abonnement Unibet Coolblue
pi_196257217
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:09 schreef Daboman het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het op mijn beurt weer zonde om extra te gaan betalen voor rente of een hoger maandbedrag als ik zelf ook gewoon het geld beschikbaar heb. Dan kan ik van besparing op de rente of de te hoge afschrijving een keer extra op vakantie.

Uiteraard leg ik niet al mijn spaargeld in, da's nogal zonde inderdaad voor een gebruiksvoorwerp.
Ieder goed heeft zo zijn waarde en daar betaal je links of rechtsom altijd voor.

Meer geld neertellen voor gebruiksvoorwerp krijg je juist dubbel terug tov leasen.

Het is puur wat je uit wilt geven aan luxe zou ik zeggen.

Kan wel dat financial lease / auto van de zaak opweegt op ten duur.

Weet niet of die auto's ook puur zakelijk kunnen dat je de bijtelling kan laten zitten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196257231
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afgezien van dat. Wat zegt een bank met hypotheek aanvraag over je leenruimte als je dit soort contracten hebt afgesloten?

Die auto financier je met extra ruimte op je hypotheek met gemak tegen nu 1.5%

Ik zie geen reden om met woekerrentes te rekenen ;)
Ik heb geen lopende hypotheek, dus die 1,5% is niet haalbaar. Ik zie op internet: 4% en dat is op Freo.nl.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_196257245
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:14 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Ik heb geen lopende hypotheek, dus die 1,5% is niet haalbaar. Ik zie op internet: 4% en dat is op Freo.nl.
Tjah. Goed sparen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196257528
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 15:39 schreef exelletor het volgende:
Ik heb zelf de berekening ook weleens gemaakt. Voor jonge mensen zonder veel schadevrije jaren is private lease vaak goedkoper.

Als geld een dingetje is, vraag ik mij wel af of je als alleenstaande nou per se een golf wil rijden, maar dat terzijde.
Dan moet je hem bij een dealer kopen die ook verzekerd. Dan kan je best leuke kortingen krijgen.
pi_196258511
Uit mijn ervaring in soortgelijke sector: ik denk dat je veel vraagt voor je ervaring, TS. Je moet wel kunnen aantonen heel bijzonder te zijn, anders zul je jezelf toch eerst moeten bewijzen. Althans, zo gaat het bij ons op kantoor. Ik zou hier als werkgever op afknappen in een sollicitatieprocedure, maar dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk prefereer ik meer de underdog positie. Iets lager inzetten, vooraf afspraken maken over prestaties, en vervolgens keihard leveren. Dan heb je én het respect verdient én je krijgt alsnog je zo gewenste salaris - maar dan een jaartje later.
*******
pi_196408092
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 09:42 schreef Gibraltar70 het volgende:
Bedankt voor de bovenstaande reacties. Een goede vriend van mij is met 2 jaar ervaring, aangenomen voor 4200. Ik heb 4 jaar ervaring en heb 2 master opleidingen afgerond en hij 1. Dus alleen obv deze vergelijking zou ik die 4200 niet moeten accepteren en wil ik op 4800 zitten.

Op basis van 1 andere werknemer (bij hetzelfde bedrijf?) is niet heel een heel sterk argument. Net als die master opleidingen en ervaring - 2 of 4 jaar maakt ook niet zo gek veel uit. je bent beide nog redelijke starter op de arbeidsmarkt.

Zorg dat je argumenten goed zijn en je onderhandelskills hard maar redelijk, en overtuig ze dat je het geld waard bent.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:09:35 #107
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196420404
Publieke sector kan vaak niet op qua salaris van een corporate. Maar als het goed is krijg je daar weer andere dingen voor terug. Mogelijk minder uren en minder druk, mogelijk meer zekerheid in je baan. Er zijn vast ook verschillen in perspectief op een verdere functie.

Het blijft een beetje een afweging. Misschien dat het pensioen nog iets uitmaakt, dat ligt er maar net aan wat je nu hebt. Achteruitgaan, dat doet niemand graag.

Uiteindelijk moet je wel goed voelen over de keuze, en die ook voor jezelf kunnen verantwoorden. Vraag is of 300 euro per maand (waar de belastingdienst ook weer in pikt) nu echt het verschil maakt. Hoe zou je er op terug kijken als je het op die 150 euro per maand zou laten gaan. Heb je dan het idee - Ja, goed gekozen, of denk je dan Stom, dat was veel beter geweest voor al die andere zaken? Kan jij alleen beantwoorden.

Suc6
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  donderdag 26 november 2020 @ 15:40:52 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_196422843
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:50 schreef sopzeep het volgende:
Uit mijn ervaring in soortgelijke sector: ik denk dat je veel vraagt voor je ervaring, TS. Je moet wel kunnen aantonen heel bijzonder te zijn, anders zul je jezelf toch eerst moeten bewijzen. Althans, zo gaat het bij ons op kantoor. Ik zou hier als werkgever op afknappen in een sollicitatieprocedure, maar dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk prefereer ik meer de underdog positie. Iets lager inzetten, vooraf afspraken maken over prestaties, en vervolgens keihard leveren. Dan heb je én het respect verdient én je krijgt alsnog je zo gewenste salaris - maar dan een jaartje later.
Die underdog positie heb ik overigens ook wat vaak zien backfiren. Werkgevers die inderdaad de prestaties van de werknemer zagen, maar het kon nu niet, of er was een reorganisatie waardoor verhoging scheef stond, of een deel van het repetitieve takenpakket werd op iemand gezadeld die een minder salaris ving dan een ander, of iemand met een hoger salaris werd sneller gepromoveerd naar een hogere schaal, terwijl er voor iemand die lager ingeschaald was 'nog voldoende groeimogelijkheden binnen de schaal lagen'. Hoe het ook zij, ik zou direct vanaf de start een goed/stevig salaris bedingen, om teleurstellingen te voorkomen en niet al je eitjes in het mandje van toekomstige prestaties te leggen.

Verder zou ik TS aanraden om duidelijk te beargumenteren waar hij vandaan komt, wat daar z'n salarisverwachtingen zijn en dat hij begrijpt dat de publieke zaak niet alle arbeidsvoorwaarden kan matchen (zoals de leaseauto) maar daar dan op een andere manier compensatie voor moet komen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_196423462
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die underdog positie heb ik overigens ook wat vaak zien backfiren. Werkgevers die inderdaad de prestaties van de werknemer zagen, maar het kon nu niet, of er was een reorganisatie waardoor verhoging scheef stond, of een deel van het repetitieve takenpakket werd op iemand gezadeld die een minder salaris ving dan een ander, of iemand met een hoger salaris werd sneller gepromoveerd naar een hogere schaal, terwijl er voor iemand die lager ingeschaald was 'nog voldoende groeimogelijkheden binnen de schaal lagen'. Hoe het ook zij, ik zou direct vanaf de start een goed/stevig salaris bedingen, om teleurstellingen te voorkomen en niet al je eitjes in het mandje van toekomstige prestaties te leggen.

Verder zou ik TS aanraden om duidelijk te beargumenteren waar hij vandaan komt, wat daar z'n salarisverwachtingen zijn en dat hij begrijpt dat de publieke zaak niet alle arbeidsvoorwaarden kan matchen (zoals de leaseauto) maar daar dan op een andere manier compensatie voor moet komen.
Dat is ook waar. Dit is hét moment voor een flinke stap, daarna kan dat vaak niet meer. Slechts kleine stapjes.
*******
pi_196423798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:09 schreef HMS het volgende:
Publieke sector kan vaak niet op qua salaris van een corporate
Is achterhaald, gemiddeld is het uurloon bij de publieke sector hoger.

https://nos.nl/artikel/23(...)wel-onveranderd.html
quote:
Ongecorrigeerd verdienden mannen bij de overheid gemiddeld 28 euro per uur en vrouwen 26 euro. Het verschil in het bedrijfsleven was nog iets groter: mannen verdienden daar gemiddeld 22 euro, tegenover 18 voor vrouwen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:24:48 #111
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196434153
quote:
0s.gif [b]Op
Is achterhaald, gemiddeld is het uurloon bij de publieke sector hoger.

https://nos.nl/artikel/23(...)wel-onveranderd.html
[..]

Dat is misschien wel waar op gebied van uurloon, maar er komt soms meer bij kijken. Ik zie het om mij heen soms. Publieke sector heeft vaak een organigram met rangen en standen (lees - schalen in de CAO) en het is soms echt niet mogelijk om daarin af te wijken. In het bedrijfsleven, als ze iemand willen, dan maken ze veel sneller een uitzondering en kunnen ze dus hoger bieden. Publieke sector is daar vaak meer terughoudend in.

Maar publieke sector komt ook vaak met minder druk om meer uren te maken (ook al zullen daar ook uitzondering in zijn)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_196435667
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:03 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]

Is achterhaald, gemiddeld is het uurloon bij de publieke sector hoger.

https://nos.nl/artikel/23(...)wel-onveranderd.html
[..]

Gemiddeld 28 euro per uur? Dat vind ik best veel eerlijk gezegd, dat is heel ruim boven modaal.
Als je dat doorrekent:
28x40x52 zit je al op ruim 58000. Als je vakantiegeld meetelt bijna 63000 (en dan nog eindejaarsuitkering?)
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het gemiddelde is in de publieke sector.
pi_196436078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:03 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]

Is achterhaald, gemiddeld is het uurloon bij de publieke sector hoger.

https://nos.nl/artikel/23(...)wel-onveranderd.html
[..]

Heeft dit ook niet te maken met het gemiddeld niveau (ligt lijkt mij hoger dan gemiddeld, en juist veel uitvoerende taken die minder opleveren zijn uitbesteed of organisatie die losstaat van de overheid) en het aantal uur dat men werkt (vaak 36 ipv 40)?

Overigens zijn veel vooroordelen over de overheid waar, maar het hoeft niet voor iedereen te gelden. Ik heb bv snel een stap gemaakt binnen de overheid waardoor ik als relatieve starter in een hogere schaal zit en een salaris krijg waar ik in de private sector alleen maar had van kunnen dromen maar heb daarbij wel weer werk dat ik zeker niet in 40 - laat staan 36 uur kan uitvoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lafoy op 27-11-2020 13:55:33 ]
pi_196436772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:43 schreef Lafoy het volgende:
Ik heb bv snel een stap gemaakt binnen de overheid waardoor ik als relatieve starter in een hogere schaal zit en een salaris krijg waar ik in de publieke sector alleen maar had van kunnen dromen
Maar je zit toch juist in de publieke sector?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_196437016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar je zit toch juist in de publieke sector?
eeeeh ik bedoel private sector natuurlijk ;)
  vrijdag 27 november 2020 @ 15:55:06 #116
44959 Spaceman_Spiff
Erg vaag vandaag
pi_196438743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:09 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Gemiddeld 28 euro per uur? Dat vind ik best veel eerlijk gezegd, dat is heel ruim boven modaal.
Als je dat doorrekent:
28x40x52 zit je al op ruim 58000. Als je vakantiegeld meetelt bijna 63000 (en dan nog eindejaarsuitkering?)
Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het gemiddelde is in de publieke sector.
Ik ga er vanuit dat die 28 euro inclusief IKB (Individueel keuzebudget) is van 6,75% eindejaarsuitkering, 8% vakantietoeslag, 1,5% levensloopbijdrage en 0,8% bovenwettelijk verlof.

De voltijd werkweek in de publieke sector is (over het algemeen) 36 uur, dus dan is het jaarsalaris 28x36x52 = 52416 (of 44780 zonder IKB.) Van dit salaris gaat nog wel de verplichte pensioenpremie af (+/- 3600)

Ander verschil is dat in de publieke sector elk uur overwerk vergoed wordt met dat uur in verlof + extra salaris. Daar hoef je in het bedrijfsleven niet (meer) mee aan te komen. Plus dat je elk jaar een trede omhoog gaat in je salarisschaal, tenzij je aantoonbaar slecht functioneerde. Maar die functie eisen zijn strak omschreven bij de overheid, je weet dus precies wat wel en wat niet bij je functie hoort.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')