abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196300634
quote:
Miljarden uitgeven aan extra asfalt volgens deskundigen mogelijk onnodig nu thuiswerken de norm is

Peperdure wegprojecten zoals de aanpak van de Ring Utrecht moeten doorgaan, vindt minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur. Deskundigen vragen zich af hoe zinvol dat is.

Al meer dan 10 jaar wordt er over gesteggeld: de verbreding van de A12 en de A27 ten zuiden en oosten van Utrecht. Extra rijstroken moeten de doorstroming verbeteren en de verkeersveiligheid vergroten. De plannen leken in kannen en kruiken, maar minister Cora van Nieuwenhuizen werd vorig jaar teruggefloten nadat de Raad van State het Nederlandse natuur- en stikstofbeleid onderuithaalde.

Thuiswerken
Eerst moest worden onderzocht wat het wegproject voor gevolgen heeft voor de natuur. Maar inmiddels is dat onderzoek klaar. En dus zette Van Nieuwenhuizen het licht voor de verbreding van de Ring over een totale lengte van 20 kilometer gisteren definitief op groen.

Maar sinds de uitspraak van de Raad van State is er iets wezenlijk veranderd: door corona heeft het thuiswerken, noodgedwongen, een enorme vlucht genomen. Veel werknemers en werkgevers willen hier ook ná de pandemie mee doorgaan. In een enquête van werkgeversvereniging AWVN zei maar liefst 95 procent van de werkgevers dat thuiswerken de norm wordt, gemiddeld 2 dagen per week.

Niet rendabel
Wat betekent dat voor de drukte op de wegen? Is al dat extra asfalt dat Van Nieuwenhuizen wil aanleggen nog wel nodig? Volgens hoogleraar transportbeleid Bert van Wee moet dit eerst goed worden onderzocht. Hij adviseert de minister pas op de plaats te maken.

Minder files
Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM), onderdeel van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, verwacht dat, wanneer Nederland snel uit de crisis komt, er over 5 jaar 10 procent meer verkeer op de weg zal zijn ten opzichte van 2019. Wanneer het herstel trager verloopt is dat nog steeds 5 procent meer verkeer. Daarbij is rekening gehouden met meer thuiswerken.

Wel wordt verwacht dat er in verhouding minder files zullen zijn, zo stelt ook vervoerseconoom Erik Verhoef. Een van de redenen hiervoor is dat we veel flexibeler met onze werktijd omgaan en dus om de ochtend- en avondspits heen bewegen. En dat terwijl extra asfalt juist bedoeld is om de capaciteit voor die piekmomenten te vergroten. Verhoef: "Wegen verbreden is daardoor ook heel duur. Je doet het eigenlijk maar voor een paar uur op de dag." Ook Verhoef maant daarom tot 'voorzichtigheid' bij beslissingen over wegverbredingen.

Koffiedik kijken
De Nijmeegse hoogleraar mobiliteit Henk Meurs werkt op dit moment in opdracht van minister Van Nieuwenhuizen aan een nieuwe capaciteitsanalyse waarin het thuiswerken als 'blijvertje' wordt meegenomen. Hoewel Meurs spreekt van koffiedik kijken, betwijfelt hij of de prognoses van het KiM kloppen. "Thuiswerken kan best een grotere groei laten zien dan het KiM voorspelt."

In zijn prognose kijkt Meurs verder dan een paar jaar. "Wij kijken naar de langere termijn, tot 2040." Behalve een toename in thuiswerken zouden meer mensen uit de Randstad naar het platteland verhuizen en speelt ook de ontwikkeling van nieuwe technologieën een belangrijke rol. "Het zou mij niet verbazen als een aantal weguitbreidingen moeten worden herzien."

Ring Utrecht
Toch tekende minister Van Nieuwenhuizen gisteren het Tracébesluit voor de verbreding van de Ring Utrecht. Het project is omstreden, omdat het door natuurgebied Amelisweerd loopt en er een 4 kilometer lange damwand moet worden aangebracht waarvoor honderdduizenden kuub beton en cement nodig zijn.

Ook was er kritiek op de cijfermatige onderbouwing van de noodzaak van het project. Die was gebaseerd op vier jaar oude prognoses van de te verwachten verkeerstoename. De commissie voor de milieueffectrapportage adviseerde de minister met actuelere cijfers te rekenen. Dat advies zegt Van Nieuwenhuizen nu opgevolgd te hebben. Pas over twee weken wordt de nieuwe onderbouwing gepubliceerd.

Meerderheid wil weguitbreidingen
In de Utrechtse Provinciale Staten tekent zich inmiddels een meerderheid af tegen het project. Zo krijgt een motie van PvdA en GroenLinks die vandaag wordt behandeld naar alle waarschijnlijkheid voldoende steun. Volgens beide partijen is het project ingehaald door de tijd.

Maar in de Tweede Kamer is er nog altijd een meerderheid voor het doorgaan met de weguitbreidingen, waaronder de Ring Utrecht. "Als corona er niet was geweest hadden we een enorme verkeerstoename gehad", zegt CDA-Kamerlid Wytske Postma. "Je ziet nu alweer dat het drukker is geworden. De wegen die we willen aanpakken zijn bewezen knelpunten. Die projecten zijn dusdanig belangrijk dat ik verwacht dat ze ook bij het spreiden van verkeer gewoon noodzakelijk zijn."

Ook SGP-Kamerlid en voormalig Rijkswaterstaat-directeur Chris Stoffer vindt het verstandig juist nu door te gaan met de weguitbreidingen. "Mijn indruk is dat het misschien wel drukker wordt dan vóór 2019 als corona een beetje klaar is. De beste tijd om wegen aan te leggen is nu het rustiger is op de weg. Dus we moeten gewoon doorgaan en ons boerenverstand gebruiken. We helpen het land heel lang achteruit als we het nu stilzetten, daar krijgen we spijt van."
POLL

Wat vinden jullie? Wegen uitbreiden? In blijven zetten op thuiswerken?

Wat mij betreft het laatste. We hebben bewezen dat je files kan oplossen door meer thuis te werken, wat mij betreft "het nieuwe normaal".

En uiteraard alleen bij beroepen waar dat kan.
pi_196300684
"In blijven zetten op thuiswerken". Dat doen we al jaren, zonder al te veel resultaat.
Nu lijkt het allemaal leuk en haalbaar, en een dag of 2 thuis zal bij sommige werkgevers wel blijven, maar na corona gaat het grootste deel gewoon weer naar kantoor.

Probleem is meer:
- Meer mensen in Nederland
- Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk)
- Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen

Demografische problemen/ontwikkelingen ga je niet oplossen met een dagje thuiswerken. Probleem is veel groter dan dat ene reepje asfalt wel of niet aanleggen. Dáár moet veel meer aandacht voor zijn, maar dat is te moeilijk denk ik.
  woensdag 18 november 2020 @ 11:58:27 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_196300728
Nog nooit thuisgewerkt, maar meer asfalt is niet de oplossing voor het fileprobleem.
Tics van je petten.
pi_196300734
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Piles het volgende:
"In blijven zetten op thuiswerken". Dat doen we al jaren, zonder al te veel resultaat.
Nu lijkt het allemaal leuk en haalbaar, en een dag of 2 thuis zal bij sommige werkgevers wel blijven, maar na corona gaat het grootste deel gewoon weer naar kantoor.

Probleem is meer:
- Meer mensen in Nederland
- Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk)
- Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen

Demografische problemen/ontwikkelingen ga je niet oplossen met een dagje thuiswerken. Probleem is veel groter dan dat ene reepje asfalt wel of niet aanleggen. Dáár moet veel meer aandacht voor zijn, maar dat is te moeilijk denk ik.
Denk dat het wel meevalt. Je hebt maar een klein beetje minder verkeer nodig (of meer spreiding ) om geen files te krijgen hebben we de afgelopen tijd gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 18 november 2020 @ 12:16:57 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_196300975
Straks gewoon voor nuttige meetings naar kantoor en om dingen uit te werken kan het gewoon thuis. Minder reistijd en dan gewoon vooraf bedenken of het nut heeft om met zijn allen te gaan zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 18 november 2020 @ 12:18:44 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196300990
niet gelezen, maar doe die 130km/h ook weer terug dan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 18 november 2020 @ 12:25:42 #7
3542 Gia
User under construction
pi_196301097
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:16 schreef OProg het volgende:
Straks gewoon voor nuttige meetings naar kantoor en om dingen uit te werken kan het gewoon thuis. Minder reistijd en dan gewoon vooraf bedenken of het nut heeft om met zijn allen te gaan zitten.
En die nuttige meetings kunnen zodanig gepland worden dat men buiten de spits kan reizen. Scheelt op de wegen, maar ook in 't OV.

Voor mijn man scheelt het thuiswerken nu 10 uur reistijd in de week.
  woensdag 18 november 2020 @ 12:32:22 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196301196
Een klein beetje meer thuiswerken kan al heel veel oplossen.
Kijk alleen maar naar de vrijdag. Er zijn net wat meer mensen vrij op vrijdag en de filedruk is al een heel stuk minder.

Ik denk dat meer mensen in de toekomst vaker thuis gaan werken.
Er wordt bij veel bedrijven al meer over gesproken (bij ons over 2 dagen per week).

dat alles zou de filedruk behoorlijk kunnen verminderen.
Ik zou me focussen op de echte knelpunten.
Tot nooit .......
pi_196301622
Ik heb het altijd al volkomen achterlijk gevonden dat al die forenzen vrijwillig elke dag om 8 uur achteraan in de file aansluiten om naar hun kantoor te gaan (en 's avonds ook weer terug), voor banen die ten eerste ook grotendeels op afstand gedaan kunnen worden en ten tweede echt niet perse van 9 tot 5 gedaan hoeven te worden. Thuiswerken in combinatie met een flexibelere spreiding van werktijden is een veel betere oplossing dan tot in het oneindige maar asfalt erbijmaken ten koste van alles.
  woensdag 18 november 2020 @ 13:08:32 #10
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196301652
Thuiswerken is een hel.
pi_196301663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 13:05 schreef Farenji het volgende:
Ik heb het altijd al volkomen achterlijk gevonden dat al die forenzen vrijwillig elke dag om 8 uur achteraan in de file aansluiten om naar hun kantoor te gaan (en 's avonds ook weer terug), voor banen die ten eerste ook grotendeels op afstand gedaan kunnen worden en ten tweede echt niet perse van 9 tot 5 gedaan hoeven te worden. Thuiswerken in combinatie met een flexibelere spreiding van werktijden is een veel betere oplossing dan tot in het oneindige maar asfalt erbijmaken ten koste van alles.
Is ook zo!
Maar een goed wegennet is ook belangrijk...
Gewoon goed kijken wat nodig is en verstandige besluiten nemen!
pi_196301694
1 dag in de week thuiswerken is prima. Maar ik wil liever gewoon naar het kantoor kunnen gaan. Ik zie maar 1 voordeel aan thuiswerken en dat is sporten in mijn pauze....
pi_196301761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 13:12 schreef Questular het volgende:
1 dag in de week thuiswerken is prima. Maar ik wil liever gewoon naar het kantoor kunnen gaan. Ik zie maar 1 voordeel aan thuiswerken en dat is sporten in mijn pauze....
1 dag in de week thuiswerken zou al flink wat files schelen, als we tenminste niet allemaal dezelfde dag kiezen ;)

Dan zou je zo'n 4 tot 5% minder verkeer hebben (op dit moment 20 tot 25% wegens corona), wat doorgaans genoeg is om files te voorkomen.
pi_196301772
Ik werk alweer maanden op kantoor, heerlijk. Vond thuiswerken echt het toppunt van treurigheid.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 november 2020 @ 13:21:34 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196301773
Ik zie allemaal argumenten om terug naar 130 te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 18 november 2020 @ 13:27:19 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_196301844
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En die nuttige meetings kunnen zodanig gepland worden dat men buiten de spits kan reizen. Scheelt op de wegen, maar ook in 't OV.

Voor mijn man scheelt het thuiswerken nu 10 uur reistijd in de week.
Inderdaad. Wat is het nu voor een onzin om om 8 uur of half 9 op kantoor te moeten zijn.
Voor mijn eigen bedrijf was dit al langer zo, maar ik werk met klanten waarvan sommigen dat ook vonden. Gelukkig gaan die nu ook nadenken en ik hoop dat het zo blijft.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196302188
De gemiddelde kantoorfunctie kan prima voor zeker 60% vanuit huis worden gedaan. In mijn organisatie zal thuiswerken het nieuwe normaal worden, hooguit 1 a 2x per week naar kantoor.
pi_196304711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

En die nuttige meetings kunnen zodanig gepland worden dat men buiten de spits kan reizen. Scheelt op de wegen, maar ook in 't OV.

Voor mijn man scheelt het thuiswerken nu 10 uur reistijd in de week.
Hier 16 uur, maar werkgever heeft aangegeven dat ala we weer mogen we weer fulltime op lokatie moeten werken. Dat wordt ook de dag dat ik daar stop.
pi_196304947
Thuiswerken is momenteel alleen een succes omdat er zeer dringend maatschappelijk advies voor ligt. Mensen willen helemaal niet thuiswerken. Mensen willen hun werk en privé gescheiden houden door gewoon naar een kantoor te gaan. Dus nee, zodra dingen weer normaal zijn gaan veruit de meeste mensen met plezier weer naar hun werk buitenshuis.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196305009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Thuiswerken is momenteel alleen een succes omdat er zeer dringend maatschappelijk advies voor ligt. Mensen willen helemaal niet thuiswerken. Mensen willen hun werk en privé gescheiden houden door gewoon naar een kantoor te gaan. Dus nee, zodra dingen weer normaal zijn gaan veruit de meeste mensen met plezier weer naar hun werk buitenshuis.
Met als een paar keer een uitschieter van 5,75 uur enkele reis op terugweg, en normaal 2,5 uur enkele reis, ben ik erg blij dat thuiswerken nu de norm is. Hoe treurig de aanleiding ook. Nee, we wonen niet in een uithoek. Beter ver reizen dan werkeloos, zeggen we dan. Maar voor nu: ge-wel-dig, dat thuiswerken.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_196305028
Thuiswerken is natuurlijk helemaal niet de nieuwe norm. Als dit hele pandemieverhaal voorbij is, dan zullen we echt wel met elkaar beseffen dat het wat onnodig is om voor een simpele meeting van een uur op en neer naar Utrecht te rijden, maar we gaan ook niet vier dagen per week thuiszitten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196305122
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:12 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hier 16 uur, maar werkgever heeft aangegeven dat ala we weer mogen we weer fulltime op lokatie moeten werken. Dat wordt ook de dag dat ik daar stop.
Je baas kan toch ook aangeven dat minimaal zoveel uren op kantoor. Of is je baas zo'n micromanager, die liefst zijn werknemers wil controleren.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196305146
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:58 schreef nattermann het volgende:
Nog nooit thuisgewerkt, maar meer asfalt is niet de enige oplossing voor het fileprobleem.
ftfy.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196305301
Werken doe je op kantoor.
Thuiswerken geeft op termijn stoornissen. Je komt niet in een ritme omdat je zowat de hele dag in bed kunt blijven. Voor mij is het fijn om werk en privé gescheiden te houden.
tevens is het een foute aanname dat asfalt alleen woon/werk verkeer betreft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196305302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[poll=1035]

Wat vinden jullie? Wegen uitbreiden? In blijven zetten op thuiswerken?

Wat mij betreft het laatste. We hebben bewezen dat je files kan oplossen door meer thuis te werken, wat mij betreft "het nieuwe normaal".

En uiteraard alleen bij beroepen waar dat kan.
Vol inzetten op thuiswerken en dat tot een werknemersrecht maken als thuiswerken goed mogelijk is. Bedrijven zoveel mogelijk stimuleren op allerlei manieren om hun werknemers waar mogelijk thuis te laten werken. Dit levert heel veel op voor mens, natuur en milieu en andere weggebruikers.
pi_196305376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:41 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Je baas kan toch ook aangeven dat minimaal zoveel uren op kantoor. Of is je baas zo'n micromanager, die liefst zijn werknemers wil controleren.
Dit is ook de oorzaak van de files.

De micromanagertjes die hun baantjes veilig willen stellen met hun 'teambuilding' geneuzel. Het controleren van hun schaapjes of ze al dan niet aan het werk zijn tussen bepaalde tijdstippen. Wanneer zij aan het werk zijn, moet iedereen aan het werk zijn. Dus krijg je vanzelf pieken.

Dat is toch niet meer nodig? Kan de link even niet zo snel vinden, maar de anwb had het over dat 16% minder verkeer voor 50-80% minder files zorgt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196305398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Werken doe je op kantoor.
Thuiswerken geeft op termijn stoornissen. Je komt niet in een ritme omdat je zowat de hele dag in bed kunt blijven. Voor mij is het fijn om werk en privé gescheiden te houden.
tevens is het een foute aanname dat asfalt alleen woon/werk verkeer betreft.
Voor de een geld dit, de ander werkt graag thuis.
Ik vind dat men daar vrij in moet zijn.

Nu de kans daar is, eindelijk, moeten we die grijpen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196305415
Ik werk bij een grote verzekeraar en daar is een paar dagen per week thuiswerken sowieso al de norm. (Net als redelijk flexibele werktijden.) Het is niet verplicht, maar veel medewerkers maken er wel gebruik van.
ROBODEMONS..................|:(
pi_196305439
Thuiswerken is nu even de norm maar ik denk dat na de pandemie alles weer snel terug zal gaan naar het oude normaal. Mede omdat er nogal wat micromanagers zijn die het personeel in de gaten willen houden.

Hopelijk gaat de overheid wat meer dwang opleggen aan bedrijven om thuiswerken te normaliseren.
  woensdag 18 november 2020 @ 17:14:18 #30
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196305515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 13:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie allemaal argumenten om terug naar 130 te gaan.
130 schijnt kut te zijn voor de doorstroming volgens de mensen die er verstand van hebben. Dan krijg je zo'n Duitslandweg. Lekker in de trekharmonica, 130 en dan weer stilstaan. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 18 november 2020 @ 17:15:35 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196305531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Piles het volgende:
"In blijven zetten op thuiswerken". Dat doen we al jaren, zonder al te veel resultaat.
Nu lijkt het allemaal leuk en haalbaar, en een dag of 2 thuis zal bij sommige werkgevers wel blijven, maar na corona gaat het grootste deel gewoon weer naar kantoor.

Probleem is meer:
- Meer mensen in Nederland
- Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk)
- Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen

Demografische problemen/ontwikkelingen ga je niet oplossen met een dagje thuiswerken. Probleem is veel groter dan dat ene reepje asfalt wel of niet aanleggen. Dáár moet veel meer aandacht voor zijn, maar dat is te moeilijk denk ik.
Met name dikgedrukte kan je verbeteren als er meer hoogbouw komt in Nederland, dicht bij kantoren bijvoorbeeld. Dan heb je überhaupt het probleem niet dat mensen nog met de auto gaan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196305580
50/50 wmb. Vind het nogal een flinke aanname dat thuiswerken voor elk kantoor/ict beroep (fulltime) de norm wordt. Mocht dat zo zijn, doe dan wat nuttigs met die kantoren, zoals er woningen van maken. Scheelt weer vernieling van groen door woningbouw.
pi_196305975
voor mijn acteerwerk kan ik niet thuis werken, moet wel naar de set komen. zou wel leuk zijn als de regisseur te horen krijgt dat ik vandaag 'thuis werk'.

Ik denk ook dat we weer terug kunnen naar 130.
het wagenpark van Nederland is daar geschikt voor. moderne benzineauto's hebben zelfs sinds enige tijd een roetfilter 8)7
Rotterdam heeft zijn milieu-zone voor auto's afgeschaft omdat het effect uitbleef.

zie overigens regelmatig auto's die totaal lak hebben aan de max van 100. die knallen met 130 alsnog voorbij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196305978
Ik zou graag afwisselend. keer op kantoor en andere dagen thuiswerken..

Maar als ik thuiswerken willen, wil ik alleen met glasvezel verbinding. Dus niet overal ligt een glasvezel klaar.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_196306113
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

zie overigens regelmatig auto's die totaal lak hebben aan de max van 100. die knallen met 130 alsnog voorbij.
Dat is dan zeker na 19:00, :+
pi_196306130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is dan zeker na 19:00, :+
Ook overdag wel ;)

Ik heb m'n ACC op 105 en tuf gezellig mee.
pi_196306147
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:10 schreef Gehrman het volgende:
Thuiswerken is nu even de norm maar ik denk dat na de pandemie alles weer snel terug zal gaan naar het oude normaal. Mede omdat er nogal wat micromanagers zijn die het personeel in de gaten willen houden.

Hopelijk gaat de overheid wat meer dwang opleggen aan bedrijven om thuiswerken te normaliseren.
Dat lijkt me geen goed idee. Werkgevers hadden wel wat flexibeler mogen wezen ipv telkens maar te zeuren om meer asfalt. Maar thuiswerken is gewoon niet goed, niet qua scheiding arbeid/rust en het is een inbreuk op de privesfeer. Ook zal het op termijn nog meer druk op de woningmarkt zetten omdat mensen een huis met een of twee werkkamers zullen wensen.

Een oplossing van de coronacrisis zal dan wellicht uit ondere thuiswerken bestaan, de oorzaak ligt niet in het woon-werkverkeer maar in de globalisering. Wat dat betreft is het dan ook een beter idee dat mensen meer in eigen land blijven werken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 november 2020 @ 17:56:12 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_196306155
Denkt de hoogleraar dat de bevolking alleen maar bestaat uit luie kantoorklerken? Er moeten dagelijks alsnog mensen gewoon naar het werk.
pi_196306378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Piles het volgende:
en haalbaar, en een dag of 2 thuis zal bij sommige werkgevers wel blijven, maar na corona gaat het grootste deel gewoon weer naar kantoor.

Probleem is meer:
- Meer mensen in Nederland
- Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk)
- Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen

Demografische problemen/ontwikkelingen ga je niet oplossen met een dagje thuiswerken. Probleem is veel groter dan dat ene reepje asfalt wel of niet aanleggen. Dáár moet veel meer aandacht voor zijn, maar dat is te moeilijk denk ik.
2 en 3 zijn sterk met elkaar verbonden. Net voor Corona was in Europa de Nederlander al de meeste tijd kwijt aan woon-werkverkeer.

Onze woningmarkt is een complete sociaal-economische ramp. Corona heeft ironisch genoeg even lucht gegeven, maar de woonproblematiek kan niet veel langer genegeerd worden.
pi_196306415
Ik werk nu één a twee dagen per week thuis. Vaak om en om. Bevalt me wel..
Dit is een Signature....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 november 2020 @ 18:23:54 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196306558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

130 schijnt kut te zijn voor de doorstroming volgens de mensen die er verstand van hebben. Dan krijg je zo'n Duitslandweg. Lekker in de trekharmonica, 130 en dan weer stilstaan. :')
100 is mentaal veel zwaarder en vervelender.

En de doorstroming is toch al goed volgens dit artikel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_196306573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is dan zeker na 19:00, :+
Ik vergeet gewoon soms dat je na 19:00 harder mag rijden. Helemaal gewend aan die 100 km inmiddels.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_196306595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:25 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Ik vergeet gewoon soms dat je na 19:00 harder mag rijden. Helemaal gewend aan die 100 km inmiddels.
Ik dan weer niet. Ik vind het op onze snelwegen echt te saai en vraag me af hoeveel extra huizen er door gebouwd hebben kunnen worden.

Tot nu toe exact 0.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196306632
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

130 schijnt kut te zijn voor de doorstroming volgens de mensen die er verstand van hebben. Dan krijg je zo'n Duitslandweg. Lekker in de trekharmonica, 130 en dan weer stilstaan. :')
Dat zijn die mensen die rekenen met allerlei modelletjes.
In de praktijk zie ik dat het absoluut niet doorstroomt als iemand met exact 100 een vrachtwagen probeert in te halen. Met 130 heb je dat zo gedaan en heb je nauwelijks een effect op het achteropkomend verkeer. Met 100 duurt het veel langer en heb je zo een rijtje auto's achter je.

Leuk die theorie. Rij eens een rondje met de auto.
Die mensen die dit allemaal bedenken lijken mij allemaal met de fiets naar hun werk te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196306659
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 13:08 schreef detaris het volgende:
Thuiswerken is een hel.
Sinds maart 2 keer op de zaak geweest (die hier 5 minuten fietsen vandaan is). Productiviteit is nog nooit zo hoog geweest.
Als ze dit permanent maken verhuis ik naar een of ander kut gat achter in de provincie waar ik voor de helft van het geld kan wonen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_196307465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen goed idee. Werkgevers hadden wel wat flexibeler mogen wezen ipv telkens maar te zeuren om meer asfalt. Maar thuiswerken is gewoon niet goed, niet qua scheiding arbeid/rust en het is een inbreuk op de privesfeer. Ook zal het op termijn nog meer druk op de woningmarkt zetten omdat mensen een huis met een of twee werkkamers zullen wensen.

Een oplossing van de coronacrisis zal dan wellicht uit ondere thuiswerken bestaan, de oorzaak ligt niet in het woon-werkverkeer maar in de globalisering. Wat dat betreft is het dan ook een beter idee dat mensen meer in eigen land blijven werken.
Ik bedoel ook niet dat we fulltime thuis moeten blijven werken, dat vind ik zelf ook niet echt geweldig. Ik mis het contact met collega's nu best wel. Maar een dag of twee lijkt me ideaal.
  woensdag 18 november 2020 @ 22:02:31 #47
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196311751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zijn die mensen die rekenen met allerlei modelletjes.
In de praktijk zie ik dat het absoluut niet doorstroomt als iemand met exact 100 een vrachtwagen probeert in te halen. Met 130 heb je dat zo gedaan en heb je nauwelijks een effect op het achteropkomend verkeer. Met 100 duurt het veel langer en heb je zo een rijtje auto's achter je.

Leuk die theorie. Rij eens een rondje met de auto.
Die mensen die dit allemaal bedenken lijken mij allemaal met de fiets naar hun werk te gaan.
Je hebt geen rijtje auto's achter je als je 100 rijdt een een vrachtwagen inhaalt als de rest ook maar 100 mag. :') Dat zou betekenen dat de rest je nooit bijhaalt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 18 november 2020 @ 22:06:03 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196311833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

100 is mentaal veel zwaarder en vervelender.

En de doorstroming is toch al goed volgens dit artikel.
Als jij het zegt zal het wel waar zijn, waarom zou ik al die hoogleraren geloven dan?

:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196313610
Hopelijk blijven we thuiswerken, mijn werkgever is er gelukkig voorstander van. Paar keer per maand naar kantoor is meer dan genoeg.

Valt ook dat het vooral de ouderen zijn die niet willen thuiswerken want ze missen de gezelligheid met truus. Dat zijn toch al de mensen die weinig uitvoeren en vooral andere van het werk houden...
No bitch to me
pi_196314064
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 22:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je hebt geen rijtje auto's achter je als je 100 rijdt een een vrachtwagen inhaalt als de rest ook maar 100 mag. :') Dat zou betekenen dat de rest je nooit bijhaalt.
In theorie?

Rij maar eens een rondje, kijk wat er gebeurd om je heen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196314193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor mijn acteerwerk kan ik niet thuis werken, moet wel naar de set komen. zou wel leuk zijn als de regisseur te horen krijgt dat ik vandaag 'thuis werk'.

Ik denk ook dat we weer terug kunnen naar 130.
het wagenpark van Nederland is daar geschikt voor. moderne benzineauto's hebben zelfs sinds enige tijd een roetfilter 8)7
Rotterdam heeft zijn milieu-zone voor auto's afgeschaft omdat het effect uitbleef.

zie overigens regelmatig auto's die totaal lak hebben aan de max van 100. die knallen met 130 alsnog voorbij.
Waze is je vriend _O_ Lekker 130 knallen en tijd winnen. Ok, op korte stukken werkt het niet, maar als ik vanuit het noorden naar Limburg moet voor m'n werk, dan kan ik zo een kwartier tot 20 minuten winnen.
Wakadoodle!
pi_196315190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Werken doe je op kantoor.
Thuiswerken geeft op termijn stoornissen. Je komt niet in een ritme omdat je zowat de hele dag in bed kunt blijven. Voor mij is het fijn om werk en privé gescheiden te houden.
Oneens. Ik denk dat dit heel erg persoonsafhankelijk is. Is ga elke ochtend rond half 9 naar mijn studeerkamer en kom daar rond 5 uur weer uit. Ik merk echt totaal geen verschil met naar kantoor gaan, behalve dat ik ineens uitgeslapen ben en tijd over houd. Ik heb ook totaal niet de neiging om de hele dag in bed te blijven liggen ofzo. De enige echte (persoonlijke) problemen die ik rond mij zie zijn zaken als een ongeschikte thuiswerkplek, rondrennende kinderen of een relatie die al niet zo lekker liep en waar je nu ineens 24/7 mee in één huis zit opgesloten.

Ik denk dat de problemen veel meer in de kwaliteit van het werk gaan ontstaan. Routinematig werk lukt nog best wel vanaf thuis, maar in mijn sector (grote projecten) zie je dat engineers ineens langs elkaar heen gaan werken. (Verkeerde) veronderstellingen die op kantoor heel snel naar boven komen blijven nu ineens onzichtbaar totdat het te laat is. Je moet dus veel expliciter werken wat lastig blijkt te zijn. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik thuiswerken niet als een blijvertje zie.

quote:
tevens is het een foute aanname dat asfalt alleen woon/werk verkeer betreft.
Woon/werkverkeer is wel de oorzaak van de pieken 's ochtends en 's avonds waarvoor extra asfalt nodig is. Vrachtverkeer en vrijetijdsverkeer is veel beter over de dag gespreid.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196315335
In het oosten des land is het weer afgelopen met dat ‘nieuwe normaal’ van thuiswerken. Bijna niemand werkt nog thuis en de wegen stromen weer vol. Niet investeren in wegen is kortzichtigheid die we inmiddels wel gewend zijn.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 19 november 2020 @ 09:06:59 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196315664
Zelfs al zou thuiswerken landelijk de norm worden (wat niet gaat gebeuren) en iedereen werkt minimaal twee dagen per week thuis dan nog zou het op bepaalde dagen retedruk zijn op de weg. Ik zag het vóór corona al, een boel mensen werken wat dagen thuis of werken parttime maar bijna iedereen komt op bijvoorbeeld de dinsdag en donderdag gewoon naar kantoor.
  donderdag 19 november 2020 @ 09:22:42 #55
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_196315830
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:18 schreef junkiesietze het volgende:
niet gelezen, maar doe die 130km/h ook weer terug dan.
Ik was het vergeten maar je mag gewoon 130 na 7 uur.
  donderdag 19 november 2020 @ 09:23:50 #56
3542 Gia
User under construction
pi_196315834
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:18 schreef Cockwhale het volgende:
50/50 wmb. Vind het nogal een flinke aanname dat thuiswerken voor elk kantoor/ict beroep (fulltime) de norm wordt. Mocht dat zo zijn, doe dan wat nuttigs met die kantoren, zoals er woningen van maken. Scheelt weer vernieling van groen door woningbouw.
Dit. Bepaalden sectoren in hetzelfde gebouw onderbrengen, als een deel thuiswerkt, of iedereen deels thuiswerkt. Dan blijven er gebouwen over die omgebouwd kunnen worden tot woningen, studio's voor jongeren e.d.

Voorbeeld in mijn stad:
https://www.wooniezie.nl/(...)00-hierhere-helmond/

Dit was vroeger het GAK.
  donderdag 19 november 2020 @ 09:29:45 #57
3542 Gia
User under construction
pi_196315903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor mijn acteerwerk kan ik niet thuis werken, moet wel naar de set komen. zou wel leuk zijn als de regisseur te horen krijgt dat ik vandaag 'thuis werk'.

Mijn jongste werkt als hovenier. Kan gerust thuiswerken....wat mij betreft. Tuin is groot genoeg. Alleen kunnen wij hem geen maandsalaris geven, dus dan houdt het op.
  donderdag 19 november 2020 @ 09:42:03 #58
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196316047
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:22 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik was het vergeten maar je mag gewoon 130 na 7 uur.
dan zit ik niet op de weg. daar heb ik niks aan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 19 november 2020 @ 09:53:23 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196316238
Het wordt wel normaler dus het zal deels blijvend zijn

Voor Corona wilde de directie bij ons van thuis werken niets weten. Maar nadat dat eigenlijk prima ging is nu de norm voor normale tijden gewoden dat je 2 dagen thuis mag werken en 3 op kantoor moet zijn. Dat was van de zomer het geval en vond ik ideaal.
pi_196316548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 08:33 schreef Stoorzendert het volgende:
In het oosten des land is het weer afgelopen met dat ‘nieuwe normaal’ van thuiswerken. Bijna niemand werkt nog thuis en de wegen stromen weer vol. Niet investeren in wegen is kortzichtigheid die we inmiddels wel gewend zijn.
Het was inderdaad druk op de weg vanmorgen, leek wel pre corona tijd.

Ikzelf werk drie dagen thuis, twee dagen op kantoor en vandaag dus ook. Eigen keus overigens, ik mag de hele weken thuis werken als ik er zin in heb.
  donderdag 19 november 2020 @ 10:29:52 #61
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196316750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In theorie?

Rij maar eens een rondje, kijk wat er gebeurd om je heen.
Dan is het probleem dus dat allerlei clowns te hard rijden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196316883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:31 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Sinds maart 2 keer op de zaak geweest (die hier 5 minuten fietsen vandaan is). Productiviteit is nog nooit zo hoog geweest.
Als ze dit permanent maken verhuis ik naar een of ander kut gat achter in de provincie waar ik voor de helft van het geld kan wonen.
Hier precies hetzelfde, maar wij zijn wel al verhuist.
Man moest 3 uur reizen per dag, werkte voor Corona al een dag thuis, dat werden er twee.
Heeft serieus maar 1 week op en neer gereden naar de randstad en toen kwam die lockdown al.

Ze hadden in augustus de jaartargets al binnen... kantoorpand worden ook woningen. Het bedrijf verhuist binnenkort naar een veel kleiner pand.

Voor ons is de verhuizing naar Zeeland dus een prima zet geweest.
pi_196317194
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus dat allerlei clowns te hard rijden.
Er zijn altijd verschillen onderling. De een rijdt 95, de ander 105. En daar is niets mis mee want het allemaal binnen de perken gezien de marge in de km-teller van de auto en de mogelijke correctie van het cjib.

Dus hoezo zijn dat clowns? Het blijkt maar dat je niet vaak op de weg zit met deze uitspraak. Praktisch zorgt de 100 limiet er voor dat bij het inhalen van vrachtwagens er sneller en langer een treintje wordt veroorzaakt dan bij 130.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er zijn altijd verschillen onderling. De een rijdt 95, de ander 105. En daar is niets mis mee want het allemaal binnen de perken gezien de marge in de km-teller van de auto en de mogelijke correctie van het cjib.

Dus hoezo zijn dat clowns? Het blijkt maar dat je niet vaak op de weg zit met deze uitspraak. Praktisch zorgt de 100 limiet er voor dat bij het inhalen van vrachtwagens er sneller en langer een treintje wordt veroorzaakt dan bij 130.
Het is misschien handiger om met wetenschappelijke bronnen aan te komen dan met anekdotisch bewijs.
pi_196317708
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is misschien handiger om met wetenschappelijke bronnen aan te komen dan met anekdotisch bewijs.
Je hoeft wetenschappelijk niet uit te leggen dat inhalen met 100 sneller gaat en minder effect heeft op achterop komend verkeer dan inhalen met 120/130.

Soms is praktisch inzicht gewoon ook goed. Gezond boeren verstand. Logica.

Maar als jij hier een wetenschappelijk onderzoek naar wil laten doen, ga het lekker sponsoren. Ik weet betere dingen te doen met het geld daarvoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196317768
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan is het probleem dus dat allerlei clowns te hard rijden.
Ik flits gewoon met mijn lichten als ik eraan kom gedenderd. Hartstikke veilig! ^O^ :Y
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196318196
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hoeft wetenschappelijk niet uit te leggen dat inhalen met 100 sneller gaat en minder effect heeft op achterop komend verkeer dan inhalen met 120/130.

Soms is praktisch inzicht gewoon ook goed. Gezond boeren verstand. Logica.

Je kan het roepen maar dat maakt het nog niet waar. Het blijft anekdotisch.
pi_196318427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan het roepen maar dat maakt het nog niet waar. Het blijft anekdotisch.
Of ervaringsdeskundigheid.
Ook een basis.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 november 2020 @ 12:40:00 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196318510
Ik denk dat er veel mensen door de mand zullen vallen met thuiswerken. Uiteindelijk zal er op productiviteit gestuurd moeten gaan worden. Veel mensen en functies zijn helemaal niet productief. Die mensen moeten het hebben van aanwezigheid. Die functies gaan straks allemaal verdwijnen. Geen enkel bedrijf gaat mensen een salaris betalen om thuis met elkaar via Teams te vergaderen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_196318570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of ervaringsdeskundigheid.
Ook een basis.
Haha, dat geldt voor iedereen met een rijbewijs, grapjas.

Laat het maar aan de wetenschap over.
pi_196318643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Haha, dat geldt voor iedereen met een rijbewijs, grapjas.

Laat het maar aan de wetenschap over.
Gezien de likes die ik op die post heb gehad zijn meer mensen het er mee eens/herkennen het. Kan je langspeelplaat wel blijven hangen zo op 'H3t BlijFt aNeKdoTisCh b3wijSSSS', maar daar redt je het ook niet mee. Een wetenschapper die ervaringsdeskundigen niet raadpleegt en zuiver op de theorie zit is zijn titel niet waard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196318682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gezien de likes die ik op die post heb gehad zijn meer mensen het er mee eens/herkennen het. Kan je langspeelplaat wel blijven hangen zo op 'H3t BlijFt aNeKdoTisCh b3wijSSSS', maar daar redt je het ook niet mee. Een wetenschapper die ervaringsdeskundigen niet raadpleegt en zuiver op de theorie zit is zijn titel niet waard.
Likes zeggen helemaal niets.
pi_196318934
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen??
Facts don't care about your feelings
pi_196318974
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen??
De combi is ideaal. Contact met collega's maakt het inderdaad veel leuker (en je werk ook beter) dan als een kluizenaar thuiszitten. Maar af en toe is het bij concentratiewerk juist weer heel prettig als je niet constant afgeleid/gestoord wordt :)
pi_196319269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen??
Ja, het werken is leuk, als men professionele collega's heeft en/of interessant klanten op bezoek krijgt. Als je mij niet gelooft, dan loop je maar eens een maandje mee met een arme, dan zie je ook dat men voor armen geen moer doet.
pi_196319404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Ja, het werken is leuk, als men professionele collega's heeft en/of interessant klanten op bezoek krijgt. Als je mij niet gelooft, dan loop je maar eens een maandje mee met een arme, dan zie je ook dat men voor armen geen moer doet.
Maar ja dan is het toch gewoon een kut baan? Die bestaan inderdaad ook, maar kun je dan niet beter andere baan zoeken dan thuiswerken?
Facts don't care about your feelings
pi_196319832
Bij nader inzien geen fan van thuiswerken, hooguit voor 1 dag. Die videocalls vind ik verschrikkelijk en het valt me op dat ik steeds minder doe.
pi_196319977
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:55 schreef Piles het volgende:

Probleem is meer:

- Woningprobleem: je kan niet wonen waar je wil (dichtbij je werk)
- Vaker van baan wisselen, zonder te (willen/kunnen) verhuizen

Dat vooral en het feit dat HR mensen om wat voor reden dan ook het liefst mensen aannemen die ver weg wonen.

Het is gewoon onmogelijk om een leuke baan dicht bij huis te vinden.

Ik zelf denk dat HR medewerkers een soort van haat hebben tegen alle medewerkers en ze daarom mensen uitzoeken die ver weg wonen zodat de werknemers heel veel privetijd kwijt zijn.

Gewoon omdat HR medewerkers die macht hebben en daar hun frustratie in kunnen uiten.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196320131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar ja dan is het toch gewoon een kut baan? Die bestaan inderdaad ook, maar kun je dan niet beter andere baan zoeken dan thuiswerken?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar ja dan is het toch gewoon een kut baan? Die bestaan inderdaad ook, maar kun je dan niet beter andere baan zoeken dan thuiswerken?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar ja dan is het toch gewoon een kut baan? Die bestaan inderdaad ook, maar kun je dan niet beter andere baan zoeken dan thuiswerken?
Tegenwoordig heeft men toch nog slechts banen, waar de armen niets aan hebben? Kan men toch beter thuiswerken, als die mogelijkheid er is? Want respect voor mensen met sexappeal in het nette pak is er niet, ook nooit geweest.
pi_196321002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:41 schreef torentje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tegenwoordig heeft men toch nog slechts banen, waar de armen niets aan hebben? Kan men toch beter thuiswerken, als die mogelijkheid er is? Want respect voor mensen met sexappeal in het nette pak is er niet, ook nooit geweest.
Waar heb je het over man :') het gaat niet om dat het een sloeberbaan is, het gaat erom dat het saai is. Ook al werk je op de milieustraat, je kan tenminste nog een beetje lachen en kloten. Hele dag op je pc thuis beetje tekst schrijven vind je me eind van de dag in de garage aan een strop denk ik.
Facts don't care about your feelings
pi_196321163
Nieuw asfalt is gewoon nodig op de openbare weg.
Ik weet niet of er hier mensen zijn die op Belgische wegen gereden hebben. zo'n beetje elke weg rond Brussel.

In ieder geval in provincie Noord-Holland komen steeds meer huizen, waardoor bestaande wegen niet meer bestand zijn tegen het verkeersaanbod waar de weg oorspronkelijk voor bedacht en bemeten is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196321174
Al die thuiswerkers die even alt-tabben om op de Facebook van NOS hun gal te spugen over het 'falende overheidsbeleid' en denken dat hun mening ertoe doet.
Nee, dan liever terug op kantoor. Dan is dat alt-tabben ook verleden tijd.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 19 november 2020 @ 16:44:02 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_196321646
Thuiswerken is heerlijk
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_196321835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik snap niet dat mensen het leuk vinden om thuis te werken. Het enige dat werk nog een beetje leuk maakt zijn toch collega's of klanten? En dan ben ik niet eens een sociaal persoon... maar zou nooit kunnen tekenen voor zo'n baan bij een slagboom ofzo dat je 40u per week alleen in je hokje zit. Zelfde 40u per week thuis achter je computer. En als je werkdag erop zit dan kan je mooi blijven zitten en gamen??
Er zijn ook mensen die een gezin hebben en dan meer met de kinderen kunnen zijn. ;)
pi_196321888
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die een gezin hebben en dan meer met de kinderen kunnen zijn. ;)
Bijna alle mensen die ik ken met een gezin zijn allang blij dat ze lekker naar hun werk kunnen ipv thuis tussen gejank en geschreeuw :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 19 november 2020 @ 17:27:56 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196322169
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:02 schreef Smack10 het volgende:

Er zijn ook mensen die een gezin hebben en dan meer met de kinderen kunnen zijn. ;)
Als het goed is ben je aan het werk. Mijn echtgenote werkt thuis en die vindt het helemaal niet prettig als de kinderen om haar heen hangen (en dat zou ik ook vinden als ik thuis zou werken).

Aangezien de mens een sociaal wezen is, zie ik niet gebeuren dat volledig thuiswerken de nieuwe normaal wordt. En ik ken ook niemand die dat zou willen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196322320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 15:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Waar heb je het over man :') het gaat niet om dat het een sloeberbaan is, het gaat erom dat het saai is. Ook al werk je op de milieustraat, je kan tenminste nog een beetje lachen en kloten. Hele dag op je pc thuis beetje tekst schrijven vind je me eind van de dag in de garage aan een strop denk ik.
Ik heb het over de immense problemen van de armen.
pi_196322349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bijna alle mensen die ik ken met een gezin zijn allang blij dat ze lekker naar hun werk kunnen ipv thuis tussen gejank en geschreeuw :')
Veelzeggende post dit.
pi_196322377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

1 dag in de week thuiswerken zou al flink wat files schelen, als we tenminste niet allemaal dezelfde dag kiezen ;)

Dan zou je zo'n 4 tot 5% minder verkeer hebben (op dit moment 20 tot 25% wegens corona), wat doorgaans genoeg is om files te voorkomen.
Kun je me dat eens voor rekenen?
Moet volgens mij veel dichter bij de 20% dan die 4-5%.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_196322378
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:43 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik heb het over de immense problemen van de armen.
Welke armen? Hier tegenover me zitten 50m2 sociale huurwoningen en ze lopen nog met nieuwste iphone.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Veelzeggende post dit.
?
Facts don't care about your feelings
pi_196322430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als het goed is ben je aan het werk. Mijn echtgenote werkt thuis en die vindt het helemaal niet prettig als de kinderen om haar heen hangen (en dat zou ik ook vinden als ik thuis zou werken).

Aangezien de mens een sociaal wezen is, zie ik niet gebeuren dat volledig thuiswerken de nieuwe normaal wordt. En ik ken ook niemand die dat zou willen.
De enigen die dat willen zijn mensen met (sociale) angsten en autisten.
pi_196324812
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als het goed is ben je aan het werk. Mijn echtgenote werkt thuis en die vindt het helemaal niet prettig als de kinderen om haar heen hangen (en dat zou ik ook vinden als ik thuis zou werken).

Aangezien de mens een sociaal wezen is, zie ik niet gebeuren dat volledig thuiswerken de nieuwe normaal wordt. En ik ken ook niemand die dat zou willen.
Volledig thuiswerken lijkt mij ook niks, maar een 50% verdeling zou voor mij prima zijn.

Kan je nog eens een uurtje in de pauze naar de sportschool o.i.d. ^O^
  donderdag 19 november 2020 @ 20:49:39 #93
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_196325075
Die "deskundigen" kunnen beter bollen gaan pellen, heel Nederland sluit straks gewoon weer aan in de file. Het is zelfs nu al weer veel drukker op de weg dan een maand geleden.
pi_196325227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De enigen die dat willen zijn mensen met (sociale) angsten en autisten.
Nee man, _O-

Door het thuiswerken van mijn man doen wij samen de opvoeding van de kids, en hebben we ook tijd om flink te verbouwen. Niet onder werktijd maar door de 3 uur minder reistijd per dag, heeft mijn man genoeg energie om s’avonds nog ff door te bouwen.

Uiteten doen we niet teveel gedoe met oppas en zo, wel tot vorige maand af en toe samen lunchen.

Het niet mee reizen zorgt voor veel meer rust om leuke dingen te doen.
  donderdag 19 november 2020 @ 21:21:53 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_196325653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:58 schreef ootjekatootje het volgende:

Nee man, _O-

Door het thuiswerken van mijn man doen wij samen de opvoeding van de kids, en hebben we ook tijd om flink te verbouwen. Niet onder werktijd maar door de 3 uur minder reistijd per dag, heeft mijn man genoeg energie om s’avonds nog ff door te bouwen.

Uiteten doen we niet teveel gedoe met oppas en zo, wel tot vorige maand af en toe samen lunchen.

Het niet mee reizen zorgt voor veel meer rust om leuke dingen te doen.
Tering! Drie uur reistijd per dag. Heb je dan niet gewoon de verkeerde keuzes gemaakt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_196326827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tering! Drie uur reistijd per dag. Heb je dan niet gewoon de verkeerde keuzes gemaakt?
Van een poppenhuis in
Rotterdam naar een groot huis in een fijn dorp met goede school.

Bij de Oosterschelde, en bezichtiging hoorden we dat het huis ernaast er ook bij zat.

Dus bankrekening flink aangevuld, extra inkomen uit vakantiehuis, elke dag zeilen en zwemmen in de Oosterschelde...

En man werkt ook na Corona thuis, dus nee ik denk dat we het goed gedaan hebben op het juiste moment.

Ik zou het iedere twijfelaar adviseren, kijk wel ff of het klikt met de humor in een regio.
  donderdag 19 november 2020 @ 22:30:49 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_196326895
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 00:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In theorie?

Rij maar eens een rondje, kijk wat er gebeurd om je heen.
Ik zie dan heel veel gebeuren op de weg, wat allemaal slecht is voor de doorstroming. Maar het langzaam inhalen van een vrachtwagen staat niet heel hoog op dat lijstje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_196326935
Wat ook fijn is, als
Het straks vriest, sneeuwt en al die ellende op de weg kunnen mensen wel thuisblijven werken.
pi_196327255
quote:
4s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:30 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Dat vooral en het feit dat HR mensen om wat voor reden dan ook het liefst mensen aannemen die ver weg wonen.

Het is gewoon onmogelijk om een leuke baan dicht bij huis te vinden.

Ik zelf denk dat HR medewerkers een soort van haat hebben tegen alle medewerkers en ze daarom mensen uitzoeken die ver weg wonen zodat de werknemers heel veel privetijd kwijt zijn.

Gewoon omdat HR medewerkers die macht hebben en daar hun frustratie in kunnen uiten.
En niet in hun privetijd met ze geconfronteerd willen worden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196327292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Veelzeggende post dit.
Laat een ander hun onkunde maar opknappen van de klote opvoeding van hun kinderen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')