abonnement Unibet Coolblue
pi_196265320
En nee dit topic is niet omdat ik mijn huidige huiswerk niet wil maken.

Het gaat er meer om dat huiswerk gewoon om te beginnen een dom idee is. Werk is werk, en thuis is thuis, en die twee dingen moet je niet met elkaar mixen. Ten eerste wie kwam er ooit met het domme idee dat als je je werk mee naar huis zou nemen dat dit goede resultaten zou opleveren?

De thuis omgeving is een enorm verstorende omgeving. Geluiden van beesten, buren, t.v's, en steeds maar naar de koelkast gaan om te snacken, en dan vervolgens in gesprekken met je familie te geraken, en niemand kan je helpen als je met een probleem zit die je niet snapt.

Huiswerk is ALTIJD al een slecht idee geweest. Werk moet je op de werkplaats uitvoeren, en thuis moet je je kunnen ontspannen. Anders zit je in een constante stress situatie.

Ik heb werkelijk nooit begrepen wat er nou zo goed was aan huiswerk, en waarom leraren het idee hebben dat ze kinderen met huiswerk naar huis konden sturen.

Veel meer had ik altijd het idee that tijdens de les dat de leraar gewoon zijn werkuur vol wilde lullen, en dat de kinderen alleen maar moesten luisteren, en niemand echt werkte tijdens de lessen, noch de leraar, noch de leerlingen. Ik weet niet of ik de enigste ben, maar ik vond het altijd extreem inefficient.
pi_196265527
Huiswerk is niks anders dan een oefening of test om na te gaan of de leerstof goed begrepen wordt.
  maandag 16 november 2020 @ 05:10:10 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196266017
Zo te zien had je wel wat meer huiswerk van je leraar Nederlands mogen krijgen.
  maandag 16 november 2020 @ 08:11:41 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196266740
Dan maken ze de schooldagen toch nog een stukje langer, zodat je alles op school kunt doen :+

Daarbij is het ook de bedoeling dat je niet altijd geholpen kan worden. Niet direct in ieder geval, anders leer je zelf nog steeds niet probleemoplossend te denken en verder te kijken dan je neus lang is.
pi_196266754
Naar een Montessori school gaan :), opgelost…….
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196266792
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 05:10 schreef kwiwi het volgende:
Zo te zien had je wel wat meer huiswerk van je leraar Nederlands mogen krijgen.


[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2020 08:21:57 ]
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 08:28:53 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196266854
je kunt ook gewoon een uurtje langer op school blijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196272205
kwaliteitstopic
  maandag 16 november 2020 @ 15:21:51 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196272233
Je klinkt inderdaad als iemand die nog huiswerk meekrijgt.
pi_196272315
quote:
Werk is werk, en thuis is thuis
Hm ja nee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196302599
Als docent ben ik het er wel mee eens dat huiswerk niet zaligmakend is. De reeksen opdrachten die leerlingen soms mee krijgen slaan soms echt nergens op. Zeker zolang alles in een online methode wordt gemaakt en leerlingen zichzelf kunnen 'controleren'. Ze geven dan een antwoord, kunnen daarna het goede antwoord zien en zelf aangeven of hun antwoord goed of fout was. Ze zijn alleen maar op knopjes aan het drukken en het lerend vermogen is 0.

Liever laat ik leerlingen aan grotere opdrachten als verslagen, projecten of presentaties werken. Daarin verwerken ze ook hun opgedane kennis en zijn ze niet enkel bezig met halfslachtige repetitities. In de les is er tijd om herhalingsoefeningen te doen, omdat dat soms wel een manier is om het kwartje te laten vallen.
't Echte en 't ware!
pi_196305860
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2020 01:34 schreef zetalore het volgende:
En nee dit topic is niet omdat ik mijn huidige huiswerk niet wil maken.

Het gaat er meer om dat huiswerk gewoon om te beginnen een dom idee is. Werk is werk, en thuis is thuis, en die twee dingen moet je niet met elkaar mixen. Ten eerste wie kwam er ooit met het domme idee dat als je je werk mee naar huis zou nemen dat dit goede resultaten zou opleveren?

De thuis omgeving is een enorm verstorende omgeving. Geluiden van beesten, buren, t.v's, en steeds maar naar de koelkast gaan om te snacken, en dan vervolgens in gesprekken met je familie te geraken, en niemand kan je helpen als je met een probleem zit die je niet snapt.

Huiswerk is ALTIJD al een slecht idee geweest. Werk moet je op de werkplaats uitvoeren, en thuis moet je je kunnen ontspannen. Anders zit je in een constante stress situatie.

Ik heb werkelijk nooit begrepen wat er nou zo goed was aan huiswerk, en waarom leraren het idee hebben dat ze kinderen met huiswerk naar huis konden sturen.

Veel meer had ik altijd het idee that tijdens de les dat de leraar gewoon zijn werkuur vol wilde lullen, en dat de kinderen alleen maar moesten luisteren, en niemand echt werkte tijdens de lessen, noch de leraar, noch de leerlingen. Ik weet niet of ik de enigste ben, maar ik vond het altijd extreem inefficient.
Als je op de middelbare school zit kan ik deze instelling best wel begrijpen. Echter, als je straks op een vervolgstudie op het HBO komt of op Universitair niveau, dan ga je natuurlijk geen potten breken met deze luie mentaliteit. Wil je jezelf echt echt verdiepen in een moeilijke materie, een bepaald vakgebied of een bepaald onderwerp dan ben ik van mening dat je hier echt wel tijd in mag steken die van je vrije tijd af gaat. Ik denk zelfs dat het niet eens moet voelen als ''tijd die van je vrije tijd af gaat''. Dan moet het intrinsiek leuk zijn om jezelf verder te ontwikkelen als mens zijnde. Kennis die je straks goed van pas kan komen.

Maar zoals ik al zei, op de middelbare school waar de meest spraakmakende onderwerpen waren hoeveel beschimmelde boterhammen iemand in z'n kluis had, hoeveel chicks die ene dude kon fixen, hoe grappig het was om die ene overspannen leraar weer eens over de flos te krijgen, dan kan ik best begrijpen dat je schijt op huiswerk. Heeft ook te maken met de leeftijd natuurlijk. Heb het zelf ook gedaan hoor.
Hey ik ben een steen
pi_196512370
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2020 01:34 schreef zetalore het volgende:
Veel meer had ik altijd het idee that tijdens de les dat de leraar gewoon zijn werkuur vol wilde lullen [...] maar ik vond het altijd extreem inefficient.
Het is een voorbereiding op je vervolgopleiding. Maar als jij moeite hebt met huiswerk maken, dan schort er waarschijnlijk wat aan je zelfredzaamheid of verwachtingen.

Wat mij vooral opvalt is hoeveel jongeren tegenwoordig naast hun school werken. 20 uur per week is geen uitzondering.
-
pi_196560309
TS snapt iets niet dus moet het huiswerk maar worden afgeschaft.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 3 januari 2021 @ 08:06:11 #15
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197184751
quote:
16s.gif Op maandag 16 november 2020 15:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm ja nee.
Precies ik krijg gewoon nog shit te doen voor me scriptie thuis
pi_197354366
-

[ Bericht 100% gewijzigd door KingRoland op 11-01-2021 23:26:37 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')