abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:52:52 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196346600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:41 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Bestuurders en ambtenaren die niet weten welke regels ze zelf hebben ingevoerd gebeurt wel vaker. Zeker op het gebied van vuurwerk want anders had niet elke burgermeester die voor een vuurwerkverbod is begonnen over een centrale vuurwerkshow. Of nog erger de burgermeester van Rotterdam die in eerste instantie voor elke wijk een vuurwerkshow wilde hebben. Je moet niet gek kijken dat binnenkort nog extra benadert wordt dat je geen vuurwerk mag kopen in Duitsland maar dat er wetstechnisch niks verandert. De meeste die realistisch zijn weten ook donders goed dat er helemaal geen capaciteit is om de grenzen te bewaken op gebied van vuurwerk. Hier in Brabant maken veel burgemeesters zich daar ook zorgen over omdat die al jaren het probleem met BelgiŽ hebben. Nu hebben de burgermeesters in het oosten voor het eerst te maken met dit probleem.
Bron:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ari-verbod-sier-knal

quote:
De situatie is op dit moment zo dat er in Nederland geen vuurwerk verkocht of afgestoken mag worden, maar Nederlanders mogen wel 25 kilo vuurwerk in bezit hebben. Je mag dit dus in het buitenland kopen en mee naar huis nemen.
Schijnbaar heb ik dus gewoon gelijk.
pi_196346625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:10 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gepakt wordt :Y
Kwestie van tijd voordat jou hobby’s ook aan banden worden gelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lenny_Leonard op 21-11-2020 12:00:59 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196346932
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bron:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ari-verbod-sier-knal
[..]

Schijnbaar heb ik dus gewoon gelijk.
RTL heeft het fout, want er is wel degelijk een verbod op importeren van vuurwerk, tenzij er in het Nederlands "geschikt voor particulieren" op staat. De meeste Weco producten in Duitsland hebben wel een bijsluiter in het Nederlands, maar het ontbreekt wat wettelijk noodzakelijk is. Bij bijvoorbeeld Heron Fireworks is het wel goed geregeld, want zij verkopen producten met de juiste label ťn in Duitsland. Dus dan klopt het weer wel.
Officieel volgens de wet moet je ook je import producten registreren en zo, maar ja, wie doet dat nou.
En eigenlijk, wat boeit het allemaal. Ze zullen vooral controleren bij de grens op pijlen, singleshots en knalvuurwerk, als ze Łberhaupt controleren...

https://www.heronfireworks.com/cms-vuurwerk-duitsland-verbod/

Edit:
https://www.politie.nl/th(...)het-buitenland-kopen

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af:

• In verband met Covid-19 zijn alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar BelgiŽ en Duitsland (beide landen zijn oranje). Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk.
• Je mag het dan misschien daar kopen, maar in Nederland niet afsteken.
• Is het categorie 3 vuurwerk, dan heeft thuis bewaren ook weinig zin. Dat vuurwerk is sowieso verboden.

Je mag alleen vuurwerk kopen dat voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. Je mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Qunix op 21-11-2020 11:27:29 ]
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:25:07 #104
342627 tja77
pi_196346979
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:21 schreef Qunix het volgende:

[..]

RTL heeft het fout, want er is wel degelijk een verbod op importeren van vuurwerk, tenzij er in het Nederlands "geschikt voor particulieren" op staat. De meeste Weco producten in Duitsland hebben wel een bijsluiter in het Nederlands, maar het ontbreekt wat wettelijk noodzakelijk is. Bij bijvoorbeeld Heron Fireworks is het wel goed geregeld, want zij verkopen producten met de juiste label ťn in Duitsland. Dus dan klopt het weer wel.
Officieel volgens de wet moet je ook je import producten registreren en zo, maar ja, wie doet dat nou.
En eigenlijk, wat boeit het allemaal. Ze zullen vooral controleren bij de grens op pijlen en knalvuurwerk, als ze Łberhaupt controleren...

https://www.heronfireworks.com/cms-vuurwerk-duitsland-verbod/
?
Dan mag je toch gewoon vuurwerk dat in Nederland toegestaan is, importeren? Als ik mijn vuurwerk naar mijn vakantiehuis in BelgiŽ wil brengen dan mag dat toch gewoon, en vice versa toch ook. Zolang het vuurwerk maar voldoet aan de richtlijnen van wat legaal vuurwerk in het desbetreffende land is.
  zaterdag 21 november 2020 @ 13:20:59 #105
206164 Ynnad_Er
Ik pers je uit.
pi_196348204
Carbid schieten nu ook al verboden in een aantal gemeentes... :|W De pleuris gaat nog uitbreken met O&N.
Dit account verloopt binnenkort. UN Voorheen: GibsonLP.
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:27:36 #106
342627 tja77
pi_196351470
Net bij 1 vandaag, ze willen dus het bezit van vuurwerk strafbaar maken :')
Al die mensen die vuurwerk van vorige jaarwisseling nog over hadden en netjes bewaard hebben, zouden plotsklaps strafbaar zijn. Een verbod op bezit moet er komen, anders is het afsteekverbod onmogelijk om te handhaven.
_O-

Wie had dat gedacht? :')
pi_196351558
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:27 schreef tja77 het volgende:
Al die mensen die vuurwerk van vorige jaarwisseling nog over hadden en netjes bewaard hebben, zouden plotsklaps strafbaar zijn. Een verbod op bezit moet er komen, anders is het afsteekverbod onmogelijk om te handhaven.
_O-

Tja ik vind gewoon vaag. Met dat artikel wat ik eerdere al postte ben je gewoon strafbaar als je vuurwerk voorhanden hebt. Dus als je met vuurwerk opzak (geen cat 1 natuurlijk) je huis uit stapt of via het buitenland Nederland binnenkomt. Als het niet meer mag bezitten dan ben je ook strafbaar inderdaad als je vuurwerk over hebt omdat vorig jaar slecht weer was bijvoorbeeld. Dat is eerdere een opmaat naar een vuurwerkverbod voor altijd dan voor 1 jaar.
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:38:52 #108
342627 tja77
pi_196351613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tja ik vind gewoon vaag. Met dat artikel wat ik eerdere al postte ben je gewoon strafbaar als je vuurwerk voorhanden hebt. Dus als je met vuurwerk opzak (geen cat 1 natuurlijk) je huis uit stapt of via het buitenland Nederland binnenkomt. Als het niet meer mag bezitten dan ben je ook strafbaar inderdaad als je vuurwerk over hebt omdat vorig jaar slecht weer was bijvoorbeeld. Dat is eerdere een opmaat naar een vuurwerkverbod voor altijd dan voor 1 jaar.
Nee, jij ging er van uit dat je strafbaar zou zijn vanwege het afsteek- en verkoopverbod. Terwijl dat nergens zo letterlijk staat vermeld. Maar nu blijkt dus dat je gewoon naar BelgiŽ of Duitsland mag om legaal vuurwerk te importeren < 25 kg.
pi_196351673
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nee, jij ging er van uit dat je strafbaar zou zijn vanwege het afsteek- en verkoopverbod. Terwijl dat nergens zo letterlijk staat vermeld. Maar nu blijkt dus dat je gewoon naar BelgiŽ of Duitsland mag om legaal vuurwerk te importeren < 25 kg.
Maar dat vind ik dus vreemd. Buiten de verkoopdagen mag je geen vuurwerk uit BelgiŽ halen. Dat is altijd zo geweest en vroeger werd daar soms (niet veel) op gecontroleerd. Nu we geen verkoopperiode hebben lijkt me dat er ook niet voldaan wordt aan de eisen dat het wel mag. Voor Duitsland is het nooit een probleem geweest omdat die voor de verkoop van F2 vuurwerk de zelfde periode heeft als Nederland. Op dit jaar na dan natuurlijk. Daarom vind ik het vreemd en heb ik het gevoel dat veel bestuuders/ambtenaren gewoon hun eigen regels niet kennen.
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 19:35:49 #110
8781 crew  Frutsel
pi_196352334
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:27 schreef tja77 het volgende:
_O-

Rtl4 nieuws nu ook
pi_196352348
Is vandaag dat vuurwerkverbod protest om 20:00>
pi_196352425
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Rtl4 nieuws nu ook
Tevens een omzet stijging van 400% bij verkooppunten in Duitsland. Ben oprecht benieuwd hoe het er de 31e aan toe gaat. Ik heb het idee dat het 1 grote chaos wordt.
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:02:23 #113
342627 tja77
pi_196352687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar dat vind ik dus vreemd. Buiten de verkoopdagen mag je geen vuurwerk uit BelgiŽ halen. Dat is altijd zo geweest en vroeger werd daar soms (niet veel) op gecontroleerd. Nu we geen verkoopperiode hebben lijkt me dat er ook niet voldaan wordt aan de eisen dat het wel mag. Voor Duitsland is het nooit een probleem geweest omdat die voor de verkoop van F2 vuurwerk de zelfde periode heeft als Nederland. Op dit jaar na dan natuurlijk. Daarom vind ik het vreemd en heb ik het gevoel dat veel bestuuders/ambtenaren gewoon hun eigen regels niet kennen.
Het zijn dan ook niet de regels van de bestuurders/ambtenaren. Maar het schijnt dus dat ze iemand met legaal F2 vuurwerk op zak of in de auto niet kunnen verbaliseren.
pi_196352734
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het zijn dan ook niet de regels van de bestuurders/ambtenaren. Maar het schijnt dus dat ze iemand met legaal F2 vuurwerk op zak of in de auto niet kunnen verbaliseren.
Wat ik vreemd vind want dat is wel altijd mogelijk geweest buiten de verkoop en afsteek periode om wat voor dit jaar opgeschort is. Er is zelfs een boete voor als je tot 10 kilo Nederlands consumenten vuurwerk bij je hebt. Daarom heb ik het gevoel dat ze of hun eigen regels niet kennen, of met iets meer willen dreigen, of gewoon een opmaat is naar een verbod voor altijd.
pi_196352743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:37 schreef Hydrogeny het volgende:
Is vandaag dat vuurwerkverbod protest om 20:00>
:Y Gaat aardig los in Den Haag _O_
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 20:34:13 #116
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196353163
Aankomend weekend ff naar BelgiŽ knallen (lol) denk ik :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_196353730
quote:
80s.gif Op zaterdag 21 november 2020 19:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Tevens een omzet stijging van 400% bij verkooppunten in Duitsland. Ben oprecht benieuwd hoe het er de 31e aan toe gaat. Ik heb het idee dat het 1 grote chaos wordt.
Heron met 800ton in opslag _O- Dat gaat allemaal richting Nederland *O*
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196366109
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:59 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Heron met 800ton in opslag _O- Dat gaat allemaal richting Nederland *O*
_O- _O-
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 19:47:04 #119
8781 crew  Frutsel
pi_196382173
Vanavond bijeenkomst van de veiligheidsregios. Benieuwd of straks het bezit van vuurwerk ook verboden wordt.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 19:47:50 #120
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196382191
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 19:47 schreef Frutsel het volgende:
Vanavond bijeenkomst van de veiligheidsregios. Benieuwd of straks het bezit van vuurwerk ook verboden wordt.
Verwacht van wel, carbid zal ook wel verboden worden.
~FEYENOORD~
pi_196384580
quote:
2s.gif Op maandag 23 november 2020 19:47 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Verwacht van wel, carbid zal ook wel verboden worden.
Bezit van vuurwerk, ook cat 1?
Straks gaat iedereen massaal cat 1 steken, komen er klachten uit allerlei kanten "neej mag niej!!!". _O-
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 21:51:21 #122
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196384756
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:44 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bezit van vuurwerk, ook cat 1?
Straks gaat iedereen massaal cat 1 steken, komen er klachten uit allerlei kanten "neej mag niej!!!". _O-
Nee cat 1 blijft gewoon legaal
~FEYENOORD~
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 22:35:59 #124
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196385705
quote:
Dit slaat nergens op :')

Heeft totaal geen toegevoegde waarde op de huidige regels
~FEYENOORD~
pi_196386087
quote:
Goede reactie eronder en dat klopt ook gewoon:

Ik ben zelf spoed eisende hulp verpleegkundige en vind dit vuurwerkverbod echt complete onzin, of in ieder geval de reden nml de zorg ontlasten. Natuurlijk is oud en nieuw vaak een bezige nachtdienst. Er komen meestal wel een aantal “vuurwerkslachtoffers” maar het is niet zo dat de ledematen in het rond vliegen. Het gaat dan meer om kleine brandwondjes of klein oogletsel. Deze patiŽnten worden vaak kort behandeld en gaan met een zalf of verbandje naar huis.

Welke patiŽnten vaak langere zorg nodig hebben zijn de overmatige alcohol of drugs gebruikers, die net als iedere weekend nacht vaak gezien worden op de SEH. Zij verblijven vaak meerdere uren op de SEH en moeten soms een nachtje blijven.

Ik vrees zelfs dat dit verbod voor veel meer problemen gaat zorgen dan dat het oplost.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')