abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2003 @ 11:59:56 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_8044363
Hallo!

Ik wil voor m'n tv+video een meubel gaan maken. Hoeft niet "verrijdbaar" te zijn, voorkeur gaat uit naar hout.

Ben wel redelijk handig met zaag e.d., maar wat voor soort hout kun je hier het beste voor gebruiken? Heeft iemand al eerder zelf zo'n meubel gemaakt, en zijn er dingen waar ik op moet letten (niet dat iets na een maand krom gaat trekken van de verf ofzo)?

Thnx!

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_8044450
Als je het toch gaat schilderen zou ik voor MDF gaan, is sterk, erg goed te bewerken etc. Ideaal voor meubels die toch geschilderd worden.
..
  woensdag 22 januari 2003 @ 12:04:20 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_8044457
Ik heb de gehele handel in een stellingkast gepleurd: TV, DVD/homecinema, 3 boxjes, Xbox, spellen, DVD's, filmboeken en McFarlane Toys, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt en niet te duur is
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 22 januari 2003 @ 12:05:14 #4
23157 DD_
Close the world, txen eht nepO
pi_8044472
wat bedoel je precies met "naar" hout? Heb wel redelijke houtkennis volgens mij maar heb hier nog nooit van gehoord

Ikzelf zou denk ik gewoon voor mdf of multiplex gaan

Imprint the memory into the consciousness.
Rewrite the record.......
The thing you don't remember is the thing that didn't exist
pi_8044495
Hey man heb niet veel tijd dus kort:
MDF is het beste materiaal lekker makkelijk te bewerken en te beschilderen.
Volgens mij is er ergens een klus website... ff gorgelen.
MDF moet je voorboren voor het schroeven anders kan het splijten.
Succes!!
PS kijk eens in een meubelcatelogus (?) vaak kun je het ontwerp zo kopieeren of als basis voor jouw ontwerp gebruiken.
Oh ja het mooiste is om de MDF te spuiten.
Als je vrienden hebt in de autospuiterij is helemaal perfect.
Tralalaaaa
  woensdag 22 januari 2003 @ 12:07:07 #6
45271 ShotCun
The sex idol !
pi_8044510
ben bezig met heel nieuw kantoor te bouwen ,zal m`n foto` s wel x posten als het af is (over 2 weken pas) maar wel 7 zelf gemaakte werkplekken
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>[url=http://www.sexidol.nl]Sexidol.nl[/url]<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
  woensdag 22 januari 2003 @ 12:09:03 #7
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_8044546
MDF is daar ideaal voor. Makkelijk te bewerken en gaat niet spleiten ofzo. Als MDF te duur is kun je ook voor spaanplaat kiezen, is goedkoper. ALs je toch voor echt hout kiest zorg dan dat je goede apperatiuur gebruikt. En evn voorboren voordat je gaat schroeven.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_8044554
BTW wel goed plamuren en grondverfen voor je het spuit.
Neem de tijd!!! Bultjes ed door slect schuren en plamuren : (((
Ow voor plamuur neem je auto plamuur word keihard en kan speigelglad geschuurd worden.
Nogmaals suc6.
Tralalaaaa
  woensdag 22 januari 2003 @ 12:19:14 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8044743
- mdf is redelijk stevig, maar goedkoop materiaal, makkelijk te bewerken voor iemand met twee linkerhanden.
- spaanplaat, vergeet dat aub snel, daar zakt een beetje tv doorheen, ook al is het >1cm dik
- maranti is erg geschikt en heel erg stevig, maar duur... er zit een profiel in, waardoor het ook in klassieke inrichtingen perfect kan staan en een plaat van 7mm is al sterk genoeg om een philips grootbeeld tv op kwijt te kunnen (kilootje of 60 geloof ik) + een complete modulaire stereotoren op een stuk van ongeveer 1.5-1.75 meter breed, in het midden ondersteund natuurlijk. (persoonlijke ervaring )

enneh... teken je kast van tevoren uit in 3D als het even kan, zodat je zeker weet dat alles wat erin moet er ook echt in past... en vergeet ventilatie niet als je apparatuur gaat proberen weg te werken

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_8044878
hoogte van de tv gelijk als dat je op de bank zit, min de hoek 5-10 graden *(ergonomische houding). geen kast deuren indien je met infrarood afstandbediening werkt....
Kast diepte en afstemmen op de te gebruiken app. (video dvd etc)
If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
pi_8047466
Ik had een tijd geleden ook het idee het zelf te maken, maar kwam in de IKEA voor 59EUR een laag kastje op wielen tegen, nep-dikhouten planken.

Prima deal, lekker stevig, en goede wegligging.

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
  woensdag 22 januari 2003 @ 15:52:45 #12
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_8049028
Bedankt voor alle tips e.d. Het is MDF geworden. Ik ben nu al lekker aan 't zagen en boren enzo. Als 't af is zal ik 'n fotootje hierneer zetten!

[nagekomen bericht]
Hier is 'ie. Ik ben te ongeduldig om 'm te gaan schilderen. In het lege vakje komt de divx-pc. Sorry voor de crap-quality-foto's, maar 't geeft een beetje een impressie...

Totale kosten: 12,95E.
[/nagekomen bericht]

[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 22-01-2003 17:34]

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_8063006
Ha ziet er goed uit. Persoonlijk houdt ik wel vd kleur van MDF.
Je kunt het ook gewoon ff met een roller id lak zetten.
PS onbeschermt MDF zet uit als het nat word. Dus oppassen met kopjes ed.
Tralalaaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')