abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_196075633
quote:
Alle vormen van onvrijwillige seks worden straks gezien als verkrachting, en worden daarmee strafbaar als een ernstig misdrijf. Dat zet minister Grapperhaus in zijn aangepaste wetsvoorstel tegen seksueel geweld. Hij wilde eerst een onderscheid maken tussen seks tegen de wil en verkrachting. Maar dat plan kreeg veel kritiek en dreigde het daardoor niet te gaan halen.

"Seksueel grensoverschrijdend gedrag komt te veel voor", schrijft Grapperhaus aan de Tweede Kamer. "En de gevolgen voor slachtoffers zijn vaak verwoestend en langdurig. Seks hoort altijd vrijwillig en gelijkwaardig te zijn. Dat is de norm. Als hiervan geen sprake is en onvoldoende rekening wordt gehouden met de positie van de ander, dan wordt dit in de nieuwe wetgeving aangemerkt als verkrachting."

Drempel te hoog
De minister van Justitie en Veiligheid wilde eigenlijk dat de nieuwe wet verschil maakte tussen seksuele misdrijven zonder en met dwang of geweld. Maar de VVD kon daar niet mee leven. De grootste partij in de Tweede Kamer wees erop dat de meeste verkrachtingen worden gepleegd door een bekende van het slachtoffer, dat soms bang is om zich te verzetten. Zonder verzet is dwang of geweld moeilijk aantoonbaar.

Grapperhaus heeft gehoor gegeven aan de kritiek. Hij was er al van overtuigd dat in de huidige wetgeving de drempel soms te hoog is om een aangifte voor verkrachting goed op te pakken, schrijft hij. "Dit is in het bijzonder zo in situaties waarin een slachtoffer bevriest van angst en zich daardoor niet kan uiten of verzetten." Daarom vindt hij dat mensen ook strafbaar moeten worden voor verkrachting als ze konden weten dat iemand geen seks wilde, maar daar niet naar handelden.

Grapperhaus heeft de aangepaste versie van zijn wetsvoorstel bijna klaar. Hij wil het in december in een internetconsultatie voorleggen aan de burgers. Daarna buigen de Tweede en Eerste Kamer zich erover.
https://nos.nl/artikel/23(...)ls-verkrachting.html

Onvrijwillige seks is toch sowieso strafbaar, verkrachting?
pi_196075746
Hoe gaat dit dan in de praktijk werken? Als ze de dag erna spijt ervan heeft kan ze je gewoon aangeven onder het mom verkrachting en wordt je ook gelijk opgepakt? Of blijft het dan jouw woord tegen het hare en verandert er daardoor feitelijk niets tov nu?
pi_196075747
Gelukkig!!!! Ik ben eens verkracht door mijn buurman en de politie deed er niks mee. Hoop dat deze wet effect gaat hebben.
  donderdag 5 november 2020 @ 17:07:47 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196075819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Luckyseven het volgende:
Hoe gaat dit dan in de praktijk werken? Als ze de dag erna spijt ervan heeft kan ze je gewoon aangeven onder het mom verkrachting en wordt je ook gelijk opgepakt? Of blijft het dan jouw woord tegen het hare en verandert er daardoor feitelijk niets tov nu?
Dat vraag ik me dus ook af.
Ik ben inmiddels overleden
pi_196075853
Tja, in theorie klinkt dit goed, maar dat is in een ideale wereld waarin leugenaars niet bestaan. Hoe werkt de bewijsvoering dan?
pi_196075875
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef daphneb93 het volgende:
Gelukkig!!!! Ik ben eens verkracht door mijn buurman en de politie deed er niks mee. Hoop dat deze wet effect gaat hebben.
Hoe dan? Kwam je buurman s'nachts binnen om je te verkrachten?
pi_196075948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:10 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Hoe dan? Kwam je buurman s'nachts binnen om je te verkrachten?
Nee. Hij stond aan mijn deur omdat hij koffie wilde. Ik liet hem binnen en hij deed gelijk de deur opslot en penetreerde mij. Ik kon geen kant op en de politie deed niks.
pi_196075968
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef daphneb93 het volgende:
Vond je het niet raar dat een onbekende koffie Turk dat wilde?

[ Bericht 2% gewijzigd door hoechst op 05-11-2020 17:34:20 ]
pi_196076004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Nee. Hij stond aan mijn deur omdat hij koffie wilde. Ik liet hem binnen en hij deed gelijk de deur opslot en penetreerde mij. Ik kon geen kant op en de politie deed niks.
Wtf? Dus hij trekt je kleren eruit en gaat direct op je liggen om je te penetreren? Hoe kan het dan zo zijn dat hij niet is opgepakt? Want dit is duidelijk verkrachting. Woonde je toen alleen?
pi_196076082
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:15 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Wtf? Dus hij trekt je kleren eruit en gaat direct op je liggen om je te penetreren? Hoe kan het dan zo zijn dat hij niet is opgepakt? Want dit is duidelijk verkrachting. Woonde je toen alleen?
Ja ik woonde alleen. Omdat de politie zei dat er geen getuigen waren "en dus geen bewijs" is er niks mee gedaan. Ik zit nu -godzijdank- sinds 2 weken in een andere woning, ver weg van mijn voormalige buren.
pi_196076102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus... zodra je als verdachte zegt dat ze dat niet heeft gedaan verandert er dus ook niets. Het komt op mij over als symboolpolitiek. Waarmee ik de ernst van de zaken absoluut niet wil bagataliseren.
pi_196076113

Is dit dan verkrachting? @ 10:20

Dronken wakker worden onder een kerstboom in een jongen zijn huis. Daarna spijt.
pi_196076119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:19 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ja ik woonde alleen. Omdat de politie zei dat er geen getuigen waren "en dus geen bewijs" is er niks mee gedaan. Ik zit nu -godzijdank- sinds 2 weken in een andere woning, ver weg van mijn voormalige buren.
Had je toen een advocaat gebeld? Of luisterde je alleen naar wat de politie zei en meer niet?
pi_196076124
quote:

[..]

Nou sterkte!

Wat heftig, ik hoop dat het wel een beetje goed met je gaat.
pi_196076148
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou sterkte!

Mensen die daadwerkelijk verkracht worden houden levenslang een psychische litteken aan over.
pi_196076169
Ik denk dat Daphne een buitenlander is want het is absurd dat een politieagent beweert dat er geen bewijs is. Ze dachten denk ik van ag Daphne is iemand met een pigmentvlek dus fock it.
pi_196076175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:23 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Mensen die daadwerkelijk verkracht worden houden levenslang een psychische litteken aan over.
Dat geloof ik meteen.
pi_196076176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:21 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Had je toen een advocaat gebeld? Of luisterde je alleen naar wat de politie zei en meer niet?
Nee. Ik voelde me door politie niet serieus genomen en schaamde me er ook voor voor. Wilde ook geen lichamelijk onderzoek,
pi_196076191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:25 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Nee. Ik voelde me door politie niet serieus genomen en schaamde me er ook voor voor. Wilde ook geen lichamelijk onderzoek,
Dan ben je best wel dom.
pi_196076192
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou sterkte!

Bedankt! Het gaat nu redelijk met mij. Nog steeds aan het bijkomen.
  donderdag 5 november 2020 @ 17:28:10 #22
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196076220
quote:

[..]

Huh. Helemaal niks, zelfs als ze een naam en een adres hebben?
pi_196076224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:26 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Dan ben je best wel dom.
Is schaamte.
pi_196076239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:28 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Is schaamte.
Dan ga je toch met een advocate? Heb trouwens wel vaak gelezen dat vrouwen schamen om aangifte te doen.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 17:30:24 #25
186611 crew  Haags
pi_196076254
Moet nog oppassen ook als ik nog eens vreemd wil gaan. Verdomme!
Zonder wrijving geen glans
pi_196076255
Prima dat onvrijwillige seks strafbaar is, maar heeft dit te midden van een crisis prioriteit?
pi_196076259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:26 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Dan ben je best wel dom.
Anders laat je even zien dat je de emphatie van een aardbei hebt.
pi_196076270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt. Die man was een pathologische leugenaar, wist alles in zijn voordeel te draaien. Ik ben niet gelovig maar mocht ik het zijn, die man was satan himself.
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 17:31:24 #29
144336 crew  Leonos
AFCA
pi_196076281
Dat gaan geen GHB partijtjes meer worden ;(
Some things should be simple; even an end has a start
pi_196076286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:31 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Klopt. Die man was een pathologische leugenaar, wist alles in zijn voordeel te draaien. Ik ben niet gelovig maar mocht ik het zijn, die man was satan himself.
Geef zijn adres en naam dan. Dan gaan we met een groep Fokkers naar die klootzak om een baseball-bat in zijn reet te duwen.
  donderdag 5 november 2020 @ 17:34:22 #31
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196076330
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:28 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Is schaamte.
Maar er was geen relatie tussen jullie twee anders dan die van buren?
pi_196076367
Soms moet je naar de maffia gaan voor je rechten.

donderdag 5 november 2020 @ 17:38:11 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_196076401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

quote:
Wilde ook geen lichamelijk onderzoek,
Geen geweld, geen lichamelijk onderzoek, daar valt niet zoveel mee te doen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_196076412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Luckyseven het volgende:
Makkelijk als je iemand een haak wil zetten, vrouwtje inhuren kerel laten verleiden dag erna aangifte.

En weg concurent!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_196076467
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:31 schreef pietzaxxl het volgende:

[..]

Geef zijn adres en naam dan. Dan gaan we met een groep Fokkers naar die klootzak om een baseball-bat in zijn reet te duwen.
Ik weet dat je het goed bedoelt en dat waardeer ik. Maar ik heb die flat achter me gelaten en wil nooit meer iets met die buren te maken hebben.

Ik stond eens voor de deur te wachten op mijn ouders die langs zouden komen en ik zat op een paaltje. Komt er een buurman naar buiten "zo je hebt zeker nog nooit zo'n grote paal in je kut gehad vuile hoer"
pi_196076541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:41 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

Ik weet dat je het goed bedoelt en dat waardeer ik. Maar ik heb die flat achter me gelaten en wil nooit meer iets met die buren te maken hebben.

Ik stond eens voor de deur te wachten op mijn ouders die langs zouden komen en ik zat op een paaltje. Komt er een buurman naar buiten "zo je hebt zeker nog nooit zo'n grote paal in je kut gehad vuile hoer"
Zei die buurman dat voordat hij je had verkracht? Als je vijandigheid ruikt gelijk camera's plaatsen in n rondom je huis en jezelf bewapenen.
pi_196076922
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:13 schreef daphneb93 het volgende:

[..]

hoe kan hij je nou penetreren als jij niet meewerkt? Of werkte je mee omdat ie je anders wat aan zou doen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_196076961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

hoe kan hij je nou penetreren als jij niet meewerkt? Of werkte je mee omdat ie je anders wat aan zou doen?
Ik raakte verstijfd. En hij was veel sterker.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:03:24 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196076965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

In de door jou geciteerde post zegt ze nota bene dat ze geen kant op kon.
pi_196077121
Tja klinkt leuk zo'n wet maar hoe ga je dit doen in de praktijk? Zoals Michael P. iemand in de bosjes sleuren en verkrachten zijn meestal duidelijke zaken, maar hoe zit het met de verkrachtingen bijv. binnen een relatie? Dan is het praktisch onmogelijk te bewijzen of iemand nee heeft gezegd en er is geen geweld te bekennen.

En laten we wel wezen, het schijnt dat zo'n 15% tot 20% van de aangiftes van verkrachtingen vals blijken te zijn. Zal nu nog makkelijker worden. Het beste is als ze valse aangiftes verkrachting dan ook harder bestraffen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 5 november 2020 @ 18:26:47 #41
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196077556
Dat gaat leuk worden , heb je een leuke dame op bezoek , en gewoon gezellig praten en koffie drinken dus geen 1 vinger raak je zo iemand aan , maar als ze de volgende dag dus aangifte gaat doen ben je wel de sjaak
hoe wil je dat als man gaan bewijzen dat je niets gedaan heb , en hoe zit het met de valse aanklachten , worden die dan ook openbaar gemaakt , zodat de vrouw dus bekent staat als iemand die maar graag mannen vals wil beschuldigen ..... ..... zie ook @MeToo beweging ... eerst maar klagen over de mannen , later schijnt de vrouw zelf ook niet onschuldig te wezen ..
"II like women. I don't understand them, but I like them.."
  donderdag 5 november 2020 @ 18:41:11 #42
3542 Gia
User under construction
pi_196077923
De Eindhovense serieverkrachter lokte meisjes vanaf 12 jaar jong mee, onder het mom van modefotograaf. Eenmaal in zijn invloed verkrachtte hij ze op gruwelijke en geweldadige wijze.

Ja, die meisjes zijn vrijwillig mee gegaan, voor modefoto's, niet voor seks. Getuigen waren er niet. Maar de hersenloze had alles gefilmd!
De sukkel.

Blij dat dit stuk ongeluk heel lang opgesloten blijft.
pi_196078041
Voortaan voor seks dus een contract in drievoud opstellen waarin expliciet toestemming wordt gegeven voor alle te verwachten handelingen. Hierbij is het ook belangrijk om vooraf duidelijk te bespreken wat je bij elkaar wil gaan doen en hier ook toestemming voor geeft. Als er tijdens de seks nieuwe handelingen bedacht worden moeten deze eerst opgenomen in het contract en opnieuw ondertekend in drievoud, liefst in bijzijn van een notaris.

Als je dit immers niet doet, en de tegenpartij bedenkt zich de volgende dag, dan ligt de bewijslast anno 2020 namelijk bij de dader en niet bij het slachtoffer :') Je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Welkom in Nederland *O*
No amount of money ever bought a second of time.
pi_196078097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:21 schreef Dimachaerus het volgende:

Is dit dan verkrachting? @ 10:20

Dronken wakker worden onder een kerstboom in een jongen zijn huis. Daarna spijt.
Waarom niet?
Had die jongen mogen aannemen dat zij seks wilde als ze buiten westen was?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_196078140
Maar als je nu de huisbaas bent en je komt 3 achterstallige huren ophalen en je bied betaling in natura aan, om een onmiddellijke uitzetting te voorkomen. Als ze akkoord gaat, is dat vrijwillig of onvrijwillig? Ze had immers ook ervoor kunnen kiezen om uit huis gezet worden.
.
pi_196078165
Al is de wet goed bedoeld en zal het eindelijk in veel zaken vrouwen beschermen en de daders straffen. Krijg ik toch een beetje een naar gevoel dat er ook aardig misbruik van deze wet zal worden gemaakt.
  donderdag 5 november 2020 @ 18:51:36 #47
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_196078173
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:50 schreef Fer het volgende:
Maar als je nu de huisbaas bent en je komt 3 achterstallige huren ophalen en je bied betaling in natura aan, om een onmiddellijke uitzetting te voorkomen. Als ze akkoord gaat, is dat vrijwillig of onvrijwillig? Ze had immers ook ervoor kunnen kiezen om uit huis gezet worden.
PC herstellen en dan betalen in natuera word nu ook wel iets lastiger dan ...

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:51 schreef hunterrnl het volgende:
Al is de wet goed bedoeld en zal het eindelijk in veel zaken vrouwen beschermen en de daders straffen. Krijg ik toch een beetje een naar gevoel dat er ook aardig misbruik van deze wet zal worden gemaakt.
Word nu al heel vaak misbruik gemaakt van de bestaande wet ....
dus dit word alleen maar erger
had nu toch ook in deze tijden wel gehoopt dat de man nu eens wat meer bescherming ging krijgen tegen over de dames die denken overal maar makkelijk mee weg te komen .. en ook zo met scheidingen vaak in het voordeel van de vrouw word uitgesproken
Hoe bedoel je de vrouw het zwakke geslacht
dat is geloof ik al bijna een eeuw niet meer
"II like women. I don't understand them, but I like them.."
pi_196078264
worden kwetsbare mannen ook beschermd?
pi_196078367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:30 schreef n__n het volgende:
Prima dat onvrijwillige seks strafbaar is, maar heeft dit te midden van een crisis prioriteit?
Sinds de corona crisis kunnen vrouwen geen stap meer buitenshuis zetten zonder ongewild een piemel in hun gezicht gedrukt te krijgen.
pi_196078381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:54 schreef osodevo het volgende:
worden kwetsbare mannen ook beschermd?
Bestaat niet. Alleen vrouwen zijn slachtoffers.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')