] | |
Monolith | maandag 23 november 2020 @ 10:41 |
Dat kan ook, maar dat deed ik sowieso al een keer of 2-3 per dag. | |
MoreDakka | maandag 23 november 2020 @ 11:27 |
Ik werkte sowieso al veel thuis dus ik vind het niet zo'n probleem. Ik mis wel het persoonlijke contact met klanten, zeker in mijn tak van sport heeft het absoluut waarde om eens een keer langs te gaan. Maar dat gebeurde ook nog wel eens te vaak als het niet echt nodig was, die dingen gebeuren nu allemaal via dus ik verwacht eigenlijk dat dat wel blijft. Bespaart een hoop tijd. |