abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 20:04:38 #26
186611 Haags
pi_196175767
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:02 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Afsteken ook, niet alles uit het buitenland is niet per definitie illegaal
De echte knallers komen toch niet (meer) uit België/Duitsland. Meer vanuit de Balkan. Is dat vuurwerk uit België en Duitsland niet even zwaar als hier in Nederland tegenwoordig?
Zonder wrijving geen glans
pi_196175829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is een valide argument waar nog wel wat over te zeggen valt. Echter wordt het nu meer als smoes gebruikt, want het zijn nog altijd dezelfde tegenstanders die het brengen.
Ik ben eerder deze week nog bij de Spoedeisende Hulp geweest van het ziekenhuis. De zorgmedewerkers zijn overbelast. Ik kan me zeer goed voorstellen dat ze geen zin hebben in mensen die ledematen eraf hebben geblazen terwijl mensen met covid het ziekenhuis binnengereden worden. Nog even los van al de zorg die ontzegd wordt (door corona) voor alle "andere" patienten.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 20:06:33 #28
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196175836
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:04 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

De echte knallers komen toch niet (meer) uit België/Duitsland. Meer vanuit de Balkan. Is dat vuurwerk uit België en Duitsland niet even zwaar als hier in Nederland tegenwoordig?
België heeft nog wel redelijk spul, maar echt keihard is het ook niet.

Duitsland is ongeveer gelijk aan wat we hier hadden afgelopen jaar.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:06:51 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196175846
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iemand is die het hier niet mee eens is. Alleen is niet alles een kutsmoes om hun agenda er doorheen te drukken en is iets soms gewoon vrij logisch ter preventie.

Normaal gesproken nemen we de vuurwerkslachtoffers voor lief die zichzelf opblazen. Mij maakt het niet uit dat een paar honderd mensen hun arm eraf blazen omdat ze nog niet helemaal over hun kinderachtige obsessie van knallen heen zijn.

Het lijkt me alleen wel logisch dat je in dit geval die paar honderd man niet nog extra in de ziekenhuizen wil hebben als die het al wat te druk hebben
Wat ik vooral zie zijn dezelfde personen die altijd al fel tegen waren, die nu corona als argument hebben aangedragen. Het zijn ook deze personen die niet goed beargumenteren waarom het goed is, het is gewoon zo.

Ik denk dat het in de werkelijkheid wel mee zal vallen. Er zijn jaarlijks zo'n 1500 slachtoffers, verspreid over 150 ziekenhuizen. Dat zijn er 10 per ziekenhuis, waarvan 9 tussen 0:00 en 1:00. Hoe veel coronapatienten zullen er tussen 0 en 1 binnen komen bij de spoedeisende hulp? Misschien eentje als je pech hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_196175867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Breng ze nou niet op ideeën, wat moet ik dan met mijn drankprobleem?
Zie je het niet dan?
Horeca dicht
Geen verkoop na 20.00uur
Verbod op straat.
Ze zijn al aardig op weg, ben benieuwd wat het volgende geintje zal worden. Oh wacht er is al niets meer over.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:00 #31
186611 Haags
pi_196175880
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:06 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

België heeft nog wel redelijk spul, maar echt keihard is het ook niet.

Duitsland is ongeveer gelijk aan wat we hier hadden afgelopen jaar.
^O^

Dat terwijl die Chinese rollen vroeger aangeleverd vanuit België echt wel lekker knalden. Tegenwoordig is dat echt matig spul.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:08:08 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196175882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:06 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ik ben eerder deze week nog bij de Spoedeisende Hulp geweest van het ziekenhuis. De zorgmedewerkers zijn overbelast. Ik kan me zeer goed voorstellen dat ze geen zin hebben in mensen die ledematen eraf hebben geblazen terwijl mensen met covid het ziekenhuis binnengereden worden. Nog even los van al de zorg die ontzegd wordt (door corona) voor alle "andere" patienten.
Dit ja. Ik heb zelf de overbelasting van de zorg laatst ook ervaren en daarom begrip voor een tijdelijk vuurwerkverbod. Terwijl ik daar normaal niet voor ben.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 20:09:06 #33
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_196175922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:08 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

^O^

Dat terwijl die Chinese rollen vroeger aangeleverd vanuit België echt wel lekker knalden. Tegenwoordig is dat echt matig spul.
Die waren genot ja _O_

Die tijd zal nooit meer terugkomen ;(
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:09:08 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196175923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:06 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ik ben eerder deze week nog bij de Spoedeisende Hulp geweest van het ziekenhuis. De zorgmedewerkers zijn overbelast. Ik kan me zeer goed voorstellen dat ze geen zin hebben in mensen die ledematen eraf hebben geblazen terwijl mensen met covid het ziekenhuis binnengereden worden. Nog even los van al de zorg die ontzegd wordt (door corona) voor alle "andere" patienten.
De meeste mensen gaan naar het ziekenhuis met brandwonden of kleine wonden. Ik denk dat er dagelijks meer zwaargewonde verkeersslachtoffers binnen komen dan dat er zwaargewonde vuurwerkslachtoffers zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:09:26 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196175938
Goed idee, ook namens de dieren gr gr.
pi_196175955
Gewoon aliexpress kopen
pi_196176119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De meeste mensen gaan naar het ziekenhuis met brandwonden of kleine wonden. Ik denk dat er dagelijks meer zwaargewonde verkeersslachtoffers binnen komen dan dat er zwaargewonde vuurwerkslachtoffers zijn.
Ik weet niet precies waar je naartoe wilt. Er kwamen bijvoorbeeld 2 Marokkanen binnen die bijtwonden hadden omdat ze waren aangevallen door een hond. Er kwamen ook 3 covid patienten binnen, compleet buiten adem werden ze in een rolstoel binnengebracjht.

Over de jaarwisseling. Het is echt absurd dat wij in Nederland, die ene dag dat wij vuurwerk afmogen steken, zo gigantisch veel letsel hebben. Ik ben de naam even kwijt maar zoek eens naar de oogarts in Rotterdam. Hij waarschuwt al jaren voor de gevaren van vuurwerk.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:18 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196176239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:16 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waar je naartoe wilt. Er kwamen bijvoorbeeld 2 Marokkanen binnen die bijtwonden hadden omdat ze waren aangevallen door een hond. Er kwamen ook 3 covid patienten binnen, compleet buiten adem werden ze in een rolstoel binnengebracjht.

Over de jaarwisseling. Het is echt absurd dat wij in Nederland, die ene dag dat wij vuurwerk afmogen steken, zo gigantisch veel letsel hebben. Ik ben de naam even kwijt maar zoek eens naar de oogarts in Rotterdam. Hij waarschuwt al jaren voor de gevaren van vuurwerk.
Zo'n beetje alle slachtoffers zijn idioten die graag stomdronken met vuurwerk spelen of idioten die graag stomdronken naar idioten kijken die graag stomdronken met vuurwerk spelen.

Normaal gesproken heb ik niks met een vuurwerkverbod, want 99% van de tijd is het je eigen domme schuld als je daarbij gewond raakt.

In dit geval heb je er ook anderen mee, daar de zorg al overbelast is
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 november 2020 @ 20:24:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196176301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:16 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waar je naartoe wilt. Er kwamen bijvoorbeeld 2 Marokkanen binnen die bijtwonden hadden omdat ze waren aangevallen door een hond. Er kwamen ook 3 covid patienten binnen, compleet buiten adem werden ze in een rolstoel binnengebracjht.

Over de jaarwisseling. Het is echt absurd dat wij in Nederland, die ene dag dat wij vuurwerk afmogen steken, zo gigantisch veel letsel hebben. Ik ben de naam even kwijt maar zoek eens naar de oogarts in Rotterdam. Hij waarschuwt al jaren voor de gevaren van vuurwerk.
396 vuurwerkslachtoffers in totaal op de spoedeisende hulp vorig jaar.
200 coronaopnames per dag, elke dag.

Alles om de zorg te ontlasten, maar is dit niet gewoon een druppel op een gloeiende plaat? De vuurwerktegenstanders overdrijven al vele jaren om hun punt te maken, terwijl er naar verhouding eigenlijk helemaal niet zo veel slachtoffers zijn.

En dat die oogarts er zo op tegen is, is meer dan logisch, die krijgt 90% van het oogletsel te zien. Elk oog is er één te veel.

Ook als je vuurwerk toestaat dit jaar, zal er een forse afname zijn. Er zijn veel minder feesten, minder drank, en knalvuurwerk en vuurpijlen zijn verboden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:22 #40
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196176342
Heb ja gestemd.
Mijn wens is uitgekomen. Ik vond vuurwerk kinderlijke flauwekul waar dieren het slachtoffer van zijn. En zonde van de lucht.
Praat over de hel en je komt er.
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:30:23 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196176432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

396 vuurwerkslachtoffers in totaal op de spoedeisende hulp vorig jaar.
200 coronaopnames per dag, elke dag.

Alles om de zorg te ontlasten, maar is dit niet gewoon een druppel op een gloeiende plaat? De vuurwerktegenstanders overdrijven al vele jaren om hun punt te maken, terwijl er naar verhouding eigenlijk helemaal niet zo veel slachtoffers zijn.

En dat die oogarts er zo op tegen is, is meer dan logisch, die krijgt 90% van het oogletsel te zien. Elk oog is er één te veel.

Ook als je vuurwerk toestaat dit jaar, zal er een forse afname zijn. Er zijn veel minder feesten, minder drank, en knalvuurwerk en vuurpijlen zijn verboden.
Nou ja op oud en nieuw 200 ipv 600 opnames lijkt me persoonlijk best wel veel verschil
Laffe huichelaar
pi_196176881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:52 schreef daphneb93 het volgende:
Vuurwerkbod verplaatst het probleem. Mensen gaan het in Belgie en Duitsland halen.
Een deel vast. Wellicht iets meer dan normaal. Maar het overgrote deel durft dat niet, wil dat niet of is er te lui voor.

Daarbij hoeft de politie nu geen onderscheid meer te maken. Iedereen die het doet kan een boete krijgen. Daar wordt het een stuk makkelijker van.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 november 2020 @ 20:56:45 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196176949
Sinds dit gisteren naar buiten kwam lijkt het buiten wel alsof allerlei mensen hun meuk van vorig jaar nog even op willen maken :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196177111
Ik vraag me af wat het volgende wordt. Festivals, feestavonden en nu ook vuurwerk zijn al aan banden gelegd.. Zelfs terrasjes etc.. mensen mogen tegenwoordig geen lol meer maken volgens mij.
pi_196177298
Het is jammer dat covid-19 ervoor nodig is om het vuurwerkverbod er eindelijk door te krijgen. Ze hebben het er al jaren over, maar iedere keer is er weer een excuus om 't niet te doen. Maar nu 't land (en de wereld, for that matter) is crisis is, kan het er ineens wel heel snel doorgedrukt worden. En als mensen klagen, dan wijs je met je vingertje naar het gevaarlijke virus en daarmee is de kous af.

En hoe zit het volgend jaar, als we allemaal - of de mensen die 'm willen that is - een prik hebben gehad, is het dan weer oud & nieuw als vanouds, of geldt het verbod dan nog steeds? Als je dan toch besluit 't te verbieden, trek het dan ook door de toekomst in. Je kunt niet dit jaar verbieden, volgend jaar niet & daarna besluiten dat je het tóch gaat verbieden. Dat soort-van halfslachtige gedoe, daar wordt ook niemand beter van.

Ik ben overigens voor een vuurwerkverbod.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_196177313
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:04 schreef Speciale het volgende:
Ik vraag me af wat het volgende wordt. Festivals, feestavonden en nu ook vuurwerk zijn al aan banden gelegd.. Zelfs terrasjes etc.. mensen mogen tegenwoordig geen lol meer maken volgens mij.
Nee, dat klopt. Het is heel vervelend. Houd nog even vol en hopelijk kun je dan ergens in het voorjaar/zomer weer lol maken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:07 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196177374
quote:
88s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:16 schreef Natalie het volgende:
Het is jammer dat covid-19 ervoor nodig is om het vuurwerkverbod er eindelijk door te krijgen. Ze hebben het er al jaren over, maar iedere keer is er weer een excuus om 't niet te doen. Maar nu 't land (en de wereld, for that matter) is crisis is, kan het er ineens wel heel snel doorgedrukt worden. En als mensen klagen, dan wijs je met je vingertje naar het gevaarlijke virus en daarmee is de kous af.

En hoe zit het volgend jaar, als we allemaal - of de mensen die 'm willen that is - een prik hebben gehad, is het dan weer oud & nieuw als vanouds, of geldt het verbod dan nog steeds? Als je dan toch besluit 't te verbieden, trek het dan ook door de toekomst in. Je kunt niet dit jaar verbieden, volgend jaar niet & daarna besluiten dat je het tóch gaat verbieden. Dat soort-van halfslachtige gedoe, daar wordt ook niemand beter van.

Ik ben overigens voor een vuurwerkverbod.
Je verbiedt het nu om de zorg te ontlasten en bijeenkomsten te ontmoedigen.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat dit volgend jaar in een andere situatie niet het geval zal zijn.
Laffe huichelaar
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:48 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196177389
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:04 schreef Speciale het volgende:
Ik vraag me af wat het volgende wordt. Festivals, feestavonden en nu ook vuurwerk zijn al aan banden gelegd.. Zelfs terrasjes etc.. mensen mogen tegenwoordig geen lol meer maken volgens mij.
Klopt.
Laffe huichelaar
pi_196177526
9+-*
.0.++++++++++
pi_196177546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je verbiedt het nu om de zorg te ontlasten en bijeenkomsten te ontmoedigen.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat dit volgend jaar in een andere situatie niet het geval zal zijn.
Ach, we hebben een jaar om aan het 'nieuwe normaal' te wennen, moet je maar denken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')