abonnement Unibet Coolblue
pi_196276019
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dit weekend nog op Texel, en op velen anderen plekken in het land tussen het winkelend publiek.
Ik vraag me af hoeveel pieten zwart zijn bij besloten kinderfeestjes. Ik gok een procent of 80 ofzo.
pi_196276030
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 19:54 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit is dus precies het voorbeeld waarbij die spiegel die gegeven wordt aan de andere kant alleen een stuk glas is.
Ik zie geen onterechte beschuldiging, smaad en laster, en over een kam scheren. De spiegel is stuk denk ik.
West-Melanesia
pi_196276034
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Echt andersom
En nogmaals een voorbeeld. Je wijst altijd naar de andere partij, telkens opnieuw.
Als je dat niet ziet, of niet wilt zien, heb je precies het probleem bloot gelegd.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 19:57:40 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196276045
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:55 schreef Ronald het volgende:

[..]

Op zich klopt dat, beide partijen zullen enigszins water bij de wijn moeten doen. Net als in een burgeroorlog eigenlijk. Zolang niemand een centimeter beweegt komen we in een patstelling.
probleem is dat er hier maar 1 partij beweegt en die partij lijkt er een beetje klaar mee te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196276064
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 19:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En nogmaals een voorbeeld. Je wijst altijd naar de andere partij, telkens opnieuw.
Als je dat niet ziet, of niet wilt zien, heb je precies het probleem bloot gelegd.
De TT is nog altijd anti piet betogers belaagd door pro pieten. Wat valt er te wijzen naar de andere partij? Hebbe die de wet overtreden met de demonstratie?
West-Melanesia
pi_196276068
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik zie geen onterechte beschuldiging, smaad en laster, en over een kam scheren. De spiegel is stuk denk ik.
En nógmaals toon je het probleem van zelfreflectie aan. En juist door zo te blijven denken en handelen zal het alleen maar meer ontsporen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2020 20:00:16 ]
pi_196276074
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dit weekend nog op Texel, en op velen anderen plekken in het land tussen het winkelend publiek.
Oké prima, ik heb er zelf totaal geen moeite mee. Ik zal eens kijken of ik ze dit weekend in de stad nog zie. In winkels als AH en Hema zie ik geen zwarte pieten meer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196276078
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De TT is nog altijd anti piet betogers belaagd door pro pieten. Wat valt er te wijzen naar de andere partij? Hebbe die de wet overtreden met de demonstratie?
Je hebt denk ik wel in de gaten dat de discussie al wat breder is getrokken en niet louter over dit incident gaat.
pi_196276086
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 19:58 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En nógmaals toen je het probleem van zelfreflectie aan. En juist door zo te blijven denken en handelen zal het alleen maar meer ontsporen.
Welke zelfreflectie? Ik doe niet aan smaad, laster, onterechte beschuldigingen en over een kam scheren. Alle vergelijkingen gaan mank en alle spiegels zijn gebroken.
West-Melanesia
  maandag 16 november 2020 @ 20:01:18 #260
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196276112
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:39 schreef Ronald het volgende:
Ik was een jaar of 5 geleden ook nog wel een stuk minder genuanceerd over die roetveeg pieten, maar de intocht zoals het nu op tv is ziet er best aardig uit.
Ja, de programmamakers proberen duidelijk continuïteit te creëren en slagen daarin ook best goed, vind ik. Dankzij de nog altijd aanwezige zwarte pruik is het verschil in uitstraling niet zo enorm, zeker als je het van een afstandje bekijkt. De roetveegpieten van het Sinterklaasjournaal lijken nu meer op een slordig geschminkte klassieke Zwarte Piet. Om in een meer gesloten gemeenschap herkenning te voorkomen kun je (als KOZP tenminste niet toevallig in je dorp op de loer ligt) een deel van de Pieten nog steeds een stuk donkerder maken zonder dat dat per se strijd oplevert met het "officiële" verhaal.

Waar ik de grootste moeite mee heb is die hele heksenjacht, of "cancel"-cultuur als je het zo wilt noemen, rondom de traditionele ZP, die steeds extremere vormen aanneemt. Men wil blijkbaar doorgaan totdat ZP een absoluut taboe is geworden waar onze kinderen net zo tegenaan kijken als wij tegen die verwerpelijke blackface minstrelsy in de VS. En dat vind ik dus bitter: dat men er als buitenstaander door overplanting van Amerikaanse ideeën en Amerikaans activisme in Nederland in slaagt in cultureel opzicht een wig tussen de generaties te drijven. Dat zou niet zo gemakkelijk moeten gaan.
pi_196276115
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Welke zelfreflectie? Ik doe niet aan smaad, laster, onterechte beschuldigingen en over een kam scheren. Alle vergelijkingen gaan mank en alle spiegels zijn gebroken.
Ja, gelukkig zien anderen dat die spiegel inderdaad maar aan 1 kant werkt.

Je bent volgens mij prima in staat om een discussie te voeren, maar om je dan van de domme te houden als het uitkomt vind ik wat makkelijk.

Je eerste vraag was een terechte. Welke zelfreflectie?
Die ontbreekt namelijk. En om het dan uit te schrijven, het gaat niet louter om jou bijdragen, maar aan de KOZP kant.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2020 20:02:35 ]
  User die overal opduikt 2022 maandag 16 november 2020 @ 20:01:57 #262
186611 Haags
pi_196276123
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:59 schreef Ronald het volgende:

[..]

Oké prima, ik heb er zelf totaal geen moeite mee. Ik zal eens kijken of ik ze dit weekend in de stad nog zie. In winkels als AH en Hema zie ik geen zwarte pieten meer.
Ik zie er niets racistisch in, ik ga het ook niet zien en ik wil het ook niet zien. Maak die dingen pimpelpaars en ik vind het ook prima wat mij betreft geen probleem. Ik heb wel een probleem met de manier waarop het allemaal moet gaan. Is ook van beiden kanten niet chique, zowel de pro als de anti kant.
Zonder wrijving geen glans
pi_196276144
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je hebt denk ik wel in de gaten dat de discussie al wat breder is getrokken en niet louter over dit incident gaat.
Dan zit de grootste groep zonder zelfreflectie in dit topic nog altijd aan de andere kant. De vacatures zijn daar, daar is meer werk aan de winkel
West-Melanesia
pi_196276148
Het heeft ook geen zin om filmpjes van jaren terug te plaatsen in deze discussie. Die white trash mensen blijven white trash. Dat gedrag hoeven we niet goed te keuren. Kozp was daar vreedzaam aan het demonstreren. De racisten kwamen er met vuurwerk en stoeptegels op af. Een politieagent ligt in het ziekenhuis omdat de tokkies wilden rellen tegenover mensen die vreedzaam (nogmaals) aan het demonstreren waren. Als je dit gedrag goedkeurt, ben je geen haar beter.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 20:03:42 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196276154
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:01 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik zie er niets racistisch in, ik ga het ook niet zien en ik wil het ook niet zien. Maak die dingen pimpelpaars en ik vind het ook prima wat mij betreft geen probleem. Ik heb wel een probleem met de manier waarop het allemaal moet gaan. Is ook van beiden kanten niet chique, zowel de pro als de anti kant.
dit idd

laat Piet lekker zelf zijn kleur kiezen voor hij de deur uit gaat en stop met deze onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 november 2020 @ 20:04:18 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196276162
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij al die video's van anti-pieten moet je de benny hill / Yakety Sax track opzetten

Benny Hill, een komiek die op zijn wijze de puriteinse, stramme houding van de Britse maatschappij op de hak nam. Ik denk dat die een hoop lol gehad zou hebben om de huidige tijdgeest van schreeuwers op dezelfde manier te kakken te zetten en dan is er meer reden om te denken dat het beter pakt met de pro-Pieten dan met mensen die niet met stoeptegels gooien, vrije demonstraties onmogelijk maken of stinkhoer roepen.
pi_196276170
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dan zit de grootste groep zonder zelfreflectie in dit topic nog altijd aan de andere kant. De vacatures zijn daar, daar is meer werk aan de winkel
Dat kan best. Maar zolang beide kanten niet met elkaar kunnen praten blijft dit. En het lijkt er verdacht veel op dat 1 kant iets (moet) toegeven en de andere kant vooral blijft nemen.
pi_196276180
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:01 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik zie er niets racistisch in, ik ga het ook niet zien en ik wil het ook niet zien. Maak die dingen pimpelpaars en ik vind het ook prima wat mij betreft geen probleem. Ik heb wel een probleem met de manier waarop het allemaal moet gaan. Is ook van beiden kanten niet chique, zowel de pro als de anti kant.
Oh ja, wat doen de mensen die vreedzaam demonstreren dan? Leg uit. Ze krijgen toestemming om te demonstreren. Wat is er niet chique aan?

Staan ze daar met vuurwerk op zak? Met stoeptegels? Met eieren? Ik ben benieuwd waar je op doelt als je het hebt over niet chique van de kant van kozp.
  maandag 16 november 2020 @ 20:06:14 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196276190
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:01 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik zie er niets racistisch in, ik ga het ook niet zien en ik wil het ook niet zien. Maak die dingen pimpelpaars en ik vind het ook prima wat mij betreft geen probleem. Ik heb wel een probleem met de manier waarop het allemaal moet gaan. Is ook van beiden kanten niet chique, zowel de pro als de anti kant.
Het is toch nooit goed. Als ze hier klaar mee zijn is ouwe Sunderklaas de klos en Sint Piter hadden ze toch al op de korrel...
pi_196276194
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:03 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Het heeft ook geen zin om filmpjes van jaren terug te plaatsen in deze discussie. Die white trash mensen blijven white trash. Dat gedrag hoeven we niet goed te keuren. Kozp was daar vreedzaam aan het demonstreren. De racisten kwamen er met vuurwerk en stoeptegels op af. Een politieagent ligt in het ziekenhuis omdat de tokkies wilden rellen tegenover mensen die vreedzaam (nogmaals) aan het demonstreren waren. Als je dit gedrag goedkeurt, ben je geen haar beter.
Als je begint met white trash zet je jezelf al op achterstand voordat je je punt hebt gemaakt. Waarom vind je het nodig? Dat onkracht toch eerder je punt dan dat het iets toevoegt?!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2020 20:07:22 ]
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 20:06:42 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196276197
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:05 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Oh ja, wat doen de mensen die vreedzaam demonstreren dan? Leg uit. Ze krijgen toestemming om te demonstreren. Wat is er niet chique aan?

Staan ze daar met vuurwerk op zak? Met stoeptegels? Met eieren? Ik ben benieuwd waar je op doelt als je het hebt over niet chique van de kant van kozp.
op de dam schreeuwen dat je mensen gaat kopschoppen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196276230
quote:
83s.gif Op maandag 16 november 2020 20:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

op de dam schreeuwen dat je mensen gaat kopschoppen?
Dat telt niet, want is OT is dan de reactie. Sorry maar met die manier van discussiëren heb ik weinig :D
pi_196276243
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 20:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat kan best. Maar zolang beide kanten niet met elkaar kunnen praten blijft dit. En het lijkt er verdacht veel op dat 1 kant iets (moet) toegeven en de andere kant vooral blijft nemen.
Er wordt al 7 jaar volop gedebatteerd tussen voor en tegens.
Dit is niet een kwestie dat men perse het met elkaar eens moet worden . Of er moet een vredesverdrag komen...en dan is de kwestie de wereld uit.
Steeds meer mensen gaan eindelijk inzien dat mensen imiteren op rasuiterlijk niet zo sympathiek is voor diegenen die geïmiteerd worden.. Helaas nog te veel zien dat niet.... ontkennen dat het zp-gala niet zo sympathiek is.
En sommigen schieten daarin door... en worden agressief.. Natuurlijk is de ondertoon buitenlanderhaat en racisme aanwezig. Maar dat ontkent men verbeten....
pi_196276247
quote:
80s.gif Op maandag 16 november 2020 20:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat telt niet, want is OT is dan de reactie. Sorry maar met die manier van discussiëren heb ik weinig :D
Heeft inderdaad ook niks met de vraag te maken. Derhalve OT.
Deze demonstratie stond geheel op zichzelf.
pi_196276262
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, de programmamakers proberen duidelijk continuïteit te creëren en slagen daarin ook best goed, vind ik. Dankzij de nog altijd aanwezige zwarte pruik is het verschil in uitstraling niet zo enorm, zeker als je het van een afstandje bekijkt. De roetveegpieten van het Sinterklaasjournaal lijken nu meer op een slordig geschminkte klassieke Zwarte Piet. Om in een meer gesloten gemeenschap herkenning te voorkomen kun je (als KOZP tenminste niet toevallig in je dorp op de loer ligt) een deel van de Pieten nog steeds een stuk donkerder maken zonder dat dat per se strijd oplevert met het "officiële" verhaal.

Waar ik de grootste moeite mee heb is die hele heksenjacht, of "cancel"-cultuur als je het zo wilt noemen, rondom de traditionele ZP, die steeds extremere vormen aanneemt. Men wil blijkbaar doorgaan totdat ZP een absoluut taboe is geworden waar onze kinderen net zo tegenaan kijken als wij tegen die verwerpelijke blackface minstrelsy in de VS. En dat vind ik dus bitter: dat men er als buitenstaander door overplanting van Amerikaanse ideeën en Amerikaans activisme in Nederland in slaagt in cultureel opzicht een wig tussen de generaties te drijven. Dat zou niet zo gemakkelijk moeten gaan.
Klopt, de cancel culture is echt verstikkend, dus de manier waarop dit tot stand gekomen is, hou ik ook niet van.

Maar feit is gewoon dat de traditionele zwarte piet op TV en op de meeste scholen nagenoeg verdwenen is. En ik heb inmiddels ervaren dat kinderen die roetveeg pieten prima vinden.
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')