abonnement Unibet Coolblue
pi_196113217
VNO-NCW wil massaal testen tegen 1,5 metersamenleving


VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen Beeld © ANP
Werkgeversorganisatie VNO-NCW heeft een plan opgesteld om door massaal te testen op corona, de anderhalvemeterregel overbodig te maken. Daardoor zou Nederland weer 'vrijwel normaal' kunnen leven. De opbrengsten zouden de hoge kosten veruit overstijgen.


Voorzitter Ingrid Thijssen van de werkgeversorganisatie legt vandaag in De Telegraaf uit dat het plan uit drie fases bestaat, waarvan de laatste medio april 2021 haalbaar zou moeten zijn.

Dagelijks testen

De eerste fase is het testen van de gehele lokale bevolking in regio's met de meeste besmettingen. Zo kan het virus met 85 procent worden teruggedrongen, denkt VNO-NCW.

Als dat gebeurd is en het virus is grotendeels gedoofd, kunnen horeca, kantoren en theaters weer open. Thuiswerken blijft nog wel de norm. "Kun je niet thuiswerken? Dan laat je je dagelijks testen", zo stelt VNO voor. "Met een negatieve test in de hand mag je die dag aan het werk."

Ingrid Thijssen wordt nieuwe voorzitter VNO-NCW
In de laatste fase, als er ook voldoende blaastesten beschikbaar zijn, denkt de werkgeversorganisatie dat alles weer 'vrijwel normaal' kan worden. Dan is ook de anderhalvemeterregel niet meer nodig. "In de laatste fase heb je wekelijks 4,5 miljoen testen nodig. Die moeten dan nog allemaal worden ingekocht", vertelt Thijssen in de krant.

Kosten

Volgens berekeningen van de werkgeversorganisatie kost de eerste fase 30 tot 50 miljoen euro per regio, gaat de tweede fase 20 tot 40 miljoen euro per week kosten en de derde fase 50 en 100 miljoen euro per week.

Maar dat is volgens Thijssen te overzien. "De kosten vallen in het niet bij de maatschappelijke en economische schade als we het níét doen. Dit kan ons land lucht geven, daar snakt iedereen zo naar."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-15-metersamenleving


Ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt in de samenleving, zou hier draagvlak voor zijn? Wat zijn de voors en tegens? De haken en ogen? Natuurlijk elimineer je het virus niet helemaal, er zijn inmiddels open grenzen en reizigers, maar ik persoonlijk zou hier wel aan meewerken, jullie?
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_196113321
Van een anderhalfmeter-samenleving naar een testsamenleving of een permanente gezondheidsverklaringsamenleving.

Dit is precies hoe het spelletje gespeeld wordt.
;)
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:10:34 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113329
Het middenmanagement zal wel onrustig zijn geworden, zolang mensen thuiswerken hoeven zij niet als een babysitter het kantoorpersoneel in de gaten te houden. Op ten duur komen dat soort banen gewoon te vervallen natuurlijk.
So we just called him Fred
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:11:18 #4
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196113338
Beetje onnodige druk op de ketel met al dat testen. Dat kunnen ze toch niet aan? En als iemand niet test en vervolgens besmet is. Begint het gedoe weer opnieuw als alles weer open is.

Maarja werkgeversorganisatie. Water staat ze aan de lippen natuurlijk.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:12:35 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196113358
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
Beetje onnodige druk op de ketel met al dat testen. Dat kunnen ze toch niet aan?
Welke "ze"?

Die blaastesten worden niet een laboratorium onderzocht, hè. Das net zo'n ding als de politiet gebruikt om vast te stellen of je teveel alcohol in je lichaam hebt.
So we just called him Fred
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:18:20 #6
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196113419
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:12 schreef Fred het volgende:

[..]

Welke "ze"?

Die blaastesten worden niet een laboratorium onderzocht, hè. Das net zo'n ding als de politiet gebruikt om vast te stellen of je teveel alcohol in je lichaam hebt.
Dat is de laatste fase. En dan is het nog maar de vraag hoe goed die dingen werken.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:03:20 #7
330056 Rhapus
Raphus cucullatus
pi_196113898
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:10 schreef Fred het volgende:
Het middenmanagement zal wel onrustig zijn geworden, zolang mensen thuiswerken hoeven zij niet als een babysitter het kantoorpersoneel in de gaten te houden. Op ten duur komen dat soort banen gewoon te vervallen natuurlijk.
En na het middenmanagement komt 50% van het kantoorpersoneel te vervallen omdat blijkt dat deze ook al jaren niets wezenlijks toevoegen.
life is so overrated
pi_196114506
Helemaal voor! Veel partijen als Groenlinks en ik geloof D66 bv. ook wel neigen hier ook al naar, ik hoop dat ze de druk flink opvoeren voor de verkiezingen!

Wat dat betreft komt het goed uit dat het haalbaar zou zijn vanaf april, dat is vlak daarna, als ze goed reclame hiervoor maken met echte experts die hierin geloven (en ik weet dat die er genoeg zijn) en de mensen er goed van overtuigen dat iedereen zo hun Vrijheid terug kan krijgen, evenementen, festivals, dancefeesten, etc, wat ze ook allemaal noemen, en natuurlijk een paar goede clips van emotionele oma's die hun kleinkinderen weer willen kunnen knuffelen, kunnen ze via oppositiepartijen, bevolking, en hopelijk ook een of meer coalitiepartijen (D66, PVDA, SP,...) in aanloop van de verkiezingen, goede kans wel afdwingen dat dit het wordt.

Ik ben voor, wil best in zo'n ding blazen als ik dan weer gewoon bv naar m'n favoriete conventie kan en daar weer gewoon normaal gezellig kan doen met iedereen! Het geeft ook zekerheid/houdvast dat het niet steeds weer veranderd dus het is een duurzaam einde aan de crisis/1,5m ellende, en is uiteraard geweldig voor de economie!

Bijkomend voordeel is dat vaccins dan wellicht eerst kunnen worden ingezet in de arme landen waar iets als dit veel moeilijker te regelen is zodat het nog een ongelooflijk aantal levens red wereldwijd ook - wij hebben ze dan immers niet meer zo hard nodig om onze vrijheid en normale leven terug te krijgen!
#WeesGeenWhales
pi_196114534
Nutteloos als je de grenzen niet hermetisch afsluit, elke dag komen er bootladingen mensen aan over de grens met de auto, trein, fiets, boot, lopend of vliegtuig.
pi_196114594
quote:
"Kun je niet thuiswerken? Dan laat je je dagelijks testen", zo stelt VNO voor. "Met een negatieve test in de hand mag je die dag aan het werk."
Haha, ja dan mogen ze wel eerst zorgen dat een sneltest, directe uitslag en bovenal ruim voldoende capaciteit en een dekkend netwerk aan testplekken overal in het land zijn gegarandeerd, anders is dit volstrekt onhaalbaar. Ik zie het niet gebeuren eigenlijk.
pi_196115682
Dagelijks testen? Hahaha 😂
Is goed als er thuis testen komen. Ik ga echt niet met wisselende diensten iedere dag een test straat in voordat m’n dienst begint.
pi_196115750
Ik ben elke dag op kantoor werken, maar doe geen 'standaard kantoorwerk' om het zomaar te zeggen. Ik werk in de logistiek en heb veel te maken met telefoon en papieren. Heb dan ook dikwijls papieren nodig van de pallets om bvb zendingen aan te melden. Andere mensen moeten de pallets controleren in de loods, maar als we daar naartoe gaan hebben we wel een mondkap nodig. Er hebben bij ons weleens mensen een paar weken thuis gewerkt, maar het is enorm onpraktisch op lange termijn en eigenlijk niet te doen.

Hoe dan ook, het is toch echt niet mogelijk om je elke dag te laten testen voordat je gaat werken. Voor wat betreft evenementen etc. snap ik wel dat men in moet zetten op sneltesten. Je moet ook iets geven aan de jongeren voor begin volgend jaar, en politie wil ook niet maanden bezig blijven met die illegale feesten je moet mensen dan wel iéts bieden. Maar ik hoop dat een testsamenleving een anderhalvemetersamenleving overbodig gaat maken, de vraag is hoeveel mankracht je nodig hebt en hoeveel testlocaties maar deze situatie zoals we nu kennen kan ook niet eeuwig duren. Overigens loopt een groot gedeelte van de 2de Kamer ook warm voor dit idee.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zaterdag 7 november 2020 @ 14:58:16 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196116036
VNO-NCW vindt dat de overheid enorme kosten moet maken met testen zodat zij ongestoord geld kunnen blijven verdienen om daar zo min mogelijk belasting over te betalen en het liefst zonder overheidsbemoeienis.
pi_196116542
Degene welke geen 1.50 meter samenleving willen, zouden dan wel die dagelijkse testen moeten betalen. Het moet niet zou zijn, dat de voorstanders van een 1.50 samenleving, moeten meebetalen aan het feest van onnadenkende mensen.
pi_196119291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:40 schreef torentje het volgende:
Degene welke geen 1.50 meter samenleving willen, zouden dan wel die dagelijkse testen moeten betalen. Het moet niet zou zijn, dat de voorstanders van een 1.50 samenleving, moeten meebetalen aan het feest van onnadenkende mensen.
Dat is wel een goeie, wat we hebben het dan nog niet echt gehad over de kosten..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196120125
De weg naar normaal die nu wordt aangehouden heb ik mijn bedenkingen bij. Dat vaccin wordt razendsnel ontwikkeld, dat ‘moet’ ook, omdat we zonder dat de maatregelen waarschijnlijk moeten aanhouden wat op langere termijn waarschijnlijk veel schade geeft op allerlei gebieden.
Daarom denk ik: kan dat vaccin niet rustiger ontwikkeld worden en kan het (bijna) terug naar normaal via een andere weg? Of dit die weg dan is weet ik niet, het lijkt me moeilijk te organiseren maar wie weet... soms kan er meer dan je denkt.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_196120377
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 18:17 schreef pietkanarie het volgende:
De weg naar normaal die nu wordt aangehouden heb ik mijn bedenkingen bij. Dat vaccin wordt razendsnel ontwikkeld, dat ‘moet’ ook, omdat we zonder dat de maatregelen waarschijnlijk moeten aanhouden wat op langere termijn waarschijnlijk veel schade geeft op allerlei gebieden.
Daarom denk ik: kan dat vaccin niet rustiger ontwikkeld worden en kan het (bijna) terug naar normaal via een andere weg? Of dit die weg dan is weet ik niet, het lijkt me moeilijk te organiseren maar wie weet... soms kan er meer dan je denkt.
Er moet idd wel een oplossing komen voor volgend jaar. ik vind een 'testsamenleving' al een prettiger idee dan een anderhalvemeter samenleving. Rutte is ook alvast gestopt met het noemen van het 'nieuwe normaal' wat ik terecht vindt.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zaterdag 7 november 2020 @ 18:41:58 #18
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196120810
De beweegredenen van deze club mogen duidelijk zijn .
pi_196121642
Denk niet dat het echt werkt, je hebt nagenoeg 100% accuratesse nodig. Anders gaat de vlam er zo weer in.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196121896
Iedereen een blaastest thuis , prima
Opschieten Rutte en Co , we worden ongeduldig en onrustig
pi_196122783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:40 schreef torentje het volgende:
Degene welke geen 1.50 meter samenleving willen, zouden dan wel die dagelijkse testen moeten betalen. Het moet niet zou zijn, dat de voorstanders van een 1.50 samenleving, moeten meebetalen aan het feest van onnadenkende mensen.
Waarom zou je voor een 1.5 meter samenleving zijn? Wat voor een persoon ben je dan :') ga op de hei wonen ofzo als je leven met medemensen zo moeilijk vindt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196122833
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 17:50 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie, wat we hebben het dan nog niet echt gehad over de kosten..
NOW steun aan levensvatbare bedrijven die volledig de grond in worden geboord door deze maatregelen kost nog veel meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196123481
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:02 schreef BorTheWolf het volgende:
VNO-NCW wil massaal testen tegen 1,5 metersamenleving

VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen Beeld © ANP
Werkgeversorganisatie VNO-NCW heeft een plan opgesteld om door massaal te testen op corona, de anderhalvemeterregel overbodig te maken. Daardoor zou Nederland weer 'vrijwel normaal' kunnen leven. De opbrengsten zouden de hoge kosten veruit overstijgen.

Voorzitter Ingrid Thijssen van de werkgeversorganisatie legt vandaag in De Telegraaf uit dat het plan uit drie fases bestaat, waarvan de laatste medio april 2021 haalbaar zou moeten zijn.

Dagelijks testen

De eerste fase is het testen van de gehele lokale bevolking in regio's met de meeste besmettingen. Zo kan het virus met 85 procent worden teruggedrongen, denkt VNO-NCW.

Als dat gebeurd is en het virus is grotendeels gedoofd, kunnen horeca, kantoren en theaters weer open. Thuiswerken blijft nog wel de norm. "Kun je niet thuiswerken? Dan laat je je dagelijks testen", zo stelt VNO voor. "Met een negatieve test in de hand mag je die dag aan het werk."

Ingrid Thijssen wordt nieuwe voorzitter VNO-NCW
In de laatste fase, als er ook voldoende blaastesten beschikbaar zijn, denkt de werkgeversorganisatie dat alles weer 'vrijwel normaal' kan worden. Dan is ook de anderhalvemeterregel niet meer nodig. "In de laatste fase heb je wekelijks 4,5 miljoen testen nodig. Die moeten dan nog allemaal worden ingekocht", vertelt Thijssen in de krant.

Kosten

Volgens berekeningen van de werkgeversorganisatie kost de eerste fase 30 tot 50 miljoen euro per regio, gaat de tweede fase 20 tot 40 miljoen euro per week kosten en de derde fase 50 en 100 miljoen euro per week.

Maar dat is volgens Thijssen te overzien. "De kosten vallen in het niet bij de maatschappelijke en economische schade als we het níét doen. Dit kan ons land lucht geven, daar snakt iedereen zo naar."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-15-metersamenleving

Ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt in de samenleving, zou hier draagvlak voor zijn? Wat zijn de voors en tegens? De haken en ogen? Natuurlijk elimineer je het virus niet helemaal, er zijn inmiddels open grenzen en reizigers, maar ik persoonlijk zou hier wel aan meewerken, jullie?
Opdonderen met dat geouwehoer, testen zijn onbetrouwbaar en die anderhalve meter samenleving met een mondkapje is gewoon bullshit. Zo snel mogelijk terug naar normaal, niet oud, niet nieuw maar gewoon normaal.... mafkezen!

Ow, ik dus niet in reactie op je concrete vraag.
pi_196123603
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zou je voor een 1.5 meter samenleving zijn? Wat voor een persoon ben je dan :') ga op de hei wonen ofzo als je leven met medemensen zo moeilijk vindt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zou je voor een 1.5 meter samenleving zijn? Wat voor een persoon ben je dan :') ga op de hei wonen ofzo als je leven met medemensen zo moeilijk vindt.
Tja, ik ben voor een 1.5 meter samenleving omdat ik nogal een gevoelig type ben en een zachte huid heb, waardoor ik aanrakingen dus dubbel voel. Bovendien waarom zou ik in een hutje op de hei gaan wonen? ik was al hier voordat de individuen die geen 1.5 meter samenleving willen er waren.
pi_196124287
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 21:06 schreef torentje het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik ben voor een 1.5 meter samenleving omdat ik nogal een gevoelig type ben en een zachte huid heb, waardoor ik aanrakingen dus dubbel voel. Bovendien waarom zou ik in een hutje op de hei gaan wonen? ik was al hier voordat de individuen die geen 1.5 meter samenleving willen er waren.
Ik vind dat je het volste recht hebt om zo ver mogelijk bij anderen vandaan te wonen :W
  Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 22:38:30 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196125499
Tja, dan hoop ik dat VNO-NCW daar ook de fondsen voor beschikbaar stelt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196130346
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 14:25 schreef quirina het volgende:
Dagelijks testen? Hahaha 😂
Is goed als er thuis testen komen. Ik ga echt niet met wisselende diensten iedere dag een test straat in voordat m’n dienst begint.
Ze hebben het voor de laatste fase over die neuzen. Daar adem je in en binnen paar seconden weet je 100% zeker of je negatief bent.

Het is geen teststraat dus 😃
#WeesGeenWhales
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 november 2020 @ 09:32:05 #28
74056 crew  ToT
pi_196130401
Topidee, maar bewaak dan idd ook wat er binnen komt.
pi_196130714
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:40 schreef torentje het volgende:
Degene welke geen 1.50 meter samenleving willen, zouden dan wel die dagelijkse testen moeten betalen. Het moet niet zou zijn, dat de voorstanders van een 1.50 samenleving, moeten meebetalen aan het feest van onnadenkende mensen.
Ik stel voor dat de voorstanders dan ook niet meer profiteren van de belastingcenten die dat feest van onnadenkende mensen oplevert,
pi_196131032
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 10:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik stel voor dat de voorstanders dan ook niet meer profiteren van de belastingcenten die dat feest van onnadenkende mensen oplevert,
Je moet niet doen alsof de onnadenkende mensen tot betalen te verplichten zijn. Dat zijn geen zwakkere dwergen, het zijn namelijk slechte bergen.
pi_196132203
Het klinkt een beetje zoals ze nu in China al een tijdje doen. Zorgen dat je ook nagenoeg 0 besmettingen zit en overal waar het toch weer de kop op steekt, meteen de hele regio testen.
Geen idee hoe het kan dat ze daar soms in een week een paar miljoen mensen testen maar wellicht kunnen we er wel wat van leren.

Voorwaarde is dus wel dat je de cijfers eerst terug hebt naar nagenoeg 0. In de zomer leek het even die kant op te gaan maar helaas is dat niet gelukt. Ook was toen de test capaciteit nog niet op orde.
Als we nu de maatregelen zo lang mogelijk vol houden tot de besmettingsgraad echt heel laag is, en intussen vol inzetten op de sneltests (incl. de organisatie daar omheen) zou dit best wel eens het enige redelijke alternatief kunnen zijn voor als het vaccin niet werkt.
pi_196142603
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 15:40 schreef torentje het volgende:
Degene welke geen 1.50 meter samenleving willen, zouden dan wel die dagelijkse testen moeten betalen. Het moet niet zou zijn, dat de voorstanders van een 1.50 samenleving, moeten meebetalen aan het feest van onnadenkende mensen.
Nou, de "denkende" mensen die geen 1,5mtr samenleving willen zijn bijna zeker ook tegen een dagelijkse test samenleving. Jij gaat wat mij betreft fijntjes met andere testaanhangers zelf je testjes betalen als je dat een goed gevoel geeft.
pi_196142741
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:56 schreef Middelpunt het volgende:
Het klinkt een beetje zoals ze nu in China al een tijdje doen. Zorgen dat je ook nagenoeg 0 besmettingen zit en overal waar het toch weer de kop op steekt, meteen de hele regio testen.
Geen idee hoe het kan dat ze daar soms in een week een paar miljoen mensen testen maar wellicht kunnen we er wel wat van leren.

Voorwaarde is dus wel dat je de cijfers eerst terug hebt naar nagenoeg 0. In de zomer leek het even die kant op te gaan maar helaas is dat niet gelukt. Ook was toen de test capaciteit nog niet op orde.
Als we nu de maatregelen zo lang mogelijk vol houden tot de besmettingsgraad echt heel laag is, en intussen vol inzetten op de sneltests (incl. de organisatie daar omheen) zou dit best wel eens het enige redelijke alternatief kunnen zijn voor als het vaccin niet werkt.
Even een gek idee misschien maar we kunnen ook gewoon weer verder gaan met ons leven.
We hebben geleerd dat we een virus niet kunnen platslaan met een grote hamer en dat dit virus net als een griep weliswaar een hoger sterftecijfer heeft maar in vergelijking met voorgaande griep jaren weinig spannend kan worden bezien. Het zou om die reden beter zijn om de maatschappij niet onnodig te ontwrichten en nog beter om ons zorgstelsel te optimaliseren en reorganiseren. Focus op de patiënt en voorkomen door voeding en leefstijl tips te gaan promoten.
pi_196144679
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:10 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Even een gek idee misschien maar we kunnen ook gewoon weer verder gaan met ons leven.
We hebben geleerd dat we een virus niet kunnen platslaan met een grote hamer en dat dit virus net als een griep weliswaar een hoger sterftecijfer heeft maar in vergelijking met voorgaande griep jaren weinig spannend kan worden bezien. Het zou om die reden beter zijn om de maatschappij niet onnodig te ontwrichten en nog beter om ons zorgstelsel te optimaliseren en reorganiseren. Focus op de patiënt en voorkomen door voeding en leefstijl tips te gaan promoten.
Dat is inderdaad een heel gek idee.
Als we verder gaan met ons leven op de 'normale' manier stort onze zorgverlening compleet in, met alle gevolgen van dien. Daar valt echt niet even tegenop te 'optimaliseren'.

Vreemd fenomeen dat, na al die tijd, nog steeds mensen de neiging hebben om dit met een griep te vergelijken terwijl het er echt weinig op lijkt.
pi_196146516
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 01:36 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een heel gek idee.
Als we verder gaan met ons leven op de 'normale' manier stort onze zorgverlening compleet in, met alle gevolgen van dien. Daar valt echt niet even tegenop te 'optimaliseren'.

Vreemd fenomeen dat, na al die tijd, nog steeds mensen de neiging hebben om dit met een griep te vergelijken terwijl het er echt weinig op lijkt.
Het lijkt mij in ieder geval een beter idee dan een Lock-Down om maar iets stompzinnigs te roepen.
Mark Rutte zijn argumenten hiervoor, zijn woorden: dat andere landen het toch ook doen dus tjah..... als iedereen van een brug springt waarom zouden wij dat dan niet doen....toch Mark? (prutser!)

Een zorgsysteem dat instort met deze lage sterftecijfers...... die uitspraak is te triest voor woorden en geeft onze zorg niet het vertrouwen die het verdient! Ik doe de aanname dat deze uitspraak kant noch wal raakt aangezien ik heel veel vertrouwen heb in onze zorgmedewerkers en de menselijke creativiteit om een "bedden & personeel" probleem te tackelen. Het Nederlandse volk verwacht van onze Zorg echt geen wonderen maar gewoon nuchtere zorg! Nederlanders WETEN dat er geen wondermiddel is wat je meteen verlost van een virus. Niet bij een Aids virus, niet bij een Ebola virus en zeker niet bij een Rhino, Griep of nu Corona virus. DAT zijn de feiten.

Een vergelijking met een griep is niet per definitie enkel gestaafd op de technische kant van dit virus maar vooral op de vergelijkbare kenmerken. Denk hierbij aan de maanden van het jaar waarin we hier vooral last van hebben, de vergelijkbare klachten en uiteindelijk ook het sterftecijfer. Deze laatste is zeker géén constante, is héél erg LAAG, raakt evenals bij een griep vooral onze zwakkeren (dus ook voornamelijk onze ouderen) en varieert per periode evenals het griep sterftecijfer. Allemaal aspecten van een Corona virus die prima te vergelijken zijn met een griep virus ondanks dat dit technisch een totaal ander virus is.

Wat betreft verder optimaliseren van de zorg, onze huisartsen lijken daar een heel andere kijk op te hebben en zien mogelijkheden om de ziekenhuizen per direct te ontlasten door bepaalde Corona zorg op zich te nemen, CHAPEAU! Dat is slechts ÉÉN mogelijkheid om per direct te optimaliseren, ik weet zeker dat er nog véél meer mogelijkheden zijn maar dan moet je die tunnelvisie wel willen loslaten en met een andere blik naar "problemen" willen (kunnen) kijken.

De NL zorg "top" heeft NL fijntjes het ware gezicht laten zien door zeer selectief om te gaan met de inbreng van de eigen zorgspecialisten en ik verwacht hier nog veel van wat betreft onze op handen zijnde Zorg (re)organisatie.
HOE heeft het huidige Zorgmanagement en de Minister van Volksgezondheid het eigen vlees ZO onbeschoft kunnen behandelen?!

En wat betreft het uitdelen van medailles en applaus, geef die liever aan de kritische weldenkende mensen die het verstand niet aan een Corona angst hebben verloren en hun land wél met rechte rug en doorzettingsvermogen hebben verdedigd tegen een nodeloze vergaande afbraak door de eigen overheid. Zelfs toen zij voor alles en nog wat zijn uitgemaakt! Het woordje "sociaal" reikt in het Koninkrijk der Nederlanden verder dan alleen de zwakkeren!

Het is NIET een Corona virus waar alle Corona "gevolgen" op mogen worden afgeschoven maar enkel en alleen op de door de mens gemaakte keuzes! Deels door keuzes in voorgaande jaren wat betreft onze Zorg en deels door keuzes tijdens dit Zorg "probleem". Leer ervan, doe er iets positiefs mee en bevrijd onze maatschappij zo snel mogelijk van de onzinnige maatregelen die alleen nog maar lijken bedoeld om aan te tonen dat het toch echt nodig is om nóg strenger op te treden vanwege het uitblijven van een "urgentie" gevoel. Idioten!

Hou toch op mensen.... het gaat inmiddels helemaal niet meer over Corona, het heeft nooit over de patiënten zelf gegaan want daar konden we en kunnen we toch niets aan doen. In plaats van écht adequaat handelen is er door een zichzelf ophitsend clubje machtsbeluste snurkers een groter probleem gecreëerd dan Corona ooit is geweest.

[ Bericht 8% gewijzigd door SmaRTeY op 09-11-2020 09:15:22 (Dubbele quote) ]
pi_196153463
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 22:02 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nou, de "denkende" mensen die geen 1,5mtr samenleving willen zijn bijna zeker ook tegen een dagelijkse test samenleving. Jij gaat wat mij betreft fijntjes met andere testaanhangers zelf je testjes betalen als je dat een goed gevoel geeft.
Precies, de inmiddels vele onnadenkende mensen willen gewoon niet betalen voor hun smerige ziekmakende hobby' s. Als zij toch zo graag dicht op niet weerbare medemensen willen staan, is het niet meer als logisch dat de handhavers hen flink zouden moeten laten betalen.
pi_196155498
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, de inmiddels vele onnadenkende mensen willen gewoon niet betalen voor hun smerige ziekmakende hobby' s. Als zij toch zo graag dicht op niet weerbare medemensen willen staan, is het niet meer als logisch dat de handhavers hen flink zouden moeten laten betalen.
Ok, maar hoe wil je anders festivals ed. organiseren?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_196156613
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 16:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, de inmiddels vele onnadenkende mensen willen gewoon niet betalen voor hun smerige ziekmakende hobby' s. Als zij toch zo graag dicht op niet weerbare medemensen willen staan, is het niet meer als logisch dat de handhavers hen flink zouden moeten laten betalen.
Tuurlijk en als er een luchtje aan ze zit moeten ze voor een luchtverfrisser betalen.....
Zo te horen is dit een randstad probleem waar mensen hutje mutje willen wonen, succes ermee :Z
pi_196195358
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:11 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Het lijkt mij in ieder geval een beter idee dan een Lock-Down om maar iets stompzinnigs te roepen.
Mark Rutte zijn argumenten hiervoor, zijn woorden: dat andere landen het toch ook doen dus tjah..... als iedereen van een brug springt waarom zouden wij dat dan niet doen....toch Mark? (prutser!)

Een zorgsysteem dat instort met deze lage sterftecijfers...... die uitspraak is te triest voor woorden en geeft onze zorg niet het vertrouwen die het verdient! Ik doe de aanname dat deze uitspraak kant noch wal raakt aangezien ik heel veel vertrouwen heb in onze zorgmedewerkers en de menselijke creativiteit om een "bedden & personeel" probleem te tackelen. Het Nederlandse volk verwacht van onze Zorg echt geen wonderen maar gewoon nuchtere zorg! Nederlanders WETEN dat er geen wondermiddel is wat je meteen verlost van een virus. Niet bij een Aids virus, niet bij een Ebola virus en zeker niet bij een Rhino, Griep of nu Corona virus. DAT zijn de feiten.

Een vergelijking met een griep is niet per definitie enkel gestaafd op de technische kant van dit virus maar vooral op de vergelijkbare kenmerken. Denk hierbij aan de maanden van het jaar waarin we hier vooral last van hebben, de vergelijkbare klachten en uiteindelijk ook het sterftecijfer. Deze laatste is zeker géén constante, is héél erg LAAG, raakt evenals bij een griep vooral onze zwakkeren (dus ook voornamelijk onze ouderen) en varieert per periode evenals het griep sterftecijfer. Allemaal aspecten van een Corona virus die prima te vergelijken zijn met een griep virus ondanks dat dit technisch een totaal ander virus is.

Wat betreft verder optimaliseren van de zorg, onze huisartsen lijken daar een heel andere kijk op te hebben en zien mogelijkheden om de ziekenhuizen per direct te ontlasten door bepaalde Corona zorg op zich te nemen, CHAPEAU! Dat is slechts ÉÉN mogelijkheid om per direct te optimaliseren, ik weet zeker dat er nog véél meer mogelijkheden zijn maar dan moet je die tunnelvisie wel willen loslaten en met een andere blik naar "problemen" willen (kunnen) kijken.

De NL zorg "top" heeft NL fijntjes het ware gezicht laten zien door zeer selectief om te gaan met de inbreng van de eigen zorgspecialisten en ik verwacht hier nog veel van wat betreft onze op handen zijnde Zorg (re)organisatie.
HOE heeft het huidige Zorgmanagement en de Minister van Volksgezondheid het eigen vlees ZO onbeschoft kunnen behandelen?!

En wat betreft het uitdelen van medailles en applaus, geef die liever aan de kritische weldenkende mensen die het verstand niet aan een Corona angst hebben verloren en hun land wél met rechte rug en doorzettingsvermogen hebben verdedigd tegen een nodeloze vergaande afbraak door de eigen overheid. Zelfs toen zij voor alles en nog wat zijn uitgemaakt! Het woordje "sociaal" reikt in het Koninkrijk der Nederlanden verder dan alleen de zwakkeren!

Het is NIET een Corona virus waar alle Corona "gevolgen" op mogen worden afgeschoven maar enkel en alleen op de door de mens gemaakte keuzes! Deels door keuzes in voorgaande jaren wat betreft onze Zorg en deels door keuzes tijdens dit Zorg "probleem". Leer ervan, doe er iets positiefs mee en bevrijd onze maatschappij zo snel mogelijk van de onzinnige maatregelen die alleen nog maar lijken bedoeld om aan te tonen dat het toch echt nodig is om nóg strenger op te treden vanwege het uitblijven van een "urgentie" gevoel. Idioten!

Hou toch op mensen.... het gaat inmiddels helemaal niet meer over Corona, het heeft nooit over de patiënten zelf gegaan want daar konden we en kunnen we toch niets aan doen. In plaats van écht adequaat handelen is er door een zichzelf ophitsend clubje machtsbeluste snurkers een groter probleem gecreëerd dan Corona ooit is geweest.
Wat een ongelofelijke onzin. Het zou verstandig zijn om professionele hulp te zoeken gezien je nogal last hebt van waanideeën.
pi_196198639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 22:34 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin. Het zou verstandig zijn om professionele hulp te zoeken gezien je nogal last hebt van waanideeën.
Ik heb je advies overwogen maar kom tot de conclusie dat die net zo onzinnig is als de maatregelen om Corona "plat te slaan met een grote platte hamer".

Mijn advies aan jou is om "los te durven laten", de ogen eens goed te openen en de werkelijkheid in je op te nemen. Dan gaan zitten en bijkomen van de schok dat de waarheid die jij continue voor ogen had niet met de werkelijkheid overeen kwam. Sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door SmaRTeY op 12-11-2020 09:02:33 (taaldingetje) ]
  donderdag 12 november 2020 @ 09:07:52 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196198709
Heeft VNO al aangegeven dat de multinationals van Nederland bereidt zijn dit te betalen van hun ontdoken belastinggeld, of nog steeds niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')