abonnement Unibet Coolblue
pi_196220572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou sorry maar pre-covid heb ik echt zo-fucking-vaak naast (of in dezelfde ruimte met) collega's gezeten die snotverkouden waren en de hele boel bij elkaar hoestten en snotterden. Dan werd er wel regelmatig lacherig gedaan van: "ja joh, lekker hoor al die bacillen", maar verder niemand die er echt een serieus issue van maakte, want hé.... tis maar een verkoudheidje. :X
Wat dat betreft is dat iets wat er ook na de Covid periode van mij in mag blijven. Sowieso niet snotverkouden op het werk verschijnen om daar iedereen aan te steken.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 12:55:45 #227
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196220622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:52 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Wat dat betreft is dat iets wat er ook na de Covid periode van mij in mag blijven. Sowieso niet snotverkouden op het werk verschijnen om daar iedereen aan te steken.
Precies. En men kwam dan zo snotverkouden naar het werk in het verleden omdat men zich niet ziek genoeg voelde om zich ziek te melden.
Dat was in 99% van de gevallen de reden, toch?

Nu we weten dat (iig voor de kantoorslaven onder ons) thuiswerken voor het grootste deel gewoon lukt en kan, vind ik dat je bij een verkoudheid, ook na de pandemie, gewoon enkele dagen thuiswerken moet kunnen aanvragen. Dan hoef je je niet ziek te melden en zit je niet al rochelend en niezend naast je collega's ^O^
pi_196220671
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:45 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Een keer hoesten en een keer je neus snuiten is wat anders dan de hele tijd rochelend rondlopen hè?
En wie had het over angst? Ook een gewone verkoudheid kan zich op die manier verspreiden en je zit er niet op te wachten dat er meer collega's verkouden raken en zich eerst weer moeten laten testen voordat ze weer welkom zijn. Beetje verder denken dan je neus lang is...
En al helemaal niet in jouw vakgebied, Luke. Groot gelijk. ^O^
pi_196220997
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 09:27 schreef Scrummie het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-dan-thuis~a7d991ed/
[..]

Herkenbaar. Ik kan me alleen zo ongelofelijk storen aan het 'wij vinden het veiliger dan thuis'.
Mooi dat in Twente een rok met panterprint impliciet als netjes/professioneel geldt. :D

Mooi ook:

quote:
Deze krant vroeg meerdere bedrijven waarom er nog op kantoor wordt gewerkt. Allemaal hebben ze daarvoor hun eigen reden. Veelgehoord? ‘Het kan echt niet anders’. De woordvoerder van de Veiligheidsregio Twente moet lachen als ze dat hoort. „Iedereen maakt er een goede reden van en het is allemaal coronaproof zeggen ze. Maar de oproep blijft heel nadrukkelijk: werk zoveel mogelijk thuis. Punt.”
Het is allemaal coronaproof. Ja dat zeggen alle restaurants en cafés ook, zelfs de feestcafés en schuurtenten hadden allemaal een geweldig protocol. :')

Wel respect voor dat een bedrijf als Grolsch het zo goed mogelijk probeert in te richten en daar ook bedrijfsprocessen voor aanpast, zelfs in de productie. Terwijl er dus allerlei bedrijven zijn, zelfs die puur op kantoor werken, die de handjes in de lucht gooien en zeggen: "Te ingewikkeld, kom allemaal maar naar kantoor".

Natuurlijk heel begrijpelijk dat niet alle processen thuis kunnen. Maar het is ook heel schrijnend hoe er misbruik wordt gemaakt van het feit dat het thuiswerken niet wordt afgedwongen. Allerlei andere bedrijfstakken zitten waarschijnlijk de helft van het jaar op slot ook al beweren zij ook dat ze van alles aan ventilatie hebben gedaan.
pi_196221137
Elon Musk heeft zoch 4 x laten testen achterelkaar
2x positief 2x negatief ..hij zegt
Er is hier echt iets neps bezig
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 13:28:52 #231
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196221148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:27 schreef Freecky28 het volgende:
Elon Musk heeft zoch 4 x laten testen achterelkaar
2x positief 2x negatief ..hij zegt
Er is hier echt iets neps bezig
Ok.
pi_196221158
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nederlanders blijven niet thuis bij een verkoudheidje.

En terecht. (pre-covid dan hé)
Nee joh, ook voor verkoudheid en griep weegt de meerwaarde van jouw aanwezigheid op kantoor echt niet op tegen de keten van besmettingen die je er potentieel mee veroorzaakt.
pi_196221187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:27 schreef Freecky28 het volgende:
Elon Musk heeft zoch 4 x laten testen achterelkaar
2x positief 2x negatief ..hij zegt
Er is hier echt iets neps bezig
Ik denk dat Rutte dan vanavond met een persconferentie komt. :')
pi_196221195
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:27 schreef Freecky28 het volgende:
Elon Musk heeft zoch 4 x laten testen achterelkaar
2x positief 2x negatief ..hij zegt
Er is hier echt iets neps bezig
Elon heeft natuurlijk wel een bepaalde positie ingenomen en is niet vies van een complotje hier en daar. Verder totaal niet vreemd als je een grensgeval bent dat de ene test boven de grenswaarde en de andere eronder zit.
pi_196221270
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Mooi dat in Twente een rok met panterprint impliciet als netjes/professioneel geldt. :D

Mooi ook:
[..]

Het is allemaal coronaproof. Ja dat zeggen alle restaurants en cafés ook, zelfs de feestcafés en schuurtenten hadden allemaal een geweldig protocol. :')

En de horeca gaat dicht en opeens gaat het weer goed..
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:42:34 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196221392
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is van CBS? Wel vette grafiek.

1999/2000 griep dus hogere piek qua doden per 100.000 dan Corona. Effect van de lockdown uiteraard. En je ziet ook een duidelijke spike in het leeftijdscohort 65-80. Mooi dat die lockdowns ervoor zorgen dat veel mensen nog een aantal jaar extra kan genieten van het leven, en veel mensen hun (groot)ouders nog wat langer bij zich hebben.
En dat in gepaste eenzaamheid en op afstand.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:44:29 #237
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196221419
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dat in gepaste eenzaamheid en op afstand.
Kwantiteit boven kwaliteit
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196221434
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dat in gepaste eenzaamheid en op afstand.
Niet iedere oudere zit in een verzorgingstehuis, he? ;)

"Uit het onderzoek blijkt dat 94% van alle 65-plussers thuis woont, en relatief gezond oud wordt. Boven 85 jaar woont nog steeds 70% thuis, vooral dankzij wijkverpleging. Slechts 6% van de ouderen - dat zijn er 189.000 - woont in een verpleeghuis."
https://magazines.nza.nl/(...)20een%20verpleeghuis.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mammietje op 13-11-2020 13:53:05 ]
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:45:55 #239
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196221440
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Elon heeft natuurlijk wel een bepaalde positie ingenomen en is niet vies van een complotje hier en daar. Verder totaal niet vreemd als je een grensgeval bent dat de ene test boven de grenswaarde en de andere eronder zit.
"Grensgeval"

Lolwut. Nee mevrouw u bent niet 100% zeker zwanger, grensgevalletje.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196221496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, ik heb zo'n beetje year round vaak een droge, dichte neus bij het opstaan. Kan moeilijk elke dag langs een teststraat gaan. Als ik een klacht ontwikkel die ik normaal nooit heb (benauwd, koorts, verlies reuk/smaak, keelpijn) dan doe ik wel een test.
Vooral dit dus. Ik had het ook tijdens de laatste voetbaltrainingen. Buiten sporten in de kou geeft altijd een beetje een snotneus. Iedere keer testen na het voetballen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 13:53:42 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196221531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vooral dit dus. Ik had het ook tijdens de laatste voetbaltrainingen. Buiten sporten in de kou geeft altijd een beetje een snotneus. Iedere keer testen na het voetballen?
Ik denk dat dit inderdaad common sense gebruiken is. Ik heb ook zo vaak (of het nu zomer of winter is) een half verstopte neus bij het opstaan, die dan zodra ik opgestaan ben weer vanzelf open gaat :P

Het verliezen van reuk/smaak of opeens veel beginnen hoesten merk je echtwel lijkt mij en dan moet je natuurlijk wél die testafspraak gaan maken
pi_196221534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vooral dit dus. Ik had het ook tijdens de laatste voetbaltrainingen. Buiten sporten in de kou geeft altijd een beetje een snotneus. Iedere keer testen na het voetballen?
Nee, natuurlijk niet.
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:54:11 #243
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_196221539
Werkgevers willen een andere toeslag reiskosten voor de thuiswerkers, en denkt aan een vergoeding van ¤2. per dag voor koffie en toiletpapier.
Ze vergeten voor het gemak even dat je nu de gehele dag je huis moet verwarmen tijdens de wintermaanden?
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:55:07 #244
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196221546
Ah een mod die mijn bericht verwijderd omdat het hem niet aan staat.

FOK! censuur in volle glorie :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196221570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:53 schreef dick_laurent het volgende:

Het verliezen van reuk/smaak of opeens veel beginnen hoesten merk je echtwel lijkt mij en dan moet je natuurlijk wél die testafspraak gaan maken
Tuurlijk, dat zijn de duidelijke symptomen. Maar je hoeft niet per se hele duidelijke symptomen te hebben. Dus waar ligt precies de grens? Het is duidelijk dat te veel mensen (waaronder wellicht ik?) zoiets hebben van 'dit zal het wel niet zijn'.

Maar als we die drempel heel laag gaan leggen hebben we nooit genoeg testcapaciteit, ook niet met 200k/dag vrees ik. Nog afgezien van de pre-/asymptomatische mensen.

En dan geldt ook nog eens: positief testen =/= infectieus zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 13:57:34 #246
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196221575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:55 schreef DonDruiper het volgende:
Ah een mod die mijn bericht verwijderd omdat het hem niet aan staat.

FOK! censuur in volle glorie :)
Ik heb je bericht niet verwijderd lieverd, ik heb hem daarentegen wel gerapporteerd. :)
Omdat je zonder aanleiding op de man speelde. Was nergens voor nodig.
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:58:03 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196221587
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet iedere oudere zit in een verzorgingstehuis, he? ;)

"Uit het onderzoek blijkt dat 94% van alle 65-plussers thuis woont, en relatief gezond oud wordt. Boven 85 jaar woont nog steeds 70% thuis, vooral dankzij wijkverpleging. Slechts 6% van de ouderen - dat zijn er 189.000 - woont in een verpleeghuis."
https://magazines.nza.nl/(...)20een%20verpleeghuis.

Ook thuiswonende ouderen hebben last van eenzaamheid en ondervinden nog nauwelijks fysiek contact.
Ook de "angst" om besmet te raken is er in mijn N=1 observatie goed ingeslagen.
Niet fijn om zo de laatste fase van het leven door te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:58:19 #248
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196221592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Grensgeval"

Lolwut. Nee mevrouw u bent niet 100% zeker zwanger, grensgevalletje.
Wat heeft een zwangerschap in hemelsnaam er mee te maken?

De testen hebben een bepaalde drempelwaarde of ze een virus kunnen detecteren. En je bent afhankelijk van de manier van afname. En die 4 testen waren niet met dezelfde methodiek; er zat iig een sneltest tussen waar gewoon false negatives tussen zitten.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:58:31 #249
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196221598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb je bericht niet verwijderd lieverd, ik heb hem daarentegen wel gerapporteerd. :)
Omdat je zonder aanleiding op de man speelde. Was nergens voor nodig.
Daar zullen jullie wel een dagtaak aan hebben dan.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196221662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:54 schreef spapaars het volgende:
Werkgevers willen een andere toeslag reiskosten voor de thuiswerkers, en denkt aan een vergoeding van ¤2. per dag voor koffie en toiletpapier.
Ze vergeten voor het gemak even dat je nu de gehele dag je huis moet verwarmen tijdens de wintermaanden?
Twee euro per dag, man man man. :')

Dan rij ik nog liever naar het werk om daar te drinken, cup a soup, 10 keer naar de wc, verwarming/airco aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')