abonnement Unibet Coolblue
pi_196020212
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien kan @:Elan je straks uitleggen hoe betrouwbaarheidsintervallen werken.
Zit niet zo interessant te doen man.
blablablabla
pi_196020216
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:26 schreef matthijst het volgende:
Mooi artikel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat geeft zij nu precies als oplossing voor de overbelasting van de ziekenhuizen en de zorg? Want dat pik ik er niet zo snel uit.
pi_196020221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Is er een verschil tussen 1,0 en 1,00?
Ja zoals hierboven al gezegd loopt 1,0 van 0,95 tot 1,05 en 1,00 van 0,995 tot 1,005. Ik durf de voorspelling wel aan dat de inschatting van het RIVM straks tussen de 0,95 en de 1,05 ligt (maar niet dat 'ie tussen de 0,995 en 1,005 ligt).

Maar het is verwarrend, want dit is mijn voorspelling van de voorspelling van het RIVM. Enigszins meta dus. :P
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:32:09 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196020226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat geeft zij nu precies als oplossing voor de overbelasting van de ziekenhuizen en de zorg? Want dat pik ik er niet zo snel uit.
Hij is een hij ;).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 13:32:16 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196020230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, oké, maar dan hebben we even helder dat het alleen maar roeptoeteren vanaf de zijkant is zonder de onderliggende modellen te kennen.

Als iemand daadwerkelijk goede bronnen heeft sta ik daar nog steeds voor open.
Wat zijn je bronnen om te roepen dat een verschil van 0.12 in de R geen significant verschil zal maken dan?
pi_196020237
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Die intervallen werken natuurlijk maar een kant op, namelijk om jouw theorieën te ondersteunen.
Ik heb helemaal geen theorieën. Ik ontkracht jouw theorie: namelijk dat het sluiten van scholen een significante impact zou hebben. De modelleringen uit de vorige briefing ondersteunen die uitspraak namelijk niet. Alle 'common sense' ten spijt.

quote:
Het is 0,09 niet 0,04. Dat is substantieel in deze fase. Misschien iets meer misschien iets minder.
Die 0,09 is het verschil incl. alle overige maatregelen van het maartpakket. En nogmaals: het zijn puntschattingen, geen exacte berekeningen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196020245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Die OMT-modellen kunnen nog niet eens fatsoenlijk ons gedrag in kaart brengen. Waardeloos.
Wat een niveau weer. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 13:33:02 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196020246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien kan @:Elan je straks uitleggen hoe betrouwbaarheidsintervallen werken.
Ja, je weet ook dat betrouwbaarheidsintervallen de andere kant op kunnen vallen he _O-
pi_196020263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat zijn je bronnen om te roepen dat een verschil van 0.12 in de R geen significant verschil zal maken dan?
Het is geen verschil in 0.12.

Maar goed, ik moet hier zelfs basiskennis statistiek gaan uitleggen. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:16 #110
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196020267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Helaas voeren ze die discussies alleen niet. Denk dat we het eens zijn dat ze dat wel zouden moeten doen, maar helaas. Al van meerdere mensen gehoord dat ze vinden dat het kabinet nu gewoon ondernemertjes aan het pesten zijn. Kleine maatregelen die amper wat toevoegen, maar waardoor er wel enorm veel in de problemen komen. En omdat hun besluiten (deels begrijpelijk dus) dat ze de scholen niet willen sluiten (of mensen willen verplichten thuis te werken - ook dat zal enorm helpen) zal het ook langer duren voordat die bedrijven weer open kunnen. Ze vinden het dus wel oke om ondernemers in de problemen te brengen, maar als puntje bij paaltje komt...en het over vergoedingen gaat, dan moeten ondernemers blij zijn met een eenmalige betaling die amper één loonstrook dekt. Voor één maand.
100% mee eens. Maar de manier waarop we dat 'oplossen' is door kamerleden die dat agenderen, dat bespreekbaar maken en het kabinet dwingen om meer te doen voor ondernemers. Dat lossen we niet op door ook andere plekken maar te sluiten, want het sluiten van scholen zorgt er niet ineens voor dat er sneller een vaccin is.

De anderhalve meter maatregel geldt voor zover ik weet sowieso tot het virus onder controle is. Dat houdt in: vaccin, groepsimmuniteit of uitgedoofd. Tot die maatregel weg is zullen sectoren steun nodig hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196020281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Zit niet zo interessant te doen man.
Ah, dus omdat ik daadwerkelijk weet hoe betrouwbaarheidsintervallen werken en dus weet wanneer je geen premature uitspraken moet doen, ben ik opeens interessant aan het doen? Interessant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196020294
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:27 schreef Gia het volgende:
Als je nog maar met 2 over straat mag, hoe gaan de bladblazers dat dan doen. Zijn teams van 3 of 4.
Opsplitsen kan niet, onvoldoende auto's.

Maar es alles laten liggen, burgers laten doen, als ze zich eraan storen.
Kijk, dat zijn de echte problemen.
Blad! Overal blad!
Go hard or go home
pi_196020297
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat gebruiken ze bij het OMT / RIVM ... ook Tc=4 dagen ?

In andere papers/landen varieert die incubatieperiode ergens tussen ca 3 tot 5 dagen.
Waarmee de (eerste) verdubbelingperiode zo ruwweg tussen 14 en 24 dagen kom te liggen en met die "4" op 18 dagen komt.
Die waarde heb ik uit het wekelijkse rapport van het RIVM gehaald (pag 39):
quote:
Voor de berekening van het reproductiegetal is het ook nodig te weten wat de tijdsduur is tussen de eerste ziektedag van een COVID-19 geval en de eerste ziektedag van zijn of haar besmetter. Deze tijdsduur is gemiddeld 4 dagen, berekend op basis van COVID-19 meldingen aan de GGD. Met deze informatie wordt de waarde van het reproductiegetal berekend zoals beschreven in Wallinga & Lipsitch.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196020303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is geen verschil in 0.12.

Maar goed, ik moet hier zelfs basiskennis statistiek gaan uitleggen. :')
Je bent wel nogal een pedant leraartje hoor. Ik kan me voorstellen dat jouw leerlingen het wel prima vinden om even een paar weken geen les te hebben zo.
pi_196020311
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is geen verschil in 0.12.

Maar goed, ik moet hier zelfs basiskennis statistiek gaan uitleggen. :')
En dat vanaf je hoge ivoren toren. Het zit je ook niet mee hoor.

Ik zal vanavond voor je klappen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:36:43 #116
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196020314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als iemand daadwerkelijk goede bronnen heeft sta ik daar nog steeds voor open.
Er zijn bronnen gegeven. Wel makkelijk natuurlijk; vragen om een bron en als die gegeven word, gewoon zeggen dat de bron niet goed genoeg is. Zo kan iedereen een discussie winnen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196020320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, je weet ook dat betrouwbaarheidsintervallen de andere kant op kunnen vallen he _O-
Kortom: we weten het niet. Dus het heeft geen enkele zin te pretenderen om te doen alsof we het wel weten.

En zo werkt frequentistische statistiek: er is GEEN significant verschil (nulhypothesetoetsing).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196020326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen theorieën. Ik ontkracht jouw theorie: namelijk dat het sluiten van scholen een significante impact zou hebben. De modelleringen uit de vorige briefing ondersteunen die uitspraak namelijk niet. Alle 'common sense' ten spijt.
[..]

Die 0,09 is het verschil incl. alle overige maatregelen van het maartpakket. En nogmaals: het zijn puntschattingen, geen exacte berekeningen.
Die +0.09 komt er bovenop ja duh, neemt niet weg dat je dus bijna een tiende punt kunt pakken door alleen het tijdelijk sluiten van middelbare scholen, wat in deze fase substantieel is vergeleken met al het andere wat men poogt.

Welke dalingen verwacht jij als expert dat het sluiten van de culturele sector en groepsgrootte voor buiten naar 2 ( :') ) oplevert ? :)
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:37:17 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196020328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Die OMT-modellen kunnen nog niet eens fatsoenlijk ons gedrag in kaart brengen. Waardeloos.
Idee voor EA games..... nieuwe SIMS-spel maken voor Pandemic met cookies en fortune coins.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 13:37:41 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196020334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is geen verschil in 0.12.

Maar goed, ik moet hier zelfs basiskennis statistiek gaan uitleggen. :')
Echt... :')

Valt ook serieus geen discussie te voeren met je, want je verzint toch wel iets om het persoonlijk te maken en op je mooie hoge paard te klimmen _O-

Roepen dat het sluiten van scholen geen significant effect heeft, maar dan wel om een bron roepen als men zegt dat het sluiten van bioscopen/dierentuinen geeft significant effect zal hebben _O-

Nogmaals, pak de sheets van Kuipers er bij en zie wat voor verschil een tiende kan maken over de tijd. Het kan het verschil zijn tussen thuis in je eentje of met je familie aan een kerstdiner zitten.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 13:37:56 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196020339
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idee voor EA games..... nieuwe SIMS-spel maken voor Pandemic met cookies en fortune coins.
Je bedoelt Plague.Inc en de Sims samenvoegen? Ik zou 't kopen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196020351
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zijn bronnen gegeven. Wel makkelijk natuurlijk; vragen om een bron en als die gegeven word, gewoon zeggen dat de bron niet goed genoeg is. Zo kan iedereen een discussie winnen.
Als een bron daadwerkelijk niet valide is, is die niet valide.

In theorie kan ik ook een tweet van tante Annie als bron opvoeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 november 2020 @ 13:38:34 #123
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196020355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom: we weten het niet. Dus het heeft geen enkele zin te pretenderen om te doen alsof we het wel weten.

En zo werkt frequentistische statistiek: er is GEEN significant verschil (nulhypothesetoetsing).
Als je het niet weet waarom zit je dan van je hoge toren te blazen dat het geen significant effect heeft man .... je lult jezelf vast nu.
pi_196020369
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom: we weten het niet. Dus het heeft geen enkele zin te pretenderen om te doen alsof we het wel weten.

En zo werkt frequentistische statistiek: er is GEEN significant verschil (nulhypothesetoetsing).
Je gebruikte het net om die 0.09 onderuit te halen, je ging uit van 0.04 je had kunnen zeggen dat het misschien in een ideaal scenario wel 0.13 zou bijdragen.

Sowieso lijkt het me gunstig kunnen uitpakken omdat de opa's en oma's van die gasten in de risicogroep zitten.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:40:18 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196020382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

100% mee eens. Maar de manier waarop we dat 'oplossen' is door kamerleden die dat agenderen, dat bespreekbaar maken en het kabinet dwingen om meer te doen voor ondernemers. Dat lossen we niet op door ook andere plekken maar te sluiten, want het sluiten van scholen zorgt er niet ineens voor dat er sneller een vaccin is.

De anderhalve meter maatregel geldt voor zover ik weet sowieso tot het virus onder controle is. Dat houdt in: vaccin, groepsimmuniteit of uitgedoofd. Tot die maatregel weg is zullen sectoren steun nodig hebben.
Mee eens. Maar dan moet die discussie wel gevoerd worden en dat gebeurd helaas niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')