abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 november 2020 @ 22:46:14 #226
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196264075
quote:
11s.gif Op zondag 15 november 2020 22:08 schreef Momo het volgende:
Coronavirus emerged in Italy earlier than thought, study shows

The new coronavirus was circulating in Italy since September 2019, a study by the National Cancer Institute (INT) of the Italian city of Milan shows.
Italy’s first Covid-19 patient was detected on Feb. 21 in a little town near Milan, in the northern region of Lombardy.
The World Health Organization has said the new coronavirus and Covid-19, the respiratory disease it causes, were unknown before the outbreak was first reported in Wuhan, in central China, in December.
Ik blijf er in volharden dat ik het ook al heb gehad eind november 2019. De huisarts zei letterlijk na het zien van mijn bloeduitslag: ik weet niet wat je hebt, het lijkt wel een soort griep maar het is iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik heb toen een 6 daagse kuur gehad van kleine rode pilletjes, 3 maal daags en een puffertje omdat ik kortademig was. Na een dag of 3 was ik er wel al vanaf maar ben nog 2 maanden heel stijf en moe geweest. Toen corona opdook heb ik begin januari gebeld met de huisarts maar die kon me niet vertellen of ik het nu werkelijk heb gehad en ook de bloeduitslag was niet meer terug te halen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 15 november 2020 @ 22:49:48 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196264127
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:46 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Ik blijf er in volharden dat ik het ook al heb gehad eind november 2019. De huisarts zei letterlijk na het zien van mijn bloeduitslag: ik weet niet wat je hebt, het lijkt wel een soort griep maar het is iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik heb toen een 6 daagse kuur gehad van kleine rode pilletjes, 3 maal daags en een puffertje omdat ik kortademig was. Na een dag of 3 was ik er wel al vanaf maar ben nog 2 maanden heel stijf en moe geweest. Toen corona opdook heb ik begin januari gebeld met de huisarts maar die kon me niet vertellen of ik het nu werkelijk heb gehad en ook de bloeduitslag was niet meer terug te halen.
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196264211
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:46 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Ik blijf er in volharden dat ik het ook al heb gehad eind november 2019. De huisarts zei letterlijk na het zien van mijn bloeduitslag: ik weet niet wat je hebt, het lijkt wel een soort griep maar het is iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik heb toen een 6 daagse kuur gehad van kleine rode pilletjes, 3 maal daags en een puffertje omdat ik kortademig was. Na een dag of 3 was ik er wel al vanaf maar ben nog 2 maanden heel stijf en moe geweest. Toen corona opdook heb ik begin januari gebeld met de huisarts maar die kon me niet vertellen of ik het nu werkelijk heb gehad en ook de bloeduitslag was niet meer terug te halen.
Er zijn meer van dit soort verhalen, dus het zou zomaar kunnen. Het was vast enorm schrikken dat je een onbekende ziekte had, al is het achteraf fijn dat je het toen al had. Was je in maart of april ziek geworden, dan hadden ze je thuis laten blijven en had je misschien ook geen puffertje gekregen. Zitten er ook geen antilichamen meer in je bloed?
  zondag 15 november 2020 @ 23:02:26 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196264295
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:46 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Ik blijf er in volharden dat ik het ook al heb gehad eind november 2019. De huisarts zei letterlijk na het zien van mijn bloeduitslag: ik weet niet wat je hebt, het lijkt wel een soort griep maar het is iets wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik heb toen een 6 daagse kuur gehad van kleine rode pilletjes, 3 maal daags en een puffertje omdat ik kortademig was. Na een dag of 3 was ik er wel al vanaf maar ben nog 2 maanden heel stijf en moe geweest. Toen corona opdook heb ik begin januari gebeld met de huisarts maar die kon me niet vertellen of ik het nu werkelijk heb gehad en ook de bloeduitslag was niet meer terug te halen.
Een kuur 'rode pillen'? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 15 november 2020 @ 23:03:08 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196264306
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:38 schreef Momo het volgende:

[..]

https://www.medrxiv.org/c(...).20140061v1.full.pdf

Deze is er wel, met covid vanaf december in Italië.
Dank, ga ik ook lezen
En proberen dus die andere vanaf september te pakken te krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 23:04:32 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196264327
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 23:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Een kuur 'rode pillen'? :o
Antibiotica waarschijnlijk.

Ik ben in november 2019 ook heel ziek geweest. Ik had dat nog nooit meegemaakt zo benauwd. Mijn huisarts had mij doorgestuurd naar Spoed, uiteindelijk na de hele dag testen mocht ik in de avond gelukkig na huis. Nog 2 weken echt ziek geweest, daarna nog weken sukkelen met nog niet fulltime werken en vooral moe. Misschien was het iets anders, misschien was het covid, we zullen het nooit weten.
pi_196264340
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, nou ja we zullen het wel zien als het zover is.

Het kan natuurlijk ook allemaal heel snel gaan ineens, zeker als ze b.v. in Duitsland die vaccinaties in rap tempo gaan doen en gezien de efficiëntie daar zie ik dat nog wel gebeuren.
Laten we daar inderdaad op hopen. Dan het voor ons kabinet een situatie wordt van alle zeilen bijzetten omdat die Duitsers zo ontzettend snel zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 15 november 2020 @ 23:06:30 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196264344
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Antibiotica waarschijnlijk.

Ik ben in november 2019 ook heel ziek geweest. Ik had dat nog nooit meegemaakt zo benauwd. Mijn huisarts had mij doorgestuurd naar Spoed, uiteindelijk na de hele dag testen mocht ik in de avond gelukkig na huis. Nog 2 weken echt ziek geweest, daarna nog weken sukkelen met nog niet fulltime werken en vooral moe. Misschien was het iets anders, misschien was het covid, we zullen het nooit weten.
Ja bijzonder wel

Rode pillen deed me aan The Matrix denken :+

Ben trouwens wel benieuwd qua vaccineren. Krijgt iedereen dat dan of krijg je eerst een bloedtest en bij voldoende afweer ofzo aantoonbaar hoeft het vaccin niet?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 23:09:09 #234
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196264385
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja bijzonder wel

Rode pillen deed me aan The Matrix denken :+

Ben trouwens wel benieuwd qua vaccineren. Krijgt iedereen dat dan of krijg je eerst een bloedtest en bij voldoende afweer ofzo aantoonbaar hoeft het vaccin niet?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt
RIVM en GGD sturen altijd om de paar weken een enquête naar een grote groep mensen, waaronder ik. Je ziet die resultaten wel eens voorbij komen in de praatjes van Jaap. Vorige week vroegen ze naar de bereidheid te vaccineren. Er waren ook vragen waar je kon antwoorden dat je eerst een antibody test wil voordat je gevaccineerd wordt. Het is denk ik zeker een optie.
  zondag 15 november 2020 @ 23:12:41 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196264433
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:09 schreef Momo het volgende:

[..]

RIVM en GGD sturen altijd om de paar weken een enquête naar een grote groep mensen, waaronder ik. Je ziet die resultaten wel eens voorbij komen in de praatjes van Jaap. Vorige week vroegen ze naar de bereidheid te vaccineren. Er waren ook vragen waar je kon antwoorden dat je eerst een antibody test wil voordat je gevaccineerd wordt. Het is denk ik zeker een optie.
Ik doe daar ook aan mee, geinig :D

De mogelijkheid zat al in mijn hoofd, en ik vond het wel mooi dat ie van de week ook in de enquête voorbij kwam :D

Ik heb alleen geen idee of het past bij dergelijke vaccins toedienen

Ik bedoel, ik had als kind echt geen polio of dyfterie doorgemaakt of ook maar mogelijk doorgemaakt voor ik die prik kreeg

Dus gewoon geen idee of dat uitmaakt als je wel toevallig al Covid-19 hebt gehad nu. Voor je het vaccin toegediend krijgt dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196264921
Babel voelde zich niet zo heel lekker, 3 keer negatief bij een PCR test maar positief bij een sneltest......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 16 november 2020 @ 00:40:00 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196265167
Fijn dat musea weer open mogen! We gaan de routekaart weer volgen, dus met een beetje geluk gaan we deze week naar niveau 3. Ik hoop van harte dat die belachelijke mondkapjesplicht er niet gaat komen.
  maandag 16 november 2020 @ 02:40:25 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196265477
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja bijzonder wel

Rode pillen deed me aan The Matrix denken :+

Ben trouwens wel benieuwd qua vaccineren. Krijgt iedereen dat dan of krijg je eerst een bloedtest en bij voldoende afweer ofzo aantoonbaar hoeft het vaccin niet?
Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt
Wie als eerste (of enige) zal worden gevaccineerd is afhankelijk van situatie, type vaccin en wat daaruit voortkomt.
Wanneer blijkt dat gevaccineerden anderen niet meer besmetten zullen in beginsel vooral "fitte" mensen worden geïnjecteerd zonder enige aandoening zij zodat hun "kwetsbare" omgeving niet (meer) besmetten.
Indien blijkt dat het vaccin zorgt dat besmette mensen sneller herstellen van een infectie; zullen ws relatief gezonde (daarop geselecteerde) kwetsbaren voorrang hebben.

Het vaccin dat nu wordt toegejuicht, is een zg messenger (mRNA) vaccin dat je immuunsysteem specifiek alert moet "maken" om vooral vast veel antilichamen te maken die Covid19 besmette cellen kunnen gaan herkennen om die vervolgens te elimineren. In een vroeg stadium van een beginnende Covid19 besmetting, wordt de replicatie het virus sneller uitgeschakeld. Het lichaam heeft het virus al ontdekt omdat het vaccin het daar al op heeft voorbereid.
Of iemand na herstel van Covid19 niet meer besmet(telijk) is, zal nog moeten blijken waarbij men er vanuit gaat dat alleen mensen met "symptomen", besmettelijk zijn.

Zover al die theorie waarbij in geneeskunde niets zeker is voor het individu zelf en vaccineren, ook van fitte mensen, nooit zonder risico is. Zonder (eigen?) noodzaak zomaar vaccineren, laat staan voor de ander, lijkt mij - hoe solidair ook - een slecht plan.

Kwetsbaren kunnen baat hebben bij een messenger-vaccin indien zij reeds in potentie in hun "afweerreservoir" beschikken over die antilichamen (denk aan een voorafgaande antibody-test) en dan goed/voldoende kunnen reageren.
Voorts moeten die kwetsbaren na Covid19 infectie niet alsnog anders (bv. bacterieel) ge(her)infecteerd raken omdat hun afweer wel in staat moet zijn die gedode cellen met daarin het Covid19 virus, op te kunnen ruimen.
Je gaat dan bv niet dood aan Covid19 infectie zelf maar wel aan een voortdurende longontsteking. Voor dit laatste zijn dan wellicht weer andere complicerende behandelingen mogelijk met medicijnen.

Zo ja antilichamen dus voldoende kunnen worden aangemaakt door de gevaccineerde, is het imho afwachten hoe een minder werkend (of bij veel kwetsbaren) een overactief immuunsysteem daar precies op zal gaan reageren.
In het slechtste geval kan het immuunsysteem nog verder over de kop gejaagd.

Los van alles is niet ondenkbaar dat een vaccin - zeker op termijn - contraproductief gaat werken omdat deze kunstmatig wijze de "afweer" activeert met/via een gemodificeerd virus dat in respons de van nature aanwezige afweer/aanmaak verminderd of eigen actieve werking zelfs tegenwerkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196266247
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 00:40 schreef leolinedance het volgende:
Fijn dat musea weer open mogen! We gaan de routekaart weer volgen, dus met een beetje geluk gaan we deze week naar niveau 3. Ik hoop van harte dat die belachelijke mondkapjesplicht er niet gaat komen.
Niveau 3 betekent de horeca weer open. Dat gaat deze week dus echt niet gebeuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196266317
Ik hoop echt dat ze niet gaan versoepelen hoor. Het is nog ontzettend druk in de ziekenhuizen en niet iedereen test bij een verkoudheidsklacht.
Hoor veel gehoest in mijn omgeving en dan zeggen ze “ verkoudheid hoor” maar krijg er ontzettend de zenuwen van.
pi_196266693
Ik vraag me ook af bij welke aantallen ze willen versoepelen met het oog om ook de reguliere zorg weer op orde te krijgen. Kan me zo indenken dat er nu ontzettend veel behandelingen/onderzoeken uitgesteld zijn, en dat die eerst ook gedaan moeten worden? Of neem je het risico en versoepel je eerder en kans dat reguliere zorg weer in de knel komt?
In de zomer zaten we een poosje op 50/60 besmettingen per dag, onder jonge mensen, nu zoals het lijkt rond de 5000/6000. Moeilijke keus lijkt me...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196266799
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 08:04 schreef Luke83 het volgende:
Ik vraag me ook af bij welke aantallen ze willen versoepelen met het oog om ook de reguliere zorg weer op orde te krijgen. Kan me zo indenken dat er nu ontzettend veel behandelingen/onderzoeken uitgesteld zijn, en dat die eerst ook gedaan moeten worden? Of neem je het risico en versoepel je eerder en kans dat reguliere zorg weer in de knel komt?
In de zomer zaten we een poosje op 50/60 besmettingen per dag, onder jonge mensen, nu zoals het lijkt rond de 5000/6000. Moeilijke keus lijkt me...
Ik zie het ook niet zo met deze aantallen en de onzekerheid van het plateau waar we op beland zijn. Het lijkt me voor de hand liggend dat het aantal besmettingen door de komende feestdagen en de daarbij behorende drukte in winkels/tuincentra alleen maar op zal lopen. Zitten we dan niet straks weer op een verdubbeling?
Het 'pretpakketje' van afgelopen 2 weken zal er sowieso vanaf gehaald worden. Vraag me af of er daarnaast nog mogelijkheden over blijven om te versoepelen met deze aantallen. Doe maar niet zou ik zeggen. Met zeker ook in het achterhoofd wat jij al aankaart, ik denk ook dat de reguliere zorg inmiddels al wel lang genoeg wacht (en nog wel even voor de boeg heeft ook).
  maandag 16 november 2020 @ 09:00:19 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196267079
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 06:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niveau 3 betekent de horeca weer open. Dat gaat deze week dus echt niet gebeuren.
Het werkt niet op die manier. We kunnen best naar niveau 3 afzakken qua besmettingen zonder dat daar consequenties als open horeca aan verbonden worden. Dan zitten we nog steeds op niveau 3.

Maar sowieso slaat de routekaart nergens op, want die gaat enkel over absolute aantallen en niet over trends, bovendien is hij niet tweezijdig toepasbaar. Het is een onzinnig vod waar niemand iets aan heeft.
pi_196267096
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:01 schreef Middelpunt het volgende:
Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen omtrent de snelsten. Kerst zonder familie en vrienden is toch wel heel deprimerend. Als we met de vriendengroep zouden besluiten om het geld wat we normaal uitgeven aan vuurwerk dit jaar besteden aan een particuliere sneltests, zouden we misschien alsnog 'veilig' een feestje kunnen vieren?
Ik heb hetzelfde horen opperen in een deel van een vriendengroep bij ons. Zo gek is dat idee natuurlijk niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196267205
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 00:40 schreef leolinedance het volgende:
Fijn dat musea weer open mogen! We gaan de routekaart weer volgen, dus met een beetje geluk gaan we deze week naar niveau 3. Ik hoop van harte dat die belachelijke mondkapjesplicht er niet gaat komen.
quote:
Wanneer gaat een regio naar ‘zorgelijk’, ‘ernstig’ of ‘zeer ernstig’?

Een regio gaat in principe van ‘waakzaam’ naar ‘zorgelijk’ als er in een week meer dan 50 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn. Dit komt overeen met het elke dag overschrijden van de signaalwaarde van 7 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners. Ook telt mee als meer dan 5 procent van de afgenomen testen positief is.

Een regio gaat in principe van ‘zorgelijk’ naar ‘ernstig’ als er in een week meer dan 150 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn. Of als meer dan 10 procent van de afgenomen testen positief is.

Een regio gaat in principe over van ‘ernstig’ naar ‘zeer ernstig’ als er meer dan 250 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn gedurende een week. Als in meerdere regio’s de situatie zeer ernstig is, gelden de zwaarste maatregelen voor het hele land.
Ik vermoed dat sommige regio's nog steeds 'zeer ernstig' zijn op dit moment, waardoor je nog steeds de zwaarste maatregelen krijgt. Landelijk gezien zitten we op 31,3 voor gemiddeld aantal positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag.
  maandag 16 november 2020 @ 09:25:03 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196267327
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 06:47 schreef quirina het volgende:
Ik hoop echt dat ze niet gaan versoepelen hoor. Het is nog ontzettend druk in de ziekenhuizen en niet iedereen test bij een verkoudheidsklacht.
Hoor veel gehoest in mijn omgeving en dan zeggen ze “ verkoudheid hoor” maar krijg er ontzettend de zenuwen van.
Dat blijft wel een opvallende ja. Al die hoestende mensen die 'geen corona hoor' zeggen. "Ik ken mijn lichaam" :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196268044
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196268171
quote:
11s.gif Op zondag 15 november 2020 22:08 schreef Momo het volgende:
Coronavirus emerged in Italy earlier than thought, study shows

The new coronavirus was circulating in Italy since September 2019, a study by the National Cancer Institute (INT) of the Italian city of Milan shows.
Italy’s first Covid-19 patient was detected on Feb. 21 in a little town near Milan, in the northern region of Lombardy.
The World Health Organization has said the new coronavirus and Covid-19, the respiratory disease it causes, were unknown before the outbreak was first reported in Wuhan, in central China, in December.
Op zich wel schokkend nieuws dat de hele pandemie in een ander licht zou kunnen plaatsen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196268183
quote:
11s.gif Op zondag 15 november 2020 22:08 schreef Momo het volgende:
Coronavirus emerged in Italy earlier than thought, study shows

The new coronavirus was circulating in Italy since September 2019, a study by the National Cancer Institute (INT) of the Italian city of Milan shows.
Italy’s first Covid-19 patient was detected on Feb. 21 in a little town near Milan, in the northern region of Lombardy.
The World Health Organization has said the new coronavirus and Covid-19, the respiratory disease it causes, were unknown before the outbreak was first reported in Wuhan, in central China, in December.
Uit het live-blog van het AD

09:22

Het nieuwe coronavirus waarde al veel eerder rond buiten China dan oorspronkelijk gedacht. Sinds september 2019 circuleerde het virus in Italië, zo blijkt uit een wetenschappelijke studie van Italiaanse onderzoekers. De eerste officiële besmetting in Italië werd vastgesteld op 21 februari 2020 bij een patiënt in een klein stadje nabij Milaan, in de noordelijke regio Lombardije.

De bevindingen van de onderzoekers van het Italiaanse kankerinstituut (INT) - gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Tumori Journal - laten zien dat 11,6 procent van de 959 gezonde vrijwilligers die tussen september 2019 en maart 2020 deelnamen aan een longkankeronderzoek, antistoffen tegen het nieuwe coronavirus had ontwikkeld - en dus ruim voor februari.

Een andere antistoffentest werd voor dezelfde studie uitgevoerd door de universiteit van Siena. Het onderzoek toonde aan dat vier stalen die dateren uit de eerste week van oktober 2019 ook positief testten voor antilichamen die het virus neutraliseren. ,,Dit betekent dat deze mensen al in september waren geïnfecteerd”, legde Giovanni Apolone, een coauteur van de studie, uit aan persbureau Reuters.
pi_196268201
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:36 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich wel schokkend nieuws dat de hele pandemie in een ander licht zou kunnen plaatsen.
Ja, zou er een Noord-Italiaan in november 2019 naar die markt in Wuhan zijn geweest?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')