abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196242265
Goedenavond,

Helemaal gratis en voor niets: deze oerbetrouwbare Nissan Almera 1.4 coupé met trekhaak.

- Bouwjaar 1998
- Kilometerstand circa 200.000
- In prima staat
- APK t/m oktober 2021
- Handgeschakeld
- Brandstof benzine
- Aanvullende kentekeninfo op te vragen via https://ovi.rdw.nl/default.aspx

De Almera is voorzien van radio, stuurbekrachtiging, 2 airbags, trekhaak, elektrisch verstelbare spiegels, ABS, lichtmetalen velgen en (defecte) airco.

Waarom gratis, waar zit het addertje?
Ik heb deze auto van circa 2013 tot januari 2016 in mijn bezit gehad. Het was destijds mijn tweede auto en ik heb er veel fijne kilometers mee gemaakt. Ik kreeg in 2016 een leaseauto en heb de Almera toen verkocht aan een kennis. Deze kennis heeft de auto niet meer nodig. Ik ben van plan om de Almera terug te kopen en over vele jaren als ondergewaardeerd klassieker als hobbyauto te rijden. Ik heb echter niet de ruimte om 'm te stallen en heb liever dat iemand er lekker in rijdt: ik heb dan geen lasten/kosten en iemand anders heeft een auto zonder dat 'ie er een euro voor hoeft te betalen. Het enige dat ik vraag, is dat je de auto in originele staat houdt, goed onderhoudt en op een ver moment in de toekomst (wanneer je maar wil) weer aan mij teruggeeft.

De auto verkeert in goede staat en wordt nog dagelijks gebruikt. Recent zijn de distributieketting en remschijven vervangen. Tevens is hij tegen roest behandeld. Dit is het enige lange termijn-aandachtspunt: Almera's kunnen roesten en op een zeker moment is daar aandacht voor nodig. Verder voorzie ik geen aanstaande gebreken, voor zover ik dat kan inschatten. De auto verkeert optisch in uitstekende staat en staat strak in de lak.

Het betreft tevens een youngtimer (ouder dan 15 jaar) wat interessant is voor zzp'ers die zakelijk willen rijden: je betaalt dan 35% bijtelling over de dagwaarde (zo'n 1.000 euro). Wie neemt deze auto voor niets over?

Ik realiseer me dat dit een afwijkende vorm van verkopen is, maar ik hoop dat dit binnen de regels valt en mag blijven staan. Het betreft geen verhuur o.i.d., de auto wordt echt van jou totdat het moment dat je 'm niet meer wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Liberaliste op 14-11-2020 19:14:15 ]
  Spellchecker zaterdag 14 november 2020 @ 19:07:30 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196242586
Wat leuk! O+ @Amarantha
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:46:42 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196243067
Ben benieuwd hoe je dit juridisch in elkaar gaat timmeren.
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:53:38 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196243224
Je geeft hem dus niet weg, maar je leent hem uit voor onbepaalde tijd?

Wat verwacht je van de "eigenaar"/"lener" in het geval deze auto door een ongeval totall loss wordt verklaard?
So we just called him Fred
pi_196244289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:46 schreef Scheepskok het volgende:
Ben benieuwd hoe je dit juridisch in elkaar gaat timmeren.
Dat lijkt me niet nodig, het is geen zaak van leven en dood en ik mag er vanuit gaan dat de 'koper' te goeder trouw is.
pi_196244309
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:53 schreef Fred het volgende:
Je geeft hem dus niet weg, maar je leent hem uit voor onbepaalde tijd?

Wat verwacht je van de "eigenaar"/"lener" in het geval deze auto door een ongeval totall loss wordt verklaard?
Zo kan je het zien ja.

Een ongeluk oid kan altijd gebeuren, als ik 'm in een schuur zet dan kan 'ie ook afbranden. Dat risico neem ik voor mijn rekening.
pi_196244404
strakke actie baas! _O_
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_196246141
In de shredder ermee.
  roze zondag 15 november 2020 @ 15:50:02 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_196256831
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:14 schreef Fugue het volgende:
Wat leuk! O+ @:Amarantha
Lief dat je aan mij denkt. O+ Maar ik ga toch maar gewoon fietsen.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 15 november 2020 @ 16:07:41 #11
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_196257112
Oh TS, ik heb ook zo'n ding gehad en motorisch zijn ze inderdaad hartstikke betrouwbaar. Maar qua roest heb ik bij de mijne wel een paar spannende punten gevonden die je normaal niet ziet. Ik weet niet of je de plek kent, maar achter de bekleding in de kofferbak bij de wielkasten wil hij ook goed rotten. Bij mij was zelfs de gordelbevestiging bijna los gerot. En nee, daar kijken ze overduidelijk niet naar bij de apk, ik kwam er toevallig achter omdat ik daarbij moest.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_196257114
Er heeft zich iemand bij mij gemeld die de auto per direct gaat gebruiken!

Bedankt voor jullie reacties, dit topic mag op slot.
pi_196257166
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oh TS, ik heb ook zo'n ding gehad en motorisch zijn ze inderdaad hartstikke betrouwbaar. Maar qua roest heb ik bij de mijne wel een paar spannende punten gevonden die je normaal niet ziet. Ik weet niet of je de plek kent, maar achter de bekleding in de kofferbak bij de wielkasten wil hij ook goed rotten. Bij mij was zelfs de gordelbevestiging bijna los gerot. En nee, daar kijken ze overduidelijk niet naar bij de apk, ik kwam er toevallig achter omdat ik daarbij moest.
Klopt, hoewel ik die specifieke plek niet ken. Maar heb daarvoor ook een Almera gehad en die is een keer half uit elkaar gehaald om roest weg te krijgen. Het voordeel: deze Almera betreft een N15-2 (facelift) en die zijn in Japan gemaakt, in tegenstelling tot de N15-1 (pre-facelift). De N15-1 is in Engeland gemaakt en daar golden strengere regels m.b.t. te gebruiken materialen, wat milieuvriendelijker was maar ook tot meer roest leidde.

Either way blijft het een aandachtspunt bij deze auto's.
  zondag 15 november 2020 @ 16:20:11 #14
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_196257300
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:10 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Klopt, hoewel ik die specifieke plek niet ken. Maar heb daarvoor ook een Almera gehad en die is een keer half uit elkaar gehaald om roest weg te krijgen. Het voordeel: deze Almera betreft een N15-2 (facelift) en die zijn in Japan gemaakt, in tegenstelling tot de N15-1 (pre-facelift). De N15-1 is in Engeland gemaakt en daar golden strengere regels m.b.t. te gebruiken materialen, wat milieuvriendelijker was maar ook tot meer roest leidde.

Either way blijft het een aandachtspunt bij deze auto's.
Ik had ook een N15-2 en die heeft vaak een lasapparaat gezien. ;(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 11:39:33 #15
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_196269068
Creatieve actie, en bedankt voor de TR dat het topic dicht kan.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')