abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:52:09 #301
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_196168444
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:37 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Op refo scholen mag je discrimineren want dan is het een overtuiging *O*
Ik vind dat iedereen weer heel snel op de anti-christelijke partijen bandwagon springt eigenlijk. :@
Technisch gezien klopt toch gewoon wat ze zeggen en doen? Binnen de onderwijsvrijheid mag dat, het is niet dat homoseksuele leerlingen niet naar de school mogen, alleen dat het wordt afgekeurd, wat op zichzelf een mening is die je mag uiten.

Niet dat ik het ermee eens ben overigens. Als kerkganger walg ik van zulke praktijken en zou ik ook liever zien dat CU wat meer afstand ervan zou nemen. Zou er ook geen problemen mee hebben als die onderwijsvrijheid wat beperkter zou worden. Niet per se dat religieuze scholen geen overheidsgeld meer zouden ontvangen, maar dat er meer voorwaarden aan verbonden zijn. Religieuze scholen blijven volgens mij toch wel bestaan, maar op het moment dat ze enkel privaat worden gefinancierd, ben ik bang dat ze echt gaan radicaliseren.

Overigens ook wel goed om even te benadrukken dat je dit soort praktijken toch vooral op die refo scholen ziet, godzijdank zijn de meeste christelijke scholen tegenwoordig heel toegankelijk voor iedereen en kan je op die scholen wel een christelijk sausje vinden, maar wordt het niet keihard je strot in geduwd :Y
(Uiteraard is er een interval van christelijkheid, bij de ene christelijke school is het meer dan de andere)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')