abonnement Unibet Coolblue
pi_196202716
Een zekere Greg(oire) Derdeyn beweert bij hoog en bij laag dat Frank De Winne geen astronaut is, maar wel een kosmonaut, omdat hij meevloog in een Russisch ruimtetuig.

Wie weet hier meer over?
Hij is een narcist
  donderdag 12 november 2020 @ 13:57:55 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196203611
Lijkt me inderdaad toepasselijk om kosmonaut te gebruiken. Het gaat om een reis met Russisch ruimtevaarttuig.
  Moderator donderdag 12 november 2020 @ 15:32:50 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196205416
Ah je bent weer terug onder een kloon. Kap toch eens met die bullshit joh.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196205482
Even je moeder vragen, de laatste keer dat ik Frank sprak zei hij dat hij weer snel een langs zou wippen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_196207379
volgens mij zit het verschil in hoever je van de aarde bent geweest :)
astronaut is bv nog binnen de dampkring en kosmonaut erbuiten
( dacht ik )
pies on joe toe
  donderdag 12 november 2020 @ 17:16:29 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196207494
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:10 schreef bonke het volgende:
volgens mij zit het verschil in hoever je van de aarde bent geweest :)
astronaut is bv nog binnen de dampkring en kosmonaut erbuiten
( dacht ik )
Nee, dat is klets. Een astronaut is de Engelse term, kosmonaut de Russische.

Technisch gezien is dus iedereen die de laatste tijd naar het ISS gaat een kosmonaut, want ze gaan allemaal met (Russische) Sojoez capsules.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196211205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
Ah je bent weer terug onder een kloon. Kap toch eens met die bullshit joh.
Hahahaha haha ik dacht ook al
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196229517
Astronaut, kosmonaut, wat is het verschil?

Betekenis astronaut en kosmonaut

Eigenlijk is het heel simpel. Beide woorden betekenen namelijk zo goed als hetzelfde:
Kosmonaut betekend in het Russisch, ruimtereiziger. Het woord astronaut komt uit Amerika en betekend sterrenreiziger.

De chinezen hebben ook nog een eigen benaming, namelijk Taikonaut. Dit betekend ook ruimtereiziger.
Echter doordat de Russen en Amerikanen als eersten mensen de ruimte in wist te brengen, zijn alleen deze naamgevingen bekend geworden.
De chinezen waren helaas veel later in de ruimte waardoor deze naamgeving niet zo bekend is.

Wanneer astronaut en wanneer kosmonaut?

Het gebruik van de begrippen astronaut en kosmonaut lag ten tijde van de Koude Oorlog zeer gevoelig in Amerika en de Sovjet-Unie.
Beide landen wilden duidelijk onderscheid maken tussen hun eigen ruimtehelden en de ruimtevaarders van de vijand.
Dat werd ook van de bevriende naties verwacht. Het was echt verschrikkelijk wanneer jetegen een Amerikaan sprak over “Russische astronauten”.

Toen de eerste ruimtevaarders met een andere nationaliteit dan Amerikaans of Russisch werden gelanceerd, werden deze astronaut genoemd. Dit was wanneer zij aan boord van de Amerikaanse Spaceshuttle vlogen. Ze werden een kosmonaut genoemd als ze aan boord van de Russische Sojoez vlogen.

Ze worden nu nog voornamelijk gebruikt om een ruimtevaarder uit Rusland (kosmonaut) te onderscheiden van de Amerikaanse ruimtevaarder (astronaut). In Nederland wordt het woord astronaut ook gebruikt.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_196249998
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 21:37 schreef -CRASH- het volgende:
Astronaut, kosmonaut, wat is het verschil?

Betekenis astronaut en kosmonaut

Eigenlijk is het heel simpel. Beide woorden betekenen namelijk zo goed als hetzelfde:
Kosmonaut betekend in het Russisch, ruimtereiziger. Het woord astronaut komt uit Amerika en betekend sterrenreiziger.

De chinezen hebben ook nog een eigen benaming, namelijk Taikonaut. Dit betekend ook ruimtereiziger.
Echter doordat de Russen en Amerikanen als eersten mensen de ruimte in wist te brengen, zijn alleen deze naamgevingen bekend geworden.
De chinezen waren helaas veel later in de ruimte waardoor deze naamgeving niet zo bekend is.

Wanneer astronaut en wanneer kosmonaut?

Het gebruik van de begrippen astronaut en kosmonaut lag ten tijde van de Koude Oorlog zeer gevoelig in Amerika en de Sovjet-Unie.
Beide landen wilden duidelijk onderscheid maken tussen hun eigen ruimtehelden en de ruimtevaarders van de vijand.
Dat werd ook van de bevriende naties verwacht. Het was echt verschrikkelijk wanneer jetegen een Amerikaan sprak over “Russische astronauten”.

Toen de eerste ruimtevaarders met een andere nationaliteit dan Amerikaans of Russisch werden gelanceerd, werden deze astronaut genoemd. Dit was wanneer zij aan boord van de Amerikaanse Spaceshuttle vlogen. Ze werden een kosmonaut genoemd als ze aan boord van de Russische Sojoez vlogen.

Ze worden nu nog voornamelijk gebruikt om een ruimtevaarder uit Rusland (kosmonaut) te onderscheiden van de Amerikaanse ruimtevaarder (astronaut). In Nederland wordt het woord astronaut ook gebruikt.
Hartelijk dankjewel voor jouw reactie.

Zeg jij nou dat die mijnheer Gregoire Derdeyn zijn redenering nog stoelt uit de koude oorlog, en dat hij niet mee is met z'n tijd, en de hedendaagse benamingen negeert?

Frank De Winne is gevormd door de ESA, en de leden van de ESA worden toch steeds "astronaut" genoemd? Of zie ik het verkeerd?
Hij is een narcist
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 12:15:36 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_196253033
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:26 schreef Frankfan het volgende:

[..]

Hartelijk dankjewel voor jouw reactie.

Zeg jij nou dat die mijnheer Gregoire Derdeyn zijn redenering nog stoelt uit de koude oorlog, en dat hij niet mee is met z'n tijd, en de hedendaagse benamingen negeert?

Frank De Winne is gevormd door de ESA, en de leden van de ESA worden toch steeds "astronaut" genoemd? Of zie ik het verkeerd?
Hoe zie je het zelf eigenlijk dat je hier al ja-ren zó obsessief mee bezig bent?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_196260076
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 09:26 schreef Frankfan het volgende:

[..]

Hartelijk dankjewel voor jouw reactie.

Zeg jij nou dat die mijnheer Gregoire Derdeyn zijn redenering nog stoelt uit de koude oorlog, en dat hij niet mee is met z'n tijd, en de hedendaagse benamingen negeert?

Frank De Winne is gevormd door de ESA, en de leden van de ESA worden toch steeds "astronaut" genoemd? Of zie ik het verkeerd?
Als hij nu graag een Kosmonaut wil worden genoemd. Omdat het misschien ruiger klinkt.
Of geen associatie wil met het amerikaanse.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_196260206
Wat is dit voor rare obsessie?
pi_196261211
Technisch gezien, astronaut komt van het Griekse astron (ster) en nautes (vaarder) en kosmonaut van het Griekse kosmos (universum). Mensen die naar het universum reizen zijn kosmonauten en mensen die naar sterren reizen zijn astronauten.
Dus hij is een kosmonaut
pi_196265436
iig is het nu niet meer nodig om zich kosmonaut te noemen.
NASA heeft nu weer een eigen raket waarmee źe hun mensen de ruimte insturen.
Dus als de ESA zijn mensen weer alleen de opleiding laten doen via de U.S. en weer mee laat gaan. Zijn nu weer astronauten.

Maar bij de ESA noemden zich al astronaut.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 16 november 2020 @ 02:29:11 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196265458
Ben benieuwd waar deze obsessie vandaan komt.
  maandag 16 november 2020 @ 02:30:51 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196265466
Zou TS Johan Verboven zijn?
pi_196423470
Gevonden op een andere site:

Ook een mooi artikel met Frank De Winne.
Hier antwoordt Frank De Winne dat hij astronaut is (geen kosmonaut) Gaat mijnheer Gregoire Derdeyn nu ook zeggen dat Frank De Winne liegt?

SMART FACT.

Wat als je geen astronaut was geworden?
“Ik denk dat het in deze wereld noodzakelijk is om een defensie te hebben die de de vrede kan bewaren op plaatsen waar het minder goed leven is dan bij ons in België. Tot mijn veertigste heb ik een fantastische carrière gehad bij de luchtmacht als militair piloot en testpiloot. Was ik geen astronaut geworden, dan was ik daar zeker gebleven.”

Frank De Winne: ‘We reizen morgen nog niet naar een andere ster’ (fokus-online.be)
Hij is een narcist
pi_196423927
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_196518395
Hier antwoordt Frank De Winne dat hij astronaut is (geen kosmonaut) Gaat mijnheer Gregoire Derdeyn nu ook zeggen dat Frank De Winne liegt?

Wat als je geen astronaut was geworden?
“Ik denk dat het in deze wereld noodzakelijk is om een defensie te hebben die de de vrede kan bewaren op plaatsen waar het minder goed leven is dan bij ons in België. Tot mijn veertigste heb ik een fantastische carrière gehad bij de luchtmacht als militair piloot en testpiloot. Was ik geen astronaut geworden, dan was ik daar zeker gebleven.”
Hij is een narcist
pi_196518413
Frank burggraaf De Winne (Gent, 25 april 1961) is een Belgisch militair piloot en ruimtevaarder. In 2002 verbleef hij ruim acht dagen aan boord van het internationaal ruimtestation ISS. Met die ruimtevlucht werd hij de tweede Belgische astronaut, na Dirk Frimout.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Frank_De_Winne
Hij is een narcist
pi_198039226
Een artikel dat mijnheer Gregoire Derdeyn misschien zal smaken

ESA zoekt nieuwe astronauten: naast extra vrouwen ook mensen met fysieke beperking welkom.

https://www.hln.be/wetens(...)ing-welkom~ab33f33d/
Hij is een narcist
pi_198039464
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:23 schreef Frankfan het volgende:
Een artikel dat mijnheer Gregoire Derdeyn misschien zal smaken

ESA zoekt nieuwe astronauten: naast extra vrouwen ook mensen met fysieke beperking welkom.

https://www.hln.be/wetens(...)ing-welkom~ab33f33d/
Meld je aan! Misschien kom je dan wel bij Frank in het ruimteschip. *)
pi_198988894
Zeg jij nou dat die mijnheer Gregoire Derdeyn zijn redenering nog stoelt uit de koude oorlog, en dat hij niet mee is met z'n tijd, en de hedendaagse benamingen negeert?

Frank De Winne is gevormd door de ESA, en de leden van de ESA worden toch steeds "astronaut" genoemd? Of zie ik het verkeerd?
Hij is een narcist
pi_198988910
Is dit gekanker nog steeds bezig _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')