abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 14:23:37 #101
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_196362666
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:09 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen;

1.
Wat vind je het voordeel van 1x per jaar betalen als je dit doet?
Het scheelt amper in geld merk ik en je bent het geld toch kwijt.
Hooguit dat je per maand misschien meer te besteden hebt.

2.
Mijn peuter is mee verzekerd bij iedere verzekering.
Stel hij heeft osteopathie nodig en ik niet.
Moet ik dan voor hem alternatieve therapie afsluiten?
Of kan hij als peuter van alles gebruiken maken en kijken ze niet naar wat papa of mama op de polis heeft?
1 .
Scheelt 50 e en je moet het toch betalen.
2. Kind heeft zelfde dekking alleen geen ER
pi_196363334
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en ik vroeg me af of iemand deze vraag kan beantwoorden:

Ik zit nu bij Besured, maar wil vanwege het verschil in premie graag overstappen naar ZieZo. Maar gekeken naar de basisverzekering: welke voornaamste verschillen zitten daartussen? Het is voor mij een beetje een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien.

Ik hoef geen aanvullende tandartsverzekering, fysio of brillenvergoeding.

Ik wil wel letsel aan tanden vergoed hebben (door een ongeluk bijvoorbeeld) en ik wil graag werelddekking. Het eerste is bij Besured gratis, het tweede kost ¤3,50,- extra p/mnd
pi_196363873
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:03 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en ik vroeg me af of iemand deze vraag kan beantwoorden:

Ik zit nu bij Besured, maar wil vanwege het verschil in premie graag overstappen naar ZieZo. Maar gekeken naar de basisverzekering: welke voornaamste verschillen zitten daartussen? Het is voor mij een beetje een kwestie van door de bomen het bos niet meer zien.
Kwa vergoedingen is het basispakket bij alle verzekeraars hetzelfde. Het verschil zit hem in waar je terecht kunt voor zorg. Besured en ZieZo zijn allebei budgetpolissen, dus waarschijnlijk kun je niet bij elk ziekenhuis terecht.

Dus even goed op de website van Besured en ZieZo kijken of ze een contract hebben met het dichtstbijzijnde ziekenhuis, jouw huisarts, jouw apotheek en evt. andere zorgverleners waar je komt (fysio etc.).
pi_196364675
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 15:38 schreef uncucked het volgende:

[..]

Kwa vergoedingen is het basispakket bij alle verzekeraars hetzelfde. Het verschil zit hem in waar je terecht kunt voor zorg. Besured en ZieZo zijn allebei budgetpolissen, dus waarschijnlijk kun je niet bij elk ziekenhuis terecht.

Dus even goed op de website van Besured en ZieZo kijken of ze een contract hebben met het dichtstbijzijnde ziekenhuis, jouw huisarts, jouw apotheek en evt. andere zorgverleners waar je komt (fysio etc.).
Kijk, thx man! Hier kan ik mee verder
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 11:41:38 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196404429
Voor Jaaaah gekozen met een extra pakketje voor fysio :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196405674
Ik blijf bij anderzorg, ben ik verder erg tevreden mee (geen gebruik van gemaakt, maar ze zijn erg snel met vragen beantwoorden)... maximale eigen risico en ik betaal het jaarbedrag in een keer en doe dat in december, zodat ik in januari ook ¤1070 minder in box 3 heb, scheelt ook nog een beetje qua belasting :D
  woensdag 25 november 2020 @ 13:06:57 #107
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196405768
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:09 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen;

1.
Wat vind je het voordeel van 1x per jaar betalen als je dit doet?
Het scheelt amper in geld merk ik en je bent het geld toch kwijt.
Hooguit dat je per maand misschien meer te besteden hebt.

2.
Mijn peuter is mee verzekerd bij iedere verzekering.
Stel hij heeft osteopathie nodig en ik niet.
Moet ik dan voor hem alternatieve therapie afsluiten?
Of kan hij als peuter van alles gebruiken maken en kijken ze niet naar wat papa of mama op de polis heeft?
De basisverzekering vergoedt vaak alle zorg die kinderen nodig hebben. Naast basiszorg, zoals de huisarts, medicijnen, spoedeisende hulp en behandelingen in het ziekenhuis, vergoedt de basisverzekering voor kinderen tot 18 jaar alle tandartskosten met uitzondering van orthodontie, kronen en bruggen. Ook hebben kinderen recht op 18 behandelingen voor fysio- of oefentherapie per jaar. Als het kind een chronische aandoening heeft, worden alle behandelingen vergoed. Het is in veel gevallen dus niet nodig om voor je kind een aanvullende verzekering af te sluiten.

Ik zou dus even bellen.
pi_196407931
Mijn vader verwacht wat kosten te maken voor de tandarts (2 a 3 kiezen trekken en mogelijk 2 implantaten plaatsen). Wat is wijsheid? Ik zie bij meerdere verzekeraars dat er gezondsheidsvragen moeten worden beantwoord, als je een tandartsverzekering neemt met een hoge (≥1000eur) dekking..... :{
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 15:26:21 #109
382129 crew  Donna
pi_196408120
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:12 schreef Dar.Adal het volgende:
Mijn vader verwacht wat kosten te maken voor de tandarts (2 a 3 kiezen trekken en mogelijk 2 implantaten plaatsen). Wat is wijsheid? Ik zie bij meerdere verzekeraars dat er gezondsheidsvragen moeten worden beantwoord, als je een tandartsverzekering neemt met een hoge (≥1000eur) dekking..... :{
Kiezen trekken zijn de kosten niet, dat kan 'meteen'. Voor implantaten en dat soort werk is dan vaak een wachttijd van 1 of 2 jaar. Staat als het goed is wel in de voorwaarden van het aanvullende tand pakket.
pi_196408177
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:12 schreef Dar.Adal het volgende:
Mijn vader verwacht wat kosten te maken voor de tandarts (2 a 3 kiezen trekken en mogelijk 2 implantaten plaatsen). Wat is wijsheid? Ik zie bij meerdere verzekeraars dat er gezondsheidsvragen moeten worden beantwoord, als je een tandartsverzekering neemt met een hoge (≥1000eur) dekking..... :{
Klopt en terecht. Wijsheid is om je te verzekeren en de wachttijd uit te zitten of het zelf betalen.

Implantaten zijn dusdanig prijzig dat je waarschijnlijk zowiezo een groot gedeelte zelf moet betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196408279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:26 schreef Donna het volgende:

[..]

Kiezen trekken zijn de kosten niet, dat kan 'meteen'. Voor implantaten en dat soort werk is dan vaak een wachttijd van 1 of 2 jaar. Staat als het goed is wel in de voorwaarden van het aanvullende tand pakket.
1 a 2 jaar wachttijd....dat is minder :{
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_196408301
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt en terecht. Wijsheid is om je te verzekeren en de wachttijd uit te zitten of het zelf betalen.

Implantaten zijn dusdanig prijzig dat je waarschijnlijk zowiezo een groot gedeelte zelf moet betalen.
Dat lijkt er wel op ja...en wat zijn die krengen duur zeg....... :{
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_196451341
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:09 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen;

1.
Wat vind je het voordeel van 1x per jaar betalen als je dit doet?
Het scheelt amper in geld merk ik en je bent het geld toch kwijt.
Hooguit dat je per maand misschien meer te besteden hebt.
Bij bijv Anderzorg krijg je 2% korting als je per jaar betaald. Op een bedrag van 1000+ euro is dat toch weer 20 euro goedkoper. En zoals je zelf zegt: betalen moet je toch, plus dat geld op de bank niks aan rente oplevert momenteel, dus dat is een makkelijke besparing. 1x per jaar regelen en verder geen omkijken naar.

Voor mij is een tweede reden de vermogensbelasting. Ik betaal in december meteen voor het volgende jaar vooruit, zodat ik niet onnodig veel belasting betaal over mijn eigen vermogen per 1 januari.
pi_196451544
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:12 schreef Dar.Adal het volgende:
Mijn vader verwacht wat kosten te maken voor de tandarts (2 a 3 kiezen trekken en mogelijk 2 implantaten plaatsen). Wat is wijsheid? Ik zie bij meerdere verzekeraars dat er gezondsheidsvragen moeten worden beantwoord, als je een tandartsverzekering neemt met een hoge (≥1000eur) dekking..... :{
Als de kaakchirurg de kiezen trekt, valt het onder de basisverzekering, rekening houdend met Eigen Risiko.
Implantaten worden vergoed als gevolg van ongevallen - dacht ik - en als meer dan 25% van het kauwvermogen verloren is. Terwijl ik toch echt met een kant nauwelijks kon kauwen bij gebrek aan 3 elementen, omdat de brug was gebroken.
Nou dat gold bij mij niet. Enige is dat het aftrekbaar is voor de belasting plus de jaarlijkse contrôle en later twee jaarlijks.
Die wachttijd van 1-2 jaar is mij onbekend (in 2016).
pi_196486762
Hoe kan het dat de ene vergelijker een andere goedkoopste verzekering geeft dan de andere vergelijker? Welke vergelijker kun je het beste gebruiken?
pi_196493842
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:00 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe kan het dat de ene vergelijker een andere goedkoopste verzekering geeft dan de andere vergelijker? Welke vergelijker kun je het beste gebruiken?
Omdat een vergelijker niet alle polissen in zijn database heeft
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196494367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat een vergelijker niet alle polissen in zijn database heeft
Toch wel raar als een vergelijker niet alle verzekeringen meeneemt. Zoveel zijn het er nou ook weer niet.
'Dit is de goedkoopste verzekering!' van de drie. Kan toch niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 01-12-2020 12:14:57 ]
pi_196588632
Zoek een zorgverzekering met eigen risico van 385 en circa 6 fysio behandelingen. Iemand tips?
Zelf al wat rondgekeken maar zie ff door de bomen het bos niet meer :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 21:08:55 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196589898
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:58 schreef Miniem het volgende:
Zoek een zorgverzekering met eigen risico van 385 en circa 6 fysio behandelingen. Iemand tips?
Zelf al wat rondgekeken maar zie ff door de bomen het bos niet meer :+
Jaaah
120,85pm
Of Ditzo is ook een goede.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196590774
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 19:58 schreef Miniem het volgende:
Zoek een zorgverzekering met eigen risico van 385 en circa 6 fysio behandelingen. Iemand tips?
Zelf al wat rondgekeken maar zie ff door de bomen het bos niet meer :+
`Anderzorg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_196596328
Het blijkt dat wij ook een collectiviteitskorting bij VGZ hebben, dus ik overweeg om toch over te stappen. Maar wat zijn ze allemaal traag met contracten met apotheken, zowel VGZ als Zilveren Kruis heeft nog geen contract met de lokale apotheek. Ik wacht maar weer af
pi_196597003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Toch wel raar als een vergelijker niet alle verzekeringen meeneemt. Zoveel zijn het er nou ook weer niet.
'Dit is de goedkoopste verzekering!' van de drie. Kan toch niet?
Waarom kan dat niet? Als je wilt wrten wat dit betekent dan moet je de algemene voorwaarden lezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196627278
Iemand ervaring om kind (jonger dan 18) op eigen verzekering te zetten?
Ik heb meeste uitgeklede verzekeraar zonder aanvullende pakketten.
Heb voor kind liever verzekeraar met goede klantenservice en alle aangesloten zorgverleners mocht het nodig zijn.

Bij CZ kan ik dit gewoon invullen online (zelfs met een gratis aanvullend pakket). Werkt dit in praktijk ook?
Eerst denken, dan typen
pi_196775014
Ik heb dekking nodig voor steunzolen, 9 of 12x fysio en heb tandartskosten van ca ¤240 p.j. .

Iemand tips. Ik kom zelf bij de Hema uit omdat die steunzolen nog goed vergoeden.
Een kleine brilvergoeding zou een extra zijn.
De andere op tie is Menzis basis met Jongeren verzorgd. Maar ben boven de 30 en vraag mij af of dat uiteindelijk goedgekeurd wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_196777033
Ik ben voor een familielid de mogelijkheden voor een overstap naar een andere zorgverzekeraar aan het onderzoeken. Ze heeft nogal een ruime aanvullende verzekering die ze mogelijk niet wil opgeven. Voor een vergelijkbare verzekering bij een andere verzekeraar zal ze niet zomaar geaccepteerd worden of te maken krijgen met wachttijd voor vergoedingen.

Ik zat me daarom het volgende af te vragen: is het mogelijk om alleen haar basisverzekering op te zeggen en met de aanvullende verzekering bij haar huidige verzekeraar te blijven?
pi_196778425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:26 schreef lyolyrc het volgende:
Ik ben voor een familielid de mogelijkheden voor een overstap naar een andere zorgverzekeraar aan het onderzoeken. Ze heeft nogal een ruime aanvullende verzekering die ze mogelijk niet wil opgeven. Voor een vergelijkbare verzekering bij een andere verzekeraar zal ze niet zomaar geaccepteerd worden of te maken krijgen met wachttijd voor vergoedingen.

Ik zat me daarom het volgende af te vragen: is het mogelijk om alleen haar basisverzekering op te zeggen en met de aanvullende verzekering bij haar huidige verzekeraar te blijven?
Nee
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196778477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee
Zeker weten? Je hoeft basis en aanvullend niet bij dezelfde te doen namelijk.
sig verwijderd door FA
pi_196778486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:33 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Zeker weten? Je hoeft basis en aanvullend niet bij dezelfde te doen namelijk.
Nee nu begin ik te twijfelen. Dacht dat basis en aanvulling altijd bij dezelfde moet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196778491
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee nu begin ik te twijfelen. Dacht dat basis en aanvulling altijd bij dezelfde moet.
Het is een hoop gedoe hoor, maar naar mijn weten kan het wel. Via de standaardsites is het vaak niet mogelijk.
sig verwijderd door FA
pi_196779286
Ik ben even aan het kijken voor een nieuwe zorgverzekering. Voor onze jongste hebben we een ortho vergoeding nodig (die het liefst in mijn pakket wil omdat ik meer tandartskosten heb dan mijn vriend), en mijn vriend een fysio vergoeding (die ik niet nodig hebt). Bij Unive moet je dan 2 pakketten hebben: een aanvullende verzekering (voor fysio) en een tandartsverzekering (voor de beugel).

Wat ik me afvraag: is het zo dat voor de kinderen alle pakketten bij de verschillende ouders "opgeteld" worden (dus ik een tandartsverzekering en mijn vriend een aanvullende en zij hebben dan alles), of geldt alleen de ouder met de meeste dekking voor de dekking van de kinderen?

En aanvullende vraag: wanneer zijn de definitieve contracten bekend? Unive heeft namelijk nog een aantal zaken niet gecontracteerd (vorig jaar waren die wel 100% vergoed, dat heb ik al gekeken) die ik wel redelijk belangrijk vindt (zoals een goed borstkanker ziekenhuis - gelukkig heb ik het niet en hopelijk krijg ik het nooit, maar als het krijg wil ik bij die specifieke terecht kunnen en liever niet maar 65% vergoed krijgen ...)

Wat een gepuzzel weer ....
pi_196779435
Nvm
pi_196779516
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb dekking nodig voor steunzolen, 9 of 12x fysio en heb tandartskosten van ca ¤240 p.j. .

Iemand tips. Ik kom zelf bij de Hema uit omdat die steunzolen nog goed vergoeden.
Een kleine brilvergoeding zou een extra zijn.
De andere op tie is Menzis basis met Jongeren verzorgd. Maar ben boven de 30 en vraag mij af of dat uiteindelijk goedgekeurd wordt.
Toen ik en partner (beide 30+) 2 jaar geleden zijn overgestapt naar Menzis met jongerenverzorgd was dat geen enkel probleem. Heb dat toen via PMA gedaan ivm extra korting.

@MeisPluis voor zover ik weet geldt de hoogste dekking voor de kinderen. Maar wat dan in jullie geval als hoogste wordt gezien zou ik dan even navragen of bij het afsluiten aangeven welk kind welk pakket zou moeten krijgen. Ik zit met hetzelfde 'beugel probleem' en bij Menzis is er 1 jaar wachttijd en tot 10 jaar gratis verzekerd maar weet dan niet of je dan 1 ouder extra moet verzekeren á 32..50 p/m tot 18 is het 15,- p/m voor die tandzorg 750.
Ik ga Menzis even bellen om te controleren en anders stapt 1 van ons ook over naar Univé voor de beugel.....
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_196779568
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:22 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben even aan het kijken voor een nieuwe zorgverzekering. Voor onze jongste hebben we een ortho vergoeding nodig (die het liefst in mijn pakket wil omdat ik meer tandartskosten heb dan mijn vriend), en mijn vriend een fysio vergoeding (die ik niet nodig hebt). Bij Unive moet je dan 2 pakketten hebben: een aanvullende verzekering (voor fysio) en een tandartsverzekering (voor de beugel).

Wat ik me afvraag: is het zo dat voor de kinderen alle pakketten bij de verschillende ouders "opgeteld" worden (dus ik een tandartsverzekering en mijn vriend een aanvullende en zij hebben dan alles), of geldt alleen de ouder met de meeste dekking voor de dekking van de kinderen?

En aanvullende vraag: wanneer zijn de definitieve contracten bekend? Unive heeft namelijk nog een aantal zaken niet gecontracteerd (vorig jaar waren die wel 100% vergoed, dat heb ik al gekeken) die ik wel redelijk belangrijk vindt (zoals een goed borstkanker ziekenhuis - gelukkig heb ik het niet en hopelijk krijg ik het nooit, maar als het krijg wil ik bij die specifieke terecht kunnen en liever niet maar 65% vergoed krijgen ...)

Wat een gepuzzel weer ....
Misschien heb je hier iets aan https://vergelijkmondzorg(...)inderen-tot-18-jaar/
pi_196779618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:41 schreef ser het volgende:

[..]

Toen ik en partner (beide 30+) 2 jaar geleden zijn overgestapt naar Menzis met jongerenverzorgd was dat geen enkel probleem. Heb dat toen via PMA gedaan ivm extra korting.

@:MeisPluis voor zover ik weet geldt de hoogste dekking voor de kinderen. Maar wat dan in jullie geval als hoogste wordt gezien zou ik dan even navragen of bij het afsluiten aangeven welk kind welk pakket zou moeten krijgen. Ik zit met hetzelfde 'beugel probleem' en bij Menzis is er 1 jaar wachttijd en tot 10 jaar gratis verzekerd maar weet dan niet of je dan 1 ouder extra moet verzekeren á 32..50 p/m tot 18 is het 15,- p/m voor die tandzorg 750.
Ik ga Menzis even bellen om te controleren en anders stapt 1 van ons ook over naar Univé voor de beugel.....
Dank je! Wij hebben afgelopen jaar bij IZA gezeten, die hadden een 100% vergoeding tot ¤2000,- omdat de eerste grote klap in 2020 zou komen. Moet zeggen, nette verzekering, niet heel goedkoop ;)

Nu hebben we nog "maar" minder dan ¤1000,- nodig en we moeten wel weer over omdat het anders niet volledig dekt. Daarom overwegen we dus nu sterk Unive. En we hebben daar ook onze huisverzekeringen nog lopen (met zeer gunstige voorwaarden dus willen niet over) en daar zijn we zeer tevreden over. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
pi_196780015
@MeisPluis net gechat met Menzis en daar kan je het kind op de extra verzekering zetten zonder dat de ouders dat zouden moeten, is daar een apart pakket.
Kind is tot 10 jaar gratis en dan 2000 euro in totaal verzekerd wel een wachttijd van een jaar dus beugel kan dan pas in 2022....
Moet ik even met de tandarts bellen om te kijken wanneer de beugel nodig zou zijn bij ons. Dochter wordt 10 midden volgend jaar, dus zou dan 100 euro wachtgeld betalen......
Ik ga even rustig rekenen en dan kijken wat gunstiger is.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_196780161
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:17 schreef ser het volgende:
@:MeisPluis net gechat met Menzis en daar kan je het kind op de extra verzekering zetten zonder dat de ouders dat zouden moeten, is daar een apart pakket.
Kind is tot 10 jaar gratis en dan 2000 euro in totaal verzekerd wel een wachttijd van een jaar dus beugel kan dan pas in 2022....
Moet ik even met de tandarts bellen om te kijken wanneer de beugel nodig zou zijn bij ons. Dochter wordt 10 midden volgend jaar, dus zou dan 100 euro wachtgeld betalen......
Ik ga even rustig rekenen en dan kijken wat gunstiger is.
Dank je wel! Die wachttijd is jammer, bij ons zit de beugel er al in dus wij moeten er eentje hebben zonder wachttijd ... Ik zal Unive eens even vragen.
pi_196780268
Zo, contracten met de lokale apotheken zijn rond, we gaan toch maar overstappen naar VGZ, dan krijg ik wel minder fysiotherapie vergoed, maar met die 20 behandelingen ipv 29 red ik het ook prima.
pi_196780695
Ik heb het even nagevraagd bij Univé: daar geldt dat als de ouders 2 verschillende dekkingen hebben, dat de hoogste altijd geldt. Dus als in ons geval de ene een aanvullende verzekering heeft voor de fysio (zonder tandarts) en de ander een tandartsverzekering (zonder fysio), dan krijgen de kinderen beide aanvullende verzekeringen.

Dus dat is wel heel mooi!
pi_196902240
Ik neig naar Jaaah. Vrije ziekenhuiskeuze en dan de goedkoopste. :)
pi_196902718
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 14:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik neig naar Jaaah. Vrije ziekenhuiskeuze en dan de goedkoopste. :)
Je quote mij?

Ik ben ook overgestapt naar Jaaah. Beste aanbod, laagste prijs en als je via CashbackXL of Shopbuddies afsluit ook nog cashback van 30 (bij meerdere gezinsleden kan je via meerdere cashback sites aanvragen).

Het enige nadeel wat ik heb gezien is dat polissen echt los van elkaar staan. Voorheen hoefde partner geen app te hebben van AnderZorg, nu wel. Maar daar komen we wel overheen.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:45:52 #141
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_196920421
Ook overgestapt naar Jaaah. In combinatie met betaling voor een heel jaar en CashbackXL is die zelfs op maandbasis 0,25 goedkoper dan mijn Anderzorg maandpremie van dit jaar _O_ :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  dinsdag 29 december 2020 @ 23:12:19 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197076186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 23:26 schreef lyolyrc het volgende:
Ik ben voor een familielid de mogelijkheden voor een overstap naar een andere zorgverzekeraar aan het onderzoeken. Ze heeft nogal een ruime aanvullende verzekering die ze mogelijk niet wil opgeven. Voor een vergelijkbare verzekering bij een andere verzekeraar zal ze niet zomaar geaccepteerd worden of te maken krijgen met wachttijd voor vergoedingen.

Ik zat me daarom het volgende af te vragen: is het mogelijk om alleen haar basisverzekering op te zeggen en met de aanvullende verzekering bij haar huidige verzekeraar te blijven?
Ja dat kan.
  dinsdag 29 december 2020 @ 23:15:20 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197076365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:45 schreef Rodgrod het volgende:
Ook overgestapt naar Jaaah. In combinatie met betaling voor een heel jaar en CashbackXL is die zelfs op maandbasis 0,25 goedkoper dan mijn Anderzorg maandpremie van dit jaar _O_ :')
Nou dan ga ik die ook weer doen. Toch weer een paar extra kroketten :')
  woensdag 30 december 2020 @ 00:42:55 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197079883
Toch maar CZ Just. Is met het tandpakket toch net wat goedkoper.
¤1134,- incl. ¤ 20,- cashbackxl

Bij Anderzorg waar ik nu zit kom ik op ¤1070,- zonder tandpakket en ¤ 1205,- met.
Toch weer Eur 71,- verdiend.

Nu nog even kijken of ik die premie morgen/straks nog kan betalen om er nog een belastingvoordeeltje uit te halen.
  woensdag 30 december 2020 @ 08:48:17 #145
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_197083557
Die app van Jaaah werkt wel bar slecht zeg. Eerste keer dat ik mij registreerde staat er "Goedemorgen null" en crasht die zodra ik iets aanklik. :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_197091006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat kan.
Gisteren heb ik ook van de verzekeraars de bevestiging gekregen dat het inderdaad mogelijk is.

Voor de geïnteresseerden:
• maar een beperkt aantal verzekeraars werkt er aan mee, zie deze (mogelijk verouderde) lijst: https://www.zorgwijzer.nl(...)en-2020-hier-kan-het
• in dit geval moet bij de verzekeraar waar de basisverzekering wordt afgesloten gemeld worden dat je de huidige aanvullende verzekering wilt behouden
• als zorg voor een deel door de basisverzekering en voor een ander deel door de aanvullende verzekering wordt gedekt, zul je declaraties bij beide verzekeraars moeten indienen. Dit betreft alleen declaraties die je zelf indient, niet de declaraties die zorgverleners namens jou indienen.
• het kan zijn dat er sprake is van aanvullende kosten
pi_197092240
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 00:42 schreef leolinedance het volgende:
Toch maar CZ Just. Is met het tandpakket toch net wat goedkoper.
¤1134,- incl. ¤ 20,- cashbackxl

Bij Anderzorg waar ik nu zit kom ik op ¤1070,- zonder tandpakket en ¤ 1205,- met.
Toch weer Eur 71,- verdiend.

Nu nog even kijken of ik die premie morgen/straks nog kan betalen om er nog een belastingvoordeeltje uit te halen.
Tandpakket Anderzorg is behoorlijk duur. 2/3 premie van het max. te vergoeden bedrag, t.w. 75% van de rekening.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197095212
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee nu begin ik te twijfelen. Dacht dat basis en aanvulling altijd bij dezelfde moet.
nee hoeft alleen niet, maar ik zou niet weten waarom je dat zou doen. Voor het geld hoef je het iig niet te doen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197099186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb dekking nodig voor steunzolen, 9 of 12x fysio en heb tandartskosten van ca ¤240 p.j. .

Iemand tips. Ik kom zelf bij de Hema uit omdat die steunzolen nog goed vergoeden.
Een kleine brilvergoeding zou een extra zijn.
De andere op tie is Menzis basis met Jongeren verzorgd. Maar ben boven de 30 en vraag mij af of dat uiteindelijk goedgekeurd wordt.
Ja hoor , mag. Zie mijn eerdere post in dit topic
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')