abonnement Unibet Coolblue
pi_196337319
Ik ben via werk in verschillende PI’s geweest. En ja het zal zeker zwaar zijn, maar over het algemeen hebben die gasten ook echt iemands leven verpest of zelfs beëindigd.
Dan heb je je credits wel verspeeld.

En ik ben ook in een jeugdgevangenis geweest en ik vond het maar raar dat ze met z’n allen in een woonkamer op een PlayStation zaten. Naar mijn idee is dat niet echt het idee van je tijd uitzitten en je zonden overdenken. Het mag van mij allemaal een tandje strenger.
pi_196337359
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:14 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Wat ik te horen heb gekregen is dat die goederen ook niet meer op cel mogen na 1 januari 2021. Van de religieuze boeken kan ik me nog iets bij voorstellen dat deze niet ingevoerd mogen worden maar dan wel via de DJI verstrekt kunnen worden.

Maar een mok? Die worden bij invoer gescand, daar kan je weinig raars mee doen, lijkt me...
Je kan een mok breken en de scherven gebruiken als mes.
Twiddel
pi_196337457
Okey ik ben even in een creatieve bui en ga bedenken wat voor wapens of dingen je kan maken per artikel.

• - Badjas
Scheuren en je kan jezelf ophangen of iemand ermee verwurgen.
• - Wekker
Kabel kan gebruikt worden voor ophanging, wurging, en hij zit vol met metale scherpe dingen. Het plastic kan je breken en slijpen voor een scherp voorwerp.
• - XBOX 360 + controllers (of andere spelcomputers met data-drager)
Kan gebruikt worden om mee op internet te komen, kan gebruikt worden voor gevaarlijke objecten en dan is er nog de vraag of gedetineerden lekker moeten gamen.
• - Rekenmachine
Zelfde als de wekker behalve het snoer
• - Punaises
Moet ik hier nog iets over zeggen?
• - Nagelknipper
Kan gebruikt worden voor automutilatie, of als je hem afbreekt heb je ineens 2 scherpe mesjes.
• - Panty
Deze snap ik echt niet, maar goed.
• - Pincet
Kan je iemand mee neersteken, kan gebruikt worden voor automutilatie
• - Magnetronbakjes
Die dingen zijn vaak uit dik plastic, als je hem kapot weet te maken kan je een stuk uit zo'n bakje slijpen en je hebt een mes
• - Scheermesjes
Hier hoeft hopelijk geen uitleg over
• - Blikopener
Ooit gevoelt hoe scherp zo'n snij ring op een blikopener is?
• - Cd map
Geen idee maar misschien kan je die naar iemands hoofd werpen?
• - Batterij oplader
Zelfde als met de wekker
• - Neustrimmer
zit vol met scherpe metalen deeltjes
• - Radio
Vind ik raar gezien een tv wel mag, maar reden kan dezelfde zijn als de wekker
• - Fotolijst
Kan je breken en het hout/plastic slijpen, en eventueel glas... tja.
• - Stropdas/strik
Ophanging/verwurging
• - Mok
Breken en slijpen
• - Knijplamp
Wekker, en altijd handig tijdens een riot
• - Bijbel/Koran
Deze snap ik ook niet goed
• - Djelebba
Zelfde als met de ochtendjas

Okey, dit is mijn inschatting, ik werk echter niet in een gevangenis en heb niet gezeten dus ik kan het totaal mis hebben.
Twiddel
pi_196337522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:46 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Ik heb van de week gebeld naar de PI, onder het mom dat ik een paar van de gewraakte items op de lijst wou invoeren. Hierbij werd het verhaal bevestigd van wat mijn vriend me heeft verteld. Ik vroeg ook of deze lijst openbaar is en waar ik deze dan kan vinden. Hierover werd verteld dat deze binnenkort openbaar wordt gemaakt. Veder de mededeling dat een groot deel van de items dan via de PI zelf verkocht zal worden.

Ook mijn maat aan de telefoon gehad. Hij en enkele mede gevangenen zijn bezig om een brief naar de Nationale Ombudsman te schrijven. Hij zal dan ook een kopie naar mij toe sturen met aan mij de taak deze verder te verspreiden binnen verschillende media. Nu weet ik niet zo goed wat ik hiermee aanmoet... Ik bedoel, misdaad redacties van de grote kranten zou ik kunnen aanschrijven, maar verder? Zembla? :?
Geschriften verspreiden voor gedetineerden zou ik nooit doen.

Waarom je ze intern mag kopen is voor veel items best logisch, vooral omdat ze dan ook een telling bij kunnen houden.
pi_196337560
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:45 schreef summer2bird het volgende:
Okey ik ben even in een creatieve bui en ga bedenken wat voor wapens of dingen je kan maken per artikel.

• - Badjas
Scheuren en je kan jezelf ophangen of iemand ermee verwurgen.
• - Wekker
Kabel kan gebruikt worden voor ophanging, wurging, en hij zit vol met metale scherpe dingen. Het plastic kan je breken en slijpen voor een scherp voorwerp.
wekkerradio heeft ontvanger. Criminelen zijn creatief
quote:
• - XBOX 360 + controllers (of andere spelcomputers met data-drager)
Kan gebruikt worden om mee op internet te komen, kan gebruikt worden voor gevaarlijke objecten en dan is er nog de vraag of gedetineerden lekker moeten gamen.
gamen is het probleem niet. De mogelijkheid om boodschappen te delen wel.
quote:
• - Rekenmachine
Zelfde als de wekker behalve het snoer
veel zijn programmeerbaar, as ze dat niet lijken te zijn. Dan is het goed mogelijk dat hij aangepast is
quote:
• - Punaises
Moet ik hier nog iets over zeggen?
• - Nagelknipper
Kan gebruikt worden voor automutilatie, of als je hem afbreekt heb je ineens 2 scherpe mesjes.
• - Panty
Deze snap ik echt niet, maar goed.
filter voor de cel destilleerderij
quote:
• - Pincet
Kan je iemand mee neersteken, kan gebruikt worden voor automutilatie
• - Magnetronbakjes
Die dingen zijn vaak uit dik plastic, als je hem kapot weet te maken kan je een stuk uit zo'n bakje slijpen en je hebt een mes
of spullen in verbergen. Daarnaast is een te grote voorraad op cel niet de bedoeling.
quote:
• - Scheermesjes
Hier hoeft hopelijk geen uitleg over
• - Blikopener
Ooit gevoelt hoe scherp zo'n snij ring op een blikopener is?
• - Cd map
Geen idee maar misschien kan je die naar iemands hoofd werpen?
illegale media zijn niet toegestaan. Controle word hie mee lastiger
quote:
• - Batterij oplader
Zelfde als met de wekker
• - Neustrimmer
zit vol met scherpe metalen deeltjes
• - Radio
Vind ik raar gezien een tv wel mag, maar reden kan dezelfde zijn als de wekker
tv mag je ook niet importeren. Wel huren.
quote:
• - Fotolijst
Kan je breken en het hout/plastic slijpen, en eventueel glas... tja.
• - Stropdas/strik
Ophanging/verwurging
• - Mok
Breken en slijpen
• - Knijplamp
Wekker, en altijd handig tijdens een riot
• - Bijbel/Koran
Deze snap ik ook niet goed
ongeschreven boodschappen. Kan je in het complex zelf krijgen.
quote:
• - Djelebba
Zelfde als met de ochtendjas

Okey, dit is mijn inschatting, ik werk echter niet in een gevangenis en heb niet gezeten dus ik kan het totaal mis hebben.
Kleine aanvulling
pi_196337598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

wekkerradio heeft ontvanger. Criminelen zijn creatief
[..]

gamen is het probleem niet. De mogelijkheid om boodschappen te delen wel.
[..]

veel zijn programmeerbaar, as ze dat niet lijken te zijn. Dan is het goed mogelijk dat hij aangepast is
[..]

filter voor de cel destilleerderij
[..]

of spullen in verbergen. Daarnaast is een te grote voorraad op cel niet de bedoeling.
[..]

• - Batterij oplader
Zelfde als met de wekker
• - Neustrimmer
zit vol met scherpe metalen deeltjes
• - Radio
Vind ik raar gezien een tv wel mag, maar reden kan dezelfde zijn als de wekker
tv mag je ook niet importeren. Wel huren.
[..]

ongeschreven boodschappen. Kan je in het complex zelf krijgen.
[..]

Kleine aanvulling
[/quote]
Ah nice, dankje :)
Twiddel
  vrijdag 20 november 2020 @ 17:21:53 #107
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_196337827
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:45 schreef summer2bird het volgende:
Okey ik ben even in een creatieve bui en ga bedenken wat voor wapens of dingen je kan maken per artikel.

• - Badjas
Scheuren en je kan jezelf ophangen of iemand ermee verwurgen.
• - Wekker
Kabel kan gebruikt worden voor ophanging, wurging, en hij zit vol met metale scherpe dingen. Het plastic kan je breken en slijpen voor een scherp voorwerp.
• - XBOX 360 + controllers (of andere spelcomputers met data-drager)
Kan gebruikt worden om mee op internet te komen, kan gebruikt worden voor gevaarlijke objecten en dan is er nog de vraag of gedetineerden lekker moeten gamen.
• - Rekenmachine
Zelfde als de wekker behalve het snoer
• - Punaises
Moet ik hier nog iets over zeggen?
• - Nagelknipper
Kan gebruikt worden voor automutilatie, of als je hem afbreekt heb je ineens 2 scherpe mesjes.
• - Panty
Deze snap ik echt niet, maar goed.
• - Pincet
Kan je iemand mee neersteken, kan gebruikt worden voor automutilatie
• - Magnetronbakjes
Die dingen zijn vaak uit dik plastic, als je hem kapot weet te maken kan je een stuk uit zo'n bakje slijpen en je hebt een mes
• - Scheermesjes
Hier hoeft hopelijk geen uitleg over
• - Blikopener
Ooit gevoelt hoe scherp zo'n snij ring op een blikopener is?
• - Cd map
Geen idee maar misschien kan je die naar iemands hoofd werpen?
• - Batterij oplader
Zelfde als met de wekker
• - Neustrimmer
zit vol met scherpe metalen deeltjes
• - Radio
Vind ik raar gezien een tv wel mag, maar reden kan dezelfde zijn als de wekker
• - Fotolijst
Kan je breken en het hout/plastic slijpen, en eventueel glas... tja.
• - Stropdas/strik
Ophanging/verwurging
• - Mok
Breken en slijpen
• - Knijplamp
Wekker, en altijd handig tijdens een riot
• - Bijbel/Koran
Deze snap ik ook niet goed
• - Djelebba
Zelfde als met de ochtendjas

Okey, dit is mijn inschatting, ik werk echter niet in een gevangenis en heb niet gezeten dus ik kan het totaal mis hebben.
Idd heel creatief, je had er zin an :D

En van vele items zie ik ook wel het potentiële gevaar van, om daarmee jezelf of anderen iets aan te doen. Je hoeft geen Einstein te zijn om het gevaar van een scheermes of pincet in te zien.

Maar dan vraag ik me toch af of het er echt zo heftig aan toe gaat? Ik zie het zelf niet zo vaak in de media voorbij komen, plus lijkt het me niet dat we hier van die Amerikaanse toestanden hebben.

Hoe proportioneel zijn deze maatregelen?
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  vrijdag 20 november 2020 @ 17:24:38 #108
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_196337856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Geschriften verspreiden voor gedetineerden zou ik nooit doen.

Waarom je ze intern mag kopen is voor veel items best logisch, vooral omdat ze dan ook een telling bij kunnen houden.
Denk ook als ze het zelf gaan verkopen ze er een redelijke winst op maken.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_196338053
Een tv is 3eu per week amper wist te noemen
pi_196338375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:21 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Idd heel creatief, je had er zin an :D

En van vele items zie ik ook wel het potentiële gevaar van, om daarmee jezelf of anderen iets aan te doen. Je hoeft geen Einstein te zijn om het gevaar van een scheermes of pincet in te zien.

Maar dan vraag ik me toch af of het er echt zo heftig aan toe gaat? Ik zie het zelf niet zo vaak in de media voorbij komen, plus lijkt het me niet dat we hier van die Amerikaanse toestanden hebben.

Hoe proportioneel zijn deze maatregelen?
Ja het gaat er heftig aan toe.
Ik moest eens lang wachten voor ik een AZC uitzetcentrum in mocht. Ineens zie je allemaal gasten met gummiknuppels en schilden naar binnen gaan. Ik ben maar even blijven wachten 😅
En dit was dus niet eens een PI, maar een soort halve gevangenis waar uitgeprocedeerde asielzoekers komen die wachten op uitzetting.

En de hoeveelheid gesloopte TVs is echt niet normaal. Als het kapot kan, gaat het kapot. En wij met z’n allen maar betalen. Dat zijn de laatste jaren voornamelijk Marokkanen en Algerijnen, allemaal uit veilige landen die totaal geen kans hebben op een verblijfsvergunning.
En het meest idiote is nog wel, dit gebouw staat in Rotterdam op de luchthaven en ik ging er vanuit dat ze op het vliegtuig worden gezet maar dat gebeurt dus niet. Ze krijgen een treinkaartje naar het land waar ze in de EU zijn binnen gekomen. De eerste de beste halte stappen ze uit en verdwijnen ze in de illegaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisChrartin op 20-11-2020 18:14:27 ]
  maandag 23 november 2020 @ 15:52:54 #111
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_196378597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:42 schreef investeerdertje het volgende:
Een tv is 3eu per week amper wist te noemen
Ik doelde meer op de winkellijsten van de PI, waar, vergeleken met de supermarkt, de prijzen (op zn minst) dubbel zo hoog zijn.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  maandag 23 november 2020 @ 15:54:20 #112
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_196378636
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:09 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja het gaat er heftig aan toe.
Ik moest eens lang wachten voor ik een AZC uitzetcentrum in mocht. Ineens zie je allemaal gasten met gummiknuppels en schilden naar binnen gaan. Ik ben maar even blijven wachten 😅
En dit was dus niet eens een PI, maar een soort halve gevangenis waar uitgeprocedeerde asielzoekers komen die wachten op uitzetting.

En de hoeveelheid gesloopte TVs is echt niet normaal. Als het kapot kan, gaat het kapot. En wij met z’n allen maar betalen. Dat zijn de laatste jaren voornamelijk Marokkanen en Algerijnen, allemaal uit veilige landen die totaal geen kans hebben op een verblijfsvergunning.
En het meest idiote is nog wel, dit gebouw staat in Rotterdam op de luchthaven en ik ging er vanuit dat ze op het vliegtuig worden gezet maar dat gebeurt dus niet. Ze krijgen een treinkaartje naar het land waar ze in de EU zijn binnen gekomen. De eerste de beste halte stappen ze uit en verdwijnen ze in de illegaliteit.
Tsja... ik vind het moeilijk hoor, om deze twee te vergelijken met elkaar. Als je dit soort geintjes als 'gewone' gedetineerde uithaalt dan is het vaak een enkeltje isoleercel.
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_196379268
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:52 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de winkellijsten van de PI, waar, vergeleken met de supermarkt, de prijzen (op zn minst) dubbel zo hoog zijn.
Je word al voorzien in je basis benodigdheden. Hier hoef je niet voor te betalen. De rest is luxe, luxe kost geld. Het is en blijft een gevangenis.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:54 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Tsja... ik vind het moeilijk hoor, om deze twee te vergelijken met elkaar. Als je dit soort geintjes als 'gewone' gedetineerde uithaalt dan is het vaak een enkeltje isoleercel.
Een enkeltje isoleer kennen wij niet in Nederland. Sterker, voor langer dan een dag moet je echt moeite doen.

De mensen die dit doen hebben geen uitzicht op iets beters, dit is de doelgroep die je krijgt als je alles weg neemt in de gevangenis, alleen hebben deze mensen hun leven soms zelfs te verliezen. Wat zouden ze verder moeten doen dan je de boeien en het masker om doen en je deporteren? Dat is immers wat er binnen enkele dagen gebeurt als je daar zit.
pi_196381524
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:54 schreef Boy_Zonderman het volgende:

[..]

Tsja... ik vind het moeilijk hoor, om deze twee te vergelijken met elkaar. Als je dit soort geintjes als 'gewone' gedetineerde uithaalt dan is het vaak een enkeltje isoleercel.
En terecht. Als je je niet kan gedragen moet ja maar de consequenties voelen.
Niet van dat halfzachte gedoe. Je zit er niet in omdat je een keer te hard gereden hebt ofzo dus het is dan niet de eerste keer dat je de fout ingaat.
pi_196382842
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:09 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

En terecht. Als je je niet kan gedragen moet ja maar de consequenties voelen.
Niet van dat halfzachte gedoe. Je zit er niet in omdat je een keer te hard gereden hebt ofzo dus het is dan niet de eerste keer dat je de fout ingaat.
Ik vraag me toch af wat voor werk jij doet. Kennelijk zorgt het er enerzijds voor dat je regelmatig in PI's komt, maar anderzijds heeft het niet geleid tot veel kennis van zaken. Waarschijnlijk dus geen werk dat direct met de gedetineerden te maken heeft. Als ik zou moeten gokken: teamleider van een schoonmaakbedrijf of zoiets.
pi_196383371
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af wat voor werk jij doet. Kennelijk zorgt het er enerzijds voor dat je regelmatig in PI's komt, maar anderzijds heeft het niet geleid tot veel kennis van zaken. Waarschijnlijk dus geen werk dat direct met de gedetineerden te maken heeft. Als ik zou moeten gokken: teamleider van een schoonmaakbedrijf of zoiets.
Maakt niet uit wat ik doe/deed maar het was geen schoonmaak o.i.d.
Maar blijkbaar zie ik het helemaal verkeerd, ‘omdat ik geen kennis van zaken heb’.
Ik vind het niet normaal dat je de boel sloopt. Daar moeten consequenties aan hangen wat mij betreft.
pi_196384573
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:46 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat ik doe/deed maar het was geen schoonmaak o.i.d.
Maar blijkbaar zie ik het helemaal verkeerd, ‘omdat ik geen kennis van zaken heb’.
Ik vind het niet normaal dat je de boel sloopt. Daar moeten consequenties aan hangen wat mij betreft.
Wat voor consequenties had je in gedachten als iemand in een uitzetcentrum de boel vernielt?
pi_196385010
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat voor consequenties had je in gedachten als iemand in een uitzetcentrum de boel vernielt?
Zeg jij het maar. Ik heb immers geen kennis van zaken.
pi_196385754
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:04 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Zeg jij het maar. Ik heb immers geen kennis van zaken.
Ik zou het niet weten. Ze zitten daar al vast in afwachting van uitzetting, wat wil je daar nog extra aan toevoegen? Een boete? Langer opsluiten? Het heeft weinig zin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')