abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:29:46 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196242823
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar was Akwasi eigenlijk? Met de kids naar de lokale intocht? :+

Edit: ik ben woordkunstenaar vandaag
Hij had bezoek.
Zwarte Piet op huisbezoek bij woordkunstenaar
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:38:05 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_196242931
quote:
Wel grappig dat ie in een wit huis woont.

(post van Dumpert.nl)
pi_196242933
Drie jaar geleden was ik vrijwilliger in de speeltuin, kreeg toen ook zo’n KOZP op bezoek onverwachts, zonder kinderen kwam die ff de boel intimideren met de mededeling dat ze wel even kwamen controleren of er geen zwarte pieten waren dat jaar in onze speeltuin.

Die Akwasi moet niet zeuren, zijn eigen clubje doet al jaren hetzelfde. Ongeacht of ik voor of tegen zwarte Piet ben.
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:44:13 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196243024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Drie jaar geleden was ik vrijwilliger in de speeltuin, kreeg toen ook zo’n KOZP op bezoek onverwachts, zonder kinderen kwam die ff de boel intimideren met de mededeling dat ze wel even kwamen controleren of er geen zwarte pieten waren dat jaar in onze speeltuin.

Die Akwasi moet niet zeuren, zijn eigen clubje doet al jaren hetzelfde. Ongeacht of ik voor of tegen zwarte Piet ben.
Precies. En zoals ik al op de Front Page zei; dit was een gemiste kans voor hem om daad bij woord te voegen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196243432
Het zijn wel weer de twee kneuzen van wie je geklaag hoort. :')

Had aquarium de kans om in november zwarte piet op zn bek te schoppen geeft hij niet thuis.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196247289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 19:07 schreef BlaZ het volgende:
In dit geval ging het niet om een stomme uitspraak maar een uiteenzetting van zijn gedachtengoed.
OK. Is het dan wel gerechtvaardigd om iemand thuis op te zoeken en z'n adres bekend te maken?
pi_196248178
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 00:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

OK. Is het dan wel gerechtvaardigd om iemand thuis op te zoeken en z'n adres bekend te maken?
Dat was het in de tijden van RARA al niet en dus nu ook niet.

Maar bedenk dat in tegenstelling tot RARA er nu geen geweld wordt gepleegd. Eerder iets ludieks.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_196249575
Persoonlijk vind ik dat ze het in Nedefland beter hebben gedaan dan in België

In NL was het een fictieve plaats / composiet van plaatsen en tijden waarbij de meeste opnames denk ik in September al hebben plaatsgevonden gezien het groen en het zonlicht in sommige plaatsen.

Leuke verwijzing ook naar de blokkade inderdaad.

In België.. een Sinterklaas die met een interviewer zat en vragen over corona kreeg ;'), de vraag kreeg waarom hij geen mondkapje droeg :') en aangaf dat hij het geprobeerd had maaf het niet lekker zat :'), maar dat z'n baard wel genoeg bescherming bood :')

Hoe je zoiets door 't putje kunt laten gaan en controversie kunt creeeren in 3-2-1.

Hele jaar door al dat corona en dan ook de focus daarop leggen met een fictief personage.

Dan te bedenken dat Gert Verhulst het in zn eentje al beter had kunnen laten regiseren en een match had kunnen maken voor de Nederlandse.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 15-11-2020 08:12:10 ]
  maandag 16 november 2020 @ 11:45:42 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196269144
Yep, en ook aangekomen in Kruis'ig'em.... om maar wat eufemistisch te noemen zodat de zwart Piet wordt beschermd.

quote:
bron: eo e.a.
Woensdagavond liet het Sinterklaasjournaal de verslaggever zien in het fictieve plaatsje Kruisigem. Naast een aangebracht naambord stond in de berm een Christusbeeld. Op sociale media zijn verontwaardigde reacties te lezen.
Wel triest hoe diep de NTR is gezonken met haar "grapjes" door te zinnespelen in en op kindergeestjes.
Benieuwd of die "grap" ook zo zou worden gemaakt om Mohammed aldaar te ontk(r)uisen van waar is de Suikerliefde van kinderen gebleven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196269186
quote:
12s.gif Op maandag 16 november 2020 11:45 schreef Vallon het volgende:
Yep, en ook aangekomen in Kruis'ig'em.... om maar wat eufemistisch te noemen zodat de zwart Piet wordt beschermd.
[..]

Wel triest hoe diep de NTR is gezonken met haar "grapjes" door te zinnespelen in en op kindergeestjes.
Benieuwd of die "grap" ook zo zou worden gemaakt om Mohammed aldaar te ontk(r)uisen van waar is de Suikerliefde van kinderen gebleven.
Mooie reactie.

Vorige week staat iedereen op zijn achterste poten, hoe durven ze een petitie in te dienen tegen de vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een koekje van eigen deeg, kunnen ze er niet om lachen en is het een schade.

Serieus... _O-
pi_196269631
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mooie reactie.

Vorige week staat iedereen op zijn achterste poten, hoe durven ze een petitie in te dienen tegen de vrijheid van meningsuiting. Krijgen ze een koekje van eigen deeg, kunnen ze er niet om lachen en is het een schade.

Serieus... _O-
Ja leuk in een kinderprogramma een compleet irrelevante grap maken over een voor veel mensen belangrijk persoon die vermoord wordt. Het hoeft niet verboden te worden, maar smakeloos is het wel.
pi_196269645
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja leuk in een kinderprogramma een compleet irrelevante grap maken over een voor veel mensen belangrijk persoon die vermoord wordt. Het hoeft niet verboden te worden, maar smakeloos is het wel.
Klopt, net als die cartoon van profeet Mohammed.
  maandag 16 november 2020 @ 12:21:21 #63
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196269646
Nou nou.... een koekje van eigen deeg nog wel. Denk je echt dat de publieke omroep zich daarmee bezig houdt?

Dit is gewoon een misplaatste grap, ik betwijfel of ze uit deze plaatsen hadden durven kiezen.

pi_196269653
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, net als die cartoon van profeet Mohammed.
Ja want in een kinderprogramma wordt een grap gemaakt over het doden van Mohammed?
pi_196269757
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:21 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ja want in een kinderprogramma wordt een grap gemaakt over het doden van Mohammed?
Maak je toch niet zo druk, is gewoon te debiel voor woorden zo.

Zo’n refo compleet uit zijn plaat omdat ze er een kruis hadden neergezet... man man. Die dingen staan al eeuwen in heel Brabant en Limburg.
pi_196269772
quote:
19s.gif Op maandag 16 november 2020 12:21 schreef Gunner het volgende:
Nou nou.... een koekje van eigen deeg nog wel. Denk je echt dat de publieke omroep zich daarmee bezig houdt?

Dit is gewoon een misplaatste grap, ik betwijfel of ze uit deze plaatsen hadden durven kiezen.

[ afbeelding ]
Nee, die namen zijn ook niet grappig of sterk gevonden. Niveautje kleuterschool.
pi_196269786
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Zo’n refo compleet uit zijn plaat omdat ze er een kruis hadden neergezet...
:')
pi_196269799
Ik vind die reacties ook wel overdreven hoor
  maandag 16 november 2020 @ 13:26:58 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196270477
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, die namen zijn ook niet grappig of sterk gevonden. Niveautje kleuterschool.
Nee, maar dat van de NOS ontstijgt dat niveau amper.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gunner op 16-11-2020 13:51:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')