Wat is er nou aan de hand? Want mijn kat is echt een schijtepoeperd en is normaal voor alles bang. Wie is nou de baas? Of zijn ze daar nog niet uit? Wat houdt dit gedrag in?
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 22-01-2003 13:21]
We hebben zelf laatst een nieuwe kater bij de 6 katten die wel hadden gezet.. Gaat goed na een tijdje.. Even uitvechten wie de nieuwe Alpha is, maar daarna zit het wel snor.
quote:*lacht* Dan heb je onze Moertje nog niet gezien.. Dit was (ze is helaas dood) een kleine pure-bred siameese poes die alle andere katten inclusief de katers de baas was. Ik vermoed dat zelfs de hond van de buren onder haar macht viel.
Op woensdag 22 januari 2003 13:21 schreef Redman het volgende:
Een kater in huis is altijd de baas over de poes. Alleen poes wil dit nog niet helemaal accepteren, maar dat gaat na een tijdje wel over.
quote:Siamezen zijn uitzonderingen op de regel.
Op woensdag 22 januari 2003 13:23 schreef LazySod het volgende:[..]
*lacht* Dan heb je onze Moertje nog niet gezien.. Dit was (ze is helaas dood) een kleine pure-bred siameese poes die alle andere katten inclusief de katers de baas was. Ik vermoed dat zelfs de hond van de buren onder haar macht viel.
quote:En dan had je haar broer Poncke nog. Een bad-ass kater, formaat kleine hond. Zo gespierd als een gemiddelde bodybuilder. Dat beest hebben we niet aan kunnen houden aangezien hij alle anderen achter de kast jaagde. Hij hield alles en iedereen onder de duim.. waaronder de honden uit de buurt en de ganzen van een paar deuren verderop.
Op woensdag 22 januari 2003 13:24 schreef Redman het volgende:[..]
Siamezen zijn uitzonderingen op de regel.
Maar Siamezen zijn erg honds. En dat zal wel de reden zijn voor de uitzonderingssituatie ..
Ze moeten iig wel wennen aan elkaar en kijken wie de baas is. Vaak is de kat die er al was de baas maar soms kan die rol ook omgedraaid worden. Duurt meestal wel een weekje (of twee) voordat het wat rustiger wordt. Stel dat ze elkaar in de haren vliegen gewoon even laten gaan, duurt meestal heel even, en ze weten wat ze aan elkaar hebben.
Succes iig!
quote:Een kater dus en van nature uit dominant, en dan ook nog Siamees. 1 + 1 = 3
Op woensdag 22 januari 2003 13:27 schreef LazySod het volgende:[..]
En dan had je haar broer Poncke nog. Een bad-ass kater, formaat kleine hond.
Ongeveer 1 week heftige ruzie geweest, 2e week ging het al beter en nu liggen ze samen in de mand elkaar te wassen
Je moet ze gewoon geen aandacht geven als ze zo doen, niet mee bemoeien (werkt namelijk niet). Als ze vechten moet je ze gewoon negeren of als het echt erg wordt de plantenspuit erop
quote:Ja dat hebben we van meerdere mensen gehoord ja, even uit laten vechten dan komt het vanzelf goed, maar ik vind het gedrag van mijn kat zo raar, die is echt van alles bang normaal! En nu loopt ie heel relax op die grommende kat af van HOOOI, IK BEN LIEF EN JIJ? Tja en dat gegrom vindt ie dan wel een beetje gek, maar echt onder de indruk issie niet!
Op woensdag 22 januari 2003 13:22 schreef GrumpyXL het volgende:
Ze moeten even de hierarchie bepalen, gewoon even met rust laten. Ook niet ingrijpen als ze gaan matten dan zal het gegrom en 'gekat' snel voorbij zijn. Volgende week liggen te samen te maffen.
quote:Ghihih echt fysiek contact is er nog niet geweest en de katten zijn allebei een stuk kalmer dan vorige keer dus zover, lijkt het beter te gaan! AL heb ik al wel weer een kras op mn arm lopen, maar ja zal dr wel bij horen...
Op woensdag 22 januari 2003 13:30 schreef micha het volgende:
Gaat het wel beter dan de vorige keer DP?Ze moeten iig wel wennen aan elkaar en kijken wie de baas is. Vaak is de kat die er al was de baas maar soms kan die rol ook omgedraaid worden. Duurt meestal wel een weekje (of twee) voordat het wat rustiger wordt. Stel dat ze elkaar in de haren vliegen gewoon even laten gaan, duurt meestal heel even, en ze weten wat ze aan elkaar hebben.
Succes iig!
quote:hehe..nou dat ging prima dan toch? enne..geen fysiek contact nee, maar ze hebben ongetwijfeld heel wat 'staarwedstrijden' gehouden
Op woensdag 22 januari 2003 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ghihih echt fysiek contact is er nog niet geweest en de katten zijn allebei een stuk kalmer dan vorige keer dus zover, lijkt het beter te gaan! AL heb ik al wel weer een kras op mn arm lopen, maar ja zal dr wel bij horen...
Beide katten waren op de overloop/ in de slaapkamer. De poes lag in de slaapkamer, net voorbij de deur en de kater zat op de overloop schuin voor de deur. Na het nodige gegrom van de poes en het min of meer neutrale gereageer van de kater ging de poes eerst comfortabel liggen, ze leek de kater te negeren en op een gegeven moment rolde ze op haar rug met opgetrokken pootjes. (wij hadden zoiets; op rug rollen --> zwakke plek tonen --> overgave?) Maar de kater reageerde hier in het begin niet of nauwelijks op. De poes zat ondertussen wel geluidjes te maken die het midden tussen grommen en koeren hielde (ghihih). Ze trok zich aan haar nageltjes iets richting de kater en draaide steeds zo dat de kater haar en zij de kater goed kon zien. Reactie van kater? Die zat druk de deurpost kopjes te geven en de vloer ook. Op een gegeven moment ging de kater ook liggen en half op de rug rollen.
Na een tijdje stond de kater op om even rond te lopen en hij moest poes passeren. Dit mocht wel maar poes draaide wel mee en bleef ook wel grommen. Toen moest ik er even tussendoor, omdat kater op de strjikplank dreigde te springen waar een hete strijkbout op stond. En toen wilde kater langs poes rennen, waarbij poes hem weer bijna aanvloog.
Inmiddels zitten we weer in het patroon van poes die hoop gromt en blaast en kater die af en toe meedoet, maar vooral niet onder de indruk is en ook steeds poes benadert
Ik snap er niets meer van....
Maar interesant isset wel!
Vannacht laten we voor het eerst de deuren open, dus ben benieuwd...
Waar blijven de fotootjes?
quote:Ghihih die zijn er helemaal niet eigenlijk. Maar stel je een witte bulldozer met een smoeltje op onweer voor en een klein schildpadpoesje met kleine oortjes en een snoetje dat wisselt tussen SNOEPJES ZIJN GOED! GEEFMAGEEFMAGEEFMA! en hmm dit is STOM! voor en there's your picture!
Op woensdag 22 januari 2003 21:13 schreef LazySod het volgende:Waar blijven de fotootjes?
Dat komt wel goed dus
Toen we de volgende ochtend binnen kwamen lagen ze bij elkaar te slapen en waren het dikke vrienden.
[Dit bericht is gewijzigd door DancingPhoebe op 26-01-2003 13:52]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |