abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196148322

We mogen weer... Vanaf vanavond houd Dieuwertje Blok ons weer op de hoogte van alles rondom Sinterklaas en z'n pieten. Waar komt hij dit jaar aan? Hoe komen de Sint en z'n pieten aan? Komt hij überhaupt wel aan dit jaar? Want de Sint valt natuurlijk wel in een risicogroep.

Oei... Spannend!


Het Sinterklaasjournaal is vanaf 9 november, iedere avond om 18.00 uur op Zapp (NPO3).
  User die overal opduikt 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:27:02 #2
186611 Haags
pi_196148337
Ben wel benieuwd hoe ze het verhaal dit aparte corona jaar weten te maken.
Zonder wrijving geen glans
pi_196148372
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:27 schreef Justin_Case het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze het verhaal dit aparte corona jaar weten te maken.
Ik ook :o

Ik zat te denken... Vorig jaar was het ook al speciaal dat de Sint niet met de boot, maar met de trein kwam.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:28:50 #4
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_196148382
Sla maar een jaartje over.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_196148461
Een kort huisbezoekje van Sinterklaas en Zwarte piet, daar mag je 20 tot 35 euro gerust voor rekenen.

Nou er zijn figuren die daar anders over denken.
wat dacht je van 100 euro exclusief B.T.W. voor een bezoekje van 15 minuten?
En ohja, Zwarte piet die komt dan niet.

ik denk dat er weinig gezinnen zijn die 121 euro neerleggen voor een bezoekje van de Sint ;)
https://sintclusief.nl/prijzen/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196148528
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een kort huisbezoekje van Sinterklaas en Zwarte piet, daar mag je 20 tot 35 euro gerust voor rekenen.

Nou er zijn figuren die daar anders over denken.
wat dacht je van 100 euro exclusief B.T.W. voor een bezoekje van 15 minuten?
En ohja, Zwarte piet die komt dan niet.

ik denk dat er weinig gezinnen zijn die 121 euro neerleggen voor een bezoekje van de Sint ;)
https://sintclusief.nl/prijzen/
75 euro voor 15 minuten videobellen met de Sint _O_
pi_196148543
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een kort huisbezoekje van Sinterklaas en Zwarte piet, daar mag je 20 tot 35 euro gerust voor rekenen.

Nou er zijn figuren die daar anders over denken.
wat dacht je van 100 euro exclusief B.T.W. voor een bezoekje van 15 minuten?
En ohja, Zwarte piet die komt dan niet.

ik denk dat er weinig gezinnen zijn die 121 euro neerleggen voor een bezoekje van de Sint ;)
https://sintclusief.nl/prijzen/
Buiten het feit dat het over de sint gaat, mis ik de link met het Sinterklaasjournaal
Tijd voor een eigen topic?

Maar om antwoord te geven... Ik denk dat tot 100 euro niet eens zo gek is.
pi_196148720
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 11:36 schreef Benny het volgende:

[..]

Buiten het feit dat het over de sint gaat, mis ik de link met het Sinterklaasjournaal
Tijd voor een eigen topic?

Maar om antwoord te geven... Ik denk dat tot 100 euro niet eens zo gek is.
het is anders best sinterklaasjournaal-waardig om te vermelden dat er een zooitje oplichters actief is om een poging flink te cashen. En dan krijg je niet eens Sinterklaas en zwarte piet.

sinterklaasmarkt.nl en huureenzwartepiet.nl geven je 30 minuten huisbezoek voor 50 euro, met Sinterklaas en zwarte piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196148871
Waarom zou je uberhaupt een een Sint of Piet in huis willen? De kinderen zien die toch al op school of op werk vd ouders of bij het sportclubje? 5 december is al spannend genoeg en als je pech hebt komt zo'n Sint laat op de avond en heeft die al op meerdere adressen een paar slokken gehad. Of doe je zoiets omdat je het zelf nog heel leuk vindt?
pi_196148878
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het is anders best sinterklaasjournaal-waardig om te vermelden dat er een zooitje oplichters actief is om een poging flink te cashen. En dan krijg je niet eens Sinterklaas en zwarte piet.

sinterklaasmarkt.nl en huureenzwartepiet.nl geven je 30 minuten huisbezoek voor 50 euro, met Sinterklaas en zwarte piet.
Je bent toch geen reclame aan het maken voor deze bedrijven :')
pi_196149094
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:51 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt een een Sint of Piet in huis willen? De kinderen zien die toch al op school of op werk vd ouders of bij het sportclubje? 5 december is al spannend genoeg en als je pech hebt komt zo'n Sint laat op de avond en heeft die al op meerdere adressen een paar slokken gehad. Of doe je zoiets omdat je het zelf nog heel leuk vindt?
Sinterklaas, het paard van Sinterklaas en zwarte piet zijn nou eenmaal verbonden aan het sinterklaasfeest. Tenzij je in Osdorp woont, daar komt Sinterklaas aan op een kameel. Iesch normaal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196150333
Zullen we weer, zoals Benny ook al zei, terug naar het Sinterklaasjournaal, daar waar dit topic om draait?

Retorische vraag.
pi_196153787
Ben wel weer benieuwd naar dit seizoen!
pi_196154026
Ik ben ook erg benieuwd hoe het vorm gaan geven. Vooral ivm onze kleuter.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 9 november 2020 @ 16:55:37 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196154027
Zometeen Perrin junior op eigen verzoek extra vroeg van de BSO halen voor het Sintjournaal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196154047
Laatste jaar voor mijn zoon!
Hij heeft meer zin in Poesjes! trouwens :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 9 november 2020 @ 16:58:02 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196154059
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 16:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Laatste jaar voor mijn zoon!
Hij heeft meer zin in Poesjes! trouwens :D
Ah, de puberteit is begonnen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196154094
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ah, de puberteit is begonnen.
:D
Nee, poesjes en met name kittens zijn gewoon awesome _O_
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196154169
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 17:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:D
Nee, poesjes en met name kittens zijn gewoon awesome _O_
wat?
pi_196154216
quote:
4s.gif Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

wat?
Wij houden van katten. Zo beter? ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 9 november 2020 @ 17:57:20 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196155124
Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht. Want we zitten allemaal even recht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_196155317
Dochterlief zit nog net niet met haar neus tegen het scherm van de tv :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 9 november 2020 @ 18:09:31 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196155333
De pieten worden steeds witter hè.
pi_196155401
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 18:09 schreef leolinedance het volgende:
De pieten worden steeds witter hè.
/care

Sinterklaas benoemde nog even de ZWARTE Piet ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196156664
Oh dus dat doet Matthijs van Nieuwkerk tegenwoordig :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_196157934
quote:
81s.gif Op maandag 9 november 2020 18:13 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

/care

Sinterklaas benoemde nog even de ZWARTE Piet ;)
Natuurlijk wel een met roetvegen, dus dan mag het. En als we straks een Piet met witte krijtvegen of verf zien, dan is het witte Piet. Zo. Opgelost.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 9 november 2020 @ 21:46:22 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196160238
Er zit maar weinig diversiteit in dat programma... Ik zie alleen maar blanke mensen.
So we just called him Fred
pi_196160943
Ik vond de coronaverwijzingen leuk! Sint die zei dat hij anderhalve meter afstand had moeten houden. Piet de Smeerpoets die eraan herinnerd werd dat je altijd je handen moet wassen als je van buiten naar binnen komt. Gewoon leuke kleine dingetjes.

Het twintigjarig jubileum van Dieuwertje O+ En Zwalk klinkt alsof het écht de naam van een stadje zou kunnen zijn :D Ik heb er in ieder geval weer zin in dit jaar, en m'n kinderen ook *O*
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 november 2020 @ 04:58:58 #30
186611 Haags
pi_196163452
Prima eerste aflevering man.
Zonder wrijving geen glans
pi_196170227
Aankomst is in Spakenburg.

Ten minste, als ik de lokale Twitteraars (onder andere de burgemeester) mag geloven :)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_196170703
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 14:42 schreef Resistor het volgende:
Aankomst is in Spakenburg.

Ten minste, als ik de lokale Twitteraars (onder andere de burgemeester) mag geloven :)
WAS, ze hebben het allemaal al opgenomen ;)

Edit; https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F Elburg blijkbaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door PoesInDoos op 10-11-2020 17:39:31 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_196176434
Ergens hoopte ik vandaag dat de Pieten die Zwalk niet konden vinden even naar WegwijsPiet zouden bellen.

Dat zou een stukje mooie televisie zijn geweest _O_
pi_196176874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:30 schreef Oliver23 het volgende:
Ergens hoopte ik vandaag dat de Pieten die Zwalk niet konden vinden even naar WegwijsPiet zouden bellen.

Dat zou een stukje mooie televisie zijn geweest _O_
"Goudsmit Lex" van enkele jaren terug gaan ze echt niet meer toppen hoor. Helaas.
pi_196176917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

"Goudsmit Lex" van enkele jaren terug gaan ze echt niet meer toppen hoor. Helaas.
Ik dacht eigenlijk aan Michiel Kerbosch...... :)
pi_196176944
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk aan Michiel Kerbosch...... :)
Nee, Goudsmit Lex was een ode aan de echte (al 21 jaar geleden overleden :'( ) Lex Goudsmit ;)

https://nl.wikipedia.org/(...)_in_andere_programma's
pi_196176965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, Goudsmit Lex was een ode aan de echte Lex Goudsmit ;)

https://nl.wikipedia.org/(...)_in_andere_programma's
Maar Michiel was de wegwijspiet :)
pi_196177001
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar Michiel was de wegwijspiet :)
Weet ik. Maar dat had niets met mijn opmerking te maken dat ze nooit Goudsmit Lex gaan toppen ;)
pi_196177262
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Weet ik. Maar dat had niets met mijn opmerking te maken dat ze nooit Goudsmit Lex gaan toppen ;)
Maar Oliver had het over de wegwijspiet al was dat van Lex inderdaad briljant bedacht
pi_196178202
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 21:46 schreef Fred het volgende:
Er zit maar weinig diversiteit in dat programma... Ik zie alleen maar blanke mensen.
Eensch. Zwarte Pieten hoeven van mij niet persé maar de mensen achter deze show zijn zo ontzettend woke. Ze hadden dat verhaal van een paar jaar terug aan moeten houden, toen met Peter Faber als Opa Piet. Een Heule Grote Schoorsteen waar de pieten het daken klimmen leren. Ze komen er steeds viezer uit en je had pieten met enkele vegen op de neus tot een bijna bedekt gelaat. Dat gaf iedereen de mogelijkheid om er een eigen draai aan te geven.

De grapjes en puns blijven leuk, maar sinds Bram met al zijn privileges is vertrokken en Stefan als loonslaaf een rol speelt heeft het programma veel magie verloren.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 10 november 2020 @ 22:24:10 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196178784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:58 schreef Japepk het volgende:
Eensch. Zwarte Pieten hoeven van mij niet persé
Het gaat mij niet om het voorkomen van Zwarte Piet ;)
So we just called him Fred
pi_196190775
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee, Goudsmit Lex was een ode aan de echte (al 21 jaar geleden overleden :'( ) Lex Goudsmit ;)

https://nl.wikipedia.org/(...)_in_andere_programma's
Lex Goudsmit, Aart Staartjes.. voor altijd jeugdhelden _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 11 november 2020 @ 20:06:48 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196192053
Dag 3: eindelijk een acteur in beeld die niet wit is en een flauwe grap over een Chinese naam :N

Het sinterklaasfeest is voor witte mensen die grappen maken over Chinezen?
So we just called him Fred
pi_196208362
Moorkoppen _O-
pi_196208602
Leuke aflevering vandaag :Y
  donderdag 12 november 2020 @ 19:09:01 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196209335
Dag 4: De weergave van de Nederlandse maatschappij is nog steeds erg eentonig.
So we just called him Fred
pi_196209840
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:58 schreef Japepk het volgende:

[..]

Eensch. Zwarte Pieten hoeven van mij niet persé maar de mensen achter deze show zijn zo ontzettend woke. Ze hadden dat verhaal van een paar jaar terug aan moeten houden, toen met Peter Faber als Opa Piet. Een Heule Grote Schoorsteen waar de pieten het daken klimmen leren. Ze komen er steeds viezer uit en je had pieten met enkele vegen op de neus tot een bijna bedekt gelaat. Dat gaf iedereen de mogelijkheid om er een eigen draai aan te geven.

De grapjes en puns blijven leuk, maar sinds Bram met al zijn privileges is vertrokken en Stefan als loonslaaf een rol speelt heeft het programma veel magie verloren.
Snap sowieso niet waarom die Stefan nergens opdraaft. Je ziet m hierin en bij t journaal maar verder helemaal nergens. Zo wordt die helemaal geen ‘nationale sinterklaas’ zoals Bram het was. Erg jammer.

Vind Hans Kesting als volwassen iemand leuker. Stefan blijft een rare met z’n uitspraken en gedrag.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196212248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:

[..]

Snap sowieso niet waarom die Stefan nergens opdraaft. Je ziet m hierin en bij t journaal maar verder helemaal nergens. Zo wordt die helemaal geen ‘nationale sinterklaas’ zoals Bram het was. Erg jammer.

Vind Hans Kesting als volwassen iemand leuker. Stefan blijft een rare met z’n uitspraken en gedrag.
Jup, Hans Kesting is voor velen 'de' (tv-)sint geworden. Ik heb weleens ergens gelezen dat Bram van der Vlugt een behoorlijk dominante rol had in hoe de intocht eruit moest zien. Hij wilde ook nooit meedoen in het verhaal met de intocht zelf; dan speelden de pieten en de presentator het samen uit. Bram deed dan gewoon zijn intocht voor het publiek langs de kant. Wat scheelt natuurlijk is dat het Sinterklaasjournaal kwam toen Bram al intocht-sint was. Het Sinterklaasjournaal werd gewoon één van de vele tv-klussen die hij al deed als Sint.

Stefan is gewoon door de NTR aangenomen om een rol te komen spelen. Dat zie je altijd goed in die live optredens, daar komt hij nauwelijks uit de verf. Bram was altijd onwijs gevat en had overal een antwoord op. De chemie met Erik van Muiswinkel en in de hoogtijdagen Michiel Kerbosch maakte het helemaal tot een fenomenaal geheel. Het Sinterklaasjournaal maakt een leuk kinderprogramma, maar als 'hoeder van het Sinterklaasfeest' vind ik dat ze wel behoorlijk wat steken laten vallen de laatste jaren.
't Echte en 't ware!
pi_196229364
Het viel me nu pas op dat er een Jezusbeeldje aan het kruis hangt naast het bordje Kruisegem....
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 13 november 2020 @ 21:42:31 #50
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196229619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
Snap sowieso niet waarom die Stefan nergens opdraaft.
Dat mag-ie van zijn contract niet. Hij is exclusief voor de NPO/NTR.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 21:07 schreef Japepk het volgende:
Het Sinterklaasjournaal maakt een leuk kinderprogramma, maar als 'hoeder van het Sinterklaasfeest' vind ik dat ze wel behoorlijk wat steken laten vallen de laatste jaren.
De juiste conclusie lijkt me hier dat in de afgelopen jaren (door meer tv programma's, social media etc) juist duidelijk is geworden dat het Sinterklaasfeest voor iedereen wat anders is en dat botst nu op tv. Tot een jaar of 20 geleden was er alleen de intocht en was de aanloop naar het feest verder een lokale en huishouden gebonden aangelegenheid. Nu wordt er in feite door het Sinterklaasjournaal één variant van het Sinterklaasfeest gepresenteerd en dat is niet perse de variant waar elke Nederlander zich in herkent. En dat nog eens los van de discussie rondom het voorkomen van de mensen waarmee Sinterklaas naar Nederland komt.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')