abonnement Unibet Coolblue
pi_196144514
Ik wil verhuizen. Sociale huur gaat niet lukken, moet je jaren voor ingeschreven staan. Kopen gaat hem ook niet worden, zit zonder werk. Dus ik heb weinig opties en blijft anti kraak over.

Nu is dit een beetje schimmige markt... weet iemand misschien een betrouwbare partij?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 01:43:10 #2
491163 Viesdik
pi_196144730
Wel gewoon in Nederland.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 9 november 2020 @ 02:12:57 #4
491163 Viesdik
pi_196144757
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 02:05 schreef osodevo het volgende:
Wel gewoon in Nederland.
no shit
pi_196144800
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:43 schreef osodevo het volgende:
Dus ik heb weinig opties en blijft anti kraak over.
Als je een beetje een avontuurlijke instelling hebt en weinig moeite om er op korte termijn weer uitgegooid te worden, zou ik zeggen; ga ervoor ^O^
pi_196145769
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 02:34 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Als je een beetje een avontuurlijke instelling hebt en weinig moeite om er op korte termijn weer uitgegooid te worden, zou ik zeggen; ga ervoor ^O^
Aan de andere kant, als er maar gesteggel over bestemmingsplan is, kan je het nog best lang uithouden. Een maatje van mij heeft 3 jaar in een oud postkantoor gewoond voor 50,- euro per maand :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196145860
Ik heb in Amsterdam een tijdje antikraak gezeten via Camelot. Veel aanbod maar hun ‘service’ is wel om te huilen.
pi_196145933
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als er maar gesteggel over bestemmingsplan is, kan je het nog best lang uithouden. Een maatje van mij heeft 3 jaar in een oud postkantoor gewoond voor 50,- euro per maand :).
Een oud collega van mij heeft zo via anti-kraak jarenlang in een oud pand van, ik meen, Staatsbosbeheer gezeten.
In het bos _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196145978
Optie is bij mama en papa
pi_196145998
Anti kraak. Goede verhalen over gehoord en ook slechte. Met geluk woon je jaren op een prachtige locatie. Met pech verhuis je 3x per jaar van industrieterrein naar industrieterrein.

Overeenkomst in alle verhalen is wel dat die bedrijfjes nogal dwingend kunnen zijn. Vaak en spontaan langskomen voor 'controle'. Peukjes tellen in de asbak. Commentaar geven als je je was te veel laat slingeren. Van dat soort. Je privacy is niet veel waard.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 08:16:17 ]
pi_196146006
Ik ga er vanuit dat die business booming wordt de aankomende jaren aangezien er heel veel kantoorleegstand zit aan te komen.
  maandag 9 november 2020 @ 08:27:00 #12
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_196146087
Heb zelf jaren geleden antikraak gewoond nadat mijn relatie uit was en ik snel een eigen plekje wilde hebben. Dit was Villex. Prima ervaring mee gehad.

Zat in drie hoog simpel appartementencomplexje wat op de nominatie stond om of gesloopt of gerenoveerd te worden. Ik zat op een hoek en op de bovenste etage. Dus geen last van anderen gehad die daar sociaal huurden. Heb er denk ik een klein jaartje gewoond.

Betaalde iets van 340 euro per maand, had een appartement van 75m2 plus nog een grote zolderetage erboven. Nooit verder controle of last gehad vanuit Villex of wat dan ook. Prima gewoond toen.
pi_196146183
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:11 schreef hoechst het volgende:
Optie is bij mama en papa
Nee, kan ze niet verplichten. Bovendien willen die mij niet eens in huis nemen. :r
pi_196146203
Maand of 7 gehad. Flex als je weinig te verhuizen hebt... Veel te verhuizen gaat het je tegenstaan denk ik.

En locatie is wel belangrijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196146216
quote:
13s.gif Op maandag 9 november 2020 08:38 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, kan ze niet verplichten. Bovendien willen die mij niet eens in huis nemen. :r
Verplichten..
Het is hun plicht.
Jij bent hun zoon hoor...

En in deze covid tijd hoef je toch niet perse op jezelf te wonen als het om de dronken sex gaat.
pi_196146229
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:42 schreef hoechst het volgende:

[..]

Verplichten..
Het is hun plicht.
Jij bent hun zoon hoor...

En in deze covid tijd hoef je toch niet perse op jezelf te wonen als het om de dronken sex gaat.
Waar staat dat in de wet? Onderhoudsplicht is tot 21 jaar hoor.
pi_196146240
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 08:43 schreef osodevo het volgende:

[..]

Waar staat dat in de wet? Onderhoudsplicht is tot 21 jaar hoor.
Unconditional love
  maandag 9 november 2020 @ 10:51:56 #18
403520 Sway-
La vie est belle
pi_196147707
quote:
13s.gif Op maandag 9 november 2020 08:38 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, kan ze niet verplichten. Bovendien willen die mij niet eens in huis nemen. :r
Ook niet tijdelijk? En waar woon je nu dan?
  maandag 9 november 2020 @ 10:54:21 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_196147745
Ik zat vroeger antikraak via de woningbouwvereniging zelf, die hadden een hele trits huizen die op de lijst stonden om gesloopt te worden en die regelde ook de tijdelijke antikraakbewoning ervan.

Gedaan omdat ik snel iets anders moest vinden, ik heb er uiteindelijk een jaar of 3 gewoond. Was chill, ik betaalde bijna geen huur, en ik geloof dat ik het laatste jaar helemaal geen huur meer betaalde, alleen een glasverzekering ofzo. Verder wel gewoon dezelfde service als wanneer het een reguliere huurwoning geweest was, dus als er iets kapot was kwamen ze het maken.
pi_196160261
Het lijkt me dat je er nu moeilijk tussen komt. Dat was voor deze woningnood ook al zo....

Nadeel is ook dat je als je weg moet niet van hun perse iets anders krijgt.
Ze vragen ook wat je plan B is. Ze willen niemand op straat zetten als diegene dan dakloos is.
Zo ook met geld. Ze hebben het liefste mensen met een goede baan en wat spaargeld. Die mensen kunnen ze zat krijgen dus dat is hun voorkeur. Tegenwoordig zie je eerder dure leaseauto's dan een paar stationsfietsen bij antikraak panden.......

Het kan leuk wonen zijn. Vaak open, sociale en actieve mensen. Minder avontuurlijk dan de echte krakers natuurlijk. Maar al met al meestal fijne lui, gewoon net volk en een soms een tikje alto. Er ontstaan ook vaak 'relaties' simpelweg door het vaak elkaar tegenkomen.

Verschillende leeftijden, studenten en gescheiden mensen.

Heb leuke dingen meegemaakt. Fijn om huisgenoten te hebben. Samen eten, koffiedrinken, naar het strand. In de zomer samen in de tuin. Ook vaak uitgenodigd om mee te gaan sporten(had ik helaas de gezondheid niet voor). Soms is het wel 'leuk voor nu'. Zodra het pand ophoudt dan is het uit het oog is uit het hart.

Doordat ze panden niet volproppen heb je veel privacy. Dus weinig reden om gezeik te krijgen. Alleen keuken, wc en douche delen. Maar sommige panden hebben meerdere wc's en zelfs keukens.

Het is leuk voor even, paar jonge jaren dan kun je beter vastigheid zoeken. Voor een carriere is een vaste woonplek wel fijn vaak.

Het kan ook heel eenzaam zijn als je in de middle of nowhere zit en je huisgenoten zijn er nooit. Zeker op oude industrieterreinen is niemand in de weekenden. Behalve inbrekers. Ja, daar heb ik meerdere keren oog in oog mee gestaan. Ook midden in de nacht.

Het kan ook gevaarlijk zijn. Als ik nu terugdenk... ongezonde dampen in oude fabriek. Lekkages en daarbij ook oude noodstroomvoorzieningen met kasten vol accu's. Brandveiligheid 0,0 dus. IJspegels in de douche. Kapotgevroren waterleiding die pas na 2 weken werd gemaakt.

[ Bericht 13% gewijzigd door tstile op 09-11-2020 21:56:30 ]
  maandag 23 november 2020 @ 20:23:02 #21
416020 K44S
The bearded man
pi_196382846
Goede ervaring mee met de organisatie in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Je dient wel een max. inkomen te hebben.
-huur is vaak prima qua prijs.
-leefomgeving is vaak wel wat smerig
-verhuizen soms een gedoe.

+kost bijna niks
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_196388209
Accepteren deze organisaties mensen met een uitkering zonder werk?
pi_196388278
Ze accepteren alleen mensen zonder Turkse neptanden *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196389400
Stiefzoon woont al 2 jaar in een oude school via Prevenda, zoon heeft jaartje via Camelot in een groot herenhuis gewoond. Allebei prima en goedkoop. Wel flinke borg, en verplicht brandpakket aanschaffen.
Je bent geen huurder, maar beheerder. Toeslag is daarom niet mogelijk, inschrijven op de lokatie verplicht.
Kinderen en huisdieren meestal niet toegestaan.
pi_196390137
Ik heb een tijdje via ad hoc met een vriendin in een postkantoor gewoond. Was leuk geweest als de deuren sloten hadden :') er woonde zo'n kerel en die ging altijd in onze slaapkamer kijken snachts :')
pi_196392858
Wees vooral niet naief. Het is een keiharde business. Alles wat je denkt te weten over huurrecht, huisvredebreuk, privacy etc moet je niet op rekenen.

Altijd een plan B hebben wat zeer snel in werking kan treden. Dwz je kan binnen 2-4 weken een andere woonplek regelen en een verhuizing regelen evt met het huren van een opslagbox. Ook als je tijdens die weken gewoon fulltime moet werken, ziek bent, op een vakantieadres zit etc.

Die dingen gaan alleen makkelijk als je jong bent of geld hebt. Studenten slapen wel bij vrienden op de vloer en mensen met geld gaan naar directwonen en stappen per direct in een huurappartementje van 1500 per maand.

Maar het is zeker een poging waard. Je besparing is honderden euro's per maand. Zet dat apart en je hebt een leuk potje als je een huis gaat kopen. Helaas trappen velen in de valkuil dat ze door de lage lasten gaan flierefluiten.

PS de meeste werknemers van de antikraak organisatie wonen zelf niet antikraak....
pi_196411974
Welke organisaties heb je al opgezocht en welke zijn volgens jou 'schimmig'?

Ik heb via Alvast tijdelijke huur gewoond. Prima organisatie.
Moeten zij weten
pi_196412175
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik heb een tijdje via ad hoc met een vriendin in een postkantoor gewoond. Was leuk geweest als de deuren sloten hadden :') er woonde zo'n kerel en die ging altijd in onze slaapkamer kijken snachts :')
:D :') :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196412191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:29 schreef tstile het volgende:

PS de meeste werknemers van de antikraak organisatie wonen zelf niet antikraak....
Dat dus :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196414884
Heb van halverwege 2011 tot eind 2014 anti-kraak gewoond, al die tijd in 1 woning. Wel meerdere huisgenoten gehad (3 totaal), was 'verplicht' om er met zijn tweeën te wonen. Eerste 2 personen waren vrienden, de laatste was een onbekende en dat heb ik gelukkig bijna 9 maand kunnen rekken. Het kan je dus ook gebeuren dat je een woning deelt met een onbekende.

Veel geld opzij kunnen zetten in die tijd, zeker de laatste 1.5 jaar dat ik fulltime werkte.

Het scheelt enigszins als je in een wijk gaat anti-kraken waarbij de hele wijk gerenoveerd/gesloopt moet worden. Meestal gaan dat soort projecten in fases en kun je 'aan zien komen' wanneer je eruit moet. Toen ik in mijn anti-kraak woning kwam stond het al 2 jaar in anti-kraak en nadat ik er vrijwillig wegging stond het er nog 4 maand.

Grote voordeel: 'huur'prijs: begonnen op ¤90 per maand, eindigend op ¤110 per maand voor een rijtjeswoning met tuin & inpandige garage. Buren waren mix tussen huurders & anti-krakers. Relatief goed onderhouden.

Nadeel: Veel onderhoud aan de 'tuin' wat verplicht werd & het laatste jaar geen straat meer maar een blubberweg ivm sloopwerkzaamheden verderop.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')