abonnement Unibet Coolblue
pi_196458437
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 20:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

F3 is niet toegestaan in België, ik heb het over makkelijk verkrijgbaar vuurwerk. Of stap jij in de auto voor een ritje richting Polen voor wat knallers?
Daarom zal alles boven de 2 gram flash steeds zeldzamer worden, waar je dat tot 2 jaar terug nog makkelijk met de post kon laten komen.
Dus F2 knallers tot 2 gram flash makkelijk verkrijgbaar. F3 knallers tot 5 gram flash is al een heel stuk lastiger en duurder. Waar je een paar jaar terug talloze mensen zag met Crazy Robots, JCWT, FP3 zal dit echt wel een uitstervend iets gaan worden.

Na 2000 nog zat shells te krijgen bij Alpeco met kvk, en dan doel ik niet op de 2 inch shell kitjes maar op salutes en grotere shells. Na 2005 was het pas gedaan met het grove geschut.
Hoezo naar Polen rijden die knallers zijn vol op te koop in het illegale circuit. Je wilt niet weten hoeveel marge er op zit. Dus zeldzaam zullen ze niet worden hoor. Als er genoeg aan verdient kan worden en de vraag is er dan is het gewoon in overvloed op de markt.
  zaterdag 28 november 2020 @ 21:40:12 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196458682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hoezo naar Polen rijden die knallers zijn vol op te koop in het illegale circuit. Je wilt niet weten hoeveel marge er op zit. Dus zeldzaam zullen ze niet worden hoor. Als er genoeg aan verdient kan worden en de vraag is er dan is het gewoon in overvloed op de markt.
Daar vergis jij je dus in.
Voorheen kon iedere individu makkelijk via internet een bestelling plaatsen. Het gros van het vuurwerk kwam op die manier het land binnen. Bombashop, Pyrofire en nog meer sites leverden 100-en pakketten per dag.
Nu rijdt er af en toe een busje (waarbij de pakkans steeds groter wordt, omdat ook de Duitse politie aan de Duits-Poolse grens staat te controleren) van Polen naar Nederland. Dus er is veel minder aanbod tegen een veel hogere prijs. Niet iedereen gaat die hoofdprijs betalen voor een 5 grams flash knaller.
Let op mijn woorden, de echt harde knallen zullen steeds zeldzamer worden.
pi_196459084
Je kan altijd nog je eigen perchloraatcel in elkaar knutselen
pi_196459341
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Daar vergis jij je dus in.
Voorheen kon iedere individu makkelijk via internet een bestelling plaatsen. Het gros van het vuurwerk kwam op die manier het land binnen. Bombashop, Pyrofire en nog meer sites leverden 100-en pakketten per dag.
Nu rijdt er af en toe een busje (waarbij de pakkans steeds groter wordt, omdat ook de Duitse politie aan de Duits-Poolse grens staat te controleren) van Polen naar Nederland. Dus er is veel minder aanbod tegen een veel hogere prijs. Niet iedereen gaat die hoofdprijs betalen voor een 5 grams flash knaller.
Let op mijn woorden, de echt harde knallen zullen steeds zeldzamer worden.
Ik denk dat jij je eerdere vergist en amper weet hoe groot de handel is. Die paar busjes die nu gepakt wordt is maar een klein gedeelte. Je bent te veel gefocust op zelf halen in plaats van hoe de handel werkt waarschijnlijk door de youtubers. Maar als je weet hoe de lijntjes lopen is het allemaal niet zo moeilijk en duur om er aan te komen.
pi_196459999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 21:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Daar vergis jij je dus in.
Voorheen kon iedere individu makkelijk via internet een bestelling plaatsen. Het gros van het vuurwerk kwam op die manier het land binnen. Bombashop, Pyrofire en nog meer sites leverden 100-en pakketten per dag.
Nu rijdt er af en toe een busje (waarbij de pakkans steeds groter wordt, omdat ook de Duitse politie aan de Duits-Poolse grens staat te controleren) van Polen naar Nederland. Dus er is veel minder aanbod tegen een veel hogere prijs. Niet iedereen gaat die hoofdprijs betalen voor een 5 grams flash knaller.
Let op mijn woorden, de echt harde knallen zullen steeds zeldzamer worden.
Ik denk dat jij je behoorlijk vergist. Er gaan heel wat gewone personenauto's die tocht maken. Heb je de docu met Danny gezien?
pi_196460980
Dit is hoe een vuurwerkverbod er op Hawaii uit ziet:

https://www.hawaiinewsnow(...)erywhere-again-oahu/
  zondag 29 november 2020 @ 08:44:05 #157
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196463208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je eerdere vergist en amper weet hoe groot de handel is. Die paar busjes die nu gepakt wordt is maar een klein gedeelte. Je bent te veel gefocust op zelf halen in plaats van hoe de handel werkt waarschijnlijk door de youtubers. Maar als je weet hoe de lijntjes lopen is het allemaal niet zo moeilijk en duur om er aan te komen.
Ik weet wel hoe groot de handel is hoor, maar het aantal wegen waarop illegaal vuurwerk het land binnenkomt ligt lager dan 2-3 jaar terug. En omdat dat lager ligt, is het makkelijker te bestrijden.
Het aantal illegale handelaren zal lager worden ivm hogere straffen en risico’s om gepakt te worden.
  zondag 29 november 2020 @ 08:50:17 #158
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196463228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je behoorlijk vergist. Er gaan heel wat gewone personenauto's die tocht maken. Heb je de docu met Danny gezien?
Heb ik gezien, maar daar zie je geen personenauto’s die de tocht maken toch? Een aantal jaren terug kon je ongestraft met je auto de Pools-Duitse grens overkachelen en gaf de Duitse politie geen fuck dat jij als Nederlander in Polen vuurwerk ging halen.
Echter is illegaal vuurwerk in Duitsland ook een steeds groter wordend probleem. Ook de Duitse politie wil niet dat er zwaar spul het land binnenkomt, en staat steeds vaker te controleren bij grensovergangen.

Een steeds groter wordende groep vuurwerkliefhebbers gaat naar Polen, steekt het daar af, en neemt niks mee terug omdat de pakkans steeds groter wordt. Want ja, als jij met je kofferbak vol met F4 vuurwerk vanuit Polen Duitsland binnenrijdt, ben je wel degelijk het bokje bij een staandehouding.
pi_196463930
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 08:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heb ik gezien, maar daar zie je geen personenauto’s die de tocht maken toch? Een aantal jaren terug kon je ongestraft met je auto de Pools-Duitse grens overkachelen en gaf de Duitse politie geen fuck dat jij als Nederlander in Polen vuurwerk ging halen.
Echter is illegaal vuurwerk in Duitsland ook een steeds groter wordend probleem. Ook de Duitse politie wil niet dat er zwaar spul het land binnenkomt, en staat steeds vaker te controleren bij grensovergangen.

Een steeds groter wordende groep vuurwerkliefhebbers gaat naar Polen, steekt het daar af, en neemt niks mee terug omdat de pakkans steeds groter wordt. Want ja, als jij met je kofferbak vol met F4 vuurwerk vanuit Polen Duitsland binnenrijdt, ben je wel degelijk het bokje bij een staandehouding.
Een tijdje terug is heb ik een korte docu gezien hoe het e.e.a. daar in zijn werk gaat. Kleine klanten werden gewoon verraden door de handelaar. :') Dikke boete, en het vuurwerk werd netjes teruggebracht naar de handelaar :') ! Grote klanten werden niet verlinkt. Maar ik heb niet het idee dat het minder wordt. Handelaren in NL spreken over 5-voudige omzet t.o.v. vorig jaar. Dat zou best eens kunnen kloppen. Waar de meeste ‘grote jongens’ in oktober/november stoppen, gaan ze nu allemaal door, en geven zelfs kortingen nu.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 29 november 2020 @ 11:42:08 #160
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196464412
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:49 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Een tijdje terug is heb ik een korte docu gezien hoe het e.e.a. daar in zijn werk gaat. Kleine klanten werden gewoon verraden door de handelaar. :') Dikke boete, en het vuurwerk werd netjes teruggebracht naar de handelaar :') ! Grote klanten werden niet verlinkt. Maar ik heb niet het idee dat het minder wordt. Handelaren in NL spreken over 5-voudige omzet t.o.v. vorig jaar. Dat zou best eens kunnen kloppen. Waar de meeste ‘grote jongens’ in oktober/november stoppen, gaan ze nu allemaal door, en geven zelfs kortingen nu.
Nu ja, dit jaar.
Recalcitrante Nederlanders die nu met illegaal vuurwerk willen voorkomen dat een algeheel verbod op consumenten vuurwerk de realiteit gaat worden. Iedereen wil laten zien dat een verbod op consumenten vuurwerk een slecht idee is.

Er gaat een permanent algeheel vuurwerkverbod komen, dat is slechts een kwestie van tijd. Dan zal de vraag naar illegaal vuurwerk en de prijs die men ervoor wil betalen alleen maar afnemen.
pi_196470601
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 08:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik weet wel hoe groot de handel is hoor, maar het aantal wegen waarop illegaal vuurwerk het land binnenkomt ligt lager dan 2-3 jaar terug. En omdat dat lager ligt, is het makkelijker te bestrijden.
Het aantal illegale handelaren zal lager worden ivm hogere straffen en risico’s om gepakt te worden.
Het is duidelijk dat je totaal niet weet waar je het over hebt en alleen na praat wat je op youtube ziet. Een voorbeeld een karton shells kostte bij die webshops al snel tussen de 375 a 450 euro. Ik betaalde in Nederland gemiddeld 250 euro en dat waren gewoon premium merken...
Dus die webshops was alleen interessant voor mensen zonder contacten. Maar ik ga je niet wijzer maken dan je al bent.
  zondag 29 november 2020 @ 18:45:21 #162
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196473150
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 17:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je totaal niet weet waar je het over hebt en alleen na praat wat je op youtube ziet. Een voorbeeld een karton shells kostte bij die webshops al snel tussen de 375 a 450 euro. Ik betaalde in Nederland gemiddeld 250 euro en dat waren gewoon premium merken...
Dus die webshops was alleen interessant voor mensen zonder contacten. Maar ik ga je niet wijzer maken dan je al bent.
Er is ook nog zoiets als marktwerking en vraag en aanbod. Als er een verbod op consumenten vuurwerk komt, zal er minder vraag naar vuurwerk zijn. Je kunt niet meer uren stoken zonder dat er politie op je stoep staat. Waar je voorgaande jaren nog makkelijk een karton FP3 of cobra’s er doorheen joeg op oudjaarsdag, gaat je dat nu niet meer lukken. Enig idee wat dat met de prijzen gaat doen?
Naast Nederland gaat in andere landen ook steeds meer de focus op een vuurwerverbod en een aanpak van het illegale vuurwerk. Dus ja, het is een kwestie van tijd voordat de illegale handelaren de kost niet meer kunnen verdienen en het risico in omringende landen ook te groot wordt.

Mij verwijten niet te weten waarover ik het heb :')
Ik heb hier meerdere users doorverwezen naar handelaartjes voor illegaal spul, en dat al jaren geleden.
Een handelaar die aan mij leverde behoorlijk wat jaartjes geleden maakte z’n tv debuut bij Undercover in Nederland.

Je gaat WEER op je plaat want je zit er WEER naast.
Net als met je uit je duim gezogen vervoersverbod waar je de plank ook al missloeg.
pi_196474534
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 18:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als marktwerking en vraag en aanbod. Als er een verbod op consumenten vuurwerk komt, zal er minder vraag naar vuurwerk zijn. Je kunt niet meer uren stoken zonder dat er politie op je stoep staat. Waar je voorgaande jaren nog makkelijk een karton FP3 of cobra’s er doorheen joeg op oudjaarsdag, gaat je dat nu niet meer lukken. Enig idee wat dat met de prijzen gaat doen?
Naast Nederland gaat in andere landen ook steeds meer de focus op een vuurwerverbod en een aanpak van het illegale vuurwerk. Dus ja, het is een kwestie van tijd voordat de illegale handelaren de kost niet meer kunnen verdienen en het risico in omringende landen ook te groot wordt.

Mij verwijten niet te weten waarover ik het heb :')
Ik heb hier meerdere users doorverwezen naar handelaartjes voor illegaal spul, en dat al jaren geleden.
Een handelaar die aan mij leverde behoorlijk wat jaartjes geleden maakte z’n tv debuut bij Undercover in Nederland.

Je gaat WEER op je plaat want je zit er WEER naast.
Net als met je uit je duim gezogen vervoersverbod waar je de plank ook al missloeg.
Welke landen hebben dan nog meer een focus op een vuurwerkverbod? Dat je die gast kende is niet zo moeilijk die kende de halve vuurwerkwereld wel. Er zijn er toen heel wat gepakt toen hij gepakt werd omdat die een administratie bij hield voor strafvermindering. Maar jij ziet het minder worden ik niet we zullen in de toekomst zien wie er gelijkt krijgt.
  zondag 29 november 2020 @ 20:19:26 #164
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196474758
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 20:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Welke landen hebben dan nog meer een focus op een vuurwerkverbod? Dat je die gast kende is niet zo moeilijk die kende de halve vuurwerkwereld wel. Er zijn er toen heel wat gepakt toen hij gepakt werd omdat die een administratie bij hield voor strafvermindering. Maar jij ziet het minder worden ik niet we zullen in de toekomst zien wie er gelijkt krijgt.
Duitsland, en dat komt niet alleen door Covid19. De groenen proberen dat er al langer doorheen te drukken.
Ik denk inderdaad dat het zwaardere spul steeds zeldzamer gaat worden. Niet omdat het niet meer bestaat, maar omdat de vraag af gaat nemen. Dit jaar een piek, en bij een definitief verbod op consumenten vuurwerk (ik vermoed over 2 jaar) weer een piek.
pi_196478455
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2020 20:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Duitsland, en dat komt niet alleen door Covid19. De groenen proberen dat er al langer doorheen te drukken.
Ik denk inderdaad dat het zwaardere spul steeds zeldzamer gaat worden. Niet omdat het niet meer bestaat, maar omdat de vraag af gaat nemen. Dit jaar een piek, en bij een definitief verbod op consumenten vuurwerk (ik vermoed over 2 jaar) weer een piek.
In Duitsland zie ik niet snel een vuurwerkverbod komen hoor. Vorig jaar was er wel een lobby om vuurwerk uit steden en de umweltzones te weren. Maar dat is niet echt gelukt In Duitsland is de vuurwerklobby beter georganiseerd dan in Nederland. Over Nederland ben ik het met je eens dat is gewoon een kwestie van tijd voor het vuurwerkverbod. Knallers hoe groot ook zullen altijd populair blijven zeker bij de jeugd. Is goedkoop en makkelijk rotzooi mee uit te halen en amper te handhaven. Want overal zeuren mensen op dit moment dat de vuurwerkoverlast erger is dan de jaren ervoor. De illegale markt voor cakes was al redelijk ingestort door de 500 gram regel en compound blokken. Bij een verbod zal dat inderdaad niet veranderen want met een grote cake over straat lopen is wel opvallender dan een paar knallers.
  maandag 7 december 2020 @ 16:51:44 #166
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_196601703
Wat is het hier stil? Geen categorie 1 collectiefoto's mensen? :P
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 22:32:07 #167
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:23:51 #168
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_196613215
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:32 schreef Frutsel het volgende:
NEIN !
:{w

Cat1 is ook best wel kut hé?
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_196613339
Die funke luchthuilers van cat1 zijn best leuk.

Maar zijn eigenlijk verkapte baby pijltjes zonder stokje dus die gaan sws volgend jaar verboden zijn :')
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 14:25:20 #170
8781 crew  Frutsel
pi_196618147
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:23 schreef smegmanus het volgende:

[..]

:{w

Cat1 is ook best wel kut hé?
zeker... gelukkig kunnen we nog naar de Heimat :)
pi_196619544
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 16:51 schreef smegmanus het volgende:
Wat is het hier stil? Geen categorie 1 collectiefoto's mensen? :P
DIe zet ik niet op FOK neer nee. FOK heeft een reputatie om alles tegen je te gebruiken
pi_196622022
https://www.hartvannederl(...)ZL8_Ki5VaX-JwN6crJo0

Echt de overheid haalt zoveel problemen op de hals |:(
pi_196626150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef FL_Freak het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ZL8_Ki5VaX-JwN6crJo0

Echt de overheid haalt zoveel problemen op de hals |:(
Dank je wel voor het delen. mede door jouw post heb ik net een mail gestuurd naar Bonte, met in de cc alle fractievoorzitters van de gemeenteraad Rotterdam en de burgermeester

Goedendag heer Bonte,

Op 3 december jongstleden heb ik de raadsvergadering bijgewoond, voornamelijk om punt 3.1 op de agenda te volgen.
https://rotterdam.raadsin(...)tenraad%2003-12-2020

U werd daarin een aantal "kritische" vragen gesteld over de 40 miljoen kg vuurwerk wat nog onderweg is uit China en deze maand nog binnenkort in de haven terminals van Rotterdam.

U wist daarin "geruststellend" te vertellen dat die containers daar maar maximaal 14 dagen zouden en mochten staan, en daarna zouden worden verspreid over het land. Mag ik u vragen waarnaartoe dan precies? Zoals u in onderstaand artikelen kan lezen: Nederland is al vol
https://www.hartvannederl(...)ZL8_Ki5VaX-JwN6crJo0

en:
https://nos.nl/artikel/23(...)kers-liggen-vol.html

U hoor in het interview: als men qua opslag vol zit, trekt men de handen er vanaf en blijft het in de haven staan. Dat betekend dat de gemeente Rotterdam dus opslag, transport en vernietiging moet gaan betalen en wordt de gemeente dus ook NIET schadeloos gesteld hiervan.

Bent u ervan bewust dat u met opzet uw mederaadsleden hebt voorgelogen?
Bent u er ook van bewust dat opslag in Duitsland niet meer kan omdat hier een vergunning voor moet worden aangevraagd?

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde burger
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 11:14:34 #174
8781 crew  Frutsel
pi_196670767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:14 schreef Frutsel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf

Was te verwachten, jammer maar helaas
Was te verwachten. Ook de motie Haga en Baudet om het verbod terug te draaien is gisteren ontraden.

Ik ben benieuwd wat dit geintje uiteindelijk gekost heeft. Zou me niets verbazen als dit ruim over de ¤200 miljoen gaat. ¤200 miljoen voor gebakken lucht, een niet te handhaven verbod en 40 miljoen kg vuurwerk wat hier een jaar blijft liggen en wat bij vernietiging ook nog een ¤4,5 / kg kost. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Moet een waanzinnig goede deal geweest zijn tussen GL en het kabinet, want dit is echt niet voor die 150 SEH patiënten. (Ja 150 ja, ivm -50% door vuurpijlenverbod).
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')