Ik had al met de praktijk gemailed gezien ze hun kosten niet online hebben staan en het is per spalk 120 euro.quote:Op zondag 15 november 2020 18:43 schreef kwiwi het volgende:
Hoeveel kosten die nieuwe spalkjes eigenlijk? Bitje was geloof ik rond de 100 euro een paar jaar terug bij mij.
En dan steeds opnieuw laten vastzetten ook.. Dan zou ik even vragen wat zo'n plastic bitje kost. Overigens heb ik alleen het spalkje boven eruit laten halen, die onder komt eigenlijk nooit los. Misschien eerst die boven voor nu vervangen met een bitje?quote:Op zondag 15 november 2020 18:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik had al met de praktijk gemailed gezien ze hun kosten niet online hebben staan en het is per spalk 120 euro.
En dan moet je het verwijderen ook nog betalen
Zou daar toch wat voorzichtig mee zijn, want het klinkt niet alsof TS indien nodig een nieuwe beugel kan betalen als het toch teveel schuift. In mijn voortanden zit bijvoorbeeld nog behoorlijk wat beweging.quote:Op zondag 15 november 2020 18:51 schreef Rene het volgende:
Eruit laten halen. Mn voortanden zijn wat gaan schuiven maar niks aan de hand verder!
Zal het iets aanpassenquote:Op zondag 15 november 2020 18:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou daar toch wat voorzichtig mee zijn, want het klinkt niet alsof TS indien nodig een nieuwe beugel kan betalen als het toch teveel schuift. In mijn voortanden zit bijvoorbeeld nog behoorlijk wat beweging.
He ik heb die ookquote:Op zondag 15 november 2020 19:38 schreef ZarB het volgende:
Op mijn 13e beugel eruit en daarna boven- en onderspalk. Rond mijn 20ste bovenspalk eruit vanwege elke keer losgaan. Rond mijn 29ste moeten constateren dat alles toch echt was gaan bewegen (ging heel geleidelijk) dus een nieuwe beugel genomen. Kostte behoorlijk wat knaken (had een invisalign) maar ik ben ijdel wat dat betreft. Nu spalkje boven en onder én bitjes voor 's nachts.
Maar goed, ik let bij iedereen op tanden en ze maken of breken voor mij iemands uitstraling.
Vond ik ideaal. Je zag er niks van.en omdat ik er niet mee kon eten viel ik moeiteloos 10 kg af in 6 maanden. Maar goed, zat er ook net zo snel weer aanquote:
Oh ja ik doe hem gewoon uit met eten en sociale dingen. Moet nog tot maartquote:Op zondag 15 november 2020 19:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Vond ik ideaal. Je zag er niks van.en omdat ik er niet mee kon eten viel ik moeiteloos 10 kg af in 6 maanden. Maar goed, zat er ook net zo snel weer aan
Ja ja ik at wel natuurlijk maar ik probeerde dat wel te beperken want ik vond het elke keer gedoe met tandenstokers enzo. Ik deed het 3 x per dag en normaal eet ik 527363 x per dag.quote:Op zondag 15 november 2020 19:44 schreef Fugue het volgende:
[..]
Oh ja ik doe hem gewoon uit met eten en sociale dingen. Moet nog tot maart
Dat kan zomaar niet, zit namelijk in de gemeentepolisquote:Op zondag 15 november 2020 19:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien is het slimmer nu ook even naar zorgverzekeraar kijken voor volgend jaar..
Kan je in 2021 een voordelige nieuw beugel laten plaatsen.
Wel ff goed uitrekenen..
Jemigquote:Op zondag 15 november 2020 19:50 schreef Fugue het volgende:
Ontopic trouwens: ik heb ook ooit het spalkje eruit laten halen en ben nu 5 jaar later ¤3500 kwijt aan een invisalign. Ik zou ze weer terug laten plaatsen of informeren naar dat bitje van @:kwiwi
Orthodontie wordt zelden/nooit vergoed. Als het al zo is dan is het maar een (klein) percentage.quote:Op zondag 15 november 2020 19:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien is het slimmer nu ook even naar zorgverzekeraar kijken voor volgend jaar..
Kan je in 2021 een voordelige nieuw beugel laten plaatsen.
Wel ff goed uitrekenen..
Oh zo, ja dat is wel gedoe idd maar wende wel snel. Ik heb boven en onder en dan 8 maanden. Daarna nachtbitje want ik knars ook als ik stress hebquote:Op zondag 15 november 2020 20:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja ja ik at wel natuurlijk maar ik probeerde dat wel te beperken want ik vond het elke keer gedoe met tandenstokers enzo. Ik deed het 3 x per dag en normaal eet ik 527363 x per dag.
Ik had alleen boven en duurde 6 mnd. Elke 2 wk nieuwe. Jij boven en onder? Daarna krijg je ook nachtbitjes en spalkjes als t goed is. anders is t zo weer scheef helaas.
Kloptquote:Op zondag 15 november 2020 18:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou daar toch wat voorzichtig mee zijn, want het klinkt niet alsof TS indien nodig een nieuwe beugel kan betalen als het toch teveel schuift. In mijn voortanden zit bijvoorbeeld nog behoorlijk wat beweging.
Mijne was 2000 (half jaar), maar was alleen boven. Je kunt ook een gewone beugel nemen (blokjes). Dat zou in mijn geval 600 zijn voor 1.5 jaar. Dus dat scheelt nogal.quote:
Ik ook. Ik dacht dat ik met het bitje 2 vliegen in 1 klap sloeg. Ik kreeg boven en onder bitje, maar het knarsen verving ik door bijten, blijkbaar. Met als gevolg verkrampte kaken/nek/schouders. Maar gelukkig is fysio ook niet zo duur.quote:Op zondag 15 november 2020 20:04 schreef Fugue het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat is wel gedoe idd maar wende wel snel. Ik heb boven en onder en dan 8 maanden. Daarna nachtbitje want ik knars ook als ik stress heb
Bedankt ik zie het zonnig inquote:Op zondag 15 november 2020 20:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ook. Ik dacht dat ik met het bitje 2 vliegen in 1 klap sloeg. Ik kreeg boven en onder bitje, maar het knarsen verving ik door bijten, blijkbaar. Met als gevolg verkrampte kaken/nek/schouders. Maar gelukkig is fysio ook niet zo duur.Het leven van een 24/7 stresskip gaat niet over rozen helaas.
Maar ik wil je verder niet de put in praten
Positief denken is het halve werk.quote:
Yolo.quote:Op zondag 15 november 2020 20:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Positief denken is het halve werk.
-friedrich nietzsche
Die zet geen spalkjesquote:Op zondag 15 november 2020 20:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Positief denken is het halve werk.
-friedrich nietzsche
Krachtig in eenvoud.quote:
Ik weet niet. Ben niet helemaal.op de hoogte van zijn cv.quote:
Eerste pic: ja dit is precies wat ik zoekquote:Op zondag 15 november 2020 20:36 schreef ZarB het volgende:
[..]
Krachtig in eenvoud.
Ps ik heb een leuke insta voor je: mytherapistsays
Dat is toch juist het hele probleem?quote:Op zondag 15 november 2020 18:51 schreef Rene het volgende:
Mn voortanden zijn wat gaan schuiven maar niks aan de hand
I knew it. Er zitten pareltjes tussen man manquote:Op zondag 15 november 2020 20:40 schreef Fugue het volgende:
[..]
Eerste pic: ja dit is precies wat ik zoek
Het duurt vaak best lang voordat je het gaat zien. Tanden "wandelen" altijd. Maar de 1 ergert zich er meer aan dan de ander.quote:Op zondag 15 november 2020 20:44 schreef hollander87 het volgende:
Oeh wat een negatieve ervaringen van een los spalkje. Na een kleine 10 jaar heeft is bij mij m’n spalkje boven losgegaan op 1 tand. Zelf heb ik de rest losgepeuterd en zelf het spalkje eruit gehaald. Nooit ergens last van gehad, alleen mijn tandarts heeft tot 3 of 4x toe geprobeerd om alle achtergebleven lijmresten weg te halen van alle tanden.
Schuiven, staan nog steeds naast elkaar. Alleen een klein “laag” spleetje. Maar alles staat volledig op een rijquote:Op zondag 15 november 2020 20:41 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Dat is toch juist het hele probleem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |