Het beste is om nooit paypal te gebruiken buiten aliexpress. Gewoon betalen via de website. Dan ben je altijd verzekerd.
Als een product niet aan komt, dan krijg je je geld terug via aliexpress.
Maar als je via paypal betaalt direct aan de verkoper, dan heb je niet de bescherming van aliexpress.com
Natuurlijk kan je wel via paypal zelf een dispute claimen en zeggen dat je product niet is aangekomen.
Grote kans dat je je geld terug krijgt dat je naar hem via paypal hebt gestuurd, maar het is minder zekerheid dan via aliexpress zelf.
En als je slechts 1 cent naar hem hebt gestuurd via paypal, dan krijg je hoogstens 1 cent terug via een paypal dispute.
Van de honderden items dat ik besteld heb, zijn er misschien 10 niet aangekomen.
En van alle 10 kreeg ik mijn volledige geld bedrag terug dankzij de ''buyers protection'' van aliexpress.
---
Als je je dispute op aliexpress.com hebt ingetrokken, kan het zijn dat je je geld kwijt bent.
Ik zou kijken of je een nieuwe dispute kan openen en dan zetten ''product niet ontvangen''.
Als dit niet meer mogelijk is, dan ben ik bang dat je niet veel meer kan doen, tenzij je betaald hebt met een creditcard zo dat je een charge back kunt indienen.
Iemand kan niets doen met jouw email adres dat gekoppeld is aan jouw paypal account.
Maar een oneerlijke verkoper zal geen geld sturen naar je paypal.
Vaak sturen ze een item niet, dan proberen ze te zorgen dat je je dispute annuleert en dan kan je je geld niet meer terug krijgen.
Misschien heb je geluk en is het een eerlijke verkoper die het wel zal sturen, maar ik laat liever niets aan het lot over. Succes.
[ Bericht 19% gewijzigd door davedave333 op 26-11-2020 22:40:37 ]