abonnement Unibet Coolblue
pi_196285180
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196285202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je daar ook nog argumenten voor of roep je maar wat anderen na? Volgens mij doet de WHO geweldig werk met de betrekkelijk weinige middelen die ze hebben.

Zie bv.
Je bedoelt de WHO die nergens kritisch is geweest op China en de manier waarop China reageerde op het virus. Met een man aan het roer die 2 epidemieën in z'n eigen land verborg?
Ja, goede betrouwbare organisatie wel :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:09:42 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196285218
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:05 schreef Benny het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk helemaal niks van deze dag. Niks van de persco. De cijfers zullen wel stabiel zijn. De weekrapportage zal ook weinig boeiends zijn, vermoed ik.
Status quo inderdaad. Zo voelt het ook wel ja op dit moment.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 13:10:00 #4
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196285219
Ben benieuwd wat ze vanavond weer gaan zeggen over de komende periode en hoe ze de cijfers gaan uitleggen.
pi_196285225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Status quo inderdaad. Zo voelt het ook wel ja op dit moment.
Ben wel benieuwd of ze voor de kerst wat versoepelingen aankondigen maar dat is het ook wel.
pi_196285244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
Ben benieuwd wat ze vanavond weer gaan zeggen over de komende periode en hoe ze de cijfers gaan uitleggen.
Ja, ik ook.
Verwacht er niets spannends van. Dan was er al wel iets 'gelekt'.
Ze zouden toch ingaan op de komende feestdagen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Cijfers verwacht ik ook niets spannends van. Zal wel weer ongeveer hetzelfde zijn.
pi_196285249
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
Ben benieuwd wat ze vanavond weer gaan zeggen over de komende periode en hoe ze de cijfers gaan uitleggen.
Stiekem heeft Den Haag alle Series X-en en PS5's opgekocht en krijgt elk huishouden er een *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:13:08 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196285251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd of ze voor de kerst wat versoepelingen aankondigen maar dat is het ook wel.
Nah, ik verwacht er weinig van. Vanavond niet in elk geval. Ze zullen eventuele beslissing daarover nog wel 2 weken willen rekken tot begin december. Stel dat de cijfers opeens veel gunstiger liggen zullen ze mogelijk kleinschalig iets overwegen voor de horeca. Zeker geen grote dingen.
pi_196285486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je bedoelt de WHO die nergens kritisch is geweest op China en de manier waarop China reageerde op het virus
Toch knap hoe ze het virus eronder hebben gekregen. Gewoon weer lekker feesten daar.

pi_196285536
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Stiekem heeft Den Haag alle Series X-en en PS5's opgekocht en krijgt elk huishouden er een *O*
Kan je ook kiezen tussen de 2?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196285560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:36 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Kan je ook kiezen tussen de 2?
Nee.

Gr gr Mark & Hugo
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:40:33 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_196285585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:08 schreef OscarMopperkont het volgende:

Met een man aan het roer die 2 epidemieën in z'n eigen land verborg?
Drie keer meen ik zelfs. Het was geen cholera maar slechts 'acute diarree'. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196285610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je bent wel erg optimistisch met de zomer, serieus bedoelt en geloof ik ook echt.
Ik heb het al vaker geschreven, de situatie wereldwijd kan wel tot na 2025 duren.
Hangt er vanaf wat je bedoelt met 'de situatie'. Ik geloof niet dat het tot 2025 gaat duren eer er weer concerten komen.

Als het niet door het vaccin gebeurt, dan wel door massaal (snel) testen. En anders wel door berusting in ons lot. Waarschijnlijk een combinatie van deze drie dingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196285635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:43 schreef galantis het volgende:
De hoeveelheid doemscenario's uitgespuwd door 'experts' in de media er nu al bij het grofvuil kunnen kan ik al niet meer tellen.
Behalve dat wat de WHO zegt geen doemscenario is. Een aantal hier noemen het zelfs een open deur, zo realistisch en vanzelfsprekend is het blijkbaar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196285696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:08 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Je bedoelt de WHO die nergens kritisch is geweest op China en de manier waarop China reageerde op het virus. Met een man aan het roer die 2 epidemieën in z'n eigen land verborg?
Ja, goede betrouwbare organisatie wel :')
Iets met diplomatiek moeten opereren. Ze hadden ook met de vuist op tafel kunnen slaan en dan had China de deur dicht gegooid. Een nóg belabberder resultaat, maar o wat waren ze kritisch! ^O^

Dit soort opmerkingen vind ik net zo lachwekkend als Trump die doet alsof hij zo daadkrachtig is, maar precies hetzelfde deed: https://www.politico.com/(...)a-coronavirus-188736

quote:
15 times Trump praised China as coronavirus was spreading across the globe

The president has lambasted the WHO for accepting Beijing's assurances about the outbreak, but he repeated them, as well.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196285751
Mijn zus heeft via werk(thuiszorg) zaterdag direct contact gehad met iemand die later besmet bleek, nu was ze vanmorgen gewoon gaan werken is ze naar huis gestuurd en moet ze morgen al test terwijl ze geen klachten heeft. Dat heeft toch helemaal geen zin?
blablablabla
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:56:35 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196285801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:10 schreef Kyran het volgende:
Ben benieuwd wat ze vanavond weer gaan zeggen over de komende periode en hoe ze de cijfers gaan uitleggen.
Ik verwacht dat ze benoemen dat de daling nog niet snel genoeg gaat, en dat ze niet verwachten dat we kerst en oud & nieuw echt uitgebreid kunnen vieren. Horeca blijft ook dicht tot op z'n minst vroeg 2021. Ja, pessimistisch, maar de cijfers lijken ondertussen vrij stabiel; niet meer echt een daling. Zolang ze niet in willen grijpen op bepaalde plekken zal die daling ook niet zomaar terug gaan komen verwacht ik. Weet dat er geen perfecte oplossingen zijn, maar ik had het een beter idee gevonden om 2-3 weken alles dicht te gooien (incl scholen en non essentiele winkels - maar geen avondklok) om dan mid december ook weer echt meer te mogen. Heb echt het idee dat we rond deze cijfers blijven hangen voor langere tijd, waarbij je eigenlijk niet kan versoepelen, maar de cijfers ook niet erg genoeg zijn om iets te doen met winkels of scholen. Dat je beetje blijft hangen in een limbo zeg maar. Niet echt eerlijk naar de bedrijven die nu wekenlang dicht moeten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196285851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je bent wel erg optimistisch met de zomer, serieus bedoelt en geloof ik ook echt.
Ik heb het al vaker geschreven, de situatie wereldwijd kan wel tot na 2025 duren.
Het wordt nooit meer zoals het was. Dit is het nieuwe normaal. We zullen onze samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten om afstand van elkaar te houden en geen samenkomsten en sociaal contact meer te hebben. Vrijheden en spontaniteit zullen niet meer terugkeren. Veel sectoren zullen ook geen bestaansrecht meer hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196285887
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het wordt nooit meer zoals het was. Dit is het nieuwe normaal. We zullen onze samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten om afstand van elkaar te houden en geen samenkomsten en sociaal contact meer te hebben. Vrijheden en spontaniteit zullen niet meer terugkeren. Veel sectoren zullen ook geen bestaansrecht meer hebben.
Dramaqueen! :{w
  dinsdag 17 november 2020 @ 14:03:12 #20
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196285893
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het wordt nooit meer zoals het was. Dit is het nieuwe normaal. We zullen onze samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten om afstand van elkaar te houden en geen samenkomsten en sociaal contact meer te hebben. Vrijheden en spontaniteit zullen niet meer terugkeren. Veel sectoren zullen ook geen bestaansrecht meer hebben.
:')
pi_196285959
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het wordt nooit meer zoals het was. Dit is het nieuwe normaal. We zullen onze samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten om afstand van elkaar te houden en geen samenkomsten en sociaal contact meer te hebben. Vrijheden en spontaniteit zullen niet meer terugkeren. Veel sectoren zullen ook geen bestaansrecht meer hebben.
Jeukt je 5G-chip ofzo?
pi_196285980
6969
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_196285983
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het wordt nooit meer zoals het was. Dit is het nieuwe normaal. We zullen onze samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten om afstand van elkaar te houden en geen samenkomsten en sociaal contact meer te hebben. Vrijheden en spontaniteit zullen niet meer terugkeren. Veel sectoren zullen ook geen bestaansrecht meer hebben.
Heerlijk gelachen, bedankt ^O^
  dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:38 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196286004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
Mijn zus heeft via werk(thuiszorg) zaterdag direct contact gehad met iemand die later besmet bleek, nu was ze vanmorgen gewoon gaan werken is ze naar huis gestuurd en moet ze morgen al test terwijl ze geen klachten heeft. Dat heeft toch helemaal geen zin?
Het moet niet nee: https://lci.rivm.nl/covid-19-nauwe-contacten
Aan de andere kant zijn ze misschien voorzichtiger dan de officiële richtlijnen voorschrijven. Ik zou dat best waarderen als het mijn kwetsbare familielid betreft.
pi_196286007
Ik verwacht dat ze enkel iets gaan zeggen over Sinterklaas en Kerst 'te vroeg' vinden om knopen over door te hakken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')