abonnement Unibet Coolblue
pi_196161990
Ik ben geen complotdenker maar bepaalde zaken komen sommige mensen/partijen wel verdomd goed uit (y)

Zoals dat vuurwerkverbod, de meeste slachtoffers rond O&N zijn slachtoffer van illegaal vuurwerk.
Als ik na 8 uur geen alcohol mag kopen doe ik het wel om 1 voor 8.
En dat gelul over die avondklok, hoe verzinnen 'ze' het dat virus heeft een horloge om zeker (y) niet dat ik me er überhaupt aan had gehouden. Ik ga naar buiten wanneer ik dat wil (y)
Ze hadden die scholen gewoon dicht moeten gooien ipv 'de horeca' de schuld te geven, 'de horeca' gaat van de plaatselijke buurtkroeg tot aan Pathé. Wat een gelul in de ruimte zeg man man man.

Misschien wel iets voor COR?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 9 november 2020 @ 23:21:44 #2
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_196162068
hoi bone thugs and harmony
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_196162154
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:21 schreef dikkedaniel het volgende:
hoi bone thugs and harmony
Hee Braddie (y)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_196162333
Eerder gewoon prutswerk, ik zie er geen groot complot in iig.

Waar ik dat wel denk zijn de EU Eurobonds. Enkele Europese landen zitten daar al jaren op te azen en zagen nu met corona de kans om dat er (met emotionele chantage) doorheen te drukken. Al valt dat wellicht niet onder complot, maar gewoon machtsspelletjes.
pi_196162413
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:21 schreef dikkedaniel het volgende:
hoi bone thugs and harmony
braadster _O_
  dinsdag 10 november 2020 @ 04:44:54 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196163414
DaT vIrUs HeEfT eEn HoRloGe Om ZeKeR! iKkE dOe WaT iK WiL!!! MeEsTe SlAcHtoFfErS ZiJn DoOr iLleGaAl VuUrWeRk!!!

Oke, bedankt voor je roepbeurt, nu kijken we even naar de feiten:

Je claim dat de meeste schade veroorzaakt wordt door illegaal vuurwerk is natuurlijk onjuist. Dat weet je zelf normaal gesproken ook wel dus of je bent extreem achterlijk of gewoon glashard aan het liegen. In beider gevallen spijt het me voor je. Hoe dan ook, hier een uitstekende analyse van vuurwerkslachtoffers afgemeten naar soort vuurwerk in Nederland.

Het gevecht om vuurwerk is in Nederland al lang bezig en het is niet meer dan logisch dat deze pandemie waarbij het zorgstelsel toch al puft en steunt nog eens wat hout op het vuur van dit debat gooit. Dat heb je als land overigens ook weer volledig aan jezelf te danken want de Nederlandse bevolking is op het gebied van vuurwerk één van de meest antisociale ter wereld. Uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat vrijheden worden afgepakt wanneer men er niet mee om blijkt te kunnen gaan. Eigen schuld, dikke bult.

Avondklokken zijn een vrij effectief middel om (grote) samenkomsten van mensen te verhinderen, het is dan ook niet het virus dat een schattig horloge draagt maar wel de gastheren van het desbetreffende virus. De zogenaamde "iK bEpAaL sELLuF WeL Of.." tokkies (goh, komt me bekend voor)

Belgische hotspot Antwerpen is een prima voorbeeld waaruit de werkzaamheid blijkt. En anders Praag wel.

De stop op alcoholverkoop na acht uur is om te verhinderen dat notoire doordrinkers en zatlapjes problemen veroorzaken.

Ongeacht of ik het gewenst vind zijn ze vanuit het oogpunt van effectiviteit allemaal te billijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dven op 10-11-2020 08:29:59 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196167421
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:15 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben geen complotdenker maar bepaalde zaken komen sommige mensen/partijen wel verdomd goed uit (y)

Zoals dat vuurwerkverbod, de meeste slachtoffers rond O&N zijn slachtoffer van illegaal vuurwerk.
Illegaal vuurwerk is al illegaal. Dus het verbod geldt nu ook voor de rest waar de overige slachtoffers door vallen.

quote:
Als ik na 8 uur geen alcohol mag kopen doe ik het wel om 1 voor 8.
Precies, dus de 'gewone man' wordt hier niet door getroffen. Dit was een reactie op de feesten die spontaan? ontstonden op straat en in parken nadat de kroegen dicht gingen en de drank uit de nachtwinkel kwam.

quote:
En dat gelul over die avondklok, hoe verzinnen 'ze' het dat virus heeft een horloge om zeker (y) niet dat ik me er überhaupt aan had gehouden. Ik ga naar buiten wanneer ik dat wil (y)
Damn! Tough boy!
En volgens mij snap je niet eens wat een avondklok is. Als jij ergens naar toe wilt, mag je gerust naar buiten 's avonds. En als je je hond uit wilt laten is dat ook geen probleem. Maar je mag niet meer op straat en in parken 'hangen'.

quote:
Ze hadden die scholen gewoon dicht moeten gooien ipv 'de horeca' de schuld te geven, 'de horeca' gaat van de plaatselijke buurtkroeg tot aan Pathé. Wat een gelul in de ruimte zeg man man man.
Ja, want zo'n school voegt toch niets toe? De kroeg! Daar moet je zijn als je ergens wilt komen in je leven!!

quote:
Misschien wel iets voor COR?
Eerder voor DOM

Je kunt de overheid niet gaan verwijten dat jij zelf niet de meest snuggere bent. Dat is de wereld op de kop.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:54 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_196167444
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:15 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben geen complotdenker maar bepaalde zaken komen sommige mensen/partijen wel verdomd goed uit (y)

Zoals dat vuurwerkverbod, de meeste slachtoffers rond O&N zijn slachtoffer van illegaal vuurwerk.
Als ik na 8 uur geen alcohol mag kopen doe ik het wel om 1 voor 8.
En dat gelul over die avondklok, hoe verzinnen 'ze' het dat virus heeft een horloge om zeker (y) niet dat ik me er überhaupt aan had gehouden. Ik ga naar buiten wanneer ik dat wil (y)
Ze hadden die scholen gewoon dicht moeten gooien ipv 'de horeca' de schuld te geven, 'de horeca' gaat van de plaatselijke buurtkroeg tot aan Pathé. Wat een gelul in de ruimte zeg man man man.

Misschien wel iets voor COR?
Eerder iets voor BNW
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_196167789
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:15 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben geen complotdenker maar bepaalde zaken komen sommige mensen/partijen wel verdomd goed uit (y)
Klopt, zo was ik vorige maand op een vakantiepark, waar de faciliteiten volgens de website vanwege Corona zijn gesloten.
Eenmaal ter plekke bleek dat het gevolg van een overname na faillissement van het park...
De benodigde vergunningen voor de horeca waren nog niet rond.

quote:
Zoals dat vuurwerkverbod, de meeste slachtoffers rond O&N zijn slachtoffer van illegaal vuurwerk.
Het geeft wel een aardige boost bij het indammen van particulier vuurwerk, wat al jaren gaande is.

quote:
Als ik na 8 uur geen alcohol mag kopen doe ik het wel om 1 voor 8.
Klopt, maar dat is ter voorkoming van impulsaankopen en bijhorende stormloop die we zagen toen de openingstijden van de horeca werd beperkt.

quote:
En dat gelul over die avondklok, hoe verzinnen 'ze' het dat virus heeft een horloge om zeker (y)
Misvattingen is dat dit soort maatregelen te maken hebben met de besmettelijkheid op bepaalde tijden.
Ik krijg zelf het idee dat mensen opzettelijk niet willen begrijpen wat het doel is van de maatregelen.



quote:
Ze hadden die scholen gewoon dicht moeten gooien ipv 'de horeca' de schuld te geven, 'de horeca' gaat van de plaatselijke buurtkroeg tot aan Pathé. Wat een gelul in de ruimte zeg man man man.
De horeca krijgt nergens de schuld van.
Doel van de maatregelen is het aantal besmettingen terugbrengen door de interactie tussen mensen te verminderen. Dat is eenvoudiger door de horeca en entertainment te beperken, dan door scholen te sluiten.
Voor de getroffen sectoren is dat natuurlijk een hard gelach.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196168212
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 04:44 schreef Dven het volgende:
Uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat vrijheden worden afgepakt wanneer men er niet mee om blijkt te kunnen gaan. Eigen schuld, dikke bult.
Alleen individueel is dit logisch, niet collectief. Anders moeten de goeden lijden onder een paar kwaden en dat is niet fair.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:40:46 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196168282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:35 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Alleen individueel is dit logisch, niet collectief. Anders moeten de goeden lijden onder een paar kwaden en dat is niet fair.
Denken dat je op overheidsniveau iets individueel aanpakken kan :D _O-

Kerel, doe eens niet zo wereldvreemd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196168365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:55 schreef Multatilu het volgende:

[..]


Damn! Tough boy!
En volgens mij snap je niet eens wat een avondklok is. Als jij ergens naar toe wilt, mag je gerust naar buiten 's avonds. En als je je hond uit wilt laten is dat ook geen probleem. Maar je mag niet meer op straat en in parken 'hangen'.
[..]

Misschien moet je niet reageren als je zelf niet snapt wat die avondklok inhoudt. Want je mag dus niet je hond uitlaten, of zomaar naar buiten.

Je mag enkel naar buiten als je kunt aantonen dat je onderweg bent naar je werk (of terugkomt), met mogelijk nog de extra beperking dat dit alleen voor vitale beroepen geld.


Beetje vergaande maatregel gezien de ingezette daling.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196168624
Gaat om zo min mogelijk verplaatsingen van mensen in Nederland, mensen wat de regels niet snappen. :')
De alcohol verbod na 8u heeft wel zin.

Die avondklok geloof ik niet zoveel in dat die er komt.

[ Bericht 6% gewijzigd door mrevil1337 op 10-11-2020 13:07:21 (ok) ]
pi_196168928
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Misschien moet je niet reageren als je zelf niet snapt wat die avondklok inhoudt. Want je mag dus niet je hond uitlaten, of zomaar naar buiten.

Je mag enkel naar buiten als je kunt aantonen dat je onderweg bent naar je werk (of terugkomt), met mogelijk nog de extra beperking dat dit alleen voor vitale beroepen geld.


Beetje vergaande maatregel gezien de ingezette daling.
We hebben geen avondklok.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 10 november 2020 @ 13:38:39 #15
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196169126
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 04:44 schreef Dven het volgende:
DaT vIrUs HeEfT eEn HoRloGe Om ZeKeR! iKkE dOe WaT iK WiL!!! MeEsTe SlAcHtoFfErS ZiJn DoOr iLleGaAl VuUrWeRk!!!

Oke, bedankt voor je roepbeurt, nu kijken we even naar de feiten:

Je claim dat de meeste schade veroorzaakt wordt door illegaal vuurwerk is natuurlijk onjuist. Dat weet je zelf normaal gesproken ook wel dus of je bent extreem achterlijk of gewoon glashard aan het liegen. In beider gevallen spijt het me voor je. Hoe dan ook, hier een uitstekende analyse van vuurwerkslachtoffers afgemeten naar soort vuurwerk in Nederland.

Het gevecht om vuurwerk is in Nederland al lang bezig en het is niet meer dan logisch dat deze pandemie waarbij het zorgstelsel toch al puft en steunt nog eens wat hout op het vuur van dit debat gooit. Dat heb je als land overigens ook weer volledig aan jezelf te danken want de Nederlandse bevolking is op het gebied van vuurwerk één van de meest antisociale ter wereld. Uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat vrijheden worden afgepakt wanneer men er niet mee om blijkt te kunnen gaan. Eigen schuld, dikke bult.

Avondklokken zijn een vrij effectief middel om (grote) samenkomsten van mensen te verhinderen, het is dan ook niet het virus dat een schattig horloge draagt maar wel de gastheren van het desbetreffende virus. De zogenaamde "iK bEpAaL sELLuF WeL Of.." tokkies (goh, komt me bekend voor)

Belgische hotspot Antwerpen is een prima voorbeeld waaruit de werkzaamheid blijkt. En anders Praag wel.

De stop op alcoholverkoop na acht uur is om te verhinderen dat notoire doordrinkers en zatlapjes problemen veroorzaken.

Ongeacht of ik het gewenst vind zijn ze vanuit het oogpunt van effectiviteit allemaal te billijken.
Hi Dven, even off topic wellicht, maar uit de vorm van je reactie en taalgebruik maak ik op dat je redelijk intelligent bent, vanwaar dan toch de behoefte om andere mensen uit te maken voor 'tokkie'?

Ik zie dat regelmatig in de covid discussie, dat mensen op basis van hun mening worden weggezet als tokkie. Zelfs als je oprecht overtuigt bent van de superieuriteit van je eigen argument en onderbouwing, vind ik het tokkie-label plakken een een dooddoener in de discussie. Je kunt je argument prima uitdragen zonder een dergelijke insinuatie aan het adres van de voorgaande poster.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 10 november 2020 @ 14:30:25 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196170024
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 23:15 schreef BoneThugss het volgende:


Zoals dat vuurwerkverbod, de meeste slachtoffers rond O&N zijn slachtoffer van illegaal vuurwerk.
Nee, meeste slachtoffers vallen door legaal vuurwerk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196172341
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:45 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Misschien moet je niet reageren als je zelf niet snapt wat die avondklok inhoudt. Want je mag dus niet je hond uitlaten, of zomaar naar buiten.

Je mag enkel naar buiten als je kunt aantonen dat je onderweg bent naar je werk (of terugkomt), met mogelijk nog de extra beperking dat dit alleen voor vitale beroepen geld.

Beetje vergaande maatregel gezien de ingezette daling.
Ik zie nu inderdaad dat men een strengere avondklok wil invoeren dan wat in het algemeen onder avondklok wordt verstaan. Daar zat ik mis.

Neemt niet weg dat de rest van het verhaal onzin is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')