abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2020 @ 18:36:17 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196155854
Ik lees op vele topics dat er veel meer commerciële teststraten dan teststraten van de GGD zijn hier in Nederland. Hoe betrouwbaar zijn de commerciële teststraten? Er is altijd geweerd dat vele commerciële teststraten niet altijd gegevens doorgeven, wat wel wettelijk verplicht is. In een artikel van AD van vorige week was over een commerciële teststraat waar ook veel bedrijven aan mee doen om hun medewerkers later sneller te testen.

Verder las ik op nu.nl dat iemand bij een commerciële teststraat voor 90 euro een negatieve coronatestverklaring moet kopen, wat een nonsens zijn dat... hiermee verdienen ze wel grof geld aan om zo'n verklaring te verkopen... En je moet ook hiervoor nog 100 euro betalen voor een snelle coronatest die binnen een half uur uitslag geeft over dat je positief of niet.

Bijkomend effect is het ook dat virologen de zicht en controle op het virus kwijtraakt door mede dat veel mensen toch bij commerciële teststraten meer gaat testen. Ik denk dat komende maanden invloed van commerciële teststraten wel erg groot is dat men voor de cijfers betekend is dat niet meer zo hoog als paar weken geleden het geval is. Ik schat misschien wel 2500-4000 positieve gevallen per dag bij commerciële teststraten niet mee geteld zijn bij de GGD...

Zou de overheid nog naar kijken wat ze doen met de commerciële teststraten? De eisen van het RIVM en de GGD zijn echt duidelijk genoeg voor een commercieel teststraat wat het betreft de toezicht van een BIG-geregistreerde (huis)arts. Bij elke commerciële teststraat moet volgens mij ook medisch personeel aanwezig die testen kunnen uitvoeren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196156592
Onlangs nog 1 op youtube gezien waar de barman de testen deed... zou niet aan wagen
  maandag 9 november 2020 @ 19:19:51 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196156804
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:09 schreef Dries4Ever het volgende:
Onlangs nog 1 op youtube gezien waar de barman de testen deed... zou niet aan wagen
Ik ook niet, maar sommige mensen zijn echt wel ondeskundig als het om mensen te kunnen testen. eerlijk gezegd is medisch personeel echt wettelijk bevoegd om mensen te testen op het coronavirus. In ieder geval denk ik ook dat er veel verkeerde testen zijn afgenomen bij commerciële testen waar de gegevens wel minder betrouwbaar is.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 9 november 2020 @ 19:52:54 #4
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_196157565
Niet betrouwbaar! Puur voor werkgevers om werknemers zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen.
En commercie en zorg gaat niet samen, dat weten we ondertussen :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 9 november 2020 @ 19:54:04 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196157595
quote:
3s.gif Op maandag 9 november 2020 19:52 schreef aloa het volgende:
Niet betrouwbaar! Puur voor werkgevers om werknemers zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen.
En commercie en zorg gaat niet samen, dat weten we ondertussen :')
Klopt wat je ook zegt, maar die geven altijd niet door de GGD, wat ook de cijfers nu lager zijn dat we hadden verwacht.

Dit gaat een groot schandaal worden voorspel ik het ook, want daardoor zijn de cijfers die het RIVM steeds minder betrouwbaar. Ik merk ook aan vele users die nu erg positief zijn over de daling, maar de schijn bedriegt nog steeds door de commerciëlen. Kijk. de werkgevers maken hierdoor steeds meer misbruik van een commercieel teststraat voor hun eigen personeel, wat het ook betekenen dat het personeel toch positief wordt getest en moet verplicht gaan werken. Vooral marktwerking in de zorg is een echt regelrechte puinhoop.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ven1972 op 09-11-2020 20:00:06 ]
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196158763
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 19:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt wat je ook zegt, maar die geven altijd niet door de GGD, wat ook de cijfers nu lager zijn dat we hadden verwacht.

Dit gaat een groot schandaal worden voorspel ik het ook, want daardoor zijn de cijfers die het RIVM steeds minder betrouwbaar. Ik merk ook aan vele users die nu erg positief zijn over de daling, maar de schijn bedriegt nog steeds door de commerciëlen. Kijk. de werkgevers maken hierdoor steeds meer misbruik van een commercieel teststraat voor hun eigen personeel, wat het ook betekenen dat het personeel toch positief wordt getest en moet verplicht gaan werken. Vooral marktwerking in de zorg is een echt regelrechte puinhoop.
De ziekenhuizen lopen anders vrij gelijk samen met het aantal besmettingen. Daalt ook.

Pas als de besmettingen erg dalen en over 2 weken in de ziekenhuizen niet heb je stront aan de knikker.
pi_196198678
Zo'n test stelt niets voor, dat kan je praktisch thuis doen met een partner. Zelf in je neus wroeten wordt wat lastiger. Het is echt een cursusje van een half uur en dan een paar keer proberen onder toezicht en iedereen (zelfs een barman) kan die tests uitvoeren en alle procedures volgen.

Commercie heeft juist veel voordelen tov overheid. Waar de overheid altijd gigantisch traag is in alles opzetten, kunnen commerciële partijen zo even een partytent neerpleuren (vooral evenementsector die niets te doen heeft) en in no-time overal teststraten opzetten. Ik zie dat als een win-win. Enige wat de overheid dan nog hoeft te doen is controles uitvoeren bij deze teststraten of de procedures goed op worden gevolgd.

En voor mensen die zeuren over de prijs, verdiep je eens in de GGD. De overheid moet gemiddeld zo'n 120 euro per afgenomen test aan ze betalen.
Facts don't care about your feelings
pi_196211332
Ik begreep trouwens dat het doorgeven ook meer te maken had met de slechte medewerking van de lokale GGD’s hierin. Valt nog mee, dat ze niet meer eisen, dat het per fax wordt doorgestuurd.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')