abonnement Unibet Coolblue
pi_196028022
Hallon,

De minister-president zegt zojuist dat we het komende half jaar niet naar het buitenland moeten afreizen (als ik het goed hoorde). Ik zou met mijn vrouw in februari afreizen naar Costa Rica (alleen vliegtickets in april geboekt er vanuit gaande dat alles in februari wel weer voorbij zou zijn en historisch goedkope tickets). Costa Rica gooit zelf alle grenzen weer open sinds deze week en vraagt ook niet meer om tests. Zelf vind ik dat sowieso een enge gedachte omdat de wereld niet echt coronavrij is.

Ik heb vorige maand al bij Kilroy geïnformeerd wat mijn opties zijn. Het kwam hier op neer:
- Afreizen
- Niet rijzen (geld kwijt)
- Omboeken (400 p.p.)

Het liefst ga ik helemaal niet meer, maar het is allemaal zonde geld. Ben ik goed geïnformeerd door Kilroy? Of heb ik andere opties? Aangezien reisorganisaties mogelijk een steupakket krijgen, zou er ook wat voor reizigers in zitten? Misschien een speciale verzekeringsregel?

Heeft iemand misschien advies of tips?

Alvast bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 03-11-2020 19:23:26 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196028664
Je hebt geen pakketreis maar losse tickets geboekt, eigen schuld dus

Als het vliegtuig gaat kan je instappen en hebben ze geen verplichting om je tickets terug te betalen.

overigens zei rutte: tot half januari, maar ga er maar vanuit dat costa rica niet op geel komt te staan, hooguit wat europese landen... je kan er heen, je mag er ook heen (als het vliegtuig gaat is er niemand die je tegen zal houden), maar bij terugkomst 2 weken in quarantaine

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 19:32:20 ]
pi_196030240
Je het is niet verboden te reizen maar het wordt afgeraden.

Februari, dan heb je nog wel ff toch

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2020 20:08:59 ]
pi_196031495
Geen half jaar hoor. Tot midden januari toch?
pi_196032270
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je het is niet verboden te reizen maar het wordt afgeraden.

Februari, dan heb je nog wel ff toch
regels voor buiten europa veranderen niet, costa rica blijft rood voor ons, ook in feb/ma/apr
pi_196040382
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je het is niet verboden te reizen maar het wordt afgeraden.

Februari, dan heb je nog wel ff toch
Maar is het niet zo dat je reisverzekering moeilijk kan gaan doen als je naar gebieden met een negatief reisadvies gaat? En er gebeurt wat?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196043922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Je hebt geen pakketreis maar losse tickets geboekt, eigen schuld dus

Als het vliegtuig gaat kan je instappen en hebben ze geen verplichting om je tickets terug te betalen.

overigens zei rutte: tot half januari, maar ga er maar vanuit dat costa rica niet op geel komt te staan, hooguit wat europese landen... je kan er heen, je mag er ook heen (als het vliegtuig gaat is er niemand die je tegen zal houden), maar bij terugkomst 2 weken in quarantaine

Ik heb het idd niet goed verstaan dan, maar dan alsnog lijk ik niet te kunnen gaan. Inderdaad mijn eigen schuld, maar daar gaat het niet om. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je het is niet verboden te reizen maar het wordt afgeraden.

Februari, dan heb je nog wel ff toch
Komt gevaarlijk in de buurt en ik heb liever snel zekerheid aangezien ik de hele reis nog moet uitstippelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 03:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat je reisverzekering moeilijk kan gaan doen als je naar gebieden met een negatief reisadvies gaat? En er gebeurt wat?
Klopt, je bent dan niet verzekerd voor corona gerelateerde zaken. Daarom moet je verplicht een aparte verzekering afsluiten als ik het goed begrepen heb (450 euro).

Het liefst ga ik helemaal niet meer. Vanuit dat oogpunt zoek ik ook voor oplossingen, maar kleine kans dat die er zijn. Dus het lijkt er op dat ik mijn verlies maar moet nemen. Enige hoop is dat mijn vlucht wordt gecancelled.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196070478
als het oranje blijft... je kan gaan maar niet verzekerd.

tickets geboekt TIJDENS pandemie kan wel eens gedoe geven met annuleringsverzekering

Kan je je tickets niet omboeken ? meeste maatschappijen zijn coulant nu met omboeken. Dan betaal je hooguit tariefsverschil. Ik heb KLM tickets die kan ik gratis omboeken, die heb ik nu omgeboekt naar datum ver weg en kan altijd nog een keer omboeken als mijn bestemming eerder bereikbaar is.
pi_196204218
Als je op je money bent moet je gewoon niets boeken en wachten tot alles over is.
pi_196293255
Waarom daar druk over maken?

Gewoon even bekijken hoe erg het in Costa Rica is. Als het niet de spuigaten uitloopt daar zou ik mij echt geen seconde druk maken daar en er gewoon heen gaan.
Is een prachtige reis om voor de boeg te hebben, dus weg met de zorgen en lekker gaan.

Doe gewoon 2 dagen daarvoor een Corona test om ook daarvan zeker te zijn.
En het is ook niet zo dat je daar nou echt kans hebt op Corona, mocht je daar nou bang voor zijn.

Het ergste wat ik zelf dan vind is dat alles dicht zou zijn. Zo lang dat niet zo is zou het mij echt worst zijn.
En bij terugkomst even in quarantaine, nou ja boeiend.

Verzekering ook gewoon laten. Ik verzeker me voor dat soort dingen überhaupt niet.
Gewoon lekker los een vlucht en hotel boeken, zonder verzekerings gedoe. Veel fijner.
pi_196293507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:54 schreef bianconeri het volgende:
Waarom daar druk over maken?

Gewoon even bekijken hoe erg het in Costa Rica is. Als het niet de spuigaten uitloopt daar zou ik mij echt geen seconde druk maken daar en er gewoon heen gaan.
Is een prachtige reis om voor de boeg te hebben, dus weg met de zorgen en lekker gaan.

Doe gewoon 2 dagen daarvoor een Corona test om ook daarvan zeker te zijn.
En het is ook niet zo dat je daar nou echt kans hebt op Corona, mocht je daar nou bang voor zijn.

Het ergste wat ik zelf dan vind is dat alles dicht zou zijn. Zo lang dat niet zo is zou het mij echt worst zijn.
En bij terugkomst even in quarantaine, nou ja boeiend.

Verzekering ook gewoon laten. Ik verzeker me voor dat soort dingen überhaupt niet.
Gewoon lekker los een vlucht en hotel boeken, zonder verzekerings gedoe. Veel fijner.
En dan loopt TS toch corona op, en dan zit hij op costa rica, veel succes met terug komen :')
pi_196296374
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

En dan loopt TS toch corona op, en dan zit hij op costa rica, veel succes met terug komen :')
Wrm zou je het ineens oplopen xD
pi_196298174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wrm zou je het ineens oplopen xD
Wat denk je zelf?
pi_196415588
Gewoon op je werk doen alsof je niet op vakantie bent gegaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197381236
Inmiddels zijn we een krappe anderhalve maand verder en ik heb nog niet veel meer duidelijkheid. Om de haverklap krijg ik berichten van Aeroméxico dat mijn vlucht is gewijzigd, van reisorganisatie Kilroy krijg mails dat er vluchten zijn geannuleerd, maar vooralsnog krijg ik van beide partijen geen antwoorden op mijn mails.

Ondertussen loopt de overheid maar te roepen dat we vakanties moeten uitstellen. Ja hoe dan? :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197391203
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:20 schreef dimmak het volgende:
Inmiddels zijn we een krappe anderhalve maand verder en ik heb nog niet veel meer duidelijkheid. Om de haverklap krijg ik berichten van Aeroméxico dat mijn vlucht is gewijzigd, van reisorganisatie Kilroy krijg mails dat er vluchten zijn geannuleerd, maar vooralsnog krijg ik van beide partijen geen antwoorden op mijn mails.

Ondertussen loopt de overheid maar te roepen dat we vakanties moeten uitstellen. Ja hoe dan? :')
Hoelang blijven jullie daar? Ga je rondreizen?
pi_197391540
Deze dutchie zegt dat reizen in CR goed te doen is. Ze geeft aan dat je verplicht een covid verzekering moet afsluiten.

pi_197391761
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:48 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoelang blijven jullie daar? Ga je rondreizen?
Ik zou gaan rondreizen voor 3 weken. Ik vind het eigenlijk niet verantwoord om nu nog te gaan, maar aan de andere kant is het ook heel zonde van dat geld..

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 13-01-2021 20:20:51 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197397477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:01 schreef potjecreme het volgende:
Deze dutchie zegt dat reizen in CR goed te doen is. Ze geeft aan dat je verplicht een covid verzekering moet afsluiten.
Als je de link volgt naar de verzekering die ze adviseert, dan kom je er al snel achter dat die verzekering de gevolgen van Covid helemaal niet dekt: https://www.worldnomads.c(...)nts/coronavirus-faqs

"Unfortunately there’s no cover for any travel impacted by coronavirus (COVID-19) under this policy as it is not designed to cover expenses which are directly or indirectly caused by such an event. "

Het lijkt erop dat deze Youtuber wat geld probeert te verdienen met affiliate links in plaats van betrouwbare informatie te verstrekken.
pi_197399155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 04:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je de link volgt naar de verzekering die ze adviseert, dan kom je er al snel achter dat die verzekering de gevolgen van Covid helemaal niet dekt: https://www.worldnomads.c(...)nts/coronavirus-faqs

"Unfortunately there’s no cover for any travel impacted by coronavirus (COVID-19) under this policy as it is not designed to cover expenses which are directly or indirectly caused by such an event. "

Het lijkt erop dat deze Youtuber wat geld probeert te verdienen met affiliate links in plaats van betrouwbare informatie te verstrekken.
Wellicht is het gewijzigd. Niks mis met haar informatie. Je moet een verzekering nemen en ze zegt dat de regering twee verzekeraars adviseert die dit aanbieden. Zij gaf aan een goedkopere te weten.

Ik keek of de vloggers waren in CR om te zien wat de situatie is en of het de moeite waard is om toch een vakantie door te laten gaan.


https://www.visitcostaric(...)urism-board-covid-19
pi_197399427
Een andere vlogger die meerdere vlogs geeft over zijn tijd in CR. Ziet er allemaal rustig uit en goed te doen.

pi_197399714
Reizen in deze tijd is gewoon volledig af te raden...

Je hebt de optie om om te boeken naar een later datum. Dat lijkt me een no-brainer.
pi_197441335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:08 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik zou gaan rondreizen voor 3 weken. Ik vind het eigenlijk niet verantwoord om nu nog te gaan, maar aan de andere kant is het ook heel zonde van dat geld..
Je kunt omboeken toch?

Februari is echt heel kort dag.
Ik zou gewoon naar een later moment boeken. Het is in Nederland nog te slecht om te gaan.
Ongeacht hoe het in Costa Rica nu is.

Zelf heb ik in mei een reis staan en denk dat dat echt het vroegst wordt, als dat al dan wordt.
pi_197441858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Reizen in deze tijd is gewoon volledig af te raden...

Je hebt de optie om om te boeken naar een later datum. Dat lijkt me een no-brainer.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt omboeken toch?

Februari is echt heel kort dag.
Ik zou gewoon naar een later moment boeken. Het is in Nederland nog te slecht om te gaan.
Ongeacht hoe het in Costa Rica nu is.

Zelf heb ik in mei een reis staan en denk dat dat echt het vroegst wordt, als dat al dan wordt.
Omboeken was toen net zo duur als een nieuw ticket. Weet niet of dat inmiddels goedkoper is, zou wel fijn zijn als ik de reismaatschappij te spreken krijg..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197442368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:47 schreef dimmak het volgende:

Omboeken was toen net zo duur als een nieuw ticket. Weet niet of dat inmiddels goedkoper is, zou wel fijn zijn als ik de reismaatschappij te spreken krijg..
Je moet het verschil bijbetalen?

Tja dan zit je inderdaad wel met grote prijsverschillen.
Ik boek daarom ook nooit met reismaatschappijen, normaal gesproken goedkoper en heb je alles zelf in de hand.
Qua regelingen en contact is ook veel makkelijker.

Als je bij moet betalen wat het ticket verschil is dan moet je goed op zoek naar welke periode de prijzen goedkoop zijn en het naar die periode verplaatsen.
Ik heb niet gekeken naar hoe het nu in Costa Rica is, maar dat zal je zelf wss wel al gedaan hebben.
Als het daar gewoon prima is en je hebt geen rare restricties dan kun je er voor kiezen gewoon te gaan.

Je kunt zelf in NL veel contact vermijden en als je rondreist in Costa Rica zal je ook weinig contact hebben met mensen. Dus ook weinig om je zorgen om te maken.
Je zit er sowieso wel beter dan in NL. Nadeel is alleen dat je als je terug komt in quarantaine zal moeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')