abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:00:14 #126
236264 crew  capricia
pi_196035100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

^O^

Eens! Naast alle maatregelen etc. moet de regering er echt voor zorgen dat er nooit meer een testcapaciteit probleem komt en dat BCO 24/7/365 volle toeren kan draaien. Niks afschalen omdat het even beter gaat. Dat is echt het aller aller aller domste wat je kan doen in een pandemie. Dat zijn namelijk de niet ingrijpende gereedschappen in de zogenaamde gereedschapskist van de Jonge.

Testcapaciteit + BCO
Regionaal ingrijpen
Landelijk ingrijpen

Als je de eerste op orde hebt hoef je pas heel laat regionaal in te grijpen en als je dat op tijd doet is de kans klein dat je landelijk moet ingrijpen.
Helemaal mee eens.
Definitely not CIA
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:00:25 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196035104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:56 schreef Mexicanometmayo het volgende:

[..]

Waar denk je dat mensen die in uitbraak gebied wonen gaan zuipen/shoppen/chillen etc als je dat regionaal aanpakt?
Maar hoe groot is dat deel dat dat doet? En hoe frequent?
quote:
In zo’n klein land als NL hebben regionale maatregelen helemaal geen nut. Landelijk is de enige optie. Anders rij je 30 minuten en kan je opeens wel de kroeg in. Ja dat gaat werken :')
Nergens opgebaseerd, die kwalificatie dat Nederland 'te klein' is.
pi_196035106
Moet zeggen dat de BCO wel langzaam aan beter gaat al ben ik van mening dat 37% score natuurlijk nog belabberd laag is.

Zou dat misschien te maken hebben dat de gemiddelde leeftijd omhoog gaat van de geteste mensen ? Die hebben zeer waarschijnlijk minder contacten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:01:10 #129
408813 crew  trein2000
pi_196035124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk flauw van de burgermeesters om dan alleen de maatregelen door te willen voeren waar ze geen machtiging voor hadden.
Wat flauw is is om als burgemeesters steeds om lokaal maatwerk te vragen, maar wanneer dat neerkomt op de touwtjes aantrekken heel snel je handen er af trekken. Dat is flauw en bovenal laf.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:01:43 #130
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196035137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Moet zeggen dat de BCO wel langzaam aan beter gaat al ben ik van mening dat 37% score natuurlijk nog belabberd laag is.

Zou dat misschien te maken hebben dat de gemiddelde leeftijd omhoog gaat van de geteste mensen ? Die hebben zeer waarschijnlijk minder contacten.
Eigenlijk wil je een soort SLA op dat soort dingen. Van minimaal 80% van de besmettingen moet BCO plaatsvinden. 95% van de tests moet binnen 24 uur uitslag hebben. 90% moet binnen 24 uur terecht kunnen, dat soort simpele zaken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196035154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je merkt hoe makkelijk het gaat. Hoe komt het virus in 500 verzorgingstehuizen? De medewerkers hebben het niet moedwillig meegenomen, en de bewoners ook niet.
Misschien wel veel te lang zonder beschermingsmiddelen gewerkt, en geen beschermingsmiddelen voor bezoek in het verzorgingshuis en bewoners onderling veel onderlinge contacten.

Als je de bingo schrapt gaan ze wel bij elkaar op de koffie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:02:32 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196035158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:56 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Zolang dit virus niet endemisch is wat alleen maar kan door immuniteit voor het virus blijf je dit houden. Of het gebeurt door een vaccin of de natuurlijke weg maar dit is wel het perspectief. Ik denk dat je mensen een paar keer mee krijgt en daarna zijn ze het zat. Dat zie je nu al. Het enige voordeel is dat de curve steeds vlakker wordt.
Heel makkelijk op te lossen door een avondklok in te stellen voor de regios waar het over gaat. Klaar.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:03:09 #133
236264 crew  capricia
pi_196035177
Straks hebben we massaal de sneltesten tot onze beschikking.
Hopelijk gaat het reageren op besmettingshaarden dan ook sneller.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:03:10 #134
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196035178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk flauw van de burgermeesters om dan alleen de maatregelen door te willen voeren waar ze geen machtiging voor hadden.
Nouja, Aboutaleb, Halsema maar ook een aantal anderen waren aan 't roepen om additionele maatregelen. Voor zover ik weet hield niets ze tegen om die voor die regio te nemen. De enige die ze tegenhield waren zijzelf, door niet door te durven pakken, zelfs niet toen het kabinet aangaf achter ze te staan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:03:51 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196035200
Frankrijk geeft er even een snok aan, 854 doden.
pi_196035201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Augustus hebben de veiligheidsregio's een soort vrijbrief gekregen om maatregelen te nemen die dan gesteund zouden worden door de overheid. Toen aan de veiligheidsregio's gevraagd is wat te doen zei ook Bruls om af te wachten, terwijl hij daarvoor nog opriep om zo'n beetje alles te sluiten.

Het gaat niet eens zozeer om het poldermodel in Nederland, maar meer om het gebrek aan daadkracht om beslissingen te nemen. De angst om het verkeerd te doen zorgt ervoor dat beslissingen niet genomen worden, en dat zorgt voor dit soort problemen.
Precies, dit staat mij ook nog bij. De veiligheidsregio's (Halsema, Aboutaleb ed) kregen vrij spel om zelf met maatregelen te komen. En wat deden ze? Amper iets? Kijken naar de centrale overheid.
Inderdaad, wat jij zegt omschrijft het perfect. Poldermodel. Daadkracht. Angst om verkeerde beslissingen te nemen.

Al met al verbaas ik me er nog over dat het na de zomer relatief gezien, vergeleken met buurlanden, nog redelijk goed is gegaan in ons land (al is de zorg wel overspoeld aan het raken). Geen flauw idee hoe ze het gedaan hebben, want in mijn ogen hebben we toch vooral te laat ingegrepen met te weinig (effectieve) maatregelen, maar goed...

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Werkte de NOW ook nog voor regionaal gesloten gelegenheden? Dan gaat dat wat ik zei niet op natuurlijk.
Ja. Sterker nog, lockdown of geen lockdown, regionaal of landelijk afgekondigd, is geeneens een voorwaarde voor de NOW. Bron NOW 3.0

Het gaat puur om het omzetverlies "als gevolge van het Coronavirus". Als gevolge van kan net zo goed betekenen: minder bezoekers, minder omzet, minder uren gedraaid, etcetera.
Concreet betekent dit dat zelfs sectoren en bedrijven waar (bv in de zomer) geen sprake meer was van een lockdown, bedrijven die weer volop aan het draaien waren maar waar toch omzetverlies is geleden (b.v. door verminderd consumentenvertrouwen, minder bezoekers e.d.) men recht had op NOW.
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre elke onderneming en/of elke sector hiervan even goed op de hoogte was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor zover ik weet geldt het voor alle gelegenheden die op last van (een) overheidsinstantie gesloten zijn als onderdeel van de corona-maatregelen.
Zie bovenstaande. Hoeft geeneens gesloten te zijn. Geen voorwaarde (of ik interpreteer de ambtelijke teksten verkeerd).

[ Bericht 5% gewijzigd door Salina op 03-11-2020 23:14:16 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196035206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je een soort SLA op dat soort dingen. Van minimaal 80% van de besmettingen moet BCO plaatsvinden. 95% van de tests moet binnen 24 uur uitslag hebben. 90% moet binnen 24 uur terecht kunnen, dat soort simpele zaken.
Als ik bij mijn baas aankom dat ik na 8 maanden nog geen verbetering in een proces heb, weet ik niet of ik nog lang bij de tent kan blijven.

Gelukkig gaat testen nu wel beter, maar dat heeft even paar maanden mogen duren.
En nu gaat het beter, daalt de testvraag...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:04:08 #138
408813 crew  trein2000
pi_196035209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat betekent dit?
Oh sorry :D

Ik zal het uitleggen. In de wet is de bestrijding van heftige infectieziekten (de zogenaamde A-ziekten) opgedragen aan de voorzitter van de Veiligheidsregio. En die heeft daar ook allerhande bevoegdheden voor. Maar in de wet staat ook dat de minister van Volksgezondheid zogenaamde aanwijzingen kan geven aan die voorzitters, dat klinkt nog heel vriendelijk maar aanwijzingen zijn gewoon bevelen.

Het zou dus zo kunnen zijn dat er in de op dat moment geldende aanwijzing staat “u mag niet dit of dat doen” of “u moet zich strikt aan deze maatregelen houden en mag niks extra’s opleggen” of iets met gelijke strekking. Dan mag zo’n voorzitter Veiligheidsregio dat dus niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:04:12 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196035211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:00 schreef _serial_ het volgende:
Moet zeggen dat de BCO wel langzaam aan beter gaat al ben ik van mening dat 37% score natuurlijk nog belabberd laag is.

Zou dat misschien te maken hebben dat de gemiddelde leeftijd omhoog gaat van de geteste mensen ? Die hebben zeer waarschijnlijk minder contacten.
Ja, als je op steeds minder plekken bent is herleiden ook steeds makkelijker.
Ik een van mijn analyses voerde ik dit nog op als een potentieel positief effect.
- Dat er steeds sneller getest kan worden (de wachttijd is volgens mij bijna verdwenen) en de uitslag snel komt, zorgt ervoor dat mensen minder makkelijk zullen doorlopen terwijl ze eigenlijk besmet zijn, omdat ze sneller weten dat dat zo is.
- Doordat de BCO opschaalt, de besmettingen dalen/stabiliseren en de mobiliteit afneemt en het aantal locaties ook, kun je ook daar nu veel gaan winnen nog in het lokaliseren van clusters en besmettingen als het ware voor zijn, dus voorspellen. Die mensen die je vooraf weet te vangen, die besmetten natuurlijk veel minder mensen dan degenen die je niet al had aangemerkt als potentieel besmettelijk.

Dus buiten de extra maatregelen om kun je best wel verwachten dat de R nog wat verder gaat dalen binnenkort doordat dit soort effecten hun uitwerking hebben.

Nu ik het zo opschrijf, zie ik het wel rooskleurig in. In de polonaise trekken wij richting 18 november. 1000 besmettingen, here we come.
pi_196035216
De besmettingen gaan niet hard genoeg naar beneden. Nee dat had ik je al kunnen vertellen Hugo. Had je gedacht dat de besmettingen inmiddels gehalveerd zouden zijn met zulke onzin maatregelen die niets maar dan ook niets uithalen, alleen een verwoesting van je economie? Het is echt waar niet te filmen dit, wat een onkunde. Volledige willekeur deze maatregelen die weer tot in het oneinde verlengd zullen gaan worden, denk aan mei als het griepseizoen weer achter de rug is. Ze geven het zelf al toe dat er veel te snel is versoepeld in de zomer en dus gaan ze het niet aandurven voor de zekerheid, maar wel je economie verder de grond inboren. En oh ja, ons de schuld geven om het eigen falen te verbloemen met niet werkende maatregelen dat we nog steeds met de maatregelen zitten, eigen schuld.

Mensen stem wijs in maart. Indien deze clowns het na maart nog steeds voor het zeggen hebben dan zijn we de pineut en denkt men hadden wij maar anders gestemd en is het te laat. Alleen een verstandige stem op de FvD of PVV zal een drastische koerswijziging in gang zetten naar rationeel denken en proportionele maatregelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:04:40 #141
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196035226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, Aboutaleb, Halsema maar ook een aantal anderen waren aan 't roepen om additionele maatregelen. Voor zover ik weet hield niets ze tegen om die voor die regio te nemen. De enige die ze tegenhield waren zijzelf, door niet door te durven pakken, zelfs niet toen het kabinet aangaf achter ze te staan.
Normaal gesproken is regeren in Nederland nauwelijks nodig. Zo'n moeilijk land zijn wij niet. Nu moet er een keer geregeerd worden en dan durft niemand.
pi_196035247
Een ding heb ik ook gehoord tussen de regels door waar ik niemand over hoor. Ze zeiden dat ze achteraf gezien na de eerste golf regels te snel hebben losgelaten. Ik geloof niet dat wij komende zomer een breed beschikbaar vaccin hebben, Dit zal erin resulteren dat wij komende zomer minder vrijheden krijgen dan afgelopen zomer. Uiteraard onder voorbehoud van de uitslag van de verkiezingen, want het kan best zijn dat er dan een ander heerschap zit met een andere opvatting.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:05:47 #143
236264 crew  capricia
pi_196035250
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eigenlijk wil je een soort SLA op dat soort dingen. Van minimaal 80% van de besmettingen moet BCO plaatsvinden. 95% van de tests moet binnen 24 uur uitslag hebben. 90% moet binnen 24 uur terecht kunnen, dat soort simpele zaken.
Probleem was ook dat sommige mensen meer dan 100 contacten gezien hadden in de dag voorafgaand aan de test. Het was september, de introductieweken waren volop bezig.

Dat was ondoenlijk voor een GGD. Mensen zagen te veel mensen.
Definitely not CIA
pi_196035265
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:05 schreef maan_man het volgende:
Een ding heb ik ook gehoord tussen de regels door waar ik niemand over hoor. Ze zeiden dat ze achteraf gezien na de eerste golf regels te snel hebben losgelaten. Ik geloof niet dat wij komende zomer een breed beschikbaar vaccin hebben, Dit zal erin resulteren dat wij komende zomer minder vrijheden krijgen dan afgelopen zomer. Uiteraard onder voorbehoud van de uitslag van de verkiezingen, want het kan best zijn dat er dan een ander heerschap zit met een andere opvatting.
Mwa... ze hadden gewoon begin september direct moeten ingrijpen.
Alle signalen stonden toen al op rood.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:06:42 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196035269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:00 schreef chratnox het volgende:
Je merkt hoe makkelijk het gaat. Hoe komt het virus in 500 verzorgingstehuizen? De medewerkers hebben het niet moedwillig meegenomen, en de bewoners ook niet.
Tja, ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, maar linksom of rechtsom hebben die mensen zich toch in een positie gebracht dat het virus de mogelijkheid gaf om over te springen.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 23:07:01 #146
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196035273
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Probleem was ook dat sommige mensen meer dan 100 contacten gezien hadden in de dag voorafgaand aan de test. Het was september, de introductieweken waren volop bezig.

Dat was ondoenlijk voor een GGD. Mensen zagen te veel mensen.
BCO was in Amsterdam in augustus toch al aan 't piepen en kraken, nog voor de introductieweken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 23:07:09 #147
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196035276
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Probleem was ook dat sommige mensen meer dan 100 contacten gezien hadden in de dag voorafgaand aan de test. Het was september, de introductieweken waren volop bezig.

Dat was ondoenlijk voor een GGD. Mensen zagen te veel mensen.
Enige reactie die ik daar dan op kan geven is ...

Introductieweken tijdens een pandemie _O- :R :') |:( |:( |:(

(gingen die uberhaupt door, dacht dat velen waar afgezegd)
pi_196035281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Probleem was ook dat sommige mensen meer dan 100 contacten gezien hadden in de dag voorafgaand aan de test. Het was september, de introductieweken waren volop bezig.

Dat was ondoenlijk voor een GGD. Mensen zagen te veel mensen.
En als het niet de intro's (die waren afgelast?) waren dan waren het wel de vele borrels en feestjes in de studentenhuizen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 23:07:40 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196035284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

BCO was in Amsterdam in augustus toch al aan 't piepen en kraken, nog voor de introductieweken?
Amsterdam is een bruisende stad. Daar ziet iedereen iedereen.
pi_196035285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, als je op steeds minder plekken bent is herleiden ook steeds makkelijker.
Ik een van mijn analyses voerde ik dit nog op als een potentieel positief effect.
- Dat er steeds sneller getest kan worden (de wachttijd is volgens mij bijna verdwenen) en de uitslag snel komt, zorgt ervoor dat mensen minder makkelijk zullen doorlopen terwijl ze eigenlijk besmet zijn, omdat ze sneller weten dat dat zo is.
- Doordat de BCO opschaalt, de besmettingen dalen/stabiliseren en de mobiliteit afneemt en het aantal locaties ook, kun je ook daar nu veel gaan winnen nog in het lokaliseren van clusters en besmettingen als het ware voor zijn, dus voorspellen. Die mensen die je vooraf weet te vangen, die besmetten natuurlijk veel minder mensen dan degenen die je niet al had aangemerkt als potentieel besmettelijk.

Dus buiten de extra maatregelen om kun je best wel verwachten dat de R nog wat verder gaat dalen binnenkort doordat dit soort effecten hun uitwerking hebben.

Nu ik het zo opschrijf, zie ik het wel rooskleurig in. In de polonaise trekken wij richting 18 november. 1000 besmettingen, here we come.
Klopt, binnen 24 uur uitslag nu. ^O^

Maar eh.... liever ff geen polonaise... :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')