Zoals?quote:Op donderdag 19 november 2020 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie dan heel veel gebeuren op de weg, wat allemaal slecht is voor de doorstroming. Maar het langzaam inhalen van een vrachtwagen staat niet heel hoog op dat lijstje.
Ja en de zin, ik ken alleen maar ouders die blij zijn weg te zijn bij hun gillende en jankende kinderen.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat een ander hun onkunde maar opknappen van de klote opvoeding van hun kinderen?
Of steriliseer je als vrouw. Kan ook.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en de zin, ik ken alleen maar ouders die blij zijn weg te zijn bij hun gillende en jankende kinderen.
Ik vind dat heel triest voor die kids.
Zet dan preventief een knip in je zak als kerel.
Iets wat jou persoonlijk irriteert hoeft niet te betekenen dat dat de doorstroming in algemene zin ook in die mate belemmert.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals?
Trage inhalen van vrachtwagens staat bij mij wel op 1 wat doorstroming belemmerd op dit moment.
Waarom nemen diequote:Op donderdag 19 november 2020 23:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of steriliseer je als vrouw. Kan ook.
Maar neem ze iig niet nee.
Tergend hoe wereldvreemd sommige hier inderdaad zijn. Verlies dagelijks minimaal een halfuur door dat slome tuig op de linkerbaan.quote:Op donderdag 19 november 2020 22:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals?
Trage inhalen van vrachtwagens staat bij mij wel op 1 wat doorstroming belemmerd op dit moment.
Jouw vertraging van 100kmph naar 80kmph levert je minimaal een half uur vertraging op enkele reis?quote:Op donderdag 19 november 2020 23:39 schreef De_Onstopbare het volgende:
[..]
Tergend hoe wereldvreemd sommige hier inderdaad zijn. Verlies dagelijks minimaal een halfuur door dat slome tuig op de linkerbaan.
De onderbouwing daar voor is op z'n zachtst gezegd wankel.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
130 schijnt kut te zijn voor de doorstroming volgens de mensen die er verstand van hebben. Dan krijg je zo'n Duitslandweg. Lekker in de trekharmonica, 130 en dan weer stilstaan.
Waarom zouden mensen op hun werk niet het nieuws kijken?quote:Op donderdag 19 november 2020 15:56 schreef Metalfrost het volgende:
Nee, dan liever terug op kantoor. Dan is dat alt-tabben ook verleden tijd.
Waarom dan?quote:Op donderdag 19 november 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De onderbouwing daar voor is op z'n zachtst gezegd wankel.
Die trekharmonica in Duitsland komt door de eeuwige wegwerkzaamheden.quote:Op donderdag 19 november 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De onderbouwing daar voor is op z'n zachtst gezegd wankel.
Bij ons is er de tijd niet om te reageren.quote:Op vrijdag 20 november 2020 00:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen op hun werk niet het nieuws kijken?
Voedt die dingen dan ook gewoon op...quote:Op donderdag 19 november 2020 23:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en de zin, ik ken alleen maar ouders die blij zijn weg te zijn bij hun gillende en jankende kinderen.
Ik vind dat heel triest voor die kids.
Zet dan preventief een knip in je zak als kerel.
Nou, ik kan je 1 ding verzekeren, mensen gaan niet vrijwillig een half uur eerder hun bed uit om 's ochtends in de file te staan.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:05 schreef Farenji het volgende:
Ik heb het altijd al volkomen achterlijk gevonden dat al die forenzen vrijwillig elke dag om 8 uur achteraan in de file aansluiten om naar hun kantoor te gaan (en 's avonds ook weer terug), voor banen die ten eerste ook grotendeels op afstand gedaan kunnen worden en ten tweede echt niet perse van 9 tot 5 gedaan hoeven te worden. Thuiswerken in combinatie met een flexibelere spreiding van werktijden is een veel betere oplossing dan tot in het oneindige maar asfalt erbijmaken ten koste van alles.
Dan moet je wel heel veel rijden per dag!quote:Op donderdag 19 november 2020 23:39 schreef De_Onstopbare het volgende:
[..]
Tergend hoe wereldvreemd sommige hier inderdaad zijn. Verlies dagelijks minimaal een halfuur door dat slome tuig op de linkerbaan.
Echt he, hoe kan iemand het uit z'n toetsenbord krijgenquote:Op vrijdag 20 november 2020 07:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik kan je 1 ding verzekeren, mensen gaan niet vrijwillig een half uur eerder hun bed uit om 's ochtends in de file te staan.
Verder via https://www.hln.be/binnen(...)aalt-amper~a9197cc6/quote:Telewerk ‘geen wonderoplossing’ voor files: aantal ritten daalt amper
Ook als we massaal gaan thuiswerken, blijft de druk op onze wegen hoog. Dat zegt het Federaal Planbureau in een nieuwe studie, meldt De Standaard vrijdag.
Een structurele uitbreiding van het telewerk, waarbij 39 procent van de Belgische werknemers twee dagen per week thuiswerken, heeft maar een 'bescheiden' impact op de totale transportvraag.
Zo zou in dat scenario het aantal ritten tegen 2040 slechts met 1,6 procent dalen tegenover het neutrale scenario, waarin telewerk beperkt blijft tot het huidige niveau
Maar thuis is die tijd er ineens wel bij jullie? Dan moeten mensen gewoon op een ander moment langer door zou ik denken.quote:Op vrijdag 20 november 2020 04:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij ons is er de tijd niet om te reageren.
Ditquote:Op donderdag 19 november 2020 20:49 schreef Nobu het volgende:
Die "deskundigen" kunnen beter bollen gaan pellen, heel Nederland sluit straks gewoon weer aan in de file. Het is zelfs nu al weer veel drukker op de weg dan een maand geleden.
Het gaat niet om het totaal aantal gereden kilometers, het gaat om wanneer die worden gereden. Waarom hebben die zogenaamde deskundigen dat niet door terwijl de ANWB dat zo simpel beschrijft? Thuiswerken is niet de oplossing, gespreide werktijden is de oplossing. Veel thuiswerken heeft als gevolg dat er dus meer spreiding is van werktijden, maar het thuiswerken zelf is niet de bepalende factor. Het ergert me enorm dat zoiets simpels maar niet begrepen wordt.quote:Waar zijn de files gebleven? We rijden weer bijna evenveel kilometers als vóór de coronacrisis, maar dan meer verspreid over de dag. Als we dat blijven doen, zou de spits weleens lang weg kunnen blijven.
Verkeer op de snelweg
ANWB-Verkeersinformatie bevestigt dat er met name in de ochtendspits nauwelijks vertraging is, doordat nog steeds heel veel mensen vanuit huis werken. Dat scheelt in de ochtendspits zo’n 20 procent woon-werkverkeer, ruim voldoende om de structurele files te voorkomen. Na de ochtendspits wordt er inmiddels weer net zoveel gereden als voor de Coronacrisis. De avondspits is daardoor drukker door de combinatie van het recreatieve verkeer en werknemers die onderweg naar huis zijn. Op rijksweg A15 ontstaat af en toe een korte file door veel verkeer uit de regio Rotterdam, maar ook die vertragingen zijn op geen enkele manier vergelijkbaar met het fileleed van voor de coronacrisis. Wanneer er nu een file ontstaat is de oorzaak een ongeluk, werk aan de weg of een ander incident. Files van meestal zeer korte duur.
Niets meer van over
In januari noteerde de ANWB nog een sterke groei van 20 procent van de filezwaarte (lengte x duur van de file), in vergelijking met vorig jaar. Daar is nu niets meer van over. Deze maand is de filezwaarte in de ochtendspits slechts 14 procent van de eerste weken in juni vorig jaar. Bij de avondspits is dat een kwart. In de daluren is het fileleed gehalveerd.
Thuiswerken voor mensen die met de trein en de auto naar kantoor gaan ja. Mensen fietsend of lopend naar hun werk kunnen hoeven iig niet te gaan thuiswerken om de druk op de infrastructuren te verlichten.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:25 schreef LanaMyst het volgende:
Ik vind dat ze moeten inzetten op meer thuiswerken, dat heb ik altijd al gevonden ook voordat er corona was.
Het is van de zotte dat men voor een kantoorbaantje wat net zo goed vanuit huis kan zonodig in de file moet gaan staan om ergens een stoel warm te houden.
Mijn werk is ook voor 99% kantoorwerk dus ik ga alleen in die uitzonderlijke gevallen dat het niet anders kan naar de zaak (2 dagen dit jaar om precies te zijn)
Daar is heel veel onderzoek naar. Over het algemeen zijn er twee factoren die de doorstroming positief beïnvloeden:quote:Op donderdag 19 november 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De onderbouwing daar voor is op z'n zachtst gezegd wankel.
Heb je het nu over doorstroming of capaciteit? Het is een beetje verwarrend. Dat is ook precies het probleem, men haalt die twee dingen vaak door elkaar (ook in de media) waardoor er rare ideeën ineens een eigen leven gaan leiden. Doorstroming is hoeveel voertuigen er per tijdseenheid langskomen. Capaciteit is hoeveel voertuigen een weg aan kan voordat het dichtslibt.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Daar is heel veel onderzoek naar. Over het algemeen zijn er twee factoren die de doorstroming positief beïnvloeden:
• het beperken van snelheidsverschillen tussen voertuigen. Daarmee voorkom je 'turbulentie' in de verkeersstroom waardoor de gemiddelde afstand tussen voertuigen zo klein mogelijk is.
• Een lagere maximumsnelheid. De optimale capaciteit heeft een rijbaan op het doorgaande wegennet bij een maximumsnelheid ergens tussen de 60 en 80 km/uur. Daaronder stroopt het op omdat iedereen te langzaam rijdt en de weg onnodig lang bezet houdt. Daarboven neemt de capaciteit rap af doordat de afstand tussen voertuigen exponentieel met de snelheid groeit.
De afstand tussen voertuigen neemt steeds verder toe naar mate de snelheid toeneemt, waardoor de maximale doorstroming op een bepaald punt afneemt. Mochten we op een bepaald moment automatisch gaan rijden, dan zou de maximale snelheid flink omhoog kunnen om de doorstroming te bevorderen, maar daar zijn we nog niet. Dit betreft uiteraard drukke stukken weg en niet een weg waar geen kip rijdt, want dan kun je inderdaad de snelheid verhogen om sneller van a naar b te komen, maar dat is niet waar het hier over gaat.quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je het nu over doorstroming of capaciteit? Het is een beetje verwarrend. Dat is ook precies het probleem, men haalt die twee dingen vaak door elkaar (ook in de media) waardoor er rare ideeën ineens een eigen leven gaan leiden. Doorstroming is hoeveel voertuigen er per tijdseenheid langskomen. Capaciteit is hoeveel voertuigen een weg aan kan voordat het dichtslibt.
Doorstroming is altijd beter bij een hogere maximumsnelheid, tot een bepaald punt. Capaciteit, waar jij het over hebt, is inderdaad optimaal ergens bij die 70.
Wat scheelt dat dan?quote:Op vrijdag 20 november 2020 08:39 schreef raptorix het volgende:
Het zou ook veel schelen als we dat achterlijke autoleasen eens gaan afschaffen.
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgtquote:
Plus dat er nogal wat belastinggeld mee gemoeid is.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgt
Prima als je dagelijks naar klanten moet, maar genoeg leasers rijden er alleen woon-werk mee, dat is vrij zinloos.
Nou ja dat is natuurlijk de vraag, er wordt niet voor niets nogal geklaagd over bumperkleversquote:Op vrijdag 20 november 2020 08:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De afstand tussen voertuigen neemt steeds verder toe naar mate de snelheid toeneemt, waardoor de maximale doorstroming op een bepaald punt afneemt.
Inderdaad, als je iets minder vaak naar klanten moet dan kun je ook goed uit de voeten met bijvoorbeeld een poolauto als die in voldoende mate beschikbaar worden gesteld. En naast de poolauto's zijn er dan NS businesscards beschikbaar voor als een klant op een goed met het OV-bereikbare locatie zit.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgt
Prima als je dagelijks naar klanten moet, maar genoeg leasers rijden er alleen woon-werk mee, dat is vrij zinloos.
Een leasewagen is niet “gratis”quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgt
Prima als je dagelijks naar klanten moet, maar genoeg leasers rijden er alleen woon-werk mee, dat is vrij zinloos.
Dat is er sinds dit jaar,(bestond al langer, maar nu ook fiscaal vriendelijk), zitten wel wat vervelende voorwaarden aan.quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:47 schreef Chia het volgende:
Verder vraag ik me af of er ooit nog een keer zoiets komt als lease-fietsen en dan met name in de categorie speed pedelecs en elektrische fietsen. Inclusief fietsenmakers waar je die dan heen kan brengen/zelfs door kan op laten halen voor al het onderhoud en waarbij je dan in de tussentijd een vervangende fiets krijgt.
Zou goed kunnenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En niet in hun privetijd met ze geconfronteerd willen worden?
Wat je ook ziet, zijn compleet idiote mobiliteitskeuzes: Op een zomerse zondagdag met de auto naar Zandvoort, want de auto is gratis en de trein kost geld. Of met de auto van het centrum van Den Haag naar de Zuidas omdat de werkgever wel een lease-auto geeft maar treinkaartjes niet vergoed.quote:Op vrijdag 20 november 2020 09:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Het nodigt mensen natuurlijk niet echt uit om te gaan fietsen / OV-en, als je een gratis auto krijgt
Prima als je dagelijks naar klanten moet, maar genoeg leasers rijden er alleen woon-werk mee, dat is vrij zinloos.
Klopt, een heel groot deel wordt gewoon geacht om op kantoor of op de fabriek te zijn op 8:30 bijvoorbeeld. Toch zijn er ook heel veel mensen die veel meer vrijheid hebben als het gaat om werktijden en die sluiten wel echt ‘vrijwillig’ aan. Die groep zou ook prima om 10:00 naar kantoor kunnen rijden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 07:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik kan je 1 ding verzekeren, mensen gaan niet vrijwillig een half uur eerder hun bed uit om 's ochtends in de file te staan.
Ik heb die vrijheid ook, maar de rest van mn sociale kring niet. Dus als ik met die mensen mee wil eten bijv., word ik geacht om 18.00uur aan te schuiven ipv 20.00u (bij wijze van spreken).quote:Op zondag 22 november 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, een heel groot deel wordt gewoon geacht om op kantoor of op de fabriek te zijn op 8:30 bijvoorbeeld. Toch zijn er ook heel veel mensen die veel meer vrijheid hebben als het gaat om werktijden en die sluiten wel echt ‘vrijwillig’ aan. Die groep zou ook prima om 10:00 naar kantoor kunnen rijden.
Ik heb begrepen dat er bij een aantal grote bedrijven (zoals ING dacht ik) nu al is besloten dat het kantoorpersoneel vanaf nu (en ook als alles weer normaal is) nog maximaal 2 dagen op kantoor mag komen.quote:Op zondag 22 november 2020 08:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat zijn dit voor 'deskundigen' die op basis van 9 maanden extreme situatie adviezen geven van wat er daarna lange termijn nodig zal zijn. Ik moet het nog maar zien dat thuiswerken 'de norm' word. Daar is nog niks van te zeggen
Wensdenken is hier het toverwoord denk ik.quote:Op zondag 22 november 2020 08:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat zijn dit voor 'deskundigen' die op basis van 9 maanden extreme situatie adviezen geven van wat er daarna lange termijn nodig zal zijn. Ik moet het nog maar zien dat thuiswerken 'de norm' word. Daar is nog niks van te zeggen
Je kunt toch ook gewoon eerst thuis werken en na de files gaan rijden? Beetje flexibel zijn hè.quote:Op zondag 22 november 2020 10:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb die vrijheid ook, maar de rest van mn sociale kring niet. Dus als ik met die mensen mee wil eten bijv., word ik geacht om 18.00uur aan te schuiven ipv 20.00u (bij wijze van spreken).
Zelfde geldt voor hobby's, sport etc. Leuk als jij je ritme verlegd, maar dat is niet altijd handig/leuk. Dan liever gewoon van 9-5 werken.
Ik verwacht dat we gaan uitkomen op ca 3 dagen op kantoor en 2 thuis. Anders ontmoet je elkaar net wat moeilijk, zeker partttimers.quote:Op woensdag 18 november 2020 13:53 schreef Brybry het volgende:
De gemiddelde kantoorfunctie kan prima voor zeker 60% vanuit huis worden gedaan. In mijn organisatie zal thuiswerken het nieuwe normaal worden, hooguit 1 a 2x per week naar kantoor.
Dan nog moet ik het maar zien. Hoe ga je dat doen met vergaderingen als de helft thuis zit? Of de klant voor de helft thuis of op kantoor.quote:Op zondag 22 november 2020 10:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er bij een aantal grote bedrijven (zoals ING dacht ik) nu al is besloten dat het kantoorpersoneel vanaf nu (en ook als alles weer normaal is) nog maximaal 2 dagen op kantoor mag komen.
Voor een deel gaat thuiswerken dus echt wel de norm worden.
Wanneer je thuis werkt houdt je toch lekker meer vrije tijd over die je normaal nodig hebt om te reizen? Mijn zus heeft bijv een aparte ruimte thuis gereserveerd voor werken. Dus dan houd je toch een beetje werk en prive gescheiden.quote:Op donderdag 19 november 2020 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen??
Verschilt echt veel per persoon. Sommige vinden het heerlijke de ander vreselijk. Mijn vriendin wil het liefst 2-3 dagen thuis en op kantoor afwisselen. Dus die mensen heb je ook nog.quote:Op zondag 22 november 2020 10:44 schreef PzKpfw het volgende:
Thuiswerken lijkt me echt kut, altijd aanwezig op je 'werkplek'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |