abonnement Unibet Coolblue
pi_196823418
Lego gaat weer met Bricklink samenwerken om deze keer afgekeurde Ideas sets uit te brengen :9

Dus sets die niet door de reviews gekomen zijn. Uitgesloten zijn IP's vanwege copyrights enzo natuurlijk.
pi_196823603
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 16:52 schreef Faxie het volgende:
Lego gaat weer met Bricklink samenwerken om deze keer afgekeurde Ideas sets uit te brengen :9

Dus sets die niet door de reviews gekomen zijn. Uitgesloten zijn IP's vanwege copyrights enzo natuurlijk.
bricklink is van lego inmiddels, een tijd terug hebben ze hen gekocht.
wel een goed initiatief
  zaterdag 19 december 2020 @ 17:14:09 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196823791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:03 schreef mschol het volgende:

[..]

bricklink is van lego inmiddels, een tijd terug hebben ze hen gekocht.
wel een goed initiatief
Is er eigenlijk ergens bekend geworden wat lego betaald heeft? Snap het wel van de erfgenamen van Dan Jezek. Vond het ook wel stoer dat ze er mee verder zijn gegaan, maar de boel naar een next level trekken was duidelijk niet hun ding toendertijd. Hoop wel dat ze er flink geld voor gekregen hebben. Het is een gouden formule.
pi_196823844
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 17:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Is er eigenlijk ergens bekend geworden wat lego betaald heeft? Snap het wel van de erfgenamen van Dan Jezek. Vond het ook wel stoer dat ze er mee verder zijn gegaan, maar de boel naar een next level trekken was duidelijk niet hun ding toendertijd. Hoop wel dat ze er flink geld voor gekregen hebben. Het is een gouden formule.
niet dat ik weet.

ik denk dat als de erfgenamen er niet mee verder gegaan waren iemand uit de community wel was opgestaan
bricklink is/was gewoon een uniek platform
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 december 2020 @ 17:14:09 #55
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_196845171
Ik ben nu begonnen aan de UCS A-Wing maar ik blijf me verbazen waarom ze in godsnaam een zwarte achtergrond in de handleiding gedaan hebben. De donkere steentjes zijn amper te zien op de tekeningen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_196964227
Interessant artikel op CNN gevonden:

https://edition.cnn.com/s(...)l-hnk-dst/index.html

Het lezen waard :)
pi_196964337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:31 schreef iamredleader het volgende:
Interessant artikel op CNN gevonden:

https://edition.cnn.com/s(...)l-hnk-dst/index.html

Het lezen waard :)
Snap het, maar waarom dan wel Star Wars, zit ook genoeg oorlog in.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:55:34 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196964823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:35 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Snap het, maar waarom dan wel Star Wars, zit ook genoeg oorlog in.
Piraten en ridders vroeger ook. Maar het zit em tegenwoordig specifiek in het thema "oorlog" in de tegenwoordige tijd.

Vroeger hielden ze überhaupt goed vs. kwaad weg in de sets. Had je wel politie maar bijv. geen boeven. Had je ridders vs. de forestmen (maar hey, geen duidelijke goed tegen kwaad en ze zouden ook i harmonie kunnen leven), zelfde met classic space. Maar daar zijn ze vanaf begin jaren 90 stukje bij beetje meer water bij de wijn gaan doen. Ik vind het overigens helemaal niet verkeerd dat een grote speelgoedfabrikant deze keuze maakt. En knap dat ze dat beleid al 10tallen jaren redelijk in stand weten te houden.
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:59:47 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196964920
Gerucht gaat trouwens dat ze die Osprey vooral uit de handel hebben gehaald omdat ie tandwieltjes aan gort draaide.

Het argument oorlogstuig is bij dat ding ook vrij dun omdat dat model een soort van rescue Osprey is, en geen militaire (al bestaan in the real world volgens mij weer geen rescue Ospreys. Dus dat is ook een beetje wazig :P ).
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:52:56 #60
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_196966066
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Piraten en ridders vroeger ook. Maar het zit em tegenwoordig specifiek in het thema "oorlog" in de tegenwoordige tijd.

Vroeger hielden ze überhaupt goed vs. kwaad weg in de sets. Had je wel politie maar bijv. geen boeven. Had je ridders vs. de forestmen (maar hey, geen duidelijke goed tegen kwaad en ze zouden ook i harmonie kunnen leven), zelfde met classic space. Maar daar zijn ze vanaf begin jaren 90 stukje bij beetje meer water bij de wijn gaan doen. Ik vind het overigens helemaal niet verkeerd dat een grote speelgoedfabrikant deze keuze maakt. En knap dat ze dat beleid al 10tallen jaren redelijk in stand weten te houden.
Bij mij hadden de rode altijd ruzie met de witte. Ging er behoorlijk agressief aan toe.
De mensen zijn gek geworden
pi_196973748
Is de Lego masters aflevering van vandaag het terugkijken waard, of laat maar?
  zondag 27 december 2020 @ 09:33:12 #62
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_196981613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Is de Lego masters aflevering van vandaag het terugkijken waard, of laat maar?
Als je kunt doorspoelen wel want bij elkaar zit er een uur aan "het vergeten kind" reclame tussen. Verwacht ook geen bouwwerken zoals afgelopen seizoen. Maar leuk om te kijken en jan en lola komen ook meebouwen wel grappig.
pi_196983356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Is de Lego masters aflevering van vandaag het terugkijken waard, of laat maar?
Ik vond het niet de moeite waard. Gewoon amateurs die iets simpels proberen te bouwen. Ik schakelde pas na een uur in en toen hadden ze nog amper wat staan en in de tijd daarna heb ik ze ook weinig zien bouwen. Ik was iig verbaasd over het totaalresultaat nog, maar alsnog niets indrukwekkends. Valt in het niets bij de echte Lego Masters.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_196993113
Dan in plaats van kijken ons Lego House nog een keer bouwen, tx!
pi_196996040
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik vond het niet de moeite waard. Gewoon amateurs die iets simpels proberen te bouwen. Ik schakelde pas na een uur in en toen hadden ze nog amper wat staan en in de tijd daarna heb ik ze ook weinig zien bouwen. Ik was iig verbaasd over het totaalresultaat nog, maar alsnog niets indrukwekkends. Valt in het niets bij de echte Lego Masters.
Je kunt natuurlijk op je vingers natellen dat er buiten de camera wat experts bezig zijn geweest. Daarom zijn zulke programma’s niet meer leuk zodra je ze vult met BNers die er voor hun eigen glorie staan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197016442
Aan mij de geweldige taak om deze week samen met de kids zo'n 20-30 sets lego (gedeeltelijk opgebouwd, ook veel losse stenen of zelfgemaakte bouwwerken) die door elkaar heen liggen op de speelzolder te sorteren zodat ze uiteindelijk per set (opgebouwd en) verkocht kunnen worden.

Hoe vlieg ik dit het beste aan? Tips? Volgens mij kost het al 2 dagen om alles wat er staat uit elkaar te halen. Ga ik op kleur, op grootte van blokjes, gebruik ik alleen de inventarislijsten van de boekjes om alle steentjes te zoeken, ga ik bouwen enz.?

Dank voor alle (morele) ondersteuning :)
  maandag 28 december 2020 @ 11:40:55 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197016998
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:18 schreef Coelho het volgende:
Aan mij de geweldige taak om deze week samen met de kids zo'n 20-30 sets lego (gedeeltelijk opgebouwd, ook veel losse stenen of zelfgemaakte bouwwerken) die door elkaar heen liggen op de speelzolder te sorteren zodat ze uiteindelijk per set (opgebouwd en) verkocht kunnen worden.

Hoe vlieg ik dit het beste aan? Tips? Volgens mij kost het al 2 dagen om alles wat er staat uit elkaar te halen. Ga ik op kleur, op grootte van blokjes, gebruik ik alleen de inventarislijsten van de boekjes om alle steentjes te zoeken, ga ik bouwen enz.?

Dank voor alle (morele) ondersteuning :)
Gewoon boekje pakken en gaan bouwen. Ik gok dat die kids al wat ouder zijn, dus kan mooi ieder een eigen set bouwen. Gaan sorteren en dan bouwen is zonde van de tijd. Of je moet de sets goed kennen en van de afwijkende blokjes direct kunnen zeggen bij welke set het hoort. Dan kan je de grote berg makkelijk en snel verkleinen.
pi_197017023
Bij een grote doos ongesorteerde Lego hebben wij eerst op basis van kleur gesorteerd (niet per se handig, maar je moet ergens een schifting maken). Daarna gingen we per boekje de benodigde onderdelen zoeken en bouwen.
pi_197017229
Dank voor jullie reacties. Is met het oog op verkoop bouwen nodig of juist niet? Als het alleen voor de foto is, dan zijn alle sets wel op internet te vinden.
pi_197017271
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:49 schreef Coelho het volgende:
Dank voor jullie reacties. Is met het oog op verkoop bouwen nodig of juist niet? Als het alleen voor de foto is, dan zijn alle sets wel op internet te vinden.
je zal er niet minder voor krijgen als je gewoon internet foto gebruikt zolang je er maar bij zet dat alle stukjes+ handleiding erbij zit.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197017299
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:49 schreef Coelho het volgende:
Dank voor jullie reacties. Is met het oog op verkoop bouwen nodig of juist niet? Als het alleen voor de foto is, dan zijn alle sets wel op internet te vinden.
Je weet dan wel zeker dat alles echt compleet is :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197017301
Knolling O+

  maandag 28 december 2020 @ 11:52:44 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197017317
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:49 schreef Coelho het volgende:
Dank voor jullie reacties. Is met het oog op verkoop bouwen nodig of juist niet? Als het alleen voor de foto is, dan zijn alle sets wel op internet te vinden.
Bij verkoop leveren losse sets met boekjes het meeste op. Gebouwd of ongebouwd maakt weinig uit.
pi_197017329
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:18 schreef Coelho het volgende:
Aan mij de geweldige taak om deze week samen met de kids zo'n 20-30 sets lego (gedeeltelijk opgebouwd, ook veel losse stenen of zelfgemaakte bouwwerken) die door elkaar heen liggen op de speelzolder te sorteren zodat ze uiteindelijk per set (opgebouwd en) verkocht kunnen worden.

Hoe vlieg ik dit het beste aan? Tips? Volgens mij kost het al 2 dagen om alles wat er staat uit elkaar te halen. Ga ik op kleur, op grootte van blokjes, gebruik ik alleen de inventarislijsten van de boekjes om alle steentjes te zoeken, ga ik bouwen enz.?

Dank voor alle (morele) ondersteuning :)
Gewoon laten zitten bij elkaar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn.
Maar waarschijnlijk gooien ze alles toch weer door elkaar. Mijn moeder heeft alles pas uitgezocht toen we er niet meer meespeelde. Tot die tijd zat alles in een grote kist en moesten we maar zoeken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197017448
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:53 schreef vipergts het volgende:

[..]

Gewoon laten zitten bij elkaar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn.
Maar waarschijnlijk gooien ze alles toch weer door elkaar. Mijn moeder heeft alles pas uitgezocht toen we er niet meer meespeelde. Tot die tijd zat alles in een grote kist en moesten we maar zoeken.
Ze zijn 12 en 14 en klaar met lego. Het begint in de weg te staan en dus willen we gaan afbreken. Vermoedelijk gaan sommige sets verkocht worden en blijven andere sets achter (want het is zo leuk om nog wat te hebben).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')