abonnement Unibet Coolblue
pi_196173771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen hoe de democraten, media-gelovers en anti-Trumpers maar blijven roepen "Er is geen enkel bewijs, dus stop die beweringen over fraude het maar in de doofpot"

Begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat er aanwijzingen zijn die onderzocht worden en die door dat onderzoek kunnen leiden naar een bewijs? Waarom krijgen ze niet de kans om tot een bewijs te komen en eist de media eerst een bewijs? Je kunt toch benoemen dat er geruchten zijn? En dat Trump daarmee aan de slag gaat en daar recht op heeft?

Trump kan (nog) niet zomaar zeggen dat hij gewonnen heeft. En het is ook terecht dat de media zegt dat er nog geen bewijs is van fraude. Maar tegelijkertijd roepen verschillende media Biden uit als winnaar. Terwijl dit nog helemaal niet zeker is. Hiervoor zullen de media volgens mij de uitspraak van de rechter af moeten wachten.

Volgens mij begint het bewijsproces nu pas. Je kunt toch niet verwachten dat ze nu al een bewijs hebben?

Als je ergens een lijk in de struiken vindt en mensen in de omgeving hebben schoten gehoord. Zegt de media dan "man in struiken overleden aan ouderdom" of zeg je dan "dode man in struiken gevonden. Onderzoek naar doodsoorzaak loopt nog"? Vind je het ook terecht dat het lijk dan meteen opgeruimd wordt en ieder sporenonderzoek onmogelijk gemaakt wordt? Of geef je de mensen eerst eens rustig de kans of het wel echt ouderdom is en of er niet meer aan de hand is, gezien ze sterke aanwijzingen.

Volgens mij gaan 70 observanten onder eed verklaren dat ze met fraude te maken hebben gehad. Zij beweren dat ze geen toezicht hebben gehad tijdens het tellen van de stemmen en dat toegang geweigerd is.

De media kunnen volgens mij best vermelden dat de legitimiteit van de verkiezingen nog onderzocht wordt en dat de winnaar pas bekend is als 270 of meer van de kiesmannen unaniem uitspraak gekozen hebben voor een kandidaat. Dit is nog lang niet het geval volgens mij.

Trump kan Arizona nog winnen volgens mij.
En in Georgia gaat er opnieuw geteld worden volgens mij.
In Pennsylvania, Winsconsin en Michigan loopt onderzoek naar stemmen van onder andere dode mensen volgens mij. En grote hoeveelheden post-stemmen die binnengekomen zijn, heb ik gehoord.
In Nevada gaan geruchten dat er 9000 mensen gestemd hebben die niet meer in Nevada wonen.

Het bewijs hiervan is er (nog) niet en loopt dus nog. Indien onderzoek leidt tot een bewijs van fraude, dat nu nog niet het geval is, kan Trump de verkiezingen nog winnen.

Volgens mij houdt de media mensen voor de gek door nu al te zeggen dat Trump verloren heeft. Net als in 2000 (Bush) en 1948 (Truman).

Ik doe geen stellingen in deze post. Ik lieg nergens in deze post. Zie ook hoe vaak ik "volgens mij" zeg in deze post.
Volgens mij is niemand tegen onderzoek, en zul je wanneer je een rechterlijk proces wilt starten toch echt bewijs moeten hebben, anders is er geen grond om überhaupt iets op te ondernemen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:25:08 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196173822
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen hoe de democraten, media-gelovers en anti-Trumpers maar blijven roepen "Er is geen enkel bewijs, dus stop die beweringen over fraude het maar in de doofpot"

Begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat er aanwijzingen zijn die onderzocht worden en die door dat onderzoek kunnen leiden naar een bewijs? Waarom krijgen ze niet de kans om tot een bewijs te komen en eist de media eerst een bewijs? Je kunt toch benoemen dat er geruchten zijn? En dat Trump daarmee aan de slag gaat en daar recht op heeft?

Trump kan (nog) niet zomaar zeggen dat hij gewonnen heeft. En het is ook terecht dat de media zegt dat er nog geen bewijs is van fraude. Maar tegelijkertijd roepen verschillende media Biden uit als winnaar. Terwijl dit nog helemaal niet zeker is. Hiervoor zullen de media volgens mij de uitspraak van de rechter af moeten wachten.

Volgens mij begint het bewijsproces nu pas. Je kunt toch niet verwachten dat ze nu al een bewijs hebben?

Als je ergens een lijk in de struiken vindt en mensen in de omgeving hebben schoten gehoord. Zegt de media dan "man in struiken overleden aan ouderdom" of zeg je dan "dode man in struiken gevonden. Onderzoek naar doodsoorzaak loopt nog"? Vind je het ook terecht dat het lijk dan meteen opgeruimd wordt en ieder sporenonderzoek onmogelijk gemaakt wordt? Of geef je de mensen eerst eens rustig de kans of het wel echt ouderdom is en of er niet meer aan de hand is, gezien ze sterke aanwijzingen.

Volgens mij gaan 70 observanten onder eed verklaren dat ze met fraude te maken hebben gehad. Zij beweren dat ze geen toezicht hebben gehad tijdens het tellen van de stemmen en dat toegang geweigerd is.

De media kunnen volgens mij best vermelden dat de legitimiteit van de verkiezingen nog onderzocht wordt en dat de winnaar pas bekend is als 270 of meer van de kiesmannen unaniem uitspraak gekozen hebben voor een kandidaat. Dit is nog lang niet het geval volgens mij.

Trump kan Arizona nog winnen volgens mij.
En in Georgia gaat er opnieuw geteld worden volgens mij.
In Pennsylvania, Winsconsin en Michigan loopt onderzoek naar stemmen van onder andere dode mensen volgens mij. En grote hoeveelheden post-stemmen die binnengekomen zijn, heb ik gehoord.
In Nevada gaan geruchten dat er 9000 mensen gestemd hebben die niet meer in Nevada wonen.

Het bewijs hiervan is er (nog) niet en loopt dus nog. Indien onderzoek leidt tot een bewijs van fraude, dat nu nog niet het geval is, kan Trump de verkiezingen nog winnen.

Volgens mij houdt de media mensen voor de gek door nu al te zeggen dat Trump verloren heeft. Net als in 2000 (Bush) en 1948 (Truman).

Ik doe geen stellingen in deze post. Ik lieg nergens in deze post. Zie ook hoe vaak ik "volgens mij" zeg in deze post.
Leuk en aardig maar in 2000 was het verschil echt zo klein dat een hertelling echt wel een vereiste was.
Het verschil nu is wel heel wat groter.
Dat ging echt over duizenden stemmen..
Niet over miljoenen wat nu het geval is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196173946
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar in 2000 was het verschil echt zo klein dat een hertelling echt wel een vereiste was.
Het verschil nu is wel heel wat groter.
Dat ging echt over duizenden stemmen..
Niet over miljoenen wat nu het geval is.
Het lijkt in 2020 wel een stuk makkelijker te zijn om op grote schaal te frauderen. Die mail in ballots had je toen niet. Ook het dominion systeem, dat votes aan de tegen partij geeft, had je toen niet. Daarnaast gaat het niet om miljoenen... In sommige staten gaat het om 10.000den.

En de tijd die ze hebben genomen om te tellen is ook wel een beetje sketchy.
pi_196174077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:14 schreef illusions het volgende:

[..]

We hebben het over het claimen van de owerninning, daarbij is het relevant of je zittend president bent of niet.
Nee, ik had het over het presidentje spelen.
pi_196174102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:19 schreef Ixnay het volgende:
Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen hoe de democraten, media-gelovers en anti-Trumpers maar blijven roepen "Er is geen enkel bewijs, dus stop die beweringen over fraude het maar in de doofpot"

Begrijp ik het verkeerd als ik zeg dat er aanwijzingen zijn die onderzocht worden en die door dat onderzoek kunnen leiden naar een bewijs? Waarom krijgen ze niet de kans om tot een bewijs te komen en eist de media eerst een bewijs? Je kunt toch benoemen dat er geruchten zijn? En dat Trump daarmee aan de slag gaat en daar recht op heeft?

Trump kan (nog) niet zomaar zeggen dat hij gewonnen heeft. En het is ook terecht dat de media zegt dat er nog geen bewijs is van fraude. Maar tegelijkertijd roepen verschillende media Biden uit als winnaar. Terwijl dit nog helemaal niet zeker is. Hiervoor zullen de media volgens mij de uitspraak van de rechter af moeten wachten.

Volgens mij begint het bewijsproces nu pas. Je kunt toch niet verwachten dat ze nu al een bewijs hebben?

Als je ergens een lijk in de struiken vindt en mensen in de omgeving hebben schoten gehoord. Zegt de media dan "man in struiken overleden aan ouderdom" of zeg je dan "dode man in struiken gevonden. Onderzoek naar doodsoorzaak loopt nog"? Vind je het ook terecht dat het lijk dan meteen opgeruimd wordt en ieder sporenonderzoek onmogelijk gemaakt wordt? Of geef je de mensen eerst eens rustig de kans of het wel echt ouderdom is en of er niet meer aan de hand is, gezien ze sterke aanwijzingen.

Volgens mij gaan 70 observanten onder eed verklaren dat ze met fraude te maken hebben gehad. Zij beweren dat ze geen toezicht hebben gehad tijdens het tellen van de stemmen en dat toegang geweigerd is.

De media kunnen volgens mij best vermelden dat de legitimiteit van de verkiezingen nog onderzocht wordt en dat de winnaar pas bekend is als 270 of meer van de kiesmannen unaniem uitspraak gekozen hebben voor een kandidaat. Dit is nog lang niet het geval volgens mij.

Trump kan Arizona nog winnen volgens mij.
En in Georgia gaat er opnieuw geteld worden volgens mij.
In Pennsylvania, Winsconsin en Michigan loopt onderzoek naar stemmen van onder andere dode mensen volgens mij. En grote hoeveelheden post-stemmen die binnengekomen zijn, heb ik gehoord.
In Nevada gaan geruchten dat er 9000 mensen gestemd hebben die niet meer in Nevada wonen.

Het bewijs hiervan is er (nog) niet en loopt dus nog. Indien onderzoek leidt tot een bewijs van fraude, dat nu nog niet het geval is, kan Trump de verkiezingen nog winnen.

Volgens mij houdt de media mensen voor de gek door nu al te zeggen dat Trump verloren heeft. Net als in 2000 (Bush) en 1948 (Truman).

Ik doe geen stellingen in deze post. Ik lieg nergens in deze post. Zie ook hoe vaak ik "volgens mij" zeg in deze post.
Elke getuige is sowieso bewijs.

Hoe valide het is moet nog worden beslist.

Maar je kunt niet van te voren al stellen dat al die mensen liegen.

Verder toont dit allemaal inderdaad aan dat de media niet aan eerlijke verslaggeving doet.
  dinsdag 10 november 2020 @ 18:44:27 #231
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196174107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar in 2000 was het verschil echt zo klein dat een hertelling echt wel een vereiste was.
Het verschil nu is wel heel wat groter.
Dat ging echt over duizenden stemmen..
Niet over miljoenen wat nu het geval is.
Sorry maar ik denk dat je het compleet mis hebt.

Zelfs volgens de media, waar aan getwijfeld wordt, is in Wisconsin het verschil maar 20.000 stemmen.
In Michigan 100.000 en Pennsylvania gaat het om een 40.000. En in Nevada is het nog minder. In Arizona zijn ze nog niet eens uitgeteld en wordt het verschil kleiner.

Die miljoenen verschil van jou zie ik niet. Of heb je het over de popular vote? Dat beslist namelijk niet de verkiezingen. Ook in 2000 speelde dat geen rol bij de hertelling in Florida.
pi_196174108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Leuk en aardig maar in 2000 was het verschil echt zo klein dat een hertelling echt wel een vereiste was.
Het verschil nu is wel heel wat groter.
Dat ging echt over duizenden stemmen..
Niet over miljoenen wat nu het geval is.
Het gaat nu ook over duizenden stemmen in individuele staten.
pi_196174238
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En die laatste 10duizenden stemmen gaan allemaal voor Trump zijn? Dat is wel wat hij bijna nodig heeft om nog te winnen daar.
Hier reageerde je op toch, @Ali_Kannibali?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, punt is dat er hertellingen zijn en de definitieve uitslag nog niet vaststaat. Er zijn staten waarbij de verschillen te klein zijn.

Het is gewoon voorbarig om nu al de president uit te hangen. Ook vreselijk dom ten opzichte van de kiezers die geloven dat de overwinning al is behaald, en de rest van de wereld die al begonnen is met feliciteren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 16:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Heeft Trompie niet ook al de overwinning geclaimd trouwens? :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Enige verschil is dat hij nog steeds zittend president is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij irrelevant.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 17:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Voor het uitvoeren van de taken van een president lijkt het me vrij relevant dat je ook daadwerklijk tot president bent beëdigd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:14 schreef illusions het volgende:

[..]

We hebben het over het claimen van de owerninning, daarbij is het relevant of je zittend president bent of niet.
Excuus voor de mierenneukerij maar het ging volgens mij duidelijk over wie de overwinning (ten onrechte) claimt.
De overwinning claimen ze dus beiden, met als enige verschil dat sommigen van mening zijn dat het hertellingen nog een verschil kunnen maken.

Dan is het dus irrelevant of je zittend president bent. :P

;)
pi_196174355
twitter
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:02:46 #235
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196174380
Volgens verschillende media is het verschil in Georgia nog maar 12.000 stemmen en in Arizona nog maar 15.000.

Opvallend veel stemmen lijken naar de republikeinen te gaan.
pi_196174385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:02 schreef Ixnay het volgende:
Volgens verschillende media is het verschil in Georgia nog maar 12.000 stemmen en in Arizona nog maar 15.000.

Opvallend veel stemmen lijken naar de republikeinen te gaan.
Zal wel fraude zijn dan. :P
pi_196174388
Waar bekijken jullie de live counts?
pi_196174393
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 18:52 schreef illusions het volgende:

[..]

Hier reageerde je op toch, @:Ali_Kannibali?
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Excuus voor de mierenneukerij maar het ging volgens mij duidelijk over wie de overwinning (ten onrechte) claimt.
De overwinning claimen ze dus beiden, met als enige verschil dat sommigen van mening zijn dat het hertellingen nog een verschil kunnen maken.

Dan is het dus irrelevant of je zittend president bent. :P

;)
quote: Nee, punt is dat er hertellingen zijn en de definitieve uitslag nog niet vaststaat. Er zijn staten waarbij de verschillen te klein zijn.

Het is gewoon voorbarig om nu al de president uit te hangen.
Ook vreselijk dom ten opzichte van de kiezers die geloven dat de overwinning al is behaald, en de rest van de wereld die al begonnen is met feliciteren.
pi_196174436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

quote: Nee, punt is dat er hertellingen zijn en de definitieve uitslag nog niet vaststaat. Er zijn staten waarbij de verschillen te klein zijn.

Het is gewoon voorbarig om nu al de president uit te hangen.
Ook vreselijk dom ten opzichte van de kiezers die geloven dat de overwinning al is behaald, en de rest van de wereld die al begonnen is met feliciteren.
Ok dan miscommunicatie. :P
pi_196174473
@Ali_Kannibali waar check jij de counts dan?
pi_196174554
https://ftx.com/trade/TRUMPFEB

vertrouwen stijgt in Trump.
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:19:50 #242
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196174593
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:03 schreef illusions het volgende:

[..]

Zal wel fraude zijn dan. :P
Is daar bewijs van? Of aanwijzingen?

:N
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:20:30 #243
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196174604
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:03 schreef illusions het volgende:
Waar bekijken jullie de live counts?
Google gewoon:
Arizona election results.
Georgia election results.
pi_196174630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:09 schreef illusions het volgende:
@:Ali_kannibali waar check jij de counts dan?
https://www.realclearpolitics.com/
pi_196174740
quote:
10,000 Dead People Returned Mail-in Ballots in Michigan, Analysis Shows

More than 10,000 people confirmed or suspected dead have returned their mail-in ballots to vote in Michigan, according to an analysis of the state’s election data.

About 9,500 voters confirmed dead through the Social Security Death Index (SSDI) are marked in the state’s mail voting database as having returned their ballots. Another nearly 2,000 are 100 years old or more and are not listed as known living centenarians.

The analysis was provided by Richard Baris, director of Big Data Poll.

The data indicates that somebody else was trying to vote on behalf of these people.

“It’s also entirely possible that some of them aren’t even real people,” Baris told The Epoch Times via email. “If someone is 110 or some ridiculous age, we should have their death record but do not.”

Americans older than 110 are exceedingly rare. Only a handful of such seniors are known to live in Michigan.

According to the 2010 Census, there were 1,729 centenarians in Michigan (pdf).

Tracy Wimmer, spokeswoman for the Michigan Secretary of State, indicated that even if somebody tried to vote on behalf of a deceased person, the vote would be rejected.

“Ballots of voters who have died are rejected in Michigan, even if the voter cast an absentee ballot and then died before Election Day,” she previously told The Epoch Times via email.

However, Baris wasn’t convinced.

“While I’m open to the idea some of these have been rejected, I’m not open to any outright dismissal they all were rejected,” he said in a Nov. 8 tweet.

The data on how many ballots were rejected isn’t available yet, Wimmer said.

She said that “a ballot received for a living voter may be recorded in a way that makes it appear as if the voter is dead.”

“This can be because of voters with similar names, where the ballot is accidentally recorded as voted by John Smith Sr when it was actually voted by John Smith Jr; or because of inaccurately recorded birth dates in the qualified voter file.”

This only happens “on rare occasions,” she said.

Democratic nominee Joe Biden leads in Michigan by less than 150,000 votes. The Trump campaign filed a lawsuit in Michigan to halt vote counting until Republican observers are granted adequate access. A GOP-led Michigan legislature is investigating allegations of election irregularities in the state.

In a Nov. 9 lawsuit, a Detroit poll watcher alleged thousands of mail-in ballots from people who weren’t properly registered to vote were added to vote counts.

Poll operators were adding names and addresses to the poll book with made-up birth dates, such as 1-1-1900, he said in a sworn affidavit.

Baris said the mail voting data he worked from likely isn’t up to date enough to capture any irregularities that happened Election Day and after.

“If they did that on Election Day in Michigan, then we likely wouldn’t know until December,” he said. “If it is true, then they’d unfortunately get away with it in the short-term.”

President Donald Trump is challenging the results of the elections in several states where Biden holds a tight lead. The Trump campaign is alleging invalid ballots were counted for Democrats, valid ballots were thrown away for Republicans, and Republican ballot watchers were prevented from meaningfully observing the vote counting process.
pi_196175257
quote:
Waar halen die hun data vandaan dan?

Ik gebruik deze:
https://alex.github.io/ny(...)d-state-changes.html

Die gebruikt de API die ook gebruikt wordt door NY Times, en de data hiervan wordt opgeslagen in deze .CSV:
https://github.com/alex/n(...)nd-state-changes.csv

Als je nu op regel 63 kijkt, zie je bij Georgia onder "votes_remaining" een negatief getal. Dat lijkt me vrij raar.

Er staat op de pagina al:
The estimated votes remaining and county-level breakdown values might be off.

Dat is toch wel een "glitch" waarvan je je afvraagt waar die vandaan komt. Ik heb ergens een backup van de .CSV (van zaterdag) waar Georgia's "votes_remaining" echt een paar duizend negatief stonden.

Ik ben er nog niet achter hoe dit verschil te verklaren valt, misschien omdat ze van tevoren niet weten hoeveel stemmen ze tellen, maar is dat niet een vrij duidelijk en bekend cijfer? Het is een Github tool, maar dit is dus nogmaals, wel de officiële data waar o.a. NY Times en nog veel meer media outlets zich op baseren. Voor andere staten heb ik geen discrepanties gevonden.

Iemand hier met technische kennis die een mogelijke verklaring weet?
  dinsdag 10 november 2020 @ 19:52:52 #249
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_196175436
Mike pompeo

quote:
There will be a smooth transition to a second trump administration
https://twitter.com/i/status/1326228439330795520

[ Bericht 29% gewijzigd door Summers op 10-11-2020 20:02:50 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_196175561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Waar halen die hun data vandaan dan?

Ik gebruik deze:
https://alex.github.io/ny(...)d-state-changes.html

Die gebruikt de API die ook gebruikt wordt door NY Times, en de data hiervan wordt opgeslagen in deze .CSV:
https://github.com/alex/n(...)nd-state-changes.csv

Als je nu op regel 63 kijkt, zie je bij Georgia onder "votes_remaining" een negatief getal. Dat lijkt me vrij raar.

Er staat op de pagina al:
The estimated votes remaining and county-level breakdown values might be off.

Dat is toch wel een "glitch" waarvan je je afvraagt waar die vandaan komt. Ik heb ergens een backup van de .CSV (van zaterdag) waar Georgia's "votes_remaining" echt een paar duizend negatief stonden.

Ik ben er nog niet achter hoe dit verschil te verklaren valt, misschien omdat ze van tevoren niet weten hoeveel stemmen ze tellen, maar is dat niet een vrij duidelijk en bekend cijfer? Het is een Github tool, maar dit is dus nogmaals, wel de officiële data waar o.a. NY Times en nog veel meer media outlets zich op baseren. Voor andere staten heb ik geen discrepanties gevonden.

Iemand hier met technische kennis die een mogelijke verklaring weet?
Ik weet niet precies waar ze de data vandaan hebben, ik heb ook op CNN gekeken, er is vast geen 100% nauwkeurige telling. Deze site heeft een goede reputatie, is licht links ook blijkbaar dus niet al te biased normaal gesproken.

De NYT plaatste onlangs een bericht op Twitter dat het de taak van de media is om een nieuwe president uit te roepen :') Dat hebben ze daarna toch maar weer verwijderd.`

Geen idee trouwes wb negatieve stemmen, dat kan normaal gesproken idd niet.

Het lijkt wel een bananenrepubliek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-11-2020 20:10:54 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')