abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196270423
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 09:08 schreef miaeak het volgende:

[..]

Bron: https://www.rijksoverheid(...)omende-jaarwisseling

Wat vinden we hiervan?
Ik vind het erg jammer maar een zeer verstandige keuze met het oog op de zorg.
Denk je echt dat dit voor de zorg gedaan is. Dit verbod is ingesteld door dezelfde partijen die de zorg ook kapot bezuinigd hebben. Lekker geloofwaardig.

[ Bericht 29% gewijzigd door hjansen82 op 16-11-2020 13:23:57 (fout) ]
Check it out
pi_196270449
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
Het is niet alleen het vuurwerk wat een issue is met de jaarwisseling in NL denk ik, het is de algehele mindset die er bij een substantieel deel van de sjonnies bevolking optreedt van een soort "purge".

Ik heb het idee dat in de laatste jaren er elk jaar meer een soort van "we gaan to-taal van God los'' attitude bij veel mensen ontstaat. Net als die film dus 'the Purge' voor wie hem kent.
Alsof er op één nacht in het jaar werkelijk ALLES kan en mag. Geen wetten en grenzen meer. De boel in de fik steken, brandbommen gooien naar hulpverleners, het zwaarst mogelijke vuurwerk afsteken... Liefst ergens waarmee je er nog zoveel mogelijk mee sloopt ook, zoals een bushokje, brievenbus of nog leuker, een auto.

Het vuurwerk speelt hier in mijn ogen zéker een grote rol in en ik ben dus ook een voorstander van het verbod omdat veel medelanders hebben bewezen totale randdebielen te zijn die niet normaal ermee om kunnen gaan. Maar ook zonder vuurwerk zullen waarschijnlijk velen het alsnog nodig vinden om andere manieren te vinden de boel te slopen of in de fik te zetten of wat dan ook.

Sure, er zijn ook genoeg mensen die normaal de jaarwisseling vieren en er geen anarchistische puinzooi van maken, maar het deel klapjosti's die dat wel doet verpest het gewoon voor de rest, zo werkt het helaas.
Daarom vind ik al tijden de jaarwisseling in Nederland echt verre van leuk en ben ik altijd blij als het er weer op zit. Wie weet gaat het vuurwerkverbod zorgen voor een verandering naar een meer relaxte nieuwjaarsnacht, misschien ook niet, ik heb geen idee.
Mee eens. In sommige straten in steden lijkt het wel oorlogsgebied.
Ik denk dat ook alcohol hier een funeste rol speelt. Je wordt op alle fronten echt zoveel dwazer met een paar biertjes op.
I'll give you something to do
pi_196270677
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:38 schreef Zelva het volgende:
Allemaal prima, maar die geplande knieoperatie van je kennis is niet rond de jaarwisseling, dus is volstrekt irrelevant als voorbeeld.
Het gaat er om dat normale zorg afgebouwd is/wordt wegens Covid-19. Je wilt de zorg niet verder overbelasten. Vuurwerkslachtoffers is extra werkt voor de zorg en de zorg staat nu al onderdruk.

We stoppen met geplande zorg, zodat de zorg niet overbelast raakt.
Maar we laten vuurwerk doorgaan, wat de zorg extra belast?
pi_196270704
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:23 schreef hjansen82 het volgende:

Denk je echt dat dit voor de zorg gedaan is. Dit verbod is ingesteld door dezelfde partijen die de zorg ook kapot bezuinigd hebben. Lekker geloofwaardig.
De zorg is niet kapot bezuinigd . We geven ieder jaar extra geld aan de zorg.
Zorg moet echter wel betaalbaar blijven, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
Maar zelfs hadden we andere keuzes gemaakt, hadden we nu tegen dezelfde issues aangelopen.

Dus +> Lekker geloofwaardig.
pi_196270805
Blij dat er eindelijk een verbod komt. Ik hoop dat het verbod nu ook permanent zal worden.

Vuurwerk is niet alleen gevaarlijk, het is ook uitermate slecht voor het milieu (zeer veel luchtvervuiling en afval), schadelijk voor huisdieren en ook voor heel veel mensen zeer eng.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196270828
Mensen gaan nu illegaal vuurwerk afsteken
Gaat totaal uit de hand lopen
Hoe gaat de politie di t handhaven , die gaan lekker achteroverleunen, hun "baas" is ook niet zo van regeltjes handhaven
pi_196271405
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:23 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Denk je echt dat dit voor de zorg gedaan is. Dit verbod is ingesteld door dezelfde partijen die de zorg ook kapot bezuinigd hebben. Lekker geloofwaardig.
Je kunt toch niet ontkennen dat er een serieus capaciteitsprobleem is? Lijkt me vrij onlogisch om dat (al dan niet) onnodig meer te belasten.
pi_196271509
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:48 schreef Freecky28 het volgende:
Mensen gaan nu illegaal vuurwerk afsteken
Gaat totaal uit de hand lopen
Hoe gaat de politie di t handhaven , die gaan lekker achteroverleunen, hun "baas" is ook niet zo van regeltjes handhaven
Maar nu kun je dat natuurlijk veel beter onderscheiden. Als er iemand op de SH komt met een vuurwerk wond is deze per definitie illegaal en dus loopt die naast nare verwondingen ook risico op een boete. Voor het merendeel is dat genoeg om het een jaartje over te slaan, en de dwarsliggers houd je altijd.
pi_196271549
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 11:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Preventief controleren aan de grens, harder optreden tegen bezit. Het is allemaal geen hogere wiskunde hoor.
Preventief controleren aan de grens????? De reden dat Nederland daarmee gestopt is en juist in overleg gegaan is met Duitsland en vooral België is omdat ze daar compleet in faalde. Daarom zijn de vuurwerk regels in die landen de laatste jaren bijna gelijk getrokken. Ook door nieuwe EU regels. De jaren 90 en 00 hebben aangetoond dat die strategie totaal zinloos was. Sterker nog in die jaren werd je door de vuurwerkwinkel gewoon vertelt waar de controles stonden.
pi_196271664
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Preventief controleren aan de grens????? De reden dat Nederland daarmee gestopt is en juist in overleg gegaan is met Duitsland en vooral België is omdat ze daar compleet in faalde. Daarom zijn de vuurwerk regels in die landen de laatste jaren bijna gelijk getrokken. Ook door nieuwe EU regels. De jaren 90 en 00 hebben aangetoond dat die strategie totaal zinloos was. Sterker nog in die jaren werd je door de vuurwerkwinkel gewoon vertelt waar de controles stonden.
En: Schengen.
pi_196271780
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En: Schengen.
Van het Schengen verdrag mag je gewoon tijdelijke grenscontroles houden. Dat is het probleem niet. Maar eerdere de capaciteit en we hebben ook gewoon heel veel grensovergangen. Sommige zijn ook erg druk.
pi_196271865
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:23 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Denk je echt dat dit voor de zorg gedaan is. Dit verbod is ingesteld door dezelfde partijen die de zorg ook kapot bezuinigd hebben. Lekker geloofwaardig.
Dit is gedaan, om de onvrede bij het zorgmedewerker klootjesvolk een beetje onder de duim te houden.

Als je zo graag de zorg wilt ontlasten had je ook extra centjes kunnen neerleggen en investeren in meer zorgpersoneel behouden in de sector
hardcoholic
  maandag 16 november 2020 @ 14:49:51 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196271870
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:27 schreef miaeak het volgende:
is deze per definitie illegaal en dus loopt die naast nare verwondingen ook risico op een boete.
_O-

Nee.
pi_196272084
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:47 schreef JohnDDD het volgende:
Blij dat er eindelijk een verbod komt. Ik hoop dat het verbod nu ook permanent zal worden.

Vuurwerk is niet alleen gevaarlijk, het is ook uitermate slecht voor het milieu (zeer veel luchtvervuiling en afval), schadelijk voor huisdieren en ook voor heel veel mensen zeer eng.
Mensen die alles aan banden willen leggen is voor mensen ook heel eng. Ik hoef me niet de les te laten lezen door stel linkse idioten. Als wij het niet kunnen dan de rest ook niet. Het is echt een ongelooflijk zeurpieten land geworden. Gadverdamme.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 16-11-2020 15:08:53 (fout) ]
Check it out
pi_196272151
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:27 schreef miaeak het volgende:

[..]

Maar nu kun je dat natuurlijk veel beter onderscheiden. Als er iemand op de SH komt met een vuurwerk wond is deze per definitie illegaal en dus loopt die naast nare verwondingen ook risico op een boete. Voor het merendeel is dat genoeg om het een jaartje over te slaan, en de dwarsliggers houd je altijd.
Hoe gaan ze dat bewijzen dan? Misschien kreeg iemand op straat een vuurpijl van een buurtbewoner in het gezicht. Wat krijgt diegene dan? Een boete voor nalatigheid. En staat er ook een politieman naast de verpleegkundige bij het bed?
Check it out
pi_196272250
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:49 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Dit is gedaan, om de onvrede bij het zorgmedewerker klootjesvolk een beetje onder de duim te houden.

Als je zo graag de zorg wilt ontlasten had je ook extra centjes kunnen neerleggen en investeren in meer zorgpersoneel behouden in de sector
Klopt niet. Al zal ik een zak met geld geven. Dat verbod blijft staan en volgend jaar is er ook een verbod. Het gaat helemaal niet om de zorg te ontlasten. Rutte probeert nog meer linkse kiezers binnen te halen.
Check it out
pi_196272911
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 09:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is propaganda van de vuurwerkhandelaren.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-helft-was-omstander
Dit verbaast me niet eens, als je soms ziet wat ze met dat vuurwerk doen. Potjes omgedraait afsteken, pijlen vastgebonden aan lantaarnpalen. Als ze dat nu met zwaar vuurwerk gaan doen, kan je wel lachen.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196273324
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 15:07 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Mensen die alles aan banden willen leggen is voor mensen ook heel eng. Ik hoef me niet de les te laten lezen door stel linkse idioten. Als wij het niet kunnen dan de rest ook niet. Het is echt een ongelooflijk zeurpieten land geworden. Gadverdamme.
Gaat niet om links of rechts of dingen zonder reden verbieden omdat ze je niet aanstaan. Vuurwerk is gewoon ontzettend slecht voor het milieu. Denk aan luchtvervuiling/fijnstof, grondvervuiling, oppervlaktewatervervuiling, straatvervuiling etc.

Verder is het voor alle huisdieren en voor heel veel mensen echt geen leuke en soms een angstige periode.

Soms moet je gewoon tot de conclusie komen dat sommige dingen echt niet meer kunnen. Daar valt ook bijv. Zwarte Piet onder. Dat was 50 jaar geleden leuk, maar in een multiculturele en moderne inclusieve samenleving is dat gewoon niet meer ok.

Uiteraard gaat het veranderen of afschaffen van tradities altijd gepaard met kleine pijntjes. Meestal is de pijn die mensen zich voorstellen bij het afschaffen van hun traditie vele malen groter dan de daadwerkelijke pijn die ze ervan zullen ondervinden. Bovendien is het een leuke kans om een andere mooie, milieu-, mens- en diervriendelijke traditie op te bouwen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196273730
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Gaat niet om links of rechts of dingen zonder reden verbieden omdat ze je niet aanstaan. Vuurwerk is gewoon ontzettend slecht voor het milieu. Denk aan luchtvervuiling/fijnstof, grondvervuiling, oppervlaktewatervervuiling, straatvervuiling etc.

Verder is het voor alle huisdieren en voor heel veel mensen echt geen leuke en soms een angstige periode.

Soms moet je gewoon tot de conclusie komen dat sommige dingen echt niet meer kunnen. Daar valt ook bijv. Zwarte Piet onder. Dat was 50 jaar geleden leuk, maar in een multiculturele en moderne inclusieve samenleving is dat gewoon niet meer ok.

Uiteraard gaat het veranderen of afschaffen van tradities altijd gepaard met kleine pijntjes. Meestal is de pijn die mensen zich voorstellen bij het afschaffen van hun traditie vele malen groter dan de daadwerkelijke pijn die ze ervan zullen ondervinden. Bovendien is het een leuke kans om een andere mooie, milieu-, mens- en diervriendelijke traditie op te bouwen.
Maar waarom zou ik mij moeten laten gijzelen wat een linkse minderheid wil.
Check it out
pi_196274037
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Gaat niet om links of rechts of dingen zonder reden verbieden omdat ze je niet aanstaan. Vuurwerk is gewoon ontzettend slecht voor het milieu. Denk aan luchtvervuiling/fijnstof, grondvervuiling, oppervlaktewatervervuiling, straatvervuiling etc.

Verder is het voor alle huisdieren en voor heel veel mensen echt geen leuke en soms een angstige periode.

Soms moet je gewoon tot de conclusie komen dat sommige dingen echt niet meer kunnen. Daar valt ook bijv. Zwarte Piet onder. Dat was 50 jaar geleden leuk, maar in een multiculturele en moderne inclusieve samenleving is dat gewoon niet meer ok.

Uiteraard gaat het veranderen of afschaffen van tradities altijd gepaard met kleine pijntjes. Meestal is de pijn die mensen zich voorstellen bij het afschaffen van hun traditie vele malen groter dan de daadwerkelijke pijn die ze ervan zullen ondervinden. Bovendien is het een leuke kans om een andere mooie, milieu-, mens- en diervriendelijke traditie op te bouwen.
Niet meer kunnen? Niet meer ok? Wie bepaalt dat? RTL Boulevard?
Lekker woke, lekker deugen met z'n allen, gadverdamme. Ik kijk met argusogen aan hoe ongeveer alles ter discussie wordt gesteld.
I'll give you something to do
pi_196274196
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:11 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Maar waarom zou ik mij moeten laten gijzelen wat een linkse minderheid wil.
Het gaat hier niet zomaar om het pesten van rechtse mensen. Rechts en links heeft er, nogmaals, helemaal niks mee te maken. Het gaat erom dat vuurwerk gewoon enorm slecht is voor het milieu. En zoals we weten gaat het met het klimaat al niet zo goed.

Persoonlijk ken ik dan weer niemand die geniet van het afsteken van vuurwerk. Ik ken wel heel veel mensen die er een hekel aan hebben.

Mijn standpunt is altijd een beetje dat alles mag, zolang je er niemand lastig mee valt. Daarom hebben we in Nederland ook afgesproken dat je euthanasie mag laten plegen, wiet mag roken of met iemand van het gelijke geslacht mag trouwen, want daar val je helemaal niemand mee lastig. Vuurwerk is beslist een ander verhaal.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196274221
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet meer kunnen? Niet meer ok? Wie bepaalt dat? RTL Boulevard?
Lekker woke, lekker deugen met z'n allen, gadverdamme. Ik kijk met argusogen aan hoe ongeveer alles ter discussie wordt gesteld.
Heb je een probleem met het ter discussie stellen van dingen omdat je bang bent of zelfs weet dat je de discussie dan gaat verliezen?

Het komt op mij over alsof mensen die voor vuurwerk of Zwarte Piet zijn als enige argument hebben dat het nou eenmaal traditie is en dat je tradities niet ter discussie zou mogen stellen. Persoonlijk vind ik het gezond om alles ter discussie te stellen. Het democratische stelsel, het huwelijk, het kapitalisme, alles mag van mij ter discussie worden gesteld.

Ik vind het ook prima als mensen zeggen dat ze liever in een samenleving wonen waar ze anderen kunnen lastigvallen, waar we het milieu verpesten, etc. Dat mag. En daar is ook wel iets voor te zeggen, dat je bijv. zegt van goed, we willen graag alles uit het leven halen en dan zijn wij de laatste generatie op deze planeet. Prima standpunt. Maar geen discussies aangaan of roepen dat "iets traditie is", draagt ook niks bij.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196274396
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Heb je een probleem met het ter discussie stellen van dingen omdat je bang bent of zelfs weet dat je de discussie dan gaat verliezen?

Het komt op mij over alsof mensen die voor vuurwerk of Zwarte Piet zijn als enige argument hebben dat het nou eenmaal traditie is en dat je tradities niet ter discussie zou mogen stellen. Persoonlijk vind ik het gezond om alles ter discussie te stellen. Het democratische stelsel, het huwelijk, het kapitalisme, alles mag van mij ter discussie worden gesteld.

Ik vind het ook prima als mensen zeggen dat ze liever in een samenleving wonen waar ze anderen kunnen lastigvallen, waar we het milieu verpesten, etc. Dat mag. En daar is ook wel iets voor te zeggen, dat je bijv. zegt van goed, we willen graag alles uit het leven halen en dan zijn wij de laatste generatie op deze planeet. Prima standpunt. Maar geen discussies aangaan of roepen dat "iets traditie is", draagt ook niks bij.
Ik heb een probleem met alles ter discussie stellen alleen maar om het ter discussie stellen. En dat het herdefiniëren dan gebeurt vanuit een - in mijn ogen - vervelend slag politieke correctheid die de eigen identiteit compleet verwerpt en zichzelf bij voorbaat slecht vindt. Ik ben benieuwd naar het volgende dat Rupsje Nooitgenoeg af te schaffen heeft.
En ik betwijfel of zulke discussies überhaupt zijn te 'winnen' of te 'verliezen'. Het gaat vaak om abstracte zaken als normen en waarden, sociaal-maatschappelijke verhoudingen, etc, niet dingen die altijd in harde data uit te drukken zijn. Als je puur alles in cijfertjes uitdrukt ja dan is het waarschijnlijk het beste om vuurwerk af te schaffen, omdat het plezier dat mensen niet echt valt te kwantificeren en derhalve niet meetelt, ofzo. Maargoed, dan kan ik nog wel 80 dingen opnoemen die we dan maar zouden moeten verbieden. Het is uiteindelijk maar aan de politiek of de maatschappij zelf om er iets mee te doen en alle belangen mee te wegen.
I'll give you something to do
pi_196274450
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het gaat hier niet zomaar om het pesten van rechtse mensen. Rechts en links heeft er, nogmaals, helemaal niks mee te maken. Het gaat erom dat vuurwerk gewoon enorm slecht is voor het milieu. En zoals we weten gaat het met het klimaat al niet zo goed.

Persoonlijk ken ik dan weer niemand die geniet van het afsteken van vuurwerk. Ik ken wel heel veel mensen die er een hekel aan hebben.

Mijn standpunt is altijd een beetje dat alles mag, zolang je er niemand lastig mee valt. Daarom hebben we in Nederland ook afgesproken dat je euthanasie mag laten plegen, wiet mag roken of met iemand van het gelijke geslacht mag trouwen, want daar val je helemaal niemand mee lastig. Vuurwerk is beslist een ander verhaal.
Van wiet roken val je niemand lastig. Wat een kul argument. Zeg dat maar eens tegen de boeren in Brabant die worden afgeperst. Of de criminaliteit die dat oplevert. Ik heb ook geen probleem met een vuurwerkverbod. Maar wel met het probleem hoe het gebeurd. Anderhalve maand van te voren verbieden is een steek in de rug van handelaren. Klein vuurwerk mag nog steeds worden afgestoken. Carbid schieten mag ook nog. Daarnaast is het dweilen met de kraan open, want het vuurwerk wordt uit het buitenland gehaald. Het is een illusie om te denken dat dit gaat werken. Het is allemaal voor de bühne en om mensen zoals jij braaf op de deugpartijtjes te laten stemmen. Wees er maar trost op. Hoe kun je nu van dit soort kulbeleid steunen. Beslissingen zonder visie, die worden bepaald door een schreeuwende minderheid. Straks vieren we alleen nog het Kwaku festival, het offerfeest en de ramadan. En dat hebben we aan mensen te danken aan mensen die dit soort beslissingen steunen. Nu heb ik geen problemen met dit soort tradities, maar wel als het ten koste gaat van onze tradities.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 16-11-2020 18:13:37 (fout) ]
Check it out
pi_196274536
betere regel zou zijn om de vuurwerkslachtoffers gewoon buiten te laten staan tijdens nieuwjaar

maja ben geen minister-president he
Gino ♥
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')