abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196112855
Ik heb vorige week mijn zoon van net 5 wel meegenomen naar de uitvaart van mijn oma. De zoon van 3 was bij de oppas.
Het ging goed
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 10:33:09 #27
269689 crew  Viv
pi_196112959
Ik heb mijn dochter mee naar een begrafenis genomen toen ze bijna 2,5 jaar was. Ging om een tante van mij, die we circa 2 keer per jaar zagen. Mijn dochter had er dus zelf geen band mee. We hadden het plan dat mijn man met haar naar buiten zou lopen, als ze lawaai zou maken tijdens de dienst.

Kennelijk voelde mijn dochter wel aan dat het serieus was, want ze is heel rustig gebleven. Er was een ritueel waarbij 6 kaarsen werden aangestoken. De pastoor nodigde ter plekke mijn dochter uit hiervoor. :o Ik hield haar op de arm, zij hield een brandend kaarsje vast. Ik mocht haar niet helpen, dan werd ze boos. :') Wel spannend voor mij dus, terwijl de pastoor de 6 kaarsen één voor één tegen de vlam hield. Zelfs dat ging vlekkeloos, zonder te oefenen.

De weduwnaar van mijn tante vond het echt heel mooi. O+

Later bij de koffietafel was ze wel vrolijk aan het rondscharrelen, maar dat konden de aanwezigen juist wel waarderen, het maakte het wat minder beladen allemaal. :)

Ik zou mijn kind dus meenemen naar begrafenissen (niet dat in de kist leggen en zo). Maar of dat bij jouw kind ook goed uitpakt, kan ik niet inschatten. :P

Oh en wat betreft het pedagogische: we hebben bij 3,5 jaar ook een uitvaart gehad, maar dit keer thuis via een livestream (vanwege corona). Toen heb ik er uitleg bij gegeven, en ze snapte het heel goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 07-11-2020 10:50:22 ]
pi_196113092
Gewoon thuisblijven
  zaterdag 7 november 2020 @ 10:54:02 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_196113124
Mijn kinderen (3 en 5) zijn 2x veel betrokken geweest bij rouwdienst. 1e keer hun overgrootoma die ze elke week zagen en mijn broer, daarvan hebben ze ook de kist geschilderd en kist dichtgedraaid. Vooral bij mijn broer was de oudste heel erg verdrietig maar ze heeft naar mijn idee op deze manier wel afscheid kunnen nemen. Bij andere overgrootoma zijn ze niet geweest omdat ze daar veel minder contact mee hadden.

Tldr:
Zou het laten afhangen van band met overledene.
pi_196113225
Ik heb ooit een krijsende 2 jarige (nichtje) de kerk uitgedragen. Schoonzus wilde haar per se bij de uitvaart van haar vader. Het was en is een temperamentvol kind wat met haar twee jaar hier uiteraard niks van snapte.
Dus dit was te verwachten. Vervolgens een uur door het dorp gewandeld. Zolang de kerk niet in beeld was ging dat prima en gelukkig regende het niet :7

Kortom: het ligt aan het karakter van het kind en de band die het had met de overledene. En je moet je afvragen of je bezig wil zijn met het afscheid of met je kind, wat wellicht andere prioriteiten heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator zaterdag 7 november 2020 @ 11:06:29 #31
269689 crew  Viv
pi_196113275
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ooit een krijsende 2 jarige (nichtje) de kerk uitgedragen.
Maar dat kan dus prima onderdeel zijn van het plan, iemand meebrengen die zo nodig met het kind naar buiten kan lopen. :Y) Hier zou mijn man dat gedaan hebben, maar was het niet nodig.
pi_196113316
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:06 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar dat kan dus prima onderdeel zijn van het plan, iemand meebrengen die zo nodig met het kind naar buiten kan lopen. :Y) Hier zou mijn man dat gedaan hebben, maar was het niet nodig.
Zeker kan dat. Wat ik zeg: het hangt af van het kind.
Hier wist iedereen al dat dit ging gebeuren maar hebben we de wens van schoonzus gevolgd.

Liep ik daar met een overhaast in handen geduwd pakje sap en een speeltje en een kind.
Want iemand anders zou die rol op zich namen, maar was ergens anders in de kerk beland :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196113873
De voorbeelden die sommige users schetsen waren nog voor het corona tijdperk begrijp ik.

Dat ging totaal anders dan dat het nu gaat.
Nu is het echt treurig, mondkapje, geen handen schudden of knuffel geven.
Veel minder mensen erbij dan je eigenlijk zou willen voor die gene.
Het is er zijn, de dienst, en weer gaan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_196114493
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:00 schreef schommelstoel het volgende:
De voorbeelden die sommige users schetsen waren nog voor het corona tijdperk begrijp ik.

Dat ging totaal anders dan dat het nu gaat.
Nu is het echt treurig, mondkapje, geen handen schudden of knuffel geven.
Veel minder mensen erbij dan je eigenlijk zou willen voor die gene.
Het is er zijn, de dienst, en weer gaan.
Nou ja voor 9 nov. mag je nog ongelimiteerd aantal mensen bij een dienst hebben zo heb ik begrepen, zolang het veilig kan zeg maar.

Maar ik ga er vanuit dat de uitvaart zelf op die dag of na de 9de pas plaats zal vinden, volgens mij mag het dan niet meer dan 30 zijn + alle regels die er bij komen kijken.

Word een aardige kluif, grootmoeder had immers 6 kinderen + partners + kleinkinderen erbij etc. tikt hard aan.
pi_196114513
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ja voor 9 nov. mag je nog ongelimiteerd aantal mensen bij een dienst hebben zo heb ik begrepen, zolang het veilig kan zeg maar.

Maar ik ga er vanuit dat de uitvaart zelf op die dag of na de 9de pas plaats zal vinden, volgens mij mag het dan niet meer dan 30 zijn + alle regels die er bij komen kijken.
Oh, ik ben nu twee keer bij een uitvaart geweest deze periode, en allemaal was het met gelimiteerd aantal mensen die aanwezig mochten zijn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 7 november 2020 @ 13:43:41 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196115120
Ik zelden naar een NL uitvaart maar ik begrijp dat het daar vaak niet wenselijk is. Molukse uitvaart is kindvriendelijk, daar mogen de kids doen wat ze willen niemand stoort zich ergens aan. Ik zou het aan je vriendin overlaten, wat wil zij, het is haar oma en haar familie.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196115491
Wij namen onze 2,5 jarige afgelopen april wel mee naar de uitvaart van mijn opa.
Vooral omdat ze er voor mij echt bij hoort en ze best goed te sturen is. Als het echt niet zou gaan zou vriend idd met haar naar buiten kunnen. Mijn opa was oud dus veel mensen waren er niet om afscheid te nemen en een aantal mensen durfden niet te komen ivm Corona, waaronder mijn schoonouders. Zij zijn vaste oppas maar gedurende de sluiting van de opvang is ze ook bij hen (risicogroep) niet geweest. Je gaat dat niet doorbreken voor een uitvaart. Het was dus intiem en daar hoorde ze gewoon bij. Haar net zo oude neefje was er niet, maar die heeft idd een heel ander karakter.
We hadden een tekenbord en een boekje voor haar bij en het enige dat ze hardop zei was: ‘afgelopen!’ toen de muziek van het laatste nummer stopte. Heb er geen spijt van gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')