abonnement Unibet Coolblue
pi_196215072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En vernielingen aan voertuigen, troep op straat, verwondingen die omstanders oplopen, angstige huisdieren. Elk jaar weer die ellendige jochies die het maar wat leuk vinden om vuurwerk op je af te schieten als je voorbij komt fietsen. Het is een volstrekt egoïstische vorm van vermaak waarbij het sentiment van anderen nauwelijks in ogenschouw wordt genomen. Gelukkig lijken steeds meer mensen voorstander te worden van een algeheel verbod.
Ik denk dat je nog flink gaat schrikken van de hoeveelheid vernielingen en schade die er komende jaarwisseling gaat komen.

Verder slaat deze post helemaal nergens op, 99% van de mensen die vuurwerk afsteken doen dat net als altijd zoveel mogelijk in ongeschouw van anderen.
pi_196215081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou eigenlijk een prima argument (hoewel dus niet eens nodig) maar je mist geloof ik het punt dat 70 miljoen euro vuurwerk zo'n 17 miljoen kilo vuurwerk is wat nogal belastend voor het milieu is. Interesseert mij wat of iemand dat er voor over heeft verder.
Maar met kerst en oud en nieuw heb je minder werkverkeer.
pi_196215083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je de wereld van vandaag een jaar geleden had voorgesteld, had je binnen no-time een slotje en werd je gek verklaard.

Toen was een avondklok nog iets absurds, nu wordt het serieus besproken. En de halve wereld met een mondkap op. :M :')
@Da_Sandman ook dit was BNW en nu werkelijkheid :Y
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:50:19 #204
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196215084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En vernielingen aan voertuigen, troep op straat, verwondingen die omstanders oplopen, angstige huisdieren. Elk jaar weer die ellendige jochies die het maar wat leuk vinden om vuurwerk op je af te schieten als je voorbij komt fietsen. Het is een volstrekt egoïstische vorm van vermaak waarbij het sentiment van anderen nauwelijks in ogenschouw wordt genomen. Gelukkig lijken steeds meer mensen voorstander te worden van een algeheel verbod.
Idd. Hier ook voorstander van een verbod, maar wel met eerlijke communicatie. Toon als overheid ballen en zeg: Ivm het niet overbelasten van de zorg hebben we het verbod naar voren getrokken, dit jaar worden ondernemers gecompenseerd, groetjes.

Als het dit jaar niet doorgaat komt het volgend jaar denk ik ook niet terug. Ik zou er blij mee zijn, maar het moet wel eerlijk en netjes gebeuren
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196215092
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

@:Da_Sandman ook dit was BNW en nu werkelijkheid :Y
Uh ja, er is sindsdien ook helemaal niets gebeurd wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt.

Of wacht eens... Dat hele virus is natuurlijk bedacht door de overheid! Verdomme!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196215093
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die onruststokers thuis braaf met een bekertje ranja op de bank gaan zitten. Ik denk dat je dit soort gedrag alleen maar meer in de hand gaat werken.
Mogelijk, maar dat is geen reden om gedrag dat schadelijk is voor anderen te legitimeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:52:21 #207
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196215094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Uh ja, er is sindsdien ook helemaal niets gebeurd wat dit zou kunnen hebben veroorzaakt.

Of wacht eens... Dat hele virus is natuurlijk bedacht door de overheid! Verdomme!
Interessant, interessant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196215098
Gelukkig mag carbid schieten nog. Denk dat veel mensen dan snel terug verlangen naar vuurwerk.
pi_196215105
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:52 schreef ipa84 het volgende:
Gelukkig mag carbid schieten nog. Denk dat veel mensen dan snel terug verlangen naar vuurwerk.
Ik ben blij dat ik niet meer op het platteland woon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196215108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mogelijk, maar dat is geen reden om gedrag dat schadelijk is voor anderen te legitimeren.
Volgens mij snap je niet wat hij bedoelt. Jij geeft vuurwerk de schuld van dat gedrag terwijl daar nul onderbouwing voor is.
pi_196215115
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou eigenlijk een prima argument (hoewel dus niet eens nodig) maar je mist geloof ik het punt dat 70 miljoen euro vuurwerk zo'n 17 miljoen kilo vuurwerk is wat nogal belastend voor het milieu is. Interesseert mij wat of iemand dat er voor over heeft verder.
Ook een heel slecht argument. Dat avondje vuurwerk heeft nihile gevolgen. Het zou want anders zijn als er iedere avond een week lang zo veel werd afgestoken.
pi_196215119
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik niet meer op het platteland woon.
Daarom en als ik al las dat carbid en melkbussen nu al niet meer aan te slepen zijn zal het wel op meer plaatsen gaan gebeuren dit jaar.
pi_196215122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Idd. Hier ook voorstander van een verbod, maar wel met eerlijke communicatie. Toon als overheid ballen en zeg: Ivm het niet overbelasten van de zorg hebben we het verbod naar voren getrokken, dit jaar worden ondernemers gecompenseerd, groetjes.

Als het dit jaar niet doorgaat komt het volgend jaar denk ik ook niet terug. Ik zou er blij mee zijn, maar het moet wel eerlijk en netjes gebeuren
Ben het in principe helemaal met je eens, steek zelf nooit vuurwerk af en mijn katten liggen in die dagen angstig onder de bank... Maar toch zal ik het missen. Kinderen wakker maken om vuurwerk te kijken om 12u, even naar buiten om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen etc etc.

Dat gezegd hebbende, ik heb zelf nog nooit ellende gezien door vuurwerk.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196215124
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Idd. Hier ook voorstander van een verbod, maar wel met eerlijke communicatie. Toon als overheid ballen en zeg: Ivm het niet overbelasten van de zorg hebben we het verbod naar voren getrokken, dit jaar worden ondernemers gecompenseerd, groetjes.

Als het dit jaar niet doorgaat komt het volgend jaar denk ik ook niet terug. Ik zou er blij mee zijn, maar het moet wel eerlijk en netjes gebeuren
Waarom die hang naar het expliciet te moeten benoemen? Wat heeft dat voor meerwaarde? Het kan nu niet want de zorg, vindt men in Den Haag. En misschien vinden ze het ook wel het ideale excuus om een einde te maken aan een discussie die eigenlijk niet eens een discussie mag zijn. Prima toch. Over tien jaar weten we niet beter. Het rookverbod is er ook gekomen omdat 'de werknemers recht hebben op een rookvrije werkplek'. Prima excuus geweest.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196215128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je de wereld van vandaag een jaar geleden had voorgesteld, had je binnen no-time een slotje en werd je gek verklaard.

Toen was een avondklok nog iets absurds, nu wordt het serieus besproken. En de halve wereld met een mondkap op. :M :')
Om te janken. Ik wil in coma. Zonder spierverlies dan :) Haal me er maar weer uit als we mondkapjes en plexiglas ritueel gaan verbranden.
I'll give you something to do
pi_196215134
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom die hang naar het expliciet te moeten benoemen? Wat heeft dat voor meerwaarde? Het kan nu niet want de zorg, vindt men in Den Haag. En misschien vinden ze het ook wel het ideale excuus om een einde te maken aan een discussie die eigenlijk niet eens een discussie mag zijn.
Waarom blijf je dit soort onzin herhalen? Wie ben jij om te beslissen wat wel en niet een discussie mag zijn? Die stuitende arrogantie maak je jezelf compleet belachelijk mee.
pi_196215136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook een heel slecht argument. Dat avondje vuurwerk heeft nihile gevolgen. Het zou want anders zijn als er iedere avond een week lang zo veel werd afgestoken.
Nihile gevolgen :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196215140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom blijf je dit soort onzin herhalen? Wie ben jij om te beslissen wat wel en niet een discussie mag zijn? Die stuitende arrogantie maak je jezelf compleet belachelijk mee.
Omdat het geen onzin maar de waarheid is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:58:02 #219
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196215141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook een heel slecht argument. Dat avondje vuurwerk heeft nihile gevolgen. Het zou want anders zijn als er iedere avond een week lang zo veel werd afgestoken.
Dat wil ik wel betwisten: https://www.scientias.nl/(...)erk-voor-het-milieu/

quote:
Misschien nog wel kwalijker is het feit dat vuurwerk voor een forse toename van fijnstof zorgt. Normaal zit er zo’n negentien microgram fijnstof in een kubieke meter lucht. Dit kan rond de jaarwisseling toenemen tot meer dan 1000 microgram per kubieke meter, zeker bij ongunstige weersomstandigheden of in stedelijke gebieden. Vooral mensen met longproblemen merken de nadelen hiervan. Fijnstof is een sluipmoordenaar en leidt jaarlijks tot zeven miljoen sterfgevallen. Sterker nog: fijnstof kan de volgende dag al dodelijk zijn. Stel, een bevolkingsgroep van een miljoen mensen wordt kortstondig blootgesteld aan het fijnste fijnstof, dan sterft een dag later één extra persoon in deze groep.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196215147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nihile gevolgen :D.
De uitstoot van vuurwerk op een avond is minder dan 1% van de dagelijkse uitstoot in Nederland.
pi_196215150
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het geen onzin maar de waarheid is.
En dat bepaal jij zomaar :D Je snapt dat niemand je serieus kan nemen op deze manier?
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 23:59:57 #222
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196215156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom die hang naar het expliciet te moeten benoemen? Wat heeft dat voor meerwaarde? Het kan nu niet want de zorg, vindt men in Den Haag. En misschien vinden ze het ook wel het ideale excuus om een einde te maken aan een discussie die eigenlijk niet eens een discussie mag zijn. Prima toch. Over tien jaar weten we niet beter. Het rookverbod is er ook gekomen omdat 'de werknemers recht hebben op een rookvrije werkplek'. Prima excuus geweest.
Omdat er ook een professionele sector achter zit die er zijn brood mee verdient. Als je het nu duidelijk maakt dat het over is kunnen die wat anders gaan doen. Het zou niet eerlijk zijn die aan het lijntje te houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196215158
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ben het in principe helemaal met je eens, steek zelf nooit vuurwerk af en mijn katten liggen in die dagen angstig onder de bank... Maar toch zal ik het missen. Kinderen wakker maken om vuurwerk te kijken om 12u, even naar buiten om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen etc etc.

Dat gezegd hebbende, ik heb zelf nog nooit ellende gezien door vuurwerk.
Dit jaar eindelijk zorgeloos met de kinderen naar buiten kunnen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196215160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat bepaal jij zomaar :D Je snapt dat niemand je serieus kan nemen op deze manier?
Ik ben reuze benieuwd naar jouw argumenten waarom vuurwerk voor het volk wel een goed idee is.
pi_196215161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat wil ik wel betwisten: https://www.scientias.nl/(...)erk-voor-het-milieu/
[..]

En hoeveel invloed heeft dat daadwerkelijk op het milieu?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')