abonnement Unibet Coolblue
pi_196327668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen dan?
Russisch is een taal die je alleen kunt uitspreken als je er niet bij lacht. Dus hun hele leven praten ze al met een sip gezicht om maar verstaanbaar te zijn. En na zo veel jaren sip kijken en praten, wordt het een tweede natuur. :)
pi_196327777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen dan?
Ok. Moskou is de plek waar je naartoe gaat als je veel geld wil verdienen. En er is dus een ontzettende concurrentie, iedereen wil het maken. En in zo'n concurrentiestrijd is het heel moeilijk om vrienden te maken. Daarom zijn de mensen in Moskou zo.

Ik ben nooit in St. Petersburg geweest. Maar die stad is de grote studentenstad. De gemiddelde leeftijd is jonger, en de concurrentiestrijd gaat daar om cijfers en niet om geld. Dus zijn de mensen daar veel blijer.

Zoiets vermoed ik.

Wat me opviel is dat de mensen in Moskou hun stad alleen maar gebruikten. Niemand deed enige moeite om het een beetje leuk aan te kleden. Geen planten op straat, geen bloembakken, geen versierselen, niks. Op één plek ben ik bloembakken met viooltjes tegengekomen. Dat vond ik zo out-of-place dat ik er een foto van heb gemaakt.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 19 november 2020 @ 23:19:46 #153
319979 Fok-it
All is well
pi_196327806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ok. Moskou is de plek waar je naartoe gaat als je veel geld wil verdienen. En er is dus een ontzettende concurrentie, iedereen wil het maken.
Meh dat geloof ik niet.

Dat is in elke grote stad zo. New York, London.

Dat zorgt niet voor een hoop mensen die onsympathiek overkomen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_196327991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat zorgt niet voor een hoop mensen die onsympathiek overkomen
Vergeet ook niet dat wij in West-Europa vrij uniek zijn met het tonen van onze emoties op ons gezicht. Des te meer je richting het Verre-Oosten gaat (China), des te minder de mensen hun emoties op hun gezicht tonen.

De Russen zit echt tussen West-Europeanen en Chinezen in, wat dat betreft.
pi_196328363
Rusland en Amerika zijn (nu) enge landen, zou ik niet heengaan.
Ook landen in oorlog niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_196328411
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:33 schreef Tyr80 het volgende:
India
Pakistan
Afghanistan
Islamitische landen
Heel Afrika
Dat dus!
pi_196328748
India, schijtparadijs
pi_196328764
Turkije. Erdogan is een hoerenzoon.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_196329477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nja je baseert je toch op je eigen ervaringen of de ervaringen van anderen he. Mijn broertje is gay en is met zijn vriend in Moskou geweest. En die zijn zeker niet een stel leernichten waar het er vanaf spat. Nou. Aardig was het zeker niet volgens hen. Ook gewoon heel stug, en boos.

Maar volgens mij verschilt dat ook weer per stad want denk dat St Petersburg wel weer leuker is
Ik ben in St. Petersburg geweest en vond de mensen daar ook nors en allesbehalve vrolijk hoor. Maar ik moet wel zeggen dat wanneer je een paar woorden Russisch met ze probeert te praten ze direct een stuk vriendelijker zijn.

En dan heb ik het trouwens over heel basic Russisch hoor want ik spreek ‘t zelf verder ook niet :P.
pi_196330039
Rusland is fantastisch, maar ik heb dan ook een Russische vrouw die daar de weg weet. Op straat lachen de mensen niet veel maar er is dan ook een Russisch gezegde: "Alleen een dwaas lacht zonder reden".
Toen er in Moskou een McDonalds werd geopend zei een Amerikaanse manager dat het personeel moest lachen tegen de klanten, en hun reactie was: "Maar dan zien we er uit als een stel idioten".
Het is een cultuurschok als je in Moskou landt maar ik kan het van harte aanraden (Leer wel eerst de Cyrillische tekens)
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_196331747
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:22 schreef herverwijderd het volgende:
Moldavië, lijkt me een enorm deprimerend land.
Daar ben ik vorig jaar geweest. In onze Bulgarije - Roemenië - Moldavië trip.

En mooi is het zeker niet. Maar vond het wel een uniek ervaring. Zeer goedkoop, De steden hebben echt nog een ouderwetse Oostblok uitstraling wat ik wel fascinerend vond. Buiten de steden heb je echt enorme mooie landschappen waar de mens niet alles heeft volgepropt met gebouwen.

On Topic: Inderdaad India vond ik vreselijk. 2 dagen met een zieke kop daar rond gelopen. Nooit meer.

[ Bericht 6% gewijzigd door indiaantje89 op 20-11-2020 11:01:48 ]
pi_196333706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:47 schreef indiaantje89 het volgende:
En mooi is het zeker niet. Maar vond het wel een uniek ervaring. Zeer goedkoop, De steden hebben echt nog een ouderwetse Oostblok uitstraling wat ik wel fascinerend vond. Buiten de steden heb je echt enorme mooie landschappen waar de mens niet alles heeft volgepropt met gebouwen.
Ben je toen ook in Transnistrië geweest? Dat vond ik het meest fascinerende van mijn reisje Moldavië.
pi_196333902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ben je toen ook in Transnistrië geweest? Dat vond ik het meest fascinerende van mijn reisje Moldavië.
Helaas niet.. mijn vrouw was toen zwanger en gezien het een behoorlijk risico gebied is hebben we het overgeslagen helaas. Ik zelf wilde wel heel graag.

Weet ook niet of ik heel snel terugkeer naar Moldavië. Het is wel een beetje een once in a lifetime experience. Ook gewoon nog midden op de weg een man met paard en wagen tegenkomen. Of dat je opeens uit het niets op een zandweg beland.
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:12 #164
485930 RebelliousRobbie
Rebel with a cause
pi_196335766
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Als niet-religieus persoon is daar vrij weinig te zien toch? Plus het is er duur en de bevolking over het algemeen nogal uit de hoogte en alles behalve vriendelijk, dus ik snap ‘t wel.
De judeo-christelijke traditie heeft een belangrijk aandeel gehad in de Westerse beschaving dus je hoeft naar mijn idee zeker niet religieus te zijn om het land te kunnen waarderen.

Ashkenazische Joden zijn doorgaans niet heel warm inderdaad dus wat dat betreft heb je wel een punt :') :D alhoewel de Israëlische bevolking uit veel meer dan hen bestaat natuurlijk.

Ben je zelf Joods/joods als ik vragen mag?
pi_196337930
@RebelliousRobbie

Ik was niet onder de indruk van ook maar iemand die ik in Israel heb ontmoet, het begon al bij de douanebeambte bij binnenkomst. En dan heb ik het zowel over de Joodse bevolking als over de Moslim bevolking daar. Maargoed de Israeliers die ik in andere landen heb ontmoet vond ik over het algemeen ook niets, nogal een hautaine houding ofzo.

En nee ik ben niet Joods, ik ben niet-religieus :P. Er is natuurlijk veel te zien in Israel maar het deed me vrij weinig. Van de steden was ik ook niet echt gecharmeerd. Wat ik wel leuk vond was de dode zee, maargoed die hadden we natuurlijk ook vanuit Jordanie kunnen bezoeken haha.
Wat vond jij mooi/leuk/indrukwekkend aan Israel?
pi_196338320
Er waren echt wel mooie dingen in Israël. Ik vond met name de oude stad in Jerusalem echt indrukwekkend. Over het algemeen viel het echter wel wat tegen. Had er meer van verwacht.
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:14:14 #167
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196338429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:03 schreef Sodemieters het volgende:
Er waren echt wel mooie dingen in Israël. Ik vond met name de oude stad in Jerusalem echt indrukwekkend. Over het algemeen viel het echter wel wat tegen. Had er meer van verwacht.
Vond de Palestijnse gebieden veel interessanter. Israëliërs in het algemeen onvriendelijk volk.

Jerusalem is wel mooi hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:07:08 #168
485930 RebelliousRobbie
Rebel with a cause
pi_196339055
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:31 schreef Smart_ass het volgende:
@:RebelliousRobbie

Ik was niet onder de indruk van ook maar iemand die ik in Israel heb ontmoet, het begon al bij de douanebeambte bij binnenkomst. En dan heb ik het zowel over de Joodse bevolking als over de Moslim bevolking daar. Maargoed de Israeliers die ik in andere landen heb ontmoet vond ik over het algemeen ook niets, nogal een hautaine houding ofzo.

En nee ik ben niet Joods, ik ben niet-religieus :P. Er is natuurlijk veel te zien in Israel maar het deed me vrij weinig. Van de steden was ik ook niet echt gecharmeerd. Wat ik wel leuk vond was de dode zee, maargoed die hadden we natuurlijk ook vanuit Jordanie kunnen bezoeken haha.
Wat vond jij mooi/leuk/indrukwekkend aan Israel?

Het besef dat je rondloopt op een stuk land waar zoveel 'key moments in history' zich hebben afgespeeld en de rituelen die er mee gepaard gaan.

De klaagmuur vond ik zeer indrukwekkend en het feit dat je moet 'moonwalken' als je weggaat omdat je je rug daar niet naartoe mag keren bijvoorbeeld :P. De Rotskoepel, al is het maar vanwege het feit dat het architectonisch zo'n iconisch gebouw is. Jad Vashem vond ik eveneens heel indrukwekkend.

Verder ben ik het met je eens dat een aanzienlijk deel van de Israëliërs nogal afstandelijk over kan komen, vooral de Ashkenazim, Joden afkomstig uit met name Oost-Europa, overblijfsel van de vervolgingen. Sefardim en Mizrahim, afkomstig uit Mediterraanse en Oosterse landen zijn wat dat betreft al een stuk chiller maar natuurlijk ook wel voor een deel beïnvloed door de andere bevolkingsgroepen in Israël.

Je hoeft overigens niet religieus te zijn om Joods te zijn, ben ik ook niet ;). Alhoewel de verwarring absoluut te begrijpen is. Joods=etniciteit joods=religie.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:08:42 #169
485930 RebelliousRobbie
Rebel with a cause
pi_196339077
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Vond de Palestijnse gebieden veel interessanter. Israëliërs in het algemeen onvriendelijk volk.

Jerusalem is wel mooi hoor.
Interessanter in welk opzicht?
pi_196339207
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:07 schreef RebelliousRobbie het volgende:
Het besef dat je rondloopt op een stuk land waar zoveel 'key moments in history' zich hebben afgespeeld en de rituelen die er mee gepaard gaan.
Ik ben ook niet religieus, maar het leek me desondanks wel bijzonder om plaatsen te kunnen bezoeken die al in de Bijbel genoemd staan. Ik had me echter onvoldoende gerealiseerd dat op veel van die plekken eigenlijk niks te zien is dat de moeite waard is. De naam is dan wel iconisch, maar als er alleen een monsterlijk lelijke betonnen kerk uit de jaren 60 staat... Tja, dat valt dus tegen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:24:26 #171
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196339256
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:08 schreef RebelliousRobbie het volgende:

[..]

Interessanter in welk opzicht?
De oude kerken van Bethlehem en Nazareth, de dode zee, veel meer leven op straat. Wel meer armoede maar de mensen veel levendiger en spontaner. Meer vrolijke kinderen enz.
Maar het is mijn persoonlijke mening.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:33:43 #172
485930 RebelliousRobbie
Rebel with a cause
pi_196339356
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De oude kerken van Bethlehem en Nazareth, de dode zee, veel meer leven op straat. Wel meer armoede maar de mensen veel levendiger en spontaner. Meer vrolijke kinderen enz.
Maar het is mijn persoonlijke mening.
Zou ik mogen vragen of je christen bent? Want afgezien van de kerken die je noemt, die naar mijn idee inderdaad heel indrukwekkend zijn, is er naar mijn idee weinig te doen. De bevolking is er inderdaad wel veel hartelijker en gastvrijer.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:46:35 #173
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_196339492
Nee, ik ben atheïst.

Was wel nieuwsgierig naar hoe het daar is, omdat de Palestijnse gebieden vaak negatief in de media komen. Wilde het zelf ervaren. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_196339533
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee, ik ben atheïst.

Was wel nieuwsgierig naar hoe het daar is, omdat de Palestijnse gebieden vaak negatief in de media komen. Wilde het zelf ervaren. :)
Ben je in beide geweest dan? Zowel Westelijke Jordaanoever als Gazastrook?
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:56:59 #175
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196339588
Goh geen idee. Om er maar 1 te noemen: Afghanistan omdat het gevaarlijk is voor een blondie hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')