abonnement Unibet Coolblue
pi_196249624
Ik weet niet of dit eerder al is gemeld door een andere user. Op 28 oktober is er door DENK een motie ingediend.

Dit lijkt een beetje te zijn ondergesneeuwd door al het andere nieuws in de wereld. Bewust of onbewust? Ik denk er het mijne van.

Opdat wij weten op wie we vooral niet moeten stemmen in maart 2021.

https://www.tweedekamer.n(...)19922&did=2020D42842
pi_196249636
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196249666
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
Grondwet of niet, ik bepaal zelf wel wat ingespoten gaat worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Miss 200.000.000! zondag 15 november 2020 @ 08:30:49 #4
367000 roos94
pi_196249673
Ze gaan dat never nooit kunnen verplichten :s)
pi_196249931
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 08:29 schreef halfway het volgende:

[..]

Grondwet of niet, ik bepaal zelf wel wat ingespoten gaat worden.
Nou de meeste spuiten krijg je gewoon als kind :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 15 november 2020 @ 09:20:25 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_196249948
Clownsmotie puur om mensen met een laag iq te winnen :')

Terecht dat VVD tegen heeft gestemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikeytt op 15-11-2020 09:45:15 ]
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_196250153
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:20 schreef Mikeytt het volgende:
Clownsmotie puur of mensen met een laag iq te winnen :')

Terecht dat VVD tegen heeft gestemd.
Dit, waarom een motie indienen op iets wat niet verplicht is.

Hetzelfde als dat je een wet wil maken dat het niet verplicht mag mag worden dat je bij de Ikea ook alle gangen van het magazijn verplicht door moet lopen.

Is niet verplicht en gaat ook niet verplicht worden
pi_196250236
Denk en een vaccinatieplicht voor corona zijn beiden om te kotsen.
pi_196250567
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou de meeste spuiten krijg je gewoon als kind :)
Ik vind dat wat anders. De meesten zijn voor ziekten die je niet meer kan krijgen na vaccinatie, of na 15 jaar pas weer gerevaccineerd moet worden. Bovendien is er reeds jarenlange ervaring zonder grote bijwerkingen.

Bij covid weten we nog niet goed hoe lang je immuun bent na het vaccin. Daarnaast is het ook een nieuw vaccin, waarvan de langetermijn effecten nog niet bekend zijn. Ja, op eerste opzicht lijkt het veilig, maar een studie bij een kleine hoeveelheid mensen spoor je de zeldzamere bijwerkingen niet op. Als je het vaccin vervolgens bij miljoenen mensen gaat inspuiten, dan word dat kleine percentage ineens wel relevant.

Bijvoorbeeld bij de vaccinatie van bof begin jaren 90, waarbij het in zeldzame gevallen meningitis gaf. Dat is toen weer aangepast, maar pas aan het licht gekomen toen het op grotere schaal werd toegepast.
Shine bright like a diamond.
pi_196250628
Niet verplichten denk ik, alleen krijg je wel een probleem met het binnen treden van landen.

Die zullen zeker een vraag stellen over je vaccinatie en kan je dat niet overleggen kan het land je de toegang weigeren.
pi_196250751
Zijn er uberhaupt nu landen waar pre corona een vaccinatieplicht gold als toerist?

Of was dat tot op heden altijd advies?
pi_196250778
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zijn er uberhaupt nu landen waar pre corona een vaccinatieplicht gold als toerist?

Of was dat tot op heden altijd advies?
Niet dat ik weet, alleen is dit wel iets wat ik ga verwachten met Corona
pi_196250935
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou de meeste spuiten krijg je gewoon als kind :)
Dan ben je ook niet in de positie om dat te bepalen. Dat is hij nu wel, want volwassen. Dat is een klein verschilletje...
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 15 november 2020 @ 10:50:53 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_196251062
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:44 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Hetzelfde als dat je een wet wil maken dat het niet verplicht mag mag worden dat je bij de Ikea ook alle gangen van het magazijn verplicht door moet lopen.

Is niet verplicht en gaat ook niet verplicht worden
Serieus? Ik dacht dat je de pijltjes verplicht moest volgen! Was altijd drama wanneer ik iets vergeten was te pakken, moest ik weer langs de kassa naar buiten, winkel weer naar binnen en weer opnieuw de hele route volgen :(
Krekker is de bom!
pi_196251151
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
Wordt tegenwoordig zo opzij geschoven met een clausule of noodwetje. Als we iets geleerd hebben is het wel dat de grondwet niks voorstelt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196251336
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 08:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik weet niet of dit eerder al is gemeld door een andere user. Op 28 oktober is er door DENK een motie ingediend.

Dit lijkt een beetje te zijn ondergesneeuwd door al het andere nieuws in de wereld. Bewust of onbewust? Ik denk er het mijne van.

Opdat wij weten op wie we vooral niet moeten stemmen in maart 2021.

https://www.tweedekamer.n(...)19922&did=2020D42842
Van D66 was het natuurlijk allang bekend dat ze sociaal liberaal zijn, maar Rutte en consorten hebben voor de nieuwe verkiezingen nu ook eindelijk duidelijk gemaakt dat ze voor een sterke overheid zijn die volledig regulerend werkt.Thorbecke kan de oplossing worden voor ons energieprobleem, zo vaak zal hij zich omdraaien in zijn graf door Ruttes verkwanseling van het liberalisme.

Het allergrappigste is dat in Rusland maar iets van 24% van de mensen zich wil laten vaccineren. En denk je nu dat Putin een plicht wil invoeren? Nee, VVD en D66 zijn werkelijk communistischer geworden dan Rusland. De wereld op zijn kop.
pi_196252228
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht dat je de pijltjes verplicht moest volgen! Was altijd drama wanneer ik iets vergeten was te pakken, moest ik weer langs de kassa naar buiten, winkel weer naar binnen en weer opnieuw de hele route volgen :(
Hadden ze jou mooi tuk zeg _O-
pi_196252672
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zijn er uberhaupt nu landen waar pre corona een vaccinatieplicht gold als toerist?


Ja.
pi_196252698
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 11:07 schreef Pollius het volgende:

[..]

Van D66 was het natuurlijk allang bekend dat ze sociaal liberaal zijn, maar Rutte en consorten hebben voor de nieuwe verkiezingen nu ook eindelijk duidelijk gemaakt dat ze voor een sterke overheid zijn die volledig regulerend werkt.Thorbecke kan de oplossing worden voor ons energieprobleem, zo vaak zal hij zich omdraaien in zijn graf door Ruttes verkwanseling van het liberalisme.

Het allergrappigste is dat in Rusland maar iets van 24% van de mensen zich wil laten vaccineren. En denk je nu dat Putin een plicht wil invoeren? Nee, VVD en D66 zijn werkelijk communistischer geworden dan Rusland. De wereld op zijn kop.
Ja des te meer voelt het voor mij als fervent VVD'stemmer dat ze me echt een loer draaien van hier tot Tokio. VVD stond voor mij voor vrijheid, eigen verantwoording nemen voor je keuzes en de gevolgen accepteren. Dat juist deze partij nu dit soort grondrechtelijke zaken wil afdwingen. Ze hebben me diep teleur gesteld in de afgelopen maanden. Geen VVD meer voor mij.
pi_196252722
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 11:59 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ja.
Welke landen zijn dat dan?

Mijn man was/is erg reislustig maar hij kon geen land benoemen waar het een plicht was ipv een advies.
pi_196252767
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 12:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Welke landen zijn dat dan?

Mijn man was/is erg reislustig maar hij kon geen land benoemen waar het een plicht was ipv een advies.
Uit mijn hoofd Frans Guyana, en er zijn een aantal landen waarvoor je je verplicht tegen Gele Koorts hebt moeten laten inenten als je uit een gebied komt waar Gele Koorts is.
pi_196253660
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
Die passen ze wel aan of weten toch weer een maas in de wet te vinden dat het toch mogelijk is.
pi_196253721
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:26 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet verplichten denk ik, alleen krijg je wel een probleem met het binnen treden van landen.

Die zullen zeker een vraag stellen over je vaccinatie en kan je dat niet overleggen kan het land je de toegang weigeren.
Gelukkig ben je niet verplicht om naar het buitenland te gaan.
  zondag 15 november 2020 @ 12:43:36 #24
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196253763
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:26 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet verplichten denk ik, alleen krijg je wel een probleem met het binnen treden van landen.

Die zullen zeker een vraag stellen over je vaccinatie en kan je dat niet overleggen kan het land je de toegang weigeren.
Is dat geen medische informatie? Dat hoef ik dan toch niet te geven? En mensen die het vaccin om welke reden dan ook niet mogen of kunnen verdragen? Mogen die dan weer wel omdat ze een goede reden hebben, of ook niet?

En mag ik dan de toegang tot dat land ontzegd worden, omdat ik mijn medische informatie niet geef? Doet me denken aan die NAW-discussie bij de horeca. Is weigeren mogelijk als je NAW niet geeft? Dat mocht niet.

Dan ga ik ergens anders wel de toerist uithangen. Als iedereen dat doet denkt zo'n land wel een keer extra na :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196253828
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht dat je de pijltjes verplicht moest volgen! Was altijd drama wanneer ik iets vergeten was te pakken, moest ik weer langs de kassa naar buiten, winkel weer naar binnen en weer opnieuw de hele route volgen :(
Het is een advies regel.
pi_196253866
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 12:43 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Is dat geen medische informatie? Dat hoef ik dan toch niet te geven?

En mag ik dan de toegang tot dat land ontzegd worden, omdat ik mijn medische informatie niet geef? Doet me denken aan die NAW-discussie bij de horeca. Is weigeren mogelijk als je NAW niet geeft? Dat mocht niet.

Dan ga ik ergens anders wel de toerist uithangen. Als iedereen dat doet denkt zo'n land wel een keer extra na :Y
Ik snap je, dit is wel wat ik verwacht.

Ik hoop van niet alleen heb ik er hele grote twijfels bij

Zie nu al de landen waar je een verplichte negatieve test moet overleggen om binnen te mogen komen
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:10:53 #27
236264 crew  capricia
pi_196254493
Deed Australië niet aan één of ander vaccinatiebeleid voor haar eigen bevolking?
Dat als je je kinderen weigert te vaccineren, de staat je ook geen kinderbijslag geeft.

Dit omdat in de outback veel mensen hun kinderen niet laten vaccineren.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 13:12:44 #28
236264 crew  capricia
pi_196254535
Verplichte vaccinaties ken ik alleen bij landen waar gele koorts heerst. Als je uit zo'n land komt, moet je in sommige andere landen een vaccinatie kunnen aantonen.
Als toerist.
Definitely not CIA
pi_196254849
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 12:43 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Is dat geen medische informatie? Dat hoef ik dan toch niet te geven? En mensen die het vaccin om welke reden dan ook niet mogen of kunnen verdragen? Mogen die dan weer wel omdat ze een goede reden hebben, of ook niet?

En mag ik dan de toegang tot dat land ontzegd worden, omdat ik mijn medische informatie niet geef? Doet me denken aan die NAW-discussie bij de horeca. Is weigeren mogelijk als je NAW niet geeft? Dat mocht niet.

Dan ga ik ergens anders wel de toerist uithangen. Als iedereen dat doet denkt zo'n land wel een keer extra na :Y
Waarom denk je dat je jouw medische informatie niet hoeft te geven als het land waar je heen gaat daar om vraagt?

De Nederlandse wet geldt namelijk alleen in Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 13:30:21 ]
pi_196255572
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:21 schreef June. het volgende:

[..]

Ik vind dat wat anders. De meesten zijn voor ziekten die je niet meer kan krijgen na vaccinatie, of na 15 jaar pas weer gerevaccineerd moet worden. Bovendien is er reeds jarenlange ervaring zonder grote bijwerkingen.

Bij covid weten we nog niet goed hoe lang je immuun bent na het vaccin. Daarnaast is het ook een nieuw vaccin, waarvan de langetermijn effecten nog niet bekend zijn. Ja, op eerste opzicht lijkt het veilig, maar een studie bij een kleine hoeveelheid mensen spoor je de zeldzamere bijwerkingen niet op. Als je het vaccin vervolgens bij miljoenen mensen gaat inspuiten, dan word dat kleine percentage ineens wel relevant.

Bijvoorbeeld bij de vaccinatie van bof begin jaren 90, waarbij het in zeldzame gevallen meningitis gaf. Dat is toen weer aangepast, maar pas aan het licht gekomen toen het op grotere schaal werd toegepast.
Daar staat tegenover dat er ook een groep (voorheen gezonde) mensen chronische klachten overhoudt aan een milde besmetting. Die kans is momenteel een stuk groter dan niet aangetoonde bijwerkingen van een nieuw vaccin.
pi_196261611
Ik laat mij niets opleggen door de regering. Ik bepaal zelf wat ik wil of doe.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  zondag 15 november 2020 @ 20:20:00 #32
208890 June.
Seriously?
pi_196261695
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat er ook een groep (voorheen gezonde) mensen chronische klachten overhoudt aan een milde besmetting. Die kans is momenteel een stuk groter dan niet aangetoonde bijwerkingen van een nieuw vaccin.
Ja dat is waar, zijn er cijfers over het percentage? Dat maakt ook uit.

Masr goed, een wijs opleider zei ooit tegen mij: "wees nooit de eerste die een nieuw medicijn voorschrijft, maar zeker ook niet de laatste"

Dat motto bevalt me wel. Ik wacht wel even een half jaartje tot een jaar nadat het vaccin is uitgekomen.
Shine bright like a diamond.
pi_196261916
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:13 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Ik laat mij niets opleggen door de regering. Ik bepaal zelf wat ik wil of doe.
En als ze je dan toegang weigeren tot bepaalde plekken, bijvoorbeeld een festival of voordat je naar een ander land gaat? Je zult toch altijd consequenties zien, dus op een bepaalde manier heeft de overheid gewoon macht over jou. Wat je zelf wilt doet er niet echt toe.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196262138
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En als ze je dan toegang weigeren tot bepaalde plekken, bijvoorbeeld een festival of voordat je naar een ander land gaat? Je zult toch altijd consequenties zien, dus op een bepaalde manier heeft de overheid gewoon macht over jou. Wat je zelf wilt doet er niet echt toe.
Iets wat zo snel is gemaakt laat ik mij niet inspuiten. Je weet nooit de bijwerkingen nu al.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196262176
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:20 schreef June. het volgende:

[..]

Ja dat is waar, zijn er cijfers over het percentage? Dat maakt ook uit.

Masr goed, een wijs opleider zei ooit tegen mij: "wees nooit de eerste die een nieuw medicijn voorschrijft, maar zeker ook niet de laatste"

Dat motto bevalt me wel. Ik wacht wel even een half jaartje tot een jaar nadat het vaccin is uitgekomen.
Dat is lastig zeggen. Zover ik weet is er nog geen serieus onderzoek naar gedaan. Hier hebben ze het over 1000 tot 3000 patiënten: https://www.volkskrant.nl(...)g-klachten~b5318ca9/
pi_196262386
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 20:44 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Iets wat zo snel is gemaakt laat ik mij niet inspuiten. Je weet nooit de bijwerkingen nu al.
Dan zul je misschien situaties krijgen waar je geweigerd wordt, b.v. een theater of festival. Je mag dan minder dingen doen. Je kan hoog of laag springen, maar dit gaat wel het geval zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 21:09:33 #37
236264 crew  capricia
pi_196262581
Ik denk dat de ouderen en zorgpersoneel hem eerst aan geboden krijgen.
Dus kunnen vanaf dan dus restaurants en festivals enzo bezoeken. _O-
Definitely not CIA
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 21:10:27 #38
236264 crew  capricia
pi_196262601
Verders kan ik me niet voorstellen dat het vanuit onze staat verplicht gaat worden je te vaccineren.
Definitely not CIA
  zondag 15 november 2020 @ 21:17:34 #39
104963 ETA
European Travel Author
pi_196262757
Een plicht zal er zeer waarschijnlijk niet komen, maar wel restricties voor mensen die zich niet willen vaccineren. Binnen de huidige regelgeving is dat makkelijk te regelen -> huidige maatregelen blijven bestaan, mensen met vaccinatie krijgen vrijstelling.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196262802
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan zul je misschien situaties krijgen waar je geweigerd wordt, b.v. een theater of festival. Je mag dan minder dingen doen. Je kan hoog of laag springen, maar dit gaat wel het geval zijn.
Dan wordt ik maar geweigerd. Nogmaals niets in mijn lichaam omdat dit kabinet zoveel vaccins heeft besteld.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 21:39:27 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196263094
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Zijn er uberhaupt nu landen waar pre corona een vaccinatieplicht gold als toerist?

Of was dat tot op heden altijd advies?
Ja. Niet voor corona uiteraard maar voor andere ziektes wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 november 2020 @ 21:42:37 #42
408813 crew  trein2000
pi_196263142
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196263225
Een referendum onder de bevolking zou misschien meer openheid geven ipv weer iets door onze strot te duwen
metal up your ass
pi_196263356
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:47 schreef dokter.knakworst het volgende:
Een referendum onder de bevolking
Yeah right, net als het vorige referendum. Volk niet mee eens veranderen we toch de inhoud?
pi_196263616
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Niet voor corona uiteraard maar voor andere ziektes wel.
Ik had voor de gein net even wat random landen op GGD ingevuld. Maar meestal is het een advies. Ben zelf geen verplichting tegen gekomen. Maar een andere user hier (weet even de naam niet) noemde wel een bepaalde verplichting in een bepaald land, wat ik overigens best wil geloven.

Echter zal het tot op heden voornamelijk advies zijn voor zaken die ik juist wel zeker zpu vaccineren omdat ik denk dat de kans dat je het krijgt en er schade aan ondervindt vele malen groter is als nu bij corona blijkt.

Dus weer snap ik niet waarom het dan toch bij een advies blijft terwijl corona misschien wel verplicht wordt, als het al verplicht wordt.

Ik denk dat het nog wel eens mee kon vallen allemaal. Maar we zullen zien.
  Tettenkoning maandag 16 november 2020 @ 14:15:09 #46
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_196271261
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:47 schreef dokter.knakworst het volgende:
Een referendum onder de bevolking zou misschien meer openheid geven ipv weer iets door onze strot te duwen
Een referendum met "D66, ons referenda-stokpaardje kiepen we net zo makkelijk overboord" in de regering? :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_196281285
Kan eindelijk mijn vaccinatie plan uit de kast, want voor corona waren antivaxxers al aso's je moet ze gewoon onbeschermd bij elkaar gooien en battle royale stijl laten vechten om 1 dosis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196281387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:21 schreef vipergts het volgende:
Kan eindelijk mijn vaccinatie plan uit de kast, want voor corona waren antivaxxers al aso's je moet ze gewoon onbeschermd bij elkaar gooien en battle royale stijl laten vechten om 1 dosis.
Maar..... waarom zouden anti-vaxxers vechten om 1 dosis vacin? :M
pi_196281446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:42 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Maar..... waarom zouden anti-vaxxers vechten om 1 dosis vacin? :M
Aftelklok naar het moment dat er wat ziektekiemen verspreid worden.

Mooie regel dat alleen gevaccineerde mensen leuke dingen mogen doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:17:53 #50
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_196281669
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:
Gaat er nooit komen, daarvoor zal je de grondwet moeten veranderen.
Dat zou je denken, maar die wordt nu al opzij geschoven. Ook heb ik Hugo 'engnek' de Jonge al hardop horen nadenken over dat er andere regels zouden moeten gelden voor mensen die het vaccin niet hebben gehaald of niet willen halen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:45:10 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196281942
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 08:29 schreef halfway het volgende:

[..]

Grondwet of niet, ik bepaal zelf wel wat ingespoten gaat worden.
Dat staat dus in de grondwet dat jij dat dus bepaald. En zie geen kans dat dit gaat veranderen. Wel is er aangegeven dat het gevolgen kan hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:47:20 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196281954
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 13:10 schreef capricia het volgende:
Deed Australië niet aan één of ander vaccinatiebeleid voor haar eigen bevolking?
Dat als je je kinderen weigert te vaccineren, de staat je ook geen kinderbijslag geeft.

Dit omdat in de outback veel mensen hun kinderen niet laten vaccineren.
Volgens mij is dat Italië?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196282000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Volgens mij is dat Italië?
https://www.theguardian.c(...)vaxxer-parents-study

Ieg Australië. No jab, No pay.. :D
Definitely not CIA
  dinsdag 17 november 2020 @ 08:56:11 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196282027
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:52 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)vaxxer-parents-study

Ieg Australië. No jab, No pay.. :D
Ah weer wat geleerd. Wel las ik dat kinderen in Italië op school geweigerd kunnen worden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)nger%20naar%20school.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196282064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Aftelklok naar het moment dat er wat ziektekiemen verspreid worden.

Mooie regel dat alleen gevaccineerde mensen leuke dingen mogen doen.
Vaccinatie geeft geen garantie.

pi_196282314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:00 schreef Nober het volgende:

[..]

Vaccinatie geeft geen garantie.

[ afbeelding ]
Van wanneeer is dat stukje? Want met de kennis van de laatste 1 1/2 lijkt onderstaande (geen immuniteit) niet meer op te gaan toch ?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196282459
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Van wanneeer is dat stukje? Want met de kennis van de laatste 1 1/2 lijkt onderstaande (geen immuniteit) niet meer op te gaan toch ?
Ik ben inderdaad wel benieuwd van wanneer.
Lijkt me vrij arrogant de resultaten van Pfizer/Moderna met een korrel zout nemen en gemakshalve de veronderstelde effectiviteit maar even te halveren.
I'll give you something to do
pi_196282613
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Van wanneeer is dat stukje? Want met de kennis van de laatste 1 1/2 lijkt onderstaande (geen immuniteit) niet meer op te gaan toch ?
Eind oktober.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-oxford-astrazeneca

5:21
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:28 #59
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196282626
al die partijen die elkaar al maanden tegenspreken is toch wel bijzonder te noemen. nu weer hierover
pi_196282674
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:38 schreef Gunner het volgende:
al die partijen die elkaar al maanden tegenspreken is toch wel bijzonder te noemen. nu weer hierover
Het gaat om geld, dan krijg je dat :)
Die 90% gaan ze natuurlijk nooit halen, maar als je 50% effectiviteit verkoopt, kun je je vaccinaties niet slijten.
Dus roepen ze maar gewoon zulk hoog mogelijke reportages.
pi_196283039
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196283057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:42 schreef hangtime het volgende:

[..]

Het gaat om geld, dan krijg je dat :)
Die 90% gaan ze natuurlijk nooit halen, maar als je 50% effectiviteit verkoopt, kun je je vaccinaties niet slijten.
Dus roepen ze maar gewoon zulk hoog mogelijke reportages.
Lijkt mij een gevaarlijke bewering.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 10:11:40 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196283117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:42 schreef hangtime het volgende:

[..]

Het gaat om geld, dan krijg je dat :)
Die 90% gaan ze natuurlijk nooit halen, maar als je 50% effectiviteit verkoopt, kun je je vaccinaties niet slijten.
Dus roepen ze maar gewoon zulk hoog mogelijke reportages.
Onzin, er zit relatief weinig winst in vaccins en de investeringen zijn enorm. Verder zijn de consequenties van sjoemelen met de eigenlijke data enorm.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196283358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onzin, er zit relatief weinig winst in vaccins en de investeringen zijn enorm. Verder zijn de consequenties van sjoemelen met de eigenlijke data enorm.
Eh ik ben nogal direct betrokken geweest in dat wereldje.

Echt geen onzin hoor. Er zijn helemaal geen consequenties van het sjoemelen met data, er is geeneens controle op. Wat jij zegt is dus complete onzin.
pi_196283731
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:29 schreef hangtime het volgende:

[..]

Eh ik ben nogal direct betrokken geweest in dat wereldje.

Echt geen onzin hoor. Er zijn helemaal geen consequenties van het sjoemelen met data, er is geeneens controle op. Wat jij zegt is dus complete onzin.
Hoe dan? Leg eens uit wat je rol was waardoor jij kunt stellen dat er helemaal geen consequenties zijn verbonden aan het sjoemelen met data? En dat er 'geeneens' (grammatica van een kind) controle is?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196283930
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zijn aanname is inmiddels achterhaald.
Aldus Hugo de Jonge?
pi_196283942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:59 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Hoe dan? Leg eens uit wat je rol was waardoor jij kunt stellen dat er helemaal geen consequenties zijn verbonden aan het sjoemelen met data? En dat er 'geeneens' (grammatica van een kind) controle is?
Lol op zo'n manier leg ik helemaal niets meer uit, denigrerend doen vanwege het woord 'geeneens' ..
Ik geef je wel gewoon gelijk, veel beter voor ieders gemoedsrust, ik heb verder toch niks te winnen met deze discussie.
pi_196284050
Gewoon bij zuigelingen verplichten en de rest eigen keuze.

Of afkopen met een berg geld? Je krijgt 25.000 maar de gevolgen zijn ook eigen risico, dus wordt je doodziek van een bijwerking... tja.
Interessant he ?
pi_196284573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:17 schreef hangtime het volgende:

[..]

Lol op zo'n manier leg ik helemaal niets meer uit, denigrerend doen vanwege het woord 'geeneens' ..
Ik geef je wel gewoon gelijk, veel beter voor ieders gemoedsrust, ik heb verder toch niks te winnen met deze discussie.
Precies wat ik dacht. Je kletst maar wat.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_196358603
Ja daaag
Ik laat me niet neuken.
pi_196358974
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:20 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dan wordt ik maar geweigerd. Nogmaals niets in mijn lichaam omdat dit kabinet zoveel vaccins heeft besteld.
Ze hadden het naast evenementen ook expliciet over bijvoorbeeld overheidsgebouwen.

Succes.
#WeesGeenWhales
pi_196358997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:16 schreef Nober het volgende:

[..]

Aldus Hugo de Jonge?
Nee, aldus de onderzoeksresultaten, waaruit bleek dat het 95% werkt en 94% onder 65+.

En ja, 50% was genoeg geweest voor goedkeuring, maar het was dus veel en veel beter dan dat uiteindelijk.

Bonten zelf zat op Twitter te jubelen ook.
#WeesGeenWhales
pi_196359033
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ze hadden het naast evenementen ook expliciet over bijvoorbeeld overheidsgebouwen.

Succes.
Pech , ik bepaal en verder niemand.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_196359043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:16 schreef Nober het volgende:

[..]

Aldus Hugo de Jonge?
Clown de Jonge kan ik niet eens meer serieus nemen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  zondag 22 november 2020 @ 11:12:53 #75
104963 ETA
European Travel Author
pi_196360030
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:36 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Pech , ik bepaal en verder niemand.
Juist, jij bepaalt, maar dat stelt jouw niet vrij van de gevolgen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_196360103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:42 schreef hangtime het volgende:

[..]

Het gaat om geld, dan krijg je dat :)
Die 90% gaan ze natuurlijk nooit halen, maar als je 50% effectiviteit verkoopt, kun je je vaccinaties niet slijten.
Dus roepen ze maar gewoon zulk hoog mogelijke reportages.
Ach ¤15.50 valt nogal mee, vergoed de verzekering dit trouwens?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196360201
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 09:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, aldus de onderzoeksresultaten, waaruit bleek dat het 95% werkt en 94% onder 65+.

En ja, 50% was genoeg geweest voor goedkeuring, maar het was dus veel en veel beter dan dat uiteindelijk.

Bonten zelf zat op Twitter te jubelen ook.
Je gaat niet van 30-50% dan zijn we al blij naar op zeker 94 en 95 procent in een paar weken tijd.
  zondag 22 november 2020 @ 11:27:31 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196360235
Al heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen de spuit te gaan halen zodra ze de uitnodiging krijgen. Die percentages die we nodig hebben gaan we volgens mij moeiteloos halen.
pi_196360486
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al heel veel mensen in mijn omgeving die zeggen de spuit te gaan halen zodra ze de uitnodiging krijgen. Die percentages die we nodig hebben gaan we volgens mij moeiteloos halen.
Dat denk ik ook. Des de kwalijker is het naar mijn idee dat notabene de minister die groot voorstander van de Coronawet was/is (De Jonge) zulke gevaarlijke proefballonnetjes oplaat waardoor het vertrouwen in de overheid (terecht) weer een beetje afneemt. Juist op een moment dat datzelfde vertrouwen in de overheid zo hard nodig is om zoveel mogelijk mensen te motiveren de vaccinaties te halen. Zo geeft 'ie ''complotgekkies'' een legitieme stok om mee te slaan, allemaal voor politiek gewin. Juist in dit geval zou partijbelang ondergeschikt moeten zijn aan landsbelang maar het is duidelijk dat de verkiezingen er weer aankomen..
  zondag 22 november 2020 @ 13:30:46 #80
104963 ETA
European Travel Author
pi_196361850
Ik vraag mij af, aan de mensen die stellen dat ze het nieuwe vaccin niet vertrouwen omdat de ontwikkeling zo snel is gegaan. Wat moet jij horen/lezen om het vertrouwen te krijgen dat het vaccin veilig is?

Het grootste argument dat ik hoor is dat het zo snel is gegaan, dus daarom groot risico heeft dat het niet veilig is. Maar zijn er ook concrete aanwijzingen dat het ontwikkelingsstappen heeft overgeslagen tov de gangbare vaccins?

Er zijn ook mensen die stellen dat ze graag afwachten, kijken wat het doet. Maar hebben zij dan wel voldoende kennis om dit te evalueren? Zullen zij meer vertrouwen hebben in een facebook post van een kennis die stelt dat hij iemand kent die ziek is geworden na een vaccinatie?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:32:27 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196361876
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef ETA het volgende:
Ik vraag mij af, aan de mensen die stellen dat ze het nieuwe vaccin niet vertrouwen omdat de ontwikkeling zo snel is gegaan. Wat moet jij horen/lezen om het vertrouwen te krijgen dat het vaccin veilig is?

Het grootste argument dat ik hoor is dat het zo snel is gegaan, dus daarom groot risico heeft dat het niet veilig is. Maar zijn er ook concrete aanwijzingen dat het ontwikkelingsstappen heeft overgeslagen tov de gangbare vaccins?

Er zijn ook mensen die stellen dat ze graag afwachten, kijken wat het doet. Maar hebben zij dan wel voldoende kennis om dit te evalueren? Zullen zij meer vertrouwen hebben in een facebook post van een kennis die stelt dat hij iemand kent die ziek is geworden na een vaccinatie?
twitter
Een doc van Cambridge over de tijdsschaal van het vaccinontwikkeling.
  zondag 22 november 2020 @ 13:50:26 #82
104963 ETA
European Travel Author
pi_196362099
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef Momo het volgende:

[..]

[ twitter ] Een doc van Cambridge over de tijdsschaal van het vaccinontwikkeling.
Zoals ik het begrijp, alle controle stappen zijn gevolgd, vooral wachttijden en bureaucratie zijn versneld?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:50:59 #83
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196362110
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:50 schreef ETA het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp, alle controle stappen zijn gevolgd, vooral wachttijden en bureaucratie zijn versneld?
Daar komt het wel op neer :)
pi_196362374
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 11:18 schreef halfway het volgende:

[..]

Ach ¤15.50 valt nogal mee, vergoed de verzekering dit trouwens?
15.50 per half jaar.
Tegen de tijd dat het er daadwerkelijk is, vast 25 euro, want het wordt altijd goedkoper voorgehouden dan het uiteindelijk is.
Reken maar op minimaal 50 euro per jaar.
Prima te betalen inderdaad, maar toch ook flink cashen op 6 miljard mensen ;)

Of de verzekering het vergoed, maakt vrij weinig uit, linksom of rechtsom ga je het uiteindelijk toch zelf betalen.
  zondag 22 november 2020 @ 17:16:06 #85
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196365242
Er komt natuurlijk geen plicht maar ik denk wel dat als je je niet laat vaccineren je bepaalde dingen niet mag. Vooral bij officiële instanties, wil je bijvoorbeeld een ESTA aanvragen om naar Amerika te gaan moet je een vraag beantwoorden ben je gevaccineerd tegen Covid? Ze willen nu al van alles weten als je een ESTA invult plus moet je bij binnenkomst in Amerika al je vingerafdrukken en een foto inleveren.

Mocht je daar dan over liegen en in de problemen komen in Amerika dan roep je het over jezelf af.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 22 november 2020 @ 17:22:20 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196365326
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:16 schreef Dos37 het volgende:
Er komt natuurlijk geen plicht maar ik denk wel dat als je je niet laat vaccineren je bepaalde dingen niet mag. Vooral bij officiële instanties, wil je bijvoorbeeld een ESTA aanvragen om naar Amerika te gaan moet je een vraag beantwoorden ben je gevaccineerd tegen Covid? Ze willen nu al van alles weten als je een ESTA invult plus moet je bij binnenkomst in Amerika al je vingerafdrukken en een foto inleveren.

Mocht je daar dan over liegen en in de problemen komen in Amerika dan roep je het over jezelf af.
Een plicht in Nederland komt er niet, ik denk ook dat beperking van vrijheden voor mensen die geen vaccin hebben gehad er niet gaat komen.
In Nederland dan.

Wat andere landen eisen, is natuurlijk volledig aan hen, en dat kan best dwingend zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 22 november 2020 @ 17:30:00 #87
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_196365471
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 17:22 schreef Molo het volgende:

Wat andere landen eisen, is natuurlijk volledig aan hen, en dat kan best dwingend zijn
Ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat landen als een Taiwan en Nieuw-Zeeland een vaccinatie bewijs gaan eisen.
Nou zal de gemiddelde persoon niet zo gauw die kant op gaan MAAR bijvoorbeeld Italie dat hard getroffen is zal fat ook gaan eisen
  zondag 22 november 2020 @ 17:33:54 #88
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196365580
In de Europese Unie kan zoiets alleen gezamenlijk doen lijkt me met alle open grenzen. UK kan zoiets wel weer eisen dat is een eiland
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196371853
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:25 schreef Nober het volgende:

[..]

Je gaat niet van 30-50% dan zijn we al blij naar op zeker 94 en 95 procent in een paar weken tijd.
Ja, dus wel, het blijkt gewoon makkelijker dan men dacht.

Zag net een video van de nu bekende dr John dat zelfs memsen die MMR vaccin hebben gehad al vaak asymptomatisch zijn omdat ze in hoge mate zijn beschermd.

Is net grote studie van gepubliceerd, blijkt dat gemiddeld mensen met mmr vaccin veel minder vaak ziek worden dan mensen zonder.

Dat is er niet eens voor gemaakt.
#WeesGeenWhales
  maandag 23 november 2020 @ 00:50:12 #90
24329 KNAK
ff w88,......
pi_196371892
[/quote]
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef ETA het volgende:

Er zijn ook mensen die stellen dat ze graag afwachten, kijken wat het doet. Maar hebben zij dan wel voldoende kennis om dit te evalueren? Zullen zij meer vertrouwen hebben in een facebook post van een kennis die stelt dat hij iemand kent die ziek is geworden na een vaccinatie?
Na een bepaalde tijd is er genoeg medisch personeel dat kan zien wat het vaccin aangericht heeft. Nare gevolgen komen vanzelf wel boven water.
Mai pben rai~!
pi_196372658
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:33 schreef Dos37 het volgende:
In de Europese Unie kan zoiets alleen gezamenlijk doen lijkt me met alle open grenzen. UK kan zoiets wel weer eisen dat is een eiland
Nee, dat is je hoop wellicht, maar zo zal het zeer waarschijnlijk niet gaan.
Er zijn meerdere EU landen die tijdens één- of beide Corona golven, de grenzen tijdelijk hebben gesloten, hiertoe hebben deze landen zélf besloten (en terecht).
Ook binnen de EU zie ik het daarom eerder gebeuren dat je tegen die tijd, sommige landen niet in mag zonder vaccinatie bewijs.

En het kan zomaar zijn dat je zo'n bewijs zelfs nodig gaat hebben bij luchtvaartmaatschappijen, en dus bij het boeken van een vlucht (een van de vragen op het web-formulier: bent u gevaccineerd? Zo ja, toon uw vaccinatie bewijs tijdens het boarden).
Het hoeft niet zó ver te gaan natuurlijk, maar het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_196372683
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 14:08 schreef hangtime het volgende:

[..]

Of de verzekering het vergoed, maakt vrij weinig uit, linksom of rechtsom ga je het uiteindelijk toch zelf betalen.
Klopt, maar het is natuurlijk wel leuk als de verzekering het betaald zodat de anti-vaxers meebetalen aan mijn vaccin })
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196372898
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is natuurlijk wel leuk als de verzekering het betaald zodat de anti-vaxers meebetalen aan mijn vaccin })
Mja weet je.. ik betaal voor zoveel behandelingssoprten die ik zelf (gelukkig) niet nodig heb. Ondanks dat het piept en kraakt, ben ik wel blij met het zorgsysteem zoals we dat in NL kennen. Ik betaal ook mee aan het stoppen-met-roken traject van mijn zusje.

Andersom .. ik ben met 3 jonge kinderen en 2 nagenoeg fulltime werkende ouders grootverbruiker van het kinderopvangtoeslag systeem. Waar jij weer aan mee betaalt.

En antivax suggereert dat ik tegen alle vaccinaties ben. Sowieso ben ik niet tegen vaccineren, ook niet tegen corona. Ik vind alleen dat de keuze vrijwillig moet blijven en kies vervolgens voorlopig niet tegen corona te vaccineren. That's all.
  maandag 23 november 2020 @ 14:55:33 #94
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196377867
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:50 schreef ETA het volgende:
Zoals ik het begrijp, alle controle stappen zijn gevolgd, vooral wachttijden en bureaucratie zijn versneld?
Ja, alles wat ze bij de Boeing 737-MAX ook een goed idee vonden.
Pas toen er doden vielen werd duidelijk dat ze toch iets te te snel door de bocht waren gegaan.
Uiteindelijk hebben ze nog eens bijna 2 jaar over gedaan om alles op orde krijgen.

Waarom dacht men dit zo snel te kunnen? "Het was alleen maar een aanpassing op een bestaand ontwerp".

Waarom denkt men snel het COVID-19 vaccin te hebben? "Het was alleen maar een aanpassing op een bestaand vaccin"
So we just called him Fred
  maandag 23 november 2020 @ 14:56:45 #95
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196377890
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Klopt, maar het is natuurlijk wel leuk als de verzekering het betaald zodat de anti-vaxers meebetalen aan mijn vaccin })
Sterker nog, ze zelfs zo vriendelijk dat ze meebetalen aan het herstellen van de ongewenste bijwerkingen.
So we just called him Fred
pi_196377939
Er komt nog een extra testronde wanneer ze de kwetsbaren gaan vaccineren die een hele lijst medicijnen gebruiken.
  maandag 23 november 2020 @ 17:18:34 #97
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196379782
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 07:31 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Nee, dat is je hoop wellicht, maar zo zal het zeer waarschijnlijk niet gaan.
Er zijn meerdere EU landen die tijdens één- of beide Corona golven, de grenzen tijdelijk hebben gesloten, hiertoe hebben deze landen zélf besloten (en terecht).
Ook binnen de EU zie ik het daarom eerder gebeuren dat je tegen die tijd, sommige landen niet in mag zonder vaccinatie bewijs.

En het kan zomaar zijn dat je zo'n bewijs zelfs nodig gaat hebben bij luchtvaartmaatschappijen, en dus bij het boeken van een vlucht (een van de vragen op het web-formulier: bent u gevaccineerd? Zo ja, toon uw vaccinatie bewijs tijdens het boarden).
Het hoeft niet zó ver te gaan natuurlijk, maar het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen.
Voor mij geen probleem om niet naar het buitenland te kunnen. Hopenlijk telt het niet voor scandinavische landen waar je met de auto naartoe kan.

Ben eerder bang dat werkgevers het gaan eisen.
To BG or not to BG!
pi_196379860
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 11:18 schreef halfway het volgende:

[..]

Ach ¤15.50 valt nogal mee, vergoed de verzekering dit trouwens?
volgens mij niet, tenminste ik hoorde op het nieuws dat de overheid het betaald en niet de verzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196380276
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja weet je.. ik betaal voor zoveel behandelingssoprten die ik zelf (gelukkig) niet nodig heb. Ondanks dat het piept en kraakt, ben ik wel blij met het zorgsysteem zoals we dat in NL kennen. Ik betaal ook mee aan het stoppen-met-roken traject van mijn zusje.

Andersom .. ik ben met 3 jonge kinderen en 2 nagenoeg fulltime werkende ouders grootverbruiker van het kinderopvangtoeslag systeem. Waar jij weer aan mee betaalt.

En antivax suggereert dat ik tegen alle vaccinaties ben. Sowieso ben ik niet tegen vaccineren, ook niet tegen corona. Ik vind alleen dat de keuze vrijwillig moet blijven en kies vervolgens voorlopig niet tegen corona te vaccineren. That's all.
Ik heb 2 collega's met familie en vrienden die wel als een van de eersten in aanmerking komen voor het vaccin, maar die ervoor kiezen om een paar maanden te wachten. Zo merken ze of er onvoorziene bijwerkingen zijn of andere kinderziektes met het vaccin. Na een paar maanden vinden ze de voordelen opwegen tegen de nadelen. Ik kom toch als een van de laatsten aan de beurt, dus ik neem met vertrouwen straks het vaccin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196380377
quote:
3s.gif Op maandag 23 november 2020 15:00 schreef Steven_Stil het volgende:
Er komt nog een extra testronde wanneer ze de kwetsbaren gaan vaccineren die een hele lijst medicijnen gebruiken.
Zelf ben ik (voor mezelf, dus ja vanuit de ik-gedachte) erg benieuwd naar onderzoek naar de effecten op zwangerschappen en baby's (uit vader/moeder die de vaccinatie hebben gehad).
We gaan ook gemakshalve ook voorbij aan de mogelijke effecten op kinderen of zelfs (ongeboren) baby's. Ik denk ook aan Softenon, maar ook DES, etc. Natuurlijk zit er verschil in een vaccin of een medicijn - maar ook deze keer heeft de overheid de impact totaal niet scherp op het netvlies (dat kan ook niet, want daarvoor is de tijd tekort geweest, sinds het vaccin ontwikkeld is zijn er geen mensen geweest die de gehele zwangerschap gevaccineerd volbracht hebben).
Gelukkig hebben de jongeren dit niet van dichtbij meegemaakt, anders zou de weerstand onder jongeren om zich te laten inenten waarschijnlijk nog veel groter zijn.
pi_196380944
Ik heb gelezen dat Australië maar ook Servië nadenken over een vaccinatieplicht. Sowieso gaan autoritaire landen hier met name veel minder moeilijk over doen en het gewoon verplichten denk ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196404931
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:18 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Voor mij geen probleem om niet naar het buitenland te kunnen. Hopenlijk telt het niet voor scandinavische landen waar je met de auto naartoe kan.

Ben eerder bang dat werkgevers het gaan eisen.
Zou dat dan heel onterecht zijn als werkgevers dat doen? Zij zijn immers degenen die, als hun personeel of klanten niet gevaccineerd zijn, voor langere tijd met allerlei beperkingen en met een (zeer) beperkte capaciteit moeten draaien.
pi_196405425
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:39 schreef StarmanFR het volgende:
Ik heb gelezen dat Australië maar ook Servië nadenken over een vaccinatieplicht. Sowieso gaan autoritaire landen hier met name veel minder moeilijk over doen en het gewoon verplichten denk ik.
Polen ook las ik als ik me goed herriner. En Argentinië. Spanje schijnt het ook te verplichten.

Japan en zuid korea zie ik (als Japanoloog) het niet "verplichten", maar als de overheid het "adviseert" en je nog een leven wilt hebben daar is het wel handig om niet "meiwaku" te veroorzaken door degene te zijn die het niet neemt dan. In Japan weten ze daar wel (informeel) raad mee...

Vliegmaatschappijen (behalve de onze natuurlijk, zucht) zeggen al het te gaan verplichten, en Xi Jingping roept op tot een QR code systeem voor internationaal reizen zoals ze in china gebruiken (dat is wat china nu intern gebruikt om verder bijna geen beperkingen te hebben, mocht je je afvragen waarom de nachtclubs daar al maanden open zijn op volle capaciteit en ze weer met duizenden op festivals staan te dansen, daarom dus).

Het zal dus wel niet verplicht worden, maar wel bevoorderlijk voor kansen om je huis uit te komen, is de tendens.

En gezien dat Nederland een handelsland is en dus zowat 100% afhankelijk van wat andere landen van ons denken (zoals China bv...) zie ik op de wat langere termijn Nederland echt niet een soort magisch baken van je-mag-alles-zonder-vaccin-ook-gewoon blijven, dan gaan we namelijk economisch naar de tyf- ohwachtdatbestaatnauwelijksmeerdoorvaccinsffvergeten - naar de corona :)
#WeesGeenWhales
  woensdag 25 november 2020 @ 13:33:14 #104
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196406241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou dat dan heel onterecht zijn als werkgevers dat doen? Zij zijn immers degenen die, als hun personeel of klanten niet gevaccineerd zijn, voor langere tijd met allerlei beperkingen en met een (zeer) beperkte capaciteit moeten draaien.
Wij hebben de hele tijd vollop gedraaid en de maatregelen werken, 1.5 meter is goed te doen. 8 besmettingen gehad op 1000 man. Groot deel wetkt thuis ook natuurlijk, en blijft dit doen.
Dus nee, zou er niet blij mee zijn dat mijn werkgever me dwingt een vaccin te nemen. Ook niet terecht, heeft hij niet te beslissen.
To BG or not to BG!
  woensdag 25 november 2020 @ 13:38:23 #105
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196406320
Het zou toch wat zijn als straks de enige manier om zelfbeschikking over je eigen lichaam te houden en te kunnen participeren in de samenleving is dat je met bitcoins afgerekend fake intentingsbewijs moet aanschaffen op het darkweb.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_196407661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:38 schreef GemMagic het volgende:
Het zou toch wat zijn als straks de enige manier om zelfbeschikking over je eigen lichaam te houden en te kunnen participeren in de samenleving is dat je met bitcoins afgerekend fake intentingsbewijs moet aanschaffen op het darkweb.
Helpt dat als ze je testen op de aanwezigheid van actieve antilichamen want dat gaat sowieso gebeuren als er veel vervalse inentingsbewijzen gebruikt worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 25-11-2020 15:13:50 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196408019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Wij hebben de hele tijd vollop gedraaid en de maatregelen werken, 1.5 meter is goed te doen. 8 besmettingen gehad op 1000 man. Groot deel wetkt thuis ook natuurlijk, en blijft dit doen.
Dus nee, zou er niet blij mee zijn dat mijn werkgever me dwingt een vaccin te nemen. Ook niet terecht, heeft hij niet te beslissen.
Laten we het dan anders stellen: ALS jouw werkgever een alternatief KAN bieden om je veilig ongevaccineerd te laten werken, moet het mijn insziens verplicht zijn dat te doen. Maar als dat niet kan, vind ik het okay als hij je dan over mag plaatsen of als dat ook niet kan, je mag ontslaan.

MAW jouw keuze om niet te vaccineren mag niet ten koste gaan van het bedrijf als er echt geen alternatief is en er zijjn genoeg werkzoekende gevaccineerden.

Maar ben met je eens dat werk, omdat je het nodig hebt om te overleven feitelijk, wel altijd beschikbaar moet zijn voor niet-gevaccineerden, net als bv. de supermarkt.

Voor festivals, weer volle theaters/bioscopen/stadions/concerten/etc, danceclubs, carnaval, vakantie naar het buitenland etc vind ik dat anders liggen, want dat zijn dingen die we allemaal weer willen mogen doen, ze zijn niet strikt noodzakelijk, en er komt misschien een periode gedurende welke nog niet genoeg mensen het vaccin hebben genomen om al die dingen zonder vaccinatieplicht veilig te kunnen doen (dat kan als er groepsimmuniteit is in de gehele samenleving), en dan is dat openstellen alleen voor gevaccineerden dus logisch: zoveel mogelijk vrijheid voor zoveel mogelijk mensen.

Liever lowlands volgens Gommers voorspelling weer als vanouds komend augustus maar alleen voor gevaccineerden en vanaf 2022 weer voor iedereen, dan überhaupt voor iedereen pas vanaf 2022 weer. Ten eerste omdat ik samen met héél véél anderen al 10 maanden naar dat vaccin snak zodat we uit deze ongezellige 1,5m hel worden bevrijd en weer gewoon leuk mogen leven, en ik dus niet bereid ben om nog een half jaar of jaar langer niet mijn vrijheid en leven terug te krijgen puur omdat een minderheid het vaccin niet hoeft, en ten tweede omdat al die sectoren dan weer volop kunnen draaien en het dus economisch een totale no-brainer is.

Ik zie een heleboel experts (Roosendaal, Zaaijer, meerendeel geloof ik eigenlijk wel) + complete industrieën (nvem, qantas, ...) en sommige partijen (VVD, bv, en nee die motie betekent niets, zij staan op meer dan 40 zetels in de peilingen, zijn straks twee keer zo groot als de nummer twee in de formatie, leveren de premier, en zijn hier hellbent op want vrijheid terug voor gevaccineerden en economie, die nvem enzo is hun achterban, dus dat zie ik écht wel een coalitieakkoord ingepraat worden, zeker als andere landen het ook doen) ervoor pleitten, dus ik zie dat echt wel gebeuren.

Tenzij genoeg mensen het gewoon nemen, dan is dat natuurlijk allemaal niet nodig, kunnen er geen grote uitbraken meer zijn, en is ongevaccineerd naar lowlands gaan of mensen huggen op abunai of wat dan ook gewoon een individuele keuze/risico, uiteraard...

Maar hoe dan ook, eens dat je wel moet kunnen wérken bv. zonder vaccin. Anders heb je idd een verkapte plicht, want dat is essentieël (daarom vind ik dat daar geen sprake van is als het gaat om toegang tot iets als lowlands of de disco, die zijn niet strikt noodzakelijk).
#WeesGeenWhales
pi_196408033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Helpt dat als ze je testen op de aanwezigheid van actieve antilichamen want dat gaat sowieso gebeuren als er veel vervalse inentingsbewijzen gebruikt worden?
als de (wat langerdurende) immuniteit van vaccins van T-cellen komt wordt dat nog wel een dingetje, want hoewel dat wel kán schijnt daarop testen wel moeilijker te zijn dan antilichamen...
#WeesGeenWhales
  woensdag 25 november 2020 @ 15:26:56 #109
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196408132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Laten we het dan anders stellen: ALS jouw werkgever een alternatief KAN bieden om je veilig ongevaccineerd te laten werken, moet het mijn insziens verplicht zijn dat te doen. Maar als dat niet kan, vind ik het okay als hij je dan over mag plaatsen of als dat ook niet kan, je mag ontslaan.

MAW jouw keuze om niet te vaccineren mag niet ten koste gaan van het bedrijf als er echt geen alternatief is en er zijjn genoeg werkzoekende gevaccineerden.

Maar ben met je eens dat werk, omdat je het nodig hebt om te overleven feitelijk, wel altijd beschikbaar moet zijn voor niet-gevaccineerden, net als bv. de supermarkt.

Voor festivals, weer volle theaters/bioscopen/stadions/concerten/etc, danceclubs, carnaval, vakantie naar het buitenland etc vind ik dat anders liggen, want dat zijn dingen die we allemaal weer willen mogen doen, ze zijn niet strikt noodzakelijk, en er komt misschien een periode gedurende welke nog niet genoeg mensen het vaccin hebben genomen om al die dingen zonder vaccinatieplicht veilig te kunnen doen (dat kan als er groepsimmuniteit is in de gehele samenleving), en dan is dat openstellen alleen voor gevaccineerden dus logisch: zoveel mogelijk vrijheid voor zoveel mogelijk mensen.

Liever lowlands volgens Gommers voorspelling weer als vanouds komend augustus maar alleen voor gevaccineerden en vanaf 2022 weer voor iedereen, dan überhaupt voor iedereen pas vanaf 2022 weer. Ten eerste omdat ik samen met héél véél anderen al 10 maanden naar dat vaccin snak zodat we uit deze ongezellige 1,5m hel worden bevrijd en weer gewoon leuk mogen leven, en ik dus niet bereid ben om nog een half jaar of jaar langer niet mijn vrijheid en leven terug te krijgen puur omdat een minderheid het vaccin niet hoeft, en ten tweede omdat al die sectoren dan weer volop kunnen draaien en het dus economisch een totale no-brainer is.

Ik zie een heleboel experts (Roosendaal, Zaaijer, meerendeel geloof ik eigenlijk wel) + complete industrieën (nvem, qantas, ...) en sommige partijen (VVD, bv, en nee die motie betekent niets, zij staan op meer dan 40 zetels in de peilingen, zijn straks twee keer zo groot als de nummer twee in de formatie, leveren de premier, en zijn hier hellbent op want vrijheid terug voor gevaccineerden en economie, die nvem enzo is hun achterban, dus dat zie ik écht wel een coalitieakkoord ingepraat worden, zeker als andere landen het ook doen) ervoor pleitten, dus ik zie dat echt wel gebeuren.

Tenzij genoeg mensen het gewoon nemen, dan is dat natuurlijk allemaal niet nodig, kunnen er geen grote uitbraken meer zijn, en is ongevaccineerd naar lowlands gaan of mensen huggen op abunai of wat dan ook gewoon een individuele keuze/risico, uiteraard...

Maar hoe dan ook, eens dat je wel moet kunnen wérken bv. zonder vaccin. Anders heb je idd een verkapte plicht, want dat is essentieël (daarom vind ik dat daar geen sprake van is als het gaat om toegang tot iets als lowlands of de disco, die zijn niet strikt noodzakelijk).
Ja zonder festivals etc en vliegreizen kan ik wel leven maar als mn werkgever het eist zou het wel ff slikken zijn maar denk dus niet dat ze dat kunnen.

Mijn leven is toch al afwijkend dan gemiddeld want 2020 is tot nu toe een van mijn mooiste jaren ooit, wat ik al bijna niet hardop durf te zeggen.
To BG or not to BG!
pi_196411386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja zonder festivals etc en vliegreizen kan ik wel leven maar als mn werkgever het eist zou het wel ff slikken zijn maar denk dus niet dat ze dat kunnen.

Mijn leven is toch al afwijkend dan gemiddeld want 2020 is tot nu toe een van mijn mooiste jaren ooit, wat ik al bijna niet hardop durf te zeggen.
LOL

Nou ja, kijk, ik mag dan zelf een tyfushekel hebben aan die 1,5m en hopen dat ik dan gewoon weer zo snel mogelijk gezellig lol kan hebben en knuffelen op m'n cons, maar ik vind het alleen maar fijn als mensen aangeven wat ze fijn vinden dit jaar.

Die tendens om dat niet te mogen benoemen "want het is een kutjaar" is achterlijk, stel je voor dat we dat met thuiswerken hadden gedaan, hadden we straks massaal weer in de file gestaan elke dag alleen maar omdat mensen niet zouden willen zeggen dat er iets beter was dit jaar...

Dus gerust noemen lol
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')