quote:De regimes in het Midden-Oosten die hun bevolking aansporen het Westen te haten om zo hun eigen onderdrukking voort te zetten zijn de uiteindelijke bron van het terrorisme. Of het nou een religieus regime als Saudi-Arabie is of een seculier Baathistisch regime zoals Irak is, die regimes zitten al tientallen jaren in het zadel en al net zo lang is het een teringzooi in het Midden-Oosten. Vervelend genoeg is het Midden-Oosten van vitaal belang voor de wereldeconomie en wordt er terrorisme daarvandaan de hele wereld over geexporteerd, anders had het zonder problemen genegeerd kunnen worden zoals de gruwelijke oorlogen in Centraal-Afrika.
Op donderdag 23 januari 2003 14:29 schreef Farzin het volgende:[..]
Logisch?? Alsof oorlog de enige oplossing voor terrorisme is.
quote:Ja, en ik zeg dat God op Antartica leeft...is het daardoor waar?
Op donderdag 23 januari 2003 14:42 schreef tvlxd het volgende:Maar hij/zij had het over terrorisme en niet het WTC (hoewel een keer aangehaald).
.
quote:Jij haalt 9/11 erbij.
Op donderdag 23 januari 2003 14:48 schreef Tia_Tijger het volgende:
Ja, en ik zeg dat God op Antartica leeft...is het daardoor waar?
quote:Dat zeg ik ook niet, hoewel ze wel het Palestijns terrorisme steunen en er een grote mogelijheid is dat Irak massavernietigingswapens gebruikt, of geeft/verkoopt aan de vijanden van zijn vijand.
Op donderdag 23 januari 2003 14:44 schreef Farzin het volgende:
Je loopt achter, de CIA kon geen bewijzen vinden dat Irak het terrorisme steunt.
quote:Met twee maten meten, dus. Als er in Rwanda een miljoen mensen worden afgeslacht is het niet erg, maar o wee als Saddam Hoessein niet op zijn knieën gaat voor Amerika, dan breekt de hel los.
Op donderdag 23 januari 2003 14:48 schreef CeeJee het volgende:
anders had het zonder problemen genegeerd kunnen worden zoals de gruwelijke oorlogen in Centraal-Afrika.
quote:Als ze in Rwanda wat hadden gedaan, waren het imperialisten.
Op donderdag 23 januari 2003 14:54 schreef Farzin het volgende:[..]
Met twee maten meten, dus. Als er in Rwanda een miljoen mensen worden afgeslacht is het niet erg, maar o wee als Saddam Hoessein niet op zijn knieën gaat voor Amerika, dan breekt de hel los.
quote:Oh...ik dacht dat de 'Axis of Evil' een term was die Bush had bedacht nav 9/11? Zat N-Korea daar ook niet in...en die kondigen openlijk aan met kernwapens bezig te zijn en daarmee willen de amerikanen 'goede relaties' mee houden tja...logisch hoor.
Op donderdag 23 januari 2003 14:52 schreef tvlxd het volgende:Jij haalt 9/11 erbij.
Dat zeg ik ook niet, hoewel ze wel het Palestijns terrorisme steunen en er een grote mogelijheid is dat Irak massavernietigingswapens gebruikt, of geeft/verkoopt aan de vijanden van zijn vijand.
De Palestijnse zaak ga ik verder niet op in behalve door te zeggen dat vrijwel alle landen in die regio steun geven op de een of andere manier aan de Palestijnen en alweer, die worden niet genoemd.
Uh..hoe verkoop je wapens waarvan het bestaan niet eens is aangetoond eigenlijk? Gekke vraag mischien maar leek mij redelijk relevant.
Sorry maar vanaf het eerste moment dat Bush Irak noemde heb ik het verhaal al niet geloofwaardig gevonden en tot op heden heb ik nog geen reden gezien om dit te veranderen.
quote:Je ontwijkt mijn vraag.
Op donderdag 23 januari 2003 14:58 schreef tvlxd het volgende:
Als ze in Rwanda wat hadden gedaan, waren het imperialisten.
quote:De VN heeft de lidstaten zowat gesmeekt om in te grijpen...men deed niets, de Fransen en Belgen stonden toe te kijken toen massa's mensen afgeslacht werden.
Op donderdag 23 januari 2003 14:58 schreef tvlxd het volgende:Als ze in Rwanda wat hadden gedaan, waren het imperialisten.
Maar ach. Het is en het blijft Amerika, DUS is het fout.
quote:Duidelijk.
Op donderdag 23 januari 2003 15:02 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Oh...ik dacht dat de 'Axis of Evil' een term was die Bush had bedacht nav 9/11? Zat N-Korea daar ook niet in...en die kondigen openlijk aan met kernwapens bezig te zijn en daarmee willen de amerikanen 'goede relaties' mee houden tja...logisch hoor.
Er is geen duidelijke link tussen Irak en internationaal terrorisme, er zijn vele landen met veel duidelijkere en bewijsbare links zonder dat zij plotseling met oorlog bedreigd worden.
quote:Laten we het daar verder over gaan hebben in het "Centraal Rwanda/Congo-topic deel 18".
Op donderdag 23 januari 2003 14:54 schreef Farzin het volgende:[..]
Met twee maten meten, dus. Als er in Rwanda een miljoen mensen worden afgeslacht is het niet erg, maar o wee als Saddam Hoessein niet op zijn knieën gaat voor Amerika, dan breekt de hel los.
quote:Noord Korea en China hebben er sowieso wel "zin an" waarbij amerikaanse militairen in Zuid korea aangevallen zullen worden , dan heb je nog dat gedoe over Taiwan en de ontwikkeling van nucleare wapens door Japan zit China blijkbaar ook niet zo lekker.
Op donderdag 23 januari 2003 14:06 schreef schatje het volgende:
En dat zijn??
Iran weet dat het als volgende op de lijst staat van de VS en zal toch actief moeten deelnemen om te voorkomen dat ze amerikaanse buren krijgen. en dan kunnen ze beter tegelijk weerstand bieden dan 1 voor 1
De Iraakse buurlanden zijn op dit moment aan het overleggen omtrend de dreigende oorlog.
en wie weet duikt de taliban weer op uit hun schuilplaats..
De Amerikaanse economie is al aan het instorten en deze oorlog om arabische olie te bemachtigen is een wanhoopsdaad
Het enigste wat China en de Arabieren hoeven te doen is voorkomen dat de VS daarin slaagt en dan is het VS
en de beste manier om dat te doen is de amerikaanse militaire kracht te overbelasten met meerdere oorlogsfronten
kijk ook de tegenlicht uitzending van de VPRO over de staat van de amerikaanse economie en of het wel de supermacht is die het beweert te zijn
De hegemonie van de VS
quote:De voedingsbodem van haat wordt mede gecreëerd door de VS.En die de wederzijdse haat alleen nog maar zal versterken, generaties en generaties lang.Dat is het prijskaartje.
Op donderdag 23 januari 2003 14:48 schreef CeeJee het volgende:[..]
De regimes in het Midden-Oosten die hun bevolking aansporen het Westen te haten om zo hun eigen onderdrukking voort te zetten zijn de uiteindelijke bron van het terrorisme.
quote:Geloof er weinig van, het resultaat zou een Noord-Korea zijn waar meerdere nukes opzullen landen, daar heeft China ook niks aan.
Op donderdag 23 januari 2003 15:15 schreef Fonkmeistah het volgende:
Noord Korea en China hebben er sowieso wel "zin an" waarbij amerikaanse militairen in Zuid korea aangevallen zullen worden , dan heb je nog dat gedoe over Taiwan en de ontwikkeling van nucleare wapens door Japan zit China blijkbaar ook niet zo lekker.
Maar natuurlijk is Iran next, en dat is maar goed ook.
quote:Komt de VS daar wel mee weg??
Op donderdag 23 januari 2003 16:33 schreef BAZZA het volgende:[..]
Maar natuurlijk is Iran next, en dat is maar goed ook.
quote:Flink suggestief verhaal weer zeg.
Op donderdag 23 januari 2003 15:15 schreef Fonkmeistah het volgende:kijk ook de tegenlicht uitzending van de VPRO over de staat van de amerikaanse economie en of het wel de supermacht is die het beweert te zijn
De hegemonie van de VS
quote:Nu de realiteit:
Maar is Amerika in werkelijkheid wel de supermacht die ze beweert te zijn? Of is dit een facade, die de regering in Washington overeind houdt om de aandacht af te leiden van de binnenlandse problemen? Hoe ziet de andere kant van Amerika eruit? In het rijkste land ter wereld leeft nog steeds 20% van de bevolking onder de armoedegrens en heeft liefst 16 % van de huishoudens geen ziektekostenverzekering. Bovendien lijkt de economische situatie snel te verslechteren, steeds meer investeerders trekken hun geld uit Amerika.
quote:Die cijfers zijn nou niet echt slecht te noemen, he?
In het rijkste land ter wereld leeft 80% van de bevolking boven de armoedegrens en heeft liefst 84 % van de huishoudens een ziektekostenverzekering.
quote:Ja, of... na de val van Saddam krijgen de Ayatollah's het benauwt en geven ze de echte leider van Iran eens macht en kan de verzoening met de VS beginnen.... in dat geval:
Op donderdag 23 januari 2003 16:35 schreef schatje het volgende:
Komt de VS daar wel mee weg??
Saoudi's: You are next
quote:Dat is ook heeeeel hard nodig.
Op donderdag 23 januari 2003 16:38 schreef BAZZA het volgende:Saoudi's: You are next
quote:Zeker, in de jaren 70 zei men ook zoiets over de VS en.... de groei in de VS was daarna weer hoger als in Europa, de VS is nou eenmaal een stuk dynamischer als Europa, dat heeft zowel voor als nadelen
Op donderdag 23 januari 2003 16:38 schreef X-Ray het volgende:
Flink suggestief verhaal weer zeg.
quote:Yep, goed idee:
Op donderdag 23 januari 2003 16:38 schreef X-Ray het volgende:Nu de realiteit:
quote:Hmmm...
The number of Americans living in poverty grew significantly in 2001, swelling to 32.9 million people - nearly one out of every eight people in the United States. Poverty's rise to 11.7% of the total population represented an additional 1.3 million people falling into need - and the first year-to-year rise in a decade. (U.S. Census Bureau, Current Population Survey, September 2002.)Many experts believe a more realistic poverty threshold for a family of four would be in the area of $30,000 a year - and that a more accurate estimate of the poverty rate in America would be 30% of the total population. (Economic Policy Institute, 2001.)
quote:Wat je niet slecht noemt...ik vindt het diep triest vooral omdat de armoede in de VS een vrij sterke stijgende lijn vertoont.
Die cijfers zijn nou niet echt slecht te noemen, he?
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 16:38 schreef BAZZA het volgende:Ja, of... na de val van Saddam krijgen de Ayatollah's het benauwt en geven ze de echte leider van Iran eens macht en kan de verzoening met de VS beginnen.... in dat geval:
Saoudi's: You are next
quote:En jullie zeuren over maroc.nl?
En van X-Ray mochten we dit vernemen:Dat is ook heeeeel hard nodig.
Saudi-Arabie moet echt tot op de laatste Muttawa uitgerookt worden. DAT is pas echt het broeinest van terrorisme.
quote:Er is nogal een verschil tussen een regime aanvallen en een heel land nuken
Op donderdag 23 januari 2003 16:53 schreef Tia_Tijger het volgende:En jullie zeuren over maroc.nl?
Lijkt mij dat jullie geen haar beter zijn als de blaatschapen daar die roepen dat Israel 'genuked' moet worden.
maar ach details he?
quote:Saudi-Arabie is de Mekka van de terrorisme. Het moet niet uitgerookt maar platgebombardeerd worden. Incl. Mekka zelf
Op donderdag 23 januari 2003 16:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat is ook heeeeel hard nodig.
Saudi-Arabie moet echt tot op de laatste Muttawa uitgerookt worden. DAT is pas echt het broeinest van terrorisme.
quote:Ach, ik zit niet te hopen op genocides of endlosungen. Dat is bij Maroc.nl wel anders.
Op donderdag 23 januari 2003 16:53 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
[..]En jullie zeuren over maroc.nl?
Lijkt mij dat jullie geen haar beter zijn als de blaatschapen daar die roepen dat Israel 'genuked' moet worden.
Verder weet je zeker niet zo veel van Saudi-Arabie, de staatsvorm, de koninklijke familie, de mensenrechten (vooral de vrouwen dus) en de Moetawas zeker? Nee dacht ik al. Ach ja, achtergronden vergeten en blaten he? Dat kan je wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |